Onko synnintuntoon tulleen aina mentävä kirkossa tai seurakunnassa papin kanssa ns. 'katumuspenkkiin' eli alttarille tunnustamaan syntinsä, vai voiko synnin julistaa anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä kuka tahansa Jeesukseen uskova uudestisyntynyt paikkaan katsomatta, vaikka metsän siimeksessä tai kosken rannalla tms. paikassa?
Syntien julistaminen anteeksi..
59
193
Vastaukset
- Anonyymi
Onkohan esim. luterilaisillakin tuossa syntien tunnustamisessa ja anteeksiantamisen julistamisessa sama käytäntö kuin helluntailaisilla, vai vauvan pään valelu vedelläkö sen kaiken pyhittää, eikä parannusta synneistään tarvitse myöhemminkään luterilaisuudessa tehdä?
- Anonyymi
Tehtyä syntiä ei voi tehdä tekemättömäksi millaan parannuksen teolla.
Raamatussa "parannus" tarkoittaakin vain asenteen eli mielen muutoksen tekemistä, ei mitään synnin tekemättömäksi tekemistä, jolla saisi esim. perisynnin eli Adamin synnin anteeksi.
Parannus, kreikaksi "metanoia" on asenteen eli mielen muutos, ei mikään synnin tekemättömäksi tekemä ihmisen oma teko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa "parannus" tarkoittaakin vain asenteen eli mielen muutoksen tekemistä, ei mitään synnin tekemättömäksi tekemistä, jolla saisi esim. perisynnin eli Adamin synnin anteeksi.
Parannus, kreikaksi "metanoia" on asenteen eli mielen muutos, ei mikään synnin tekemättömäksi tekemä ihmisen oma teko.Ei ihminen voi omilla teoillaan tehdä syntiä tekemättömäksi.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (perisynti)
Room. 5:12 "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet."
Raamatussa se touus on. Ei missään Vermon raviradan parkkipaikan keskusteluissa ja vakuutteluissa.
Raamatun mukaan synnit saadaan anteeksi Kristillisten kirkkojen pyhässä kasteessa ja Herran pyhässä ehtoollisessa, jossa Jeesus on henkensä kautta läsnä ja antaa synnit anteeksi verensä tähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parannus, kreikaksi "metanoia" on asenteen eli mielen muutos, ei mikään synnin tekemättömäksi tekemä ihmisen oma teko.Se on tullut varmaan kaikille selväksi, että tehtyä syntiä ei tosiaankaan voi millään parannuksen teolla saada tekemättömäksi, mutta koska sen voi saada anteeksi, se ei enää vaikuta elämässämme.
Anteeksiannettu synti, joka on heitetty Isä Jumalan selän taakse seitsemän meren syvyyteen, on käynyt näin ollen tarpeettomaksi. Ja koska Isä Jumala ei anteeksi antamaansa syntiä enää muista, miksi me muistelisimme.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tullut varmaan kaikille selväksi, että tehtyä syntiä ei tosiaankaan voi millään parannuksen teolla saada tekemättömäksi, mutta koska sen voi saada anteeksi, se ei enää vaikuta elämässämme.
Anteeksiannettu synti, joka on heitetty Isä Jumalan selän taakse seitsemän meren syvyyteen, on käynyt näin ollen tarpeettomaksi. Ja koska Isä Jumala ei anteeksi antamaansa syntiä enää muista, miksi me muistelisimme..Olet väärässä, vaikka synnin saa anteeksi siitä seuraa aina rangaistus, jota anteeksianto ei peruuta eikä poista.
Jumala kohdistaa rangaistuksen synnin tekijälle ja kaikille perillisille aina kolmanteen ja neljänteen polveen, vaikka synnin tekijä saa tekemänsä synnin anteeksi.
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
4. Moos. 14:18 'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
- Anonyymi
9 Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,
10 mutta kostaa sille, joka häntä vihaa, ja hukuttaa hänet. Hän ei vitkastele, vaan kostaa sille, joka häntä vihaa.- Anonyymi
No tee siis parannus ja lopeta se Jumalan vihaaminen. Meinaan jos Sinä rakkaudettomuudessasi vihaat ja tuomitset lähimmäistäsi, jonka olet nähnyt ja siltikin sanot rakastavasi Jumalaa, jota et näe tuossa lähimmäisessäsi, niin näin ollen Sinä siis vihaat Jumalaa.
- Anonyymi
Käänny synteinesi rukouksessa suoraan Jumalan puoleen, ei kenenkään ihmisen tai palkkapaimenen puoleen, joka toimisi välikätenä syntiasiassasi.
Kaikissa muissakin uskonasioissa pitää aina ensin kääntyä suoraan Jumalan puoleen, ei ihmisten puoleen.
Jer. 17:5
"Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin."- Anonyymi
Ps. 27:7
"Herra, kuule minun ääneni, kun minä huudan, armahda minua ja vastaa minulle. "
"Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".
Jumala ei kaipaa mitään ihmisen uskontunnustuksia, vaan rehellistä nöyrää mieltä,
että on syntinen ja tarvitsee Jumalan armoa osakseen.
- Anonyymi
Jeesuksella oli eläissään maan päällä valta antaa syntejä anteeksi suoraan niille, joita hän tapasikin matkoillaan (syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)
Jeesus antoi opetuslapsilleen siksi aikaa vallan antaa syntejä anteeksi kun hän itse oli estyneenä niin tekemään (haudassa,tuonelassa,valmistautui nousemaan taivaaseen) eli 40 pv. ajan opetuslapsilla oli valta antaa syntejä anteeksi. Ei muutoin ihmisellä ole valtaa antaa syntejä anteeksi. Syntiasia on aina Jumalan hoidettava asia.
Helluntaina syntien anteeksiantaminen alkoi kristillisessä kasteessa ja sen jälkeen Herran pyhässä ehtoollisessa, jossa Herra on itse läsnä antamassa synnit anteeksi oman sovintoveren tähden.
Muutoin synnit saa anteeksi suoraan rukouksessa Jumalan puoleen kääntymällä katuvalla ja nöyrällä sydämellä ilman mitään ihmisen välikäsiä (lihan käsivarsi) välissä on Jumalan sanan mukaan paha asia uskon ja synnin käsittelyssä. Synnit on annettu anteeksi, eikä ripittäytyminen on turhaa.
Sitten vain koitat olla tekemättä tahallista syntiä/syntiä, jonka teet tahallasi.- Anonyymi
Raamatun mukaan synti asuu ihmisessä ja ihminen on aina syntinen Jumalan edessä.
Puhutaan synnin sumusta, joka on kaikkialla maailmassa "tässä maailmassa" , johon ihminens syntyy syntisenä ja synnin alle.
Synti ei ole pelkkä ihmisen oma paha teko, kuten hellarien harhaoppi sen julistaa olevan.
Raamatun mukaan jopa pelkkien käsien ojentelu syntisen ihmisen päälle saa synnin siirtymään käsien kautta ihmisestä toiseen.
Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat sikiämisestä alkaen Aadamin syntiseen sukuun maailman synnin eli perisynnin saastuttamat.
Raamatun mukaa aikaisempien sukupolvien syntien tuoma rangaistus tulee ihmisen osaksi aina kolmanteen ja neljänteen polveen kärsittäväksi, vaikka alkuperäinen synnin tekijä saisi synnin anteeki. Synnin anteeksianto on eri asia kun syntiä aina seuraava rangaistus, jonka Jumalan oikeuden mukaisuus laittaa aina suoritettavaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan synti asuu ihmisessä ja ihminen on aina syntinen Jumalan edessä.
Puhutaan synnin sumusta, joka on kaikkialla maailmassa "tässä maailmassa" , johon ihminens syntyy syntisenä ja synnin alle.
Synti ei ole pelkkä ihmisen oma paha teko, kuten hellarien harhaoppi sen julistaa olevan.
Raamatun mukaan jopa pelkkien käsien ojentelu syntisen ihmisen päälle saa synnin siirtymään käsien kautta ihmisestä toiseen.
Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat sikiämisestä alkaen Aadamin syntiseen sukuun maailman synnin eli perisynnin saastuttamat.
Raamatun mukaa aikaisempien sukupolvien syntien tuoma rangaistus tulee ihmisen osaksi aina kolmanteen ja neljänteen polveen kärsittäväksi, vaikka alkuperäinen synnin tekijä saisi synnin anteeki. Synnin anteeksianto on eri asia kun syntiä aina seuraava rangaistus, jonka Jumalan oikeuden mukaisuus laittaa aina suoritettavaksi.Jumalan säätämät hengelliset lait ovat aina voimassa riippumatta siitä mitä liittoa kulloinkin eletään. Jumala ei muutu. Mitä ihminen kylvää, niin sitä hän kerran niittää on aina voimassa oleva yksi hengellinen laki syntien aina tulevan rangaistuksen lisäksi.Ja monia muita hengellisiä lakeja on olemassa.
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan säätämät hengelliset lait ovat aina voimassa riippumatta siitä mitä liittoa kulloinkin eletään. Jumala ei muutu. Mitä ihminen kylvää, niin sitä hän kerran niittää on aina voimassa oleva yksi hengellinen laki syntien aina tulevan rangaistuksen lisäksi.Ja monia muita hengellisiä lakeja on olemassa.
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.
Hoos. 13:16
(14:1) Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan. Anonyymi kirjoitti:
Jumalan säätämät hengelliset lait ovat aina voimassa riippumatta siitä mitä liittoa kulloinkin eletään. Jumala ei muutu. Mitä ihminen kylvää, niin sitä hän kerran niittää on aina voimassa oleva yksi hengellinen laki syntien aina tulevan rangaistuksen lisäksi.Ja monia muita hengellisiä lakeja on olemassa.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli."Jumala MUISTAA isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen sukupolveen", olisi oikeampi käännös.
Ihmisellä on siis aikaa korjata isien pahat teot useampi sukupolvi.Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaa aikaisempien sukupolvien syntien tuoma rangaistus tulee ihmisen osaksi aina kolmanteen ja neljänteen polveen kärsittäväksi, vaikka alkuperäinen synnin tekijä saisi synnin anteeki. Synnin anteeksianto on eri asia kun syntiä aina seuraava rangaistus, jonka Jumalan oikeuden mukaisuus laittaa aina suoritettavaksi.Tahallinen synti on kuitenkin se, jota ihminen voi itse vastustaa. Hän voi valita hyvän taikka pahan.
- Anonyymi
IltakuntoHoo kirjoitti:
Tahallinen synti on kuitenkin se, jota ihminen voi itse vastustaa. Hän voi valita hyvän taikka pahan.
Matt. 12:34 "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu".
- Anonyymi
IltakuntoHoo kirjoitti:
Tahallinen synti on kuitenkin se, jota ihminen voi itse vastustaa. Hän voi valita hyvän taikka pahan.
Kyllä Juudas oli määrätty tekemään sen teon eikä tehnyt sitä vapaasta tahdosta.
Vapaa tahto Jumalan kaikkivaltiuden yhtälössä on teoreettinen käsite.
Room. 9:18 "Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo."
Joh. 15:16
"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"
Ilm. 17:14
He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja VALITUT ja uskolliset voittavat hänen kanssansa." - Anonyymi
IltakuntoHoo kirjoitti:
"Jumala MUISTAA isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen sukupolveen", olisi oikeampi käännös.
Ihmisellä on siis aikaa korjata isien pahat teot useampi sukupolvi.Syntiä ei voi korvata eikä hyvittää millään, siitä tulee aina rangaistus tekijälle tai sitten lapsille kolmanteen tai neljänteen polveen asti. Vaikka synnin saisi sen tekijä anteeksi.
Rangaistus synnistä tulee aina kärsittäväksi vaikka sen synnin saisi anteeksi.
Synnin palkka on kuolema ja ikuinen ero Jumalasta kaikille ihmisille. (Adamin synti) - Anonyymi
IltakuntoHoo kirjoitti:
Synti asuu ihmisessä, eikä ihminen voi sitä vastustaa, koska ihminen on syntinen olemassaan. Synti on olosuhde ja olotila, jossa ihminen elää tässä maailmassa kaikki ovat syntisiä ja synnin vallassa.
Room. 7:19 "sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen."
Room. 7:17 "Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu." Anonyymi kirjoitti:
Synti asuu ihmisessä, eikä ihminen voi sitä vastustaa, koska ihminen on syntinen olemassaan. Synti on olosuhde ja olotila, jossa ihminen elää tässä maailmassa kaikki ovat syntisiä ja synnin vallassa.
Room. 7:19 "sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen."
Room. 7:17 "Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu."Kyllä minä ainakin pystyn vaikuttamaan siihen päästänkö suustani sammakon tai käynkö käsiksi tai puhunko puppua tms.
Anonyymi kirjoitti:
Syntiä ei voi korvata eikä hyvittää millään, siitä tulee aina rangaistus tekijälle tai sitten lapsille kolmanteen tai neljänteen polveen asti. Vaikka synnin saisi sen tekijä anteeksi.
Rangaistus synnistä tulee aina kärsittäväksi vaikka sen synnin saisi anteeksi.
Synnin palkka on kuolema ja ikuinen ero Jumalasta kaikille ihmisille. (Adamin synti)Jos isäsi vei naapuriltasi kympin, niin voit hyvittää sen antamalla kympin omasta kukkarostasi.
Haet ilmeisesti Jeesuksen sanoja "millä mitalla te mittaatte, sillä teillekin mitataan"?Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Juudas oli määrätty tekemään sen teon eikä tehnyt sitä vapaasta tahdosta.
Vapaa tahto Jumalan kaikkivaltiuden yhtälössä on teoreettinen käsite.
Room. 9:18 "Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo."
Joh. 15:16
"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"
Ilm. 17:14
He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja VALITUT ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."Uskotko, että Juudas teki sen vastentahtoisesti?
Tietenkin ihminen luulee, että hän tuli uskoon tms vaikka hänelle annettiin usko ja Juudas toteutti tietämättään profetian, luullen tekevänsä sen omasta tahdostaan.Anonyymi kirjoitti:
Matt. 12:34 "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu".
No, silloin täytyy tehdä mielenmuutos/parannus, jotta voisi puhua hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room. 7:17 "Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu."kun et ymmärrä yhtään tuosta Paavalin sanonnasta niin älä tee siitä mitään omatekoisia typeriä johtopäätöksiäkään koska ne on aivan puutaheinää !
luuletko todella että Paavali teki pirun tekoja yöllä j a palveli Jumalaa päivällä !?
lakkaa luulemasta, siinä on kyse aivan muust a kuin mitä siinä on kirjaimet peräkkäin kertovinaan. - Anonyymi
IltakuntoHoo kirjoitti:
Jos isäsi vei naapuriltasi kympin, niin voit hyvittää sen antamalla kympin omasta kukkarostasi.
Haet ilmeisesti Jeesuksen sanoja "millä mitalla te mittaatte, sillä teillekin mitataan"?Jokainen tuomitaan tekojensa mukaan. Ei tekoja ihminen itse voi kuitata tekemättömiski omilla hyvitysteoillaan.
Jumalan asiat on hengellisiä asioita, jotka pitää tutkia ja ymmrtää Jumalan antaman hengen valossa, joka hurmahenkisiltä lahkolaisilta puuttuu kokonaan. Heidät on dumpattu täyteen valheen henkeä, villitseviä kaatavia henkiä, jota tulee sieltä Amerikasta valheen henkivalloista. - Anonyymi
IltakuntoHoo kirjoitti:
No, silloin täytyy tehdä mielenmuutos/parannus, jotta voisi puhua hyvää.
Ei ihminen ole hyvä. Synti asuu ihmisessä alusta loppuun asti. Siksi ihminen kuolee. Kuolema on synnin palkka.
Ei edes Jeesus ollut hyvä.
Mark. 10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin. Anonyymi kirjoitti:
Ei ihminen ole hyvä. Synti asuu ihmisessä alusta loppuun asti. Siksi ihminen kuolee. Kuolema on synnin palkka.
Ei edes Jeesus ollut hyvä.
Mark. 10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.Pystytkö tekemään hyvää vai käskeekö jokin ääni päässäsi murhaamaan valehtelemaan tai vaikkapa varastamaan?
Osaatko pitää asuntosi siistinä? Sehän olisi jo hyvä teko.Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tuomitaan tekojensa mukaan. Ei tekoja ihminen itse voi kuitata tekemättömiski omilla hyvitysteoillaan.
Jumalan asiat on hengellisiä asioita, jotka pitää tutkia ja ymmrtää Jumalan antaman hengen valossa, joka hurmahenkisiltä lahkolaisilta puuttuu kokonaan. Heidät on dumpattu täyteen valheen henkeä, villitseviä kaatavia henkiä, jota tulee sieltä Amerikasta valheen henkivalloista.Tietenkin jokaiselle maksetaan hänen tekemänsä mukaan, mutta
[Hep. 7:9]
Ja Abrahamin kautta, niin sanoakseni, on Leevikin, joka kymmenyksiä ottaa, maksanut kymmenyksiä;
sillä hän oli vielä isänsä kupeissa, kun Melkisedek meni tätä vastaan.
- Anonyymi
4. Moos. 16:27
Niin he lähtivät pois Koorahin, Daatanin ja Abiramin asumuksen ympäriltä. Mutta Daatan ja Abiram olivat tulleet ulos ja asettuneet majojensa ovelle vaimoinensa ja suurine ja pienine lapsinensa.
4. Moos. 16:32
ja maa avasi kitansa ja nielaisi heidät, heidän asuntonsa, kaiken Koorahin väen ja kaikki heidän tavaransa.
4. Moos. 26:10
jolloin maa avasi kitansa ja nielaisi heidät ja Koorahin, silloin kun hänen joukkonsa kuoli ja tuli kulutti kaksisataa viisikymmentä miestä; ja heistä tuli varoitusmerkki. - Anonyymi
Helluntailaisuus on harhaoppien verkosto, kuin meduusan verkko.
Helluntailaisten harhaoppi rajaa synnin tarkoittamaan vain ihmisen omia tietoisia pahoja tekoja, tällä he yrittävät peitellä sitä erittäin pahaa harhaoppiansa kun he väittävät että lapset tähän mailmaan syntyessään ovat synnittömiä Jeesuksen kaltaisia, eivätkä tarvi uskoa, ei kastetta, ei Pyhää Henkeä ei uudestisyntymistä vedestä ja Hengestä, ei häävaatteita, ei yhtään mitään sellaista, josta Raamattu sanoo, että kaikilla taivaaseen menijöillä on ne oltava valmiina päällä, kun Ihmisen Pojan päivä tulee äkkiarvaamatta.- Anonyymi
Onko kirkon väki kolme miljoonaa valmiina häävaate päällä täkllä hetkellä?
miljoona ihmistä on juovuksissa viikonloppuna, sotkeeko se yhtään sitä häävaatetta? - Anonyymi
Kenen synneistä sinulta peritään rangaistus, onko nimilista jo tiedossa?
mistä teitä oikein nousee joiden jokainen viesti on läpeensä valetta ja pascanpuhumista?
kuka siihen kehottaa onko nimi tiedossa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kirkon väki kolme miljoonaa valmiina häävaate päällä täkllä hetkellä?
miljoona ihmistä on juovuksissa viikonloppuna, sotkeeko se yhtään sitä häävaatetta?Syntinlangenneeseen ihmiskuntaan syntyvä ihminen ei ole vielä ikuisesti elävä olento, koska ihminen ei ehtinyt syödä ikuisen elämän antavasta elämänpuusta paratiisissa, kun tuli perisynnin vuoksi hengellinen ero Jumalasta ja karkotus maan päälle syntisessä ja kuolevassa olomuodossa.
Raamatun mukaan vain Kristittyjen kasteessa Jumala pesee kaiken syntisyyden ihmisestä pois ja liittää ihmisen Kristuksen ikuisesti elävään ruumiiseen, joka on ylösnousemusruumis.
Kyriekee=Kristuksen ruumis, suomeksi Kirkko.
- Anonyymi
Yleinen rangaistus synneistä on tälläinen:
Mal. 2:3 "Minä kiellän teiltä jälkeläiset"- Anonyymi
Sairaudet on synnin seurausta, omista tai sitten esivanhempien synneistä aiheutuvia aina kolme polvea pitää laskea taaksepäin, koska ne tulee jopa alaspäin.
5. Moos. 28:60
Hän kääntää sinua vastaan kaikki Egyptin taudit, joita sinä pelkäät, ja ne tarttuvat sinuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaudet on synnin seurausta, omista tai sitten esivanhempien synneistä aiheutuvia aina kolme polvea pitää laskea taaksepäin, koska ne tulee jopa alaspäin.
Hän kääntää sinua vastaan kaikki Egyptin taudit, joita sinä pelkäät, ja ne tarttuvat sinuun.Jumalan järjestys on tälläinen:
Synnin seuraukset alkavat ensin sairauksilla, sitten tulee nälänhätä eli puute elintarvikkeista ja seuraavaksi tulee miekka eli sota, vainot,, raakuus ja tuho.
Hoos. 13:16
(14:1) Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän kääntää sinua vastaan kaikki Egyptin taudit, joita sinä pelkäät, ja ne tarttuvat sinuun.siinä sitä on raamatunselitystä vailla mitään tajua asiasta.
Anonyymi kirjoitti:
Hän kääntää sinua vastaan kaikki Egyptin taudit, joita sinä pelkäät, ja ne tarttuvat sinuun.Älä vain ala tuolla asenteella puhumaan sairaille.
Tuollainen syyllistäminen taudista, mille ei itse voi mitään ja josta joutuu päivittäin kärsimään on häpeällistä.
"Sinä istut pyörätuolissa, koska olet paha".
"Diabetes on rangaistus sinulle synneistäsi."
"Syöpä on merkki tottelemattomuudesta Jumalalle."- Anonyymi
Mal. 2:3 "Minä kiellän teiltä jälkeläiset"
Silloin synnin tekijä joutuu itse elinaikanaan kärsimaan syntiä aina seuraavan rangaistus, koska sitä ei voida jakaa jälkeläisille, koska Jumala on estänyt jälkeläisten syntymisen. Lisäksi hänellä on voi olla kärsittävänään esi-isiensä syntien rangaistuksien sälyttämistä heidän jälkeläisilleen.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.
Daavid murhasi Uurian, ja jos koko rangaistus siitä murhan synnistä olisi laitettu Daavidin itsensä kärsittäväksi, niin Jumalan olisi pitänyt tappaa Daavid, mutta Jumala kohdisti kuolemantuomion Daavidin tekemästä murhan synnistä hänen lapseensa, joka kuoli yhtä päivää aikaisemmin 7 pv. ikäisenä, kun 8 pv. ikäisenä Jumala olisi ottanut hänet Vanhan Liiton jäseneksi ympärileikkaukseksti. - Anonyymi
IltakuntoHoo kirjoitti:
Älä vain ala tuolla asenteella puhumaan sairaille.
Tuollainen syyllistäminen taudista, mille ei itse voi mitään ja josta joutuu päivittäin kärsimään on häpeällistä.
"Sinä istut pyörätuolissa, koska olet paha".
"Diabetes on rangaistus sinulle synneistäsi."
"Syöpä on merkki tottelemattomuudesta Jumalalle."Pitää tutkia omien esi-isien ja esi-äitien tekoja kolme-neljä sukupolvea taaksepäin, miten he ovat eläneet, kyse ei ole vain omista synneistä, kuten yrität Jumalan ilmoituksen kieroon vääntää, kuten helluntailaiset tekevät, kun eivät usko Raamatun sanaa todeksi.
Jumalan sana on totta, ei mitkään lahkolaisten illuusiot.
4. Moos. 14:18 'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'. Anonyymi kirjoitti:
Pitää tutkia omien esi-isien ja esi-äitien tekoja kolme-neljä sukupolvea taaksepäin, miten he ovat eläneet, kyse ei ole vain omista synneistä, kuten yrität Jumalan ilmoituksen kieroon vääntää, kuten helluntailaiset tekevät, kun eivät usko Raamatun sanaa todeksi.
Jumalan sana on totta, ei mitkään lahkolaisten illuusiot.
4. Moos. 14:18 'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.En ole helluntailainen enkä kanna kenenkään syntivelkaa.
[Hes 18:20-22]
Poika EI KANNA isänsä syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa.
Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
21). Ja JOS JUMALATON KÄÄNTYY pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, HÄN TOTISESTI SAA ELÄÄ; ei hänen ole kuoltava.
22). EI YHTÄKÄÄN hänen synneistänsä muisteta;
Oikeamielinen, joka pitää Jeesuksen käskyt, joka on lain täyttymys on siis vapaa tällaisista syntitaakoista.
- Anonyymi
Miksi julistaa synninpäästö luterilaiselle, jos hän yhä jatkaa luterilaisuuden syntiä?
- Anonyymi
Aloittajan kysymyksiin ei tule rehellisiä vastauksia, koska maailma on täynnä siivosyntisiä, jotka vetoavat lapsikasteen sakramentteihin ja ehtoolliseen.
Palstan ovat valloittaneet siivosyntiset, jotka pitävät Jumalan armon halpana, koska eivät halua tilittää Jumalalle tekemisiään, eivätkä halua pyytää anteeksi pahoja tekojaan.
Tämä kaikki tulee esille omia pahoja tekojaan puolustelevissa mielipiteissä, joita ovat lähimmäistensä syytteleminen ja tuomitseminen, väärät todistukset lähimmäisistään, rakkaudettomuus, vihapuheet sekä juorut. - Anonyymi
Room. 5:12 "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta on synti maailmaan tullut ja synnin kautta kuolema, niin on kuolema tullut kaikkein ihmisten päälle, että kaikki ovat syntiä tehneet."
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."
JUMALA sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristittyjen kasteessa Jeesuksen sovintoveren tähden.
Ei syntinen ihminen itse omilla teoillaan voi itseään sovittaa Jumalan kanssa.- Anonyymi
12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
12 I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name's sake.
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
12 I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name's sake.
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]Jalo nimi, joka on lausuttu meidän ylitsemme on Jeesus Kristus, jonka kautta julistetaan synnit anteeksi, niin kuin on Kirjoitettu: "Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus, ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla". (Ap.t. 13:38-39).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jalo nimi, joka on lausuttu meidän ylitsemme on Jeesus Kristus, jonka kautta julistetaan synnit anteeksi, niin kuin on Kirjoitettu: "Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus, ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla". (Ap.t. 13:38-39).
Jumala pesee synnit anteeksi kasteessa Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Kaste saadaan syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.
Jeesuksen nimen ja veren sanominen ja hokeminen ei ole mikään automaatti, jota hokemalla synnit saa anteeksi lahkossa.
Misusta nämä ovat helluntailaisia:
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jalo nimi, joka on lausuttu meidän ylitsemme on Jeesus Kristus, jonka kautta julistetaan synnit anteeksi, niin kuin on Kirjoitettu: "Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus, ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla". (Ap.t. 13:38-39).
"kautta" ei ketään pelasta, kyllä Jeesuksen on itse otava verensä, ylösnousemusruumiinsa ja Henkensä kautta läsnä, kun syntejä pestään ja ihmisen uudestisyntyy vedestä ja Hengestä sen seurauksena, mikä tapahtuu Raamatun mukaan Kristillisessä kasteessa
Jeesus on lupauksensa mukaan läsnä Kristillisessä kasteessa ja Herran pyhässä ehtoollisessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päänusko on kuulemalla saatu usko,
mutta sydämen usko on kasteessa lahjaksi sisällisesti saatu Pyhän Hengen eli Jeesuksen usko meissä on ihan eri asioita. Sydämen usko eli Hengen usko on sitä pelastavaa uskoa.
Korvien kautta kuulosta tuleva usko on päänuskoa ihmisen aivoissa.
Vasta kun ihminen saa Kristittyjen kasteessa (ei lahkokasteessa) luvatun Jumalan uskon Henen sydämeensä ihmisen oman hengen lisäksi, se tarkoittaa pelastavaa sydämen uskoa, joka on hengellinen asia ja sisällisesti meissä.
Koska meillä on sama uskon Henki, siksi me uskomme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"kautta" ei ketään pelasta, kyllä Jeesuksen on itse otava verensä, ylösnousemusruumiinsa ja Henkensä kautta läsnä, kun syntejä pestään ja ihmisen uudestisyntyy vedestä ja Hengestä sen seurauksena, mikä tapahtuu Raamatun mukaan Kristillisessä kasteessa
Jeesus on lupauksensa mukaan läsnä Kristillisessä kasteessa ja Herran pyhässä ehtoollisessa.Etsikää Herraa silloin kun Hän läsnä on:
Jeesus on lupauksensa mukaan läsnä Kristillisessä kasteessa ja Herran pyhässä ehtoollisessa. Ja kastekäskyä noudattavien opetuslastensa kanssa maailman loppuun asti Matt.28:18-20
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ihmisiä nurin tönivissä uskonlahkoissa ei ole ripaustakaan jäljellä Totuuden Henkeä,
muita kaatavia ja villitseviä henkiä sitäkin enemmän.
- Anonyymi
Eihän Jeesus edes tunne hänen nimeään hokevia lahkolaisia. Hehän on hylänneet Jumalan käskyt ja pelaavat vaan henkimaailman ilmöiden kanssa.
Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Täyttä roskaa.Katolilainen kirkko on pedofiijeja täynnä ja Luterilaine kirkko on niiiin eksyksissä.(lesbot ja elokapina,naispapit)
EI USKO KATOA JOS ET KUULU KIRKKOON!
Ortodoksisuus on pysyny samana. - Anonyymi
Johannes oli täytetty Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdusta alkaen.
Johanneksella oli Jumalan valtuutus antaa synnit anteeksi kasteessa kun ihminen tunnusti syntinsä.
Johannes Kastaja (Mark.1:1,4)
1. Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, EVANKELIUMIN ALKU
4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa KASTE, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
Evankeliumi päättyi kun Jeesus antoi kastekäskyn Uuden liiton kasteesta,
jossa synnit annetaan anteeksi niille, jotka tunnustavat olevansa syntisiä.
(Matt.28:18-20)
Jumala ottaa kastettavan uuden liiton jäseneksi kasteessa ja painaa siitä vakuudeksi ihmisen sieluun Pyhän Hengen sinetin, jonka vihan enkeli näkee Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.- Anonyymi
Lutterin kirkkoko määrää, sen mitä Jumala tekee???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lutterin kirkkoko määrää, sen mitä Jumala tekee???
Ei siellä kaatajalahojen lattialla ja penkkien välissä mitään Jeesusta ole.
Pölyä ja villakoiria siellä vain on.
Raamatun mukaan Kristus on läsnä pyhässä kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa ihmisen syntiongelman takia. Siellä oikea Jeesus löytyy, ei mistään kaatobileistä.
Kristillisessä kasteessa saadaan syntien anteksiantamus ja uskon Henki sinetiksi Ihmisen Poan päivänä vihan enkelin kulkea ohi, kun toinen korjataan talteen ja toine jätetään. (Apt.2)
Kristillseissä kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden. Kristillisessä kasteessa syntinen ihminen kohtaa uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, ja tulee vihmontaveren tykö.
"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."
"nd there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one. " (James King) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä kaatajalahojen lattialla ja penkkien välissä mitään Jeesusta ole.
Raamatun mukaan Kristus on läsnä pyhässä kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa ihmisen syntiongelman takia. Siellä oikea Jeesus löytyy, ei mistään kaatobileistä.
Kristillisessä kasteessa saadaan syntien anteksiantamus ja uskon Henki sinetiksi Ihmisen Poan päivänä vihan enkelin kulkea ohi, kun toinen korjataan talteen ja toine jätetään. (Apt.2)
Kristillseissä kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden. Kristillisessä kasteessa syntinen ihminen kohtaa uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, ja tulee vihmontaveren tykö.
"Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."
"nd there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one. " (James King)Vanhemmilla on vastuu lapsista ja heidän pelastumisesta.
Vanhempien vastuulla oli vanhan liiton sinetti ympärileikkaus lapselle sekä uuden liiton sinetti kaste on vanhempien ja lapsen huoltajien vastuulla viedä lahkolaisten estelyistä huolimatta lapsi Kristittyjen kasteelle, jossa Jeesus ottaa lapsen nimiinsä opetuslapsekseeen.
Mutta se, joka ei huolehdi omaisistaan ja kaikkein lähimmistään, on kieltänyt uskonsa ja on epäuskoista pahempi.
Älä anna eksyttä itseäsi.
Ei siellä kaatajalahkojen lattialla ja penkkien alla mitään Jeesusta ole.
Raamatun mukaan Kristus on läsnä Pyhässä Kasteessa ja Herran Pyhässä Ehtoollisessa ihmisen syntiongelman takia. Siellä oikea Jeesus löytyy, ei mistään hurmoslahkojen kaatobileistä.
Kristillisessä kasteessa saadaan syntien anteksiantamus ja uskon Henki sinetiksi Ihmisen Poan päivänä vihan enkelin kulkea ohi, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. (Apt.2)
Kristilliseissä kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden. Kristillisessä kasteessa syntinen ihminen kohtaa uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, ja tulee vihmontaveren tykö.
"And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one. " (James King)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262886Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71288Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70911- 102892