Liperi priorisoi kallioperän murskaamisen asukkaiden terveyden kustannuksella

Anonyymi

Nyt sitten kuultiin, että Härkinvaaran kallioita aletaan jälleen rouhimaan siis aiheuttamaan ympäristön asukkaille terveysriskejä. Onneksi olen kesäasukki eikä mökkikään ole kummonen eli luhistumaan jättäminen ei mieltä kirvele. Vähän kirvelee se, jotta kyläkaupan asiakkuus pittää jättää unholaan. Ihmettelen isosti päättäjien perusteluja.

18

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä on totuus ja itsekin, kun olen kesäasukas (tosin melkein puolet vuodesta) niin käytökseni muuttuu. Tähän saakka olen asioinut uskollisesti vain liperiläisissä liikkeissä ja apteekissa, mutta nyt jaksan kulkea kaikille asioilleni Joensuuhun - tuulettuupahan keuhkot - vakituinen kotini kun sijaitsee varsin puhtaalla asuinalueella Joensuussa. Enkä tule enää suosittelemaan kenellekkään mitään liperiläislähtöistä ratkaisua. Luottamus meni. Onhan sanomattakin selvää, että tämä asukkaiden hyvinvointia runteleva ratkaisu ei ole ainut - mitä ovatkaan olleet ne muut päätökset.

      • Anonyymi

        Miksi sinä niitä kyläläisiä ja kuntalaisia rankaiset? Lehtitietojen mukaan tekevät parhaansa, ettei asia toteudu.


    • Anonyymi

      Raha ratkaisee ja vidut ihmisistä!

    • Anonyymi

      Tämähän on sitä HINKU- kunnan työtä. Eikös ne ilmastotoimet ole maanviljelijöiden murheita. Luonto ja ihmiset kärsii. Onneksi ne timantit? on jätetty rauhaan. Käykäähän kuitenkin kahvilla.

      • Anonyymi

        Olen vahvasti Härkinvaaralaisten puolustaja. Yrittäkää kaikkenne, ettei se louhinta toteudu. Mikä se luonnonsuojelun tarkoitus on, jos ei ihmisen hyvinvoinnille anneta mitään arvoa. Onko luonnonsuojelu vaan itseissrvo, syy jonkin asan toteuttamiselle tai toteutumatta jättämiselle. En ymmärrä. Toivon, että asia järjestyy parhain päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vahvasti Härkinvaaralaisten puolustaja. Yrittäkää kaikkenne, ettei se louhinta toteudu. Mikä se luonnonsuojelun tarkoitus on, jos ei ihmisen hyvinvoinnille anneta mitään arvoa. Onko luonnonsuojelu vaan itseissrvo, syy jonkin asan toteuttamiselle tai toteutumatta jättämiselle. En ymmärrä. Toivon, että asia järjestyy parhain päin.

        Valitettavasti lupa on jo annettu juridisessa järjestyksessä. Huhu kulkee, että siitä valitettaisiin, mutta heikolla pohjalla sekin prosessi on. Ja kuka sen kustantaa, ei nimittäin ole mitenkään halpaa ne valitusprosessit. - Kukaan kunnan päättäjä ei vastaa kysymykseen, että mitä kunta tästä luvasta hyötyy. Nimittäin firma ja työntekijät ovat pääsääntöisesti jostain muualta kuin Liperistä. Kunnan maine on nyt mennyt ja itsekin toisaalla Liperissä asuvana meinaan vetäytyä joensuulaisten palvelujen käyttäjäksi. Myllypuotia jään kaipaamaan eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti lupa on jo annettu juridisessa järjestyksessä. Huhu kulkee, että siitä valitettaisiin, mutta heikolla pohjalla sekin prosessi on. Ja kuka sen kustantaa, ei nimittäin ole mitenkään halpaa ne valitusprosessit. - Kukaan kunnan päättäjä ei vastaa kysymykseen, että mitä kunta tästä luvasta hyötyy. Nimittäin firma ja työntekijät ovat pääsääntöisesti jostain muualta kuin Liperistä. Kunnan maine on nyt mennyt ja itsekin toisaalla Liperissä asuvana meinaan vetäytyä joensuulaisten palvelujen käyttäjäksi. Myllypuotia jään kaipaamaan eniten.

        Liperissähän kaikki on salattu kuntalaisilta. Ihankohan Joensuu ilmsiseksi saa louhia ja aiheuttaa ympäristölle haittaa, vaikka Liperikin on mukana siinä HINKU kunnassa. Siitä huolimatta luontoarvoilla pyyhitään pöytää. En edes sivullisena ymmärrä. Jotenkin tämä ilmapiiri Liperissä on ahdistava. HARMI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti lupa on jo annettu juridisessa järjestyksessä. Huhu kulkee, että siitä valitettaisiin, mutta heikolla pohjalla sekin prosessi on. Ja kuka sen kustantaa, ei nimittäin ole mitenkään halpaa ne valitusprosessit. - Kukaan kunnan päättäjä ei vastaa kysymykseen, että mitä kunta tästä luvasta hyötyy. Nimittäin firma ja työntekijät ovat pääsääntöisesti jostain muualta kuin Liperistä. Kunnan maine on nyt mennyt ja itsekin toisaalla Liperissä asuvana meinaan vetäytyä joensuulaisten palvelujen käyttäjäksi. Myllypuotia jään kaipaamaan eniten.

        Myllypuodin yrittäjät sijaiskärsijöiksi, ISO peukku sinulle.


    • Anonyymi

      Tiedossa on, että muissa kunnissa samanlaisia lupia on myönnetty, mutta huomattavasti supistetummin kuin mitä liperiläiset - kuntalaistensa terveydestä piittaamattomat - päättäjät ovat nyt sallimassa. Kuulin minäkin, että valitusta puuhataan ja sille toivon parasta lopputulemaa. Lupaan myös minäkin karttaa liperiläisen liike-elämän palvelujen käyttöä kuten tuolla ylempänä kirjoittivat.

    • Anonyymi

      Murskaamo alkaa toimia, koska laillista estettä sille ei ole. Se kestää joitakin vuosia, eikä toimi kumminkaan 24/7. Tunne-elämään se taitaa joillakin vaikuttaa eniten, mutta muuten se haitta on aika pientä todellisuudessa.
      Ei aiheuta kyläläisille keuhkosyöpää, eikä kivipölykeuhkoa. Hiukan lisää ääntä syntyy ja huomiota joutuu ehkä enemmän kiinnittämään tiellä liikkuessa, mutta se ei ole ylivoimainen tehtävä. Minun puolestani saa olla.
      Ja nuo ns. kesämökkiläiset tuskin lienevät Härkiksellä koskaan käyneetkään.

      • Anonyymi

        Olen rohkeasti toista mieltä. Olen edellisen murskaamon aikana saanut näytteitä ulkona kuivamassa olevista tekstiileistä, että sopivan tuulensuunnan aikana kuivumassa olevat pyykit on joutunut pesemään uudelleen. Tämä nimenomaan tuulensuunnan ollessa murkaamon suunnasta. Ja empä lähtisi maallikkona vähättelemään tuota terveyteen liittyvää huolta.
        Yo. kirjoittaja taitaakin olla kunnan asialla niin kysynkin häneltä, että miksi muissa kunnissa vastaavissa tilanteissa on OSATTU TEHDÄ KUNTALAISIA TYYDYTTÄVIÄ RATKAISUJA esim. anottuja louninta-aikoja supistamalla? Olosuhteet eivät maallikon mielestä poikkea po. tilanteesta. Rajoituksia olisi voinut säätää ihmisystävällisemmin. Ja toinen kysymys: mikä tässä kokonaisuudessa tuo kunnalle tuloja? Siitä on myös kysytty, muttei saatu vastauksia.


      • Anonyymi

        Lukasepa se päätös - nii vältyt väärän tiedon levittäjän tittelistä.


    • Anonyymi

      Iltaa! Liperissä on jätetty kansalaisaloite Välikankaalta Härkinvaaralle johtavasta kevyenliikenteen väylästä. Osaako kukaan arvata mistä materiaalista sellainen tehdään?

      • Anonyymi

        Tässä tapauksessa kultahiekasta. Milloin moinen ylellisyys valmistuu?


      • Anonyymi

        Iltaa! Liperissä on jätetty kansalaisaloite Välikankaalta Härkinvaaralle johtavasta kevyenliikenteen väylästä. Osaako kukaan arvata mistä materiaalista sellainen tehdään?

        Ojan pohjalle ehkä tomssua.


    • Anonyymi

      Nyt ei ole tarvetta käyttää huumoria - se on suorastaan muiden ihmisten vähättelyä näin vakavan asian ollessa esillä.

      • Anonyymi

        No ihan oikeasti,montako siinä pyöräilisi? Ei siellä asu paljon ihmisiä.
        Helvpatan kallista muutamalle sähköpyörä Erkille.


    • Anonyymi

      Siellä on hienoja ihmisiä jota osaa PULLIKOIDA, ja tehkää se.
      Sairasta jos murskaamo on vieressä !
      Taistelkaa ihmiset rauhasta !

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe