Järjestelylaina

Anonyymi

Kenelläkään kokemusta takuusäätiön takaamasta järjestelylainasta. Sen tiedän että itse pitää pankin kanssa neuvotella laina, mutta määrääkö säätiö mitään muuta, esim lyhennyserää jonka perusteella ihmisen eli tehtäisiin vielä tiukemmaksi jos tosiaan kaikki muu pitää mennä lainanlyhennykseen vuokran ja sähkön jälkeen paitsi se 540 euroa. Ei siinäkään sitten mitään järkeä olisi.

13

1420

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi et käytä ulosottoa? Kohtuuhintainen yhdistelylaina tulojen mukaisella kk-erällä ja sen saa

• Anonyymi

Mitä tarkoitat että miksi en käytä ulosottoa? Joo olen asiakas ja sen vuoksi haluaisin tuon takauksen järjestelylainaan koska nuo ei ikinä lyhene tai katoa uo kautta kun juoksee niin isot korot ja palkkiot koko ajan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitat että miksi en käytä ulosottoa? Joo olen asiakas ja sen vuoksi haluaisin tuon takauksen järjestelylainaan koska nuo ei ikinä lyhene tai katoa uo kautta kun juoksee niin isot korot ja palkkiot koko ajan

Eihän ulosotossa ole kuin 7 prosentin korko - vähemmän kuin kahdessa luottokortissani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän ulosotossa ole kuin 7 prosentin korko - vähemmän kuin kahdessa luottokortissani.

Niin... Ulosotossa menee euribor 7 %, plus kulut ja ulosottomaksut joka kuukausi. Jos johonkin lyhennykseen käytetään vaikka 200 euroa, niin sen maksun jälkeen maksettava summa on noin 300 isompi mitä ennen lyhennystä. Sulla ei varmaan se velka ja maksettava summa luottokorteissa nouse maksun jälkeen, ellet höylää sitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin... Ulosotossa menee euribor 7 %, plus kulut ja ulosottomaksut joka kuukausi. Jos johonkin lyhennykseen käytetään vaikka 200 euroa, niin sen maksun jälkeen maksettava summa on noin 300 isompi mitä ennen lyhennystä. Sulla ei varmaan se velka ja maksettava summa luottokorteissa nouse maksun jälkeen, ellet höylää sitä?

Taulukkomaksuja peritään vain kaksi vuotta, ja viivästyskorko 7 prosenttia menee velkojalle, ei valtiolle.

Mutta joo, jos saa takauksen avulla 7:ää prosenttia halvemman järjestelylainan perinteisestä pankista, niin sitten tietenkin sieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luottokortin ehdoissa minimilyhennys on isompi, kuin luottomäärälle kertyvä korko. Sinä olet ahneuksissasi ottanut niin paljon lainaa, että katkeat korkoihin, jotka ovat 3 kertaa pienemmät, kuin lainassa jonka jätit maksamatta

• Anonyymi

Eikös TS ole vain takaaja ja lainan antaa normaali pankki. Kaikkien lainojen määrää on rajoitettu 34k ja talouden hoitaminen pitää saada sujumaan.

Kunnan sosiaalitoimi ja seurakunnan diakonia varmaan parhaat neuvomaan kuinka saa asiat etenemään. Vaikka oma mielipide on kielteinen järjestelyyn, niin TS takaus on koroista huolimatta parempi kuin UO vaikka kummassakin menee luottotiedot tietyksi aikaa!

• Anonyymi

Kyllä, 34 000 lainamäärä maksimissaan takuusäätiön takaamassa lainassa, ja joka kuukausi olen vuosikaudet maksanut palkasta ulosottoon noin 650 euroa, eli on näyttää että maksu sujuu, eikä uusia velkoja ole tullut, mutta juuri tämä kun nämä ei tunnu ulosotossa lyhentyvän yhtään, tahtoisin saada nämä maksetuksi ja eroon näistä vielä joskus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, 34 000 lainamäärä maksimissaan takuusäätiön takaamassa lainassa, ja joka kuukausi olen vuosikaudet maksanut palkasta ulosottoon noin 650 euroa, eli on näyttää että maksu sujuu, eikä uusia velkoja ole tullut, mutta juuri tämä kun nämä ei tunnu ulosotossa lyhentyvän yhtään, tahtoisin saada nämä maksetuksi ja eroon näistä vielä joskus.

Kirjoitin tuon 16.10.2021 12:17 kommentin, lisäkysymyksen.

Siis itse olen nähnyt läheltä ja ollut kärsijänä tilanteessa jossa rahaa käytetään oudosti ja eräs sotki asiansa niin että pääsi tai joutui velkajärjestelyyn. Mielestäni hänen kaltaiset ihmiset saavat otsani pullottamaan kun haetaan pelastusta järjestelystä ja luullaan sellaiseen uuteen alkuun että saadaan rakentaa talo kun kaikki on unohdettu. Ei asia ole todellakaan noin.

Hänen kaltaiset ja hänen vipuunsa menneet saisivat olla ulosotossa vaikka sata vuotta ja otsaan tatuloitu teksti asiasta!

Mutta oikeasti jos edellytykset on, niin se takuusäätiö voi olla hyvä. Yhdestä lainasta on helppo tehdä excel johon saa näkymään kuinka pääoma laskee yms. Viisi vuotta ei ole mahdoton aika jos sen jälkeen on hyvällä omalla tunnolla puhdas pöytä! Olen itse tehnyt sellaisen ja vastuu henkilönä ajanut sen läpi melkohyvällä onnistumisprosentilla joskin ei aivan!

• Anonyymi

Btw! 34 000€ on kaikkien luottojen maksimimäärä ja järjestelyluotossa listataan kaikki luotot jä järjestelylainaan yhdistetään kaikki lainat niin ettei mikään jää ulkopuolelle!

• Anonyymi

Jos ulosotossa tuntuu ettei laina lyhene, niin kannattaa lisätä tuloja. Taulukkomaksut loppuu tosiaan pariin vuoteen ja koron määrä pienenee, kun pääoma lyhenee.

Velan määrä ei vähene jollain mystisellä uudella lainalla ja se ei helpota yhtään. Yleensä yhdistelylaina halutaan lisäksi viellä pienemmällä erällä ja se ei vain onnistu.

Takuusäätiön lainoissa kuukausierä kasvaa. Kokeile säästää ulosoton jälkeen 2-300€/kk ja tee ylimääräisiä lyhennyksiä ja koita miltä tuntuu

• Anonyymi

Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta tästä? Tahtoisin kuulla kokemuksia.
      Tuntuu hullulta, että jos nyt uo:n jälkeen on suu säkkiä myöden, että takuusäätiö laittaisi vielä isomman lyhennyksen takaamaansa lainaan.

• Anonyymi

Tilanne on juuri toisinpäin. Ulosoton jälkeen sinulle jää vielä ihan hyvin rahaa. Paljon enemmän, kuin itse ottamiesi lainojen kuukausierät. Takuusäätiön lainassa sinun on tarkoitus maksaa nuo lainat maksimivauhtia pois eikä nautiskella samalla elämästä.

Usko pois, tuo ulosotto on oikeasti ihan hyvä ja jos tuntuu ettei laina lyhene, niin maksat liian vähän suhteessa velkojen määrään.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe