"Uhri piti leikata sairaalassa. Lantioonsa hän sai tukilevyn, käsi kipsattiin ja haava tikattiin. Naisen piti viettää lähes kolme kuukautta sairaalassa.
Tapaus sattui Kaavilla toissa kesänä. Pohjois-Savon käräjäoikeus on nyt perjantaina tuominnut 44-vuotiaan tankojuopon 75 päiväsakkoon sekä maksamaan korvauksia uhrille korvauksia yhteensä 18 665 euroa.
Korvaussummasta kipukorvausten osuus 6 000 euroa, pysyvästä kosmeettisesta haitasta maksettavien korvausten 1 500 euroa ja toiminnallisesta haitasta maksettavien korvausten 8 715 euroa.
Lisäksi tuomitun tulee maksaa uhrilleen sairaanhoitokuluja, lääkekuluja ja lääkemenoja."
Lähde: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/48843064-5a69-4c2e-a0ec-19e456191cc2
Tankojuoppous tuli kalliiksi - uhrille vakavat vammat
11
954
Vastaukset
- Anonyymi
Autolla olisi tullut halvemmaksi.
- Anonyymi
Nii kuolleelle ei tarvi maksaa kosmeettisesta tai toiminnallisesta haitasta. tai kivuista.
- Anonyymi
Tässä tapauksessa tuli uhrille erittäin pahat vammat.
Pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat selvänä tai humalassa aiheuttavat jalankulkijoille vuosittain monille vammoja, onneksi useimmiten "vain" kolhuja, pieniä murtumia.
Valitettavasti niistä harvat tulevat edes poliisien tietoon, koska harva uhri tekee rikosilmoitusta, sillä ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla niitä ei tutkita.
Lisäksi hankaloittaa pyöräilijöiden ja sähköpotkulautailijoiden karkuun lähteminen.
Olen pyöräilijältä kuullut, että jalankulkija on se joka kävelee hänen päälle!
Itse olen auttanut monia kolhittuja jalankulkijoita ja olen myös itse joutunut kolhituksi.
Tässä muutama esimerkki:
Helsingissä on pyöräilijä tappanut jalankulkijan jalkakäytävällä sekä aiheuttanut jalankulkijalle neliraajahalvaantumisen yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävä.
Pitääkö jalankulkijoiden varautua "kättä pidemmällä" oman turvallisuuden vuoksi?
Polkupyörä on ajoneuvo ja sitä koskee pääosin samat liikennesäännöt kuin muita ajoneuvoja. Sähköpotkulautaan sovelletaan pyöräilijöiden liikennesääntöjä.
Tieliikennelaista löytyy, että pyöräilijän tulee antaa jalankulkijalle turvallinen tila ohittaessa. On myös, että tulee erityisesti huomioida vanhukset, lapset ja liikuntarajoitteiset.
Pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat, kertokaa löytyykö laista kohta, jossa sallitaan päälle ajo?- Anonyymi
Sinulla on tilanteesta paljon todellisuutta huonompi käsitys, koska kaikki pyöräilijät ajavat tahallaan päällesi. Valtaosa pyöräilijöistä ajaa tyytyväisinä törmäämättä koskaan kehenkään, ja valtaosa kävelijöistä kävelee tyytyväisinä jäämättä koskaan kenenkään alle.
Emme kuitenkaan väheksy tilannettasi, vaan suhtaudumme siihen sen vaatimalla ymmärryksellä.
- Anonyymi
Akka oli sit heikkoa tekoa ei yhtään silavaa ympärillä ja kekkuli tuskin vauhdilla hoiperteli päälle?
- Anonyymi
Aika heikkoa tekoa ovat pyöräilijät, jotka loukkaantuvat/kuolevat, kun auto hieman kolhaisee!
Pyöräilijän tappaessa jalankulkijan, korvaukset ja rangaistukset ovat paljon pienempiä kuin tässä mainitussa jutussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika heikkoa tekoa ovat pyöräilijät, jotka loukkaantuvat/kuolevat, kun auto hieman kolhaisee!
Pyöräilijän tappaessa jalankulkijan, korvaukset ja rangaistukset ovat paljon pienempiä kuin tässä mainitussa jutussa.Totta. Kannattaa varoa ettei kävele pyörän alle. Siinä jää aina toiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Kannattaa varoa ettei kävele pyörän alle. Siinä jää aina toiseksi.
Se on pyöräilijä, joka väistää jalankulkijaa joka seisoo paikallaan, kävelee, juoksee jne.
Pyöräilijän tulee antaa jalankulkijoille turvallinen tila.
Tietysti sinulla ja monilla muilla pyöräilijöillä on sitä vaikeaa ymmärtää, koska kaikille ei ole suotu siihen vaadittavia ominaisuuksia!
Ps. muista se sitten, kun itse tai perheenjäsenesi jää pyöräilijän tai sähköpotkulautailijan alle!
- Anonyymi
No pääsi sairaalaan saamaan hoitoa. Koko ajan syyllistetään rokottamattomia, että sievät sairaalapaikat muilta,
Ei olisi päässyt leikkaukseen, jos rokottamattomat veisivät sairaalapaikat. - Anonyymi
Promilleraja pyöräilijöille ja sähköpotkulautailijoille on ainut järkevä asia. Heti satasien sakko myös.
- Anonyymi
Voisko Stadin Kansankäräjät vaatia moisien lautojen käytön kieltää alueellaan kun täällä Landella ei moista ongelmaa ole,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005