Oli YLE TV 1 kanavalla näkyvällä puoli seitsemän ohjelman vieraana. Hänessä näkyi jumalan lapsen vapaus.
Janita Autio
56
6519
Vastaukset
- Anonyymi
Niin oli. Ihmettelin sitä asiaa kun hän lopetti lauseen sanomalla I don't know vaikka ohjelma oli suomenkielinen.
- Anonyymi
Hänessä kyllä näkyy Jumalan lapsen vapaus! Me nuoret ymmärrämme tämän vapauskäsitteen ihan oikein. Vapaus on todellista vapautta, eikä orjuuden alla elämistä!
Miten Jumalan lapsilla on vapaus? Jumalan antamat käskyt on heillä voimassa kaikessa karmeudessaan.
Toisaalta, Jumalalla on vain yksi lapsi. Jeesus-lapsi.
Vanha Testamentti, jonka kaikkivaltias Herra on itse Jumala, ei tunne käsitettä Jumalan lapsi?
Taas vapaus on Jeesuksen (teille outo) juttu, Uudessa Testamentissa, missä Hän on taas kaikkivaltias Herra, Hän itse sanoo; Joh. 3:18 Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.
Onko muita, kun Jeesus nimetty Jumalan pojaksi, sekä pelastajaksi.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Miten Jumalan lapsilla on vapaus? Jumalan antamat käskyt on heillä voimassa kaikessa karmeudessaan.
Vanha Testamentti, jonka kaikkivaltias Herra on itse Jumala, ei tunne käsitettä Jumalan lapsi?
Taas vapaus on Jeesuksen (teille outo) juttu, Uudessa Testamentissa, missä Hän on taas kaikkivaltias Herra, Hän itse sanoo; Joh. 3:18 Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.
Onko muita, kun Jeesus nimetty Jumalan pojaksi, sekä pelastajaksi.Meni taas jeesusteluksi Jussilta.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Onko muita, kun Jeesus nimetty Jumalan pojaksi, sekä pelastajaksi.Tässä Asaf puhuu Jumalan lapsista:
Ps. 73:15
Minä olisin lähes niin sanonut kuin hekin; mutta katso, niin minä olisin tuominnut kaikki sinun lapses, jotka ikänänsä olleet ovat. Anonyymi kirjoitti:
Tässä Asaf puhuu Jumalan lapsista:
Minä olisin lähes niin sanonut kuin hekin; mutta katso, niin minä olisin tuominnut kaikki sinun lapses, jotka ikänänsä olleet ovat.Pane se mieleen, että Hän puhuu Israelin lapsista VT;ssä.
Asafinhan oli leeviläinen Pappi ja puhui omasta kansastaan.
Ottamasi teksti ei ole Raamatusta. Hän puhui Israelin lapsista.Anonyymi kirjoitti:
Tässä Asaf puhuu Jumalan lapsista:
Minä olisin lähes niin sanonut kuin hekin; mutta katso, niin minä olisin tuominnut kaikki sinun lapses, jotka ikänänsä olleet ovat.Texti ei ole Raamatusta?
- Anonyymi
nämä janitatyypit ei tiedä mitään uudestisyntymisestä ei kristillisestä elämästä eikä juuri muustakaan.
- Anonyymi
Älä solvaa. Janita on tyypillinen nyky-vl ja elää uskoaan todeksi. Jumalan lapsellakin on oikeus iloita elämästä! Ei meidän tarvi mitään luostarielämää elää!
- Anonyymi
Mikä vapaus?
Kristitty on Kristuksen orja.
1. Kor. 7:22
Sillä joka orjaksi on Herrassa kutsuttu, se on Herran vapaa: niin myös joka vapaaksi on kutsuttu, hän on Kristuksen orja.
Raamatun mukaan ihmisen ruumis ei ole hänen itsensä omistuksessa – vaan Jumalan omistuksessa:
Room. 12:1
Niin neuvon minä teitä, rakkaat veljet, Jumalan sydämellisen laupiuden kautta, että te antaisitte teidän ruumiinne eläväksi, pyhäksi ja Jumalalle otolliseksi uhriksi, joka on teidän toimellinen jumalanpalveluksenne.
1. Kor. 6:15
Ettekö te tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäsenet? Pitäiskö siis minun Kristuksen jäsenet ottaman ja porton jäseniksi tekemän? Pois se!
1. Kor. 6:19
Vai ettekö te tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen templi, joka teissä on, jonka te Jumalalta saitte, ja ettepä te ole teidän omanne?- Anonyymi
Tämä on vain murto osa olla SRK;n orja.
- Anonyymi
Myös Jumalan lapset voivat olla iloisia ja iloita elämästään ja persoonallisesti ilmaista itseään riemullisestikin. He ovat vapaita kuoleman pelosta, koska he tietävät pääsevänsä ruumiinsa kuollessa Jeesuksen luo. Sairauden kohdatessa, Jeesus on hänen kanssaan. Hän on tyynin mielin turvassa elämän aallokossa tietäen, että tuli mitä tuli, on se parasta mitä hänelle voi sattua. Jumalan tahto on aina paras.
On aika erikoista, että löytää Jeesuksen vasta kuoltuaan tai sarastaessaan?
Kristitty on kastettu Jeesukseen, joten me elämme Hänessä koko elämämme.
Room. 8:1 Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa
Näin Jeesus pelastaa ihmisen kasteensa kautta, uskomalla sen, että Hän on luvattu Messias.
Se on Jumalan tahto.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
On aika erikoista, että löytää Jeesuksen vasta kuoltuaan tai sarastaessaan?
Kristitty on kastettu Jeesukseen, joten me elämme Hänessä koko elämämme.
Room. 8:1 Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa
Näin Jeesus pelastaa ihmisen kasteensa kautta, uskomalla sen, että Hän on luvattu Messias.
Se on Jumalan tahto.Mene ry:lle seuroihin, siellä kuulet elävää Jumalan sanaa.
Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan... rukoile tätä Jumalalta.
Ole kunnon ihminen ja heitä turhat höpötykset pois. Anonyymi kirjoitti:
Mene ry:lle seuroihin, siellä kuulet elävää Jumalan sanaa.
Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan... rukoile tätä Jumalalta.
Ole kunnon ihminen ja heitä turhat höpötykset pois.Ihmisyys ei maallikko tulkinnoilla parannu. Olen kuullut tarpeeksi Natanista ja Daavidista.
Käske jättää ne jo rauhaan.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ihmisyys ei maallikko tulkinnoilla parannu. Olen kuullut tarpeeksi Natanista ja Daavidista.
Käske jättää ne jo rauhaan.Nyt totesit itsestäsi oikein.
Anonyymi kirjoitti:
Nyt totesit itsestäsi oikein.
En ole maaliko, olen Teologi.
Onko oikein, ja opinnot jatkuvat.
Mikä tilanne Sinulla on?
- Anonyymi
Seksuaalinen vapaus kuvastui hyvin Janitasta.
- Anonyymi
Jsnita on fiksu tyttö ja vähät välittää hourailevien ukkojen saarnoista.
- Anonyymi
Janita on ex - VL. ! Täydessä meikissä, ehkä vähän "tekopirteä", nätti ihminen. Varmaan myös kotona rakastettu, isosisko, kuvista päätellen ja puhuu kauniisti perheestäänkin.
Avostan ja luulen, että on pidetty lapsi myös vanhemmilleen, perheen vanhin lapsi, jostain olen lukenut.
Osa nyky nuorista ex-vl:stä, vaikka menevät "ns. maailmaan", kumminkin ovat yhteyksissä perheeseen ja perhe "lähtijään", se on hyvä ja kaunis asia, kun kaikki lapset ovat rakkaita; omia lapsia. Tuo yhteisöllisyys onneksi jää myös lapseen, joka jättää entisen uskonnollisen yhteisönsä ! Jos on ollut lapsesta asti vl:-piireissä mukana, niin sieltä usein "kumpuaa" ne arvotkin. Vanhemmille se antaa lohtua, että lapsi ei al vieroksua "juuriaan" ja rakkaus säilyy molemmin puolin. Kotiin voi aina palata, vaikka ei olla enää samassa "piirissä" mukana. Vanhemmat rukoilevat lasten puolesta, etteivät "loukkaisi jalkaansa kiviin " ! Elämä kyllä kantaa, vaikka maailmassa on aina vaaroja olemassa, Aina on palaamisen armo, vaikka joskus tulee niitä "mutkia" matkalla. Kaukana kotoa voikin joskus nähdä paremmin kotiperheen tärkeyden ja turvan. Sinne on aina mieluista palata, ymmärsin tuon asian myös tämän Janitan jostain kirjoituksista ja kuvista. Elämä opettaa parhaiten, pientä kulkijaa. niin se on tehnyt monelle, minullekkin joskus !! Vastoinkäymiset, ne vasta opettavatkin, jos ei muuta, niin hiljaa kävelemään !!- Anonyymi
Tunnetko hänet henkilökohtaisesti vai ulkonäönkö perusteella tuomitset hänet uskonsa menettäneeksi? Kertoisitko raamatunkohdan, jonka perusteella ihminen voi tuomita toisen ihmisen helvettiin tai arvioida jonkun sieluntilaa ulkonäön perusteella? Et varmasti varmasti tule löytämään yhtäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnetko hänet henkilökohtaisesti vai ulkonäönkö perusteella tuomitset hänet uskonsa menettäneeksi? Kertoisitko raamatunkohdan, jonka perusteella ihminen voi tuomita toisen ihmisen helvettiin tai arvioida jonkun sieluntilaa ulkonäön perusteella? Et varmasti varmasti tule löytämään yhtäkään.
EN "tuominnut", vaan hänei ole enää siinä VL- uskossa, vaan jossain "omassaan" , ehkä ?
VL-porukoissa ei ole "väritettyjä" kynsiä jne...
Toivottavasti ei mene sinne "helvettiinkään, ! Senkin näkee sitten miten käy; "yhdennellätoistä" hetkelläkin voi saada palaamisen aemon, vert. Ryöväriä ristinpuulla !
Onniteltava ihminen kun ei ole perheensä hylkäämä, kun muutamat voivat olla, puolin ja toisin erossa läheisistään ! Yhteys hänellä siis lienee entiseen kotiinsa !!
Keroi nauttivansa kun pääsee perheensä luokse, se on hyvä asia.
En kommentoi tunnenko, kumminkin monia näitä "lähteneiden" vanhempia tiedän, joiden lapset ovat erkaantuneet entisestä uskonyhteisöstään ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EN "tuominnut", vaan hänei ole enää siinä VL- uskossa, vaan jossain "omassaan" , ehkä ?
VL-porukoissa ei ole "väritettyjä" kynsiä jne...
Toivottavasti ei mene sinne "helvettiinkään, ! Senkin näkee sitten miten käy; "yhdennellätoistä" hetkelläkin voi saada palaamisen aemon, vert. Ryöväriä ristinpuulla !
Onniteltava ihminen kun ei ole perheensä hylkäämä, kun muutamat voivat olla, puolin ja toisin erossa läheisistään ! Yhteys hänellä siis lienee entiseen kotiinsa !!
Keroi nauttivansa kun pääsee perheensä luokse, se on hyvä asia.
En kommentoi tunnenko, kumminkin monia näitä "lähteneiden" vanhempia tiedän, joiden lapset ovat erkaantuneet entisestä uskonyhteisöstään !Janita on jättänyt lestadiolaisliikkeen hiljattain. Hän kuitenkin hengaa lestadiolaisten ja lestadiolaistaustaisten kans, koska vain lestadiolaistaustanen kykenee ymmärtää täysin toisen lestadiolaistaustaisen asiat. Janita on tosi lämminhenkinen ja kiva, vaikkei jaa enää samaa uskoa mun kanssani. Ihmisenä hän ei ole kuitenkaan muuttunut, vaan on ihan sama Janita, mitä ennenkin. Ainoastaan vain maalatut kynnet ja korvikset. Muuta eroapa ei sitten olekaan! Tosi symppis tyyppi!
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa puhutaan ylipäätään hyvin vähän ihmisten ulkonäöistä. Jeesuksestakaan ei sanota mitään. Kontekstista voi kuitenkin päätellä, että hänessä ei ollut mitään erityisemmin huomiota herättävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Janita on jättänyt lestadiolaisliikkeen, jonka hän on ihan suullaankin ilmaissut. Janita ei myöskään paljon laske uskon päälle. Hän on jättänyt tämän kysymyksen avoimeksi. Hän siis ei ole ns. uskovainen edes toisella tavalla uskovan silmissä. Janita lukeutuu uskonkäsityksissä valtavirtaan, joka ei siis näitä perimmäisiä asioita liiemmin mieti, saatika jaksa niillä päätään sekoittaa. Janita on tosi symppis ja edelleen tykätty ihminen myös lestadiolaisten keskuudessa!
- Anonyymi
So, What: https://areena.yle.fi/1-50688814
- Anonyymi
Janitan tämän hetkisiä kuulumisia näkee Sanna Marinista eilen julkaisuissa ”jauho-/jallujengi” -videoissa.
- Anonyymi
Janita erottui Sannan "höökistä" Jumalan lapsena.
- Anonyymi
Tippuukohan Janita nyt piireistä jauhojengijupakan jälkeen? Luulenpa, että 'maailman ystävät' saattavat vähän varoa somevaikuttajaa tämän jälkeen, jos on sekaantunut jollain lailla videon levitykseen?
- Anonyymi
Janitan vanhemmat ovat varmasti todella ylpeitä Janitasta.
- Anonyymi
Janita ei voinut olla jakamatta videoa, olihan hän päässyt Sanna Marinin ja muiden julkkisten kanssa juhliin, kyllä koko kansan ja maailmankin pitää tietää missä piireissä hän liikkuu.
- Anonyymi
Ex-uskovainen janita halusi näyttää, millaisiin piireihin hän on päässyt : )
Siinä hän onnistui oikeinkin hyvin.
Hyvä Janita!
- Anonyymi
Kuka kuvasi ja levitti sitten videon?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/97d00785-c4d7-47b6-b912-bd07f3fe6939- Anonyymi
Useita kuvaaia, koskapa neiti Autio oli myös videoissa mukana. Yksi vuotaja, useita levittäjiä. Kuka oli alkuperäinen vuotaja ja kenen on vastuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useita kuvaaia, koskapa neiti Autio oli myös videoissa mukana. Yksi vuotaja, useita levittäjiä. Kuka oli alkuperäinen vuotaja ja kenen on vastuu?
Luin jostain, että Autiolla on instatili rayharautio, jossa on n. 90 seuraajaa, sieltä kait se on levinnyt, eli Janita ei voinut olla panematta videoa levitykseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin jostain, että Autiolla on instatili rayharautio, jossa on n. 90 seuraajaa, sieltä kait se on levinnyt, eli Janita ei voinut olla panematta videoa levitykseen.
Sanna Marin sen käski laittaa, haluaa näemmä itse itselleen potku pm-virasta. Hieno asia Suomelle!
- Anonyymi
Filosofi Nietzsche ehkä sanoisi: aaseina he johtavat kansan rattaita.
- Anonyymi
Testataankohan tätä käräjäoikeudessa, mikä on poliitikon yksityisyyden suoja?
Kysymykseen voisi tulla yksityiselämää loukkaavan tiedon julkinen levittäminen tai kotirauhan rikkominen, poislukien ravintola Teatterissa tapahtuneet jatkot. Yksityisyyden suoja on kyllä kapeampi kuin rivikansalaisella, mutta bilevideot ovat kuvatut yksityiskodissa ja kotirauha se on poliitikollakin. - Anonyymi
Janita Autio ei ole pyynnöistä huolimatta tullut kommentoimaan videokohua.
- Anonyymi
Keskustapuolueen änkyrät lahjo videon levittäjän ja se tuli julki. Vihaavat Marinia ja haluavat oman naisensa pääministeriksi.
- Anonyymi
voi turhuuksien turhuuksia ja yksinkertaisuukien tiivistymiä !
- Anonyymi
Saapa nähdä, joutuuko Marin eroamaan Janita Aution takia.
- Anonyymi
Nyt Janita Autio on kommentoinut bilevideoita:
https://www.is.fi/viihde/art-2000009017676.html
Mielestäni oikein olisi, että eduskunnassa joku tekisi välikysymksen ja sitten äänestettäisiin pääministerin luottamuksesta, onko pääministerillä edellytyksiä jatkaa tehtävässään?
Sanna Marin tuskin jatkaa tämän kauden jälkeen pääministerinä! Onko alkoholi pääministeri Marinille ongelma?- Anonyymi
Marinin isä oli alkoholisti. Alkoholismi on perinnöllistä.
- Anonyymi
Tässä on se "toinen poski", tai mikä lienee, kun vielä on tapetilla tuokin Päivi Räsäsen juttu, ihan kirja siitä prosessista tehty !! Vähän eri "levelillä" taistelevat nämä asiat, ääripäät !! Huvittavaa, jopa, miten elämä voi olla sekaisin, toinen toistaan hullummin!
Kuka missäkin ja mitäkin sanoi ja levitteli ! Raamatun kera tai huumeiden, niin ne asiat jotenkin kiertyy toisiinsa !! Hoh, hoijjakkaa !!- Anonyymi
Länsimainen moraalikäsitys perustuu pitkälti kristilliseen opetukseen, mikä on oikein tai väärin. Sen takia länsimaisessta oikeudenkäynnössä teoriassa ihminen tutkitaan, tuomitaan, kärsii rangaistuksensa ja saa uuden mahdollisuuden. Käytännössähä se ei niin mene, vaan 'mob justice' pitää lopuista huolen.. mutta periaatteessa..
Mitä Janitaan tulee, hänen taustansa vaikuttaa hänen moraalikäsitykseensä ja toimintaansa. Sen takia aiheesta keskustellaan myös täällä.
Päivi Räsäsen tapauksessa oleellista oli hänen uskonkäsityksensä ja mitä Raamattu sanoo homoseksuaalisuudesta ja sen suhdetta uskonnonvapauteen ja sananvapauteen.
Pääministeri Sanna Marinin tapauksessa pääministerin tulee olla toimintakykyinen 24/7, koska suuronnettumuudet eivät tule kello kaulassa. Tämän todistivat Esko Aho(M/V Estonian uppoaminen) ja Matti Vanhanen (Thaimaan tsunami).
- Anonyymi
Nyt Nybergin ohjelmassa tämä Janita. Ei osaa puhua, toistelee jatkuvasti ssillai ja ssillai. Muutenkin puhe soopaa ja niin epämiellyttävää korville, että heti ääni "mutelle".
- Anonyymi
Aivan onneton. Tyhjänpäiväisillä muka valokuvaajan taidoilla tyrkyttänyt ilmaiskuvauksella itsensä julkkispiireihin. Huono ulosanti myös haastattelussa. Kannattaa jo muuttaa takaisin Pattijoen rauhaan. Ennen AA:ta tai burnoutia. 🇫🇮🙉
- Anonyymi
Ihan sama, mikään valokuvaaja hän ei ole, päivääkää koulutusta hommaan - pelkkä oma tulkinta.
- Anonyymi
Ei se ole valokuvaaja vaan itsensä tituleerannut valokuvaajaksi pelkältä somepohjalta, päivääkään sillä ei ole koulutusta hommaan.
- Anonyymi
Kova, kylmä, pinnallinen, ei niin kaunis.
Tämä on oma mielipiteeni Janitasta.
Hedelmistään VL-lahko tunnetaan... - Anonyymi
Janita antoi fiksun kuvan itsestään.
- Anonyymi
Tyhmä niin kuin aika niin kuinn.
- Anonyymi
Nybergin ohjelmassa Anita oli hermostuneen oloinen, ehkä harvoin tuon tason haastatteluun päässyt, epävarma esiintyjä.
Tavan ex - vl. ihminen, ei poikkea muista, nuoruuden ja kokemattomuuden piikkiin voi laittaa esiintymisen. Itseoppinut kuvaaja, niin yleensä, tuon tason "taiteilijat"....
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881651
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1791234Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789