Miksi narsisti ei häpeä käytöstään?

Anonyymi

Vaikka moni tekee sitä, koska hänen käytös on todella häpeällistä ja hänet nähdään aivan toisessa kuvassa kun hän itse luulee. Miksi he eivät häpeä toimintaa? Kaaosta ympärillään, huutamista, valehtelua, rumaa, tosi rumaa kiukuttelua, haukkumista. Miksi heillä ei ole häpyä ollenkaan? Moni karttaa juuri siksi heitä, kun sivullisetkin saavat hävetä, vaikka ei kait tuollaisia pitäisi hävetä. Itsehän siinä on sokea ihminen. Ihmeellinen on ihmis mieli.

8

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi et itse häpeä käytöstäsi? Sama syy häpeämättömyyteen on narsistilla.

      Kaikki huonokäytöksiset muuten eivät ole narsisteja vaan useimmiten vain huonosti kasvatettuja tai peräti kasvattamattomia.

      • Anonyymi

        Kyllä suurin osa suomalaisista narsistisia piirteitä omaavista ihmisisät on peruskoulun käyneet, ja ihan perus kasvatuksen saaneet.

        Omissa piireissäni olen yllättävän vähän törmännyt umpinarsisteihin, mutta yllättävään moneen muuhun mielenterveysongelmaan liittyy tuhti annos niitä narsistisia piirteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä suurin osa suomalaisista narsistisia piirteitä omaavista ihmisisät on peruskoulun käyneet, ja ihan perus kasvatuksen saaneet.

        Omissa piireissäni olen yllättävän vähän törmännyt umpinarsisteihin, mutta yllättävään moneen muuhun mielenterveysongelmaan liittyy tuhti annos niitä narsistisia piirteitä.

        Tämä on hyvä muistaa, ettei ole niin mustavalkoista. Selvien tapausten lisäksi on paljon niitä joilla on jotain narsistisia piirteitä. Teot ratkaiskoot. Diagnoosilla ei ole väliä vaan jos henkilö käyttäytyy huonosti ja on jotain outoa kuvioissa, luottakaa vaistoonne ja pitäkää etäisyyttä. Erityisesti suojatkaa kotianne ja lähipiiriä.

        Kaikki tapaamani narsistit ovat olleet oudon uteliaita, esim kotiin tunkemassa kutsumatta, testailee muka vahingossa miten saisi luottamuksen, haluaisi ulkopuolisena työkaverin sukujuhliin johon tulee vain sukulaisia, silmät kiiluen käy hautajaisissa katsomassa miten ihmiset tuntee tunteita, ja voisiko jotenkin iskeä ja vaikka jättää kiitollisuudenvelkaan, valon enkelinä esittää auttajaa. Pokkana tutkii pöydällä olevia puhelimia. Pahuus on pahuutta oli sitä paskaläjässä 95 prosenttia tai 100.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä suurin osa suomalaisista narsistisia piirteitä omaavista ihmisisät on peruskoulun käyneet, ja ihan perus kasvatuksen saaneet.

        Omissa piireissäni olen yllättävän vähän törmännyt umpinarsisteihin, mutta yllättävään moneen muuhun mielenterveysongelmaan liittyy tuhti annos niitä narsistisia piirteitä.

        Narsistihan ei myönnä että hänessä olisi mitään mielenterveys tai muuta ongelmaa. Muissa hän kyllä näkee hulluutta. "Sä olet aivan sekaisin" on narsistin vakiolause.
        Esim bipolaarihäiriön maniavaihe on narsistinen, mutta toisin kuin narsismi, maniavaiheet menee ohi.


    • Anonyymi

      Narsisti ei kai pysty tuntemaan häpeää. Korjatkaa jos olen väärässä.
      Todellakin narsisti ei häpeä eikä kaihda mitään keinoja tantereellaan. Narsistin hyökkäyksen kohteena oleva saa niskaansa niin kohtuutonta kuraa ettei sitä edes voi tajuta. Itse kokenut yli vuoden helvetin.
      Mustamaalaus ystävilleni jonka teki niin, että kertoi meileissä minun tehneen juttuja jotka itseasiassa hän teki minulle suvteemme aikana. Lisäksi uhkailua ja kiristystä minulle.
      Olin pari vuotta suhteessa hänen kanssaan ja koin kaikki mahdolliset valheet, pettämiset, hyväksikäytön rahallisesti. Joulujen pilaamiset mykkäkouluilla. Yhtenä yönä ei tullut kotiin yöksi ja aamulla tullessaan tempaisi puhelimen kädestäni ja sylki päälleni. Kaiken teaterin ja paskan jälkeen kun sain vihdoin voimaa lähteä alkoi hän sotimaan ja tuhoamaan minua kaikella mahdollisella. On ne sellasia ettei ne häpeää osaa tuntea.
      Jostain luin että julkinen nöyryytys on ainoa mikä saa heidät tuntemaan häpeää

    • Anonyymi

      Narsistin suurin pelko on häpeä. Pelko on niin suuri, että hän kieltää kaiken itseensä liittyvät häpeälliset asiat. Narsistin elämässä on ihan hirveän paljon häpeällisiä asioita, alkaen tavallisuudesta.

      Kuulostaa hullulta, mutta niin se vaan on. Narsistin elämä pyörii häpeän ympärillä , sen kieltämisen ympärillä. Häpeä siirretään muiden kannettavaksi projisoimalla omaa häpeää, nolaamalla, alentamalla, häpäisemällä. Kun voi keskittyä toisen nolouteen, omaansa ei tarvitse ajatella.

      Narsistin häpeän pelko on siis niin järjettömän suuri, että hän kieltää ja kiertää asian kaikin keinoin. Henkensä edestä. Siksi vaikuttaa kuin hän ei häpeäsi. Hänellä ei ole itsetuntoa millä käsitellä häpeää, tai edes tavallisuutta.

      Psykopaatti ei häpeä.

    • Anonyymi

      Hehän nauttivat kun saavat kaaosta aikaan. Tekevät pahaa kun eivät hyvään kykene.
      Itsereflektion, itsekritiikin puute tekee mitättömäksi ja siten kehityskelvottomaksi. Eivät he kestäisi, ei murto-osaakaan jos tajuaisivat kuinka huonoja ovat.

    • Anonyymi

      Olen huomannut, että tuttu narsisti luulee, että hän on kaiken keskellä maailman napa, vaikka hänellä ei ole ketään enää edes lähellä. Eivät siis ymmärrä oikein mitään. Ja häpeää eivät näy tuntevan mistään mitä tekevät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe