Pitääkö hankkia risti?

Anonyymi

Sitten Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Jos joku tahtoo kulkea minun perässäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta se, joka kadottaa elämänsä minun tähteni, löytää sen. – Matteus 16:24-25.Sitten Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Jos joku tahtoo kulkea minun perässäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta se, joka kadottaa elämänsä minun tähteni, löytää sen. – Matteus 16:24-25.

Mitä tämä tarkoittaa?

Miten kiellän itseni? Sanoin itselleni että minä nyt kielän itseni. Eli asia on kunnossa ja voin sanoa olevani itseni kieltäjä.

Sitten tulee ottaa ristinsä. Eli ostaa risti kaupasta, kaulakoru kuten Maunoollakin ja kulkea se kaulassa.

Miten seuraan Jeesusta? En näe Häntä missään. Missä Hän on? Taivaassa tietääkseni. Miten pääsen taivaaseen seuraamaan Jeesusta kun sinne ei synti eikä syntinen tietääkseni pääse.

Miksi asiaa ei voi sanoa niin että tyhmempikin asian ymmärtää ? Minä ymmärrän etten minä ymmärrä asiaa oikein. Jotakin muuta tuossa tarkoitetaan kuin ymmärrän asian.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet hyvä esim. että raamattu ei avaudu järjellä. Se on syntynyt PH:stä . Sillä se myös avautuu. Ja olet esim. myöskin millaista kansaa tällä sivulla liikkuu. Siis tule heti uskoon niin loppuu kyseleminen mitä tämä, tuo ,se, nämä, nuo, ne tarkoittavat. Osoitat hyvin millaisessa pimeydessä kansamme elää.

      • Anonyymi

        Aloittajan ongelma on yksinomaan lukutaidossa. Parikymmentä vuotta sitten kenenkään ei tarvinnut kysellä mitä esim. ristin ottamisen vertauskuva tarkoittaa. Se oli osa kollektiivista yleissivistystä.


    • Anonyymi

      Vapahdustahan maailma ei juuri kaipaa.

    • Anonyymi

      Risti on se osa mikä sen päivän asioissa, tehtävissä ja elämässä nyt vain eteen tulee luonnostaan ja joka tapuksesssa.
      Itsensä kieltäminen on sama kuin turvata Herraan: anna tiesi Herran haltuun, kyllä Hän sen tekee.

    • Anonyymi

      Siksi raamatussa lukee että uako tulee kuulosta ja kuuleminen Jumalansanan kautta että joku avaa toiselle Jumalansanaa eli raamattua.

      Olet saanut jo vastauksia niin en sen enempää lähde avaamaan.

      Vanha sanonta, ei kysyvä tieltä eksy pitää tässäkin paikkaansa ❤️

      Kysele vain ja tutkiskele, punnitse kuulemasi.

      Mukavaa syksyä.

      ST

    • Anonyymi

      Luuk.14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni. Matt.16:24-25. Mark.8:34-35

    • Anonyymi

      Jeesus sanoo: minun ikeeni on sovelias, minun kuormani on keveä

    • Mä kävin 1996 Israelissa rukousmatkalla. Sitten Ihmisen Poika ilmestyi 1998 ja sanoi : Et voi pelastua ellet luovu kaikesta omaisuudesta.
      Mä luovuin sitten 3-4 vuoden aikana noin 50000-100000 markan omaisuudesta ja lähdin seuraamaan Jeesusta.

      Kyllä mä pidän tuota pientä pyhiinvaellusta Israeliin tärkeimpänä asiana elämässäni.
      Nää on tänä päivänä vähän eri asia kun Mahdi on tulossa ja aikoo murtaa ristin. Jos olisin yhä rikas niin laittaisin Mahdiin toivoni ja antaisin itseni häntä palvelemaan omaisuudellani.
      Vaikeaa on tuntea Jumalan tahto ellei tee pyhiinvaellusta ja koe ilmestystä. Mulla on Jeesuksen ansiosta ollut hyvä johdatus. Mm. Kävin 2009 Pirkko Jalovaaran kokouksessa ja rukoilin : Pitääkö tehdä ympärileikkaus. Sen jälkeen sairastusin heti elimen jonkinlaiseen tulehdukseen. Meni aivan umpeen ja lääkäri määräsi ympärileikkauksen. Paljon muutakin johdatusta on ollut. Nää on vähän ekstriimisen tuntuisia asioita. Joku on sovelias seuraamaan ja asumaan taivasalla joku toinen ei. Siunausta sulle ja johdatusta!

      • Anonyymi

        -
        Tullessamme Jumalan lue emme saa tuoda mitään muuta kuin Kristuksen. Kaikki lisät ja kaikki aikaisemmat ansiomme myrkyttävät ja turmelevat uskon. Se, joka rakentaa täytettyjen velvollisuuksiensa, lahjojensa, uskoontulemisensa tms. varaan, ei tunne Kristuksen ansiota.

        Tämä tekee uskomisen niin vaikeaksi ja niin vieraaksi luonnolliselle ihmiselle. Jos uskot, on sinun joka päivä tappiona ja roskana, Fil. 3:7-8, jätettävä syrjään etuoikeutesi, kuuliaisuutesi, kasteesi, pyhityksesi, täytetyt velvollisuutesi, lahjasi, kyyneleesi, liikutuksesi ja nöyrtymisesi, niin että ainoastaan Kristus on turvanasi.

        Joka päivä on tekosi ja itsekeskeisyytesi hävitettävä. Kristus on Jumalan lahja, Joh.4:10 ja Joh.3:16. Usko on Jumalan lahja, Ef. 2:8. Anteeksiantamus on armolahja, Room. 5:16. Voi, kuinka luontomme riehuu, kiivailee ja raivoaa sitä vastaan, että kaikki on lahjaa ja ettei sitä voi millään ostaa, ei töillä, ei kyyneleillä eikä velvollisuuksien täyttämisellä. Kaikki omat teot ovat kelpaamattomia ja arvottomia taivaassa.
        -
        ( Ote Thomas Wilcoxin "Kalliista hunajanpisarasta")

        s-seutulainen


    • Anonyymi

      Luuk.14:33 Biblia (1776) Niin siis jokainen teistä, joka ei luovu kaikista mitä hänellä on, ei se taida olla minun opetuslapseni.

      • Anonyymi

        antti jumalaton pilkkkaaja, selitä vielä miten vauva luopuu kaikesta, niin että vedenlirutusrituaalissa vauvasta tulee Jeesuksen seuraaja?


    • Anonyymi

      Mat.11:29-30 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullemme. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja kuormani on keveä. Ap.t.14:10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa? Gal.3:10

    • Anonyymi

      Matt.19:27-28 Siloin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua; mitä me siitä saamme? Niin Jeesus sanoi heille: Totisesti minä sanon teille; siinä uudestisyntymisessä, jollon Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimelle, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. Luuk.22:28- 30 Mutta te olette pysyneet minun kanssani minun kiusauksissani; niin minä säädin teille, niinkuin minun Isäni on säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. Ilm.3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.

    • Anonyymi

      Luuk.18:28-30 Sillon Pietari sanoi: Katso, me olemme luopuneet siitä, mitä meillä oli, ja seuranneet sinua. Niin hän sanoi heille: Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka Jumalan valtakunnan tähden on luopunut talosta tai vaimosta tai veljistä tai vanhemmista tai lapsista, ja joka ei saisi monin verroin takaisin tässä ajassa, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.

    • Anonyymi

      Mark.10:28-30 Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua. Jeesus sanoi: Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pellosta, ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista eläämää. Ken usko tätä?

    • Anonyymi

      Joh.19:17 Ja kantaen itsi omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi. Matt.27:32 Ja matkalla he tapasivat kyreneläisen miehen, jonka nimi oli Simon. Hänet he pakoittivat kantamaan hänen ristiänsä. Mark.15:21 Ja he pakottivat erään ohikulkevan miehen, Simonin, kyreneläisen, joka tuli vainiolta, Aleksanderin ja Rufuksen isän, kantamaan hänen ristiänsä. Se siitä kantamisesta.

    • Anonyymi

      Luuk.14:26 Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hä ei voi olla minun opetuslapseni. Matt.10:34-38 Älkää luulko, että minä ole tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Sillä minä ole tullut nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja koka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. Ps.41:10.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe