Tankojuoppous tuli kalliiksi - uhrille vakavat vammat

Anonyymi

"Uhri piti leikata sairaalassa. Lantioonsa hän sai tukilevyn, käsi kipsattiin ja haava tikattiin. Naisen piti viettää lähes kolme kuukautta sairaalassa.

Tapaus sattui Kaavilla toissa kesänä. Pohjois-Savon käräjäoikeus on nyt perjantaina tuominnut 44-vuotiaan tankojuopon 75 päiväsakkoon sekä maksamaan korvauksia uhrille korvauksia yhteensä 18 665 euroa.

Korvaussummasta kipukorvausten osuus 6 000 euroa, pysyvästä kosmeettisesta haitasta maksettavien korvausten 1 500 euroa ja toiminnallisesta haitasta maksettavien korvausten 8 715 euroa.

Lisäksi tuomitun tulee maksaa uhrilleen sairaanhoitokuluja, lääkekuluja ja lääkemenoja."

Lähde: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/48843064-5a69-4c2e-a0ec-19e456191cc2

11

912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Autolla olisi tullut halvemmaksi.

      • Anonyymi

        Nii kuolleelle ei tarvi maksaa kosmeettisesta tai toiminnallisesta haitasta. tai kivuista.


    • Anonyymi

      Tässä tapauksessa tuli uhrille erittäin pahat vammat.

      Pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat selvänä tai humalassa aiheuttavat jalankulkijoille vuosittain monille vammoja, onneksi useimmiten "vain" kolhuja, pieniä murtumia.

      Valitettavasti niistä harvat tulevat edes poliisien tietoon, koska harva uhri tekee rikosilmoitusta, sillä ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla niitä ei tutkita.

      Lisäksi hankaloittaa pyöräilijöiden ja sähköpotkulautailijoiden karkuun lähteminen.

      Olen pyöräilijältä kuullut, että jalankulkija on se joka kävelee hänen päälle!

      Itse olen auttanut monia kolhittuja jalankulkijoita ja olen myös itse joutunut kolhituksi.

      Tässä muutama esimerkki:
      Helsingissä on pyöräilijä tappanut jalankulkijan jalkakäytävällä sekä aiheuttanut jalankulkijalle neliraajahalvaantumisen yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävä.

      Pitääkö jalankulkijoiden varautua "kättä pidemmällä" oman turvallisuuden vuoksi?

      Polkupyörä on ajoneuvo ja sitä koskee pääosin samat liikennesäännöt kuin muita ajoneuvoja. Sähköpotkulautaan sovelletaan pyöräilijöiden liikennesääntöjä.

      Tieliikennelaista löytyy, että pyöräilijän tulee antaa jalankulkijalle turvallinen tila ohittaessa. On myös, että tulee erityisesti huomioida vanhukset, lapset ja liikuntarajoitteiset.

      Pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat, kertokaa löytyykö laista kohta, jossa sallitaan päälle ajo?

      • Anonyymi

        Sinulla on tilanteesta paljon todellisuutta huonompi käsitys, koska kaikki pyöräilijät ajavat tahallaan päällesi. Valtaosa pyöräilijöistä ajaa tyytyväisinä törmäämättä koskaan kehenkään, ja valtaosa kävelijöistä kävelee tyytyväisinä jäämättä koskaan kenenkään alle.

        Emme kuitenkaan väheksy tilannettasi, vaan suhtaudumme siihen sen vaatimalla ymmärryksellä.


    • Anonyymi

      Akka oli sit heikkoa tekoa ei yhtään silavaa ympärillä ja kekkuli tuskin vauhdilla hoiperteli päälle?

      • Anonyymi

        Aika heikkoa tekoa ovat pyöräilijät, jotka loukkaantuvat/kuolevat, kun auto hieman kolhaisee!

        Pyöräilijän tappaessa jalankulkijan, korvaukset ja rangaistukset ovat paljon pienempiä kuin tässä mainitussa jutussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika heikkoa tekoa ovat pyöräilijät, jotka loukkaantuvat/kuolevat, kun auto hieman kolhaisee!

        Pyöräilijän tappaessa jalankulkijan, korvaukset ja rangaistukset ovat paljon pienempiä kuin tässä mainitussa jutussa.

        Totta. Kannattaa varoa ettei kävele pyörän alle. Siinä jää aina toiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Kannattaa varoa ettei kävele pyörän alle. Siinä jää aina toiseksi.

        Se on pyöräilijä, joka väistää jalankulkijaa joka seisoo paikallaan, kävelee, juoksee jne.

        Pyöräilijän tulee antaa jalankulkijoille turvallinen tila.

        Tietysti sinulla ja monilla muilla pyöräilijöillä on sitä vaikeaa ymmärtää, koska kaikille ei ole suotu siihen vaadittavia ominaisuuksia!

        Ps. muista se sitten, kun itse tai perheenjäsenesi jää pyöräilijän tai sähköpotkulautailijan alle!


    • Anonyymi

      No pääsi sairaalaan saamaan hoitoa. Koko ajan syyllistetään rokottamattomia, että sievät sairaalapaikat muilta,
      Ei olisi päässyt leikkaukseen, jos rokottamattomat veisivät sairaalapaikat.

    • Anonyymi

      Promilleraja pyöräilijöille ja sähköpotkulautailijoille on ainut järkevä asia. Heti satasien sakko myös.

    • Anonyymi

      Voisko Stadin Kansankäräjät vaatia moisien lautojen käytön kieltää alueellaan kun täällä Landella ei moista ongelmaa ole,,,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe