Purra sitä nyt ehdotti ja Yliväpeli Orhonen ja rouva Yliväpeli sitä myös kannattaa, kun oli asiasta paremman puoliskon kanssa puhetta.
Ihan järetönkin onkin ajaa nyt poliittisesti kylmänmaan energia huippu hintoihin ja vajavaisuuksiin. Silloin Purran mainitsema aika antaisi aikaa tuoda uutta ydinvoimaa, kun muulla ei tätä hiilineutraalisuutta ratkaista. Orpo oli vastaan, sanoen ettei lähde hallitukseen joka keskeyttää hiilineutraali toiminnan -hänkin muka näin sanoi.
Se on vain kun aletaan liikaa hakkeenkin varaan rakentaan lämpöä ja sähköä ohella missä niin on. mm nyt Helsinkiin tulee iso hakevoimala Vuosaareen n 80 rekallista vuorokaudessa haketta kuluttaa. Tuossa vanhempaa tietoa laitoksesta>
https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/teknologia/vuosaaren-biovoimala-toimisi-syksylla-2023
Pikkasen saadaan apuja kun Olkiluoto3 valmistuu, kun mm maalämpö sitä tarvitsee.
Pyhäjokikin (ydinvoimala) saisi jo kiivaasti tulla vaiheeseen, että pääsee Venäläiset rakentamaan, sanoivat 8 vuotta siinä kuluvan. Olen käynyt esittelyssä alueella, se on massiivinen ala kaikkiaan. Myös Pyhäjoki2 saisi alkaa hahmottua. Pyhäjoki on pieni kunta Pohjoispohjanmaalla rannikolla, Oulun ja Kokkolan välillä, Kalajoelta pohjoiseen.
Kyllä nyt Yliväpeli Orhonen on huolissaan meidän energiasta, jos ja kun se pakaskausi tulee, ja laitokset renklaavat, ei ole puskureita entiseen tapaan, mm öljylämmityksestä, eikä puulämmityksestä. On pieniä alueita kaukolämmössä, paikkakunnilla jossa on sahoja, he pärjää, kun varalla on sähkön tekoon laitteita.
Turvekkin kun ajetaan alas, se on iso menetys varsinkin kriisi aikaan. Ostoenergiaanei kannata liikaa tuudittautua, he tarvitsee itse energiansa, ja kun Saksa alkoi möhlimään oikein kunnolla, he imee vierassähkön.
Hiilineutraalius siirtää 2050 luvulle
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271548Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3401316Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12998
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7891- 71826