Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Taas luovutaan suosituksista, miksi ihmeessä?

Anonyymi

Rokotekattavuus ei ole vielä riittävä, miksi pitää luopua etäisyyksien ja maskien käytön suosituksistakin? Mikä merkisty yleensä suosituksella on tai etenkin sen luopumisella. Paitsi, että kyse on tietämättömien ja ymmärtämättömien käskyttämisestä ehkä väärään suuntaan taas kerran liian aikaisin, Nyt heitetään maskit sitten tavarataloissa, busseissa ja lääkäreiden ja hammaslääkäreiden vastaanotolla nurkkaan, vaikka joulumyyntisesonki alkamassa ja kausi-influessa-aalto iskeytymässä sekä sairaalat täyttymässä tehohoitopotilaista. Muutenkin jo kiireetön hoito on viivästynyt kaikkien tautien osalta, samoin tutkimukset, verikokeiden ototot ym. Lisäksi liikkeellä on ärhäkkää influenssaa joka ei ole silti vielä kausi-influessaa. Voiko sitä suositusta nyt kuitenkin jatkaa ihan kannustimena varmempaan terveyteen, kun se ei edes velvoita mihinkään ja on ohjeellinen.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en ainakaan halua käydä ostoksilla kaupoissa, joissa nuoret rokottamattomat juoksee ja kiljuu voimakkaalla äänellä ilman maskeja ja tuuppi ohi jonojen (lievästi karrikoiden), tai käydä edes flunssarokotuksella ellei siellä ole maskisuositus tai/ja etäisyydet käytössä,

    • Anonyymi

      Liian moni on tietävinään päättäjistä ja silti kukaan ei tiedä miten tulisi toimia ja sitten syytellään toisia. Pahin on THL:n edustajat joita tuntuu löytyvän yli- sitä ja yli- tätä asiantuntijaa. Kaikki turvallisia rokotteita kunnes sitten muuttuu taas, Nyt turha hoppu poistaa maskien käyttö ja heti jo uusi suositus uudelle maalle. Ei kukaan enää usko näihin valitettavasti.

    • Anonyymi

      Saahan sitä maskia käyttää ilman suosituksiakin.
      Pystyy kai sitä ihan itse toimimaan tilanteissa miten haluaa, vaikkei mistään ohjeita tai suosituksia tulisikaan.

      Itse vielä käytän maskia kaupoissa ja julkisissa kulkuneuvoissa.
      En kyllä stressaa maskittomista, jokaisen oma asia.
      Saan ainakin nukkua yöni rauhassa, kun riittää että oman osuuteni hoidan.

    • Anonyymi

      Suomen hallitus ei halua sitoa kansaa rokottamattomien ansaan. Jos odotettaisiin riittävän korkeaa rokotekattavuutta, suojauksista ei voisi luopua ikinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe