Pitääkö nykyään nollsts

Anonyymi

Kun laittaa uuden rasian taloon jossa ei pe tä rasialla.

13

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähkömiehesi tietää kyllä kuinka menetellä. Turha tätä on itse miettiä.

    • Idea on, että kaikki uusi kaapeli pitää vetää erillisellä maalla. Kaapeli nollataan uuden kaapelin alussa jakorasiassa. Uusissa vuoden 1990 jälkeen tehdyissä asennuksissa ei nollata.

      • Anonyymi

        Erillisellä maalla tehdyt asennukset onnistuvat ainoastaan jossain saaressa.
        Mitenkä tehdään jos asutaan ihan mantereella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erillisellä maalla tehdyt asennukset onnistuvat ainoastaan jossain saaressa.
        Mitenkä tehdään jos asutaan ihan mantereella.

        Luuletko että saaret kelluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko että saaret kelluu?

        Minulla on ollut monessakin systeemissä kelluva maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erillisellä maalla tehdyt asennukset onnistuvat ainoastaan jossain saaressa.
        Mitenkä tehdään jos asutaan ihan mantereella.

        No entäs jos ei ole saarta?


    • Anonyymi

      Ei kai koskaan ole "pitänyt" nollata? Tietyissä tapauksissa sen saanut tehdä, ja saa edelleenkin jos vaikka vaihdetaan vanhaan asennukseen kalusteita, joissa se on ennestään tehty, sen ajan malliin ja oikein.
      Eiköhän varmin tapa ole laittaa aloittajan tapauksessa nollaluokan rasia tuollaiseen kohteeseen. Sikäli kun kokonaan uudella rasialla tarkoitat ihan uutta, ei olemassaolevan korvaamista uudemmalla.

      • Anonyymi

        Ei nollaluokan tai maadoitetua rasiaa voi miten tahansa valita vaan tilanteen mukaan vain toisen asentaminen on sallittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nollaluokan tai maadoitetua rasiaa voi miten tahansa valita vaan tilanteen mukaan vain toisen asentaminen on sallittua.

        Otaoppa tuostakin selvää

        Siis pitääkö vai saako


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otaoppa tuostakin selvää

        Siis pitääkö vai saako

        Taitaa riippua ihan tilanteesta. Jos tilassa on ennestään suojamaadoitettuja rasioita, niin tietyn etäisyyden päässä muidenkin rasioiden pitää olla, eikö vaan?

        Eli kun ei tiedetä tarkkaa lähtötilannetta niin ei voida vastatakaan täsmällisesti.
        Mutta tuo "pitääkö nollata jos ei ole suojamaata" voidaan kuitata että automaattisesti ei pidä, mutta joskus voi joutua sen tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa riippua ihan tilanteesta. Jos tilassa on ennestään suojamaadoitettuja rasioita, niin tietyn etäisyyden päässä muidenkin rasioiden pitää olla, eikö vaan?

        Eli kun ei tiedetä tarkkaa lähtötilannetta niin ei voida vastatakaan täsmällisesti.
        Mutta tuo "pitääkö nollata jos ei ole suojamaata" voidaan kuitata että automaattisesti ei pidä, mutta joskus voi joutua sen tekemään.

        Juuri näin, tilanne -eli tilaluokitus ja tilassa olevat aiemmat asennukset vaikuttaa oleellisesti siihen mitä pitää tehdä ja se on sitten että joko pitää tai ei saa tilanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, tilanne -eli tilaluokitus ja tilassa olevat aiemmat asennukset vaikuttaa oleellisesti siihen mitä pitää tehdä ja se on sitten että joko pitää tai ei saa tilanne.

        Tilaluokitus ja käyttöolosuhteet ovat mielenkiintoisia käsitteitä kun Varmuusmääräykset ja muut Sähkötarkastuslaitoksen aikaiset julkaisut taitavat olla aika lailla hukassa tämänpäivän asentajilta.


    • Anonyymi

      Stop sinäkään tunnu tietävän pitääkö sun nollata vai ei

      Mutta kevi pitää olla aina

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe