Narsistinen äiti

Anonyymi

Ajattelin pitkään, että äitini on täydellinen äiti enkä voisi parempaa toivoa. Ajattelin, että kaikki negatiivisuus johtui vain minusta, sillä eihän täydellinen äitini voi olla epätäydellinen. Jos en ollut siivonnut huonettani riittävän usein ja hyvin, ajattelin että olin ansainnut huudot, tukkapöllyt ja korvatillikat. Samalla sain mallin siitä, että ongelmat ratkotaan huutamalla, uhkailemalla ja kurittamalla.

Välillä äiti oli superihana, oli leiponut suosikkisämpylöitä minua varten, vispannut veljelleni hänen lemppariaan, kuohkeaa vispipuuroa. Hän saattoi yllättää meidät ja viedä pyytämättä esimerkiksi Linnanmäelle. Meillä oli aina ruokaa tarjolla, puhtaat vaatteet ja monelta kantilta asiat oikein hyvin.

Kolikon kääntöpuolena oli äidin arvaamattomuus ja ailahtelevuus. Ilmapiiri oli usein kireä, varsinkin kun isäni teki paljon töitä eikä kyennyt auttamaan juurikaan arjen askareissa. Muistan, että jos tulin perjantaina koulusta kotiin, sain selkääni jos en ollut aloittanut siivousta heti koulusta tultuani. Äiti sai myös yhtäkkisiä raivokohtauksia milloin mistäkin aiheesta ja meistä kaikista tuntui, että oli parempi pysytellä koko ajan ns tutkan alapuolella, että ei joutuisi raivon kohteeksi. Joskus raivostumiseen riitti jokin hänen mielestään väärä sana, joskus vain se, että hengitti ja oli olemassa.

Äitini on myös ollut aina kova arvostelemaan muita. Aina on ollut joku, jota arvostellaan ja haukutaan. Joku sukulainen, ystävä, tuttava, perheenjäsen. En pitkään edes ymmärtänyt, että tällainen arvostelu on epänormaalia. Meidän perheessä se oli normi. Jos se oli joku perheenjäsenistä, yleensä se oli henkilö, joka ei sillä hetkellä ollut paikalla. Kun hän sitten saapui paikalle, esitettiin superystävällistä eikä todellakaan paljastettu, että oltiin muuten juuri haukuttu ja arvosteltu häntä. (Ja siihen arvosteluun oli syytä yhtyä, muuten olisi saanut kuulla kunniansa).

Äidilläni on myös ollut aina tapana suosia yhtä. Olin pitkään äidin suosikkilapsi ja siksi varmaan minulla menikin liian kauan, että huomasin äidin narsistisia piirteitä. Oikeastaan heräsin tilanteeseen vasta päälle 30-vuotiaana. Lopullinen herääminen asiaan tuli kun äiti ilmoitti minulle, että ei olisi koskaan pitänyt hankkia sisaruksiasi, koska ne ovat niin hankalia ihmisiä. Mitä korvani kuuluvatkaan!

Äitini esittää sympaattista ja empaattista erittäin uskottavasti monissa tilanteissa, ja moni hänen ystävistään tuskin tietää millainen äitini oikeasti on. Todellisuudessa äitini on kiinnostunut vain itsestään ja haluaa kääntää huomion itseensä keinolla millä hyvänsä. Esimerkiksi isäni sairastuessa vakavasti, hän sanoi: Joo, isä sairastui, mutta kukaan ei kysy miten minä voin! Ärsyttää tuo isän sairaus niin paljon, että haluaisin välillä tappaa hänet!

Jos en soita äidilleni useasti viikon aikana, hän aloittaa marttyyrileikin. Hän saattaa sarkastisesti kysellä, olenko kenties kuollut kun en soittele. Hän myös kuvittelee, että kaiken takana on jokin ’agenda’ tai piilomerkitys.

Paljon muitakin esimerkkejä löytyy, mutta tässä nyt tällainen pintaraapaisu. On ollut tärkeää huomata, että oma äitini on tällainen. Että omat ahdistukseni ja pelkoni juontuvat paljolti lapsuudesta, mutta myös siitä, että olen edelleen vahvasti narsistisen vanhemman otteessa. Yritän päivä päivältä saada paremman otteen omasta elämästäni ja ottaa etäisyyttä parhaani mukaan, mutta haasteena on se, että äiti on silti äiti, oli hän millainen tahansa.

103

1270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuttua. Niin kovin tuttua. Itse tosin irroittauduin narsistisesta äidistäni jo 20 vuotiaana. Tosin en silloin, enkä moneen vuosikymmeneen tajunnut mikä hän oli. Nyt kun kävi trgedia perheessä asia vihdiin valkeni minulle. Äitihän on narsisti. Monet asiat alkoivat saada selityksen....
      Esim. miksi niin moni entinen vanhempieni ystävä tai sukulainen vain katosi, eikä heistä sen jälkeen edes juuri puhuttu enää. Ja monta muuta asiaa, joita joskus ihmettelin että miksi näin? En nyt heti löytänyt mitään lähdettä, mistä olisin voinut tarkistaa, mutta onko tässä taudissa sama piirre kuin anoreksiassa? Eli projisoiko sairas tautinsa johonkin toiseen ihmiseen, kuten anorektikko usein tekee?

    • Anonyymi

      Ei tuo ole narsismia. Luonnevikaisuutta pikimmiten! Itse olen todellisen narsistin uhri eli katsantokantaa riittää laajasti.

      • Anonyymi

        Narsismia kutsutaan luonnevikaisuudeksikin.

        On aika outoa lähteä sanomaan kenenkään kirjoituksen pohjalta, onko tämän äiti narsisti vai ei. EI kai tarkoitus ole diagnosoida, vaan käydä keskustelua haasteellisten ihmisten kanssa elämisestä ja toivottavasti myös tarjota tukea keskustelun kautta.

        Hankaliin ihmisiin, diagnoosilla tai ilman, pätee yleensä samat säännöt. Kenenkään ei pidä uhrata omaa elämäänsä haasteellisen persoonan takia, oli tämä sitten äiti tai joku muu. Jos vaikea ihminen ei näe vuosienkaan jälkeen mitään ongelmaa itsessään, antaa olla. Jos toinen vain repii läheistensä mieltä ja sielua, on parempi kiertää kaukaa. Jos on pakko olla tekemisissä, pitää itse opetella tervettä itsekyyttä ja sulkea sisimpänsä tuosta pedolta joka sitä yrittää repiä.

        Narsistin tai muuten vaikean persoonan lapsella on ihan tarpeeksi tekemistä itsensä kokoamisen kanssa, turha yrittää koota vanhempaa joka ei edes halua katsoa peiliin ja pohtia, onko siellä jotakin joka kaipaisi muutosta.


    • Anonyymi

      Kiitos viesteistä, ap tässä. En tosiaan sano, että äitini on puhdas narsisti, tiedän, koska sellainenkin kyllä valitettavasti lähipiiristä löytyy. Silloin peliin astuu myös sadistinen julmuus ja jopa psykopaattisuus. Sellainen äitini ei kuitenkaan ole. Äidilläni on vain vahvoja narsistisia piirteitä, jotka tekevät yhteydenpidosta ja yhdessä olosta vaikeaa.

      Äitini on varmasti pohjimmiltaan myös uhri. Olen yrittänyt kysyä hänen lapsuudestaan, mutta todella niukasti olen saanut vastauksia. Olen yrittänyt myös sanoa hänelle, että hänen jatkuva negatiivisuutensa voi karkoittaa ihmisiä hänen ympäriltään, mutta äitini kanssa ei voi keskustella rakentavasti. Hän saa aina raivokohtauksen ja heittäytyy täydelliseksi marttyyriksi. Hän ei ole koskaan, ikinä pyytänyt mitään käytöstään anteeksi enkä usko, että hän katuu mitään. Ristiriitaista, mutta totta.

    • Anonyymi

      Ompas tarinassa paljon tuttua tarttumapintaa. En osaa sanoa oliko äitini aito narsisti vai vaan näyttelikö hyvin. (voi toki olla ettei hänen tapauksessa yksi diagnoosi olisi riittänyt.)

      Äitini oli aina oikeassa, ja kaikki muut väärässä. Asioihin liittyi paljon kaksinaismoralismia ja tupla standardeja. Kaiken piti myös päällepäin näyttää täydelliseltä, ja siinä hän varmaan onnistuikin, koska ei joutunut hoitoon.

      Ja kuorrutuksena kieroutuneen fanaattinen uskonto. Jolla oli näppärää korvata kaikki maallinen järjen ääni.

      Eli suuresta armostaan hän antoi minun palella pakkasessa mekoissa ja nyloneissa kun mentiin kuutelemaan sanaa, samalla kun hän suuressa viisaudessaan esti pallomeret ja vesiliukumäet. Noin karkeana kuvauksena.

    • Anonyymi

      Mun ja äidin välillä on jotain hyvää.
      En enää puhu asiasta ulkopuolisille.
      Saamaani kriisipuhelinkohtelua kaikenkaikkiaan en pidä järkevänä.
      Mielestäni on epäreilua, että tarjotaan kunnioittavaa kohtaamista ja pääosin saa kaikkea ihan muuta, Petetyksi tulon kokemus. Kiitos,


      ppoiiuu

      • Anonyymi

        Vois alkaa olla jo loukkaavien keskustelujen aika ohi muutenkin,
        Millanenkohan keskustelutyyli mun pitäs kehittää saadakseni ne loppumaan.


        ppooiiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vois alkaa olla jo loukkaavien keskustelujen aika ohi muutenkin,
        Millanenkohan keskustelutyyli mun pitäs kehittää saadakseni ne loppumaan.


        ppooiiuiuu

        Mua loukkaa jo ihan sellanen jos joku puhuu mulle tyylillä ihan kuin kuvittelis ettei mulla mahdollisesti olisi mielekästä tekemistä. Aivan älyttömän loukkaavaa tommonen, kun asia on juuri niin päin että noilla jutuilla haitataan mielekästä tekemistä-


        ppooiiiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua loukkaa jo ihan sellanen jos joku puhuu mulle tyylillä ihan kuin kuvittelis ettei mulla mahdollisesti olisi mielekästä tekemistä. Aivan älyttömän loukkaavaa tommonen, kun asia on juuri niin päin että noilla jutuilla haitataan mielekästä tekemistä-


        ppooiiiuu

        On mun vanhemmatkin järkevämpiä, eivät ole koskaan tulleet kyseenalaistaneeksi olisiko minulla mielekästä tekemistä, tai vastaavaa.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mun vanhemmatkin järkevämpiä, eivät ole koskaan tulleet kyseenalaistaneeksi olisiko minulla mielekästä tekemistä, tai vastaavaa.


        ppoiuuuu

        Älyllistä keskustelua please...


        poiuuuyyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älyllistä keskustelua please...


        poiuuuyyyu

        Mulla on hirvee allergia kaikkeen epä-älylliseen,,


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on hirvee allergia kaikkeen epä-älylliseen,,


        ppiuuuu

        Sit ne tarjoo mulle avuksi kaikkea epä-älyllistä....kauheeta kiusaamista...


        poiuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sit ne tarjoo mulle avuksi kaikkea epä-älyllistä....kauheeta kiusaamista...


        poiuyuyy

        Pitäs tulle semmonen laki että tommonen olis selkeesti laitonta.

        pooiuiuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäs tulle semmonen laki että tommonen olis selkeesti laitonta.

        pooiuiuuy

        Pitäis tulla laki, että ihmistä ei saa painostaa mihinkään älytasoaan alhaisempaan.


        pouyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis tulla laki, että ihmistä ei saa painostaa mihinkään älytasoaan alhaisempaan.


        pouyttt

        Mun äiti ei oo ollenkaan pahimmasta päästä.
        Jopa jonkin verran ymmärtää mua ettei mun pää voi sietää tyhmiä juttuja,

        ppooiuuyuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun äiti ei oo ollenkaan pahimmasta päästä.
        Jopa jonkin verran ymmärtää mua ettei mun pää voi sietää tyhmiä juttuja,

        ppooiuuyuyuy

        Onko se vakavakin ongelma, että pää on allerginen tyhmille jutuille ?


        poiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se vakavakin ongelma, että pää on allerginen tyhmille jutuille ?


        poiuuyyyy

        Mulla on niin hyvä olo aina kun mä pääsen seuraan, jossa liikutaan mahdollisimman älyllisellä tasolla.

        ppioiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on niin hyvä olo aina kun mä pääsen seuraan, jossa liikutaan mahdollisimman älyllisellä tasolla.

        ppioiuiuu

        Mun aivot ei niinku suostu toimiin matalammalla tasolla., vaan rupee laittaan hanttiin.,


        poiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun aivot ei niinku suostu toimiin matalammalla tasolla., vaan rupee laittaan hanttiin.,


        poiuyyy

        Kun mulle puhuu älyllisesti asiat ratkee mutkattomasti.,,,


        poiuuuyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun mulle puhuu älyllisesti asiat ratkee mutkattomasti.,,,


        poiuuuyyu

        Miks elettäisiiin alemmalla tasolla ku ylempikin on olemassa?


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks elettäisiiin alemmalla tasolla ku ylempikin on olemassa?


        ppoiuuuu

        Mä haluaisin kokonaan kieltätytyä puhumalla muulla tavoin kuin filosofisesti


        ppiuuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä haluaisin kokonaan kieltätytyä puhumalla muulla tavoin kuin filosofisesti


        ppiuuuyy

        siis puhumasta


        ppioiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis puhumasta


        ppioiuuu

        En haluisi enää hukata elämäni aikaa tyhmiin juttuihin,
        Mikä ratkaisuksi?


        popiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En haluisi enää hukata elämäni aikaa tyhmiin juttuihin,
        Mikä ratkaisuksi?


        popiuyyy

        Toi kriisipuhelin on aika järkky,
        Vaikea välttyä joutumasta mukaan johonkin sotkuun, jos sinne soittaa.
        Nimittäin jos joku siellä syytää päällesi roskaa, mitäs tehdä, kun jos valitatkaan asiasta joudut iitse toistamaan sitä roskaa ja älytasolla mennään alaspäin kolinalla.


        ppooiiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi kriisipuhelin on aika järkky,
        Vaikea välttyä joutumasta mukaan johonkin sotkuun, jos sinne soittaa.
        Nimittäin jos joku siellä syytää päällesi roskaa, mitäs tehdä, kun jos valitatkaan asiasta joudut iitse toistamaan sitä roskaa ja älytasolla mennään alaspäin kolinalla.


        ppooiiuu

        Sitä kautta voi joutuu ihan kauheeseen kohteluun.
        Koska siis jos joku kohdistaa törkeyksiä, niin eihän sitä voi selvittää edes illman että joku kolmas alkaa pohtimaan, että oiskos niissä törkeyksissä mahdollisesti perää, ja joudut matalatasoisiin sotkuihin. Aivan järkkyä juttua, eikä se parane, pahanee vaan.


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä kautta voi joutuu ihan kauheeseen kohteluun.
        Koska siis jos joku kohdistaa törkeyksiä, niin eihän sitä voi selvittää edes illman että joku kolmas alkaa pohtimaan, että oiskos niissä törkeyksissä mahdollisesti perää, ja joudut matalatasoisiin sotkuihin. Aivan järkkyä juttua, eikä se parane, pahanee vaan.


        ppoiuyyy

        On ollut hieman vaikea hyväksyä tuota kokem,usta, koska se on niin räikeesti oikeustajua vastaan. Mutta näin.


        ppoiiuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ollut hieman vaikea hyväksyä tuota kokem,usta, koska se on niin räikeesti oikeustajua vastaan. Mutta näin.


        ppoiiuuuy

        Kyllä se on nyt niin, että mun äiti vei mun sydämestä voiton.

        Ihmettelin sitä, että jos kerron kriisipuhelimeen jonkun äidin tekemän virheen, virhe saa kriisipuhelimessa 20 kannattajaa. Ei edes äiti mun äiti kannata virheitään siinä määrin...heh

        pooiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on nyt niin, että mun äiti vei mun sydämestä voiton.

        Ihmettelin sitä, että jos kerron kriisipuhelimeen jonkun äidin tekemän virheen, virhe saa kriisipuhelimessa 20 kannattajaa. Ei edes äiti mun äiti kannata virheitään siinä määrin...heh

        pooiiuuu

        toivon hyvää ja kaunista äidilleni.



        poiiuuuu


    • Anonyymi

      Onhan ap:n äiti ollut haudassaan yli 30 vuotta. Eikö olisi jo armeliasta unohtaa hänen virheensä?

      • Anonyymi

        Miksi ihmiset noin pelkää virheitä?
        Virheisiin voi suhtautua armollisesti niin ei ole muistinnmenetys välttämätön.


        poiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmiset noin pelkää virheitä?
        Virheisiin voi suhtautua armollisesti niin ei ole muistinnmenetys välttämätön.


        poiiuuu

        Mä en kestä näitä keskusteluja täällä enkä kriisipuhelimessa kun tuntuu että kaikesta puuttuu tunteiden eri nyanssien ja tasojen huomiointi.


        ppoiuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en kestä näitä keskusteluja täällä enkä kriisipuhelimessa kun tuntuu että kaikesta puuttuu tunteiden eri nyanssien ja tasojen huomiointi.


        ppoiuyy

        Kaikki niinkuin semmonen hienosyinen tunneymmärrys tuntuu puuttuvan, kalautellaan vain ikäänkuin toisiaan halolla päähän. En tykkää.

        poiuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki niinkuin semmonen hienosyinen tunneymmärrys tuntuu puuttuvan, kalautellaan vain ikäänkuin toisiaan halolla päähän. En tykkää.

        poiuyy

        Koska niinku alkaa kunnon keskustelu jossa asiat merkityksellisistetään tarkemmin ja tunteita kohdellaan hienovaraisella kohteliaisuudella ?


        ppiuyyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska niinku alkaa kunnon keskustelu jossa asiat merkityksellisistetään tarkemmin ja tunteita kohdellaan hienovaraisella kohteliaisuudella ?


        ppiuyyty

        Miks keskustelun pitää olla ihme möläyttelyä?
        Koska puhutaan asioista kaikessa hienovaraisessa monimuotoisuudessaan?


        ppoiuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks keskustelun pitää olla ihme möläyttelyä?
        Koska puhutaan asioista kaikessa hienovaraisessa monimuotoisuudessaan?


        ppoiuuyu

        Mun äiti osas puhua eilen aika hienosyisesti. Arvostukseni hänelle siitä.


        ppiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun äiti osas puhua eilen aika hienosyisesti. Arvostukseni hänelle siitä.


        ppiuuyyyy

        Toivotonta keskustella mitään ihmisten kanssa, jotka ei oo ees opiskellut mitään mun aiheista,l joihinoon perehtynyt koko elämäni ajan.


        popiuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotonta keskustella mitään ihmisten kanssa, jotka ei oo ees opiskellut mitään mun aiheista,l joihinoon perehtynyt koko elämäni ajan.


        popiuuyu

        Ei jaksa enää yhtään kiinnostaa moinen "keskustelu".
        Puhun pelkkää monologia kunnes tulee laatukeskustelua.


        poiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jaksa enää yhtään kiinnostaa moinen "keskustelu".
        Puhun pelkkää monologia kunnes tulee laatukeskustelua.


        poiuuyy

        Jos vaikutan puhuvan itsekseni se johtuu siitä että toisen osapuolen keskustelu ei tunnu riittävän laadukkaalle osallistuttavaksi.
        Äitikin myösnsi että oon hyvä kommunikoija kun on älyllinen keskustelija toisena osapuolena.


        pouiuyyt


    • Anonyymi

      Et sä vpoi niinku osallistua älyttömään keskusteluun kuulostamatta itse älyttömälle.
      Siksi kuulostan kriisipuhelimessa älyttömälle mutta en muualla.


      ppoiuiuuuy

      • Anonyymi

        Tällä asialla on ihan selvä yhteys. Mitä älyllisempi keskustelu sitä paremmalle kuulostan siinä mukana.,


        pouiuuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä asialla on ihan selvä yhteys. Mitä älyllisempi keskustelu sitä paremmalle kuulostan siinä mukana.,


        pouiuuyuyu

        Kai sen on sitten maailmankaikkeus jotenkin huomannu ku mua kutsutaan tervetulleesti vain paikkoihin missä on jotain tohtoreita puhumassa.
        Pitänee koittaa elää sen mukaan, ja pysyä muualta poissa.


        ppiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sen on sitten maailmankaikkeus jotenkin huomannu ku mua kutsutaan tervetulleesti vain paikkoihin missä on jotain tohtoreita puhumassa.
        Pitänee koittaa elää sen mukaan, ja pysyä muualta poissa.


        ppiuuu

        Nytkin mulla olis yksi virtuaaliseminaari, johon oon kutsuttu ilmaseksi missä on erilaisia tohtoreita puhumassa, mutta en meinaa pystyä keskittyä koko asiaan kamalien kriisipuhelinjuttujen takia. Soitin sinne saadakseni selville mitä siellä on menossa..huhuh. Moiseen pimentoon ei liene kannattavan mennä-.


        ppoiuiiuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkin mulla olis yksi virtuaaliseminaari, johon oon kutsuttu ilmaseksi missä on erilaisia tohtoreita puhumassa, mutta en meinaa pystyä keskittyä koko asiaan kamalien kriisipuhelinjuttujen takia. Soitin sinne saadakseni selville mitä siellä on menossa..huhuh. Moiseen pimentoon ei liene kannattavan mennä-.


        ppoiuiiuii

        En kertakaikkiaan jaksa vuosikymmeniä jankkausta jostakin aivan typeristä ja yksinkertaisista asioista, Kuinka joku kehtaa kuluttaa kenenkään elämänaikaa semmoseen.-


        ppiuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kertakaikkiaan jaksa vuosikymmeniä jankkausta jostakin aivan typeristä ja yksinkertaisista asioista, Kuinka joku kehtaa kuluttaa kenenkään elämänaikaa semmoseen.-


        ppiuyuy

        Meidän pitäs tän lyhyen eläm'n aikana ehtiä nähdä valtava kirjo sen moninaisuutta.
        Ei oo aikaa jonkun typeryydeen jankaamiseen kovin kauaa.


        popiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän pitäs tän lyhyen eläm'n aikana ehtiä nähdä valtava kirjo sen moninaisuutta.
        Ei oo aikaa jonkun typeryydeen jankaamiseen kovin kauaa.


        popiuyyy

        ja voi noita-akoistakin kirjoittaa vaikka kuinka kauniisti,
        Mua ei kiinnosta ihmisten seura jotka pitää luovuutta huonona piirteenä.


        ppiuuyyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja voi noita-akoistakin kirjoittaa vaikka kuinka kauniisti,
        Mua ei kiinnosta ihmisten seura jotka pitää luovuutta huonona piirteenä.


        ppiuuyyty

        Mun mielestä se on nautinnollisimpia piirteitä mitä ihmisellä voi olla. Kateellisia ne vaan o.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä se on nautinnollisimpia piirteitä mitä ihmisellä voi olla. Kateellisia ne vaan o.


        ppoiuuuu

        Ne osaa vaan jankata jotain synkeetä juttua vuosikymmeniä, mutta kun pitäisi ajatella etenevällä ajatuksella taipuisasti, alkaa vaan se halolla päähän juttu heillä.,.,.,


        poiuiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne osaa vaan jankata jotain synkeetä juttua vuosikymmeniä, mutta kun pitäisi ajatella etenevällä ajatuksella taipuisasti, alkaa vaan se halolla päähän juttu heillä.,.,.,


        poiuiuuuu

        Ja on mun isälläkin edes teoreettisen ajattelun kyvyt vaikkei hän osaakaan soveltaa käytäntöön. Mutta turha mun on hänestäkään valittaa niille, jotka ei osaa ajatella edes teoreettisesti.


        pouytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja on mun isälläkin edes teoreettisen ajattelun kyvyt vaikkei hän osaakaan soveltaa käytäntöön. Mutta turha mun on hänestäkään valittaa niille, jotka ei osaa ajatella edes teoreettisesti.


        pouytt

        Kaikki on suhteellista.
        On mun vanhemmat siitäkin fiksuja, että sallivat itsensä kritisoinnin, vaikka eivät aina osaakaan sitä käsitellä.


        popiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on suhteellista.
        On mun vanhemmat siitäkin fiksuja, että sallivat itsensä kritisoinnin, vaikka eivät aina osaakaan sitä käsitellä.


        popiiuuu

        Mun mielestä virheellistä kriisipuhelimelta etten saanut ihan rauhassa vapaasti anonyymisti kritisoida vanhempiani ja siksi asiasta nousi suuri häly kun mun piti ryhtyä puolustaan tuota oikeuttani. Eihän tuollaisessa anonyymistä kritisoinnista olisi mitään haittaa jos kriisipuhelinvastaaja vaan toimii sääntöjen mukaan.


        poooiujuhu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä virheellistä kriisipuhelimelta etten saanut ihan rauhassa vapaasti anonyymisti kritisoida vanhempiani ja siksi asiasta nousi suuri häly kun mun piti ryhtyä puolustaan tuota oikeuttani. Eihän tuollaisessa anonyymistä kritisoinnista olisi mitään haittaa jos kriisipuhelinvastaaja vaan toimii sääntöjen mukaan.


        poooiujuhu

        Mutta kun palvelut on pääosin suunniteltu tyhmähköjä varten olettaen ettei ne itse osaa mitään, siinä vika


        ppiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun palvelut on pääosin suunniteltu tyhmähköjä varten olettaen ettei ne itse osaa mitään, siinä vika


        ppiuuuyuy

        Ku kerroin äidille jotain kriisipuhelinpuheita, äiti ihmetteli että kuinka mä olen alentunut mukaan puhumaan semmosta.
        Äiti on nyt todella oikeessa,


        ppiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ku kerroin äidille jotain kriisipuhelinpuheita, äiti ihmetteli että kuinka mä olen alentunut mukaan puhumaan semmosta.
        Äiti on nyt todella oikeessa,


        ppiuuyyy

        nyt on niin, että mä oon tullut semmoseen johtopäätökseen, että kyllä kuitenkin ennemmin nää mun vanhemmat kuin kriisipuhelinvastaajat. Äiti sanoi ettei kestäis semmosta juttua yhtään että semmosesta tulis kauhee olo, ja en kyl kestä minäkää...


        ppiiuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nyt on niin, että mä oon tullut semmoseen johtopäätökseen, että kyllä kuitenkin ennemmin nää mun vanhemmat kuin kriisipuhelinvastaajat. Äiti sanoi ettei kestäis semmosta juttua yhtään että semmosesta tulis kauhee olo, ja en kyl kestä minäkää...


        ppiiuuuyu

        Tehtävä tää valitus tähän, kun ei siinä oo oikeen näyttänyt edes olevan semmosta valitusjärjestelmää, jossa ei tulis vaan lytättyä lisää.


        ppoiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehtävä tää valitus tähän, kun ei siinä oo oikeen näyttänyt edes olevan semmosta valitusjärjestelmää, jossa ei tulis vaan lytättyä lisää.


        ppoiuuyy

        Että edesa jonnei aito näkökulma asiaan. Kiitoksia.


        ppiuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että edesa jonnei aito näkökulma asiaan. Kiitoksia.


        ppiuuyuy

        Normaali kunnioitus kertakaikkiaan puuttuu keskustelijoiden puhutavasta ja ideoinnista,


        poiuyyyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali kunnioitus kertakaikkiaan puuttuu keskustelijoiden puhutavasta ja ideoinnista,


        poiuyyyyt

        Vanhempani ovat tehneet minule jotain pahoi juttui tietäm'ttömyyttään, mutta kriisipuhelinvastaajat tekis vieläkin.,..

        vanhemmat sentään jo kehittyneet csiitä...


        pouiyyytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempani ovat tehneet minule jotain pahoi juttui tietäm'ttömyyttään, mutta kriisipuhelinvastaajat tekis vieläkin.,..

        vanhemmat sentään jo kehittyneet csiitä...


        pouiyyytt

        joten joo valitsen ennemmin vanhempani.


        ppouuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joten joo valitsen ennemmin vanhempani.


        ppouuyy

        Vanhemmat eivät ole tunnelahjakkaita, mutta osaa he edes suht monimutkaista ajattelua


        ppooiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat eivät ole tunnelahjakkaita, mutta osaa he edes suht monimutkaista ajattelua


        ppooiiuuu

        Mutta jotkut ihmiset on silleen itsekkäitä että todennäköiisemminpelastavat itsensä kuin toisen.



        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jotkut ihmiset on silleen itsekkäitä että todennäköiisemminpelastavat itsensä kuin toisen.



        ppoiiuuuu

        mutta ei oo itsekästä pelastaa itsensä koska silloin toinen pelastuu toisen puolrsta kärsimykseltä...


        poiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta ei oo itsekästä pelastaa itsensä koska silloin toinen pelastuu toisen puolrsta kärsimykseltä...


        poiiuuuu

        Koen itseni ja äitini soopapuheen uhriksi ja kaikki myötätunto vaivaiselle äidilleni.
        Ja niillä soopapuhujilla ei oo edes aikomusta lopettaa soopaansa.



        popiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen itseni ja äitini soopapuheen uhriksi ja kaikki myötätunto vaivaiselle äidilleni.
        Ja niillä soopapuhujilla ei oo edes aikomusta lopettaa soopaansa.



        popiuuyyy

        Sen soopapuheen seurauksena itsekin erehdyin ja aikaansain sekasotkua.
        Alkuun soittaessani yritin vielä vaatia paikkansapitävää puhetta, mutta se meni aina vaan valejuorummaksi. En kyllä meme mukaan loputtomasti kehittyvään ja rönsyilevään valejuoruun. Hirvee ilmiö.


        pooiiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen soopapuheen seurauksena itsekin erehdyin ja aikaansain sekasotkua.
        Alkuun soittaessani yritin vielä vaatia paikkansapitävää puhetta, mutta se meni aina vaan valejuorummaksi. En kyllä meme mukaan loputtomasti kehittyvään ja rönsyilevään valejuoruun. Hirvee ilmiö.


        pooiiuu

        Niille sydämettömän tuntuisille ihmisille kriisipuhelimeen en kyllä enää puhu, mieluummin äidilleni hänen loppuelämänsä. Siellä kriisipuhelimessa ei pysty edes korjaamaan mitään asioita, kaikki menee vaan pahemmaksi sotkuksi loputtomasti siellä minun kokemukseni mukaan. Ihan oksettaa.


        ppooiiiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niille sydämettömän tuntuisille ihmisille kriisipuhelimeen en kyllä enää puhu, mieluummin äidilleni hänen loppuelämänsä. Siellä kriisipuhelimessa ei pysty edes korjaamaan mitään asioita, kaikki menee vaan pahemmaksi sotkuksi loputtomasti siellä minun kokemukseni mukaan. Ihan oksettaa.


        ppooiiiuu

        Mulle kriisipuhelin kuuluu mun muutamaan elämäni negatiivisimpaan kokemukseen.



        poiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle kriisipuhelin kuuluu mun muutamaan elämäni negatiivisimpaan kokemukseen.



        poiuuuu

        niitten vastaajien jutuista puuttuu lähes kaikki mitä mä erityisesti arvostan. Mulle ne tuottaa pelkkää pahoinvointia. Ei voi mitään.


        ppoiiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niitten vastaajien jutuista puuttuu lähes kaikki mitä mä erityisesti arvostan. Mulle ne tuottaa pelkkää pahoinvointia. Ei voi mitään.


        ppoiiiuuuu

        Minun elämäni ilmiöt sai siellä ihan väärä't merkityksetkin.


        ppoiiuuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun elämäni ilmiöt sai siellä ihan väärä't merkityksetkin.


        ppoiiuuuyy

        Oikeestaan semmonen ihme tapahtunut kahdessa vuorokaudessa etten enää koe konfliktia vanhempiini.
        Eniten auttoi ajatus ymmärtää, ettei he vaan osaa ajatella kaikkia sellaisia asioita joita minä osaan ajatella. Mutta äiti osasi kertoa, ettei muut ihmiset välttämättä osaa ajatella kaikkia sellaisia asioita joita ajattelen.



        ppiiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeestaan semmonen ihme tapahtunut kahdessa vuorokaudessa etten enää koe konfliktia vanhempiini.
        Eniten auttoi ajatus ymmärtää, ettei he vaan osaa ajatella kaikkia sellaisia asioita joita minä osaan ajatella. Mutta äiti osasi kertoa, ettei muut ihmiset välttämättä osaa ajatella kaikkia sellaisia asioita joita ajattelen.



        ppiiuuuuu

        Joillakin on niin paljon suppeempi kokemusmaailma ku mulla että heille mun kokemusmaailma saattaa tuntua jopa epätodelliselle....tän äiti pysty käsittämään.


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin on niin paljon suppeempi kokemusmaailma ku mulla että heille mun kokemusmaailma saattaa tuntua jopa epätodelliselle....tän äiti pysty käsittämään.


        ppiuuuu

        Mä oon tosi kiitollinen siitä että hän käsittää sen ja ilmaisi sen vilpittömästi.


        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon tosi kiitollinen siitä että hän käsittää sen ja ilmaisi sen vilpittömästi.


        ppoiiuuuu

        Mä oon ollut 50 vuotta sellainen erilaisiin kokemusmaailmoihin eläytyjä niin kyllä siinä on ehtinyt nähdä lukemattomia kokemusmaailmoja.


        ppoiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon ollut 50 vuotta sellainen erilaisiin kokemusmaailmoihin eläytyjä niin kyllä siinä on ehtinyt nähdä lukemattomia kokemusmaailmoja.


        ppoiuiuuu

        Nyt jotkut yrittää kutistaa mun maailmaa, mun mielestä semmonen pitäs olla laitonta.


        poiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt jotkut yrittää kutistaa mun maailmaa, mun mielestä semmonen pitäs olla laitonta.


        poiuuuu

        Sekin on niinku tosi outoo että tämmöstä vanhempaa naista kohdellaan kriisipuhelimessa vieläkin tyttönä.
        Kaupassa mulle puhutaan ku vanhemmalle rouvalle, ,,ja pappat moikkailee pihaltaan...
        mut mä oon joku kriisipuhelimen "tyttö"


        ppiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on niinku tosi outoo että tämmöstä vanhempaa naista kohdellaan kriisipuhelimessa vieläkin tyttönä.
        Kaupassa mulle puhutaan ku vanhemmalle rouvalle, ,,ja pappat moikkailee pihaltaan...
        mut mä oon joku kriisipuhelimen "tyttö"


        ppiuyyyy

        Mä en oikeen käsitä tä'tä juttua mikä tää on mutta se puhelin on kohdallani ollut kaiken aikaa jotenkin aivan epärealistinen, eikä kykene realistikseksi asiassani muuttumaan mitä ilmeisemminkin. .


        ppoiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en oikeen käsitä tä'tä juttua mikä tää on mutta se puhelin on kohdallani ollut kaiken aikaa jotenkin aivan epärealistinen, eikä kykene realistikseksi asiassani muuttumaan mitä ilmeisemminkin. .


        ppoiuyyyy

        Äitikin vitsaili mulle että sano heille että: "Tästä jutusta mä oon ihan pihalla"


        poiuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitikin vitsaili mulle että sano heille että: "Tästä jutusta mä oon ihan pihalla"


        poiuyyyyy

        Mä en oo ymmärtäny koko aikana sitä heidän juttuaan että mitä juttua se oikeen on.


        ppooiiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en oo ymmärtäny koko aikana sitä heidän juttuaan että mitä juttua se oikeen on.


        ppooiiuiuu

        Äiti pohti eilen että koska ahattelen niin monimutkaisesti mulle voi olla mahdollista ymmärtää jonkun toisen yksinkertaista juttua, mutta toisin päin se on mahdotonta.


        ppoioiuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äiti pohti eilen että koska ahattelen niin monimutkaisesti mulle voi olla mahdollista ymmärtää jonkun toisen yksinkertaista juttua, mutta toisin päin se on mahdotonta.


        ppoioiuuy

        Toi voisi selittää sen että ihmiset tuntuu mulle usein hieman narsisteille, että mä vaan eläydyn heidän juttuun muttei he koskaan mun asiaan.
        Mutta se ei sit aina välttis liiity luonteen itsekkyyden asteeseen, vaan ajattelun monimutkaisuuden kykyyn. Monimutkaisemoi saattaa ymmärtää vähemmän monimutkaista, mutta vähemmän monimutkainen ei kunnolla itseään monimutkaisempaa,.

        ppoiiuuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi voisi selittää sen että ihmiset tuntuu mulle usein hieman narsisteille, että mä vaan eläydyn heidän juttuun muttei he koskaan mun asiaan.
        Mutta se ei sit aina välttis liiity luonteen itsekkyyden asteeseen, vaan ajattelun monimutkaisuuden kykyyn. Monimutkaisemoi saattaa ymmärtää vähemmän monimutkaista, mutta vähemmän monimutkainen ei kunnolla itseään monimutkaisempaa,.

        ppoiiuuuuyuy

        mua kiehtoo monimutkaiset asiat.
        Ja mä tykkään ajatella monimutkaisia asioita. Mun on helpompi seurakin nopeaa mutkikasta puhetta, kuin yksinkertaista ja hidasta,. Mulla lopahtaa äkkiä keskittyminen hitaaseen puheeseen,.


        ppiuyyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mua kiehtoo monimutkaiset asiat.
        Ja mä tykkään ajatella monimutkaisia asioita. Mun on helpompi seurakin nopeaa mutkikasta puhetta, kuin yksinkertaista ja hidasta,. Mulla lopahtaa äkkiä keskittyminen hitaaseen puheeseen,.


        ppiuyyuy

        Mä en ees tajua lauseita kun ne tulee niin hitaasti ettei niistä saa edes yhtenäistä ajatusta....

        mun sukulaisiakin tykkää nopeesta puheesta. ja mua loukkaa että mun nopeutta arvostellaan niinku se olis joku vika.


        pouuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ees tajua lauseita kun ne tulee niin hitaasti ettei niistä saa edes yhtenäistä ajatusta....

        mun sukulaisiakin tykkää nopeesta puheesta. ja mua loukkaa että mun nopeutta arvostellaan niinku se olis joku vika.


        pouuyyy

        Mä nuorena hakeuduinkin ulkomaalaisten seuraan eräänä syynä oli heidän nopeempi tempperamemttinsa, että mun oli selleen helpompi jos kummatkin osapuoleet liikkuu ja puhuu nopeesti,


        ppoiuuyyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä nuorena hakeuduinkin ulkomaalaisten seuraan eräänä syynä oli heidän nopeempi tempperamemttinsa, että mun oli selleen helpompi jos kummatkin osapuoleet liikkuu ja puhuu nopeesti,


        ppoiuuyyuyy

        Mun äiti ei ainakaan joudu elämään elämän iltapuoltaan yksin tai hylättynä, sen minä oon päättänyt.


        poiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun äiti ei ainakaan joudu elämään elämän iltapuoltaan yksin tai hylättynä, sen minä oon päättänyt.


        poiuyyyy

        Ihmiset on vähän semmosia ettei he osaa arvostaa mitä he saa liian helpolla niinku esimerkiksi rakkautta.
        Mutta kun koittaa elää kokonaan ilman sen jälkeen voi jonkun verran arvostaakin.


        popiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset on vähän semmosia ettei he osaa arvostaa mitä he saa liian helpolla niinku esimerkiksi rakkautta.
        Mutta kun koittaa elää kokonaan ilman sen jälkeen voi jonkun verran arvostaakin.


        popiuuu

        Mä vähän ihmettelen sitä miks mun tunteellisuutta halveksitaan.
        Minä ainakin haluisin semmosen rakastajan, jolla on kyky monipuoliseen ja tasoiseen vivahteikkaaseen tunne-elämään ja intohimoinen sielu.


        poiuuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä vähän ihmettelen sitä miks mun tunteellisuutta halveksitaan.
        Minä ainakin haluisin semmosen rakastajan, jolla on kyky monipuoliseen ja tasoiseen vivahteikkaaseen tunne-elämään ja intohimoinen sielu.


        poiuuuuuu

        En tartte semmosta seuraa kuin siellä kriisipuhelimessa jossa ne näkee mun mielestä arvostettavat ominaisuudet kielteisesti.
        Viimeksi valitettiin intensiivisestä sisimmästäni.
        Mua on koko elämäni ajan sanottu intensiiviseksi.
        Ja mä tykkään olla intensiivinen. Se on sitä sydämän hehkua, Täytyy elää
        intohimolla.


        popoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tartte semmosta seuraa kuin siellä kriisipuhelimessa jossa ne näkee mun mielestä arvostettavat ominaisuudet kielteisesti.
        Viimeksi valitettiin intensiivisestä sisimmästäni.
        Mua on koko elämäni ajan sanottu intensiiviseksi.
        Ja mä tykkään olla intensiivinen. Se on sitä sydämän hehkua, Täytyy elää
        intohimolla.


        popoiuuuu

        Jos kaikki olis tälläsiä ku minä ei ees tarvittaisi kriisipuhelinta nykyisessä merkityksessään,


        pouuyyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki olis tälläsiä ku minä ei ees tarvittaisi kriisipuhelinta nykyisessä merkityksessään,


        pouuyyuyu

        Siellä vaan oollaan loputtoman loukkaavia ja mun pitää torjua se loukkaus tätä kautta, kun keskustellessa ne laittaa mut lyttyyn.


        poiuyyytyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä vaan oollaan loputtoman loukkaavia ja mun pitää torjua se loukkaus tätä kautta, kun keskustellessa ne laittaa mut lyttyyn.


        poiuyyytyt

        He ilmaisee kaiken niin että se tuntuu tunteiden ja älynkin aliarvioinnille..


        poiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He ilmaisee kaiken niin että se tuntuu tunteiden ja älynkin aliarvioinnille..


        poiuyyy

        virheiden peittely ei ole hyvä asia, virheiden myöntäminen on



        ppiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        virheiden peittely ei ole hyvä asia, virheiden myöntäminen on



        ppiuiuuu

        Mun vihjailtiin peittelevän jotain, sit paljastu että mun selän takana minuu mustamaalattiin niin etten tienny siitä mitään, ja muka ite peittelin sitä...hehehe


        ppooiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun vihjailtiin peittelevän jotain, sit paljastu että mun selän takana minuu mustamaalattiin niin etten tienny siitä mitään, ja muka ite peittelin sitä...hehehe


        ppooiuuuu

        Sit jos minula on hyviåä ratkaisuja minulle sanotaan että mut ei kaikki pysty sellaseen, mutta siis mitä välii sillä on mun asiassa, jos mä pystyn.


        poiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sit jos minula on hyviåä ratkaisuja minulle sanotaan että mut ei kaikki pysty sellaseen, mutta siis mitä välii sillä on mun asiassa, jos mä pystyn.


        poiuuu

        Ja miks kaikkiemj äitien pitäisi olla samanlaisia, mun äiti on enemmänkin niinku mun oppipoika ollut melkeen aina..


        pooiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miks kaikkiemj äitien pitäisi olla samanlaisia, mun äiti on enemmänkin niinku mun oppipoika ollut melkeen aina..


        pooiuyyy

        Ei hänellä oo niin kauheesti mulle antaa mutta totesin eilen että kiva kuitenkin ollut päästä tänne maailmaan...

        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hänellä oo niin kauheesti mulle antaa mutta totesin eilen että kiva kuitenkin ollut päästä tänne maailmaan...

        ppoiiuuuu

        Toivottavasto hänen manipulatiivinen pälätyksensä jatkuu mahdollisimman pitkään täällä maailmassa...


        ppooiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasto hänen manipulatiivinen pälätyksensä jatkuu mahdollisimman pitkään täällä maailmassa...


        ppooiiuuu

        Ja isä voi käydä itsetyytyväinen hymy naamalla siellä kirjastossa,.
        Ei se nyt niin kauheen paha tapa elää oo.


        ppoiiuuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja isä voi käydä itsetyytyväinen hymy naamalla siellä kirjastossa,.
        Ei se nyt niin kauheen paha tapa elää oo.


        ppoiiuuiu

        mut mä en oo koko aikana käsittänyt sitä että ihmiset melko suoranaisesti ilkeilee siellä kriisipuhelimessa. Heti kun on jotain kiusaamista, suuri osa vastaajista lähtee siihen mukaan. Järkevää sen sijaan olis vastata siihen että: "Semmoselle on tehtävä' jämpti loppu ja sillä selvä."

        popiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mut mä en oo koko aikana käsittänyt sitä että ihmiset melko suoranaisesti ilkeilee siellä kriisipuhelimessa. Heti kun on jotain kiusaamista, suuri osa vastaajista lähtee siihen mukaan. Järkevää sen sijaan olis vastata siihen että: "Semmoselle on tehtävä' jämpti loppu ja sillä selvä."

        popiuuu

        Mutta siis minä vien sitä selkeetä linjaa kylläkin taipumattomasti tietenkin.
        Ei mitään löysää selkärankaa. Balettimestari aina huusi että: "Mitä? Spagetti?"
        Jos yhtään velttoili.


        ppoioiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset on vähän semmosia ettei he osaa arvostaa mitä he saa liian helpolla niinku esimerkiksi rakkautta.
        Mutta kun koittaa elää kokonaan ilman sen jälkeen voi jonkun verran arvostaakin.


        popiuuu

        Molemmat vanhempasi ovat kuolleet yli 30 vuotta sitten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat vanhempasi ovat kuolleet yli 30 vuotta sitten!

        mitä sinä täällä vuosikausia höliset?


        ppoioiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä sinä täällä vuosikausia höliset?


        ppoioiuu

        Nyt on tapahtunut ihme mulla on nyt hyvät välit vanhempiin vaikka he nyt on ketä on.

        poiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on tapahtunut ihme mulla on nyt hyvät välit vanhempiin vaikka he nyt on ketä on.

        poiuuu

        mut siis on he paljo kivenpii ku kriisipuhelinvastaajat, ei mun vahemmat ikin semmosii juttui puhuis missää puhelinvastaajana


        poiuyyy


    • Anonyymi

      Narsistinen äiti.

      Olen lukenut että monet ihmiset heräävät siihen että oma isä tai äiti on narsisti vasta myöhemmällä iällä. Ehkä 30v alkaa aavistaa etta joku on pahasti vialla ja 40v alkaa tajuaa mistä on kyse.
      Oma äitini käytti paljon aikaa töissä käyntiin ja uraansa. Vanhemmat antoivat kalliit harrastukset, ulkomaanmatkat jne lapsuudessa. Ei ollut väkivaltaa eikä mitään mikä erikseen tulisi mieleen. Aloin ymmärtää että jotain on vialla kun äiti antoi suuret määrät kalliita lahjoja jouluisin. Sisareni sai kerran kohtauksen ja hän heitti kaikki lahjat pitkin seiniä ja huusi, etta haluaa vain rakkautta.

      Myöhemmällä iällä alkoi ymmärtää. Jos otti puheeksi narsismin, niin oma isäni oli saanut siitä virallisesti positiiviset paperit psykiatrilta. Olin kauan sitä mieltä että isäni oli se joka oli sairas.

      Kun muutin yksin asumaan, äitini soitteli välillä ja silloin meni hyvin kun olimme vain puheväleissä . Mutta.......auta armias kun äitini tuli kylään. Alkoi haukkuminen, henkinen väkivalta, törkeydet itseasiassa niin törkeitä tekstejä että meni aikaa että alitajunta edes ymmärsi niitä ja pystyi käsittelemään. Aliarvioimista, alas polkemista, kiusaamista. Siis oma äiti!!! Jolta ihminen luottaa että se rakkaus pitäisi juuri tulla . Vähättely ja kun purskahdin itkuun äitini haukkuessa sisustusta tms , hän vastasi että "älä sinä korota ääntäsi!" Äitini yksi keinoista oli minun mustamaalaaminen isälleni . Siinä tuli armeija vastaan. Äitini sovinismi: miehet ovat AINA oikeassa ja hyviä, naiset sen sijaan pahoja jos jotain pahaa tapahtuu. Edellinen mieheni käytti väkivaltaa minuun ja äitini vastaus siihen oli: anna raukan miehen olla, sinä kuitenkin itse ärsytit (joten itseasiassa OLET SYYPÄÄ kun tulit hakatuksi.) Kun itkin jotain muuta parisuhdettani, äitini käski soittaa miehelle . Sitten hän vaati että "sano kiitos!" Kysyin miksi ihmeessä. Hän sanoi etta sillä kertaa piti kiittää ja kumarrella koska kyseinen mies järjesti kyydin minulle.

      Minut raiskattiin eräillä nettitreffeillä. Tulin hädissäni kotiin mutta äitini reaktio oli se, että kyseessä oli oma vikani ja hirveä häpeä joka oli kuulemma vain minun.
      Narsistit käyttävät "Gas Lightning" metodia hyvin paljon. He ovat kuin käärmeitä ja käyttävät psykologista väkivaltaa. Loppujen lopuksi syyllinen ei ole koskaan hän itse. He eivät myöskään koskaan pyydä anteeksi. Tai jos pyytävät, se on harkittua, pinnallista teeskentelyä.

      Kristityt psykologit ja psykiatrit ovat parhaita. Yleensä narsisteista sanotaan, etta pysy kaukana tai jossain tapauksissa, katkaise koko suede ilman mitään ylläpitoa.

      • Anonyymi

        Pakko ottaa etäisyyttä, haluaisin tukea jo iäkästä henkilöä että lopusta elämää tulisi kaunis kokemus. Mutta henkilö toimii niin, että on hyvin ystävällinen ja sitten kun olen varsin iloinen , hän yhtäkkiä käy ikäänkuin henkisesti kimppuun alkamalla puhua aivan älyttömiä ristiin rastiin niin että pää menee aivan pyörälle. Ja sitten kun on siitä aivan pyörryksissä ja järkyttynyt niin, että aloin kertoa että se ihan sattuu hermostoon hän vain yltyy ja muuttuu kylmäksi. ja kun kysyy miksi hän näin toimii, hän vastaa ikäänkuin ymmällä ettei hän osaa selittää.


        poiuuuu


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe