Talvirenkaat

Anonyymi

Mikähän olisi oikea ilmanpaine nastarenkaisiin BMW 520d , 18 tuuman vanne?

21

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entä rengaskoko? Ilman sitä tietoa sanoisin 3bar.

      • Anonyymi

        Rengaspaineet on ilmoitettu auton ovipilareissa ja käsikirjassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rengaspaineet on ilmoitettu auton ovipilareissa ja käsikirjassa...

        Paitsi jos on vanha auto, niin ne on ilmoitettu kovin alakanttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rengaspaineet on ilmoitettu auton ovipilareissa ja käsikirjassa...

        Ne ovipilarissa olevat paineet ovat epäselviä, niistä ei selviä mitään.


      • Anonyymi

        Kyllä tuo 3bar lienee lähellä totuutta talven kylmissä olosuhteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo 3bar lienee lähellä totuutta talven kylmissä olosuhteissa.

        Itse käytän kesärenkaissa 2,8 Bar ja talvikumeissa 3,0 Bar.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse käytän kesärenkaissa 2,8 Bar ja talvikumeissa 3,0 Bar.

        Tuo on toimiva periaate.


    • Anonyymi

      Merkkihuollossa käyttävät vetyä renkaissa, aja aamulla pikahuoltoon!

      • Anonyymi

        Pikemminkin pierukaasua käyttävät 😀👍


    • Anonyymi

      1) selvitä itsellesi mitä valmistaja suosittelee (ovipilari, käyttöohjekirja, MyBMW, netti?)
      2) syynää renkaan kyljestä fikkarin kanssa mitä renkaan kyljessä annetaan ohjearvoiksi.
      3) vertaa saamiasi lukemia. Kumpi niistä on korkeampi?
      Kuten edellä todettiin, nykysuositukset ovat usein hiukan korkeampia ja siksi renkaan kyljessä saattaa olla isompi lukema.
      Liian korkea ja liian matala paine ovat molemmat paha: liikapaine saattaa heikentää pitoa ja liian matala lisätä kulutusta, molemmat saattavat syödä rengasta epätaisisesti.

      • Anonyymi

        Saa olla melkoisesti liikaa painetta jos rengas alkaa kulua epätasaisesti, alipaine on paljon pahempi.
        Ei ole vieläkään ilmaantunut rengaskokoa.


      • Anonyymi

        1) Riippuu rengasmerkistä, paljonko painesuositus on kyseiseen bemariin ja tietenkin koosta.
        2) Renkaan kyljestä et voi päätellä sopivaa rengaspainetta. Se taas riippuu autosta mihin ne tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1) Riippuu rengasmerkistä, paljonko painesuositus on kyseiseen bemariin ja tietenkin koosta.
        2) Renkaan kyljestä et voi päätellä sopivaa rengaspainetta. Se taas riippuu autosta mihin ne tulee.

        Ei rengasmerkillä ole merkitystä yhtään, koko ratkaisee ja auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1) Riippuu rengasmerkistä, paljonko painesuositus on kyseiseen bemariin ja tietenkin koosta.
        2) Renkaan kyljestä et voi päätellä sopivaa rengaspainetta. Se taas riippuu autosta mihin ne tulee.

        Lopeta jo puhuminen sitä mitä renkaan kyljessä lukee, ei niillä ole mitään tekoa henkilöautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo puhuminen sitä mitä renkaan kyljessä lukee, ei niillä ole mitään tekoa henkilöautoissa.

        Lue tarkemmin. Minähän kirjoitin juuri samaa, kohta 2, "Renkaan kyljestä et voi päätellä"....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei rengasmerkillä ole merkitystä yhtään, koko ratkaisee ja auto.

        Tottakai rengasmerkillä on vaikutusta. Eri rengasmerkit valmistetaan eri kriteerein ja jokaiselle merkille löytyy suositus. Toinen juttu sitten on se, kuka niitä viitsii alkaa selvittämään, vaan katsoo ovipalkista tai manuaalista. Ratkaisevinta tietysti on auton paino ja koko ja rengaskoko. Myöskin se, kuinka täyteen lastatulla autolla ajat, onko takapenkki täynnä matkustajia vai ajatko pääsääntöisesti yksin. Siihenkin palkissa ilmoitetaan eri paineet. Enemmän painetta=vähemmän kulutusta ja mielestäni parempi ajaa, mutta miinuksena varsinkin talvella, hieman huonompi pito.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai rengasmerkillä on vaikutusta. Eri rengasmerkit valmistetaan eri kriteerein ja jokaiselle merkille löytyy suositus. Toinen juttu sitten on se, kuka niitä viitsii alkaa selvittämään, vaan katsoo ovipalkista tai manuaalista. Ratkaisevinta tietysti on auton paino ja koko ja rengaskoko. Myöskin se, kuinka täyteen lastatulla autolla ajat, onko takapenkki täynnä matkustajia vai ajatko pääsääntöisesti yksin. Siihenkin palkissa ilmoitetaan eri paineet. Enemmän painetta=vähemmän kulutusta ja mielestäni parempi ajaa, mutta miinuksena varsinkin talvella, hieman huonompi pito.

        Korkea paine tekee usein myös sen että joutuu ohjailemaan vähän enemmän, uraherkkä


        enemmän painetta = ääntä enemmän kun kovempi.

        Talvella autosta tulee rauhallinen nuljakoilla teillä kun paineet on matalat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkea paine tekee usein myös sen että joutuu ohjailemaan vähän enemmän, uraherkkä


        enemmän painetta = ääntä enemmän kun kovempi.

        Talvella autosta tulee rauhallinen nuljakoilla teillä kun paineet on matalat.

        Totta, mutta tota kovempaa melua en allekirjoita omassa Bemarissani. 520i sedan vm. -20 ja ajettu 18 tkm, eli uutta vastaavahan tuo on. Mutta nyt kun laitoin nastarenkaat 225 leveydeltään alle, niin ensimmäinen auto, missä en kuule edes että olisi nastarenkaat alla, todella hiljainen. Toinen automme on Audi A4 vm. -21 ja ajettu 38 tkm, siinä toki kitkat, mutta huomattavasti kovempi sisämelu. Ei niinkään moottoriääni, paitsi täyskiihdytyksessä 204 hv, mutta kaikki muu äänieristys, vaikka ei Audikaan huonoimmasta päästä tuon laadun puolelta ole.


    • Anonyymi

      Kannattaa laittaa 6 bar, niin sutii herkemmin ja kulkee kovempaa!

    • Anonyymi

      Kyllä mimäkin olen tavsnnut renkaan kylkiä ja ovipilareita /käyttöohjeita. Viime ködessä, jos nämä antavat kovin eri tuloksia, kysyn rengaaliikkeestä.

    • Anonyymi

      4 bar

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe