Vesilinnustus Etelä-Suomessa

Benellikö myyntiin...

Edessä on muutto Helsinkiin. Harrastuksiini on kuulunut oleellisesti vesilinnustus, jota täällä tundralla on voinut helposti harrastaa.

Minkälaiset harrastusmahdollisuudet ko. touhuun on n. 70km säteellä Helsingistä?

3

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bosambo

      Moi,muutin itse h.kiin v-85,nyt tosin asun Vantaalla enkä voi linnustaa h.gin kaupungin merialueella.Homman nimi on se et tarviit veneen tai kaverin kenellä sellainen on.Asuin itse Lauttasaaressa 14v ja kun lähdin veneellä Pajalahden satamasta niin nopeimmillaan 15min.ssa oltiin jo kuvat laitettu veteen ja itse asemissa luodolla,tottakai keliä on merellä monenlaista ja kaveri pitää olla mukana.Välillä suurin haaste on saada vene turvallisesti "kivelle",tottakai sen voi jättää myös ankkuriin "kellumaan",mikä onkin parempi,koska toi Viron viinaralli ja sitäkautta nopeiden alusten peräaallot saattaa yllättää ellei sitä ajoissa tajua.Viime syksynä linnustuslupa maksoi muistaakseni 10e,voimassa syyskuun 10stä vuoden loppuun,siis kaupungin merialueelle.Yleisellä merialueella voi tietty aloittaa elokuun 20 ja metsästyskortti riittää,ei muita maksuja.Saaliina tyypillisesti sinikkoa,haapanaa,isokoskeloa,haahkaa,loppusyksystä eritoten allia.Houkutuskuvat pitää olla ja ratkaisevaa mun kokemuksilla se et hauleja pitää olla paljon patruunassa ei niinkään valtavan kokoista.Aseena itsellä Tikka puoliauto,suppari aika avara,itsellä ollu kiinni sylinteri vuosikausia ja hyvin on saalista tullu.Olishan tän voinu sanoa lyhyestikin:kauppatorilta veneellä 15min ja voi alkaa merilinnustamaan.Hyvää kevättä.

      • Benellikö myyntiin...

        Kiitti vinkistä!

        Olen joskus huomannut, että kauppatorilla on venetaksin kyltti. Voisiko esim. sellaisella ottaa matkan luodoille ja esim. seuraavana tai parin päivän päästä pyytää hakemaan takaisin. Voiko luodoilla yöpyä, teltassa tai laavussa? Onko ne kuinka isoja? Entä ovatko täysin puuttomia? Onko näillä luodoilla ruuhkaa?


      • bosambo
        Benellikö myyntiin... kirjoitti:

        Kiitti vinkistä!

        Olen joskus huomannut, että kauppatorilla on venetaksin kyltti. Voisiko esim. sellaisella ottaa matkan luodoille ja esim. seuraavana tai parin päivän päästä pyytää hakemaan takaisin. Voiko luodoilla yöpyä, teltassa tai laavussa? Onko ne kuinka isoja? Entä ovatko täysin puuttomia? Onko näillä luodoilla ruuhkaa?

        Luodot on lähes puuttomia mut mitä väliä.Toi taksi hoito miksei mut millä sä haet mahdollisen saaliin.Luotoja on tietty monen kokoista eikä siellä oo tunkua,joskus hyvinä "alliaamuina"lokakuussa mut yleensä aina aika rauhallista.Voihan siellä yöpyä mut muistaakseni vaan tilapäisesti eikä kaikilla niistä(luodoista).Kyllä vene pitää olla joko itsellä tai kaverilla.Taitaa olla helpompi kun käyt linnustamassa siellä kotiseudullas,koska vaivaa joutuu näkemään jos täällä meinaat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe