Elämä ja kuolema

Anonyymi

Minä olen miettinyt mitä elämä on kuoleman jälkeen, onko se toisintoa tästä kiduttavasta ja paskamaisesta eläkkeelle jäämisen jälkeisestä elämästä, eli toisintona jossakin toisaalla, mutta missä, se riippuu siitä mikä seurakunta on sinulle sadun kertonut, ei se elämä ainakaan jatku pilven reunalla. Matoset ensinnäkin vetäisevät naamaansa sinun malliset jäänteet ja se on faktaa, ellei sinun tuhkaasi ole haudattu jonnekin kotieläinten hautuumaalle. Mutta entäs se mieli/ajatus jääkö se johonkin, vai katkeaako virta vain, eikä tiedostoja taltioitu mihinkään. Sanoitko että laitoin pahan kysymyksen. Ei tämä ole paha mutta ei myöskään ymmärrettävissä. Nykyisen älymme eikä tietämyksemme mukaan, yleisin vastaus tähän kysymykseen on TÄH.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mieti. Elämässä on tehty valintoja joita joutuu vastaamaan kuten aina kaikessa. Sen minkä taakseen jättää sen edestä löytää. Tosin Jeesus tuli tuomaan anteeksi annon. Mutta se ei kaikille kelpaa eivätkä ihmiset halua sovittaa syntejään.

    • Anonyymi

      Mikä synniksi muka luokitellaan ja mikä ei ?
      Itsekin olen elämääni elänyt vähän miten sattuu, on tullut tehtyä sekä hyvää, mutta myös pahaa.
      Siltikään en koe, että olisin syntiä tehnyt.

      Uskosta sen verran, vaikken olekaan uskovainen, että itselleen pitää olla armollinen ( miten sen kukakin sitten ymmärtää ).

      En myöskään usko mihinkään kuoleman jälkeiseen elämään.
      Elämä on tässä ja nyt.

      • Anonyymi

        ” Siltikään en koe, että olisin syntiä tehnyt.”

        Et siis ikinä ole kyseenalaistanut omaa toimintaasi ja tehny tervettä itsetutkiskelua?

        No, se selittääkin.


      • Anonyymi

        Kaikki tekevät virheitä ja väärin, eli syntiä. Kristinuskossa vielä väärintekeminen kattaa myös ajatukset, joten jokainen tekee syntiä päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Siltikään en koe, että olisin syntiä tehnyt.”

        Et siis ikinä ole kyseenalaistanut omaa toimintaasi ja tehny tervettä itsetutkiskelua?

        No, se selittääkin.

        Tietenkin olen toimintojani kyseenalaistanut ja pohdiskellut, tutkiskellut itseäni.
        Miettinyt teoilleni merkityksiä ja syitä, kantanut seuraukset, tekemättä mistään itselleni turhaan ylimääräistä taakkaa.

        Kaikki se seuraa tietysti mukanani elämäni loppuun asti, mutta olen asiat käsitellyt ja virheeni hyväksynyt osaksi elämääni, siis sillä tavoin, että jotain on käynyt, ei hyvä, mutta elämän on silti jatkuttava.
        Enemmän on kuitenkin ollut hyvää kuin pahaa.

        Synniksi en mitään juttuja koe, koska pystyn antamaan itse itselleni anteeksi, en tarvitse siihen mitään uskonnollisia apukeinoja.
        Teoistaan on ihmisten itse kannettava vastuu, eikä turvautua mihinkään verukkeeseen.
        Jos väittää, että joku muu antaa anteeksi ( esim. jumala tai jeesus ), niin sehän tarkoittaa, ettei pysty itse itselleen anteeksi antamaan.

        No, siinä selitystä.


    • Anonyymi

      Mielestäni elämä ja siihen liittyvät asiat eivät ole yksinkertaisia.Ihan ensinnä.Mistä kaikki näkyvä on tullut? Mikä tarkoitus kaikella on? Mihin kaikki päättyy?

      Eihän tätä kaikkea ihmeellistä, kaunista ja moninaista ympärillämme ole voinut muusta tulla, syntyä kuin että hyvä elävä todellinen Jumala on kaiken luonut.
      Raamatun mukaan koko maailma on pahan vallassa , koska ihminen lankesi tottelemaan pahaa ja niin paha alkoi vaikuttamaan maailmasa joka alkuaan luotiin hyväksi.

      Tulossa on uusi Taivas ja maa.Nämä nykyiset tulevat tuhoutumaan täysin. Taivaaseen pääseen uskomalla Jumalan Poikaan Jeesukseen mitä Hän opettaa ja sanoo,sitä meidän tulee kuunnella ja totella.

      Jumalan rauha on ihanin asia mitä usko Jumalaan tuo.

      • Anonyymi

        Ensin kirjoitat, että mikään ei ole yksinkertaista. Mistä kaikki on tullut? Mikä tarkoitus ?
        Perään kuitenkin kirjoitat kuinka kaikki on muka alkanut, ja edennyt, ja vielä mihin päättyy.
        Hyvin on ristiriitaista.

        Tuossa ei olisi mitään miettimistä, eikä ajatuksia herättävää, jos kaikki uskoisivat tuohon......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin kirjoitat, että mikään ei ole yksinkertaista. Mistä kaikki on tullut? Mikä tarkoitus ?
        Perään kuitenkin kirjoitat kuinka kaikki on muka alkanut, ja edennyt, ja vielä mihin päättyy.
        Hyvin on ristiriitaista.

        Tuossa ei olisi mitään miettimistä, eikä ajatuksia herättävää, jos kaikki uskoisivat tuohon......

        Sinunkaan marisemisessa ei olisi mitään ihmeellistä jos kaikki olisi tuollaisia.
        Anna ihmisten uskoa mihin uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunkaan marisemisessa ei olisi mitään ihmeellistä jos kaikki olisi tuollaisia.
        Anna ihmisten uskoa mihin uskoo.

        Sitä mieltä olen aina ollut, ja tulen olemaan.
        Jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta parempi kun pitää sen omanaan, eikä tuputa muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mieltä olen aina ollut, ja tulen olemaan.
        Jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta parempi kun pitää sen omanaan, eikä tuputa muille.

        Mene toiseen ketjuun äläkä itse tuputa omaa näkemystäsi. Olet naurettava.
        Aloittaja saa tehdä aiheen mistä haluaa.


    • Anonyymi

      Meillä on vain tämä yksi elämä ja kun kuolemme.ei ole mitän ei meitäkään.Jos olet masentunut,pyri terapiaan terveysaseman kautta.Tai Helsinki mission.Ilmasta.Turha märehtiä yksin kotona.Paha olo lähtee puhumalla ja paska pesemällä,niin se vaan on!

    • Anonyymi

      ”… kiduttavasta ja paskamaisesta eläkkeelle jäämisen jälkeisestä elämästä…”

      Sitä tämä eläkkeellä olo todellakin on. Kun vain keksisi, mistä saisi iloa elämään.

    • Anonyymi

      Kuolema on kuin syvä uni, mutta josta ei koskaan herää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe