Onnistuuko samanhenkisten ketju

Anonyymi

yleisellä palstalla? Täällä on rekatut ja anot samalla viivalla. Palstasäännöt koskee molempia. Voiko vaatia vain samanhenkisten osallistumista?

279

2301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei taida onnistua, samanhenkisten ketju, eikä sitä voi vaatia kuten ei voi vaatia toisten huomioon ottamistakaan, kunniotuksesta puhumattakaan. Toivoa tietysti voi ja jossain määrin voimme kai myös valita seuramme täälläkin. Ja senkin kirjoitammeko rekattuna vai anonyymeinä.

      En usko, että kirjoittajat ensisijassa tekevät eroa rekattujen ja rekkaamattomien välillä jos viestin esitystapa ja sisältö eivät hyppää silmille. Provoissa niin usein käy ja Anojen kohdalla se sitten leimaa muitakin Anoja. Ikävä kyllä.

      Rekattujen kohdalla provot menevät niiden esittäjän omaan piikkiin. Heillä on myös rasitteenaan tämä "laahus", aikaisempi kirjoitushistoria. Joten kyllä tässä lujilla ollaan, kun aina voi löytyä "raskauttavaa aineistoa" meitä vastaan eikä suojaa ole minkäänlaista..)) Mutta kuten sanottu: oma valinta.

      • Minusta tuntuu, että monet ovat nyt luovuttaneet.
        Ei edes mieli tee tunkea joukkoon, joka ei ole mieleinen.
        Olisi ollut mukavaa yhdessäoloa. jos se olisi onnistunut. Nyt vain on pakko vilkuttaa matkan päästä. Toivottavasti pian tavataan.


      • Anonyymi

        Laahus on siis itse hankittu kirjoitushistorialla. On saatu mitä on tilattu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laahus on siis itse hankittu kirjoitushistorialla. On saatu mitä on tilattu.

        Noin minä sen olen aina tulkinnut.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Noin minä sen olen aina tulkinnut.

        Oletko ajatellut anteeksiantoa ja unohtamista näiden "laahusten" asettamisen sijasta?
        Luulis, että ovat jo vanhentuneitakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laahus on siis itse hankittu kirjoitushistorialla. On saatu mitä on tilattu.

        Tässä kohtaa kyllä katson asiakseni ilmoittaa, että 80 ´palstalaiset eivät todellakaan ole tilanneet seitsemänkymppisiä eripuraisia kirjoittajia tänne.

        Kyllä ne laahukset ovat siis nimenomaan tulijoiden kannoilla.
        Pahaa aavistamatta on toivotettu kaikki tervetulleiksi ja montakin kertaa todettu, että kaikillahan on oikeus kirjoittaa missä ryhmässä vaan.
        On ajateltu, että tässä iässä jo osataan olla ja ottaa toiset huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laahus on siis itse hankittu kirjoitushistorialla. On saatu mitä on tilattu.

        EIKÄ ole! Se on ilkeän ihmisen päässä syntynyt idea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut anteeksiantoa ja unohtamista näiden "laahusten" asettamisen sijasta?
        Luulis, että ovat jo vanhentuneitakin.

        Joo, anteeksi pitää antaa. Jos on liikaa sydämeen kätkettyjä asioita, Pietari katsoo, että mikähän pyhimys tuokin on luullut olevansa maallisella vaelluksellaan ja avaa lattialuukun sanoen: Sinne vaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ajatellut anteeksiantoa ja unohtamista näiden "laahusten" asettamisen sijasta?
        Luulis, että ovat jo vanhentuneitakin.

        Siinäpä se. Kun tuntuisi, että ihminen on sillä tavalla rakennettu, että häneen tallentuu kaikki. Osa pysyy onneksi pinnan alla, mutta jos tapahtuu sellaista, mikä tuon pinnanalaisen aineiston aktivoi, niin kyllähän se sieltä esiin nousee ja saa aikaan sellaisia reaktioita, mitä on voitu täälläkin todistaa.
        Tämä on kyllä ihan tuttu psykologinen lainalaisuus, ei siihen tarvitaan minkäänlaista erityislaatua tai nuivaa luonnetta.
        Tämä siis Anolle, 15.19, jos minua tarkoitit.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että monet ovat nyt luovuttaneet.
        Ei edes mieli tee tunkea joukkoon, joka ei ole mieleinen.
        Olisi ollut mukavaa yhdessäoloa. jos se olisi onnistunut. Nyt vain on pakko vilkuttaa matkan päästä. Toivottavasti pian tavataan.

        Rekattujen kohdalla provot menevät niiden esittäjän omaan piikkiin. Heillä on myös rasitteenaan tämä "laahus", aikaisempi kirjoitushistoria.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Tässä kohtaa kyllä katson asiakseni ilmoittaa, että 80 ´palstalaiset eivät todellakaan ole tilanneet seitsemänkymppisiä eripuraisia kirjoittajia tänne.

        Kyllä ne laahukset ovat siis nimenomaan tulijoiden kannoilla.
        Pahaa aavistamatta on toivotettu kaikki tervetulleiksi ja montakin kertaa todettu, että kaikillahan on oikeus kirjoittaa missä ryhmässä vaan.
        On ajateltu, että tässä iässä jo osataan olla ja ottaa toiset huomioon.

        Oletko ihan "sokea" ? On törkeää nimittää ketään laahukseksi ja kannustaa palstahäirikköä
        eli riippakiveä, joka alunperin tämänkin tilanteen aiheuttanut.


    • Tuota minäkin pelkään, Makriina, että mittari on tullut täyteen , eivätkä uudet kirjoittajat tohdi tulla mukaan, jos sattuvat ensimmäiseksi johonkin riitaketjuun kurkistamaan.

      Silti, kun nyt olen lueskellut muitakin ketjuja kuin kiikkustuolia tai kirjaketjuja, olen ollut oikein otettu siitä, miten hyviä kirjoittajia täällä on ja miten paljon omanäänistä sisältöä, jos lukija malttaa nähdä ja kuulla.
      Ne turhautuneet heitot ovat sittenkin vain pieni osa kaikesta sisällöstä, mutta osuessaan pitempien viestien keskelle ne tietysti pistävät silmään erilaisen ilmaisutavan vuoksi. Voihan niiden tarkoitus tietysti olla ilkeyily ja kiusaaminen, mutta minkä me oikeastaan ihmisluonnolle voimme ?
      Esimerkkinä puhuttelevasta ja moniäänisestä kirjoittamisesta voisi olla vaikka tuo "Eipä oo juurikaan puhuttavaa". "Ystävällisten ihmisten mukava ketju" kirjoitti siellä joku.
      Ja huomionarvoista oli se, että kaikki kirjoittajat olivat Anoja, Palomaa lukuunottamatta ja hänkin sai kirjoittaa "kaikessa rauhassa" ..))
      Ketjussa oli mielestäni juuri sitä vertaisuutta, mitä itsekin arvostan ja haen.

      Tuollainen ketju ei tietysti synny päättämällä eikä yrittämällä mutta se mielestäni todistaa, että me emme ole täällä yhtenäistä massaa emmekä tahdo vain päteä tai erottua muista vaan olla vertaisia, ystävällisiä toinen toisillemme.

      Niinhän siellä sanottiin: "Nuorena ihailee viisautta, vanhana ystävällisyyttä...."

      • Anonyymi

        Paloma itse kylläkin suhtautuu anonyymeihin kirjoittajiin halveksivasti, sitä omaa tilaustaan nyt nauttii.
        Jos ei ole rekattua nikkiä, mikä tahansa asiallinen ja hyvä kirjoitus on hänelle mitätöntä tai ärsyttävää massaa. Hän ystävänsä kanssa sirosti liihottelee sfääreissä nimettomöän massan yläpuolella.

        Paloma01
        11.10.2021 11:51

        Onneksi meillä "siivekkäillä" on mahdollisuus aikamme leijailtua atmosfäärissä, jonne meidät on singonnut kiikkulaudan toiseen päähän kerääntynyt nimetön massa aikamme leijuttuamme ja tarkasteltuamme maisemaa yläilmoista voimme palata sirosti kaarrellen taas laudan toisen päähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma itse kylläkin suhtautuu anonyymeihin kirjoittajiin halveksivasti, sitä omaa tilaustaan nyt nauttii.
        Jos ei ole rekattua nikkiä, mikä tahansa asiallinen ja hyvä kirjoitus on hänelle mitätöntä tai ärsyttävää massaa. Hän ystävänsä kanssa sirosti liihottelee sfääreissä nimettomöän massan yläpuolella.

        Paloma01
        11.10.2021 11:51

        Onneksi meillä "siivekkäillä" on mahdollisuus aikamme leijailtua atmosfäärissä, jonne meidät on singonnut kiikkulaudan toiseen päähän kerääntynyt nimetön massa aikamme leijuttuamme ja tarkasteltuamme maisemaa yläilmoista voimme palata sirosti kaarrellen taas laudan toisen päähän.

        Höpinää ja syyllistämistä. Minä olen AINA sanonut että anonymaatti ei sinänsä ole miinusta; monet anonyymit osaavat ja haluavat keskustella asioista ja vaihdan heidän kanssaan mielellään ajatuksia. Sinä et taida olla yksi niistä.

        Valitettavasti vain jos istahdan kiikkuslaudalle niin toiseen päähän hyökkää anonyymi massa halveksijoita joka voi olla yksi tai kaksikymmentä mutta huutaa kuin rantapiru ja painaa tonnin. Minä olen herkkänahkainen ja kevytkenkäinen ja lennän nopeasti ilmaan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Höpinää ja syyllistämistä. Minä olen AINA sanonut että anonymaatti ei sinänsä ole miinusta; monet anonyymit osaavat ja haluavat keskustella asioista ja vaihdan heidän kanssaan mielellään ajatuksia. Sinä et taida olla yksi niistä.

        Valitettavasti vain jos istahdan kiikkuslaudalle niin toiseen päähän hyökkää anonyymi massa halveksijoita joka voi olla yksi tai kaksikymmentä mutta huutaa kuin rantapiru ja painaa tonnin. Minä olen herkkänahkainen ja kevytkenkäinen ja lennän nopeasti ilmaan.

        Et ole todellakaan aina niin sanonut eikä se näy mitenkään, vaan AINA mollaat anoja kuten nytkin!
        Mistähän se ainainen opastus ja huuto kuuluu, kyllä se on sieltä Daljoen mutkasta. Ja kylläpä teillä sen ystäväsi kanssa aika paljon painoa ja painolastia on yhteensä. Itse sinä halveksit, mutta tapanasi on kääntää asiat päälaelleen kun olet puolustuskannalla. Miksihän olet aina niin puolustuskannalla ja valmiina hyökkäykseen, eihän anojen mitättömästä massata kannata välittää vaan liihotella sirosti samanhenkisen kaverinsa kanssa korkealla muitten yläpuolella? Ennen riitti eturivi, nyt olette korkeuksissa massan yläpuolella.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Höpinää ja syyllistämistä. Minä olen AINA sanonut että anonymaatti ei sinänsä ole miinusta; monet anonyymit osaavat ja haluavat keskustella asioista ja vaihdan heidän kanssaan mielellään ajatuksia. Sinä et taida olla yksi niistä.

        Valitettavasti vain jos istahdan kiikkuslaudalle niin toiseen päähän hyökkää anonyymi massa halveksijoita joka voi olla yksi tai kaksikymmentä mutta huutaa kuin rantapiru ja painaa tonnin. Minä olen herkkänahkainen ja kevytkenkäinen ja lennän nopeasti ilmaan.

        Se ei todellakaan ollut anonyymi, joka 70 plus palstalle meni Kahvipirttiin neuvomaan, miten siellä pitäisi kirjoittaa. Sitä olisi voinut avata oman ketjunsa ja kirjoittaa siellä omien neuvojensa mukaan.

        Se oli todella ala-arvoista sotkea neuvoillaan ketjua, joka oli käsittääkseni jo monta vuotta pyörinyt ja ketjussa vakituiseen kirjoittavat olivat mitä todennäköisemmin tyytyväisiä ketjuun, kuin ketjun vetäjäänkin.


    • Anonyymi

      Hyvässä lykyssä löydät saman henkisen yhden tuhansista on
      sitten rekattu tai ei.Mitä sie sitten oletit että kaikki on samaa
      mieltä kuin siekii ja sitten on mukavampi ottaa osaa ?
      Ihmisiä on tuhat ja sata ja mielipiteitä samoin sitävartehan
      tämä keskustelu foorumi on.Koeta kestää elämää tää vaan on

      • En tiedä kummalleko vastasit, Ano 13.47, mutta itse voin tarkentaa, että tarkoitan samanhenkisellä samansuuntaisesti ajattelevaa, mutta en kuvittele, että oltais ihan samanlaisia ihmisinä. Ja uskon, että hyvä tahto, halu ymmärtää toista on se ratkaiseva tekijä tuolle saman- henkisyydelle.
        Itse en myöskään koe olevani niin ainutlaatuinen, etten löytäisi samanhenkisiä ihmisiä, täältäkin kuvittelen löytäneeni useita..))
        Mutta erilaisuutta tietenkin on, kuten sanot, eikä hyvin erilaisten ihmisten ole ihan helppo ymmärtää toisiaan ja näin vanhana ei jaksa/viitsi edes yrittää. Mutta ei sekään mielestäni tarkoita sitä, ettei tuota tosiasiaa hyväksyisi.


    • Anonyymi

      Alottajalle:
      Alotus höpön höpö alotus,
      normaali ihminen tajuaa
      aina on eriäviä mielipiteitä ja niitä saa ja pitääki asian vaatiessa ilmaista,
      psyykkisesti kapeakatseinen kuvittelee alottajan tavoin,
      tekee jopa alotuksen, heh, sori,,, mielipide.

    • Anonyymi

      Jos Paloma ja korppis sekä pari muuta rekattua pysyisivät pois, niin palsta
      rauhoittuisi. Eletään toivossa.

      • Anonyymi

        sanoi lapamato ja eli Toivossa,,,


      • Anonyymi

        Entä jos kaikki anot pysyisi poissa, miten kävisi?


      • Anonyymi

        On täällä sopuisia ketjuja, koska niissä ei ole kumpikaan mainituista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täällä sopuisia ketjuja, koska niissä ei ole kumpikaan mainituista.

        Onhan ne voinut kirjoittaa anona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ne voinut kirjoittaa anona.

        Kokeiltu on ja läpi menee kuin väärä raha 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        sanoi lapamato ja eli Toivossa,,,

        Ja Toivo ei voi hyvin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ne voinut kirjoittaa anona.

        Sadismi paistaa aina läpi.


    • Anonyymi

      Rekatut voisivat käyttää sähköpostia, instagramia, whatsuppia, messengeria, puhelinta, facea, postia tms. koska ovat tuttuja keskenään ja keskenään
      tuntemattomille anoille jäisi tämä palsta.

      • Anonyymi

        Niinhän joku jo aikaisemmin täälä sanoi, että
        "hoitaa omaa mielensairauttaan palstalaisten kustannuksella.

        1

        Äänestä

        Kommentoi




        Anonyymi kirjoitti:
        Rekisteröityneet voivat salaa kirjoittaa ilman nikkiään, anoina. Niin tekee korppis ainakin.
        No, niinhän teen, entä sinä. Pääsääntöisesti kirjoitan nikillä, mutta ei ole kielletty anona kirjoittelua minultakaan.


      • Anonyymi

        Miksi anot tarvitsevat oman palstansa? Omien ketjujen käyttö riittäisi. Ei ole yhtäkään rekattujen kerjus, johon ei joku ano olisi mennyt väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän joku jo aikaisemmin täälä sanoi, että
        "hoitaa omaa mielensairauttaan palstalaisten kustannuksella.

        1

        Äänestä

        Kommentoi




        Anonyymi kirjoitti:
        Rekisteröityneet voivat salaa kirjoittaa ilman nikkiään, anoina. Niin tekee korppis ainakin.
        No, niinhän teen, entä sinä. Pääsääntöisesti kirjoitan nikillä, mutta ei ole kielletty anona kirjoittelua minultakaan.

        Rekattujen kohdalla provot menevät niiden esittäjän omaan piikkiin.
        Heillä on myös rasitteenaan tämä "laahus", aikaisempi kirjoitushistoria.


    • Joku kirjoitti että jos Korppis ja Paloma poistuisivat palstalta, niin rauha palaisi 80 plussiin ja toi samalla selkeästi esille, että tämä henkilö/nämä henkilöt ovat valmiita uhraamaan tämän kirjoitusalustan oman henkilökohtaisen vendettansa toteuttamiseksi ja että heille ei merkitse mitään se että Skillan ja kumppanit palaisivat kirjoittelemaan hyväntahtoisia blogejaan Kiiikkustuoliin. Että he ovat täällä vain sen takia, että me olemme täällä. En ole henkilökohtaisesti saanut ainoatakaan kehoitusta, pyyntoä tai ehdotusta olla osallistumatta 80plussien ketjuihin, en edes silloin kun vakikirjoittajat ovat olleet todella tympääntyneitä ajojahtiin ja huutelukulttuuriin, jonka nämä anonyymit häiriköt ovat tuoneet tälle palstalle.
      Minun yhteystietoni ovat profiilissani: jo joku palstan vakituista rekisteröidyistä kirjoittajista vastustaa osallistumistani ikäryhmän keskusteluihin, niin minulle voi siitä kertoa yksityisesti. Jos saan riittävän monta pyyntöä olla poissa niin voin harkita asiaa.

      • Anonyymi

        Yksityisesti….,että niin suuri johtajatar!😂


      • Anonyymi

        Kyllä sinun ja kaverisi suorittamaan jyräykseen ajojahtiin ollaankin tosi tympiintyneitä. Jos ei kommentit teitä imartele, alkaa nimittely takarivin tyyneksi ja mitättömäksi massaksi. Haistatellaankin.


    • Anonyymi

      No mikä jottei. Harmaa tiistaiaamu lisäsi harmautta mieleenkin.
      Sitä tekee yksin jäänyt miesleskikin ne päivän pakolliset, hoitaa hygienia vaatimukset, suihku ja sillai.
      Aamiaisen laittaminen jo sujuu vanhalla rutiinilla.

      Oli käytävä katsomassa, onko halla pannut kesän kukkaset tärviölle. Varalta ostin ison jotai niit kanervajuttui. Niihin ei pakkanen pysty eikä lumikaan kurmota.
      Päiväunet sitä eläkeläisen ylellisyyttä. Pihahommat voi tehä sitten kun hotsittaa.
      Hanhiparvia vielä lentelee joko ruoka ja levähdyspaikkoja etsiskellen tutuista paikoista kuten ennenkin. Ehkä viimisiä päiviä näin lämpimiä tänä syksynä.

      • Anonyymi

        Korppis se jaksaa.................................


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppis se jaksaa.................................

        No, kun ei jaksa 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Miksi nuo 2 julkikipeetä kirjailijaa tunkevat tänne ikämummojen seuraan?
      Pysyisivät kerrosta alempana tai kahta.
      Siellä voisivat valistaa riiteleviä pukareita.

      • Anonyymi

        Täällä tuntee itsensä viisaaksi ? Vai mitä mieltä 80 ovat 70 viisaudesta ?


      • Anonyymi

        Heiiä on asiaa. Sinä vaikutat narisevalta pelleltä ilman mitään asiaa.


    • Anonyymi

      Näin "keltanokkana" ihmettelen tätä kahtiajakoa ja sen tuomaa käytöstä palstalla.

      Täällä rekatut nikit (ei kaikki) nostavat itsensä ylemmäksi anonyymejä, mutta eikö heidän silloin pitäisi osata olla myös parempia ja näyttää esimerkkiä?

      Olen pannut merkille, että täällä on ainakin kolme rekattua nikkiä, joilta tämä nimittely onnistuu muita kirjoittajia kohtaan ja sehän on sitten sitä loistavaa käyttäytymistä, joka saa nämä anot "villiintymään". :)

      Joku tuolla kirjoitti, että uudet ei tänne jää ja minä allekirjoitan sen. Minäkin ehdin jo tekemään rekatut nikin, mutta poistin sen.

      Toivotan hyvää loppuvuotta teille ja koittakaahan pärjätä keskenänne!

      • Anonyymi

        Valitettavasti tuo mkr hyppäsi k kelkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti tuo mkr hyppäsi k kelkkaan.

        Hän haluaa tukea riippakiveä, joka aiheuttaa sotkut, joista hän syyttää laahuksiksi nimeämiään ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän haluaa tukea riippakiveä, joka aiheuttaa sotkut, joista hän syyttää laahuksiksi nimeämiään ihmisiä.

        Riippakivi on uhannut hakata jonkun jos vastaan tulee kirjoitti uhkauksen kohde 70 palstalla.


      • Olet tainnut saada väärän käsityksen.
        Kahtiajakoisuudesta olen samaa mieltä; palstan skitso kirjoitusdynamiikka on rakenteellista: ensin promotoidaan kirjautumista ja yhteisöllisyyttä, sitten vedetään matto alta ja päästetään ei-kirjautuneet susilaumana ahdistelemaan ja pilkkaamaan kirjautuneita, jotka ovat jotain kertoneet elämästään.
        Nyt on kuitenkin huomionarvoista että suuri valtaosa anonyymeistä kirjoittelee asiallisesti ja tulee hyvin toimeen kirjautuneiden kanssa; mielipiteiden vaihto on usein kiinnostavaa ja rakentavaa, oli vastaaja sitten toinen rekisteröitynyt/kirjautunut, vakinikilllään kirjoittava tai täysin anonyymi.
        Ongelman aiheuttavat arviolta 3-4 anonyymiä, joista pari ainakin on todennäköisesti rekisteröityjä, joilla on pitkään kestänyt antipatia ja vastenmielisyys (kemiat ei kohtaa) muutamaa ahkerasti kirjoittavaa rekisteröityä kohtaan, joille on ehtinyt pitkän palstahistoriansa aikana kehittyä jonkinlainen "image", jota jotkut pitävät ärsyttävänä. Nämä anonyymit palstahäiriköt yrittävät epätoivoisesti vedoten aina samoihin argumentteihin saada palstan ei-kantaa ottavat, neutraalit ja sovinnolliset vakikirjoittajat häätämään korppiksen ja minut täältä, mutta koska me olemme osa tätä yhteisöä samalla tavalla ja tavalla miihin anonyyminä ei pääse, niin tässä sodassa on kaikki keinot olleet sallittuja: ylläpito ei jaksa kiinnostua palstan tilasta eikä heillä riitä resursseja häirikköanojen poistamiseen.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olet tainnut saada väärän käsityksen.
        Kahtiajakoisuudesta olen samaa mieltä; palstan skitso kirjoitusdynamiikka on rakenteellista: ensin promotoidaan kirjautumista ja yhteisöllisyyttä, sitten vedetään matto alta ja päästetään ei-kirjautuneet susilaumana ahdistelemaan ja pilkkaamaan kirjautuneita, jotka ovat jotain kertoneet elämästään.
        Nyt on kuitenkin huomionarvoista että suuri valtaosa anonyymeistä kirjoittelee asiallisesti ja tulee hyvin toimeen kirjautuneiden kanssa; mielipiteiden vaihto on usein kiinnostavaa ja rakentavaa, oli vastaaja sitten toinen rekisteröitynyt/kirjautunut, vakinikilllään kirjoittava tai täysin anonyymi.
        Ongelman aiheuttavat arviolta 3-4 anonyymiä, joista pari ainakin on todennäköisesti rekisteröityjä, joilla on pitkään kestänyt antipatia ja vastenmielisyys (kemiat ei kohtaa) muutamaa ahkerasti kirjoittavaa rekisteröityä kohtaan, joille on ehtinyt pitkän palstahistoriansa aikana kehittyä jonkinlainen "image", jota jotkut pitävät ärsyttävänä. Nämä anonyymit palstahäiriköt yrittävät epätoivoisesti vedoten aina samoihin argumentteihin saada palstan ei-kantaa ottavat, neutraalit ja sovinnolliset vakikirjoittajat häätämään korppiksen ja minut täältä, mutta koska me olemme osa tätä yhteisöä samalla tavalla ja tavalla miihin anonyyminä ei pääse, niin tässä sodassa on kaikki keinot olleet sallittuja: ylläpito ei jaksa kiinnostua palstan tilasta eikä heillä riitä resursseja häirikköanojen poistamiseen.

        Jälleen olet lyttäämässä toisen kirjoittajan mielipidettä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olet tainnut saada väärän käsityksen.
        Kahtiajakoisuudesta olen samaa mieltä; palstan skitso kirjoitusdynamiikka on rakenteellista: ensin promotoidaan kirjautumista ja yhteisöllisyyttä, sitten vedetään matto alta ja päästetään ei-kirjautuneet susilaumana ahdistelemaan ja pilkkaamaan kirjautuneita, jotka ovat jotain kertoneet elämästään.
        Nyt on kuitenkin huomionarvoista että suuri valtaosa anonyymeistä kirjoittelee asiallisesti ja tulee hyvin toimeen kirjautuneiden kanssa; mielipiteiden vaihto on usein kiinnostavaa ja rakentavaa, oli vastaaja sitten toinen rekisteröitynyt/kirjautunut, vakinikilllään kirjoittava tai täysin anonyymi.
        Ongelman aiheuttavat arviolta 3-4 anonyymiä, joista pari ainakin on todennäköisesti rekisteröityjä, joilla on pitkään kestänyt antipatia ja vastenmielisyys (kemiat ei kohtaa) muutamaa ahkerasti kirjoittavaa rekisteröityä kohtaan, joille on ehtinyt pitkän palstahistoriansa aikana kehittyä jonkinlainen "image", jota jotkut pitävät ärsyttävänä. Nämä anonyymit palstahäiriköt yrittävät epätoivoisesti vedoten aina samoihin argumentteihin saada palstan ei-kantaa ottavat, neutraalit ja sovinnolliset vakikirjoittajat häätämään korppiksen ja minut täältä, mutta koska me olemme osa tätä yhteisöä samalla tavalla ja tavalla miihin anonyyminä ei pääse, niin tässä sodassa on kaikki keinot olleet sallittuja: ylläpito ei jaksa kiinnostua palstan tilasta eikä heillä riitä resursseja häirikköanojen poistamiseen.

        Jos ano tai rekattu häiritsee sinun egoasi, se ei tarkoita, että hän olisi häirikkö.
        Uskottavuutesi meni lopullisesti, kun aloit kampanjan D:ä vastaan.
        Myös se että olet aina sokeasti kehunut kaveriasi, liittyy tähän kateellisuuteesi. Ketään muita ei saisi kehua kuin teitä kahta, ei ainakaan anoja.
        Tuo arvuuttelu teitä arvostelevien lukumäärästä ja syistä on ihan hyödytöntä, kyllä täällä on päättelytaitoisia omilla aivoillaan ajattelevia lukijoita ja juuri tuotiin palstalle lisää näitä asioita, joita saatte niittää kun olette kylväneetkin. Miksi kenenkään pitäisi ottaa kantaa puolesta tai vastaan, puikaa ne henkilökemiat muualla, niin voi joku uusikin uskaltaa rekata, selvästi on monta kivaa ja huumorintajuista anoa mukana. Tosiasiaan on, että suurinta osaa ei teidän jutut kiinnosta pätkääkään, ei vaan viihdytä tässä käräjätuvassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippakivi on uhannut hakata jonkun jos vastaan tulee kirjoitti uhkauksen kohde 70 palstalla.

        Pyh, revi siitä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ano tai rekattu häiritsee sinun egoasi, se ei tarkoita, että hän olisi häirikkö.
        Uskottavuutesi meni lopullisesti, kun aloit kampanjan D:ä vastaan.
        Myös se että olet aina sokeasti kehunut kaveriasi, liittyy tähän kateellisuuteesi. Ketään muita ei saisi kehua kuin teitä kahta, ei ainakaan anoja.
        Tuo arvuuttelu teitä arvostelevien lukumäärästä ja syistä on ihan hyödytöntä, kyllä täällä on päättelytaitoisia omilla aivoillaan ajattelevia lukijoita ja juuri tuotiin palstalle lisää näitä asioita, joita saatte niittää kun olette kylväneetkin. Miksi kenenkään pitäisi ottaa kantaa puolesta tai vastaan, puikaa ne henkilökemiat muualla, niin voi joku uusikin uskaltaa rekata, selvästi on monta kivaa ja huumorintajuista anoa mukana. Tosiasiaan on, että suurinta osaa ei teidän jutut kiinnosta pätkääkään, ei vaan viihdytä tässä käräjätuvassa.

        Häiritseminen on häiritsemistä ja sitä tekevä on häirikkö.
        Kun tämä henkilöön kohdistuva häiriköinti saataisi minimiin, niin kuka tahansa voisi uskaltautua kirjautumaan.
        Turha syyllistää minua, koska en ole koskaan kampanjoinut ketään vastaan enkä kenkään puolesta; en Demeteriä vastaan enkä korppiksen puolesta, periaatteessa olen kaikkea tätä toisistamme kirjoittelua vastaan.
        Yksinkertaisesti tämä että suuri osa anonyymeistä kirjoittaa melkein yksinomaan toisista palstan kirjoittajista eikä sitten heillä mitään muuta asiaa olekkaan karsinoi heidät tarkasti palstahäiriköiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ano tai rekattu häiritsee sinun egoasi, se ei tarkoita, että hän olisi häirikkö.
        Uskottavuutesi meni lopullisesti, kun aloit kampanjan D:ä vastaan.
        Myös se että olet aina sokeasti kehunut kaveriasi, liittyy tähän kateellisuuteesi. Ketään muita ei saisi kehua kuin teitä kahta, ei ainakaan anoja.
        Tuo arvuuttelu teitä arvostelevien lukumäärästä ja syistä on ihan hyödytöntä, kyllä täällä on päättelytaitoisia omilla aivoillaan ajattelevia lukijoita ja juuri tuotiin palstalle lisää näitä asioita, joita saatte niittää kun olette kylväneetkin. Miksi kenenkään pitäisi ottaa kantaa puolesta tai vastaan, puikaa ne henkilökemiat muualla, niin voi joku uusikin uskaltaa rekata, selvästi on monta kivaa ja huumorintajuista anoa mukana. Tosiasiaan on, että suurinta osaa ei teidän jutut kiinnosta pätkääkään, ei vaan viihdytä tässä käräjätuvassa.

        No, sinähän valehtelet niin, että korvasi heiluu...

        "Tosiasiaan on, että suurinta osaa ei teidän jutut kiinnosta pätkääkään, ei vaan viihdytä tässä käräjätuvassa."

        Kaikissa ketjuissa olemme keskustelun keskipisteenä. Kaikki aijemmin kirjoittamamme julkaistaa niiden henkisten kykyjen mukaan kuin kukin ne ymmärtävät ja jopa joka päivä, kerran tunnissa, aamu varhaisesta ilta myöhään joskus yösydänäkin.

        En välttämättä haluaisi olla noinkin paljon tikun nokassa.


      • Anonyymi

        Hah, hah
        Taas kiero ja valehteleva suuntautunut anonyymi jäi kiinni.
        Keltanokkana kirjoittelee kirjoituksia, jotk ovat sen luonteisia, että pitempään on jo seurattu ketjuja.
        Enkä ole minäkään Korppis, Turha esittää enää sellaisia.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Häiritseminen on häiritsemistä ja sitä tekevä on häirikkö.
        Kun tämä henkilöön kohdistuva häiriköinti saataisi minimiin, niin kuka tahansa voisi uskaltautua kirjautumaan.
        Turha syyllistää minua, koska en ole koskaan kampanjoinut ketään vastaan enkä kenkään puolesta; en Demeteriä vastaan enkä korppiksen puolesta, periaatteessa olen kaikkea tätä toisistamme kirjoittelua vastaan.
        Yksinkertaisesti tämä että suuri osa anonyymeistä kirjoittaa melkein yksinomaan toisista palstan kirjoittajista eikä sitten heillä mitään muuta asiaa olekkaan karsinoi heidät tarkasti palstahäiriköiksi.

        Olisiko sinusta kivempi lytätä kirjautuneen mielipide, kuin anonyymin?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Häiritseminen on häiritsemistä ja sitä tekevä on häirikkö.
        Kun tämä henkilöön kohdistuva häiriköinti saataisi minimiin, niin kuka tahansa voisi uskaltautua kirjautumaan.
        Turha syyllistää minua, koska en ole koskaan kampanjoinut ketään vastaan enkä kenkään puolesta; en Demeteriä vastaan enkä korppiksen puolesta, periaatteessa olen kaikkea tätä toisistamme kirjoittelua vastaan.
        Yksinkertaisesti tämä että suuri osa anonyymeistä kirjoittaa melkein yksinomaan toisista palstan kirjoittajista eikä sitten heillä mitään muuta asiaa olekkaan karsinoi heidät tarkasti palstahäiriköiksi.

        Äskettäin pyysit, ettei kiusattaisi korppista, vaikka hän kiusaa muita.
        Se pyyntö kertoi paljon sinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, hah
        Taas kiero ja valehteleva suuntautunut anonyymi jäi kiinni.
        Keltanokkana kirjoittelee kirjoituksia, jotk ovat sen luonteisia, että pitempään on jo seurattu ketjuja.
        Enkä ole minäkään Korppis, Turha esittää enää sellaisia.

        hahaaa, mikä tarve sinulla on ilmoittaa, ettet ole korppis heheheee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äskettäin pyysit, ettei kiusattaisi korppista, vaikka hän kiusaa muita.
        Se pyyntö kertoi paljon sinusta.

        P, paljastit myös, että sinäkin pidät korppista kiusaajana.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Häiritseminen on häiritsemistä ja sitä tekevä on häirikkö.
        Kun tämä henkilöön kohdistuva häiriköinti saataisi minimiin, niin kuka tahansa voisi uskaltautua kirjautumaan.
        Turha syyllistää minua, koska en ole koskaan kampanjoinut ketään vastaan enkä kenkään puolesta; en Demeteriä vastaan enkä korppiksen puolesta, periaatteessa olen kaikkea tätä toisistamme kirjoittelua vastaan.
        Yksinkertaisesti tämä että suuri osa anonyymeistä kirjoittaa melkein yksinomaan toisista palstan kirjoittajista eikä sitten heillä mitään muuta asiaa olekkaan karsinoi heidät tarkasti palstahäiriköiksi.

        "Häiritseminen on häiritsemistä ja sitä tekevä on häirikkö.
        Kun tämä henkilöön kohdistuva häiriköinti saataisi minimiin, niin kuka tahansa voisi uskaltautua kirjautumaan"
        Puhu sille kaverilles !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hahaaa, mikä tarve sinulla on ilmoittaa, ettet ole korppis heheheee

        Juurihan korppis ilmoittaa, että hän kirjoittaa myös anona. Niinkuin ei sitä kaikki olisi tienneet!


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, sinähän valehtelet niin, että korvasi heiluu...

        "Tosiasiaan on, että suurinta osaa ei teidän jutut kiinnosta pätkääkään, ei vaan viihdytä tässä käräjätuvassa."

        Kaikissa ketjuissa olemme keskustelun keskipisteenä. Kaikki aijemmin kirjoittamamme julkaistaa niiden henkisten kykyjen mukaan kuin kukin ne ymmärtävät ja jopa joka päivä, kerran tunnissa, aamu varhaisesta ilta myöhään joskus yösydänäkin.

        En välttämättä haluaisi olla noinkin paljon tikun nokassa.

        Keskipisteenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, hah
        Taas kiero ja valehteleva suuntautunut anonyymi jäi kiinni.
        Keltanokkana kirjoittelee kirjoituksia, jotk ovat sen luonteisia, että pitempään on jo seurattu ketjuja.
        Enkä ole minäkään Korppis, Turha esittää enää sellaisia.

        Tuo on se variantti-Makroona.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, sinähän valehtelet niin, että korvasi heiluu...

        "Tosiasiaan on, että suurinta osaa ei teidän jutut kiinnosta pätkääkään, ei vaan viihdytä tässä käräjätuvassa."

        Kaikissa ketjuissa olemme keskustelun keskipisteenä. Kaikki aijemmin kirjoittamamme julkaistaa niiden henkisten kykyjen mukaan kuin kukin ne ymmärtävät ja jopa joka päivä, kerran tunnissa, aamu varhaisesta ilta myöhään joskus yösydänäkin.

        En välttämättä haluaisi olla noinkin paljon tikun nokassa.

        Tee sitten asialle jotain, jos ei julkisuus kiinnosta! Valitettavasti et voi palstahistoriaasi muuttaa. Sitä niittää mitä kylvää ja sitä saa mitä tilaa. Se koskee sinuakin.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Häiritseminen on häiritsemistä ja sitä tekevä on häirikkö.
        Kun tämä henkilöön kohdistuva häiriköinti saataisi minimiin, niin kuka tahansa voisi uskaltautua kirjautumaan.
        Turha syyllistää minua, koska en ole koskaan kampanjoinut ketään vastaan enkä kenkään puolesta; en Demeteriä vastaan enkä korppiksen puolesta, periaatteessa olen kaikkea tätä toisistamme kirjoittelua vastaan.
        Yksinkertaisesti tämä että suuri osa anonyymeistä kirjoittaa melkein yksinomaan toisista palstan kirjoittajista eikä sitten heillä mitään muuta asiaa olekkaan karsinoi heidät tarkasti palstahäiriköiksi.

        Asiat ei muutu muuksi, vaikka kuinka selität ja vaikka miksi metaforaksi.
        Turhaa se syyllistys onkin, se on totta. Ikinä et myönnä olevasi osallinen mihinkään kärhämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskipisteenä?

        Tuksu-kakkosesta julkisuus on aina hyvä asia, vaikka se on aina negatiivistakin.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Häiritseminen on häiritsemistä ja sitä tekevä on häirikkö.
        Kun tämä henkilöön kohdistuva häiriköinti saataisi minimiin, niin kuka tahansa voisi uskaltautua kirjautumaan.
        Turha syyllistää minua, koska en ole koskaan kampanjoinut ketään vastaan enkä kenkään puolesta; en Demeteriä vastaan enkä korppiksen puolesta, periaatteessa olen kaikkea tätä toisistamme kirjoittelua vastaan.
        Yksinkertaisesti tämä että suuri osa anonyymeistä kirjoittaa melkein yksinomaan toisista palstan kirjoittajista eikä sitten heillä mitään muuta asiaa olekkaan karsinoi heidät tarkasti palstahäiriköiksi.

        Eikö sekin ole palstalaisista kirjoittamista, kun arvostelee palstan tasoa, kuten sinä teet Olen nähnyt kirjoituksiasi, jossa arvostelet aloituksia, ketjuihin tulleita vastauksia jne.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olet tainnut saada väärän käsityksen.
        Kahtiajakoisuudesta olen samaa mieltä; palstan skitso kirjoitusdynamiikka on rakenteellista: ensin promotoidaan kirjautumista ja yhteisöllisyyttä, sitten vedetään matto alta ja päästetään ei-kirjautuneet susilaumana ahdistelemaan ja pilkkaamaan kirjautuneita, jotka ovat jotain kertoneet elämästään.
        Nyt on kuitenkin huomionarvoista että suuri valtaosa anonyymeistä kirjoittelee asiallisesti ja tulee hyvin toimeen kirjautuneiden kanssa; mielipiteiden vaihto on usein kiinnostavaa ja rakentavaa, oli vastaaja sitten toinen rekisteröitynyt/kirjautunut, vakinikilllään kirjoittava tai täysin anonyymi.
        Ongelman aiheuttavat arviolta 3-4 anonyymiä, joista pari ainakin on todennäköisesti rekisteröityjä, joilla on pitkään kestänyt antipatia ja vastenmielisyys (kemiat ei kohtaa) muutamaa ahkerasti kirjoittavaa rekisteröityä kohtaan, joille on ehtinyt pitkän palstahistoriansa aikana kehittyä jonkinlainen "image", jota jotkut pitävät ärsyttävänä. Nämä anonyymit palstahäiriköt yrittävät epätoivoisesti vedoten aina samoihin argumentteihin saada palstan ei-kantaa ottavat, neutraalit ja sovinnolliset vakikirjoittajat häätämään korppiksen ja minut täältä, mutta koska me olemme osa tätä yhteisöä samalla tavalla ja tavalla miihin anonyyminä ei pääse, niin tässä sodassa on kaikki keinot olleet sallittuja: ylläpito ei jaksa kiinnostua palstan tilasta eikä heillä riitä resursseja häirikköanojen poistamiseen.

        Kyllä sinä tiedät Paloma, että olet itse myös syypää tähän torailuun.
        Olet kärkkäänä kommentoimassa jokaiseen sinulle heitettyyn ala-arvoiseenkin kommenttiin.
        Tunnusta itsellesi, että nautit riidanhakuisesta sanailusta. Kuten myös Korppis-ystäväsi.
        Mikä siinä mättää ettette voi avata omaa riitaketjua ja jättää muut ketjut rauhaan.

        Yleisöä jos haluatte, niin lupaan lukea teidän ketjua ja laittaa kuittauksen jokaisesta lukukerrasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä tiedät Paloma, että olet itse myös syypää tähän torailuun.
        Olet kärkkäänä kommentoimassa jokaiseen sinulle heitettyyn ala-arvoiseenkin kommenttiin.
        Tunnusta itsellesi, että nautit riidanhakuisesta sanailusta. Kuten myös Korppis-ystäväsi.
        Mikä siinä mättää ettette voi avata omaa riitaketjua ja jättää muut ketjut rauhaan.

        Yleisöä jos haluatte, niin lupaan lukea teidän ketjua ja laittaa kuittauksen jokaisesta lukukerrasta.

        Minä en kylläkään näe asiaa noin. Olen ehkä myötävaikuttanut, koska olen vastaillut epäystävällisiin, asiattomiin ja riidanhaluisiin viesteihin, mutta en voi sanoa että nauttisin riidoista tai minua kiinnostaisi osallistua mihinkään riitelyketjuun.

        Yleisöstä en välitä, mutta keskustelua kaipaan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Minä en kylläkään näe asiaa noin. Olen ehkä myötävaikuttanut, koska olen vastaillut epäystävällisiin, asiattomiin ja riidanhaluisiin viesteihin, mutta en voi sanoa että nauttisin riidoista tai minua kiinnostaisi osallistua mihinkään riitelyketjuun.

        Yleisöstä en välitä, mutta keskustelua kaipaan.

        Ystäväpalvelusta sinä Paloma voit hakea keskustelukaveria kun sitä kaipaat mutta
        jätä palsta rauhaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sekin ole palstalaisista kirjoittamista, kun arvostelee palstan tasoa, kuten sinä teet Olen nähnyt kirjoituksiasi, jossa arvostelet aloituksia, ketjuihin tulleita vastauksia jne.

        Ei, koska se ei ole kehenkään kohdistettua mollaamista.
        Tämä on myös minun palstani, minun mielipieteilläni on sama arvo ja jos olen arvostellut ja kritkoinut palstan tasoa, niin se ei ole ollut kohdistettu kehenkään erityisesti, rekattuun tai anonyymiin, ainoastaan palstan häiriköintiä harrastaviin kirjoittajiin, jotka anonyyminä käyttävät palstaa omana terapiapalstanaan tai hakevat kicksejä muiden kiusaamisesta.
        Jos olen kritikoinut aloituksia tai vastauksia, kritiikkini on aina kohdistettu asiasisältöön, ei henkilöön.
        Olen aina sanonut ja sanon edelleenkin, että olen täällä edelleenkin, kaiken jälkeen, koska täällä kirjoittelee myös koko joukko kirjoittajia joiden tekstiä on ilo lukea.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Häiritseminen on häiritsemistä ja sitä tekevä on häirikkö.
        Kun tämä henkilöön kohdistuva häiriköinti saataisi minimiin, niin kuka tahansa voisi uskaltautua kirjautumaan.
        Turha syyllistää minua, koska en ole koskaan kampanjoinut ketään vastaan enkä kenkään puolesta; en Demeteriä vastaan enkä korppiksen puolesta, periaatteessa olen kaikkea tätä toisistamme kirjoittelua vastaan.
        Yksinkertaisesti tämä että suuri osa anonyymeistä kirjoittaa melkein yksinomaan toisista palstan kirjoittajista eikä sitten heillä mitään muuta asiaa olekkaan karsinoi heidät tarkasti palstahäiriköiksi.

        Sinä ilmeisen huonolla itsetunnolla varustettu suutut ja häiriinnyt jos ollaan eri mieltä tai sinua muistutetaan omista pahoista ja loukkaavista sanoistasi. Vain sinullako on oikeus loukata ja mitätöidä?
        Kyllä anotkin ovat oikeita tuntevia henkilöitä, eivät mikään susilauma tai mitätöntä massaa.
        Jos sinun kanssa ollaan eri mieltä eikä pidetä siitä mitä sanot, se ei kohdistu sinuun, vaan mielipiteeseesi. Mutta kun alat nimitellä ja päsmäröidä, silloin on aihettakin sinua henkilönä arvostella.

        Äläkä aliarvioi kirjoittajien muistia esim, suorittamastasi ajojahdista.


      • Anonyymi

        Kiitos rehellisestä mielipiteesäsi 10:40, liityn seuraasi.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei, koska se ei ole kehenkään kohdistettua mollaamista.
        Tämä on myös minun palstani, minun mielipieteilläni on sama arvo ja jos olen arvostellut ja kritkoinut palstan tasoa, niin se ei ole ollut kohdistettu kehenkään erityisesti, rekattuun tai anonyymiin, ainoastaan palstan häiriköintiä harrastaviin kirjoittajiin, jotka anonyyminä käyttävät palstaa omana terapiapalstanaan tai hakevat kicksejä muiden kiusaamisesta.
        Jos olen kritikoinut aloituksia tai vastauksia, kritiikkini on aina kohdistettu asiasisältöön, ei henkilöön.
        Olen aina sanonut ja sanon edelleenkin, että olen täällä edelleenkin, kaiken jälkeen, koska täällä kirjoittelee myös koko joukko kirjoittajia joiden tekstiä on ilo lukea.

        Kun arvostelee palstan tasoa, niin arvostelee silloin kaikki jotka tänne kirjoittavat, koska kukaan ei kai tänne kirjoittaisi, jos taso olisi surkea.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei, koska se ei ole kehenkään kohdistettua mollaamista.
        Tämä on myös minun palstani, minun mielipieteilläni on sama arvo ja jos olen arvostellut ja kritkoinut palstan tasoa, niin se ei ole ollut kohdistettu kehenkään erityisesti, rekattuun tai anonyymiin, ainoastaan palstan häiriköintiä harrastaviin kirjoittajiin, jotka anonyyminä käyttävät palstaa omana terapiapalstanaan tai hakevat kicksejä muiden kiusaamisesta.
        Jos olen kritikoinut aloituksia tai vastauksia, kritiikkini on aina kohdistettu asiasisältöön, ei henkilöön.
        Olen aina sanonut ja sanon edelleenkin, että olen täällä edelleenkin, kaiken jälkeen, koska täällä kirjoittelee myös koko joukko kirjoittajia joiden tekstiä on ilo lukea.

        Etkö ymmärrä, että sinusta ei pidetä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei, koska se ei ole kehenkään kohdistettua mollaamista.
        Tämä on myös minun palstani, minun mielipieteilläni on sama arvo ja jos olen arvostellut ja kritkoinut palstan tasoa, niin se ei ole ollut kohdistettu kehenkään erityisesti, rekattuun tai anonyymiin, ainoastaan palstan häiriköintiä harrastaviin kirjoittajiin, jotka anonyyminä käyttävät palstaa omana terapiapalstanaan tai hakevat kicksejä muiden kiusaamisesta.
        Jos olen kritikoinut aloituksia tai vastauksia, kritiikkini on aina kohdistettu asiasisältöön, ei henkilöön.
        Olen aina sanonut ja sanon edelleenkin, että olen täällä edelleenkin, kaiken jälkeen, koska täällä kirjoittelee myös koko joukko kirjoittajia joiden tekstiä on ilo lukea.

        Kicksejä näytät etsivän koska vietät päiväsi keskustelupalstoilla omien sanojesi
        mukaan. Paljon käytetty ohje Hanki elämä! sopii sinulle hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hahaaa, mikä tarve sinulla on ilmoittaa, ettet ole korppis heheheee

        Joko se syyttely on loppunut, että on Korppiksen kirjoitus, vaikka ette sitä tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun arvostelee palstan tasoa, niin arvostelee silloin kaikki jotka tänne kirjoittavat, koska kukaan ei kai tänne kirjoittaisi, jos taso olisi surkea.

        ja mitä se kertookaan siitä ihmisestä, joka arvostelee. Se onkin hupaisa juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen olet lyttäämässä toisen kirjoittajan mielipidettä.

        Jos ei seuraa virallista mielipidettä, on lyttääjä. Painetaampa tämä nyt mieleen samalla kun erehtymätön taho julistaa sen ainoan ja oikean mielipiteen, johon palstalaiset saavat samaistua.

        Ikäkysymys on vain numero. Voimme laajentaa kirjoittelun 60-70 ja 80-palstoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, että sinusta ei pidetä.

        :)
        Minulla on aivan eri käsitys asiasta. Kömmin joka ilta mieheni viereen sänkyyn nukkumaan ja herään hänen vierestään.
        Kuulen joka päivä miten minusta pidetään ja minua arvostetaan ja kanssani viihdytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti tuo mkr hyppäsi k kelkkaan.

        Niin, se oli kyllä paha temppu mkr.ltä, siihen katkesi hänen viestiensä lukeminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan korppis ilmoittaa, että hän kirjoittaa myös anona. Niinkuin ei sitä kaikki olisi tienneet!

        Joskus pieni totuuskin tulee Korpilta vahingossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväpalvelusta sinä Paloma voit hakea keskustelukaveria kun sitä kaipaat mutta
        jätä palsta rauhaan.

        noudata pyyntöä , joka kirjoitettiin klo 14:45.


    • Anonyymi

      alotukseen vastaus :

      EI onnistu,
      kaivetaan vaan verta nokasta,

      nyrkit heilumaan
      musta silmä kummallekki,
      sitten rauhottuu,

    • Anonyymi

      Vaatia ei saa eikä sanoa. Digidigi

    • Anonyymi

      Tuo suuntautunut anotoiminta on ihan tyhmää

      • Anonyymi

        Niin on, yhtä ja samaa jauhavat.
        Toistoahan se. Säännöt kai kieltävät toistamisen.


      • Anonyymi

        kiitos kk kommentista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, yhtä ja samaa jauhavat.
        Toistoahan se. Säännöt kai kieltävät toistamisen.

        Kiitos kk itsesi tukemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, yhtä ja samaa jauhavat.
        Toistoahan se. Säännöt kai kieltävät toistamisen.

        Täällä roikkuu kai jotain avo-hoidossa olevia jotka viikosta toiseen jaksaa jauhaa samaa riidanhaastamista. Ei tavan ihmisillä ole aikaa eikä halua roikkua täällä kaiket päivät lätkyttämässä.

        Sitä vaan en käsitä miten Paloma ja Korppis jaksaa vastailla tälle roskaporukalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä roikkuu kai jotain avo-hoidossa olevia jotka viikosta toiseen jaksaa jauhaa samaa riidanhaastamista. Ei tavan ihmisillä ole aikaa eikä halua roikkua täällä kaiket päivät lätkyttämässä.

        Sitä vaan en käsitä miten Paloma ja Korppis jaksaa vastailla tälle roskaporukalle.

        Tuo on palstan ikävin puolin, kun sanat loppuu, niin vedotaan johonkin avo-hoitoon, mielenterveyteen tai kommenttiin "ota lääkkeesi".

        Näiden kommenttien kirjoittajia säälin todella paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on palstan ikävin puolin, kun sanat loppuu, niin vedotaan johonkin avo-hoitoon, mielenterveyteen tai kommenttiin "ota lääkkeesi".

        Näiden kommenttien kirjoittajia säälin todella paljon.

        Paloma ja korppis ovat kaksi ahkerinta lätkyttäjää ja parin palstan täyttäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä roikkuu kai jotain avo-hoidossa olevia jotka viikosta toiseen jaksaa jauhaa samaa riidanhaastamista. Ei tavan ihmisillä ole aikaa eikä halua roikkua täällä kaiket päivät lätkyttämässä.

        Sitä vaan en käsitä miten Paloma ja Korppis jaksaa vastailla tälle roskaporukalle.

        Samaa mieltä!
        Miksi kuluttaa kallista aikaansa meidän tyhjäpäisten junttien seurassa?
        Paljon mielenkiintoisempaa olisi varmasti 40 ruokalajin brunssien suunnittelu, ylistystä saaneiden kirjojen lukeminen, Kolumbialaisen kulttuurin ruotiminen, kivien pyörittely, uusien lavanpohjien kerääminen, koiranruokakuppien suunnittelu ja lehtipuhaltimella suoritettu projekti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä!
        Miksi kuluttaa kallista aikaansa meidän tyhjäpäisten junttien seurassa?
        Paljon mielenkiintoisempaa olisi varmasti 40 ruokalajin brunssien suunnittelu, ylistystä saaneiden kirjojen lukeminen, Kolumbialaisen kulttuurin ruotiminen, kivien pyörittely, uusien lavanpohjien kerääminen, koiranruokakuppien suunnittelu ja lehtipuhaltimella suoritettu projekti.

        Miten niin lahjakkaat ihmiset tuhlaa aikaansa täällä haukkumiensa anojen parissa, jotka ei osaa arvostaa näitä kansainvälisiä taiteilijoita. Niillä tuntuu remonttiakin olevan koko ajan, nytsiellä daljoenmutkassakin. Ja valtavat puutarhat perunapellot ja kasvihuoneet. Ja ne haasteet vieraan kulttuurin kanssa. Missä välissä he ehtii kymmenien lajienbrunssit ja illalliset lisuineen värkätä? Täytyy olla superihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä roikkuu kai jotain avo-hoidossa olevia jotka viikosta toiseen jaksaa jauhaa samaa riidanhaastamista. Ei tavan ihmisillä ole aikaa eikä halua roikkua täällä kaiket päivät lätkyttämässä.

        Sitä vaan en käsitä miten Paloma ja Korppis jaksaa vastailla tälle roskaporukalle.

        Kirjoitteko yhdessä tuon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä roikkuu kai jotain avo-hoidossa olevia jotka viikosta toiseen jaksaa jauhaa samaa riidanhaastamista. Ei tavan ihmisillä ole aikaa eikä halua roikkua täällä kaiket päivät lätkyttämässä.

        Sitä vaan en käsitä miten Paloma ja Korppis jaksaa vastailla tälle roskaporukalle.

        Tavan ihminen on - kuinka ollakaan - kk:n usein käyttämä ilmaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitteko yhdessä tuon?

        Ehkä korppis yksin. Hänellä aina tuo #tavan ihmiset#.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä korppis yksin. Hänellä aina tuo #tavan ihmiset#.

        Niin on, vaikea tietää kumpi on asialla, toinen on solvannut aivovammaisiksi alkoholisteiksi, joilla kulkee matoja päänrei'iissä.


      • Anonyymi

        suuntautunut mkr oli iSo pettymys


    • Anonyymi

      80 tuhoaminen on tavoitteena.

      • Anonyymi

        tuo ämmäkaksikko on tuhon tuojia ikäihmisten palstalle. ovat olevinaan maailmankiertäjiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo ämmäkaksikko on tuhon tuojia ikäihmisten palstalle. ovat olevinaan maailmankiertäjiä

        Onko ne kiertäneet oikeasti muutakin kuin tahkoa ja kiinteistöveroja?


      • Anonyymi

        Majakka ja perävaunu on täystuho.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo ämmäkaksikko on tuhon tuojia ikäihmisten palstalle. ovat olevinaan maailmankiertäjiä

        Alemmuudentunto teettää pirullisia asioita ihmisessä. Ei niin paljon kerkiä kehua itseensä kuin tahtoisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alemmuudentunto teettää pirullisia asioita ihmisessä. Ei niin paljon kerkiä kehua itseensä kuin tahtoisi.

        Alemmuudentunne on usein seurausta syrjinnästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ne kiertäneet oikeasti muutakin kuin tahkoa ja kiinteistöveroja?

        Ainakin toinen heistä on kiertänyt tahkon lisäksi myös Kööpenhaminaa, aivan sen tivolia myöten, sikäli jos ei vielä käynyt vielä jopa Tuborgin panimon maistiaisissakin?


    • Anonyymi

      Hyvinhän onnistuu!

    • Anonyymi

      Korppis-virus ja. Korona-virus, siinä identtiset kaksoset käytökseltään.

      Jokainen eli kaikki inhoavat niitä ja yrittävät saada ne lähtemään.

      • Anonyymi

        Justiinsa, minullakin monesti tullut mieleen:

        korona-virus ja korppis ovat tulleet jäädäkseen.


        Meidän kaikkien ent. kahvipirttiläisten suureksi tuskaksi, yksi n.s. vakikirjoittaja ei siellä ollut.


    • Hyvää iltaa@

      Oli jännä päivä, aurinko paistoi ja välillä tuli kylmää tihkusadetta. Sain kuitenkin mökin pihan lehtikasat hilattua pressun avulla varastorakennuksen takana olevaan poukamaan, jota täytän toivossa valloittaa lisämaata tontilleni. Mökkitiellä oli vilkasta. Ökytalon perustuksia täytettiin. No, ei haitannut, mutta varoa piti kun ajoi mökkitietä, että ei tule iso kuorma-auto samaan aikaan kapealle tielle.

      Kaupan kautta palasin kotiin ruuanlaittoon ja lakanapyykin viikkaukseen. Nyt huilaan, kohta napsautan saunan päälle ja paistan vielä muutaman tortun, omena/vanilja/sitruuna sekä omenasosetta väliin, siis vihje teille, jotka voisitte ajatella luumun sijaan jotain torttujen täytteeksi.

      Tällainen juttu.

      • Anonyymi

        Sinä itse olet kyllä täysi torttu!


      • Anonyymi

        Minäki laitoin ihan OMAN saunan lämpiämään. Mutta juon vain vissyä saunan jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäki laitoin ihan OMAN saunan lämpiämään. Mutta juon vain vissyä saunan jälkeen.

        Oletpa sä leuhka ihminen.
        Oman piti oikein karjaista.
        Vissyn juot, eikä sulla sitten muuta asiaa ollutkaan

        Lyhyeen viestiin lyhyt vastaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse olet kyllä täysi torttu!

        Yritikös loukata?
        Jos sulla olis nimimerkki, olis sinua tästä helppo kurmuuttaa, tehdä numeroa.
        Noh, voihan sinua kutsua vaikka suuntautuneeksi anoksi käytöksesi perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäki laitoin ihan OMAN saunan lämpiämään. Mutta juon vain vissyä saunan jälkeen.

        Oman vai kuolinpesän saunan?


    • Anonyymi

      Minulla ainakin on kanttia pyytää anteeksi niidenkin kirjoittajien
      puolesta jotka ovat pahoittaneet eräitten mielen.
      Se on tämä ihmismieli käsittämätön ja arvaamaton ja hyvin
      tunneperäinen kenelle on sattunut mitäkin ja sitten se puretaan täällä
      Ei varmastikkaan tämän ikäisillä jo elämää nähneillä ja kokeneilla ole
      tarkoitus pahoitta kenenkään mieltä vaan jaamme kokemuksia ja
      ehkä saamme oppia toisilta miten käsitellä vaikeuksiamme.
      Olkaamme sovussa ja ystäviä se ilahduttaa kaikkia

      • Anonyymi

        Olet väärässä sillä ne loukkaukset ovat harkittuja.


      • Anonyymi

        Ihmisen pitää itse oppia ihmisten tavoille ja on jo korkea aika. Ei toisen ihmisen anteeksipyyntö poista 15 vuoden sairaalloista kiusantekoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä sillä ne loukkaukset ovat harkittuja.

        Jutut pitää ottaa sen mukaan kuinka paljon järkeä sanojalla on. Jos joku pakkomielteisesti harrastaa muitten vainoamista, taustalla on oletettavasti mt-ongelma. Ei jatkuva vainoaminen kuulu normaali-ihmisen käyttäytymiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jutut pitää ottaa sen mukaan kuinka paljon järkeä sanojalla on. Jos joku pakkomielteisesti harrastaa muitten vainoamista, taustalla on oletettavasti mt-ongelma. Ei jatkuva vainoaminen kuulu normaali-ihmisen käyttäytymiseen.

        Moniko luonnehäiriöinen tajuaa olevansa mielenterveysongelmainen ?
        Tuskin yhdelläkään on itsellä oiretiedostusta. Se kuuluu ko. mielenterveyssairauksien luonteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen pitää itse oppia ihmisten tavoille ja on jo korkea aika. Ei toisen ihmisen anteeksipyyntö poista 15 vuoden sairaalloista kiusantekoa.

        Vuonna 2012 oikeusministeriön työryhmä päätti esittää vainoamista rikoslakiin ja pykälä sai sinettinsä vuonna 2013.


      • Anonyymi

        Juuri sinunlaisesi 8-kymppiset ystävälliset palstalaiset toivottivat 7-kymppiset joukkoonsa tervetulleina.
        Nyt heidät on potkittu pois.
        Hyvään luottava ihminen häviää aina, eikä 8-kymppisillä ole syytä pyytää anteeksi, jos ja kun he joutuivat sietämään tulijoiden huonoa käytöstä.
        Se on ollut tarkoituksellista, ja nythän on jo ollut tyytyväisiä kirjoituksia, kun tavoite on täytetty.
        Erehdyt, kun arvelet, ettei kenelläkään ole ollut tarkoitus pahoittaa muiden mieltä.
        Kyllä on.


    • Anonyymi

      Issekseen täyttelee torttuaan!

    • Anonyymi

      Edes identtiset kaksoset eivät ole samanhenkisiä aina.

    • Anonyymi

      Minäkin pyydän anteeksi olen ärhennellyt täällä
      jollekkin kun on ollut huono päivä sorry ystävät

    • Anonyymi

      "Voiko vaatia vain samanhenkisten osallistumista?" aloittaja kyselee.

      Voi ilman muuta vaatia, toinen kysymys on, haluavatko ne "samanhenkiset" noudattaa vaatimusta.

      Muita ei vaadita, ne siis osallistukoot vapaasti.

    • Anonyymi

      "Samanhenkisten" ! Mitä ihmettä se tarkoittaa? Että pitäisi olla kaikesta samaa mielä ja myötäillä? Erilaisia ajatuksia ja mielipiteitä ei saisi siis olla, jotta jämähtäneittenkin ajattelulla olisi mahdollisuus lähteä liikkeelle. - Nm. Jotta ymmärrys yltäisi

      • Ymmärrän tuon ´´samanhenkinen´´ erilailla.
        Ajattelisin, että tarkoitetaan esim. sitä, että, vaikka ollaankin erimieltä ja on eri näkemyksiä eri asioista, toisen kohtaamisessa palstalla olisi henki asiallinen ja mielipiteitä kunnioittava.
        Voisi olettaa, että 70-80 ikäisillä ihmisillä olisi jo elämänviisautta kertynyt kokemuksien kukkaroon, että turhanpäiväinen riitely ja nälviminen ei enää juuri kiinnostaisi.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ymmärrän tuon ´´samanhenkinen´´ erilailla.
        Ajattelisin, että tarkoitetaan esim. sitä, että, vaikka ollaankin erimieltä ja on eri näkemyksiä eri asioista, toisen kohtaamisessa palstalla olisi henki asiallinen ja mielipiteitä kunnioittava.
        Voisi olettaa, että 70-80 ikäisillä ihmisillä olisi jo elämänviisautta kertynyt kokemuksien kukkaroon, että turhanpäiväinen riitely ja nälviminen ei enää juuri kiinnostaisi.

        Kahdeksankymppiset eivät ole riidan aiheuttajia.
        Kahdenksankymppisillä on kyllä viisautta,
        mutta parilla 70 henkilöllä on käynyt köpelömmin.
        Useimmat aikuistuvat ja viisastuvat vuosien mittaan,
        heille on tullut vain vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahdeksankymppiset eivät ole riidan aiheuttajia.
        Kahdenksankymppisillä on kyllä viisautta,
        mutta parilla 70 henkilöllä on käynyt köpelömmin.
        Useimmat aikuistuvat ja viisastuvat vuosien mittaan,
        heille on tullut vain vuosia.

        Annoitpa hyvän esimerkin siitä, mitä "Eliaana" tarkoitti. - Nm. Hah


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ymmärrän tuon ´´samanhenkinen´´ erilailla.
        Ajattelisin, että tarkoitetaan esim. sitä, että, vaikka ollaankin erimieltä ja on eri näkemyksiä eri asioista, toisen kohtaamisessa palstalla olisi henki asiallinen ja mielipiteitä kunnioittava.
        Voisi olettaa, että 70-80 ikäisillä ihmisillä olisi jo elämänviisautta kertynyt kokemuksien kukkaroon, että turhanpäiväinen riitely ja nälviminen ei enää juuri kiinnostaisi.

        Vaikka puhuisit enkelten kieltä tietyn tyyppisille ihmisille, mutta esität erilaisen ajatuksen ja / tai 'totuuden', niin kohtaaminen on vastustusta ja epäasiallista nälvintää, koska kaikki eivät kestä erilaisia mielipiteitä. - Nm. Heillä on vain yksi


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ymmärrän tuon ´´samanhenkinen´´ erilailla.
        Ajattelisin, että tarkoitetaan esim. sitä, että, vaikka ollaankin erimieltä ja on eri näkemyksiä eri asioista, toisen kohtaamisessa palstalla olisi henki asiallinen ja mielipiteitä kunnioittava.
        Voisi olettaa, että 70-80 ikäisillä ihmisillä olisi jo elämänviisautta kertynyt kokemuksien kukkaroon, että turhanpäiväinen riitely ja nälviminen ei enää juuri kiinnostaisi.

        Eliaana osasi sen oikein sanoa!


    • Anonyymi

      Sain taas eilen kasan rikkinäisiä kuormalavoja, joilla aion jatkaa terassiani, jos sää sallii. Lisäksi poika toi moottorisahaan teräketjun, jonka huomenna asennan paikoilleen, toi myöskin uuden kirveenvarren, jota nyt veistelen sopivaksi kirveensilmään.
      Myöhemmin annan lisätietoja projektieni edistymisistä. K.

      • Anonyymi

        Kuormalavat ovat kelpo rataisu moneen pulmaan. Itse rakensin niistä polttopuuvajan takapihalle. Ovat kuin rakennuselementtejä. Helppo liittää toisiinsa.
        Moottorisahan korjasin, kun tilasin varaosan verkkokaupasta. Tuli muutoin nopeasti ja tiedotus pelasi sähköpostilla. Käyntiinvetosysteemin uusin. Hyvin nyt pelaa.
        Olen kanssasi samoilla linjoilla - korjaan vanhoja. Se kai on luontoystävällistä. Ei maapallo kuumene.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuormalavat ovat kelpo rataisu moneen pulmaan. Itse rakensin niistä polttopuuvajan takapihalle. Ovat kuin rakennuselementtejä. Helppo liittää toisiinsa.
        Moottorisahan korjasin, kun tilasin varaosan verkkokaupasta. Tuli muutoin nopeasti ja tiedotus pelasi sähköpostilla. Käyntiinvetosysteemin uusin. Hyvin nyt pelaa.
        Olen kanssasi samoilla linjoilla - korjaan vanhoja. Se kai on luontoystävällistä. Ei maapallo kuumene.

        Meillä kanssa poika teki liiterin kuormalavoista.
        Kerran, kun olin yksin mökillä ja olisi pitänyt saada halkaisukone pakettiauton tavaratilaan.
        Mietin mistähän saisi kaverin hommaan.
        Sitten sain ajatuksen. Kuormalavoja iso pino. Niistä hoitui matalat 'rappuset' , joita pitkin oli aika helppo kiskoa kone autoon, vielä kun laitoin auton mäkeen niin, että perä oli mahd, alhaalla.


    • Anonyymi

      Miten me voisimmakaan elää ilman kuormalavatiedotuksia ???
      Kirjoittajien into kirjoittaa ylittää suhteettomasti aiheen kiinnostavuuden.

      • Minäkin näen paljon sellaisia kirjoituksia, jotka eivät minua kiinnosta, muttei koskaan ole tullut mieleenikään ruveta sanomaan, ´´kirjoittaen into ylittää suhteettomasti aiheen kiinnostavuuden.´´
        Ei minulla ole edes sellaista kristallipalloa, että voisin mennä sanomaan, mikä ketäkin kiinnostaa.
        Kunpa voisimme täällä elää, ilman jatkuvaa negatiivista vähättelyä ja solvaamista.


      • Anonyymi

        Joo niin meilkiin tehtiin, kun piti saara vanha leikkuupuimuri rekan lavalle, nii laitettiin näitä tämmöisiä lavoja alle niin saatii se vanha aikanaan kaikkensa antannu puimuri kyytiin. Sanovatten viäl nää lohrutuksena rekkakuskit, et tää sun puimuris viäl aikanaan saattaa kiitää viel vaikka semmottina kampiakselelina ,josain Saksan baanalla marsussa. T,Ida-täti.


    • Anonyymi

      Kun nyt palstalla on todettu, mihin kaikkeen kuormalavat parhaiten sopivat, niin miten korvaamme niiden poistumisen logistiigastamme?

      • Anonyymi

        Mene ja tiedä,missä Ida-tädin vanhan leikkuupuimurin kierrätettävät materiaalit mahdollisesti seikkailevat?


      • No minäpä tiedän.
        Puhutaan leikkuupuimureista.
        Kun olin pikkutyttö, meilläkin ole leikkuupuimuri, sellainen, jota käytettiin tratorilla, siihen meni pitkä hihna. Puimurin nimi oli Rosma. Enpä tiedä mihin se on joutunut.

        PS. Ehei, ei kaikkea vielä tiedetä kuormalavoista. Selatkaapa nettiä, näkee, miten uskomattoman luovia ja kekseliäitä Suomalaiset ovat.


      • Anonyymi

        ???.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        No minäpä tiedän.
        Puhutaan leikkuupuimureista.
        Kun olin pikkutyttö, meilläkin ole leikkuupuimuri, sellainen, jota käytettiin tratorilla, siihen meni pitkä hihna. Puimurin nimi oli Rosma. Enpä tiedä mihin se on joutunut.

        PS. Ehei, ei kaikkea vielä tiedetä kuormalavoista. Selatkaapa nettiä, näkee, miten uskomattoman luovia ja kekseliäitä Suomalaiset ovat.

        Juu, totta puhut Eliaana. Kuormalavojen meritystä ei kannata vähätellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, totta puhut Eliaana. Kuormalavojen meritystä ei kannata vähätellä.

        Puhumattakaan leikkuupuimureitten henkisesti elähdyttävistä vaikutuksista mummoikäisille.


      • Anonyymi

        Täh, eiväthän ne mihinkään poistu, eivät mitkään merikontit eivätkä muutkaan logistiikan muodot korvaa kunnon kuormalavaa, tai ainakin niin kauan, kuin terassien rakentajia riittää.
        Terv. Neljän kuormalava-asunnon vuokraisäntä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhumattakaan leikkuupuimureitten henkisesti elähdyttävistä vaikutuksista mummoikäisille.

        Äh, eihän se pointti ollut leikkuupuimuri, vaan lapsuusmuisto.
        Näin itseni pikkutyttönä pitelemässä pussia torven alla ja kauranjyvät ropisivat säkkiin.
        (k-puutui tuolta traktori se piti olla)


      • Eliaana kirjoitti:

        Äh, eihän se pointti ollut leikkuupuimuri, vaan lapsuusmuisto.
        Näin itseni pikkutyttönä pitelemässä pussia torven alla ja kauranjyvät ropisivat säkkiin.
        (k-puutui tuolta traktori se piti olla)

        Vai olisiko ollut kuitenkin vain kunnon vanhan ajan puimakone se Rosma?
        Kuvailustasi päätellen.

        Leikkuupuimurissa ei mitää traktoria tai pitkää hihnaa tarvittu. Se kulki omalla moottorillaan pellolla, niitti ja pui samaan aikaan. Tarvittiin siinäkin säkin vaihtajaa tosin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Vai olisiko ollut kuitenkin vain kunnon vanhan ajan puimakone se Rosma?
        Kuvailustasi päätellen.

        Leikkuupuimurissa ei mitää traktoria tai pitkää hihnaa tarvittu. Se kulki omalla moottorillaan pellolla, niitti ja pui samaan aikaan. Tarvittiin siinäkin säkin vaihtajaa tosin.

        Joo oikea huomio.
        Se oli tosiaan paikallaan suulissa seisova, josta leveä pitkä hihna meni ulos traktoriin, joka sitä käytti.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Vai olisiko ollut kuitenkin vain kunnon vanhan ajan puimakone se Rosma?
        Kuvailustasi päätellen.

        Leikkuupuimurissa ei mitää traktoria tai pitkää hihnaa tarvittu. Se kulki omalla moottorillaan pellolla, niitti ja pui samaan aikaan. Tarvittiin siinäkin säkin vaihtajaa tosin.

        Meittilläkin oli kotona taannoin semmoinen puimakone, siittä lähti semmoinen remmi raktorin takapyörään, joka pyöritti tätä rosmariinia. Välillä siihen remmiin laittoivatten hartsia, tai sen puutteessa pihkaa, ettei olis luistannu pois puörän päältä. T.Eufrosyne.


    • Anonyymi

      Saako tämmöiselle palstalle osallistua keskusteluihin, jos on hieman homosteleva tai lespahtava? T. Reinoinkeri??

      • Anonyymi

        Kyllä saa, jos olet 80 täyttänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä saa, jos olet 80 täyttänyt.

        . . . ja ystävällinen.


    • Anonyymi

      Tuskinpa Martiinalla poksyissään niin isoja viiksiä on?

    • Anonyymi

      Seksin puute luo ärtymystä ja riidanhalua.

      Ei kannata ihmetellä, kun jollakulla joskus keittää yli. Tiedetään syy.

      • Anonyymi

        Aivan , harminsa kullakin


      • Anonyymi

        Älyn puute on pahin. Sitä on haittaavasti vain yhdellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älyn puute on pahin. Sitä on haittaavasti vain yhdellä.

        Oletettavasti sulla, koska muista et voi tietää etkä tuntea. - Nm. Älytön äläys


      • Anonyymi

        En ole mikään "kk". - Nm. Onko sulla joku ymmärtämisen vaje


    • Anonyymi

      Onhan niitä hengellisiä seuroja ja vielä samaa äidinkieltä käyttäviä.
      Siellä luulisi olevan samahenkisiä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Narsisti manipuloi ja valehtelee, jotta pääsisi haluamaansa tavoitteeseen.
        Narsisti haluaa ihailua, valtaa ja usein rahaa tai muuta hyötyä.


      • Anonyymi

    • Kyllä aloittajan kysymykseen voidaan vastat myöntävästi.
      Tämäkin ketju sen hyvin osottaa.

      • Aivan Makriina..)) Olihan siellä tietysti muutama tosikkokin joukossa, mutta niistä nyt ei kannata tehdä numeroa. Pelkkiä ilonpilaajia..))
        "Vapaus, veljeys ja tasa-arvo" ! Pitemmälle emme enää pääse ?,..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Aivan Makriina..)) Olihan siellä tietysti muutama tosikkokin joukossa, mutta niistä nyt ei kannata tehdä numeroa. Pelkkiä ilonpilaajia..))
        "Vapaus, veljeys ja tasa-arvo" ! Pitemmälle emme enää pääse ?,..))

        Paitti pitemmälle voi päästä omasta päästäänkin, kun nääsnää uudet uskonnot tulevatten tänne manseenkin sitte aikanaan nääs.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paitti pitemmälle voi päästä omasta päästäänkin, kun nääsnää uudet uskonnot tulevatten tänne manseenkin sitte aikanaan nääs.

        Jaa, Ano 11.46. Joku saarnamies on tainnutkin todeta, että ihmisten sieluista käydään kovaa kisaa..))
        Ja kun vielä laskee mukaan muut tajunnan täyttäjiksi pyrkivät niin ei kai tässä muuta voi kuin pitää omasta sielustaan kiinni ja yrittää torjua kaikki, jotka sinne tajuntaan ovat pyrkimässä, siellä mansessakin..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Jaa, Ano 11.46. Joku saarnamies on tainnutkin todeta, että ihmisten sieluista käydään kovaa kisaa..))
        Ja kun vielä laskee mukaan muut tajunnan täyttäjiksi pyrkivät niin ei kai tässä muuta voi kuin pitää omasta sielustaan kiinni ja yrittää torjua kaikki, jotka sinne tajuntaan ovat pyrkimässä, siellä mansessakin..))

        Päivällä taistellaan leivästä ja yöllä lihasta :)


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Jaa, Ano 11.46. Joku saarnamies on tainnutkin todeta, että ihmisten sieluista käydään kovaa kisaa..))
        Ja kun vielä laskee mukaan muut tajunnan täyttäjiksi pyrkivät niin ei kai tässä muuta voi kuin pitää omasta sielustaan kiinni ja yrittää torjua kaikki, jotka sinne tajuntaan ovat pyrkimässä, siellä mansessakin..))

        On siin päästään pitämist, jos nääs se on irrotettu uuren uskontokunnan sääntöjen mukaisesti kropasta ja nääs sit se syötetään koiril?


    • Anonyymi

      Pitäisikö olla samaa mieltä kuin uskovaiset ?

    • Anonyymi

      Aloittaja voi olla tyytväinen. Samanhenkiset täyttivät koko ketjun.

      • Anonyymi

        Aivan ! Ja samanhenkiset tekevät itsensä naurettaviksi kirjoittamalla itseään kehuvia ja muita halventavia kommentteja kuten allaoleva:

        "Täällä roikkuu kai jotain avo-hoidossa olevia jotka viikosta toiseen jaksaa jauhaa samaa riidanhaastamista. Ei tavan ihmisillä ole aikaa eikä halua roikkua täällä kaiket päivät lätkyttämässä.

        Sitä vaan en käsitä miten Paloma ja Korppis jaksaa vastailla tälle roskaporukalle."


    • Anonyymi

      Niin lapsellista kuin olla voi, mutta ihminen on lapsi kaksi kertaa elämässään.
      Jo 70 ikäisenä voi tulla lapseksi jälleen.

    • Anonyymi

      "Sitä vaan en käsitä miten Paloma ja Korppis jaksaa vastailla tälle roskaporukalle."

      Nehän ovät haltioissaan saadessaan vastata.

      • Anonyymi

        Lie KK:n itsensä kirjoittama ;)


      • Anonyymi

        Kyllähän myös demeter1 vastailee ja vielä mansesta kuten
        jallukin.


      • Anonyymi

        Paloma ja Korppis perustakaa oma palsta ja jättäkää meidät vanhukset rauhaan.


      • Anonyymi

        Samanlaista "roskaporukkaa" ovat. Riitariippuvaisia.


    • Anonyymi

      "Ihmisen pitää itse oppia ihmisten tavoille ja on jo korkea aika. Ei toisen ihmisen anteeksipyyntö poista 15 vuoden sairaalloista kiusantekoa."

      Kotikasvatusta hän ei ole saanut,
      vain oppinut kiljua tekemään ja käyttämään
      sekä riitelemään ja tappelemaan kaiken aikaa.

      • Olettekohan tullet ajatelleeksi, että monia ikäihmisiä kahlitsee heidän saamansa kotikasvatus?
        He joutuvat nyt kestämään tätä jatkuvaa säkätystä haluamatta puuttua siihen.

        Kiusaaminen ei suinkaan jää koulun penkeille. Sen harjoittaja ei paheestaan ikääntyneenäkään luovu.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Olettekohan tullet ajatelleeksi, että monia ikäihmisiä kahlitsee heidän saamansa kotikasvatus?
        He joutuvat nyt kestämään tätä jatkuvaa säkätystä haluamatta puuttua siihen.

        Kiusaaminen ei suinkaan jää koulun penkeille. Sen harjoittaja ei paheestaan ikääntyneenäkään luovu.

        Onko ketään kasvatettu lapsuuskodissa keittelemään viinaksia ja uhkailemaan muita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ketään kasvatettu lapsuuskodissa keittelemään viinaksia ja uhkailemaan muita?

        Kuinka monissa elämäkerroissa kerrotaankaan lapsuuskodin nurjista puolista! Ei kaikilla ole ollut harmoonista lapsuuden aikaa. Traumat ja katkeruus seuraavat koko elämän ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monissa elämäkerroissa kerrotaankaan lapsuuskodin nurjista puolista! Ei kaikilla ole ollut harmoonista lapsuuden aikaa. Traumat ja katkeruus seuraavat koko elämän ajan.

        Se on Kkn tapaus juuri
        kotitappeluita käynyt pienestä asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Kkn tapaus juuri
        kotitappeluita käynyt pienestä asti.

        Minkä lapsena ja nuorena oppii niin sitä sitten osaa


      • Anonyymi

        Niipä tietenkin. Kiljupäissään nuo anonyymit käyvät täällä lauseen parin pilaa heittämässä.
        Heittäkää se kilju pois, vois tulla jo jotain kerrontaakin.


    • Anonyymi

      Mihin pysähtyi keskusteku kuormalavoista? Sopii tarpeen tullen alustaksi intiimiinkin puuhaan.

      • Anonyymi

        Ne lavat on pyhitetty vain kaakkaon juontiin ja viinerin syöntiin. Mihinkä muuhun sitä hauras vanhus kykeneisikää.


      • Anonyymi

        Vallan mainiosti sopiikin, mutta saa varautua siihen, että perseeseen voi tulla tikkuja!


    • Anonyymi

      Samanhenkisiähän me olemme. Haluamme kirjoitella tälle palstalle. Välillä hattujillaan. Joskus kirjoitetaan asian vierestä.

      • Anonyymi

        Noin on.
        Annetaan kaikkien ja erilaisten kukkien kukoistaa.

        Ollaan suvaitsevia toisiamme kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin on.
        Annetaan kaikkien ja erilaisten kukkien kukoistaa.

        Ollaan suvaitsevia toisiamme kohtaan.

        Kylläkyllä. Annetaan myös rikkaruohoille mahdollisuus, kunhan evät valtaa koko alaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin on.
        Annetaan kaikkien ja erilaisten kukkien kukoistaa.

        Ollaan suvaitsevia toisiamme kohtaan.

        Kk jauhaa tätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin on.
        Annetaan kaikkien ja erilaisten kukkien kukoistaa.

        Ollaan suvaitsevia toisiamme kohtaan.

        KK:ta pitää suvaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KK:ta pitää suvaita.

        Pitää sietää ihan kaikkia ja kaikenlaista käytöstä.


    • Anonyymi

      Jos Kk ei tänne kirjoittelisi, niin olisipa palsta aika valoton. Hän on palstan järkkymätön tuki.

      • Anonyymi

        Jos Kk ei tukahduttaisi Ploman kanssa joka ketjua, syntyisi jopa keskusteluja. Heillä on tarve näkyä kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Kk ei tukahduttaisi Ploman kanssa joka ketjua, syntyisi jopa keskusteluja. Heillä on tarve näkyä kaikkialla.

        Me taiteilijat tarvitaan niin paljon tilaa ja etenkin eturivin tilaa. Me taiteilijat tarvitaan huomiota jotta luomisvoimamme kukoistaa eikä sitä omassa elinpiirissä tarpeeksi saa, siispä on oikeus edes jollain palstalla olla näkyvä ja kuuluva. Tämä vanhusten palsta on hyvä meille, kun pärjätään olemalla nuorempia ja röyhkeitä. Elämän eturiveihin on niin paljon nuorempia ja halutumpia tulijoita livessä, kyllä meidän taiteijoiden pitää edes jossain saada eturivin paikka. Olemme valinneet tämän 80 . teidän pitäisi olla kiitollisia, kun saatte taiteilijoita ja kokeneita matkailijoita ja muidenkin alojen asiantuntijoita meidän kahden persoonan muodossa tänne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me taiteilijat tarvitaan niin paljon tilaa ja etenkin eturivin tilaa. Me taiteilijat tarvitaan huomiota jotta luomisvoimamme kukoistaa eikä sitä omassa elinpiirissä tarpeeksi saa, siispä on oikeus edes jollain palstalla olla näkyvä ja kuuluva. Tämä vanhusten palsta on hyvä meille, kun pärjätään olemalla nuorempia ja röyhkeitä. Elämän eturiveihin on niin paljon nuorempia ja halutumpia tulijoita livessä, kyllä meidän taiteijoiden pitää edes jossain saada eturivin paikka. Olemme valinneet tämän 80 . teidän pitäisi olla kiitollisia, kun saatte taiteilijoita ja kokeneita matkailijoita ja muidenkin alojen asiantuntijoita meidän kahden persoonan muodossa tänne!

        Sinä aliarvioit yli 80-vuotiaita ikäihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me taiteilijat tarvitaan niin paljon tilaa ja etenkin eturivin tilaa. Me taiteilijat tarvitaan huomiota jotta luomisvoimamme kukoistaa eikä sitä omassa elinpiirissä tarpeeksi saa, siispä on oikeus edes jollain palstalla olla näkyvä ja kuuluva. Tämä vanhusten palsta on hyvä meille, kun pärjätään olemalla nuorempia ja röyhkeitä. Elämän eturiveihin on niin paljon nuorempia ja halutumpia tulijoita livessä, kyllä meidän taiteijoiden pitää edes jossain saada eturivin paikka. Olemme valinneet tämän 80 . teidän pitäisi olla kiitollisia, kun saatte taiteilijoita ja kokeneita matkailijoita ja muidenkin alojen asiantuntijoita meidän kahden persoonan muodossa tänne!

        Ei, ei teidän "hypetystä" (teidän nuorten kieltä) jaksa. Pää menee pyörälle siitä päivienne selostuksesta. Se komentelu ja ohjeistaminen tuntuu pahalta. Välillä tuntuu kuin egonne tulisi ruudun takaa tänne kotiin asti. Rauha rikkoutuu ja omat askareet, ne joita on pitänyt tärkeinä, mitätöityvät.
        Onko tarkoituksenne tallata jo nyt. Eikö se voisi odottaa loppumetreille. Sinne sänkyyn kahlittuun tilaan. Silloin ei olisi tätä pientäkään vastustusta, hengen pihinää vain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, ei teidän "hypetystä" (teidän nuorten kieltä) jaksa. Pää menee pyörälle siitä päivienne selostuksesta. Se komentelu ja ohjeistaminen tuntuu pahalta. Välillä tuntuu kuin egonne tulisi ruudun takaa tänne kotiin asti. Rauha rikkoutuu ja omat askareet, ne joita on pitänyt tärkeinä, mitätöityvät.
        Onko tarkoituksenne tallata jo nyt. Eikö se voisi odottaa loppumetreille. Sinne sänkyyn kahlittuun tilaan. Silloin ei olisi tätä pientäkään vastustusta, hengen pihinää vain.

        Pian tilanne menee siihen, että lopetamme anojen tekstien lukemisen. Koska niissä ei kuitenkaan ole mitään asiaa, joka koskisi meitä 80 kirjoittajia, voi ne ohittaa ripeästi.
        Eilisen kiikkustuoliletkan jälkeen päätin kokeilla tätä nopeutettua lukutyyliä.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Pian tilanne menee siihen, että lopetamme anojen tekstien lukemisen. Koska niissä ei kuitenkaan ole mitään asiaa, joka koskisi meitä 80 kirjoittajia, voi ne ohittaa ripeästi.
        Eilisen kiikkustuoliletkan jälkeen päätin kokeilla tätä nopeutettua lukutyyliä.

        Ketkä te? Oletko alkanut puhua itsestäsi kuin kuninkaalliset ME?
        Saakos rekatut 70 jatkaa kirjoittamista ja mihin suomi24 sääntöön nojaten
        ? Onko hyvä paha sama kuin rekattu/ano?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, ei teidän "hypetystä" (teidän nuorten kieltä) jaksa. Pää menee pyörälle siitä päivienne selostuksesta. Se komentelu ja ohjeistaminen tuntuu pahalta. Välillä tuntuu kuin egonne tulisi ruudun takaa tänne kotiin asti. Rauha rikkoutuu ja omat askareet, ne joita on pitänyt tärkeinä, mitätöityvät.
        Onko tarkoituksenne tallata jo nyt. Eikö se voisi odottaa loppumetreille. Sinne sänkyyn kahlittuun tilaan. Silloin ei olisi tätä pientäkään vastustusta, hengen pihinää vain.

        Mielenkiintoinen kommentti.

        Otan ehdotuksesi todesta. Osasit mennä palstaongelman ytimeen. Täällä pitää hiihtää hiljaa. Se ei ole vahvin puoleni.

        Meillä kymmenkunta vuotta nuoremmilla menee vielä sut lujaa suhteutettuina osaan plus 80-vuotiaita

        En ole lopun odotteluasi noin sisäistänyt koska kumppanini on plus 80-vuotias ja tylsistyisi jos ympärillä ei olisi tapahtumia.

        Tuntuu oudolta että arjen kokemuksien kertominen, mikä on kiikkustuolin teema, koetaan esim. minun kirjoituksina komenteluksi ja ohjeistuksien antamiseksi, jopa niin, että omat askareet mitätöityvät.

        Kirjoitin avantouinnista, jota olen alkanut harrastamaan tai tarkemmin pulahtamisesta kylmään veteen, se on koettu itsekkäänä terveydenhoidon tyrkyttämisenä (jopa vaarallisena) vaikka kyseessä on vanha, iät ajat hyväksi koettu kipu-ja nuhakuumeiden ehkäisyhoitoa.

        No, nyt skillaan on aloittanut uuden ketjun vanhalla kahvipirtti teemalla. Niin, vaihtuihan seTampereen monitoimiasema UrosLive nimikin Tampereen Kannen asemaksi. Meillä täällä Korvessa Sähköyhtiö Loiste on erikoistunut nimenvaihtoihin lähes joka toinen vuosi nimi vaihtuu, nyt Loiste on Lumme Energia niin ja on muustettava, että palvelut säilyvät ennallaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä te? Oletko alkanut puhua itsestäsi kuin kuninkaalliset ME?
        Saakos rekatut 70 jatkaa kirjoittamista ja mihin suomi24 sääntöön nojaten
        ? Onko hyvä paha sama kuin rekattu/ano?

        Kun Skillan muutti tänne pirttinsä, oli 80 palstalla 4 vakituista kirjoittajaa: Ullamirjami, Rituliini, Sini-Sirkku ja minä. Joskus käväisi Kristiina ja joskus Katleija, Ruuneperikin pistäytyi.
        Katson, että heidän nimissään on minulla oikeus alkuperäisi' palstalaisia puolustaa, koska he eivät ole mukana kuten minä vielä olen.
        Häiritseekö se sinua?
        Häiritseekö sinua todellakin se, että teidän anojen tekstit ja keskinäiset sanasotanne eivät ole kiinnostavia?
        Haluatkp tosiaan kuittauksen kaikilta palstalaisilta, jotta ymmärtäisit, ketkä lukevat ja mitä?
        Tärkeä olet.


      • Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

        Kun Skillan muutti tänne pirttinsä, oli 80 palstalla 4 vakituista kirjoittajaa: Ullamirjami, Rituliini, Sini-Sirkku ja minä. Joskus käväisi Kristiina ja joskus Katleija, Ruuneperikin pistäytyi.
        Katson, että heidän nimissään on minulla oikeus alkuperäisi' palstalaisia puolustaa, koska he eivät ole mukana kuten minä vielä olen.
        Häiritseekö se sinua?
        Häiritseekö sinua todellakin se, että teidän anojen tekstit ja keskinäiset sanasotanne eivät ole kiinnostavia?
        Haluatkp tosiaan kuittauksen kaikilta palstalaisilta, jotta ymmärtäisit, ketkä lukevat ja mitä?
        Tärkeä olet.

        Ei sulla ole mitään oikeutta esiintyä noiden palstasta luopuneiden nimissä.


    • Anonyymi

      Pari rekattua ei siedä muita mielipiteitä,

      • Anonyymi

        Onko sillä jotain väliä täällä? - Nm. Haittaax se


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sillä jotain väliä täällä? - Nm. Haittaax se

        On sillä jotain pientä väliä palstan atmosfäärin kannalta.. Se ettei pari itsekeskeistä päällepäsmäriä siedä muiden mielipiteitä aiheuttaa närää. Muut eivät voi kirjoittaa tulematta aina teilatuksi mitätöidyksi. Jokainen ketju, jossa päällepäsmärit ovat mukana päättyy kinaamiseen. He itse eivät tajua pistää sitä merkille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sillä jotain pientä väliä palstan atmosfäärin kannalta.. Se ettei pari itsekeskeistä päällepäsmäriä siedä muiden mielipiteitä aiheuttaa närää. Muut eivät voi kirjoittaa tulematta aina teilatuksi mitätöidyksi. Jokainen ketju, jossa päällepäsmärit ovat mukana päättyy kinaamiseen. He itse eivät tajua pistää sitä merkille.

        Juuri näin on. Ja palstan ikänestori nuolee näitä päsmäreitä, jotka ei edes kuulu tähän ikäryhmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin on. Ja palstan ikänestori nuolee näitä päsmäreitä, jotka ei edes kuulu tähän ikäryhmään.

        Nestori on itsekin riitaisuuteen taipuvainen. Nuolemalla päsmäreitä hän tietää saavansa toraa aikaiseksi. Pääsee sen jälkeen anojen kimppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin on. Ja palstan ikänestori nuolee näitä päsmäreitä, jotka ei edes kuulu tähän ikäryhmään.

        Ikänestori ei ihan tajua missä mennään. Antaa lipoa itseään. Siitä päällepäsmärit
        saavat intoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sillä jotain pientä väliä palstan atmosfäärin kannalta.. Se ettei pari itsekeskeistä päällepäsmäriä siedä muiden mielipiteitä aiheuttaa närää. Muut eivät voi kirjoittaa tulematta aina teilatuksi mitätöidyksi. Jokainen ketju, jossa päällepäsmärit ovat mukana päättyy kinaamiseen. He itse eivät tajua pistää sitä merkille.

        Mutta pääpointti on se, että pidä itsesi ja omat juttusi sellaisina, että et päsmäröi, arvostele, arvioi, teilaa ja mitätöi. - Nm. Oletko pannut merkille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta pääpointti on se, että pidä itsesi ja omat juttusi sellaisina, että et päsmäröi, arvostele, arvioi, teilaa ja mitätöi. - Nm. Oletko pannut merkille

        Sano se päsmäröijille ! Ei ole toistaiseksi heille mennyt perille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano se päsmäröijille ! Ei ole toistaiseksi heille mennyt perille.

        Niillä on pää umpiluuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano se päsmäröijille ! Ei ole toistaiseksi heille mennyt perille.

        Sanoin sulle. - Nm. Ota onkeesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin sulle. - Nm. Ota onkeesi

        ano kk


    • Anonyymi

      Samanhenkisiähän me olemme kaikki.
      Hyvin tullaan toimeen keskenämme, vaikka joskus on pientä kiistelyä.

    • Anonyymi

      Mä oon ainaki samanhenkinen kuin Krist...na, Lor...na, Pal...ma, Kor...pis ja etenki Makr...na.

      • Anonyymi

        Tuollaista voi odottaakin miehiltâ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista voi odottaakin miehiltâ.

        Tai miehinä esiintyviltä, kuten kk on tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai miehinä esiintyviltä, kuten kk on tehnyt.

        Juu, naurattaa, montako "persoonaa" sillä on ?
        Samanhenkisyyttä ei voi vaatia, mutta mutta tasa-arvoa voi,
        erääthän eivät anna ihmisarvoa anonyymeinä kirjoittaville.


    • Palsta siistiytyisi, jos suurin ryhmä, anonyymit, jäisi pois, mutta sen mainosarvo alenisi niin, että se ehkä täytyisi sulkea. Minä en siitä harmistuisi, sillä käyn palstalla vain satunaisesti, mutta monelle se voi olla tärkeä.

      Avaan ja luen myös anonyymien viestit, jos aihe kiinnostaa, mutta itse rekisteröityneenä kirjoitan vain kirjautuneena. Olen sanonut, että sanoistaan pitää vastata. Voisin kirjoittaa vaikka omalla nimelläni, kuten Fasebookissa, Messemgerissa ja Twitterissa.

      btl

      • Anonyymi

        Ei kaikkia kannata uskoa, mitä palstalla näkee. Suurin osa anonyymien kirjoituksista on rekattujen kirjoituksia, kuten tämäkin viesti on.


      • Anonyymi

        Anonyymina kirjoittaa enemmistö suomi24:ssä. Ainakin 90 %. He ovat niitä, jotka eivät pidä tärkeänä tuosa itseään esille, vaan haluavat keskustella asioista - eikä - varjelkoon - lukea kenenkään yksityiselämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymina kirjoittaa enemmistö suomi24:ssä. Ainakin 90 %. He ovat niitä, jotka eivät pidä tärkeänä tuosa itseään esille, vaan haluavat keskustella asioista - eikä - varjelkoon - lukea kenenkään yksityiselämästä.

        Koska on luvallista kirjoittaa sekä rekatulla tai rekkaamattomalla nikillä että anonyyminä, ei voi mitään näistä vaihtoehdoista asettaa etusijalle. Jos ei halua lukea jonkin tietyn nikin viestejä, ne on helppo jättää lukematta, koska se nikki on siinä heti ensimmäisenä. Niin minä teen tiettyjen nikkien kohdalla, varsinkin kun tietää, että ruokalistat, pyykit ja omat tuherrukset niissä toistuu. Jotkut rekatut kirjoittaa asiaakin. Minä olen aina anonyymi, en kuitenkaan hauku ketään eikä ole mitään hinkua tietää kenenkään henkilökohtaisista asioista. . Anot on hävyttömästi niputettu yhteen muutaman takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska on luvallista kirjoittaa sekä rekatulla tai rekkaamattomalla nikillä että anonyyminä, ei voi mitään näistä vaihtoehdoista asettaa etusijalle. Jos ei halua lukea jonkin tietyn nikin viestejä, ne on helppo jättää lukematta, koska se nikki on siinä heti ensimmäisenä. Niin minä teen tiettyjen nikkien kohdalla, varsinkin kun tietää, että ruokalistat, pyykit ja omat tuherrukset niissä toistuu. Jotkut rekatut kirjoittaa asiaakin. Minä olen aina anonyymi, en kuitenkaan hauku ketään eikä ole mitään hinkua tietää kenenkään henkilökohtaisista asioista. . Anot on hävyttömästi niputettu yhteen muutaman takia.

        ruosu kumppaneineen ei yrittää viedä ihmisarvon anonyymeilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ruosu kumppaneineen ei yrittää viedä ihmisarvon anonyymeilta.

        Ruosu kumppaneineen ei anna ihmisarvoa kaikille vaan yrittää viedä arvon anonyymien mielipiteeltä ja ehkä mitätöidä ihmisarvon siinä samalla ?
        Anonyymius on tärkeä arvo suomi24.ssä. korostaa suomi24-kehitystiimi.


    • Anonyymi

      Anonyymin verkkokeskustelun idea on, että vain asialla, mielipiteellä, näkökannalla
      ja pointilla on merkitystä. Ei persoonalla.

      Rekisteröityneet haluavat korostaa persoonaansa, haluavat huomiota itselleen.

      • Anonyymi

        Niin se on. Ei onnistu samahenkisten ketju.
        Ei näitä palsoja ole tarkoitettu samahenkisille, vaan keskusteluille, jossa eri mielipiteet kohtaavat toisiaan.


      • Haluavat huomìota aikaansaannoksiilleeň, eivät nikilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on. Ei onnistu samahenkisten ketju.
        Ei näitä palsoja ole tarkoitettu samahenkisille, vaan keskusteluille, jossa eri mielipiteet kohtaavat toisiaan.

        Kuka kuvittelee voivansa pakottaa ihmiset samanmielisiksi ?
        Joku joka ei hyväksy tasa-arvoa, vaan halua alistaa muut ajattelemaan kuin hän itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kuvittelee voivansa pakottaa ihmiset samanmielisiksi ?
        Joku joka ei hyväksy tasa-arvoa, vaan halua alistaa muut ajattelemaan kuin hän itse.

        Anoilla on se ylevä käsitys, että heidän tekstinsä kyllä tunnistetaan ilman allekirjoitustakin.

        Ano katsoo olevansa niin erityislatuinen, että jokainen lukija muistaa hänen aikaisemmatkin mielipiteensä. Ano katsoo, että nimettömänä pysyneenä voi arvostella ilkeästi jokaista rekisteröitynyttä kirjoittajaa ja syyttää häntä manipuloinnista ja nuoleskelemisesta. Eipä ano huomaa, että tällaisella mielipiteellä kerää ympärilleen samanhenkisiä anoja ja saa aikaan ryhmähyökkäyksiä, joissa ei ole enää mitään järkeä.

        Kirjautuneet palstalaiset saavat kuraa niskaansa ovat sitten mitä mieltä tahansa, koska anoilla ei ole enää todellisuudentajua. He haluavat tuhota keskustelun ja tuntevat suurta tyydytystä, kun keksivät uusia tapoja mollata palstan järkeviä kirjoittajia.
        Asiallinen kirjoitus saa heidän karvansa pystyyn ja panee heidät antamaan käytöstapaohjeita kirjoittajille.
        Vaikuttaa siltä, että palstalla ei enää pariin päivään ole kirjoittanut kuin pari-kolme kirjautunutta. Ilmeisesti kutistuu kahteen ainakin tilapäisesti.

        Katsotaan miten pitkään jaksatte, kun joudutte käymään toistenne lauseiden kimppuun, ja niissä ei ole juuri tartuntapintaa, vaan pitää kynsiä. Johan kissat on tuotu palstalle raapimaan, kun ei muuten juttu luista.
        On mielenkiintoista seurata, kuinka kauan tämä tilanne jatkuu. Anoilla ei ole aseita sille, että ketjua käydään lukemassa ilman kuittausta.
        Taitaa olla turhaa odottaa tulevaa. :((

        Vakiintuneen käytännön mukaisesti kirjoitus on anonyyminä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anoilla on se ylevä käsitys, että heidän tekstinsä kyllä tunnistetaan ilman allekirjoitustakin.

        Ano katsoo olevansa niin erityislatuinen, että jokainen lukija muistaa hänen aikaisemmatkin mielipiteensä. Ano katsoo, että nimettömänä pysyneenä voi arvostella ilkeästi jokaista rekisteröitynyttä kirjoittajaa ja syyttää häntä manipuloinnista ja nuoleskelemisesta. Eipä ano huomaa, että tällaisella mielipiteellä kerää ympärilleen samanhenkisiä anoja ja saa aikaan ryhmähyökkäyksiä, joissa ei ole enää mitään järkeä.

        Kirjautuneet palstalaiset saavat kuraa niskaansa ovat sitten mitä mieltä tahansa, koska anoilla ei ole enää todellisuudentajua. He haluavat tuhota keskustelun ja tuntevat suurta tyydytystä, kun keksivät uusia tapoja mollata palstan järkeviä kirjoittajia.
        Asiallinen kirjoitus saa heidän karvansa pystyyn ja panee heidät antamaan käytöstapaohjeita kirjoittajille.
        Vaikuttaa siltä, että palstalla ei enää pariin päivään ole kirjoittanut kuin pari-kolme kirjautunutta. Ilmeisesti kutistuu kahteen ainakin tilapäisesti.

        Katsotaan miten pitkään jaksatte, kun joudutte käymään toistenne lauseiden kimppuun, ja niissä ei ole juuri tartuntapintaa, vaan pitää kynsiä. Johan kissat on tuotu palstalle raapimaan, kun ei muuten juttu luista.
        On mielenkiintoista seurata, kuinka kauan tämä tilanne jatkuu. Anoilla ei ole aseita sille, että ketjua käydään lukemassa ilman kuittausta.
        Taitaa olla turhaa odottaa tulevaa. :((

        Vakiintuneen käytännön mukaisesti kirjoitus on anonyyminä.

        "Ano katsoo, että nimettömänä pysyneenä voi arvostella ilkeästi
        jokaista (???)
        rekisteröitynyttä kirjoittajaa ja syyttää häntä manipuloinnista ja nuoleskelemisesta."

        Vain yhtä (!!!) on arvosteltu. Muutkin kun anot.

        Makr. miksi sinun mielestäsi kritiikki häntä kohtaan on ilkeää,
        mutta hänen tarkoitukselliset ilkeilynsä ja kieroilunsa muille on IHAN OK ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ano katsoo, että nimettömänä pysyneenä voi arvostella ilkeästi
        jokaista (???)
        rekisteröitynyttä kirjoittajaa ja syyttää häntä manipuloinnista ja nuoleskelemisesta."

        Vain yhtä (!!!) on arvosteltu. Muutkin kun anot.

        Makr. miksi sinun mielestäsi kritiikki häntä kohtaan on ilkeää,
        mutta hänen tarkoitukselliset ilkeilynsä ja kieroilunsa muille on IHAN OK ???

        Antteeks nyt vaan!
        Minua on syytetty nuoleskelemisesta ja lipomisesta, liittoutumisesta ym. Koska en ole osallistunut kenenkään kirjoittajan haukkumiseen, niin katsotaan, että olen puoleni valinnut. Miksi ihmeessä?
        Olisikohan niin, että olen ennemminkin loukkaantunut tuollaisesta itseeni kohdistuvasta syyttelystä. Mietipä sitä.
        Olen ylimalkaan ärtynyt lopullisesti tästä negatiivisuudesta, joka palstalla vallitsee. Pitkään jo olen pelännyt, että pitkäaikaiset palstaystäväni lähtevät, ja nyt on ehkä niin käynyt.
        Monelle ikäihmiselle tämä palsta on ollut tärkeä varsinkin tänä korona-aikana.
        Tulijoille on ollut tärkeää saada meidät täältä pois ja vallata itselle tilat.
        Koskaan ei ole meille selvitetty, miksi. Palsta on kuitenkin 80 :lle tarkoitettu.

        "Jokaisella on oikeus kirjoittaa", on moneen kertaan todistettu meille ihmettelijöille. Seitsemänkymppisten palsta on ilmeisesti liian täynnä, vai oletteko paenneet sikäläisiä riitoja. En tiedä, koska en sillä palstalla käy kuin vahingossa. Te käytätte oikeuttanne täällä.

        Tämä oikeus on kuitenkin ohjeistettu meiltä pois. Kymmenien pyyntöjen jälkeenkään ei edes Kahvipirtti saanut olla keskustelupalstana meidän käytössämme. Skillanin joka-aamuinen päivänavaus ei ole miellyttänyt, ja nyt olette onnistuneet karkottamaan Kahvipirtin jo kahdesta ryhmästä.
        Minusta on ihan turhaa yrittää syyttää meitä palstan tilasta.
        80 - kirjoittajia ei monta ole. Helppohan se on meidän yli ajaa.

        Edelleen vallitsevan käytännön mukaisesti anonyymi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antteeks nyt vaan!
        Minua on syytetty nuoleskelemisesta ja lipomisesta, liittoutumisesta ym. Koska en ole osallistunut kenenkään kirjoittajan haukkumiseen, niin katsotaan, että olen puoleni valinnut. Miksi ihmeessä?
        Olisikohan niin, että olen ennemminkin loukkaantunut tuollaisesta itseeni kohdistuvasta syyttelystä. Mietipä sitä.
        Olen ylimalkaan ärtynyt lopullisesti tästä negatiivisuudesta, joka palstalla vallitsee. Pitkään jo olen pelännyt, että pitkäaikaiset palstaystäväni lähtevät, ja nyt on ehkä niin käynyt.
        Monelle ikäihmiselle tämä palsta on ollut tärkeä varsinkin tänä korona-aikana.
        Tulijoille on ollut tärkeää saada meidät täältä pois ja vallata itselle tilat.
        Koskaan ei ole meille selvitetty, miksi. Palsta on kuitenkin 80 :lle tarkoitettu.

        "Jokaisella on oikeus kirjoittaa", on moneen kertaan todistettu meille ihmettelijöille. Seitsemänkymppisten palsta on ilmeisesti liian täynnä, vai oletteko paenneet sikäläisiä riitoja. En tiedä, koska en sillä palstalla käy kuin vahingossa. Te käytätte oikeuttanne täällä.

        Tämä oikeus on kuitenkin ohjeistettu meiltä pois. Kymmenien pyyntöjen jälkeenkään ei edes Kahvipirtti saanut olla keskustelupalstana meidän käytössämme. Skillanin joka-aamuinen päivänavaus ei ole miellyttänyt, ja nyt olette onnistuneet karkottamaan Kahvipirtin jo kahdesta ryhmästä.
        Minusta on ihan turhaa yrittää syyttää meitä palstan tilasta.
        80 - kirjoittajia ei monta ole. Helppohan se on meidän yli ajaa.

        Edelleen vallitsevan käytännön mukaisesti anonyymi.

        Ei negatiivisuutta kukaan halua. Vai yhdestä se on kiinni, että rauha palaisi.
        Jos hän menisi 70-palstalle, mutta kun hänet ajettiin sieltäkin pois ja hänestä tuli käenpoika
        piiloon nojatuoliin, niin ei taida paluu onnistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei negatiivisuutta kukaan halua. Vai yhdestä se on kiinni, että rauha palaisi.
        Jos hän menisi 70-palstalle, mutta kun hänet ajettiin sieltäkin pois ja hänestä tuli käenpoika
        piiloon nojatuoliin, niin ei taida paluu onnistua.

        Kukaan ei halua riitaa siksi ei riidantuojaa haluta mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei negatiivisuutta kukaan halua. Vai yhdestä se on kiinni, että rauha palaisi.
        Jos hän menisi 70-palstalle, mutta kun hänet ajettiin sieltäkin pois ja hänestä tuli käenpoika
        piiloon nojatuoliin, niin ei taida paluu onnistua.

        Avoin kirje kk:lle.
        Miksi pitää roikkua palstoilla, joilla on persona non grata? Miten aika riittää tämän lisäksi mökkipalstaan, terveyspalstaan, faceen, instagramiin, whatsppiin ja yksityisviestittelyihin? Tunnet palstan pilkulleen, jokaisen rekatun elämäntarinan joita sitten käytät lyömäaseena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antteeks nyt vaan!
        Minua on syytetty nuoleskelemisesta ja lipomisesta, liittoutumisesta ym. Koska en ole osallistunut kenenkään kirjoittajan haukkumiseen, niin katsotaan, että olen puoleni valinnut. Miksi ihmeessä?
        Olisikohan niin, että olen ennemminkin loukkaantunut tuollaisesta itseeni kohdistuvasta syyttelystä. Mietipä sitä.
        Olen ylimalkaan ärtynyt lopullisesti tästä negatiivisuudesta, joka palstalla vallitsee. Pitkään jo olen pelännyt, että pitkäaikaiset palstaystäväni lähtevät, ja nyt on ehkä niin käynyt.
        Monelle ikäihmiselle tämä palsta on ollut tärkeä varsinkin tänä korona-aikana.
        Tulijoille on ollut tärkeää saada meidät täältä pois ja vallata itselle tilat.
        Koskaan ei ole meille selvitetty, miksi. Palsta on kuitenkin 80 :lle tarkoitettu.

        "Jokaisella on oikeus kirjoittaa", on moneen kertaan todistettu meille ihmettelijöille. Seitsemänkymppisten palsta on ilmeisesti liian täynnä, vai oletteko paenneet sikäläisiä riitoja. En tiedä, koska en sillä palstalla käy kuin vahingossa. Te käytätte oikeuttanne täällä.

        Tämä oikeus on kuitenkin ohjeistettu meiltä pois. Kymmenien pyyntöjen jälkeenkään ei edes Kahvipirtti saanut olla keskustelupalstana meidän käytössämme. Skillanin joka-aamuinen päivänavaus ei ole miellyttänyt, ja nyt olette onnistuneet karkottamaan Kahvipirtin jo kahdesta ryhmästä.
        Minusta on ihan turhaa yrittää syyttää meitä palstan tilasta.
        80 - kirjoittajia ei monta ole. Helppohan se on meidän yli ajaa.

        Edelleen vallitsevan käytännön mukaisesti anonyymi.

        Kanssasi samaa mieltä, mutta se ei ollut ano, joka kehoitti kahvipirttiä siirtymään 70 plussasta seuraavaan ikäryhmään eli tänne, mutta.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avoin kirje kk:lle.
        Miksi pitää roikkua palstoilla, joilla on persona non grata? Miten aika riittää tämän lisäksi mökkipalstaan, terveyspalstaan, faceen, instagramiin, whatsppiin ja yksityisviestittelyihin? Tunnet palstan pilkulleen, jokaisen rekatun elämäntarinan joita sitten käytät lyömäaseena.

        Paloman toivoisin katoavan myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avoin kirje kk:lle.
        Miksi pitää roikkua palstoilla, joilla on persona non grata? Miten aika riittää tämän lisäksi mökkipalstaan, terveyspalstaan, faceen, instagramiin, whatsppiin ja yksityisviestittelyihin? Tunnet palstan pilkulleen, jokaisen rekatun elämäntarinan joita sitten käytät lyömäaseena.

        Se ei ole vielä käsittänyt mitä tarkoittaa persona non grata ;)))
        Eikä tule käsittämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei negatiivisuutta kukaan halua. Vai yhdestä se on kiinni, että rauha palaisi.
        Jos hän menisi 70-palstalle, mutta kun hänet ajettiin sieltäkin pois ja hänestä tuli käenpoika
        piiloon nojatuoliin, niin ei taida paluu onnistua.

        Liikuttavan yksimielisiä nyt ollaan ja yksi syntipukki löydetty.
        Kuukausien ajan on kuitenkin joukko anoja ollut yhden lauseen heitoilla milloin missäkin ketjussa irvimässä ja ylenkatsomassa.
        Eihän niitä ole jaksanut lukea eikä nyt varsinkaan painaa mieleensä, ano kuin ano.
        Jotkut pitävät kirjaa muiden mielipiteistä ja vetävät kirjoittajia sitten tilille, jos arvelevat, että tämä on muuttanut mieltään. Ikään kuin olisimme jollekin anonyymille tilivelvolliset sanoistamme.
        Nyt on kiire osoittaa, kuinka rauha palaisi, jos vain - - -jos vain . . .
        Tuohon viereiseen ketjuun on tullut tänään 100 heittoa. Ovatko ne todellakin mielipidekirjoituksia ja keskusteluun osallistumisia?

        Minä olen kyllästynyt tähän negatiivisuuteen ja ongelmien keräämiseen, vanhojen kaivelemiseen ja haukkumiseen. Huippua mielestäni on kaivaa esiin joku nimmari, joka ei itse edes ole mukana ketjuissa
        Meille kasikymppisille nämä jaarittelut ovat käsittämättömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole vielä käsittänyt mitä tarkoittaa persona non grata ;)))
        Eikä tule käsittämään.

        Voisiko sen vapaasti suomentaa, niin että tyhmäkin ymmärtäisi: Inhokki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko sen vapaasti suomentaa, niin että tyhmäkin ymmärtäisi: Inhokki.

        Kiusaajat, narsistit, ovat säälittäviä ihmisiä. Ihminen, joka ajattelee vain itseään ja toimii vain omien etujensa mukaan ajattelematta muita, maksaa siitä kalliin hinnan.

        On hyvin todennäköistä, että heidän elämäänsä tahraavat yksinäisyyden ja hyljätyksi tulemisen tunteet.

        Jotkut ihmiset saavat selkeästi tyydytystä ilkeistä teoistaan.
        Nämä yksilöt kartuttavat vihaa ja pelkoa ympärillään.
        Kuten me kaikki kuitenkin tiedämme,
        ypöyksin elämisestä on seurauksena suunnaton kipu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaajat, narsistit, ovat säälittäviä ihmisiä. Ihminen, joka ajattelee vain itseään ja toimii vain omien etujensa mukaan ajattelematta muita, maksaa siitä kalliin hinnan.

        On hyvin todennäköistä, että heidän elämäänsä tahraavat yksinäisyyden ja hyljätyksi tulemisen tunteet.

        Jotkut ihmiset saavat selkeästi tyydytystä ilkeistä teoistaan.
        Nämä yksilöt kartuttavat vihaa ja pelkoa ympärillään.
        Kuten me kaikki kuitenkin tiedämme,
        ypöyksin elämisestä on seurauksena suunnaton kipu.

        👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko sen vapaasti suomentaa, niin että tyhmäkin ymmärtäisi: Inhokki.

        Persona non gratan viimeiset kommentit on täysin ala-arvoisia.
        Alkaisiko jo matriakkakin tajuta ? Kaikki muut jo tajuaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikuttavan yksimielisiä nyt ollaan ja yksi syntipukki löydetty.
        Kuukausien ajan on kuitenkin joukko anoja ollut yhden lauseen heitoilla milloin missäkin ketjussa irvimässä ja ylenkatsomassa.
        Eihän niitä ole jaksanut lukea eikä nyt varsinkaan painaa mieleensä, ano kuin ano.
        Jotkut pitävät kirjaa muiden mielipiteistä ja vetävät kirjoittajia sitten tilille, jos arvelevat, että tämä on muuttanut mieltään. Ikään kuin olisimme jollekin anonyymille tilivelvolliset sanoistamme.
        Nyt on kiire osoittaa, kuinka rauha palaisi, jos vain - - -jos vain . . .
        Tuohon viereiseen ketjuun on tullut tänään 100 heittoa. Ovatko ne todellakin mielipidekirjoituksia ja keskusteluun osallistumisia?

        Minä olen kyllästynyt tähän negatiivisuuteen ja ongelmien keräämiseen, vanhojen kaivelemiseen ja haukkumiseen. Huippua mielestäni on kaivaa esiin joku nimmari, joka ei itse edes ole mukana ketjuissa
        Meille kasikymppisille nämä jaarittelut ovat käsittämättömiä.

        Sille ei voi mitään, että rekatut
        pystyy kirjoittamaan anona ilkeyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persona non gratan viimeiset kommentit on täysin ala-arvoisia.
        Alkaisiko jo matriakkakin tajuta ? Kaikki muut jo tajuaa ?

        siis matriarkka :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sille ei voi mitään, että rekatut
        pystyy kirjoittamaan anona ilkeyksiä.

        Rekatut anona luulevat, ettei heitä tunnisteta :DDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikuttavan yksimielisiä nyt ollaan ja yksi syntipukki löydetty.
        Kuukausien ajan on kuitenkin joukko anoja ollut yhden lauseen heitoilla milloin missäkin ketjussa irvimässä ja ylenkatsomassa.
        Eihän niitä ole jaksanut lukea eikä nyt varsinkaan painaa mieleensä, ano kuin ano.
        Jotkut pitävät kirjaa muiden mielipiteistä ja vetävät kirjoittajia sitten tilille, jos arvelevat, että tämä on muuttanut mieltään. Ikään kuin olisimme jollekin anonyymille tilivelvolliset sanoistamme.
        Nyt on kiire osoittaa, kuinka rauha palaisi, jos vain - - -jos vain . . .
        Tuohon viereiseen ketjuun on tullut tänään 100 heittoa. Ovatko ne todellakin mielipidekirjoituksia ja keskusteluun osallistumisia?

        Minä olen kyllästynyt tähän negatiivisuuteen ja ongelmien keräämiseen, vanhojen kaivelemiseen ja haukkumiseen. Huippua mielestäni on kaivaa esiin joku nimmari, joka ei itse edes ole mukana ketjuissa
        Meille kasikymppisille nämä jaarittelut ovat käsittämättömiä.

        " Huippua mielestäni on kaivaa esiin joku nimmari, joka ei itse edes ole mukana ketjuissa"
        Nyt on.


      • Anonyymi

        Oletko tosissasi?
        Ovatko anot mielestäsi neutraaleja ja asiallisia, keskusteluun syventyneitä, eri kannalta asioita käsitteleviä mielipiteen ilmaisijoita, joiden syvällistä yhteydenpitoa rekatut sitten kaikin tavoin häiritsevät ja tuovat omaa persoonaansa sotkemaan anojen ajatukset?
        Vilkaisepas ketjuja. Nyt on jo alkanut olla sellaisia, joissa on pelkät anot mukana. Miten arvioit?


    • Anonyymi

      Näin harvemmin näitä torailuja ja paremmuuden ja parempien etsimisiä lukeneena tuli ajatus, tässäkö se on, samoin ajattelevien jutustelua?
      Seuraavassa on omaa, toisaalta kopioitua tekstiä, joitain muutoksia toki, mutta asia natsasi just' eikä melkein.

      "Mikä tätä ikäkautta vaivaa?
      Ovatko kaikki vanhat kaunat, lapsuudesta aikuisuuteen asti, jääneet käsittelemättä ja nyt, kun on mahdollisuus julkisesti, julkisilla foorumeilla naamaansa paljastamatta järsiä ja jäytää tuntemattomana tuntemattomia, se mahdollisuus on pakko käyttää? On pakko sanoa jotain, vaikka se sanominen ei muuta mitään, oma mieli ei puhdistu syyttämällä muita omasta pahasta olosta.
      Kaunoja ja vihneitä, kuin huonosti seulotuissa jauhoissa, jotka sitten hiertävät leivän syöjääkin!
      ....
      En pue ylleni pyhimyksen kaapua, koska syyllistyn joskus itsekin sanomaan toiselle pahasti, arvostelemaan toisten tekemisiä, vaikka myönteisellä sanomisella olisi hedelmällisempi jälki. Riidan viimeisen sana sanoja ei välttämättä ole riidan viisain, sillä tunnettua on, että riidan lopettaa viisaampi, koska hän poistuu ensiksi. Onko ensiksi poistuva heikompi, kuin kukkotappelussa, heikompi kukko antaa periksi, vai onko se osoitus riitelevien henkisestä tasosta, jossa toinen ei halua loukata toista, koska yhteisymmärrystä ei sanasodassa löydy.
      Itse lopetin vastaamasta kirjeisiin ja puhelimeen, kun henkilön yhteydenotot olivat pelkkää syyttelyä ja arvostelua, hänen mielestänsä oikeutettua. Lopulta hän huomasi potkivansa liian isoa kiveä, jonka kylki kesti lohkeilematta.
      Jotkin asiat jäävät normaalissa keskustelussa käsittelemättä ja niistä kumpuaa suuri vuori, joka olisi kiivettävä ihan laelle asti, selvitettävä jokainen risteävä polun haarakin, että löytyisi yhteinen päätös asioissa hiertävälle epätietoisuudelle.

      Kuinka sitten tavallinen keskustelupalsta tai viestittely voisi olla kaikille osallisille miellyttävä kokemus ja antaisi tervettä itsetuntoa kohottavia ajatuksia kaikille mukana oleville? Kyetäänkö siihen missään yhteydessä, sitäpä on syytä pohtia enemmänkin ja useissa sellaisissa yhteyksissä, joissa enemmän kuin kaksi kohtaa toisensa pelkän nettiyhteyden kautta, usein vielä tunnistautumattomana. Onneksi on olemassa tahoja, joissa voi keskustella omana itsenään, tuntematta kuitenkaan kaikkia osallistujia muutoin, kuin viestien kautta.

      Tämä rajoitusten ja kieltojen pandemia aika on ehkä vaikuttanut meihin ihmisiin liian syvästi. Kohtaamattomuus, normaalit vuorovaikutukset muiden ihmisten kanssa, ovat saanet meidät katsomaan kaikkea pienellä varauksella. Taudin pelko on muuttunut tavallaan ihmisen peloksi, kun et tiedä sitä tai tätä, mutta et voi mennä ja kysyä, et voi kohdata tuntemattomia, vaikka vuorovaikutus olisi erittäin tärkeää juuri tässä ajassa, edes virtuaalisesti, nettimaailmassa.

      Ahdistus kasvaa peloksi, ellei sitä osaa käsitellä.
      Pelko saa näkemään vihollisen sielläkin, missä sitä ei ole, sitäkö se erimielisyys pohjimmiltaan osoittaakin.
      Keskusteluissa ei pidä etsiä hyviä ja huonoja keskusteluja, pitää etsiä ajatuksia ja asioita, joista meillä kaikilla on omia mielipiteitä ja niiden pohjalta keskustelu kulkee, vuoropuheluna, toisen sanat huomioiden, omat ajatuksensa julkituoden ja eriävistä ajatuksista keskustellen, ei hyökäten toista vastaan. Usein näkee kirjoituksia, joissa viitataan edellä sanottuun; ”Kun tuo sanoi noin, ei se noin ole, ei kaikki pyöri sen mielen mukaan, olet hullu, taas se nähdään, riitelemään se tänne tulee, jne. loputtomia muiden arvosteluja.

      Kun yksi kysyy, toinen vastaa ja vastaa vaikka kukaan ei edes kysy!

      COVID-19 pandemia ja ikääntyneiden rajoitukset.
      Monella palstalla ei enää riidellä asioista, vaan keskustelijat ovat riidoissa keskenään.
      On suvakkeja ja suvaittuja, on hyviä ja huonoja, joitakin sanotaan jopa älyttömiksi."

      Lainaukset kirjoittajan omaa tekstiä.

      • Anonyymi

        Tyhjentävästi sanottu.
        Eilisen alennustilan jälkeen menee aikaa, ennen kuin palsta toipuu.
        Toivottavasti riehaantuneet osallistujat voivat mennä itseensä ja tarkastella tehtyä tuhotyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjentävästi sanottu.
        Eilisen alennustilan jälkeen menee aikaa, ennen kuin palsta toipuu.
        Toivottavasti riehaantuneet osallistujat voivat mennä itseensä ja tarkastella tehtyä tuhotyötä.

        Toivottavasti kaiken aiheuttaja se yksi ja sama henkilö 60 70 ja 80 palstalla valaistuu
        ja ymmärtää vihdoin lähteä aiheuttamasta murhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti kaiken aiheuttaja se yksi ja sama henkilö 60 70 ja 80 palstalla valaistuu
        ja ymmärtää vihdoin lähteä aiheuttamasta murhetta.

        Miksi seuraatte "kaiken aiheuttajaa"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti kaiken aiheuttaja se yksi ja sama henkilö 60 70 ja 80 palstalla valaistuu
        ja ymmärtää vihdoin lähteä aiheuttamasta murhetta.

        Sen jälkeen palsta rauhoittuisi. Hänen uhrinsa eivät periksi pahuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jälkeen palsta rauhoittuisi. Hänen uhrinsa eivät periksi pahuudelle.

        Henkinen väkivalta on rikos.
        Kiusaaminen on henkistä väkivaltaa, jota ilmenee kaikissa ikäryhmissä.
        Kiusaamisen muodot vaihtelevat eri ikä- ja elämänvaiheissa ja tulevat iän myötä yhä monipuolisemmiksi sekä joskus myös vaikeammiksi tunnistaa.

        Kiusaaja ei voi ei mitätöidä kiusaamistaan ylimielisellä halveksunnalla uhrejaan kohtaan:
        "Voi voi olenko aiheuttanut jollekin trauman?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkinen väkivalta on rikos.
        Kiusaaminen on henkistä väkivaltaa, jota ilmenee kaikissa ikäryhmissä.
        Kiusaamisen muodot vaihtelevat eri ikä- ja elämänvaiheissa ja tulevat iän myötä yhä monipuolisemmiksi sekä joskus myös vaikeammiksi tunnistaa.

        Kiusaaja ei voi ei mitätöidä kiusaamistaan ylimielisellä halveksunnalla uhrejaan kohtaan:
        "Voi voi olenko aiheuttanut jollekin trauman?"

        Kiusaamisen muodot
        Kiusaaminen voi olla esimerkiksi

        nimittelyä,
        irvailua,
        julkista nolaamista,
        perättömien juorujen levittämistä,
        pakottamista,
        porukan ulkopuolelle sulkemista,
        tönimistä jne.

        Anojen toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkinen väkivalta on rikos.
        Kiusaaminen on henkistä väkivaltaa, jota ilmenee kaikissa ikäryhmissä.
        Kiusaamisen muodot vaihtelevat eri ikä- ja elämänvaiheissa ja tulevat iän myötä yhä monipuolisemmiksi sekä joskus myös vaikeammiksi tunnistaa.

        Kiusaaja ei voi ei mitätöidä kiusaamistaan ylimielisellä halveksunnalla uhrejaan kohtaan:
        "Voi voi olenko aiheuttanut jollekin trauman?"

        Kiusaaminen on vakava asia, jonka kiusaaja lyö leikiksi ja jatkaa,
        ja jossain vaiheessa kiusaaja heittäytyy uhriksi. Sekin on nähty monta kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaamisen muodot
        Kiusaaminen voi olla esimerkiksi

        nimittelyä,
        irvailua,
        julkista nolaamista,
        perättömien juorujen levittämistä,
        pakottamista,
        porukan ulkopuolelle sulkemista,
        tönimistä jne.

        Anojen toimintaa.

        Rekattujen anojen toimintaa ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaamisen muodot
        Kiusaaminen voi olla esimerkiksi

        nimittelyä,
        irvailua,
        julkista nolaamista,
        perättömien juorujen levittämistä,
        pakottamista,
        porukan ulkopuolelle sulkemista,
        tönimistä jne.

        Anojen toimintaa.

        Kiusaaja nolaa ihan itsensä ja saa syyttää itseään jos sitä ei haluta joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjentävästi sanottu.
        Eilisen alennustilan jälkeen menee aikaa, ennen kuin palsta toipuu.
        Toivottavasti riehaantuneet osallistujat voivat mennä itseensä ja tarkastella tehtyä tuhotyötä.

        Alennustilassa ei ole kuin vakiopalstahäirikkö. 17 vuotta häiriköinyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alennustilassa ei ole kuin vakiopalstahäirikkö. 17 vuotta häiriköinyt.

        Puhut siis itsestäsi. - Nm. Selvästi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaaja nolaa ihan itsensä ja saa syyttää itseään jos sitä ei haluta joukkoon.

        Ajoitte koko 80 kaartin pois.
        Onnittelut tarmokkaasta työstä.
        Ikäpalstan vanhimmat nolaavat itsensä jos vielä tulevat norkoilemaan tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi seuraatte "kaiken aiheuttajaa"?

        Ette vieläkään käsitä, että olette kaikki talutusnuorassa, manipuloitu jäkättämään joka asiaan, irvailemaan asiallisesti käyttäytyviä kirjoittajia siinä samalla kun kohdetta höykytätte.
        Ihan turhaan olette farisealaisia ja sanotte "en minä, mutta kun toi aloitti jo 17 v. sitten, minä vaan jatkoin."
        Turhaan odotatte synninpäästöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette vieläkään käsitä, että olette kaikki talutusnuorassa, manipuloitu jäkättämään joka asiaan, irvailemaan asiallisesti käyttäytyviä kirjoittajia siinä samalla kun kohdetta höykytätte.
        Ihan turhaan olette farisealaisia ja sanotte "en minä, mutta kun toi aloitti jo 17 v. sitten, minä vaan jatkoin."
        Turhaan odotatte synninpäästöä.

        Hahhah. "Turhaan odotatte synninpäästöä."
        Kuka tarvitsee tai odottaa synninpäästöä ?
        Kk. Kun ensin pyytää anteeksi. 7x 77 kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoitte koko 80 kaartin pois.
        Onnittelut tarmokkaasta työstä.
        Ikäpalstan vanhimmat nolaavat itsensä jos vielä tulevat norkoilemaan tilaa.

        kk ajoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoitte koko 80 kaartin pois.
        Onnittelut tarmokkaasta työstä.
        Ikäpalstan vanhimmat nolaavat itsensä jos vielä tulevat norkoilemaan tilaa.

        KK sai itselleen tilan johon pyrki tällä kaikella
        savustamalla pois järjestelmällisesti osallistujia
        Deetä, Sklllania, jne
        nyt hän varmaankin alkaa johtaa touhukkaasti omaa ketjua
        johon saatte ehkä osallistua jos tunkion kukko sallii.


    • Anonyymi

      Samanhenkiset on viisas, toimelias ryhmä, joka ei tuppaudu tänne
      riitelijöitten joukkoon.

      • Anonyymi

        He ovat ihan muualla kuin suomi24 millään palstalla varsinkaan 80 :ssa ;)


    • Anonyymi

      Täällä ei kukaan kiusaa ketään.

    • Anonyymi

      Ketjun aloittajalle voi todeta, että samanhenkistenkin ketju VOI onnistua, mutta erihenkisten ketju onnistuu paremmin.
      Sen on osoittanut tämäkin ketju.s

      • Anonyymi

        Ajattelen aivan samaan tapaan. - Nm. Kipeä ketju


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen aivan samaan tapaan. - Nm. Kipeä ketju

        Jokainen ketju on "kipeä", jossa jyrääjä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ketju on "kipeä", jossa jyrääjä on.

        Joskus se hakee huomiota jopa arvuuttelemalla "huomasitteko minun ano-kirjoitukset?"
        niinkuin ei niitä tunnistaisi heti. Hönön tyylin aina tunnistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ketju on "kipeä", jossa jyrääjä on.

        Eli sinä. - Nm. Olet kipeä


    • Anonyymi

      Palstan kantavia voimia ovat älyköt ja samalla kirjailijat Ko...is ja Pal...ma..
      Surkeaa olìsi, jos palstan olemassaolo olisi jonkun Makr...an ja Kri...an sekä muutaman hassun anonyymipellen arassa.

    • Anonyymi

      Huumorikin kukkiin sentään joskus palstalla. Että luonnevikainen ja vanhuudenseniili
      olisi palstan kantavat voimat, osoittaa sen.

      • Anonyymi

        Kanssaihmisen viisaus jää hölmöltä huomaamatta.
        Ei ole eka kerta.


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe