Evankelisluterilainen kirkko ei julista evankeliumia

Anonyymi

Luterilaisella kirkolla on komea nimi mutta sekin on vain bluffia. Eivät he julista evankeliumia. Eivät ainakaan raamatullista evankeliumia. Pieniä vauvoja kastavat raakana ilman uskoa evakeliumiin, ilman uudestisyntymistä

Tässä on aito lähetyskäsky. Tämä ei ole kastekäsky. Eikä tätä voi käyttää vauvakasteen perusteluna. Huomatkaa että evankeliumin julistaminen tulee ennen kastamista.

Markuksen evankeliumi:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan se kehitystä tuokin.
      Kukapa sitä raamattua nyt todesta ottaisi.

      • Anonyymi

        Uskovat ottavat, ette te ateistit ja liberaalit.


      • Nijn

        Miksi kirkossa pitäisi tuollaista puhua? Nyt ollaan niin kaukana siitä, että noita merkkejä ei näy.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Nijn

        Miksi kirkossa pitäisi tuollaista puhua? Nyt ollaan niin kaukana siitä, että noita merkkejä ei näy.

        Eihän evankelisluterilaisessa kirkossa ole koskaan näkynyt mitään merkkejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän evankelisluterilaisessa kirkossa ole koskaan näkynyt mitään merkkejä.

        Olen ollut mukana monessa seurakunnassa ja tilaisuuksissa, eikä merkkejä ole näkynyt.

        Uskovan merkkien pitää seurata heitä. Ei niin, että ne ovat seurakunnan seinien sisällä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Olen ollut mukana monessa seurakunnassa ja tilaisuuksissa, eikä merkkejä ole näkynyt.

        Uskovan merkkien pitää seurata heitä. Ei niin, että ne ovat seurakunnan seinien sisällä.

        Ihan sama missä sinä olet ollut, mutta uskoville merkit näkyvät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama missä sinä olet ollut, mutta uskoville merkit näkyvät.

        Ne merkit pitää seurata uskovia. Ja se tarkoittaa, että uskovat ovat vain keskenään. Kukaan muu ei merkkejä siis näe.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ne merkit pitää seurata uskovia. Ja se tarkoittaa, että uskovat ovat vain keskenään. Kukaan muu ei merkkejä siis näe.

        Niin, ne merkit seuraa uskovia. Mitä sinä sitä ateistina jankutat?!


    • Anonyymi

      Niin asia valitettavasti on.

      • Anonyymi

        joka sunnuntai ympäri Suomea, Suomen kirkoissa : e v a n k e l i u m i a.

        ja vieläpä, aktiiviseurakuntalaisille, raamattupiirit, rukouspiirit, seurakuntahuoneilla, ja kotipiirit, eri ikäryhmät, = vanhuksille, perheille, lapsille, nuorille.

        "etsikää niin te löydätte", sanoo raamattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joka sunnuntai ympäri Suomea, Suomen kirkoissa : e v a n k e l i u m i a.

        ja vieläpä, aktiiviseurakuntalaisille, raamattupiirit, rukouspiirit, seurakuntahuoneilla, ja kotipiirit, eri ikäryhmät, = vanhuksille, perheille, lapsille, nuorille.

        "etsikää niin te löydätte", sanoo raamattu.

        Alle 1% luterilaista käy kuuntelemassa näitä tyhjiä puheita. Ei niissä ole mitään julistusta ja kehoitusta tehdä parannusta ja hylätä synnit.
        Milloin pappi on sanonut, mene äläkä enää syntiä tee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 1% luterilaista käy kuuntelemassa näitä tyhjiä puheita. Ei niissä ole mitään julistusta ja kehoitusta tehdä parannusta ja hylätä synnit.
        Milloin pappi on sanonut, mene äläkä enää syntiä tee?

        myös tv: ssä joka sunnuntai Jumalanpalvelus, itse en kyttäile TOISTEN ihmisten kirkossakäyntejä.

        kyttääjiä kyllä löytyy muutenkin . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        myös tv: ssä joka sunnuntai Jumalanpalvelus, itse en kyttäile TOISTEN ihmisten kirkossakäyntejä.

        kyttääjiä kyllä löytyy muutenkin . . .

        Onko joku tullut uskoon niiden kautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku tullut uskoon niiden kautta?

        varmasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 1% luterilaista käy kuuntelemassa näitä tyhjiä puheita. Ei niissä ole mitään julistusta ja kehoitusta tehdä parannusta ja hylätä synnit.
        Milloin pappi on sanonut, mene äläkä enää syntiä tee?

        Pappi on vain tehtäväänsä Seurakuntansa kutsuma ihminen. Miksi hänen pitäisi yrittää matkia Jeeusta käyttämällä Hänen lausumiaan sanoja? -Mene, äläkä enää syntiä tee.
        Tuskin herätysliikkeissä tai vapaissa suunnissakaan Jeesuksen lausumia sanoja toistaen sananjulistaja pystyy samaan kuin Jeesus... voin toki olla väärässä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alle 1% luterilaista käy kuuntelemassa näitä tyhjiä puheita. Ei niissä ole mitään julistusta ja kehoitusta tehdä parannusta ja hylätä synnit.
        Milloin pappi on sanonut, mene äläkä enää syntiä tee?

        Suomessa ei moni käy missään seurakunnassa kuuntelemassa tyhjiä löpinöitä uskosta.

        Miksi pappi sanoisi, että älä enää syntiä tee? Papit eivät ole niin tyhmiä, että olettaisi ihmisten olevan tekemättä syntiä. Joku voisi luulla, ettei ole tervetullut kirkkoon.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Suomessa ei moni käy missään seurakunnassa kuuntelemassa tyhjiä löpinöitä uskosta.

        Miksi pappi sanoisi, että älä enää syntiä tee? Papit eivät ole niin tyhmiä, että olettaisi ihmisten olevan tekemättä syntiä. Joku voisi luulla, ettei ole tervetullut kirkkoon.

        Siellä mässätään aamusta iltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä mässätään aamusta iltaan.

        Ja paino nousee.....


    • Anonyymi

      Itse asiassa kirkot eivät ole alkuseuraukunnan jälkeen julistaneet oikeaa ja vanhurskasta evankeliumia vaan roomalaisten vääristelemää. Ilmestyskirjan mukaan lopun ajoilla tulee Jumalan sanansaattaja, joka julistaa kaikille kansoille vanhurskaan evankeliumi. Jumala lähettää uudelleen profeetta Elian, joka on Johannes Kastaja, tekemään työtä, koska kirkot eivät ole hoitaneet kunnolla työtään.

      "Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." (Ilm 14:6,7)

      "Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot...
      Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi." (Mal 3:1, 23,24)

      • Malakia profetoi Jeesuksesta ja Johannes Kastajasta kun Jeesus tuli ensikertaa.


    • Anonyymi

      Onko kukaan miettinyt, että jossain on ongelma, jos on ongelma?

      • Anonyymi

        lahkoilla se tuntuu olevan ongelma !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lahkoilla se tuntuu olevan ongelma !

        Erään herätysliikkeen saarnamies oli jokin aika sitten kotikirkossamme saarnaamassa, hän käytti osan ajastaan arvostelemalla pappien toimintaa ja vaati pappeja toimimaan eri tavoin Kirkossa.
        Kuitenkaan hän ei itse osoittanut toimivansa papeilta edellyttämällään tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erään herätysliikkeen saarnamies oli jokin aika sitten kotikirkossamme saarnaamassa, hän käytti osan ajastaan arvostelemalla pappien toimintaa ja vaati pappeja toimimaan eri tavoin Kirkossa.
        Kuitenkaan hän ei itse osoittanut toimivansa papeilta edellyttämällään tavalla.

        Pappien olisi hyvä toimia kirkon opin mukaan eikä maailman mukaan. Hyvä jos joku heitä ojentaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        lahkoilla se tuntuu olevan ongelma !

        Sinun ongelmasi näyttää edelleen olevan uskovat joita haluat mustamaalata lahkoleimalla 😁


    • Anonyymi

      Evankelisluterilainen kirkko on kaksinaamainen kirkko. Se väittää virheellisesti, että perhekuntien mukana kastettiin vauvoja, ja sillä he sitten puolustavat vauvakastetta.

      Mutta mutta. Minä en ole koskaan nähnyt, että luterilainen kirkko suorittaisi perhekunnan kastamisen. Edes lähetyskentillä minun tietääkseni ja nähtyjeni valokuvien perusteella luterilainen kirkko ei kasta perhekuntia, vaikka perhekunnan päämies olisi tullut uskoon.

      He käyttävät Raamatun perhekuntakasteita vauvakasteen perusteluna mutta he eivät itse kasta perhekuntia vauvoineen vaan kastavat ainoastaan yksittäisiä vauvoja. Raamatussa ei ole yhtään esimerkkiä siitä, että apostolit olisivat menneet johonkin perheeseen kastamaan vauvaa.

      Luterilaisen kirkon logiikka ei toimi, ei se tietysti voikaan toimia sillä apostolisena aikakautena ei kastettu vauvoja.

      • Anonyymi

        "yksittäisiä vauvoja"

        evankeliumi levinnyt sitten alkuaikojen . . .

        lasten vanhemmat useimmiten saaneet itsekin kasteen jo omien vanhempiensa huolenpidossa, ja heidän esivanhempansa saaneet kasteen esivanhempien huolenpidossa, jen.

        kirkko ei uudelleen-kasta ketään !

        "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"
        Ef: 4: 5

        Kaste:
        "lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "yksittäisiä vauvoja"

        evankeliumi levinnyt sitten alkuaikojen . . .

        lasten vanhemmat useimmiten saaneet itsekin kasteen jo omien vanhempiensa huolenpidossa, ja heidän esivanhempansa saaneet kasteen esivanhempien huolenpidossa, jen.

        kirkko ei uudelleen-kasta ketään !

        "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"
        Ef: 4: 5

        Kaste:
        "lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa"

        ei Jeesusta minkään kirkon tai lahkon penkkirivistä tarvitse etsiä,

        "eikä voida sanoa: "Katso, täällä se on", tahi, "Tuolla", sillä katso, Jumalan valtakunta on
        sisällisesti teissä".
        Luuk: 17: 21


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "yksittäisiä vauvoja"

        evankeliumi levinnyt sitten alkuaikojen . . .

        lasten vanhemmat useimmiten saaneet itsekin kasteen jo omien vanhempiensa huolenpidossa, ja heidän esivanhempansa saaneet kasteen esivanhempien huolenpidossa, jen.

        kirkko ei uudelleen-kasta ketään !

        "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"
        Ef: 4: 5

        Kaste:
        "lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa"

        "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"

        Tämäkään ei toimi evankelisluterilaisessa kirkossa sillä siellä on kovin monta herraa.
        kirkkoisät yksi
        paavi kaksi
        Luther kolme
        arkkipiispa neljä
        kirkkoherra viisi
        suntio kuusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste"

        Tämäkään ei toimi evankelisluterilaisessa kirkossa sillä siellä on kovin monta herraa.
        kirkkoisät yksi
        paavi kaksi
        Luther kolme
        arkkipiispa neljä
        kirkkoherra viisi
        suntio kuusi.

        edelliseen:



        JA kaikilla yksi Herra, , ja se on Jumalan poika, Jeesus Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        edelliseen:



        JA kaikilla yksi Herra, , ja se on Jumalan poika, Jeesus Kristus.

        Yksin uskosta !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksin uskosta !

        Tieto onkin tarpeetonta.


    • Anonyymi

      Kristinusko on alun perin ollut messiaanista juutalaisuutta, joka uskoo Jeesuksen olevan Kristus. Jeesus ei tullut perustamaan mitään uuttaa roomalaista uskonto, eikä saksalaista luterilaisuutta jne.

      "Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon ,.. Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Ap.t 24:14, 25:8)

      Mitä tulee juutalaisten erityisasemaan, se on selvitetty Raamatussa lukuisissa kohdissa. Jumala valitsi Israelin kansan pappisvaltakunnakseen, jolle hän uskoi sanansa. Lopun ajoilla esiin tulee 144000 messiaanista juutalaista erityisessä tehtävässä. 1000-vuotikaudella valittu osa juutalaisia johtaa pakanoita Jeesuksen kanssa ja papistokin on pelkästään ympärileikattuja miehiä. Jeesus oli ympärileikauttu, kuten olivat apostolit ja Paavali. Kreikkalainen Timoteuskin sai ympärileikkauksen, joten hänestä tuli juutalainen.

      "Jos te nyt kuuntelette minua ja pidätte minun liittoni, niin te tulette olemaan kansojen joukossa minun oma kansani. Koko maailma on minun, mutta teistä tulee minun pappisvaltakuntani ja pyhä kansani.' Tämä sinun tulee sanoa israelilaisille." (2 Moos 19:5,6)

      "Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa." (1 Piet 2:9)

      "Evankeliumin torjuessaan he ovat Jumalan vihollisia, teidän tähtenne, mutta valinnan perusteella he ovat Jumalalle rakkaita, isien tähden. Jumala ei peruuta lahjojaan eikä antamaansa kutsua." (Room 11:28,29)

      • Toisten kansojen tuli olla messiaanisia, mutta kaikki mikä kuului aikaisempiin liittoihin juutalaisten kanssa kreikkalaiset jättivät pois.
        Kun metsäöljypuun oksat kävivät liian ylpeiksi, ne katkaisivat välinsä juutalaisuuteen.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe