Seurakunnissa lopun ajan

Anonyymi

Kaikkinainen pahuus tullaan peitetyksi.

ST

221

1393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinun pitää aukaista mitä haluat kertoa.
      Tuollainen yksittäinen lause ei oikein sano mitään.

      LS

      • Anonyymi

        Sitä että pimeys puetaan valkeudeksi.

        ST


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä että pimeys puetaan valkeudeksi.

        ST

        Eikös koko korruptoituneessa kristinuskossa ole pohjimmiltaan melko pitkälti kyse juuri tästä?


    • Anonyymi

      Ajattelen niin, että ihmiset ajattelevat palvelevansa oikeaa Jumalaa, mutta hyväksyvät väkivaltaisia ajatuksia esimerkiksi vanhasta testamentista. Koska jokin on Raamatussa esim kivittämiset, he pitävät sitä itselleen totena ja hokevat sen olevan Jumalan sanaa, he ovat kuin aivopestyjä, vailla ymmärrystä oikeasta.

      LS

      • Anonyymi

        Aloituksen aihe on kirjoitettu eli profetoitu raamatussa ja ajanmerkeistä näemme että tuo aika on nyt.

        ST


    • Anonyymi

      Emävalheita kirjoitat. Olet raastuvassa jos tänään rupeat kivittämään. Älä vaivu synkkyyteen. Osta kirkaslamppu. Se on tavaratalokamaa.

      • Anonyymi

        Ei ole syytä kivittää ketään. Kirjoitin että seurakunnissa pimeys puetaan valkeuteen.
        Toistan, seurakunnissa pimeys puetaan valkeuteen. Ja pimeuden nimi on rakkaus. Pimeys tekeytyy Jumalaksi sillä Jumala on itse rakkaus.
        Eikä oikea sanakaan enään kelpaa vaan se mukautetaan sen mukaan mitä kukanenkin haluaa kuulla.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole syytä kivittää ketään. Kirjoitin että seurakunnissa pimeys puetaan valkeuteen.
        Toistan, seurakunnissa pimeys puetaan valkeuteen. Ja pimeuden nimi on rakkaus. Pimeys tekeytyy Jumalaksi sillä Jumala on itse rakkaus.
        Eikä oikea sanakaan enään kelpaa vaan se mukautetaan sen mukaan mitä kukanenkin haluaa kuulla.

        ST

        Eli sanaa on sinulle on se kun Jumala kehoittaa kivittämään esimerkiksi aviorikoksesta tavattu?

        Se kun mukautetaan nykyaikaan. En ole nähnyt Suomessa kivittämisiä nykypäivänä. Aikoinaan, sanotaanko vaikka olisko ollut keskiaikaa, niin ihmisiä tapettiin noitina, siihen riitti pelkkä perätön juoru... Raamatussa han sanotaan, noitanaisen älä anna elää.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole syytä kivittää ketään. Kirjoitin että seurakunnissa pimeys puetaan valkeuteen.
        Toistan, seurakunnissa pimeys puetaan valkeuteen. Ja pimeuden nimi on rakkaus. Pimeys tekeytyy Jumalaksi sillä Jumala on itse rakkaus.
        Eikä oikea sanakaan enään kelpaa vaan se mukautetaan sen mukaan mitä kukanenkin haluaa kuulla.

        ST

        Kyllä se st sinäkin olet Raamattua mukauttanut mieleiseksesi. Olet vaan niin älyttömän sokea, ettet edes sitä näe ja ymmärrä.

        Mutta minkä teillekin tekee.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole syytä kivittää ketään. Kirjoitin että seurakunnissa pimeys puetaan valkeuteen.
        Toistan, seurakunnissa pimeys puetaan valkeuteen. Ja pimeuden nimi on rakkaus. Pimeys tekeytyy Jumalaksi sillä Jumala on itse rakkaus.
        Eikä oikea sanakaan enään kelpaa vaan se mukautetaan sen mukaan mitä kukanenkin haluaa kuulla.

        ST

        Jos rakkaus on aitoa,vei se vesitä mitään.

        Mutta kun et siitäkään mitään tiedä, kunhan esitä välittävää ihmistä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sanaa on sinulle on se kun Jumala kehoittaa kivittämään esimerkiksi aviorikoksesta tavattu?

        Se kun mukautetaan nykyaikaan. En ole nähnyt Suomessa kivittämisiä nykypäivänä. Aikoinaan, sanotaanko vaikka olisko ollut keskiaikaa, niin ihmisiä tapettiin noitina, siihen riitti pelkkä perätön juoru... Raamatussa han sanotaan, noitanaisen älä anna elää.

        LS

        Äläpä höpötä. Ei oo nyt semmoinen mieli että jaksaisin kuunnella asioita jotka ei pidä paikkaansa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se st sinäkin olet Raamattua mukauttanut mieleiseksesi. Olet vaan niin älyttömän sokea, ettet edes sitä näe ja ymmärrä.

        Mutta minkä teillekin tekee.

        LS

        En ole sanonut ettenkö olisi?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rakkaus on aitoa,vei se vesitä mitään.

        Mutta kun et siitäkään mitään tiedä, kunhan esitä välittävää ihmistä.

        LS

        Ei oo tarvetta esittää mitään.Mulla olivsulke nyt kun on esitetty ja valoon tuotu paskamainen inhottavuuteni niin voidaanko siirtyä muihin aiheisiin? Mulla oli asiakkin joten siksi tulin tänne.

        Mulla tuli mieleen että puhuuko sun mies sulle ilkeästi, väheksyvästi? Tuon kysymyksen takia tulin.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole sanonut ettenkö olisi?

        ST

        No tässähän se pointti tuleekin. Miten voit vaatia muilta etteivät mukauta jos itsekin niin teet?

        Yhtälailla silloin todistat itsestäsikin. Pata kattilaa soimaa.

        Koetat kääntää asiaa kyselemällä miehestäni. Jos sanon sinulle asian niinkuin ne ovat, en puhu sinulle ilkeästi. En jaksa kaksinaamaista esittämistä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässähän se pointti tuleekin. Miten voit vaatia muilta etteivät mukauta jos itsekin niin teet?

        Yhtälailla silloin todistat itsestäsikin. Pata kattilaa soimaa.

        Koetat kääntää asiaa kyselemällä miehestäni. Jos sanon sinulle asian niinkuin ne ovat, en puhu sinulle ilkeästi. En jaksa kaksinaamaista esittämistä.

        LS

        Kuka on niin sanonut että MINÄ vaadin tuota? SINÄ!
        Sinä itse teit väärän johtopäätöksen. Aloitus ei ollut mikään vaatimus vaan ilmoitus meilke kaikille. En vaatinut keltään yhtään mitäön. A

        Enkä yritä kääntää asiaa kyselemällä miehestäsi.
        Se meni näin. Istuin sohvalla kun yhtäkkiä tulit mieleeni ja ja siinä hetkessä minulle tuli tunne ja pahaolo että puhuukohan miehesi sinulle ilkeästi mitätöiden ja otin kännykän nopeasti kouraan ja ajattelin että tästä aloituksesta löydän sinut.
        Noh, olitkin kirjoittanut tännw kaikenlaista jotka halusin äkkiä aivuuttaa koska koin itsestäni puhumisen aja hukakai koska minulla oli törkeämpääkin asiaa sinulle eli tuo kysymys että puhuuko miehesi sinulle mitätöiden?
        Noin se meni oikeasti. No jooh!! Avoimuus ja rehellusyys ei näytä tuovan hedelmää kanssasi.
        Aina epäilet kaikkea paskaa minusta.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on niin sanonut että MINÄ vaadin tuota? SINÄ!
        Sinä itse teit väärän johtopäätöksen. Aloitus ei ollut mikään vaatimus vaan ilmoitus meilke kaikille. En vaatinut keltään yhtään mitäön. A

        Enkä yritä kääntää asiaa kyselemällä miehestäsi.
        Se meni näin. Istuin sohvalla kun yhtäkkiä tulit mieleeni ja ja siinä hetkessä minulle tuli tunne ja pahaolo että puhuukohan miehesi sinulle ilkeästi mitätöiden ja otin kännykän nopeasti kouraan ja ajattelin että tästä aloituksesta löydän sinut.
        Noh, olitkin kirjoittanut tännw kaikenlaista jotka halusin äkkiä aivuuttaa koska koin itsestäni puhumisen aja hukakai koska minulla oli törkeämpääkin asiaa sinulle eli tuo kysymys että puhuuko miehesi sinulle mitätöiden?
        Noin se meni oikeasti. No jooh!! Avoimuus ja rehellusyys ei näytä tuovan hedelmää kanssasi.
        Aina epäilet kaikkea paskaa minusta.

        ST

        Ja siksi tein aloituksenkin koska kyseinen asia on niin läsnä ja pinnalla kaikkialla. Se ei ollut syytös ketään kohtaan.
        Ennemminkin muistutus tai voisiko sanoa että varoitus ei missään tapauksessa paha syytös vaan rakkaudella tarkoitettu muistutus että tarkatkaamme tässä ajassa ja pysykäämme uakollisina.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siksi tein aloituksenkin koska kyseinen asia on niin läsnä ja pinnalla kaikkialla. Se ei ollut syytös ketään kohtaan.
        Ennemminkin muistutus tai voisiko sanoa että varoitus ei missään tapauksessa paha syytös vaan rakkaudella tarkoitettu muistutus että tarkatkaamme tässä ajassa ja pysykäämme uakollisina.

        ST

        No minkä ajattelit sillä saavuttavan? Että huutaa "pahuutta, eksytystä" kaikkialla.

        Jos joku sanoo rakastavansa ja ei rakasta, silloinhan se oli valetta ja joka uskoi, uskoi valheeseen.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on niin sanonut että MINÄ vaadin tuota? SINÄ!
        Sinä itse teit väärän johtopäätöksen. Aloitus ei ollut mikään vaatimus vaan ilmoitus meilke kaikille. En vaatinut keltään yhtään mitäön. A

        Enkä yritä kääntää asiaa kyselemällä miehestäsi.
        Se meni näin. Istuin sohvalla kun yhtäkkiä tulit mieleeni ja ja siinä hetkessä minulle tuli tunne ja pahaolo että puhuukohan miehesi sinulle ilkeästi mitätöiden ja otin kännykän nopeasti kouraan ja ajattelin että tästä aloituksesta löydän sinut.
        Noh, olitkin kirjoittanut tännw kaikenlaista jotka halusin äkkiä aivuuttaa koska koin itsestäni puhumisen aja hukakai koska minulla oli törkeämpääkin asiaa sinulle eli tuo kysymys että puhuuko miehesi sinulle mitätöiden?
        Noin se meni oikeasti. No jooh!! Avoimuus ja rehellusyys ei näytä tuovan hedelmää kanssasi.
        Aina epäilet kaikkea paskaa minusta.

        ST

        Kyselet miehestäni....no...osaan minäkin olla ilkeä.... että asiat elämässä on suhteellisia...aviopuolisot varmasti osaavat myöskin olla ilkeitä toisilleen.

        Yksi lapsistani on melko temperamenttinen, ja kerran ihmettelin miehelle ääneen että mistä siitä on tullut niin "äkäinen tapaus"...tullut kuulemma äitiinsä.

        LS


    • Anonyymi

      Hes.13:10-16. 22:17-31

    • Anonyymi

      5Moos.32:39-43 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä työn ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelstaisi minun käsistäti. Minä nosten käteni taivasta kohti ja sanon: Niin totta kuin minä elän iankaikkisesi, kun minä teroitan miekkani salman, kun minun käteni ryhtyy tuomiota pitämään, niin minä kostan vastustajilleni ja maksan vihamiehilleni. Minä annan nuoleni juopua verestä - ja minun miekkani syö lihaa - surmattuina ja vangittuina verestä, vihollispäällikköjen päistä. Riemuiten ylstäkää, te pakanakansat, hänen kansaansa, sillä hän kostaa palvelijoittensa veren; hän antaa koston kohdata vastustajiansa ja toimittaa sovutuksen maallensa, kansallensa. Ps.7:12-15 Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka oäivä. Jos ei kääntymystä ei tule, niin hän terottaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi. Katso, tuo hautoo turmiota, kantaa tuhoa kohdussaan, mutta hän synnyttää pettymyksen. Val.2:4-5 Hän jännitti jousensa kuin vihamies, seisoi oikea käsi koholla kuin vihollinen ja tappoi kaiken, mihin silmä oli ihastunut. Tytär Siionin majaan hän vuodatti kiivautensa kuin tulen. Herra on ollut niinkuin vihamies, on hävittänyt Israelin: hän hävitti kaikki sen paltsit, turmeli sen linnoitukset ja antoi tytär Juudalle paljon valitusta ja vaikerrusta.

    • Anonyymi

      Seurakunnissa tullaan pahuus pukemaan rakkaudeksi. Noinhan se on. Tuohan onnihan kerrottu ja selviö.
      Se ei ole mikään salaisuus kuten ei sekään että Jeesuksen sovitustyötä vesitetään monin keinoin jopa niin että valitutkin eksyisivät jos se olisi mahdollista.
      Noinhan se on. Ei tuo ole mikäön syutös ketään ihmistä kohtaan eikä salaisuus.

      ST

      • Anonyymi

        St...ihmisen rakkauden tarvetta on kautta aikain käytetty hyväksi, ei se ole jokin tämän ajan ilmiö. Nykyään ehkä valvonta voi olla tiukempaa, mutta tietyllä tapaa lahko saarnaajat pääsevät toimimaan liian vapaasti.

        Katsoin syksynsävel kilpailua alfatv:ltä, mainoksissa mitä oli välissä, koko ajan bookkas Pelastusarmeijan testamentti mainos, ilmoittivat hoitavansa kuolinpesätkin...ihmettelin ääneen miehelleni, että miten se voi olla sallittua mainostaa vanhoille ihmisille tuollaista, jotka katsovat varmastikin alfatvtä...itse en alfaa pahemmin ole katsellut ennen, mutta ihan mielenkiinnosta sitä syksynsäveltä halusin vähän seurata...niin lähti ihan ihmeellistä mainontaa silmille....niin se oli siitä valvonnasta, että härskisti voi mainoksissa vedota testamenttiin ja kuolinpesiin... Liekö ihan hyvää hyvyyttään niitä haluavat työsarkakseen...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        St...ihmisen rakkauden tarvetta on kautta aikain käytetty hyväksi, ei se ole jokin tämän ajan ilmiö. Nykyään ehkä valvonta voi olla tiukempaa, mutta tietyllä tapaa lahko saarnaajat pääsevät toimimaan liian vapaasti.

        Katsoin syksynsävel kilpailua alfatv:ltä, mainoksissa mitä oli välissä, koko ajan bookkas Pelastusarmeijan testamentti mainos, ilmoittivat hoitavansa kuolinpesätkin...ihmettelin ääneen miehelleni, että miten se voi olla sallittua mainostaa vanhoille ihmisille tuollaista, jotka katsovat varmastikin alfatvtä...itse en alfaa pahemmin ole katsellut ennen, mutta ihan mielenkiinnosta sitä syksynsäveltä halusin vähän seurata...niin lähti ihan ihmeellistä mainontaa silmille....niin se oli siitä valvonnasta, että härskisti voi mainoksissa vedota testamenttiin ja kuolinpesiin... Liekö ihan hyvää hyvyyttään niitä haluavat työsarkakseen...

        LS

        Niinpä. Asia on kerrottu raamatussa, mutta en läjde väittelemään tuosta kanssasi.

        Keitin lopuista mansikoista sopan.

        Ja tuo sopasta kerominennei tarkoita että vaihdan puuhrnaihetta vaan että puhun sinulle kuin kelle tahansa ihmiselle jonka kanssa raatailen sitä sun tätä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Asia on kerrottu raamatussa, mutta en läjde väittelemään tuosta kanssasi.

        Keitin lopuista mansikoista sopan.

        Ja tuo sopasta kerominennei tarkoita että vaihdan puuhrnaihetta vaan että puhun sinulle kuin kelle tahansa ihmiselle jonka kanssa raatailen sitä sun tätä.

        ST

        No miksi et lähde välttelemään. Pelkäätkö häviäväsi väittelyn :)


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi et lähde välttelemään. Pelkäätkö häviäväsi väittelyn :)


        LS

        😆 No enntietenkään sellaista pelkää. Ajattelen ettei minun tarvitse pelätä tuollaisia asioita koska Jeesus on jo voittanut maailman joten minun tejtäväni ei ole voittaa väittelyjä koskien hengellisiä asioita. Eikä yrittää päteä niissä.

        Pyykkikone hajoamassa, kuulisippa mikä meteli siittä lähtee. Tuntuu että se räjähtää kohta😩 Jotain ihan kamalaa, alkaa jo pelottamaan.
        Nakkikeittoa väsään tässä samalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😆 No enntietenkään sellaista pelkää. Ajattelen ettei minun tarvitse pelätä tuollaisia asioita koska Jeesus on jo voittanut maailman joten minun tejtäväni ei ole voittaa väittelyjä koskien hengellisiä asioita. Eikä yrittää päteä niissä.

        Pyykkikone hajoamassa, kuulisippa mikä meteli siittä lähtee. Tuntuu että se räjähtää kohta😩 Jotain ihan kamalaa, alkaa jo pelottamaan.
        Nakkikeittoa väsään tässä samalla.

        Ihan hullu meteli. Pakastin on samassa tilassa pyykkikoneen kanssa enkä uskalla mennä hakemaan keittojuureksia pakastimesta koska pyykkikone huutaa että korviin sattuu. Hulluksi tullut siis se kone 😅


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hullu meteli. Pakastin on samassa tilassa pyykkikoneen kanssa enkä uskalla mennä hakemaan keittojuureksia pakastimesta koska pyykkikone huutaa että korviin sattuu. Hulluksi tullut siis se kone 😅


        ST

        No meilläkin välillä on kamala meteli pyykkikoneesta. Se taitaa olla epäbalanssissa...ehkä sullakin siinä on jokin sellainen juttu....

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No meilläkin välillä on kamala meteli pyykkikoneesta. Se taitaa olla epäbalanssissa...ehkä sullakin siinä on jokin sellainen juttu....

        LS

        Siis kun on linkoamassa niin tuntuu että pyykkikone lähtee lentoon tai hajoaa siihen paikkaan....se voi olla kauhea meteli, niin ainakin meidän pyykkikoneesta lähtee kamala metakka.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No meilläkin välillä on kamala meteli pyykkikoneesta. Se taitaa olla epäbalanssissa...ehkä sullakin siinä on jokin sellainen juttu....

        LS

        Ei ole ainakaan kuljetustuet paikoillaan nehän ne tahtoo jäädä useinkin jis ei arvaa niitä möhkäleitä ruuvata irti jolloin kone hyppii kuin riivattu 😁
        Poistopumppu tässä koneessa ääntä, nyt herkesi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kun on linkoamassa niin tuntuu että pyykkikone lähtee lentoon tai hajoaa siihen paikkaan....se voi olla kauhea meteli, niin ainakin meidän pyykkikoneesta lähtee kamala metakka.

        LS

        Joskus ollut tuo vika mutta nyt erillainen soundi ja meno.
        Asutteko kerrostalossa, en muista tuota?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ainakaan kuljetustuet paikoillaan nehän ne tahtoo jäädä useinkin jis ei arvaa niitä möhkäleitä ruuvata irti jolloin kone hyppii kuin riivattu 😁
        Poistopumppu tässä koneessa ääntä, nyt herkesi.

        ST

        En tiedä onko mitkä tuet paikoillaan...ainakin rämisee kuin olisi riivattu.

        No se on sitten uuden koneen hankinnan paikka. Kolmella sadalla voi saada ihan toimivan koneen.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ainakaan kuljetustuet paikoillaan nehän ne tahtoo jäädä useinkin jis ei arvaa niitä möhkäleitä ruuvata irti jolloin kone hyppii kuin riivattu 😁
        Poistopumppu tässä koneessa ääntä, nyt herkesi.

        ST

        Voisiko sen poistopumpun vaihtaa? Kannattaako korjata vai onko parempi hankkia uusi?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä onko mitkä tuet paikoillaan...ainakin rämisee kuin olisi riivattu.

        No se on sitten uuden koneen hankinnan paikka. Kolmella sadalla voi saada ihan toimivan koneen.

        LS

        Minkä ikäinen kone teillä on? Onko se riehunut alusta asti vai alkanut myöhemmin temppuilemaan?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko sen poistopumpun vaihtaa? Kannattaako korjata vai onko parempi hankkia uusi?

        LS

        Voi sen vaihraa mutta se on niin kallista homma tuntivelotuksineen plus osa ettei tosiaan kannata vaihtaa kun niinkuin sanoit että uuden koneen saa sopuhintaan.
        Nuo nykyosat kestä mittää kohta muutenkaan. Se mikä ennen oli rautaa korvatasn paikoiteelen muovilla niin eihän ne kestä senkään takia.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen kone teillä on? Onko se riehunut alusta asti vai alkanut myöhemmin temppuilemaan?

        ST

        Ei se mahdottoman vanha ole, mutta on ollut jo jonkun vuoden. On siinä ollut ongelmaa alusta asti, mutta nyt riehuu kunnolla....mulla on sellainen mielikuva, että sitä korjattiin takuuseen kun se ei kuivaa...ei kuivaa vieläkään...ja se ei tullut miksikään ja sen jälkeen joskus alkoi riehumaan...mutta kun sitä konetta siinä korjauksessa siirrettiin, et mietin et onko hyvin siinä paikoillaan enää...tai nämä on mun epätietoisen mietteitä...annan koneen riehua, kun en sille mitään osaa tehdä...en saisi omin voimin edes yritettyä siirtää, on liian painava vehje...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sen vaihraa mutta se on niin kallista homma tuntivelotuksineen plus osa ettei tosiaan kannata vaihtaa kun niinkuin sanoit että uuden koneen saa sopuhintaan.
        Nuo nykyosat kestä mittää kohta muutenkaan. Se mikä ennen oli rautaa korvatasn paikoiteelen muovilla niin eihän ne kestä senkään takia.

        ST

        Siinä siis pitäisi olla myös kuivaustoiminto, mutta se ei pelitä, katkaisee ja jää märiksi pyykit...on pessyt kuitenkin...vaikkakin riehumalla...kuivaan pyykkitelineellä...ostettiin sellainen kone kun meillä ei olisi oikein tilaa kuivaustelineille...mutta kuivaustelineet ovat yhä käytössä ja on kulkemisen tiellä...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sen vaihraa mutta se on niin kallista homma tuntivelotuksineen plus osa ettei tosiaan kannata vaihtaa kun niinkuin sanoit että uuden koneen saa sopuhintaan.
        Nuo nykyosat kestä mittää kohta muutenkaan. Se mikä ennen oli rautaa korvatasn paikoiteelen muovilla niin eihän ne kestä senkään takia.

        ST

        Me ei olla sellaisia, että hankitaan mitään silleen ..vasta kun on rikki ja ei pystyisi pesemään..en muista kerroinko siitä vaatehyllystä, josta ei saa laatikoita ulos vedettyä...ja kun se on lapsen käytössä, ja jos minäkään en tahdo saada ulos laatikoita...niin...mutta en tiedä...ehkä meillä on rahallisesti tiukkaa...nyt....mutta ei ole hankinnassa pesukone, vaikka rämisee ja on kuin räjähtämispisteessä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mahdottoman vanha ole, mutta on ollut jo jonkun vuoden. On siinä ollut ongelmaa alusta asti, mutta nyt riehuu kunnolla....mulla on sellainen mielikuva, että sitä korjattiin takuuseen kun se ei kuivaa...ei kuivaa vieläkään...ja se ei tullut miksikään ja sen jälkeen joskus alkoi riehumaan...mutta kun sitä konetta siinä korjauksessa siirrettiin, et mietin et onko hyvin siinä paikoillaan enää...tai nämä on mun epätietoisen mietteitä...annan koneen riehua, kun en sille mitään osaa tehdä...en saisi omin voimin edes yritettyä siirtää, on liian painava vehje...

        LS

        Tympeää. vaikuttaa arjen sujumiseenn jos ei kuivaa etenkin lapsiperheissä jossa pyykkiä on enemmän 😞

        Onhan sillä kotjauksellakin takuu?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ei olla sellaisia, että hankitaan mitään silleen ..vasta kun on rikki ja ei pystyisi pesemään..en muista kerroinko siitä vaatehyllystä, josta ei saa laatikoita ulos vedettyä...ja kun se on lapsen käytössä, ja jos minäkään en tahdo saada ulos laatikoita...niin...mutta en tiedä...ehkä meillä on rahallisesti tiukkaa...nyt....mutta ei ole hankinnassa pesukone, vaikka rämisee ja on kuin räjähtämispisteessä.

        LS

        Samma här, meillä ollut dama että loppuun asti käytetään kaikki.
        Rahallisesti kun on tiukkaa niin se vaikuttaa yllättävän moneen asiaan. Oikeasti se on rankkaa vaikkei mikään pinnallinen rahanhimoitsija ja materialisti olisikaan ja äitinä lapset on lähinnä sydäntä. Se puristaa kyllä ayvältä kun näkee että tiukka rahatilanne vaikutta moniin asioihin lasten arjessa. Kaikki ei ymmärrä tuota mitä se voi olla.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tympeää. vaikuttaa arjen sujumiseenn jos ei kuivaa etenkin lapsiperheissä jossa pyykkiä on enemmän 😞

        Onhan sillä kotjauksellakin takuu?

        ST

        En tiedä...takuuaika oli silloin umpeutumassa ja...siitä korjauksestakin on aikaa.. .joten... En muista onko puolitoista vuotta vai kaksikin siitä jo ..en pysy ajan perässä mitä milloinkin on tapahtunut...ehkä siitäkin voi olla jo kaksikin vuotta...tuskin enää on takuussa korjauksen suhteen....ja kyllä...meille ei oikeasti mahdu edes pyykkitelinettä...se on kulkukäytävällä ainoa paikka...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tympeää. vaikuttaa arjen sujumiseenn jos ei kuivaa etenkin lapsiperheissä jossa pyykkiä on enemmän 😞

        Onhan sillä kotjauksellakin takuu?

        ST

        Meillä on pyykkiä jopa kodinhoitohuoneen lattioilla, koska ei mahdu edes kahteen koriin...pyykkiä on. Onhan se rasittavaa kun ei toimi asiat...kun et saa vetolaatikkoa auki edes vetämällä...ja pitäisi puhtaita vaatteita laittaa...ja tunget niitä jostain pienestä raosta sinne...pitäisihän ne poiskin sitten vielä saada...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samma här, meillä ollut dama että loppuun asti käytetään kaikki.
        Rahallisesti kun on tiukkaa niin se vaikuttaa yllättävän moneen asiaan. Oikeasti se on rankkaa vaikkei mikään pinnallinen rahanhimoitsija ja materialisti olisikaan ja äitinä lapset on lähinnä sydäntä. Se puristaa kyllä ayvältä kun näkee että tiukka rahatilanne vaikutta moniin asioihin lasten arjessa. Kaikki ei ymmärrä tuota mitä se voi olla.

        ST

        En tiedä vaikuttaako lasten arkeen sinänsä. Minä olen pihi ja mies on siitäkin moninkertaisesti pihempi, mutta lapset tuskin näkevät sitä..

        Jos VD lukisi nämä niin ajattelisi varmaan, että tuollakaan mikään ei ole muuttunut...samat pyykit ja rikkoontuneet pesukoneet aina vain puheissa...ja tapetin vaihdot ja ja ja...onpa se tylsä.


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä vaikuttaako lasten arkeen sinänsä. Minä olen pihi ja mies on siitäkin moninkertaisesti pihempi, mutta lapset tuskin näkevät sitä..

        Jos VD lukisi nämä niin ajattelisi varmaan, että tuollakaan mikään ei ole muuttunut...samat pyykit ja rikkoontuneet pesukoneet aina vain puheissa...ja tapetin vaihdot ja ja ja...onpa se tylsä.


        LS

        Pihi kait se olen minäkin ollut. Meillä vaikutti kun piti pihistää niin monesta pakollisitakin lasten tarpeista ja minulla oli välillä tosi paha olla mutta ei se auttanut kuin pyrkiä eteenpäin.

        Kuka VD. Ihan normaaleja puheita minusta. Tuollaisista kait me naisten kesken höpistään.

        Sataako siellä?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihi kait se olen minäkin ollut. Meillä vaikutti kun piti pihistää niin monesta pakollisitakin lasten tarpeista ja minulla oli välillä tosi paha olla mutta ei se auttanut kuin pyrkiä eteenpäin.

        Kuka VD. Ihan normaaleja puheita minusta. Tuollaisista kait me naisten kesken höpistään.

        Sataako siellä?

        ST

        Etkö mukamas tiedä VD: tä. Olit niin innoissani hänestä. Kävi mutkan ja karkaa menojaan. :) Ehkä naiset on tylsiä kun ne miettii vaan pyykkejään. Olin tylsä. Tai niin no tylsähän minä olen.
        Mutta aloin oikeasti miettimään mistä hänelle aina valitin, niistä pyykeistä yms...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihi kait se olen minäkin ollut. Meillä vaikutti kun piti pihistää niin monesta pakollisitakin lasten tarpeista ja minulla oli välillä tosi paha olla mutta ei se auttanut kuin pyrkiä eteenpäin.

        Kuka VD. Ihan normaaleja puheita minusta. Tuollaisista kait me naisten kesken höpistään.

        Sataako siellä?

        ST

        Ehkä sataa ..en jaksa tihrustaa..ainakin ollut sateisen oloinen koko päivän ..
        Kävin viemässä roskiksen ja ei silloin tainnut sataa.
        Harmaata....

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sataa ..en jaksa tihrustaa..ainakin ollut sateisen oloinen koko päivän ..
        Kävin viemässä roskiksen ja ei silloin tainnut sataa.
        Harmaata....

        LS

        Sama täällä. Veinnroskiksen eikänsatanut mutta harmaata on.
        Huomenna pitäisi näyttäytyä 🌞
        Missähä asut. Tekisi mieli pestä sulle pyykkiä ja viikata niitä omille paikoilleen.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö mukamas tiedä VD: tä. Olit niin innoissani hänestä. Kävi mutkan ja karkaa menojaan. :) Ehkä naiset on tylsiä kun ne miettii vaan pyykkejään. Olin tylsä. Tai niin no tylsähän minä olen.
        Mutta aloin oikeasti miettimään mistä hänelle aina valitin, niistä pyykeistä yms...

        LS

        Se sinun kaveri jota kaipaat?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se sinun kaveri jota kaipaat?

        ST

        Hmmmm...niin...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmmm...niin...

        LS

        On tää oikeasti huutava vääryys etten tuu pesemään sulle pyykkiä. Kun mää vaan tunkisin niitä koneeseen ilman velvollisuuksia ja vastuuta mikä sulla on koko ajan harteillasi.
        Mulle se olisi piece of cake kun voin vaan ilman paineita tehdä sitä hommaa.
        Telineet täyteen pyykkiä ja roudaisin joksikin aikaa telineet ulos ja lopulta ne voi ottaa yöksi sisään niin ovat kuivat seuraavana päivänä.
        Saisi lattian näkyviin sieltä kasojen alta pikku hiljaa.
        Uskaltaisitko päästää mut teidän kodariin?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tää oikeasti huutava vääryys etten tuu pesemään sulle pyykkiä. Kun mää vaan tunkisin niitä koneeseen ilman velvollisuuksia ja vastuuta mikä sulla on koko ajan harteillasi.
        Mulle se olisi piece of cake kun voin vaan ilman paineita tehdä sitä hommaa.
        Telineet täyteen pyykkiä ja roudaisin joksikin aikaa telineet ulos ja lopulta ne voi ottaa yöksi sisään niin ovat kuivat seuraavana päivänä.
        Saisi lattian näkyviin sieltä kasojen alta pikku hiljaa.
        Uskaltaisitko päästää mut teidän kodariin?

        ST

        Tällä hetkellä kyllä. Ei oo niin paha kuin joskus. Täällä on oikeastaan aika siistiä.

        Ei ne pyykit kuivuisi sateisessa ilmassa.

        Miten niin on helpompaa kun ei ole paineita?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä kyllä. Ei oo niin paha kuin joskus. Täällä on oikeastaan aika siistiä.

        Ei ne pyykit kuivuisi sateisessa ilmassa.

        Miten niin on helpompaa kun ei ole paineita?

        LS

        Niin yai muistelen sitä aikaa kun piti kotona revetä moneen paikkaan niin sitä aivan hyytyi ja se pyykkikasa vaan kasvoi ja kasvoi ihan itsekseen huomaamatta.
        Mulla ei olisi noita muita asioita siinä vaan voisin keskittyä rauhassa siihen pyykkiin kun taas äiti ihmisellä on siinä sata ja yksi asiaa mielessä yhtä aikaa ja päällekkäin ja joutuu oleen monena lasyen kanssa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä kyllä. Ei oo niin paha kuin joskus. Täällä on oikeastaan aika siistiä.

        Ei ne pyykit kuivuisi sateisessa ilmassa.

        Miten niin on helpompaa kun ei ole paineita?

        LS

        Mää oon nakannut pyykkitelineen ulos eilenkin ja yöksi sisään niin tulivraikas tuoksu ja oluvat raikkaammat pyykit tänään. Mutta tosiaan katoksen alle terassille, en taivas alle.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä kyllä. Ei oo niin paha kuin joskus. Täällä on oikeastaan aika siistiä.

        Ei ne pyykit kuivuisi sateisessa ilmassa.

        Miten niin on helpompaa kun ei ole paineita?

        LS

        Et arvaa mitä olen nähnyt kodareissa. Mulle kaikki on tuttua.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä hetkellä kyllä. Ei oo niin paha kuin joskus. Täällä on oikeastaan aika siistiä.

        Ei ne pyykit kuivuisi sateisessa ilmassa.

        Miten niin on helpompaa kun ei ole paineita?

        LS

        Voinnpaljastaa että kun kaksoset olivat pieniä ja aloin imiroimaan meidän makuuhuonetta niin ekka sain siivota joku 10 pissavaippaq sängynalta ja mää kuitenkin tein omasta mielestä hyvinkin kotitöitä mutta kun tärkeysjärjestys oli se että ekka kaikki lasten tarpeet tyydytän niin eipä jäänyt arjessa aina tunteja siihen että siivoan joka nurkan.
        Ne vaipat vaan jotenkin etsiytyi sinne sängyn alle kera juustoleivän🤣
        Tiesin kyllä mistä johtui eli kun olin vaihtanut vauvoille vaipat ja aloin imettämään sängyn päällä niin toiset jo kövelemään oppineet juoksivat sängyn ympärillä potkien vahingossa vaipat sänkyn alle. Sinne ne unohtui ja kasa kertyi sitten kun imuroin niin tökin imurin varrella niitä kuivuneita pissavaippoja sängyn alta esiin ihmetellen että miten tää voi olla taas mahdollista 😅 ja joku kuivunut leivänkannikkakin pyörähti sieltä yms ja vaikka mitä.
        Se parisängyn alusta oli ihme paikka, se imi kaiken. Ja tympäsi sen siivous.
        Ei yksi ihminen repeä kaikkeen..

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinnpaljastaa että kun kaksoset olivat pieniä ja aloin imiroimaan meidän makuuhuonetta niin ekka sain siivota joku 10 pissavaippaq sängynalta ja mää kuitenkin tein omasta mielestä hyvinkin kotitöitä mutta kun tärkeysjärjestys oli se että ekka kaikki lasten tarpeet tyydytän niin eipä jäänyt arjessa aina tunteja siihen että siivoan joka nurkan.
        Ne vaipat vaan jotenkin etsiytyi sinne sängyn alle kera juustoleivän🤣
        Tiesin kyllä mistä johtui eli kun olin vaihtanut vauvoille vaipat ja aloin imettämään sängyn päällä niin toiset jo kövelemään oppineet juoksivat sängyn ympärillä potkien vahingossa vaipat sänkyn alle. Sinne ne unohtui ja kasa kertyi sitten kun imuroin niin tökin imurin varrella niitä kuivuneita pissavaippoja sängyn alta esiin ihmetellen että miten tää voi olla taas mahdollista 😅 ja joku kuivunut leivänkannikkakin pyörähti sieltä yms ja vaikka mitä.
        Se parisängyn alusta oli ihme paikka, se imi kaiken. Ja tympäsi sen siivous.
        Ei yksi ihminen repeä kaikkeen..

        ST

        Voe voe kun tietäisit. Mutta tuskin kovin paha live-elämässä...siellä nyt on muutama hyvin paketoitu vaippa pyörinyt... Mutta jos sitä kerta viikkoon olet siivonnut, niin ei se ole isokaan juttu loppuviimein...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinnpaljastaa että kun kaksoset olivat pieniä ja aloin imiroimaan meidän makuuhuonetta niin ekka sain siivota joku 10 pissavaippaq sängynalta ja mää kuitenkin tein omasta mielestä hyvinkin kotitöitä mutta kun tärkeysjärjestys oli se että ekka kaikki lasten tarpeet tyydytän niin eipä jäänyt arjessa aina tunteja siihen että siivoan joka nurkan.
        Ne vaipat vaan jotenkin etsiytyi sinne sängyn alle kera juustoleivän🤣
        Tiesin kyllä mistä johtui eli kun olin vaihtanut vauvoille vaipat ja aloin imettämään sängyn päällä niin toiset jo kövelemään oppineet juoksivat sängyn ympärillä potkien vahingossa vaipat sänkyn alle. Sinne ne unohtui ja kasa kertyi sitten kun imuroin niin tökin imurin varrella niitä kuivuneita pissavaippoja sängyn alta esiin ihmetellen että miten tää voi olla taas mahdollista 😅 ja joku kuivunut leivänkannikkakin pyörähti sieltä yms ja vaikka mitä.
        Se parisängyn alusta oli ihme paikka, se imi kaiken. Ja tympäsi sen siivous.
        Ei yksi ihminen repeä kaikkeen..

        ST

        Jännä juttu...keskustelitte just tästä sun aloituksen aiheesta ja koitte hengenheimolaisuutta tai ainakin sie sanoit kokevasi...jännä juttu tämä sun aloitus..ja tämä keskustelu.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä juttu...keskustelitte just tästä sun aloituksen aiheesta ja koitte hengenheimolaisuutta tai ainakin sie sanoit kokevasi...jännä juttu tämä sun aloitus..ja tämä keskustelu.

        LS

        Tämä on vain elämää ja ne vaipatkin on vain elämää. Oon nähnyt kodarin jossa ei näy lattiapinta-alaa, meillä 🤣 oon nähnyt että kaikki astiat on likaisina, meillä. Pitäisi kuoria pottuja mutta allas on ynnä astioita ja tiskipöytä niin haet vessanhanasta vettä, meillä.
        Kaikenlaista on ollu puhtaasta likaiseen ja siltä väliltä.
        Luutus esikin on jäänyt dankoon muutamaksi kuukaideksi, meillä. Alkanut käymään lopulta 😅
        Ja sitten on ollut aikaa jolloin paikat on olleet kunnossa ja puhtaat.
        On maattu ulkokamppeet päällä kengät jalassa sängyssä peiton alla ja jääkaapissa letkottanut kukauden vanha keittokattila.
        Ei sitä repeä jos on pieniä lapsia jotka vie ajan ja mehut. Niitä rakastaa.
        Ei se hyvä siivo oo äitiyden tai naiseuden mittari

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä juttu...keskustelitte just tästä sun aloituksen aiheesta ja koitte hengenheimolaisuutta tai ainakin sie sanoit kokevasi...jännä juttu tämä sun aloitus..ja tämä keskustelu.

        LS

        Millä tavalka jännä juttu? Minä keskustelen milloin haluan, missä haluan ja mitä haluan.
        Oot varmaan huomannut
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voe voe kun tietäisit. Mutta tuskin kovin paha live-elämässä...siellä nyt on muutama hyvin paketoitu vaippa pyörinyt... Mutta jos sitä kerta viikkoon olet siivonnut, niin ei se ole isokaan juttu loppuviimein...

        LS

        Kun lapset oli pieniä meillä oli pyykkikone kuukaiden rikki, voitko kuvitella. Lapiolla olisi saanut lattialta kauhoa niitä vaatekasoja mutta käveltiin vaan päältä kun mentiin suihkuun.

        Raha oli tiukilla. Bye bye mani

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalka jännä juttu? Minä keskustelen milloin haluan, missä haluan ja mitä haluan.
        Oot varmaan huomannut
        ST

        Ei kun se oli jännä asia. ...kun sinä ja hän keskustelitte näistä mistä teit aloituksen ja huomasin sen nyt jälkikäteen....jotenkin jännä juttu. Te olette ikäänkuin sisaruksia toisillenne.

        Mulla on jotenkin sisimmässä epävarma olotila...ja ahdistaa ..etten ole riittävän hyvä äiti, en ole riittävän hyvä ihminen...ja ahdistus on nyt jotain 75 prossaa sadasta...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lapset oli pieniä meillä oli pyykkikone kuukaiden rikki, voitko kuvitella. Lapiolla olisi saanut lattialta kauhoa niitä vaatekasoja mutta käveltiin vaan päältä kun mentiin suihkuun.

        Raha oli tiukilla. Bye bye mani

        ST

        Se jotenkin kulminoituu myös hyväksytyksi tulemiseen ja siihen ettei osaa luottaa, että... ihmisten kanssa ei ole turvassa...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun se oli jännä asia. ...kun sinä ja hän keskustelitte näistä mistä teit aloituksen ja huomasin sen nyt jälkikäteen....jotenkin jännä juttu. Te olette ikäänkuin sisaruksia toisillenne.

        Mulla on jotenkin sisimmässä epävarma olotila...ja ahdistaa ..etten ole riittävän hyvä äiti, en ole riittävän hyvä ihminen...ja ahdistus on nyt jotain 75 prossaa sadasta...

        LS

        Kävin kaupassa, Prisma on klo 23 asti auki.

        Minkä asian sinussa pitäisi sun mielstä muuttua että olisit hyvä ihminen ja äiti?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se jotenkin kulminoituu myös hyväksytyksi tulemiseen ja siihen ettei osaa luottaa, että... ihmisten kanssa ei ole turvassa...

        LS

        Mitä pelkäät että voisi tapahtua ihmisten kanssa? Olipa huonosti muotoiltu kysymys mutta varmaan tiijät mitä ajan takaa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä pelkäät että voisi tapahtua ihmisten kanssa? Olipa huonosti muotoiltu kysymys mutta varmaan tiijät mitä ajan takaa.

        ST

        En tiedä pitääkö jonkin muuttua. Se on ahdistustila, joka tulee epävarmuudesta ja jostain sellaisesta riittämättömyyden tunteesta.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä pitääkö jonkin muuttua. Se on ahdistustila, joka tulee epävarmuudesta ja jostain sellaisesta riittämättömyyden tunteesta.

        LS

        Onkohan jokaisella ihmisellä jossain määrin riittämättömyyden tunnetta ja epävarmuutta jollain tasolla? Kun minusta näin äkkiseltään tuntuu että on.

        Me ollaan varmaan kaikki ihmiset epätäydellisiä?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan jokaisella ihmisellä jossain määrin riittämättömyyden tunnetta ja epävarmuutta jollain tasolla? Kun minusta näin äkkiseltään tuntuu että on.

        Me ollaan varmaan kaikki ihmiset epätäydellisiä?

        ST

        Niin en tiedä....vaikutat olevan itsesi kanssa tasapainossa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en tiedä....vaikutat olevan itsesi kanssa tasapainossa.

        LS

        Olen vain niin laiska etten jaksa koko ajan pohtia asioita syvällisesti.
        Ja tykkään höpsiä ja hullutella. Ehken ota asioita useinkaan niin vakavasti?ehkä pitäisi mutta kuten kirjoitin niin olen laiska semmoseen.

        Äitini ruukaa sanoa, että silloin on tosi kysymyksessä jos minä olen hiljaa ja totinen.

        Saitko nukuttua tarpeeksi? Väsyttääkö?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vain niin laiska etten jaksa koko ajan pohtia asioita syvällisesti.
        Ja tykkään höpsiä ja hullutella. Ehken ota asioita useinkaan niin vakavasti?ehkä pitäisi mutta kuten kirjoitin niin olen laiska semmoseen.

        Äitini ruukaa sanoa, että silloin on tosi kysymyksessä jos minä olen hiljaa ja totinen.

        Saitko nukuttua tarpeeksi? Väsyttääkö?

        ST

        Noo...oma vika jos en nukkunut, katsoin televisiota ehkä puoli yhteen yhteen....jouduin heräämään seitsemältä koululaisia laittamaan kouluun...


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vain niin laiska etten jaksa koko ajan pohtia asioita syvällisesti.
        Ja tykkään höpsiä ja hullutella. Ehken ota asioita useinkaan niin vakavasti?ehkä pitäisi mutta kuten kirjoitin niin olen laiska semmoseen.

        Äitini ruukaa sanoa, että silloin on tosi kysymyksessä jos minä olen hiljaa ja totinen.

        Saitko nukuttua tarpeeksi? Väsyttääkö?

        ST

        No mitä sinulle kuuluu?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noo...oma vika jos en nukkunut, katsoin televisiota ehkä puoli yhteen yhteen....jouduin heräämään seitsemältä koululaisia laittamaan kouluun...


        LS

        Mutta ymmärrettävää koska tarvii omaa aikaakin niin sitä ottaa sitten vaikka yöllä?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä sinulle kuuluu?

        LS

        Väsyttää. Nukahdin 3 aikaan ja heräsin puoli 7.paikkoja aärkee mutta sinnittelen väkisin.

        Täksi päiväksi luvattu aurinkoistakin ja tuollahan se taivaalla jo näkkyypi.

        Onko teillä erityislapsia?


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väsyttää. Nukahdin 3 aikaan ja heräsin puoli 7.paikkoja aärkee mutta sinnittelen väkisin.

        Täksi päiväksi luvattu aurinkoistakin ja tuollahan se taivaalla jo näkkyypi.

        Onko teillä erityislapsia?


        ST

        Et sinäkään sitten ole nukkunut paljoa.

        Kysymys on ehkä liian henkilökohtainen nettisivuille.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinäkään sitten ole nukkunut paljoa.

        Kysymys on ehkä liian henkilökohtainen nettisivuille.

        LS

        Aivan, ei tarvitse tietenkään vastata.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, ei tarvitse tietenkään vastata.

        ST

        Käyttäytyikö VD sun mielestä normaalisti, tilanteen huomioonottaen? Kohdellaanko ystävää kuin ei olisi huomaavinaan, suihkitaan paikalle ja lähdetään ja mistään ei ota mitään selvää. Kirjoittaa ympäripyöreitä, ihmeellisiä juttuja haaksirikoista tai jostain..ja katoaa taas...
        Ei sellainen taida olla ystävyyttä, vai mitä luulet...ja ehkä niin huonosta ystävyydestä pitäisi osata päästää irti. Olen vain surullinen jotenkin että pidän sellaisen ystävyyden rippeistä kiinni, missä en ole ollut arvostettu. Sitten jää aina jotenkin olo että taas tein väärin tai jotain...

        Ps. Et sinä joutuisi siivous ja pyykkäyshommiin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäytyikö VD sun mielestä normaalisti, tilanteen huomioonottaen? Kohdellaanko ystävää kuin ei olisi huomaavinaan, suihkitaan paikalle ja lähdetään ja mistään ei ota mitään selvää. Kirjoittaa ympäripyöreitä, ihmeellisiä juttuja haaksirikoista tai jostain..ja katoaa taas...
        Ei sellainen taida olla ystävyyttä, vai mitä luulet...ja ehkä niin huonosta ystävyydestä pitäisi osata päästää irti. Olen vain surullinen jotenkin että pidän sellaisen ystävyyden rippeistä kiinni, missä en ole ollut arvostettu. Sitten jää aina jotenkin olo että taas tein väärin tai jotain...

        Ps. Et sinä joutuisi siivous ja pyykkäyshommiin.

        LS

        Mun on todella vaikea sanoa mielipidettäni koska en oikein näe kokonaiskuvaa tapahtumista.

        Mutta yleisesti tietenkään välinpitämättömyys ei kuulu ystävyyteen. Sanotaan että viha ei ole rakkauden vastakohta vaan välinpitämättömyys.
        Se onbraskas kokemus, kokea olla ei välitetty ja välinpitämättömästi kojdeltu. Siinä jääbtyhjän päälle ja kaikki ne rakenteet jotka oli rakentanut sen varaan että toinenkin välittää niin ne mirtuvat ja tukee tunne että kaikki oli valhetta tms. Siihen on vielä panostanut paljon monenlaista energiaa ja elänyt siinä vuorovaikutuksessa elämänsä kanssa suhteessa ympäristöönsä kuin myös sisäisen minänsä kanssa että siittä on tullut elämä.
        Kun tuo häviää tukee tyhjyys ja ikään kuin jokin olisi kuollut.

        Olen pahoillani LS

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun on todella vaikea sanoa mielipidettäni koska en oikein näe kokonaiskuvaa tapahtumista.

        Mutta yleisesti tietenkään välinpitämättömyys ei kuulu ystävyyteen. Sanotaan että viha ei ole rakkauden vastakohta vaan välinpitämättömyys.
        Se onbraskas kokemus, kokea olla ei välitetty ja välinpitämättömästi kojdeltu. Siinä jääbtyhjän päälle ja kaikki ne rakenteet jotka oli rakentanut sen varaan että toinenkin välittää niin ne mirtuvat ja tukee tunne että kaikki oli valhetta tms. Siihen on vielä panostanut paljon monenlaista energiaa ja elänyt siinä vuorovaikutuksessa elämänsä kanssa suhteessa ympäristöönsä kuin myös sisäisen minänsä kanssa että siittä on tullut elämä.
        Kun tuo häviää tukee tyhjyys ja ikään kuin jokin olisi kuollut.

        Olen pahoillani LS

        ST

        Ei sinun tarvitse olla pahoillasi. Ethän se sinä ollut. On vain vaikea ymmärtää, että...minulla ei ole hyvä itsetunto ja ja ihminen, johon luotin...mietin, miten voi tehdä niin minulle. Edes minä en ansaitse noin hölmöä käytöstä osakseni, vaikka minussa on vikani. Enkä häpeä ystävyydestä mitään. Tai eihän se sitä ollutkaan, mutta...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun on todella vaikea sanoa mielipidettäni koska en oikein näe kokonaiskuvaa tapahtumista.

        Mutta yleisesti tietenkään välinpitämättömyys ei kuulu ystävyyteen. Sanotaan että viha ei ole rakkauden vastakohta vaan välinpitämättömyys.
        Se onbraskas kokemus, kokea olla ei välitetty ja välinpitämättömästi kojdeltu. Siinä jääbtyhjän päälle ja kaikki ne rakenteet jotka oli rakentanut sen varaan että toinenkin välittää niin ne mirtuvat ja tukee tunne että kaikki oli valhetta tms. Siihen on vielä panostanut paljon monenlaista energiaa ja elänyt siinä vuorovaikutuksessa elämänsä kanssa suhteessa ympäristöönsä kuin myös sisäisen minänsä kanssa että siittä on tullut elämä.
        Kun tuo häviää tukee tyhjyys ja ikään kuin jokin olisi kuollut.

        Olen pahoillani LS

        ST

        Tekisikö sinä minulle niin, että olisit kuin et tuntisi ja osoittaisit välinpitämättömyyttä? Pysyisitkö elämässäni vai heittäisitkö pois kuin jonkin vanhan rievun pois silmistäsi? Häpeäisitkö olla ystäväni? Vai olisiko sinulle jotain mistä tuntisit olevasi kiitollinen?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun tarvitse olla pahoillasi. Ethän se sinä ollut. On vain vaikea ymmärtää, että...minulla ei ole hyvä itsetunto ja ja ihminen, johon luotin...mietin, miten voi tehdä niin minulle. Edes minä en ansaitse noin hölmöä käytöstä osakseni, vaikka minussa on vikani. Enkä häpeä ystävyydestä mitään. Tai eihän se sitä ollutkaan, mutta...

        LS

        Oliko teillä avioliiton ulkopuolinen rakkaussuhde tai oliko se yksistään ystävyyttä?
        Tai oliko se niin että välillänne ei ollut vielä kiinteämpää suhdetta ehtinyt muodostua?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko teillä avioliiton ulkopuolinen rakkaussuhde tai oliko se yksistään ystävyyttä?
        Tai oliko se niin että välillänne ei ollut vielä kiinteämpää suhdetta ehtinyt muodostua?

        ST

        En ole oikein saanut tuosta suhderakenteesra kuvaa, että millainen se oli.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekisikö sinä minulle niin, että olisit kuin et tuntisi ja osoittaisit välinpitämättömyyttä? Pysyisitkö elämässäni vai heittäisitkö pois kuin jonkin vanhan rievun pois silmistäsi? Häpeäisitkö olla ystäväni? Vai olisiko sinulle jotain mistä tuntisit olevasi kiitollinen?

        LS

        Jos loukkaisit minua jatkuvasti ja olisit minulle paha niin silloin ottaisin etäisyyttä suojelkakseni itseäni.
        Jos taas olisit oikein vaikea niin että joutuisin pelkäämään niin silloin laittaisin välit poikki.
        Mutta mitä olet täällä kirjoitellut niin en sen perusteella laittaisi välejämme poikki. En häpeä yhtään mitään mistä olemme kirjoitelleet enkä häpeä kirjoittaa kanssasi.

        Oon varmasti kiitollinenkin. Erillaisten ihmisten kohtaaminen on rikkautta ja on ollut mielenkiintoista kohdata sinut.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko teillä avioliiton ulkopuolinen rakkaussuhde tai oliko se yksistään ystävyyttä?
        Tai oliko se niin että välillänne ei ollut vielä kiinteämpää suhdetta ehtinyt muodostua?

        ST

        Se oli minulle ystävyyttä, jossa tunsin syvää emotionaalista tunnetta toista kohtaan.

        Ei ollut rakkaussuhde inhimillisesti katsoen, kahden ihmisen välillä...jos sitä meinaat.

        Luokittelisin ystävyydeksi, jossa minulla oli toiseen myös syvä kiintymys tai on vieläkin, mutta...ymmärrän että se ei pohjaudu molemminpuoliseen välittämiseen, joten se on sillä tavoin harha...voisin silti aidosti sanoa välittäväni toisesta vaikka se ei perustu totuuteen, koska jos se perustuisi totuuteen niin ei tarvitsisi...olla muuta kuin aidosti ja osoittaa aidosti välittämistä...se on kokemukselleni ollut merkittävä ystävyyssuhde...mutta en tiedä miksi..kun peilaa kaikkea tätä mitä sen ympärillä on tapahtunut...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos loukkaisit minua jatkuvasti ja olisit minulle paha niin silloin ottaisin etäisyyttä suojelkakseni itseäni.
        Jos taas olisit oikein vaikea niin että joutuisin pelkäämään niin silloin laittaisin välit poikki.
        Mutta mitä olet täällä kirjoitellut niin en sen perusteella laittaisi välejämme poikki. En häpeä yhtään mitään mistä olemme kirjoitelleet enkä häpeä kirjoittaa kanssasi.

        Oon varmasti kiitollinenkin. Erillaisten ihmisten kohtaaminen on rikkautta ja on ollut mielenkiintoista kohdata sinut.

        ST

        No minä varmaan häntä loukkasin paljon ja ymmärrän häntä sillä tavoin....mutta en ole sillä tavoin paha, että minua olisi pitänyt pelätä, ehkä rikkinäinen korkeintaan olen ollut monella tavoin..en koe silti ansaitsevani pelleilyksi luokiteltavaa "kanssakäymistä" ja aliarvioimistani...vaikka olisin typerä ja hölmö...ihmisarvoni ansaitsee kuitenkin sen...siis rehellisyyttä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos loukkaisit minua jatkuvasti ja olisit minulle paha niin silloin ottaisin etäisyyttä suojelkakseni itseäni.
        Jos taas olisit oikein vaikea niin että joutuisin pelkäämään niin silloin laittaisin välit poikki.
        Mutta mitä olet täällä kirjoitellut niin en sen perusteella laittaisi välejämme poikki. En häpeä yhtään mitään mistä olemme kirjoitelleet enkä häpeä kirjoittaa kanssasi.

        Oon varmasti kiitollinenkin. Erillaisten ihmisten kohtaaminen on rikkautta ja on ollut mielenkiintoista kohdata sinut.

        ST

        Meillä ei ole ollut avioliiton ulkopuolista suhdetta. Emme ole edes tavanneet toisiamme kasvokkain. Sitä on vaikea selittää. Minulla on varmaan ollut siihen aikaan vaikeaa ja olen kokenut saaneeni elämääni jotain ja se toisen läsnäolo on antanut elämään paljon ja kokemus siitä että on ollut välitetty...minä en tietenkään ole voinut sitä samaa tarjota, koska olin niin rikkonainen....se on kuitenkin sellainen syvä haava...olen ollut toisen edessä jotenkin "niin paljaana" henkisesti ja emotionaalisesti, että huomata, että se välittäminen ei ollut totta...se on niin syvä haava...luotin toiseen ihmiseen ja se ihminen ei edes ymmärrä ettei kyse ole yksin siitä pitääkö hän asiat itsellään vaan siitä...kun hän näki minut niin...hän hylkäsi ... En tiedä ymmärrätkö mitä tarkoitan

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos loukkaisit minua jatkuvasti ja olisit minulle paha niin silloin ottaisin etäisyyttä suojelkakseni itseäni.
        Jos taas olisit oikein vaikea niin että joutuisin pelkäämään niin silloin laittaisin välit poikki.
        Mutta mitä olet täällä kirjoitellut niin en sen perusteella laittaisi välejämme poikki. En häpeä yhtään mitään mistä olemme kirjoitelleet enkä häpeä kirjoittaa kanssasi.

        Oon varmasti kiitollinenkin. Erillaisten ihmisten kohtaaminen on rikkautta ja on ollut mielenkiintoista kohdata sinut.

        ST

        Ja ehkä tietyllä tapaa koen tulleeni petetyksi, että olen uskonut toisesta hyvää. Hän on ollut jotain minulle, jota hän ei selvästikään ollut. Jos hän olisi välittänyt, ei hän olisi toiminut noin lapsellisesti.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli minulle ystävyyttä, jossa tunsin syvää emotionaalista tunnetta toista kohtaan.

        Ei ollut rakkaussuhde inhimillisesti katsoen, kahden ihmisen välillä...jos sitä meinaat.

        Luokittelisin ystävyydeksi, jossa minulla oli toiseen myös syvä kiintymys tai on vieläkin, mutta...ymmärrän että se ei pohjaudu molemminpuoliseen välittämiseen, joten se on sillä tavoin harha...voisin silti aidosti sanoa välittäväni toisesta vaikka se ei perustu totuuteen, koska jos se perustuisi totuuteen niin ei tarvitsisi...olla muuta kuin aidosti ja osoittaa aidosti välittämistä...se on kokemukselleni ollut merkittävä ystävyyssuhde...mutta en tiedä miksi..kun peilaa kaikkea tätä mitä sen ympärillä on tapahtunut...

        LS

        Sillä tavalla se perustuu totuuteen että tunteesi ovat aidot mitä tunnet ja en veisi pohjaa kokonaan pois sillä perusteella että me teemme tässä tapahtuneesta oletuksia siittä miksi ystäväsi teki mitä teki.
        Uskon hyvyyteen. Uskon että hänellä oli hyvät ja painavat syynsä.
        Mutta uskon hyvyyteen myös toisin päin niin että koska tunnwt syvää yhteyttä niin olisiko mahdollista illa iloinen hänen puolestaan ja luottaa siijen että hän teki oikean ratkaisun teidän molempien kannalta?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä varmaan häntä loukkasin paljon ja ymmärrän häntä sillä tavoin....mutta en ole sillä tavoin paha, että minua olisi pitänyt pelätä, ehkä rikkinäinen korkeintaan olen ollut monella tavoin..en koe silti ansaitsevani pelleilyksi luokiteltavaa "kanssakäymistä" ja aliarvioimistani...vaikka olisin typerä ja hölmö...ihmisarvoni ansaitsee kuitenkin sen...siis rehellisyyttä.

        LS

        Kyllä jokaisen ihmisarvo ansaitsee rehellisyyden minustakin. On hyvä olla rehellinen myös itselleen minun mielestä sillä se auttaa kasvussa kohti sisäistä rauhaa ja ymmärrystä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä ei ole ollut avioliiton ulkopuolista suhdetta. Emme ole edes tavanneet toisiamme kasvokkain. Sitä on vaikea selittää. Minulla on varmaan ollut siihen aikaan vaikeaa ja olen kokenut saaneeni elämääni jotain ja se toisen läsnäolo on antanut elämään paljon ja kokemus siitä että on ollut välitetty...minä en tietenkään ole voinut sitä samaa tarjota, koska olin niin rikkonainen....se on kuitenkin sellainen syvä haava...olen ollut toisen edessä jotenkin "niin paljaana" henkisesti ja emotionaalisesti, että huomata, että se välittäminen ei ollut totta...se on niin syvä haava...luotin toiseen ihmiseen ja se ihminen ei edes ymmärrä ettei kyse ole yksin siitä pitääkö hän asiat itsellään vaan siitä...kun hän näki minut niin...hän hylkäsi ... En tiedä ymmärrätkö mitä tarkoitan

        LS

        Näki sinun sisimpäsikö? Kirjoititbettä kirjoitit hänelle rumasti voisiko se olka syy että hän ei enää halunnut olla yhteydessä?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä tavalla se perustuu totuuteen että tunteesi ovat aidot mitä tunnet ja en veisi pohjaa kokonaan pois sillä perusteella että me teemme tässä tapahtuneesta oletuksia siittä miksi ystäväsi teki mitä teki.
        Uskon hyvyyteen. Uskon että hänellä oli hyvät ja painavat syynsä.
        Mutta uskon hyvyyteen myös toisin päin niin että koska tunnwt syvää yhteyttä niin olisiko mahdollista illa iloinen hänen puolestaan ja luottaa siijen että hän teki oikean ratkaisun teidän molempien kannalta?

        ST

        Hän on ilmeisen tyytyväinen ratkaisunsa, hänelle sen suon toki...mutta onko siinä jotain oikein, niin salli epäillä sitä.

        Ei ole sellaista syytä, ettei voi sanoa rehellisesti...että olin hänelle riippakivi...olisi sanonut sen vain suoraan niin en jankkaisi näitä ikuisuuteen...mitä siinä on oikein että tietää toiseen ihmiseen vaikuttaneen näin muttei ole valmis kohtaamaan sitä ihmistä...se on vain pelkuruutta...ei muuta.

        Siinä ei ole mitään mikä pitäisi vain hyväksyä...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä tavalla se perustuu totuuteen että tunteesi ovat aidot mitä tunnet ja en veisi pohjaa kokonaan pois sillä perusteella että me teemme tässä tapahtuneesta oletuksia siittä miksi ystäväsi teki mitä teki.
        Uskon hyvyyteen. Uskon että hänellä oli hyvät ja painavat syynsä.
        Mutta uskon hyvyyteen myös toisin päin niin että koska tunnwt syvää yhteyttä niin olisiko mahdollista illa iloinen hänen puolestaan ja luottaa siijen että hän teki oikean ratkaisun teidän molempien kannalta?

        ST

        Sinä et voi tietää oliko ne syyt oikeasti hyvät...uskon maailmaan, jossa toimitaan toista kohtaan niin, että asioista voi sanoa rehellisesti ja aidosti, oli se sitten sellaista joka satuttaa kun, mutta jos on vilpitön...ei tarvitse pelleillä ja lymyillä asian kanssa...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näki sinun sisimpäsikö? Kirjoititbettä kirjoitit hänelle rumasti voisiko se olka syy että hän ei enää halunnut olla yhteydessä?

        ST

        Ehkä se oli hänen syynsä ettei halunnut olla tekemisissä, mutta ei sitä kertonut, että siksi....ja kun selkeästi ainakin on palstaa lukenut ja ehkä lukee...voisi olla sen verran mies, että puhuisi selkokieltä... nimittäin jos olen niin taukki, niin mitä ihmettä kävi säätämässä tällä palstalla...ihmettelen vain, se oli ainakin vuono anteeksipyyntö, ei mennyt ihan maaliin, vaikka olisikin ollut yritystä mukana.

        Odotan häneltä itseltään anteeksipyyntöä.

        LS


        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se oli hänen syynsä ettei halunnut olla tekemisissä, mutta ei sitä kertonut, että siksi....ja kun selkeästi ainakin on palstaa lukenut ja ehkä lukee...voisi olla sen verran mies, että puhuisi selkokieltä... nimittäin jos olen niin taukki, niin mitä ihmettä kävi säätämässä tällä palstalla...ihmettelen vain, se oli ainakin vuono anteeksipyyntö, ei mennyt ihan maaliin, vaikka olisikin ollut yritystä mukana.

        Odotan häneltä itseltään anteeksipyyntöä.

        LS


        LS

        Vuono eli huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näki sinun sisimpäsikö? Kirjoititbettä kirjoitit hänelle rumasti voisiko se olka syy että hän ei enää halunnut olla yhteydessä?

        ST

        No...onko se sisimpäni nyt niin musta oikeasti? Että pitää juosta karkuun niin ettei kerkeä tai uskalla sanoa totuutta ...

        Olen kuule monia monia palstalla luuraavia kiltimpi ihmisenä....silleen oikeasti...muut vaan osaa pitää piilossa virheellisyytensä...se mitä olen on aikalailla näkyvillä, että jos joku ihan psykopaateiksi sattuu pelkäämään...niin olen pahoillani sokeudesta minkä omaa.

        Eli ei ole syytä juosta pakoon vaikka ei ihmisenä pitäisi minusta...ja vaikka olinkin ihan hölmö mölyturpa...niin silti...VDn pitäisi kyllä tietää ja nähdä...että se oli kullan edessä olevaa likaa vaan...

        Juu joku lukee, et olen ylimielinen...mutta tämmöinen kirjoittelija nyt oon vaan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä tavalla se perustuu totuuteen että tunteesi ovat aidot mitä tunnet ja en veisi pohjaa kokonaan pois sillä perusteella että me teemme tässä tapahtuneesta oletuksia siittä miksi ystäväsi teki mitä teki.
        Uskon hyvyyteen. Uskon että hänellä oli hyvät ja painavat syynsä.
        Mutta uskon hyvyyteen myös toisin päin niin että koska tunnwt syvää yhteyttä niin olisiko mahdollista illa iloinen hänen puolestaan ja luottaa siijen että hän teki oikean ratkaisun teidän molempien kannalta?

        ST

        Ehkä mun on uskottava se että hän ei ollut sitä mitä luulin. Että olin jotenkin sokea tilanteessa.

        Mutta se ei toisi mielenrauhaa uskotella että teki jotain yhteisen hyvän eteen tai parhaaksi...se ei kuulosta oikealta...

        .hännän että ei minusta tarvitse pitää eikä ystävänikään olla...ja se on ihan fine, mutta olisin silti kaivannut sitä rehellisyyttä ja eniten elämässä se ehkä jää vainoamaan loppuviimein häntä itseään, jos ei ole yksin kivi sisimmältään.

        Minä jotenkin aina ihailin häntä...mutta huomaan että loppuviimein hän taisi olla surkuteltavampi otus kuin minä olin koskaan ollut rikkinäisyydesäni. Joten...mitäpä itkemään jäämään. Tämä on näin nähtävä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No...onko se sisimpäni nyt niin musta oikeasti? Että pitää juosta karkuun niin ettei kerkeä tai uskalla sanoa totuutta ...

        Olen kuule monia monia palstalla luuraavia kiltimpi ihmisenä....silleen oikeasti...muut vaan osaa pitää piilossa virheellisyytensä...se mitä olen on aikalailla näkyvillä, että jos joku ihan psykopaateiksi sattuu pelkäämään...niin olen pahoillani sokeudesta minkä omaa.

        Eli ei ole syytä juosta pakoon vaikka ei ihmisenä pitäisi minusta...ja vaikka olinkin ihan hölmö mölyturpa...niin silti...VDn pitäisi kyllä tietää ja nähdä...että se oli kullan edessä olevaa likaa vaan...

        Juu joku lukee, et olen ylimielinen...mutta tämmöinen kirjoittelija nyt oon vaan.

        LS

        Joss kuitenkin otti nokkiinsa, onko mahdollista?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä mun on uskottava se että hän ei ollut sitä mitä luulin. Että olin jotenkin sokea tilanteessa.

        Mutta se ei toisi mielenrauhaa uskotella että teki jotain yhteisen hyvän eteen tai parhaaksi...se ei kuulosta oikealta...

        .hännän että ei minusta tarvitse pitää eikä ystävänikään olla...ja se on ihan fine, mutta olisin silti kaivannut sitä rehellisyyttä ja eniten elämässä se ehkä jää vainoamaan loppuviimein häntä itseään, jos ei ole yksin kivi sisimmältään.

        Minä jotenkin aina ihailin häntä...mutta huomaan että loppuviimein hän taisi olla surkuteltavampi otus kuin minä olin koskaan ollut rikkinäisyydesäni. Joten...mitäpä itkemään jäämään. Tämä on näin nähtävä.

        LS

        Ok. Selvä. Se on sitten taputeltubja eiku etiäpäin sitten vain.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Selvä. Se on sitten taputeltubja eiku etiäpäin sitten vain.

        ST

        No näinhän se on nähtävä, muuta ei tilanteessakaan tieten voi.

        On mahdollista että otti nokkiinsa, jopa viimeksi kun oli palstalla niin ehkä vähän tölväisin...mutta ei se kyllä saisi olla niin iso asia, että täytyisi siitä itseensä ottaa....huomasin vaan et katos sen jälkeen taas kuin pieru saharaan, mutta ei jaksa jos ei uskalla edes pieraista keskusteluissa....vähän relax näitä täytyy nyt lukee...itsekunkin... minunkin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näinhän se on nähtävä, muuta ei tilanteessakaan tieten voi.

        On mahdollista että otti nokkiinsa, jopa viimeksi kun oli palstalla niin ehkä vähän tölväisin...mutta ei se kyllä saisi olla niin iso asia, että täytyisi siitä itseensä ottaa....huomasin vaan et katos sen jälkeen taas kuin pieru saharaan, mutta ei jaksa jos ei uskalla edes pieraista keskusteluissa....vähän relax näitä täytyy nyt lukee...itsekunkin... minunkin.

        LS

        Niinpä,. Oletko juonut Marlin appelsiinktuoremehua?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä,. Oletko juonut Marlin appelsiinktuoremehua?

        ST

        Öö...ehkä voi olla tai sitten ei...en ainakaan päivittäin, viikoittain, kuukausittain, vuosittain...mutta kenties, kenties.

        Miten niin?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öö...ehkä voi olla tai sitten ei...en ainakaan päivittäin, viikoittain, kuukausittain, vuosittain...mutta kenties, kenties.

        Miten niin?

        LS

        😂 Kunhan kyssyin 😆😆 köh köh alkoi ääneen naurattamaan.

        Eikö se ole Tropiccia? 😆

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂 Kunhan kyssyin 😆😆 köh köh alkoi ääneen naurattamaan.

        Eikö se ole Tropiccia? 😆

        ST

        No ei tämä nyt niin hauskaa ole mutta kait se on tropicia.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tämä nyt niin hauskaa ole mutta kait se on tropicia.

        LS

        😅😅

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tämä nyt niin hauskaa ole mutta kait se on tropicia.

        LS

        Tein melko paljon omppumehua. Poimin omenia 2 saavillista ja mehustin. Sitten poimin 7 ämpärillistä jotka tein hilloksi. Sitten loppui omenat puista tai jäi ihan ylös ja nyt ne ovat maassa. Oisiko ämpärillinen, ei sen enempää.

        Onko.nämä nyt niitä tylsiä juttuja?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein melko paljon omppumehua. Poimin omenia 2 saavillista ja mehustin. Sitten poimin 7 ämpärillistä jotka tein hilloksi. Sitten loppui omenat puista tai jäi ihan ylös ja nyt ne ovat maassa. Oisiko ämpärillinen, ei sen enempää.

        Onko.nämä nyt niitä tylsiä juttuja?

        ST

        No ihan normaaleja juttuja. Miksi asioiden pitäisi olla aina jotenkin "eitylsiä"...elämään nyt kuuluu omenia ja niiden mehustamista...siis normaaliin elämään...ei ne ole aina puheetkaan sellaisia, jotta niillä pitäs viihdyttää tai naurattaa...

        Kiva, että tuli mehua ja hilloa...luonnonantimista.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ihan normaaleja juttuja. Miksi asioiden pitäisi olla aina jotenkin "eitylsiä"...elämään nyt kuuluu omenia ja niiden mehustamista...siis normaaliin elämään...ei ne ole aina puheetkaan sellaisia, jotta niillä pitäs viihdyttää tai naurattaa...

        Kiva, että tuli mehua ja hilloa...luonnonantimista.

        LS

        Jep 😊


    • Anonyymi

      Enkä aijo olla hiljaa!! Kenenkäännuskovaisen ei tarvitse olla hiljaa tästä aiheesta joka on jokaisen tiedossa ja kaikille ilmoitettu.

      ST

    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa:

      "Kaikkinainen pahuus tullaan peitetyksi." ?

      • Anonyymi

        Ihan vaan sitä että ihmisiä hujataan niin että kun uskon pitäisi perustua siihen kulmakiveen Jokka on Herra Jeesus Kristus niin tuota kaikin keinoin vesitetään niin että se tulee hyljätyksi ja tilalle tulee kaikkinainen sellainen meno joka miellyttää lihaa. Ja tuo on puettu sellaiseen asuun että se näyttää hyvältä ja oikealta sekä itse rakkaudella valmistetulta, Herraltaan itseltään tulleelta, mutta se ei ole sitä vaan se on pahuus valkeuden vaatteissa.

        ST


    • Anonyymi

      Ylösalaisinkääntö itse sansana on Raamatussa tai ainakin ajatus siitä.

      He kääntävät ARMON IRSTAUDEKSI.
      Homosteluasiassa, esiaviolliset seksisuhteet sallittuja syntejä kummatkin, avioertot ja Luoja ti4tää mitkä muut, niitä lienee 666 lisääkin bäitä armo irtaudeksi kääntämisiä.

      Suomen oikeus toimii nyt niin että kristittyä jumlattomat pytkivät "hirttämään", illä hirttämisen murhanhimo tässä on takana, halu edistää vääryyttä ja pahuutta oikeuslaitoksen avulla, joka on tehollain tapa oikeusmurhille, joihin pahat ihmiset lain avulla , lainmuutoksilla pyrkivät.

      Kaavinta: vauvamurha, jossa vauva pilkotaan terävällä veitselle kuoliasaksi raaja raajalta ja sitten poistetaan palaset hekumaa rakastaneen naisen elämänhuoneesta riettauden harjoittamisen takia tai jonkin muun synninmuodon takia. Itse vauvanmurha on murha, joka ei vanhene koskaan.

      Selef

      • Anonyymi

        Rankkoja esimerkkejä 🤔

        ST


    • Anonyymi

      Minusta uskonnot voivat vain muuttua ajan mukana ja on hyvä että tapahtuu kehitystä. Ei tänä päivänä olisi mahdollista elää kuten Mooseksen aikoihin.

      Tuskin välittäminen ja rakastaminen on huono juttu, mutta jos se on vain keino esimerkiksi edistää omaa tulkintaa/samalla itseään, se perustuu omaan egoon ja tietynlaiseen narsismiin.

      Seurakunnissa ja uskovien ystävyydestä toivoin välittämistä. Jeesus sanoo että Hänen omansa tulee tunnetuiksi siitä, että heillä on keskinäinen yhteys. Olen joutunut siinäkin pettymään ja uskovat sanovat ettei rakkautta ole ihmisten keskuudessa, koska kaikki on vajavaista. Ei tosin sellainen ole rakkautta, jossa pyritään hallitsemaan toisen elämää.

      LS

    • Anonyymi

      Niinpä. Uskovaiset salaavat rötöksensä pedofiliasta alkaen.

    • Anonyymi

      Helluntailiikeen perustaja Charles Fox Parham sai syytteen sodomiasta.
      Sanakirjan mukaan sodomia tarkoittaa lapsiin ja eläimiin sekaantumista.

      Suomen Parham, tänne 1920-luvulla 40 helluntaiseurakuntaa perustanut Gerhard Olsen-Smildt sai 6 kk vankeustuomion ja karkotuksen Norjaan homoseksuaalisen hurjastelun vuoksi.

      Valit. 5:7 "Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa. "

      1. Tim. 5:22 "Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana."

      • Anonyymi

        joo tee se eli lakkaa kirjoittamasta foorumeille asioista joista sinulla ei ol e oikeastaan mitään todellista tietoa.


    • Anonyymi

      Näin inhottavaa unta.
      Ensin unessa lapseni oli lähdössä uimaan ja se meni ulos takaovesta.

      Huomasin että mulla oli jäänyt vanhoja puhelimia taskuun ja ne pitää käydä palauttamassa työpaikalle. Niitä puhelimia oli useita. Ehkä ne oli toimimattomia tai en muista tarkalleen.

      Ulkona oli lunta ja yhtäkkiä pihalle tuli nainen. Se vaan tuli etupihalle ja istuutui siihen ja kertoi olevansa puukaisa. Lempinimi kuulemme tuli siitä, että hän näki unta, että puu kiertyi ja kiertyi ja kiertyi ympärille niin että tuntuu kuin kuolisi.


      No kello soi ja puukaisa lopetti puheensa...mutta uskallanhan päästää lapseni uimaan?

      LS

      • Anonyymi

        No vastaan itselleni, että ehkä se oli vain uni...

        LS


      • Anonyymi

        VD heittäisi pallon takaisin minulle ja kysyisi, että mitä mieltä minä itse olen unesta.

        Kertoisin hänelle, että se unen nainen kuvastaa jotain puolta minussa, puukaisa on myös minä itse. Se kuvastaa sitä hetkeä kun ahdistaa vähän tai enemmän ja yritän soittaa vanhoilla rikkinäisillä puhelimilla...unessa nainen kertoo että puu kiertää ja kiertää...ja tuntuu kuin kuolisi...ja arjessa toimin sen mukaan...en osaa selittää, mutta tuntuu kuin olisin tehnyt itse saattanut unen sanoman jotenkin toteen pelkäämällä eli se kertoo minun peloistani ja ahdistuksesta, johon haen tukea, mutta ne ovat rikkinäisiä puhelimia, ne ihmiset...

        Näen joskus unia, joilla on jokin sanoma mitä en ymmärrä siinä hetkessä...mutta on sanoma mikä hyvänsä, en voinko vaikuttaa lopputulokseen...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VD heittäisi pallon takaisin minulle ja kysyisi, että mitä mieltä minä itse olen unesta.

        Kertoisin hänelle, että se unen nainen kuvastaa jotain puolta minussa, puukaisa on myös minä itse. Se kuvastaa sitä hetkeä kun ahdistaa vähän tai enemmän ja yritän soittaa vanhoilla rikkinäisillä puhelimilla...unessa nainen kertoo että puu kiertää ja kiertää...ja tuntuu kuin kuolisi...ja arjessa toimin sen mukaan...en osaa selittää, mutta tuntuu kuin olisin tehnyt itse saattanut unen sanoman jotenkin toteen pelkäämällä eli se kertoo minun peloistani ja ahdistuksesta, johon haen tukea, mutta ne ovat rikkinäisiä puhelimia, ne ihmiset...

        Näen joskus unia, joilla on jokin sanoma mitä en ymmärrä siinä hetkessä...mutta on sanoma mikä hyvänsä, en voinko vaikuttaa lopputulokseen...

        LS

        Sanovat että unet kertovat ihmisen tunneperäisistä kokemuksista selvittäen ja ratkaisten ongelmia. Aivothan työskentelevät nukkuessakin.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanovat että unet kertovat ihmisen tunneperäisistä kokemuksista selvittäen ja ratkaisten ongelmia. Aivothan työskentelevät nukkuessakin.

        ST

        No mistähän se kertoo, että uneen ilmestyy puukaisa niminen henkilö, joka sanoi nimensä tulleen...mutta ajattelen varmaan omaavani lahjoja myös tietynlaiseen asioiden aistimiseen ja kait sitä taustaa vasten aamulla...sitten palstalla "hörhöilin"...mutta tuskin unessa oli sellaisesta kyse...en ole varma enää kertooko se mistään muusta kuin vain olemalla uni unien joukossa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mistähän se kertoo, että uneen ilmestyy puukaisa niminen henkilö, joka sanoi nimensä tulleen...mutta ajattelen varmaan omaavani lahjoja myös tietynlaiseen asioiden aistimiseen ja kait sitä taustaa vasten aamulla...sitten palstalla "hörhöilin"...mutta tuskin unessa oli sellaisesta kyse...en ole varma enää kertooko se mistään muusta kuin vain olemalla uni unien joukossa.

        LS

        Jos aivosi tosiaan työstävät ahdistuneisuuttasi?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aivosi tosiaan työstävät ahdistuneisuuttasi?

        ST

        Siis unessasi. Ihan normia.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aivosi tosiaan työstävät ahdistuneisuuttasi?

        ST

        Niin... ehkäpä. Mutta se nyt vaan oli jokin uni, ei muuta...ihan hölmöjä juttuja näen unissani.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aivosi tosiaan työstävät ahdistuneisuuttasi?

        ST

        Käytkö jossain seurakunnassa?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytkö jossain seurakunnassa?

        LS

        En nykyään ole käynyt.
        Kirjoitit että odotat hänen anteeksi pyyntöään, mitä jos sitä ei tule?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nykyään ole käynyt.
        Kirjoitit että odotat hänen anteeksi pyyntöään, mitä jos sitä ei tule?

        ST

        Anteeksipyyntö, ei sitä tule tai en usko siihen, koska hän ajattelee tekevänsä varmaan oikein...hän ei vaikuta anteeksipyytelevältä ihmisenä tai mikä mielikuva asiassa on jäänyt..ja en minä sillä, että toisen pitäisi pyytää anteeksi jotain mitä ei itse koe, että siinä olisi pyydettävää...lähinnä sitä outoa käytöstä ja epäsuoruutta, ettei voinut vain sanoa kuin ihminen ihmiselle, että seurani ei voisi vähempää kiinnostaa...että piti jotenkin toimia niin, että uskoin viimeiseen asti, meistä pystyvän tulla ihan aitoja oikeita ystäviä. Että ei meistä ystäviä tullutkaan....koska jos toinen katoaa niin tai tekee katoamistempun, niin huonot rakennuspalikat ovat.

        Niin jos ei pyydä anteeksi niin eihän se mitään muuta...ehkä parempi että ei myönnäkään virheitä, koska kait olisi vaarana, että uskoisin taas hänestä hyvää ja toivoisin meidän voivan olla ystäviä ja ei se ole oikeassa elämässä mahdollista...kaikki oli valhetta vain.

        LS


    • Anonyymi

      Tuo ei nyt ole mitään uutta auringon alla, että kaikenlainen pahus seurakunnissa peitetään, koska näinhän asiat ovat näyttöjen perusteella olleet jo kauan aikaa. Monissa kauppa-asioissa 'kustaan silmään'. Jopa profetioissa valehdellaan. Lähimmäisistä juorutaan, puhutaan pahaa. Rikotaan aviot ja eletään haureelllisesti avoliitoissa, yms.. yms..

      • Anonyymi

        On kyllä ollut kautta aikain. Nyt vain se pahuus tarkoittaa syntien sovittamista. Sovitustyön tilalle tulee muuta.

        ST


    • Anonyymi

      Sataako teillä lunta?

      LS

      • Anonyymi

        Ei ainakaan enää. Satoi lunta mutta nyt vettä. Entäs siellä?🤔

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan enää. Satoi lunta mutta nyt vettä. Entäs siellä?🤔

        ST

        Varmaan muuttui täälläkin vedeksi, liian pimeää jo ulkona.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan enää. Satoi lunta mutta nyt vettä. Entäs siellä?🤔

        ST

        Onko sinulla sellaista, että kaikki vehkeet vetelee aina viimeisiään? Että mietin onko muilla sellaista...vai teetkö aina itse ongelman siitä, että imuroidessa parin minuutin välein pitää nostaa rautaputki maasta..pesukone rämisee kuin maailmanlopun edellä, laatikoston laatikoita ei saa auki...mitä vielä ..että onko se sellainen normaali tilanne? Kun en tiedä, että onko potutukseni turhaa...onko turhaa kirota imurille...ei se siitään korjaannu...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan enää. Satoi lunta mutta nyt vettä. Entäs siellä?🤔

        ST

        Että jos teen aina pienistä vastoinkäymisistä draamaa...ja olen draamaqueen...että voisivat elämässä olla asiat huonomminkin, jos ihan järjellä asioita ajattelee. Niin...ei kait se ole maailmanloppu vaikka pesukone niin huutaisikin lingotessaan...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla sellaista, että kaikki vehkeet vetelee aina viimeisiään? Että mietin onko muilla sellaista...vai teetkö aina itse ongelman siitä, että imuroidessa parin minuutin välein pitää nostaa rautaputki maasta..pesukone rämisee kuin maailmanlopun edellä, laatikoston laatikoita ei saa auki...mitä vielä ..että onko se sellainen normaali tilanne? Kun en tiedä, että onko potutukseni turhaa...onko turhaa kirota imurille...ei se siitään korjaannu...

        LS

        On samanlaista ainakin täällä. Toisilla noin on ja toisilla ei ole, tuon tiedän.
        Silloin kun tuo asia alkaa ihan hulluna harmittamaan niin kannattaa miettiä sitä miten joillakin on vielä huonommin asiat, tuo ei tosin aina auta kun ottaa niin päästä.
        Mutta voin lohduttaa että kuulostaa niin tutulta. kaikki ollut rikki ja rempallaan. Jopa pakastimen julkisivu oli ihan ruosteessa ja näytti kuin se olisi pinttynht liasta. En jaksa edes muistaa mistä se raahattiin ilmaiseksi. Ostitko sen alennus imurin Bauhausista! Mää ostin vasta ja siinä irtoaa putken osat. Vähän kyrsii kun muutenkin hartiat ja niska vetelee viimeisiään niin aina joku jaoke irtoaa ja saat yrittää varovasti heilutella.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On samanlaista ainakin täällä. Toisilla noin on ja toisilla ei ole, tuon tiedän.
        Silloin kun tuo asia alkaa ihan hulluna harmittamaan niin kannattaa miettiä sitä miten joillakin on vielä huonommin asiat, tuo ei tosin aina auta kun ottaa niin päästä.
        Mutta voin lohduttaa että kuulostaa niin tutulta. kaikki ollut rikki ja rempallaan. Jopa pakastimen julkisivu oli ihan ruosteessa ja näytti kuin se olisi pinttynht liasta. En jaksa edes muistaa mistä se raahattiin ilmaiseksi. Ostitko sen alennus imurin Bauhausista! Mää ostin vasta ja siinä irtoaa putken osat. Vähän kyrsii kun muutenkin hartiat ja niska vetelee viimeisiään niin aina joku jaoke irtoaa ja saat yrittää varovasti heilutella.


        ST

        No..tuokin imuri ollut useamman vuoden. Raahattiin onnellisena sittarista. Ja ei ollut halvin malli. Edellisessä irtosi osat niin että jesarilla korjattiin ja aina silti muiviputki vaan tulla lumpsahti esiin jesareista huolimatta...niin tämäkin imuri oli romu jo uutena, putket ei pysy paikoillaan ja on niin ärsyttävää imurointi, välillä olen luopunut toivosta laittaa niitä metalliputkia, että olen pienellä pätkällä imuroinut, mutta se on vaatinut sitä että istuu lattialla,väljä ei kestäisi imuroida koukussa kovin kauaa...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No..tuokin imuri ollut useamman vuoden. Raahattiin onnellisena sittarista. Ja ei ollut halvin malli. Edellisessä irtosi osat niin että jesarilla korjattiin ja aina silti muiviputki vaan tulla lumpsahti esiin jesareista huolimatta...niin tämäkin imuri oli romu jo uutena, putket ei pysy paikoillaan ja on niin ärsyttävää imurointi, välillä olen luopunut toivosta laittaa niitä metalliputkia, että olen pienellä pätkällä imuroinut, mutta se on vaatinut sitä että istuu lattialla,väljä ei kestäisi imuroida koukussa kovin kauaa...

        LS

        Väljä eli selkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No..tuokin imuri ollut useamman vuoden. Raahattiin onnellisena sittarista. Ja ei ollut halvin malli. Edellisessä irtosi osat niin että jesarilla korjattiin ja aina silti muiviputki vaan tulla lumpsahti esiin jesareista huolimatta...niin tämäkin imuri oli romu jo uutena, putket ei pysy paikoillaan ja on niin ärsyttävää imurointi, välillä olen luopunut toivosta laittaa niitä metalliputkia, että olen pienellä pätkällä imuroinut, mutta se on vaatinut sitä että istuu lattialla,väljä ei kestäisi imuroida koukussa kovin kauaa...

        LS

        Ihan normia tuokin meillä oli ja oli mun kaverin huushollissakin kun taas toisella hyvällä ystävälläni kaikki toimi.
        Nyt sen sanon minkä huomasin ja en sano että kaikilla olisi sama mutta kaverin kanssa huomattiin ettei meidän miehet ota osaa niihin juttuihin niin siksi ne oli rempallaan ja itsellä ei ollut kaikkeen rahaa. Kun mies ei korjaa eikä osta niin siitähän se tuli kuvio että kaik on rikki jne.

        Mutta miksibtuo asia niin tympii kovasti 🤔
        Näkisin sen niin että kun on alla jo hankala tilanne ja on monin tavoin tiukilla niin ne rikkinäiset koneet ja paikat on siinä kuormassa lisänä.
        Jos kuorma olisi keveämpi niin sinne mahtuisi paremmin ne resut koneet jne mutta nyt kun se on muutoinkin melko täynnä niin....

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan normia tuokin meillä oli ja oli mun kaverin huushollissakin kun taas toisella hyvällä ystävälläni kaikki toimi.
        Nyt sen sanon minkä huomasin ja en sano että kaikilla olisi sama mutta kaverin kanssa huomattiin ettei meidän miehet ota osaa niihin juttuihin niin siksi ne oli rempallaan ja itsellä ei ollut kaikkeen rahaa. Kun mies ei korjaa eikä osta niin siitähän se tuli kuvio että kaik on rikki jne.

        Mutta miksibtuo asia niin tympii kovasti 🤔
        Näkisin sen niin että kun on alla jo hankala tilanne ja on monin tavoin tiukilla niin ne rikkinäiset koneet ja paikat on siinä kuormassa lisänä.
        Jos kuorma olisi keveämpi niin sinne mahtuisi paremmin ne resut koneet jne mutta nyt kun se on muutoinkin melko täynnä niin....

        ST

        Kyllä tiedän...mutta luulen että se on vaan sellainen, ettei oikeasti näe niissä olevan mitään vikaa..en sano pahalla vaan tarkoitan sen hyvällä silleen, että ei pahantahtoisuuttaan...sen mielestä kaikki on aina hyvin ja olen sillä tavoin luovuttanut asiassa, etten odota muuta ja kun ei ole odotuksia, ei tule turhia riitoja jne.

        Eli asiat nyt vaan ovat niinkuin ovat ja..Maija usein on tullut vastaan sellainen sanonta, että toista et voi muuttaa, ainoastaan itseäsi...joten ainoa ihminen, jonka täytyy alkaa tässä tilanteessa selviytymään, olen minä itse.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tiedän...mutta luulen että se on vaan sellainen, ettei oikeasti näe niissä olevan mitään vikaa..en sano pahalla vaan tarkoitan sen hyvällä silleen, että ei pahantahtoisuuttaan...sen mielestä kaikki on aina hyvin ja olen sillä tavoin luovuttanut asiassa, etten odota muuta ja kun ei ole odotuksia, ei tule turhia riitoja jne.

        Eli asiat nyt vaan ovat niinkuin ovat ja..Maija usein on tullut vastaan sellainen sanonta, että toista et voi muuttaa, ainoastaan itseäsi...joten ainoa ihminen, jonka täytyy alkaa tässä tilanteessa selviytymään, olen minä itse.

        LS

        Mikähän Maija...usein on tullut vastaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan normia tuokin meillä oli ja oli mun kaverin huushollissakin kun taas toisella hyvällä ystävälläni kaikki toimi.
        Nyt sen sanon minkä huomasin ja en sano että kaikilla olisi sama mutta kaverin kanssa huomattiin ettei meidän miehet ota osaa niihin juttuihin niin siksi ne oli rempallaan ja itsellä ei ollut kaikkeen rahaa. Kun mies ei korjaa eikä osta niin siitähän se tuli kuvio että kaik on rikki jne.

        Mutta miksibtuo asia niin tympii kovasti 🤔
        Näkisin sen niin että kun on alla jo hankala tilanne ja on monin tavoin tiukilla niin ne rikkinäiset koneet ja paikat on siinä kuormassa lisänä.
        Jos kuorma olisi keveämpi niin sinne mahtuisi paremmin ne resut koneet jne mutta nyt kun se on muutoinkin melko täynnä niin....

        ST

        Ja jos se mieskin on tiukilla niin hää saattaa ajatella ettei jaksa niihin koneisiin ja rikkinäisiin paikkoihin ottaa osaa.
        Voinolla ettei hän pidä sitä tärkeysjärjestyksessä ensimmäisena ja vaimo voi ajatrlla ettei mies välitä mutta mies väluttää muttei jaksa vaan on tehnyt päässään oman stradegiansa sekvitäkseen ja ensimmäisenä listalla on usein työssä käyminen ja jos eiittää virtaa ja aikaa niin sitten tulee listassa seuraava asia vasta eikä se väkttämättä ole koneiden laitto tai temppa tms.
        Ja vaimo yrittää painaa siinä sekamelskassa jo valmiiksi kaikesta uupuneena ja tarvitsisi edes sen ehjän pyykkikoneen jonka niskaan kaikki kulminoituvat vaikka tosi asia on että molemmat niin vaimo kuin mies yrittää selvitä tilanteessa omalla tavallaan eikä nuobtavat aina kohtaa eivätkä aviopuolisot jaksa tai osaa tukea toisiaan.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos se mieskin on tiukilla niin hää saattaa ajatella ettei jaksa niihin koneisiin ja rikkinäisiin paikkoihin ottaa osaa.
        Voinolla ettei hän pidä sitä tärkeysjärjestyksessä ensimmäisena ja vaimo voi ajatrlla ettei mies välitä mutta mies väluttää muttei jaksa vaan on tehnyt päässään oman stradegiansa sekvitäkseen ja ensimmäisenä listalla on usein työssä käyminen ja jos eiittää virtaa ja aikaa niin sitten tulee listassa seuraava asia vasta eikä se väkttämättä ole koneiden laitto tai temppa tms.
        Ja vaimo yrittää painaa siinä sekamelskassa jo valmiiksi kaikesta uupuneena ja tarvitsisi edes sen ehjän pyykkikoneen jonka niskaan kaikki kulminoituvat vaikka tosi asia on että molemmat niin vaimo kuin mies yrittää selvitä tilanteessa omalla tavallaan eikä nuobtavat aina kohtaa eivätkä aviopuolisot jaksa tai osaa tukea toisiaan.

        ST

        Olipa sekavaa kirjoitusvirheineen 😅

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos se mieskin on tiukilla niin hää saattaa ajatella ettei jaksa niihin koneisiin ja rikkinäisiin paikkoihin ottaa osaa.
        Voinolla ettei hän pidä sitä tärkeysjärjestyksessä ensimmäisena ja vaimo voi ajatrlla ettei mies välitä mutta mies väluttää muttei jaksa vaan on tehnyt päässään oman stradegiansa sekvitäkseen ja ensimmäisenä listalla on usein työssä käyminen ja jos eiittää virtaa ja aikaa niin sitten tulee listassa seuraava asia vasta eikä se väkttämättä ole koneiden laitto tai temppa tms.
        Ja vaimo yrittää painaa siinä sekamelskassa jo valmiiksi kaikesta uupuneena ja tarvitsisi edes sen ehjän pyykkikoneen jonka niskaan kaikki kulminoituvat vaikka tosi asia on että molemmat niin vaimo kuin mies yrittää selvitä tilanteessa omalla tavallaan eikä nuobtavat aina kohtaa eivätkä aviopuolisot jaksa tai osaa tukea toisiaan.

        ST

        Ei se pyykinpesukone ole prioriteetti ykkönen. En tiedä mikä edes olisi. En sillä tavoin ole materian perään...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se pyykinpesukone ole prioriteetti ykkönen. En tiedä mikä edes olisi. En sillä tavoin ole materian perään...

        LS

        Ei tietenkään ole, kirjoitin huonosti. Voi että kun en osaa pukea sanoiksi mitä tarkoitan.
        No kirjpitan esimrrkin suoraan. Joa aun miehesi suostuisi, osaisi puhua ja keskustella ja teillä olisi sellainennkeskysteluyhteys että kokisit tulevasi kuulluksi ja ymmärretyksi niin nuo koneasiat sun muut vastaavat ei ärsyttäiai sinua yhtä paljon. Tuota tarkoitin kun nyt kirjoitan tuon saman erillailla.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se pyykinpesukone ole prioriteetti ykkönen. En tiedä mikä edes olisi. En sillä tavoin ole materian perään...

        LS

        Eikö se kuiyenkin ole ykkös prioriteettisi, ihmissuhteet? Noin olen ymmärtänyt.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään ole, kirjoitin huonosti. Voi että kun en osaa pukea sanoiksi mitä tarkoitan.
        No kirjpitan esimrrkin suoraan. Joa aun miehesi suostuisi, osaisi puhua ja keskustella ja teillä olisi sellainennkeskysteluyhteys että kokisit tulevasi kuulluksi ja ymmärretyksi niin nuo koneasiat sun muut vastaavat ei ärsyttäiai sinua yhtä paljon. Tuota tarkoitin kun nyt kirjoitan tuon saman erillailla.

        ST

        Ehkä...on tärkeää jos toiseen on jonkinlainen "henkinen yhteys"...tietenkin oppii näkemällä ja sen kautta ymmärtämällä toista tai sitten ei ymmärrä, mutta ihminen jos ei keskustele edes mielipiteistään, saati mitä sisimmässä on...ehkä hän ei halua vain minulle niitä jakaa...mutta kait se olisi kiva oppia puolisonsa tuntemaan syvemmin, mitä on ..mutta siihen ei ole mahdollisuutta, enkä sitä odota, niin sillä ei loppuviimein ole väliäkään. Tulee oppia elämään sitä ja siinä missä on, eikä odottaa elämältä muita asioita, onnettomaksi usein tekee odotukset, jos niitä ei ole, ei koe olevansa edes onneton.

        Tämä on ihan hyvä näin. Voisi olla huonomminkin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On samanlaista ainakin täällä. Toisilla noin on ja toisilla ei ole, tuon tiedän.
        Silloin kun tuo asia alkaa ihan hulluna harmittamaan niin kannattaa miettiä sitä miten joillakin on vielä huonommin asiat, tuo ei tosin aina auta kun ottaa niin päästä.
        Mutta voin lohduttaa että kuulostaa niin tutulta. kaikki ollut rikki ja rempallaan. Jopa pakastimen julkisivu oli ihan ruosteessa ja näytti kuin se olisi pinttynht liasta. En jaksa edes muistaa mistä se raahattiin ilmaiseksi. Ostitko sen alennus imurin Bauhausista! Mää ostin vasta ja siinä irtoaa putken osat. Vähän kyrsii kun muutenkin hartiat ja niska vetelee viimeisiään niin aina joku jaoke irtoaa ja saat yrittää varovasti heilutella.


        ST

        Osta seuraavaksi imuriksi osamaksulla ropotti-imuri, nii ei irtoile putket ja liittimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta seuraavaksi imuriksi osamaksulla ropotti-imuri, nii ei irtoile putket ja liittimet.

        Oon niin pihi etten raski.En tykkää osamaksuista. Maksan mieluiten heti kätteen. Mutta ei mun tarvitsisi ostaa, jos pyytäisin niin tämä mies oastaisi sen ❤️ ostaisi mulle vaikka kuun taivaalta 😭
        Voi että sitä kullanpalaa.Mutten ostata juuri mittää ku oon niin pihi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä...on tärkeää jos toiseen on jonkinlainen "henkinen yhteys"...tietenkin oppii näkemällä ja sen kautta ymmärtämällä toista tai sitten ei ymmärrä, mutta ihminen jos ei keskustele edes mielipiteistään, saati mitä sisimmässä on...ehkä hän ei halua vain minulle niitä jakaa...mutta kait se olisi kiva oppia puolisonsa tuntemaan syvemmin, mitä on ..mutta siihen ei ole mahdollisuutta, enkä sitä odota, niin sillä ei loppuviimein ole väliäkään. Tulee oppia elämään sitä ja siinä missä on, eikä odottaa elämältä muita asioita, onnettomaksi usein tekee odotukset, jos niitä ei ole, ei koe olevansa edes onneton.

        Tämä on ihan hyvä näin. Voisi olla huonomminkin.

        LS

        Jos olet itse tyytyväinen ja onnellinen niin se on pääasia.

        Olet kirjoittanut ahdistuksesta. Mtkä asiat ovat ristiriidassa että koet ajoittaista voimakastakin ahdistusta

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet itse tyytyväinen ja onnellinen niin se on pääasia.

        Olet kirjoittanut ahdistuksesta. Mtkä asiat ovat ristiriidassa että koet ajoittaista voimakastakin ahdistusta

        ST

        Ehkä sellainen jokin riittämättömyys. Koetan hoitaa asioita, mutta on kokoajan päällä paniikki, saanko tehtyä asioita ja hoidettua niitä. Olen kuin olisin töissä kokoajan. Organisoin ja pidän kirjaa. Ja kait se potutus kumpuaa myös siitä, että toisen ei tarvitse kantaa vastuuta asioista. Minulla on nytkin takaraivossa yksi asia mitä en saa hoidettua, mutta joudun kokoajan lykkäämään sen asian hoitamista, koska minulla on kiireellisiä deadlineja kokoajan menoillaan.

        Toki kirjoitan myös tänne, mutta kait se on sitä irtiottoa kaiken kanssa. Olisi ihana, jos toinen sanoisi, että minäpä täytän ne kaavakkeet ja...minulla on sellainen sekava tilanne kokoajan päällä...jossa koetan multitaskata kokoajan asioita.

        Ja kyllä toinenkin hoitaa asioita, mutta nekin on oman järjestelyni tulosta, että sanon voitko käyttää, en pääse siihen...tavallaan toinen ei muista edes milloin ja missä on lapsella esim hammaslääkäri, jos minä en siitä delegoi, jos itse en pääse.

        Siis se koskee ihan pieniäkin asioita, voitko saattaa lapsen nukkumaan, että menee...ilman sen sanomista ei tapahdu ja tapahtuuko sanomallakaan...kun katsoi, et hei sanoin sen jo kymmenen minuuttia sitten ja kello on yli kymmenen...niin järkevintä on yleensä hoitaa asia itse...mutta se nostaa turhautumista.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon niin pihi etten raski.En tykkää osamaksuista. Maksan mieluiten heti kätteen. Mutta ei mun tarvitsisi ostaa, jos pyytäisin niin tämä mies oastaisi sen ❤️ ostaisi mulle vaikka kuun taivaalta 😭
        Voi että sitä kullanpalaa.Mutten ostata juuri mittää ku oon niin pihi.

        ST

        Roboimuri ei sopisi meille, söisi kaikki pikkulegot sun muut, nytkin jo niitä menee imurin sisuksiin.

        Ja on se liian kallis vehje ja en osta minäkään osamaksulla mieluusti asioita, ne on kuitenkin maksettava jossain vaiheessa ja sitten myöhemmin ei ole kiva ollenkaan maksaa niitä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet itse tyytyväinen ja onnellinen niin se on pääasia.

        Olet kirjoittanut ahdistuksesta. Mtkä asiat ovat ristiriidassa että koet ajoittaista voimakastakin ahdistusta

        ST

        Esimerkki muutama minuutti sitten delegoidusta asiasta. Sanoin että lapsella on huomenna eräs meno ja en pääse käyttämään. Hän ei tietenkään asiaa edes muistanut. Ja hän kysyi, että pääsetkö käyttämään. Sanoin, en pääse, olen muutama viikko sitten sanonut siitä jo, että on itsellä tärkeä päällekkäisyys. Hän vastasi vain sanoitko. Ja siinä oli koko keskustelu. Olen itseasiassa muistutellut myös ohi mennen asiasta ja se tuntui silloin olevan ok hänen käyttää kun tuskaili silloin päällekkäisyyttä...turhauttaa sisäisesti ja tulee tunne että minun pitäisi pystyä hoitamaan sekin asia ja tulee riittämätön olo. Tuntuu kuin hän ei pystyisi hoitamaan työtään, koska meillä on yhteishoidettavia lapsia. Että asia ei sitten taaskaan ollutkaan selvä.

        Kommunikaatio tökkii pahasti. Enkä tiedä mitä pitäisi tehdä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkki muutama minuutti sitten delegoidusta asiasta. Sanoin että lapsella on huomenna eräs meno ja en pääse käyttämään. Hän ei tietenkään asiaa edes muistanut. Ja hän kysyi, että pääsetkö käyttämään. Sanoin, en pääse, olen muutama viikko sitten sanonut siitä jo, että on itsellä tärkeä päällekkäisyys. Hän vastasi vain sanoitko. Ja siinä oli koko keskustelu. Olen itseasiassa muistutellut myös ohi mennen asiasta ja se tuntui silloin olevan ok hänen käyttää kun tuskaili silloin päällekkäisyyttä...turhauttaa sisäisesti ja tulee tunne että minun pitäisi pystyä hoitamaan sekin asia ja tulee riittämätön olo. Tuntuu kuin hän ei pystyisi hoitamaan työtään, koska meillä on yhteishoidettavia lapsia. Että asia ei sitten taaskaan ollutkaan selvä.

        Kommunikaatio tökkii pahasti. Enkä tiedä mitä pitäisi tehdä.

        LS

        Se aiheuttaa ikäänkuin sellaisen lisälastin harteille, ettei kommunikaatio pelaa. Että ihan pienistäkin asioista pitää vääntää jotenkin...hän olisi onnellinen jos minä voitaisin hoitaa ihan kaiken, ihan kaiken, kaikki kuskaukset sun muut...mutta kun itsekin olen työelämässä ja on kaikkea muutakin...niin...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet itse tyytyväinen ja onnellinen niin se on pääasia.

        Olet kirjoittanut ahdistuksesta. Mtkä asiat ovat ristiriidassa että koet ajoittaista voimakastakin ahdistusta

        ST

        Kyllä minä uskon että miehelläni on iso merkitys siihen ahdistuksen tunteeseen. Koen että olemme erillisiä yksiköitä. Mutta ei asiaan voi vaikuttaa. Minä koetan selviytyä ja se on tehtäväni, ettei ihan hukuta pinnan alle. Huolehdi perheen kaikista tarpeista. Mielestäni avioliitossa kumppanuuden pitäisi perustua jotenkin yhteiseen hyvään ja sen hoitamiseen. Ja sitä toivoisin.

        Yksi päivä ajelin autolla ja mietin sitä kun kumppanit muistavat toisiaan ja osoittavat välittämistä pienilläkin asioilla...ajattele jos hän joku kerta toisi kaupasta aamucroissantit tai jotain...mutta ei. Olisi kiva saada edes pieniä huomionosoituksia.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet itse tyytyväinen ja onnellinen niin se on pääasia.

        Olet kirjoittanut ahdistuksesta. Mtkä asiat ovat ristiriidassa että koet ajoittaista voimakastakin ahdistusta

        ST

        Et sanonut mitään..olenko itsekäs.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sanonut mitään..olenko itsekäs.

        LS

        Enkä ajattele olevani tyytyväinen tilanteeseen. Koen etten osaa vaikuttaa asiaan, siksi on tyydyttävä siihen mitä on ja otettava asia sellaisena kuin on.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet itse tyytyväinen ja onnellinen niin se on pääasia.

        Olet kirjoittanut ahdistuksesta. Mtkä asiat ovat ristiriidassa että koet ajoittaista voimakastakin ahdistusta

        ST

        Minä muuten tarvitsen myös sometaukoja. Olen tuntikaupalla tässä tehnyt yhtä asiaa ja se voi olla raskasta, kun aloittaa aamulla...että ei ainakaan tarvinne sitä ajatella, että antaisi aikaa tehdä asioita, kun kerroin olevani kiireinen..jos lasken tämän päivän työmäärän tunneissa, niin olen tehnyt ehkä sanotaanko nelisen tuntia...pieniä taukoja pitäen töitä...se nelisen tuntia voi kuulostaa vähältä, mutta hoidan monia asioita välillä...on kiva lepuuttaa aivoja tällä tavoin välillä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä muuten tarvitsen myös sometaukoja. Olen tuntikaupalla tässä tehnyt yhtä asiaa ja se voi olla raskasta, kun aloittaa aamulla...että ei ainakaan tarvinne sitä ajatella, että antaisi aikaa tehdä asioita, kun kerroin olevani kiireinen..jos lasken tämän päivän työmäärän tunneissa, niin olen tehnyt ehkä sanotaanko nelisen tuntia...pieniä taukoja pitäen töitä...se nelisen tuntia voi kuulostaa vähältä, mutta hoidan monia asioita välillä...on kiva lepuuttaa aivoja tällä tavoin välillä.

        LS

        En laske sun tunteja täällä, ole rauhassa.
        Ymmärrän kyllä. Nainen voi yehdä montaa asiaa yhtä aikaa ja niin sinä teet. Vaikka kirjoitat tänne se ei kerro mitään siittä mitä saat aikaan siellä. Yhden viestin kirjoittamiseen ei kauaa mene eikä vie huningolleneikä useammankaan.

        Sun mies ei osaa puhua. Et voi silloin laskea oikein hänen varaansa asioita tai että hän siinä olisi ikään kuin liikekumppanisi.

        ST

        ST

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En laske sun tunteja täällä, ole rauhassa.
        Ymmärrän kyllä. Nainen voi yehdä montaa asiaa yhtä aikaa ja niin sinä teet. Vaikka kirjoitat tänne se ei kerro mitään siittä mitä saat aikaan siellä. Yhden viestin kirjoittamiseen ei kauaa mene eikä vie huningolleneikä useammankaan.

        Sun mies ei osaa puhua. Et voi silloin laskea oikein hänen varaansa asioita tai että hän siinä olisi ikään kuin liikekumppanisi.

        ST

        ST

        ST

        Monta ST allekirj tuossa 🤣

        Luulen ettei miestä voi väkisin muuttaa tai tiedäthän sinä sen, en sillä sano.
        Uskon että sun kannattaa joyenkin huolehtia omasta jaksamisestasi. Toisaalta ne työt ja lasten asiat on kuitenkin siinä ja ne pitää huolehtia kuitenkin jos on suht vastuullinen ihminen.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monta ST allekirj tuossa 🤣

        Luulen ettei miestä voi väkisin muuttaa tai tiedäthän sinä sen, en sillä sano.
        Uskon että sun kannattaa joyenkin huolehtia omasta jaksamisestasi. Toisaalta ne työt ja lasten asiat on kuitenkin siinä ja ne pitää huolehtia kuitenkin jos on suht vastuullinen ihminen.

        ST

        Minkä ikäinen teillä on vanhin lapsi?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En laske sun tunteja täällä, ole rauhassa.
        Ymmärrän kyllä. Nainen voi yehdä montaa asiaa yhtä aikaa ja niin sinä teet. Vaikka kirjoitat tänne se ei kerro mitään siittä mitä saat aikaan siellä. Yhden viestin kirjoittamiseen ei kauaa mene eikä vie huningolleneikä useammankaan.

        Sun mies ei osaa puhua. Et voi silloin laskea oikein hänen varaansa asioita tai että hän siinä olisi ikään kuin liikekumppanisi.

        ST

        ST

        ST

        Kiitos vastauksesta. Vähän jo odottelinkin sitä.
        Niin mietin tuossa, että kyllähän työssäkin kollegoihin pitää voida luottaa, että hoitavat homman, ja hänkin varmasti työasiansa hoitaa.

        Mutta eihän se auta asioita märehtimällä.

        VDn ja minun ystävyyden yksi ongelma varmaan oli se, että jotenkin yritin jotain vajetta täyttää hänen kauttaan, mikä siis oli ongelmana avioliitossani. Mutta eihän ystäviä sellaiseen ole luotu ja tehty.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Vähän jo odottelinkin sitä.
        Niin mietin tuossa, että kyllähän työssäkin kollegoihin pitää voida luottaa, että hoitavat homman, ja hänkin varmasti työasiansa hoitaa.

        Mutta eihän se auta asioita märehtimällä.

        VDn ja minun ystävyyden yksi ongelma varmaan oli se, että jotenkin yritin jotain vajetta täyttää hänen kauttaan, mikä siis oli ongelmana avioliitossani. Mutta eihän ystäviä sellaiseen ole luotu ja tehty.

        LS

        Juu, tässä ollut touhua tänä päivänä.

        Varmaan melko ylristäbtuobettä sitä vajetta lähtee täydentämään muualta tak vaikkei tarkoituksella lähde niin tilaisuuden tullen siihen tarttuu ehkä tajuamattakaan.

        Mulma on nyt monta asiaa mielessä. Voi ajatus harhailla.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tässä ollut touhua tänä päivänä.

        Varmaan melko ylristäbtuobettä sitä vajetta lähtee täydentämään muualta tak vaikkei tarkoituksella lähde niin tilaisuuden tullen siihen tarttuu ehkä tajuamattakaan.

        Mulma on nyt monta asiaa mielessä. Voi ajatus harhailla.

        ST

        Siis melko yleitä PITI LUKEA. raivostuttavaa kun en osu oikeisiin kirjaimiin 😵

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tässä ollut touhua tänä päivänä.

        Varmaan melko ylristäbtuobettä sitä vajetta lähtee täydentämään muualta tak vaikkei tarkoituksella lähde niin tilaisuuden tullen siihen tarttuu ehkä tajuamattakaan.

        Mulma on nyt monta asiaa mielessä. Voi ajatus harhailla.

        ST

        Toisaalta tulee paha mieli. Jos olen liian ankara toista kohtaan. En saisi kirjoittaa hänestä tänne tuollaisia asioita mitä olen tänne tuonut. En koe tekeväni oikein.

        Muut kirjoittavat niin ihanasti puolisoistaan. Niinkuin sinäkin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tässä ollut touhua tänä päivänä.

        Varmaan melko ylristäbtuobettä sitä vajetta lähtee täydentämään muualta tak vaikkei tarkoituksella lähde niin tilaisuuden tullen siihen tarttuu ehkä tajuamattakaan.

        Mulma on nyt monta asiaa mielessä. Voi ajatus harhailla.

        ST

        Väärin tekemisestä tulee myös ihan fyysisesti paha olo, jotenkin kokonaisvaltaisesti.

        Näin unta viimeyönä. Siinä ei ollut sellaista seksuaalista himon kokemusta, mutta jotenkin siinä mukamas ajauduin yhden ihmisen kanssa tilanteeseen jossa se mies tuli päälle seksuaalisista tarkoituksissa, ei väkivalloin, mutta jotenkin olin mukamas päästänyt tilanteen sellaiseen pisteeseen, ja minulle tuli ahdistus ja paniikki siinä unessa, etten halua ja voi tehdä sellaista puolisolleni ja työnsin sitä miestä pois päältä...minulla ei ole koskaan ollut kyseiseen ihmiseen mitään sellaista ajatustakaan, mutta siinä unessa jotenkin mukamas...ja ei se johtanut varsinaisesti...silti sellainen paha olo ja syyllisyys jäänyt tunnekokemukseen...tiedän, että se oli vain uni...ja jotenkin se, että olen kirjoittanut puolisostani tänne pahaa...se kaikki jotenkin on sisimmässä pahana olona.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta tulee paha mieli. Jos olen liian ankara toista kohtaan. En saisi kirjoittaa hänestä tänne tuollaisia asioita mitä olen tänne tuonut. En koe tekeväni oikein.

        Muut kirjoittavat niin ihanasti puolisoistaan. Niinkuin sinäkin.

        LS

        Voin kirjoittaa pahaakin😅 minua ärsyttää ihan hulluna, koska hän ei pisä minua ajantasalla jos lähtee johonkin. Kulkee omiin nimiinsä. En ole mikään perään kyttääjä ja annan löysää ja tilaa mutta ajdistaa välillä tai raivostuttaa kunnei voi vaivautua, vei siis tajua että minista voi tuntua pahalta kun tulee ja menee minne haluaa ja milloin haluaa eikä ilmoittele. Sitten sen harvan kerran kun soitan perään niin tykkää huonoa, että eikö hän saa kulkea aikuinen ihminen että pitäisikö istua vaan kotona. Tuo on NIIN ÄRSYTTÄVÄÄÄ!!!!!
        IHAN KUIN OLISIN AINA PERÄÄN SOITTAMASSA. n. No en oo!!! En oo sellainennkoska en jaksa itsekkään nyhjötä vieressä koko aika vaan tykkään että on omaa tilaa mutta mun mielestä pitäisi ilmoittaa puolisolleen jos on useamman tunnin poissa. Enkä nyt taekoita että jos lähtee kaupassa pyörähtämään tai jossain pyörähtää tunnin kaksi että sekin pitäisi ilmoittaa mutta jos on tyyliin yli 4 tuntia niin oisihan tuo mukava tietää. Ja jos lähtee yökuntiin niin just 10 minuuttia aikaisemmin kertoo että meen nyt.
        Yritän sopeutua tuohon. Onneksi en ole sellainen että pitäisi olla kiinni toisessa sillä silloin tämä olisi ihan katastrofaalista.



        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin tekemisestä tulee myös ihan fyysisesti paha olo, jotenkin kokonaisvaltaisesti.

        Näin unta viimeyönä. Siinä ei ollut sellaista seksuaalista himon kokemusta, mutta jotenkin siinä mukamas ajauduin yhden ihmisen kanssa tilanteeseen jossa se mies tuli päälle seksuaalisista tarkoituksissa, ei väkivalloin, mutta jotenkin olin mukamas päästänyt tilanteen sellaiseen pisteeseen, ja minulle tuli ahdistus ja paniikki siinä unessa, etten halua ja voi tehdä sellaista puolisolleni ja työnsin sitä miestä pois päältä...minulla ei ole koskaan ollut kyseiseen ihmiseen mitään sellaista ajatustakaan, mutta siinä unessa jotenkin mukamas...ja ei se johtanut varsinaisesti...silti sellainen paha olo ja syyllisyys jäänyt tunnekokemukseen...tiedän, että se oli vain uni...ja jotenkin se, että olen kirjoittanut puolisostani tänne pahaa...se kaikki jotenkin on sisimmässä pahana olona.

        LS

        Älä huoli tuo kaikki on inhimillistä ka normaalia.
        Ihminen nyt näkee millaisia unia vain ja meissähän nyt vaan on se seksuaalinenkin puoli.
        Mutta käyhän ne unet välillä tunteisiin kodka ne tuntuvat niin aidoilta, ihan kuin asiat olisivat oikeasti tapahtuneet.
        Onneksi voi olla hyvillä mielin ettei mitään ole oikeasti tapahtunut ja sillä tunteella että toinen olisi ollut siinä päällä ei ole todellisuus pohjaa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä huoli tuo kaikki on inhimillistä ka normaalia.
        Ihminen nyt näkee millaisia unia vain ja meissähän nyt vaan on se seksuaalinenkin puoli.
        Mutta käyhän ne unet välillä tunteisiin kodka ne tuntuvat niin aidoilta, ihan kuin asiat olisivat oikeasti tapahtuneet.
        Onneksi voi olla hyvillä mielin ettei mitään ole oikeasti tapahtunut ja sillä tunteella että toinen olisi ollut siinä päällä ei ole todellisuus pohjaa.

        ST

        Kiitos sanoistasi.
        Ajattelin jos menisin jo nukkumaan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sanoistasi.
        Ajattelin jos menisin jo nukkumaan.

        LS

        Minä tuossa vähän touhuilin paikkoja kuntoon ja kävin kaupassakin iltamyöhään sekä suihkussa.

        Hyvää yötä ja kauniita unia 😆 no vitsi vitsi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roboimuri ei sopisi meille, söisi kaikki pikkulegot sun muut, nytkin jo niitä menee imurin sisuksiin.

        Ja on se liian kallis vehje ja en osta minäkään osamaksulla mieluusti asioita, ne on kuitenkin maksettava jossain vaiheessa ja sitten myöhemmin ei ole kiva ollenkaan maksaa niitä.

        LS

        Se osamaksu riippuu siitä, onko vara maksaa kerralla vai ei. Mulla kun hajosi autosta kaasuläppäkotelo, niin oli pakko hommata uusi. Ja kun ei ollut vara maksaa kerralla sitä, niin jouduin turvautumaan tanskalaisen rahoitusyhtiön osamaksusopimukseen. Se on kohta maksettu. Auto toimii moitteettomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se osamaksu riippuu siitä, onko vara maksaa kerralla vai ei. Mulla kun hajosi autosta kaasuläppäkotelo, niin oli pakko hommata uusi. Ja kun ei ollut vara maksaa kerralla sitä, niin jouduin turvautumaan tanskalaisen rahoitusyhtiön osamaksusopimukseen. Se on kohta maksettu. Auto toimii moitteettomasti.

        Mukava kuulla että toimii ja sait auton kuntoon.
        Valitettavasti oon tottumut niin hyvälle ettei ole tarvinnut turvautua osamaksuihin mutta se on oikein hyvä että on mahdollista maksaa osamaksulla silloin kun tarve on.

        Sivusta ST


    • Anonyymi

      jos pykkikone metelöi se on laakerit loppu eli joko korjaus tai uusi masiina.

      siinä se.

      • Anonyymi

        No se on metelöinyt meillä ainakin vuoden jos ei toistakin, jos olisi laakerit, niin...kait olisi mennyt rikki kunnolla jo vai?

        LS


      • Anonyymi

        Kuule laakereita ei enää kannata vaihattaa jos ei itse osaa.
        Siinä menee ihan hulluna työtunteja ja se maksaa niin paljon.
        Nykyn laakerit ei kestä mittää. Ennen nekin oli kokonaan rautaa. Nykykoneet on ihan naurettavia kestävyydessään. Vanha kone kesti yli 10 vuotta josku 15-20 vuotta. Nykykone tukee tiensä päähän 5 vuoden päästä, hyvä jos 7 vuotta kestävät.

        ST


    • Anonyymi

      Tarvitsen sinua nyt.

      Saisit tulla siivoamaan :)
      Koetan siivota, tarkistaa läksyjä, täyttää kasvakkeita yms yms yhtäaikaa ja sometan vielä päälle sinulle, kun turhauttaa tämä homma.

      LS

      • Anonyymi

        Joo ja pääsi kirosanakin, kun imuroin ja imurin varsi ei pysy koossa, jatkuvasti lähtee irti, niin tuli perkele suusta...lapsi ilmoitti ilmoittavansa asiasta poliisille, että olen kiroillut ja minä, että ilmoita poliisille vaan.

        Että tällainen mutsi. Paska mutsi. Ja uskovainen vieläpä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja pääsi kirosanakin, kun imuroin ja imurin varsi ei pysy koossa, jatkuvasti lähtee irti, niin tuli perkele suusta...lapsi ilmoitti ilmoittavansa asiasta poliisille, että olen kiroillut ja minä, että ilmoita poliisille vaan.

        Että tällainen mutsi. Paska mutsi. Ja uskovainen vieläpä.

        LS

        Ihan normaalia.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan normaalia.

        ST

        Niin minäkin ajattelin...että kait se on normia kun vastustaa asiat, että ärräpurri tulee...ja ei se lapsi oikeasti poliisille mene...osaavat olla näsäviisaita, äitiinsä tulleita kuulemma kun ovat. :)

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin ajattelin...että kait se on normia kun vastustaa asiat, että ärräpurri tulee...ja ei se lapsi oikeasti poliisille mene...osaavat olla näsäviisaita, äitiinsä tulleita kuulemma kun ovat. :)

        LS

        No niinpä

        ST


    • Anonyymi

      St sinulle.

      Kuuntele.

      Maailman kaunein ystävyys. -Suvi Teräsniska.

      T. LS

      • Anonyymi

        Kiitos, minäpä kuuntelen.

        ST


    • Anonyymi

      Miten menee?

      LS

      • Anonyymi

        Päällimmäisenä ajatus yöunusta tällä hetkellä. Kuukausiin en ole saanut unta ennen klo 2 yöllä. Muutoinkin heräilen sitten kun nukahdan.
        Viime yönäkin nukahdin 2-3 välillä. 5 aikaan tuntui ettei tuu uni enään. Kuppasin siinä, mutta nukahdin hetkeksi vielä.
        Se on hyvä yö, jos nukun 5 tuntia.

        Mitäpä sinne?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päällimmäisenä ajatus yöunusta tällä hetkellä. Kuukausiin en ole saanut unta ennen klo 2 yöllä. Muutoinkin heräilen sitten kun nukahdan.
        Viime yönäkin nukahdin 2-3 välillä. 5 aikaan tuntui ettei tuu uni enään. Kuppasin siinä, mutta nukahdin hetkeksi vielä.
        Se on hyvä yö, jos nukun 5 tuntia.

        Mitäpä sinne?

        ST

        Onko sinulla jotain huolia, kipua jne? Kun on siis nukkumisvaikeuksia...viisi tuntia on aika vähän unta...ja jos alkaa olla kuukausissa, niin mitenhön se vaikuttaa kaikkeen...

        Ihan normaalia. Toki stressaa, vaikka yritän olla stressaamatta.

        Oliko sinun edellisessä avioliitossa niin, ettei miehesi informoinut asioista, joista koit, että sinun kuuluisi tietää?siis sellaisia esim että jonkun kuolema tulee yllätyksenä, kuulet vasta kun tulee kutsu hautajaisiin... tai että on vaihtanut työpaikkaa ja on jo aloittamassa siinä ja kuulet koko asiasta vasta sitten...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jotain huolia, kipua jne? Kun on siis nukkumisvaikeuksia...viisi tuntia on aika vähän unta...ja jos alkaa olla kuukausissa, niin mitenhön se vaikuttaa kaikkeen...

        Ihan normaalia. Toki stressaa, vaikka yritän olla stressaamatta.

        Oliko sinun edellisessä avioliitossa niin, ettei miehesi informoinut asioista, joista koit, että sinun kuuluisi tietää?siis sellaisia esim että jonkun kuolema tulee yllätyksenä, kuulet vasta kun tulee kutsu hautajaisiin... tai että on vaihtanut työpaikkaa ja on jo aloittamassa siinä ja kuulet koko asiasta vasta sitten...

        LS

        5 tuntia on jo siis hyvin, yleensä nukun vähemmän ja onhan tätä kestänyt jo vuoden.
        Yritän olla etten ajattele kuinka vähän nukun.

        Oli joi, ei informoinut. Yhtäkkiä oli uusi auto pihassa tai moottorikelkka tai jokin reissu niin tuntia ennen kertoo. Tai ylejäänkään juuri mitään.
        Tieten jotain mutta hyvin usein ei kertonut.
        Eikä jaksanut olla lasten kanssakaan. Ei remontoinut, ei tehnyt taloustöitä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla jotain huolia, kipua jne? Kun on siis nukkumisvaikeuksia...viisi tuntia on aika vähän unta...ja jos alkaa olla kuukausissa, niin mitenhön se vaikuttaa kaikkeen...

        Ihan normaalia. Toki stressaa, vaikka yritän olla stressaamatta.

        Oliko sinun edellisessä avioliitossa niin, ettei miehesi informoinut asioista, joista koit, että sinun kuuluisi tietää?siis sellaisia esim että jonkun kuolema tulee yllätyksenä, kuulet vasta kun tulee kutsu hautajaisiin... tai että on vaihtanut työpaikkaa ja on jo aloittamassa siinä ja kuulet koko asiasta vasta sitten...

        LS

        Ja vaihtou työpaikkaa, muut tiesi tuostakin ennen mua.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 tuntia on jo siis hyvin, yleensä nukun vähemmän ja onhan tätä kestänyt jo vuoden.
        Yritän olla etten ajattele kuinka vähän nukun.

        Oli joi, ei informoinut. Yhtäkkiä oli uusi auto pihassa tai moottorikelkka tai jokin reissu niin tuntia ennen kertoo. Tai ylejäänkään juuri mitään.
        Tieten jotain mutta hyvin usein ei kertonut.
        Eikä jaksanut olla lasten kanssakaan. Ei remontoinut, ei tehnyt taloustöitä.

        ST

        Ja pihi paitsi omista menoistaan ja kalliista harrastuksistaan, niihin kyllä riitti aina rahaa.
        Kotiin ei olusi halunnut laittaa mitään.

        Mutta rakastin joitain asioita hänessä. Varmaan jörjen käyttöä ja sellaista vahvaa otetta elämään ettei sortunut ihan hulluuksiin. Ei juonut eikä ollut väkivaltainen fyysisesti. Hyvin uraorientoitunut ja vahva. Häneltä sain järkineuvoja. Sellainen tässä seison ja pysyn mies. Ei sillain haihatellut. Tykkään semmosesta otteesta elämään.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pihi paitsi omista menoistaan ja kalliista harrastuksistaan, niihin kyllä riitti aina rahaa.
        Kotiin ei olusi halunnut laittaa mitään.

        Mutta rakastin joitain asioita hänessä. Varmaan jörjen käyttöä ja sellaista vahvaa otetta elämään ettei sortunut ihan hulluuksiin. Ei juonut eikä ollut väkivaltainen fyysisesti. Hyvin uraorientoitunut ja vahva. Häneltä sain järkineuvoja. Sellainen tässä seison ja pysyn mies. Ei sillain haihatellut. Tykkään semmosesta otteesta elämään.

        ST

        Minulla on taas jotenkin "henkisen" väsymyksen tunne. Laskeskelee että mitä kaikkea pitää suorittaa, suorittaa, suorittaa.

        Okei, että on normaalia, jos kuulee sattumalta asioita ja niitä ei ole ollut jotenkin aikomus kertoa...ei se ole tuhlaileva itseensä, onneksi...koska perheessä on ajateltava lapsia ensisijaisesti

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pihi paitsi omista menoistaan ja kalliista harrastuksistaan, niihin kyllä riitti aina rahaa.
        Kotiin ei olusi halunnut laittaa mitään.

        Mutta rakastin joitain asioita hänessä. Varmaan jörjen käyttöä ja sellaista vahvaa otetta elämään ettei sortunut ihan hulluuksiin. Ei juonut eikä ollut väkivaltainen fyysisesti. Hyvin uraorientoitunut ja vahva. Häneltä sain järkineuvoja. Sellainen tässä seison ja pysyn mies. Ei sillain haihatellut. Tykkään semmosesta otteesta elämään.

        ST

        Välillä tulee tunne ettei jaksa ja pelkää romahtamista. Ehkä silloin juuri kaipaa ystävällisiä sanoja, kokemusta siitä, että joku ymmärtää.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pihi paitsi omista menoistaan ja kalliista harrastuksistaan, niihin kyllä riitti aina rahaa.
        Kotiin ei olusi halunnut laittaa mitään.

        Mutta rakastin joitain asioita hänessä. Varmaan jörjen käyttöä ja sellaista vahvaa otetta elämään ettei sortunut ihan hulluuksiin. Ei juonut eikä ollut väkivaltainen fyysisesti. Hyvin uraorientoitunut ja vahva. Häneltä sain järkineuvoja. Sellainen tässä seison ja pysyn mies. Ei sillain haihatellut. Tykkään semmosesta otteesta elämään.

        ST

        Kaipaan ystävyyttä tässä hetkessä, koska olen niin tuhottoman väsynyt.

        Ehkä sait tällä kertaa nukutuksi? Ja olet jo untenmailla.

        Ihminen tarvitsee ystävyyttä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on taas jotenkin "henkisen" väsymyksen tunne. Laskeskelee että mitä kaikkea pitää suorittaa, suorittaa, suorittaa.

        Okei, että on normaalia, jos kuulee sattumalta asioita ja niitä ei ole ollut jotenkin aikomus kertoa...ei se ole tuhlaileva itseensä, onneksi...koska perheessä on ajateltava lapsia ensisijaisesti

        LS

        En nyt sanoisi että tuota pitäisi sietää. Tarkoitin vain että sama oli meillä ja tiedän muitakin samanlaisia miehiä kuin myös erillaisia miehiä, jotka kertovat asioistaan.

        Minä kanssa oken sitä mieltä että perheessä on ajateltava ensisijaisesti lapsia mutta kaikki eivät ole sellaisia.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on taas jotenkin "henkisen" väsymyksen tunne. Laskeskelee että mitä kaikkea pitää suorittaa, suorittaa, suorittaa.

        Okei, että on normaalia, jos kuulee sattumalta asioita ja niitä ei ole ollut jotenkin aikomus kertoa...ei se ole tuhlaileva itseensä, onneksi...koska perheessä on ajateltava lapsia ensisijaisesti

        LS

        Ei se ihme ole että sinua väsyttää koska sulla on niin paljon asioita huolettavana.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihme ole että sinua väsyttää koska sulla on niin paljon asioita huolettavana.

        ST

        Niin. Jotenkin tulee välillä sellainen paine ja kun se pitkittyy...päivä päivän jälkeen ja ei ole tietoa että voisi jossain kohdin hengähtää.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihme ole että sinua väsyttää koska sulla on niin paljon asioita huolettavana.

        ST

        No nyt sitten meni minullakin unet...viiden aikaan heräsin ja olen koettanut käydä nukkumaan uudestaan, niin ei vaan tule mitään.

        Tietenkin joku ulkopuolinen voi ajatella että miksi ei vähennä työmäärää. Olen koettanut kysyä aviopuolisoltani, hän ei sano mitään periaatteessa, ei sano mitään mielipidettä ääneen asiasta, eli olen lukenut että ei ilmaise puoltavaa kantaa, koska ei pidä ajatuksesta, että en ansaitse rahaa.. jollain tavalla olen lukevinani, että hänellä on tietty ajatus, tai jota ehkä jotenkin ilmaisee tai ylipäänsä tiedän ja ymmärrän sen...vaikka ei sitä toisi suoraan ilmi... hän ei ymmärrä jotenkin miksi en jaksa tai hän siis arvostaa tiettyjä asioita tärkeäksi....toisaalta hän itse on aina parhaimpina aikoina vapailla, lomilla... Itselleni lasten kanssa yhdessäolo olisi tärkeää ja kärsin kun aikaa ei ole. Hän ei näytä arvostavan sitä, olenko heidän kanssaan tai ylipäänsä se että jaksanko miten...luultavasti jos poislähtö tulisi, hän ajattelisi, että siinäpä se niin vaan kävi ja jatkaisi elämää kuin mitään ei olisi tapahtunut...tai niin koen että kävisi.

        Ehkä koen etten ole tarpeeksi välitetty ja etsin muualta sitä. Jotenkin ristiriidat elämän arvoissa on suuret...en ole ajatellut että hän olisi hyvin työorientoitunut, mutta kun otit puheeksi niin ehkä hänet on kasvatettu siihen, että tiettyjä asioita pitää arvostaa...tiedän sen kun ennen vanhaan esimerkiksi työnteko oli tärkeää esimerkiksi omillekin vanhemmilleni...ja hänen vanhempansa ehkä ovat samaa ajatusmaailma sillä tavoin eläneet, että oli töitä tai ei, niin aivan sama mitä työtä, työ on tärkeää... itse olen ollut aina nautinnonhaluisempi elämässä...että tunnistan ja tiedän sen ajatusmaailman...itse olen työstäkin ajatellut aina, että sitä voi tehdä, mutta siitä täytyisi pitää, mitä tekee...ja sillä tavoin elämän arvot eivät kohtaa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihme ole että sinua väsyttää koska sulla on niin paljon asioita huolettavana.

        ST

        Myönnän myös että olen unelmoinut ihmisestä, joka tukee ja jolta koen saavani henkistä tukea ja ymmärrystä. Että uskonnossa pettäminen koetaan aina siveettömänä haluna irstailla ja harrastaa seksiä. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä seksin kanssa, että kaipaa ihmistä, joka on kiinnostunut mitä ajattelen, tarvitsen...on kiinnostunut siitä että voin hyvin. En vain koe olevani välitetty. Ja hän sitä muualta esimerkiksi st:ltä...jolle tekee mieli kirjoittaa useinkin...älä mene, ole siinä, tarvitsen vain sitä että olet siinä läsnä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihme ole että sinua väsyttää koska sulla on niin paljon asioita huolettavana.

        ST

        Jos minulla ei olisi lapsia, niin haluaisin elää omaa elämääni, pysyen ystävänä, koska hän on minulle kuitenkin läheisin ihminen tietyllä tapaa, minulla ei ole ollut koskaan kuitenkaan parempia ystäviäkään, osoittaa hän liittämistä tai ei, hän on kuitenkin pysynyt siinä...mutta ehkä itse itseni vuoksi sen tekisin, koska silloin tavallaan toisen mielipide ei kahlitsisi...tavallaan se kahlitsee .. mutta minulla on lapsia...asioiden ollessa niin, esitän roolia, lapsilleni ja puolisolleni, jotta kaikki olisi onnellisia elämänsä loppuun asti...sekin on eräänlainen uhrilahja...lapsilleni ja hänellekin, vaikka se on ansaitsematonta...se ei "vaadi vastarakkautta"...ja jonain päivänä kuolen ja heitetään multaa päälle ja lasteni jälkeen, kukaan ei muista.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihme ole että sinua väsyttää koska sulla on niin paljon asioita huolettavana.

        ST

        Uskonto sanoo että uhrilahja on täydellinen, että ei tarvitse itse suorittaa sitä...että asioita vain saa anteeksi...mutta totuushan on, että täydellinen rakkaus vaatii aina uhria tietyllä tapaa...se ei riitä, että joku toinen uhrasi itsensä puolestasi, joskus kauan sitten ja voit itse vain olla välittämättä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihme ole että sinua väsyttää koska sulla on niin paljon asioita huolettavana.

        ST

        Se voi olla hyvin ärsyttävää, kun ei saa nukutuksi. Olen siinäkin mukavuudenhaluinen, että olisi ihana nukkua kunnolla. Neljän tunnin yöunet ei ole minua varten.

        Olenhan tietyllä tapaa elävä, että esimerkiksi...jos käyn töissä tai on muuta vastaavaa, niin minun on vaikea ajatella niin, että pystyisi organisoimaan tai jaksaisi pidemmän päälle elämää, jossa paljon touhuaisi ennen sitä. On ihmisiä jotka saavat paljon aikaan. Lapseni kysyi mennäänkö uimaan. En voinut luvata, laskeskelin, ettei se vaan sovi aikatauluun millään tavalla. Ja toki se tekee surulliseksi ja lisää painetta, että "kysyikin".. koska olen äärettömän huono äiti...en saa vietyä lapsia edes uimaan, vaikka he pyytäisivät.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt sanoisi että tuota pitäisi sietää. Tarkoitin vain että sama oli meillä ja tiedän muitakin samanlaisia miehiä kuin myös erillaisia miehiä, jotka kertovat asioistaan.

        Minä kanssa oken sitä mieltä että perheessä on ajateltava ensisijaisesti lapsia mutta kaikki eivät ole sellaisia.

        ST

        Ja joku ehkä katsoisi, että siinähän taas naputtaa...mutta se on eri asia naputtaa viesti siellä sun täällä kuin...olla aina tietyllä tapaa "menossa"...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se voi olla hyvin ärsyttävää, kun ei saa nukutuksi. Olen siinäkin mukavuudenhaluinen, että olisi ihana nukkua kunnolla. Neljän tunnin yöunet ei ole minua varten.

        Olenhan tietyllä tapaa elävä, että esimerkiksi...jos käyn töissä tai on muuta vastaavaa, niin minun on vaikea ajatella niin, että pystyisi organisoimaan tai jaksaisi pidemmän päälle elämää, jossa paljon touhuaisi ennen sitä. On ihmisiä jotka saavat paljon aikaan. Lapseni kysyi mennäänkö uimaan. En voinut luvata, laskeskelin, ettei se vaan sovi aikatauluun millään tavalla. Ja toki se tekee surulliseksi ja lisää painetta, että "kysyikin".. koska olen äärettömän huono äiti...en saa vietyä lapsia edes uimaan, vaikka he pyytäisivät.

        LS

        Baemaan toisinaan kuitenkin viet heitä uimaan vaikket joka kerta pääsekkään viemään?
        Käyttääkö myös isä lapsia uimassa?

        Euhän se tee sinusta huonoa äitiä jos välillä kieltäytyy asioista jos on muuta tekemistä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Baemaan toisinaan kuitenkin viet heitä uimaan vaikket joka kerta pääsekkään viemään?
        Käyttääkö myös isä lapsia uimassa?

        Euhän se tee sinusta huonoa äitiä jos välillä kieltäytyy asioista jos on muuta tekemistä.

        ST

        Harvoin käydään uimassa. Tosi harvoin. Ei käytä isä. Joskus koko perheellä käyty, muttei yksin lähtisi.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin käydään uimassa. Tosi harvoin. Ei käytä isä. Joskus koko perheellä käyty, muttei yksin lähtisi.

        LS

        Jos uimisen tilalle keksisi muuta kivaa?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos uimisen tilalle keksisi muuta kivaa?

        ST

        No juuri äskettäin tehtiin vanhimman lapsen kanssa pitsoja päivälliseksi. Oli tullut uutuutena Fazerilta pakastetaikinaa...ihan hyviä tuli sillä ja oli alta kahden euron se pussi, siitä ehkä olisi riittänyt kahteen kertaan meillä, mutta kun menin sulattamaan koko taikinan yhdellä kertaa, siinä on neljä sellaista taikina"pullaa"...ja aukaisi se mies tonnikalapurkit kun pyysin. ;)

        Mutta pitää katsoa jossain vaiheessa, jos pääsisi uimaankin...yksi lapsista on puhunut leosleikkimaastakin...mutta mutta...katsotaan mitä syksyn mittaan...pitäs käyttää muita parturissa/kampaajallakin...itsekin leikkauttaanut hiukset jotain yli puoli vuotta sitten...ehkä jotain kahdeksan...ja on tää kyl harakanpesä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos uimisen tilalle keksisi muuta kivaa?

        ST

        Olet jotenkin vaitonainen?

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet jotenkin vaitonainen?

        LS

        No en oikeastaan. Kuuntelen vain mitä sinulla on asiaa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juuri äskettäin tehtiin vanhimman lapsen kanssa pitsoja päivälliseksi. Oli tullut uutuutena Fazerilta pakastetaikinaa...ihan hyviä tuli sillä ja oli alta kahden euron se pussi, siitä ehkä olisi riittänyt kahteen kertaan meillä, mutta kun menin sulattamaan koko taikinan yhdellä kertaa, siinä on neljä sellaista taikina"pullaa"...ja aukaisi se mies tonnikalapurkit kun pyysin. ;)

        Mutta pitää katsoa jossain vaiheessa, jos pääsisi uimaankin...yksi lapsista on puhunut leosleikkimaastakin...mutta mutta...katsotaan mitä syksyn mittaan...pitäs käyttää muita parturissa/kampaajallakin...itsekin leikkauttaanut hiukset jotain yli puoli vuotta sitten...ehkä jotain kahdeksan...ja on tää kyl harakanpesä.

        LS

        Jos siittä jää huomiseksikin pizzaa? Tai iltapalaksi pienet palat kaikille?

        Haluaisin harakanpesän. Yksi tuttuni aina huokaa harakanpesäänsä ja minusta se on niin kiva pehko. Mulla on ohut liru luirunen päätä myöten kuin natsi Saksan tiukalla naiskenraalilla. Nuttura puuttuu vaan.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en oikeastaan. Kuuntelen vain mitä sinulla on asiaa.

        ST

        Niin...ajattelin, jos valitan aina ja olen epätyytyväinen kaikkeen.

        Minulla on järkyttävä juurikasvu. Olen ehkä kesä heinäkuussa värjännyt ja niitä ei ole leikattukaan pitkään aikaan, olen kyllä melko näöstys...en kehtaisi edes näyttäytyä ammattilaiskampaajan penkissä...varmaan pyörittelisivät silmiään ja niitä väkisin naurattaisi.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siittä jää huomiseksikin pizzaa? Tai iltapalaksi pienet palat kaikille?

        Haluaisin harakanpesän. Yksi tuttuni aina huokaa harakanpesäänsä ja minusta se on niin kiva pehko. Mulla on ohut liru luirunen päätä myöten kuin natsi Saksan tiukalla naiskenraalilla. Nuttura puuttuu vaan.

        ST

        Voisitko rukoilla jotenkin Jumalan puoleen, ettei mun tarvis aina stressata, että saisin luottamusta asioiden hoitumiseen tavalla tai toisella. Että silloinkin kun näyttää kiperältä, niin voisin elää aina luottamuksessa jotenkin. Minulla on sellainen luonne, että aina etukäteen paljon mietin asioita, että miten saan onnistumaan... Ja jotenkin että osaisin turvata asiassa Jumalaan ja luottaa että Hän on siinä se joka turvaa.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siittä jää huomiseksikin pizzaa? Tai iltapalaksi pienet palat kaikille?

        Haluaisin harakanpesän. Yksi tuttuni aina huokaa harakanpesäänsä ja minusta se on niin kiva pehko. Mulla on ohut liru luirunen päätä myöten kuin natsi Saksan tiukalla naiskenraalilla. Nuttura puuttuu vaan.

        ST

        Kun se on jotenkin tosi taakoittavaa, että etukäteen aloitan miettimään jo viikkoja eteenpäin...haluaisin elää itseni kanssa jotenkin vapaudesta käsin....luulen että olisin jotenkin rohkeampi silloin elämääkin kohtaan enkä kokisi olevani aina niin raskaiden taakkojen kanssa

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siittä jää huomiseksikin pizzaa? Tai iltapalaksi pienet palat kaikille?

        Haluaisin harakanpesän. Yksi tuttuni aina huokaa harakanpesäänsä ja minusta se on niin kiva pehko. Mulla on ohut liru luirunen päätä myöten kuin natsi Saksan tiukalla naiskenraalilla. Nuttura puuttuu vaan.

        ST

        En tiedä tiedätkö...vihaan itseäni todella paljon...sanotaan, ettei voi rakastaa muita, jos ei voi rakastaa itseään. Häpeän itseäni. Kaikenlaista sellaista.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siittä jää huomiseksikin pizzaa? Tai iltapalaksi pienet palat kaikille?

        Haluaisin harakanpesän. Yksi tuttuni aina huokaa harakanpesäänsä ja minusta se on niin kiva pehko. Mulla on ohut liru luirunen päätä myöten kuin natsi Saksan tiukalla naiskenraalilla. Nuttura puuttuu vaan.

        ST

        Minulla on jäänyt jostain lapsuudesta ja nuoruudesta sellainen itseinho, ikäänkuin näkisin muiden silmillä itseni mitättömäksi, halveksuttavaksi...se ei ehkä koskaan katoa vai mitä luulet

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siittä jää huomiseksikin pizzaa? Tai iltapalaksi pienet palat kaikille?

        Haluaisin harakanpesän. Yksi tuttuni aina huokaa harakanpesäänsä ja minusta se on niin kiva pehko. Mulla on ohut liru luirunen päätä myöten kuin natsi Saksan tiukalla naiskenraalilla. Nuttura puuttuu vaan.

        ST

        Ja kun katson itseäni sen itseinhon, pelon ja kaiken sellaisen kautta, en vain jaksa...

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siittä jää huomiseksikin pizzaa? Tai iltapalaksi pienet palat kaikille?

        Haluaisin harakanpesän. Yksi tuttuni aina huokaa harakanpesäänsä ja minusta se on niin kiva pehko. Mulla on ohut liru luirunen päätä myöten kuin natsi Saksan tiukalla naiskenraalilla. Nuttura puuttuu vaan.

        ST

        Minun on vaikea luottaa että voin olla tällaisena välitetty ja arvostettu. Usein koen etten ole sitä ollutkaan. En päästä ihmisiä lähelle, koska ihmiset satuttavat Aina.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siittä jää huomiseksikin pizzaa? Tai iltapalaksi pienet palat kaikille?

        Haluaisin harakanpesän. Yksi tuttuni aina huokaa harakanpesäänsä ja minusta se on niin kiva pehko. Mulla on ohut liru luirunen päätä myöten kuin natsi Saksan tiukalla naiskenraalilla. Nuttura puuttuu vaan.

        ST

        Olet siis pieni, hento naisihminen, ohuilla hiuksilla. Oliko ne vaaleat, hiukset? Vai ruskeat...taisi olla ruskeat

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt sitten meni minullakin unet...viiden aikaan heräsin ja olen koettanut käydä nukkumaan uudestaan, niin ei vaan tule mitään.

        Tietenkin joku ulkopuolinen voi ajatella että miksi ei vähennä työmäärää. Olen koettanut kysyä aviopuolisoltani, hän ei sano mitään periaatteessa, ei sano mitään mielipidettä ääneen asiasta, eli olen lukenut että ei ilmaise puoltavaa kantaa, koska ei pidä ajatuksesta, että en ansaitse rahaa.. jollain tavalla olen lukevinani, että hänellä on tietty ajatus, tai jota ehkä jotenkin ilmaisee tai ylipäänsä tiedän ja ymmärrän sen...vaikka ei sitä toisi suoraan ilmi... hän ei ymmärrä jotenkin miksi en jaksa tai hän siis arvostaa tiettyjä asioita tärkeäksi....toisaalta hän itse on aina parhaimpina aikoina vapailla, lomilla... Itselleni lasten kanssa yhdessäolo olisi tärkeää ja kärsin kun aikaa ei ole. Hän ei näytä arvostavan sitä, olenko heidän kanssaan tai ylipäänsä se että jaksanko miten...luultavasti jos poislähtö tulisi, hän ajattelisi, että siinäpä se niin vaan kävi ja jatkaisi elämää kuin mitään ei olisi tapahtunut...tai niin koen että kävisi.

        Ehkä koen etten ole tarpeeksi välitetty ja etsin muualta sitä. Jotenkin ristiriidat elämän arvoissa on suuret...en ole ajatellut että hän olisi hyvin työorientoitunut, mutta kun otit puheeksi niin ehkä hänet on kasvatettu siihen, että tiettyjä asioita pitää arvostaa...tiedän sen kun ennen vanhaan esimerkiksi työnteko oli tärkeää esimerkiksi omillekin vanhemmilleni...ja hänen vanhempansa ehkä ovat samaa ajatusmaailma sillä tavoin eläneet, että oli töitä tai ei, niin aivan sama mitä työtä, työ on tärkeää... itse olen ollut aina nautinnonhaluisempi elämässä...että tunnistan ja tiedän sen ajatusmaailman...itse olen työstäkin ajatellut aina, että sitä voi tehdä, mutta siitä täytyisi pitää, mitä tekee...ja sillä tavoin elämän arvot eivät kohtaa.

        LS

        Lasten kanssa oleminenkin on tavallaan työtä. Minä lasken sen tärkeäksi työkai. Se ei ole omaa aikaa. Mua ärsytt kun jotkut ukot ei pidä minään että vaimo kuuntelee ja keskustelee lasten kanssa sekä on läsnä lapsille. Minä lasken tuon yhdeksi tärkeimmistä töistä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten kanssa oleminenkin on tavallaan työtä. Minä lasken sen tärkeäksi työkai. Se ei ole omaa aikaa. Mua ärsytt kun jotkut ukot ei pidä minään että vaimo kuuntelee ja keskustelee lasten kanssa sekä on läsnä lapsille. Minä lasken tuon yhdeksi tärkeimmistä töistä.

        ST

        Olenko siis liikaa täällä palstalla.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten kanssa oleminenkin on tavallaan työtä. Minä lasken sen tärkeäksi työkai. Se ei ole omaa aikaa. Mua ärsytt kun jotkut ukot ei pidä minään että vaimo kuuntelee ja keskustelee lasten kanssa sekä on läsnä lapsille. Minä lasken tuon yhdeksi tärkeimmistä töistä.

        ST

        Minulla on tapahtunut asioita, jonka kautta jotenkin se oma epävarmuus tulee esiin ja nuoruusiän traumat.

        Se aiheuttaa alakuloa. Ja kun tuntuu ettei ole mitään kelle puhua edes. Ei ole sellaisia ystäviä. On kaiken kanssa jotenkin yksin.

        Mutta jos tuntuu että eihän sinunkaan ole pakko olla tekemisissä. Olen huomannut että...olen jotenkin luontaantyöntävä ihmisenä muutenkin.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten kanssa oleminenkin on tavallaan työtä. Minä lasken sen tärkeäksi työkai. Se ei ole omaa aikaa. Mua ärsytt kun jotkut ukot ei pidä minään että vaimo kuuntelee ja keskustelee lasten kanssa sekä on läsnä lapsille. Minä lasken tuon yhdeksi tärkeimmistä töistä.

        ST

        Turhaan sitä miestä olin aina soimaan. Mikä minä olen aina häntä soimaamaan. Olen tällainen surkimus itse. Hän on kuitenkin ainoa läheinen aikuinen ihminen arkielämässä ja todellisessa elämässä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan sitä miestä olin aina soimaan. Mikä minä olen aina häntä soimaamaan. Olen tällainen surkimus itse. Hän on kuitenkin ainoa läheinen aikuinen ihminen arkielämässä ja todellisessa elämässä.

        LS

        Siis olen häntä aina soimaamassa turhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten kanssa oleminenkin on tavallaan työtä. Minä lasken sen tärkeäksi työkai. Se ei ole omaa aikaa. Mua ärsytt kun jotkut ukot ei pidä minään että vaimo kuuntelee ja keskustelee lasten kanssa sekä on läsnä lapsille. Minä lasken tuon yhdeksi tärkeimmistä töistä.

        ST

        Haluatko kuulla yhden tosi surkean jutun minusta.
        Kun minulla ei ole niitä ystäviä. Totuus, puhdas totuus siinä vd:n ja mun jutussa oli se, että ripustauduin häneen ja eihän niin ystävyyttä aikaiseksi saa. Olin todellisesti sellainen häirikkö. Että jos saa sen asian käydä loppuun niin...luultavasti hän vain säälii, mutta pitää niin idioottina ja onnettoman, että karttaa kaukaa.

        En ripustaudu ihmisiin niinkuin yleisesti, mutta jokin on, että jään ulkopuolelle kaikesta. Vaikka minua pidettäisiin kilttinä ja mukavana, niin en kelpaa ystäväksi kenellekään...no toki puolisolleni....mutta tarkoitan muuten...elämme sosiaalisesti hyvin rajoittunutta elämää.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten kanssa oleminenkin on tavallaan työtä. Minä lasken sen tärkeäksi työkai. Se ei ole omaa aikaa. Mua ärsytt kun jotkut ukot ei pidä minään että vaimo kuuntelee ja keskustelee lasten kanssa sekä on läsnä lapsille. Minä lasken tuon yhdeksi tärkeimmistä töistä.

        ST

        Totuus on etten kaipaa mitään sääliystävyyttäkään, en sinulta, en vd:ltä. Sellainen tuntuu vielä enemmän kurjalta ja tuntee itsensä jotenkin niin surkeaksi, että eihän sitä ole ihminenkään enää, vaan jokin maan matonen...että pitäisi anella ystävyyttä.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten kanssa oleminenkin on tavallaan työtä. Minä lasken sen tärkeäksi työkai. Se ei ole omaa aikaa. Mua ärsytt kun jotkut ukot ei pidä minään että vaimo kuuntelee ja keskustelee lasten kanssa sekä on läsnä lapsille. Minä lasken tuon yhdeksi tärkeimmistä töistä.

        ST

        Onko niin että sinulla on muuta menoa vai mitä...enkä velvoita vastaamista...minulla on toisaalla tapahtunut asioita, jotka on saaneet minut alakulokn, vastaamattomuus voi kyllä vahvistaa yksin jäämisen kokemusta....ja voi jatkuessaan olla moukkamaistakin että kun tietää toisen taustan niin...VDn toiminta jätti arvet koska toinen vaan häipyi elämästä ja oli kuin ei välittäisi...että se osoitti minulle sen jotenkin että olin niin luontaantyöntävä ihmisenä ja kuvottava ettei ystävyys....tavallaan peilaan käytöstäsi häneen, että milloin teet katoamistempun...

        Ei hän epävarmujteni alkujuuri ole...mutta ei ihmisten osoittama karttaminen ja poissulkeminen minua aita mitenkään ..minusta ei tule Simsalabim varmaa ihmistä, se vaatii myös hyviä kokemuksia ja välittämisen kohteena olemisen kokemusta.

        Ketään en syytä, ihmiset eivät huomaa ja elävät omaa elämäänsä...ja ei kukaan halua ripustautujaa...mutta ehkä ymmärrät mitä tarkoitan.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko siis liikaa täällä palstalla.

        LS

        Tarkoitin että vaikket jaksa mennä sinne uimaan ja jäät kotiin ja vaikket jaksa aina kotitöitä vääntää ja paikatkin jos olusi vähän sinne sun nne ja heikun keikun mutta kun puhut lapsille elu vastaat heidän kysymyksiinsä ja olet läsnä niin lasken senkin työksi. Se on tärkeää työtä?

        ST


    • Anonyymi

      Olisi ollut kiva keskustella kanssasi.

      LS

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      164
      3689
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      99
      2447
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2184
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2115
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1839
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1485
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      105
      1327
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1302
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1150
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      104
      1037
    Aihe