Hei, halusin herättää keskustelua heijastimien käytöstä ja autoilusta. Kävelin koiran kanssa lenkkiä jalankulkukäytävällä (en siis ollut ylittämässä tietä ja huom minulla sekä koiralla molemmilla oli heijastimet päällä) Ajotieltä parkkipaikalle tarvitsee ajaa jalankulkukäytävän ylitse. Olin juuri tällaisessa kohdassa kävelemässä koiran kanssa kun Nissan Qashqai merkkinen auto kääntyi 30km rajoitusalueella vauhdikkaasti jalankulkukäytävälle ja pysähtyi 30cm päähän koirasta. Katsoin autoa ja kuljettajaa hyvin pitkään ja hän lähti liikuttamaan autoa meidän päälle vaikka olin jo yrittämässä päästä koiran kanssa alta pois. Kuljettaja ei hidastanut vaikka näki meidät jo siinä vaiheessa (katsekontakti) vaan jatkoi ajamista päällemme. Ehdimme kuitenkin koiran kanssa alta pois ja kuljettaja avasi ikkunan ja sanoi "Oliko sulla jotain sanottavaa". Tähän vastasin "Katsoin vain että meinasitko ihan päälle ajaa?". Kuljettaja vastasi "Joo ku sua ei näe ku tumma takki". Koiralla ja mulla on molemmilla heijastimet.. Vastasin kuljettajalle että "Pitäskö sulla olla vähän parempi tilannenopeus" Tästä hän jatkoi inttämistä tummasta takista. Itse myös autoilijana ymmärrän heijastimien käytön tärkeyden. Mutta se että jos autoilija ei näe näitä heijastimia (vaikka ne on esillä ja koirallakin oli ) niin se ei siltikään oikeuta kenenkään yliajamiseen.. Huomioikaa ihmiset liikenteessä että pidätte heijastimia sekä se että niistä heijastimista huolimatta jotkut autoilijat kokevat oikeudekseen ajaa jalankulkijoiden päälle. Autoilijat huomioikaa varovaisuutta pimeneviin iltoihin ja ihan oikeasti se tilannenopeus! Autoa ajettaessa ei saa olla kiire!!!
Jalankulkijan yliajaminen koska heijastimia ei ole tarpeeksi
Anonyymi
0
61
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72545- 1211841
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1351636Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill541540Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671362Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741356- 1501305
- 521218
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761163- 591158