Windows 10 ja tietoturvallisuus

Anonyymi

Mulla on läppärissä windows 10 ja ilmoittaa ettei kyseiseen koneeseen voi asentaa windows11:ta
Siksi kysyisin että kun windows 10 tuki loppuu niin miten iso riski on kuitenkin käyttää kyseistä konetta sen jälkeen?
Auttaako asiaa yhtään jos silloin asentaa avast-virusohjelman?

5

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Windoosassa ei ole tietoturvaa.!!

      • Anonyymi

        Windows ei ole ikinä ja koskaan turvallinen!


      • Anonyymi

        Tohon voin YHTYÄ!


      • Anonyymi

        Se pitää paikkansa! Turvaton windows!


    • Anonyymi

      Virustorjuntaohjelman käyttö ja sen ajantasalla pitäminen toki auttaa hieman vanhentuvan käyttöjärjestelmänkin kohdalla. Se ei kuitenkaan ole ratkaisu kaikkeen.

      Käyttöjärjestelmä rakentuu monista osista. Vanhentuvaa järjestelmää ei enää kehitetä, eli paljastuvia vikoja ja haavoittuvuuksia ei paikata. Vaikka löydettäisiin vakava haavoittuvuus, jonka avulla kone voidaan ottaa hakkereiden toimesta haltuun, ei haavoittuvuudelle tule saataville korjausta. Hakkerit voivat kohdistaa hyökkäyksiä näihin vanhentuneisiin järjestelmiin eikä hyökkäys ole välttämättä virus. Tästä syystä vanhentuvan järjestelmän käyttö on jatkuvasti kasvava riski.

      Jos ei halua hankkia uutta tietokonetta, voi yksi vaihtoehto olla siirtyä käyttämään jotain toista käyttöjärjestelmää. Suosittelisin tutustumaan vaihtoehtoina esimerkiksi Linux Mint -nimiseen järjestelmään. Se on ilmainen ja toimii hyvin myös vanhemmissa koneissa. Linux -pohjaiset järjestelmät ovat myös erittäin turvallisia käyttää tietoturvamielessä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe