Viallisen tavaran lähetyskulut

Anonyymi

Jos tavara on ostettu postitse postimyyntikaupasta ja sitten se menee rikki takuuajan sisällä, niin kenen lain mukaan pitää maksaa kyseisen tavaran lähetyskulut kauppaan päin? Asiakkaan vai kaupan?

12

87

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu mistä olet ostanut eli minkä maan lakien mukaan mennään

      • Anonyymi

        Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa.

        Jos tilaat jotain venäläisestä tai kiinalaisesta verkkokaupasta, niin ihan turha lähteä puhumaan mitään Suomen laeista. Eihän homma voisi edes teoriassa toimia, jos ulkolainen kauppa joutuisi maksamaan jälkikäteen jotain kalliita postimaksuja ja lähettämään uuden toimivan tuotteen. Suurin osa palautettavista tuotteistahan toimii ihan hyvin, mutta asiakkaalla on jotain vikaa käyttökohteessa tai tuote osoittautuu tarpeettomaksi tai muuten sopimattomaksi.

        Pääsee aina paljon vähemmällä, kun korjaa vaillisen tuottten itse tai kärsii mahdollisen pienen tappion ja ostaa uuden tuotteen. Sopimattoman tuotteen voi myydä tai vaihtaa tai lahjoittaa jollekin. Ei postimaksuja!


    • Anonyymi

      Nosto

    • Anonyymi

      nosto

    • Anonyymi

      Mutta onko myös tavaran myyjä Suomesta vai oletko ollut itse fyysisesti Suomessa ja tilannut jotain kiinalaisesta halpakaupasta? Jos on ihan rehellinen takuukorjaus oikeasta yrityksestä, niin takuun myöntäjä maksaa rahdin. Lähes kaikilla on rahtifirmaan sopimusnumero palautuksia varten

      • Anonyymi

        Ei ulkolaiset epämääräiset verkkokaupat koskaan mitään maksa. Jos maksaisivat, niin eihän noita kauppoja olisi. Epärehellisesti toimivia tyhmiä asiakkaita on aina liikaa. Asiakkaat saavat maksaa oppirahansa ihan itse. Joka kerta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ulkolaiset epämääräiset verkkokaupat koskaan mitään maksa. Jos maksaisivat, niin eihän noita kauppoja olisi. Epärehellisesti toimivia tyhmiä asiakkaita on aina liikaa. Asiakkaat saavat maksaa oppirahansa ihan itse. Joka kerta.

        Näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on.

        Ja hyvä muistaa, että alle tonnin oppirahoja ei lasketa. Ne ei opeta mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hyvä muistaa, että alle tonnin oppirahoja ei lasketa. Ne ei opeta mitään

        Useimmille riittää kympin tappio. Ja mikään ei estä korjaamasta sitä "rikkoutunutta" tai epäsopivaa tuotetta ihan itse ja käyttämästä sitä loppuun. Ja sen voi aina lahjoittaa jollekin osaavalle.

        Ei kaikkia "lakeja" ole tehty noudatettaviksi. Siihen ei eduskunnan ja hallituksen pätevyys riitä. Apuna toimivat osaamatomat ja laiskat virkamiehet sotkevat kaiken.


      • Anonyymi

        lainaus:
        ______________________________________
        Mutta onko myös tavaran myyjä Suomesta
        ______________________________________
        On. OmaVahti kauppa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      91
      1864
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1466
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1049
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      976
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      946
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      943
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      48
      913
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe