Jos tavara on ostettu postitse postimyyntikaupasta ja sitten se menee rikki takuuajan sisällä, niin kenen lain mukaan pitää maksaa kyseisen tavaran lähetyskulut kauppaan päin? Asiakkaan vai kaupan?
Viallisen tavaran lähetyskulut
12
118
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu mistä olet ostanut eli minkä maan lakien mukaan mennään
- Anonyymi
Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa.
Jos tilaat jotain venäläisestä tai kiinalaisesta verkkokaupasta, niin ihan turha lähteä puhumaan mitään Suomen laeista. Eihän homma voisi edes teoriassa toimia, jos ulkolainen kauppa joutuisi maksamaan jälkikäteen jotain kalliita postimaksuja ja lähettämään uuden toimivan tuotteen. Suurin osa palautettavista tuotteistahan toimii ihan hyvin, mutta asiakkaalla on jotain vikaa käyttökohteessa tai tuote osoittautuu tarpeettomaksi tai muuten sopimattomaksi.
Pääsee aina paljon vähemmällä, kun korjaa vaillisen tuottten itse tai kärsii mahdollisen pienen tappion ja ostaa uuden tuotteen. Sopimattoman tuotteen voi myydä tai vaihtaa tai lahjoittaa jollekin. Ei postimaksuja!
- Anonyymi
Nosto
- Anonyymi
nosto
- Anonyymi
Mutta onko myös tavaran myyjä Suomesta vai oletko ollut itse fyysisesti Suomessa ja tilannut jotain kiinalaisesta halpakaupasta? Jos on ihan rehellinen takuukorjaus oikeasta yrityksestä, niin takuun myöntäjä maksaa rahdin. Lähes kaikilla on rahtifirmaan sopimusnumero palautuksia varten
- Anonyymi
Ei ulkolaiset epämääräiset verkkokaupat koskaan mitään maksa. Jos maksaisivat, niin eihän noita kauppoja olisi. Epärehellisesti toimivia tyhmiä asiakkaita on aina liikaa. Asiakkaat saavat maksaa oppirahansa ihan itse. Joka kerta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ulkolaiset epämääräiset verkkokaupat koskaan mitään maksa. Jos maksaisivat, niin eihän noita kauppoja olisi. Epärehellisesti toimivia tyhmiä asiakkaita on aina liikaa. Asiakkaat saavat maksaa oppirahansa ihan itse. Joka kerta.
Näin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on.
Ja hyvä muistaa, että alle tonnin oppirahoja ei lasketa. Ne ei opeta mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hyvä muistaa, että alle tonnin oppirahoja ei lasketa. Ne ei opeta mitään
Useimmille riittää kympin tappio. Ja mikään ei estä korjaamasta sitä "rikkoutunutta" tai epäsopivaa tuotetta ihan itse ja käyttämästä sitä loppuun. Ja sen voi aina lahjoittaa jollekin osaavalle.
Ei kaikkia "lakeja" ole tehty noudatettaviksi. Siihen ei eduskunnan ja hallituksen pätevyys riitä. Apuna toimivat osaamatomat ja laiskat virkamiehet sotkevat kaiken. - Anonyymi
lainaus:
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851