Keittiön kylmälaitteet ja kuumalaitteet, eli uuni ja apk, asennetaan näköjään keittiörempoissa nykyään monesti vierekkäin.
Näinhän ei pidä tehdä, koska kuuma uuni tai apk lämmittää viereistä jää- tai pakastinkaappia lisäten siten sähkönkulutusta.
Kylmälaitteet on tietenkin lämpöeristetty, mutta nykymaailmassa pyrittäessä kaikessa energiansäästämiseen osoittaa keittiösuunnittelijoilta ammattitaidon puutetta sijoittaa keittiökoneet energiaa tuhlaavasti.
Eipä siis kannata hyväksyä remonttisuunnitelmaa jossa koneet on asennettu väärin.
energiasta
Anonyymi
2
65
Vastaukset
- Anonyymi
Voithan omalla rahalla sijoittaa ne ihan mihin vaan, standardi on ihan muuta. Muista vakuutus jos itse rupeat asentajaksi. Käynti lekurilla ehkä auttaa, jos et itse pysty toimimaan palolaitoksen ohjeiden mukaan.
- Anonyymi
Lekuri? Vakuutus? Palolaitoksen ohjeiden mukaan? Mihin tämä nyt tässä mitenkään liittyy?
Ja mikä standardi? Standardi uunien ja astianpesukoneiden sijoittamisesta kylmälaitteiden viereen -standardiko?
Ammatti-keittiösuunnittelijoiden epäammattimaisesta suunnittelusta tässä oli kysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh432967Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta602879- 422333
- 301831
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251689Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa711609- 481566
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä771235- 361226
- 791060