Kannattaako Kymille mennä töihin?

Anonyymi

Tai siis ensin oppisopimuskoulutukseen? Pääsisin aika varmasti nykyisellä tutkinnolla ja suhteilla, mutta onko tuonne mitään järkeä mennä? Paljon kuulee paskaa tuosta työpaikasta joka puolelta, pitääkö nuo jutut oikeasti paikkansa? Monet sanoo ettei työssä ole mitään muuta hyvää kuin palkka? Työnantaja kusettaa kaikessa? Eikä kuulemma oppisopimuksen suorittaminen takaa edes työpaikkaa, vaan lähtö tulee jos naama ei miellytä jotain pikkupomoa. Onko tuolla muutenkaan työpaikka kovin pitkä ikäinen, tehdas voi loppua mikä päivä hyvänsä? Mietityttää että millainen maine on työntekijänä sitten kun tuolta työt loppuu, paperitehtaan mainitseminen ei taida olla eduksi muualta töitä hakiessa?

31

1704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No ei kannata. Tai jos jos tykkäät olla alistettu, niin tänne vaan. Ja jutut pitävät paikkansa.

    • Anonyymi

      Entinen paperiliiton persehetipenkkiinmies ei ole kysytty työmarkkinoilla. Tehdas on hyvä työpaikka joten kannattaa varmistua,että siellä on jatkossakin töitä

    • Anonyymi

      Mikä tutkinto sinulla on? Ei varmaan mikään prosessiala kun ei noita taida enää ainakaan täällä olla, jos sähkö, metalli tai vastaava niin mene vaan ennemmin oman alan töihin, ei nuo tehtaan työt oikeasti mitään häävejä ole jos ajatellaan muutakin kuin palkkaa, tympeitä hommia ja paskat työajat. Vuorotyöt pidemmän päälle aivan perseestä, terveys ja sosiaalinen elämä kärsii. Ja ammattimiehet tienaa kohtuullisesti muillakin aloilla. Opiskelukin kannattaa jos pää riittää, et varmasti katuisi tuotakaan päätöstä vanhempana.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Täällä on ikäviä esimiehiä, jotka puukottavat selkään kun tilaisuus koittaa. Selän takana puhutaan paskaa ja parkkipaikalla pysäköidään omalla vastuulla, vaikka tehtaan johto tietää että piipusta sataa paskaa autojen päälle. Mikäli olet lottovoittaja, kannattaa hakea kymille oppisopimukseen. 😉


    • Anonyymi

      katso elokuva Metropolis, youtubessa ja herää. t molok in kita

    • Anonyymi

      On nuo paperiukot kyllä sellasia työkavereita, että kannattaa jotain muuta alaa harkita.

    • Anonyymi

      no sehän on omasta näkökulmasta kiinni kannattaako. Mielipiteitä on niin paljon kuin työntekijöitäkin. Jos ikää olis 30-40 vuotta niin en kyllä itse lähtisi. Muiden konsernien oppisopimuskoulutukset olisivat kannatettavampia. Paperitehtaalla voi huonolla säkällä olla 5 vuotta ajoaikaa jäljellä mikäli markkinat kehittyvät edelleen samalla tavalla ja sellutehdas uppoaa perässä muutaman vuoden kuluttua pyristeltyään jonkun aikaa eteläamerikkalaisia sellujättejä vastaan.

      • Anonyymi

        "Mielipiteitä on niin paljon kuin työntekijöitäkin"

        Kuten sinunkin mielipide. No mikä on sinun mielipide, mihin kannatta hakeutua, jossa saa palkkaa jolla elää, ja tietää että se työpaikka on tuon mainitsemasi viiden vuoden jälkeen taattu?

        Paperin kulutus vähentynyt, mutta ei vamasti lopu kokonaan. EU:n alueella lopetettu paperitehtaita paljon kuten tiedetään, ei siis vain Suomessa. Miten tulevaisuudessa niin sitä turha veikkailla. Mutta nyt ne paperi kuten sellutehtaan on aika vahvoilla jotka tähän asti säilyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mielipiteitä on niin paljon kuin työntekijöitäkin"

        Kuten sinunkin mielipide. No mikä on sinun mielipide, mihin kannatta hakeutua, jossa saa palkkaa jolla elää, ja tietää että se työpaikka on tuon mainitsemasi viiden vuoden jälkeen taattu?

        Paperin kulutus vähentynyt, mutta ei vamasti lopu kokonaan. EU:n alueella lopetettu paperitehtaita paljon kuten tiedetään, ei siis vain Suomessa. Miten tulevaisuudessa niin sitä turha veikkailla. Mutta nyt ne paperi kuten sellutehtaan on aika vahvoilla jotka tähän asti säilyneet.

        Elätkö pilvilinnoissa? Herää jo tähän päivään ettei tule yllätyksenä kun toinen paperikone pysäytetään nallen ja jussin toimesta. En ole mikään ennustaja, mutta kymiltä lopetetaan toinen paperikone parin vuoden sisällä, jolloin sellutehdas voi ajaa sellaista vauhtia, että eivät saastuta lähialuetta. Lisäksi inkeroisten paperikoneen lopettamis valmistelut on aloitettu remontoimalla vanhan kattilan kapasiteettia pienemmäksi. Valitettavaa, mutta totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elätkö pilvilinnoissa? Herää jo tähän päivään ettei tule yllätyksenä kun toinen paperikone pysäytetään nallen ja jussin toimesta. En ole mikään ennustaja, mutta kymiltä lopetetaan toinen paperikone parin vuoden sisällä, jolloin sellutehdas voi ajaa sellaista vauhtia, että eivät saastuta lähialuetta. Lisäksi inkeroisten paperikoneen lopettamis valmistelut on aloitettu remontoimalla vanhan kattilan kapasiteettia pienemmäksi. Valitettavaa, mutta totta.

        Tuo sinun "Elätkö pilvilinoissa?" kertoo ettet edes lukenut tuota mihin vastasit, tai sitten et ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sinun "Elätkö pilvilinoissa?" kertoo ettet edes lukenut tuota mihin vastasit, tai sitten et ymmärtänyt.

        Luin ja ymmärsin. Mutta minulla taitaa olla vähän laajemmalti perspektiiviä kommentoida Kymenlaakson alueen tulevasta tuskasta kuin sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin ja ymmärsin. Mutta minulla taitaa olla vähän laajemmalti perspektiiviä kommentoida Kymenlaakson alueen tulevasta tuskasta kuin sinulla.

        Ai että oikein paperiteollisuuden asiantuntija. Ja laajemmaltikin perspektiiviä kommentoida Kymenlaakson alueen tulevasta tuskasta. No nythän ketjuun sattu oikein asiatuntija, joka tietää alasta kun alasta. Voi sinua reppanan ressukkaa. Koeta nyt ihan ensin itsellesi saada töitä, ja itsesi ohjelmoida työntekoon. Siinä sinulle haastetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että oikein paperiteollisuuden asiantuntija. Ja laajemmaltikin perspektiiviä kommentoida Kymenlaakson alueen tulevasta tuskasta. No nythän ketjuun sattu oikein asiatuntija, joka tietää alasta kun alasta. Voi sinua reppanan ressukkaa. Koeta nyt ihan ensin itsellesi saada töitä, ja itsesi ohjelmoida työntekoon. Siinä sinulle haastetta.

        Tällä seudulla noita asiantuntijoita on riittänyt. Jo yli 15 vuotta sitten näillä palstoilla oli varmaa asiantuntija tietoa että 1-2 vuoden sisään Kuusanniemi kylmenee. Niin silloin kun nyt nämä samat asiantuntijat ovat samaa porukkaa. Toisilla naapurien kateus, ja toisilla oma epäonnistuminen työelämässä, ilmeisesti vielä paperi ja selluteollisuudessa kun ei esimerkiksi vuorotyö onnistu. Eikä taida mikään työ onnistua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin ja ymmärsin. Mutta minulla taitaa olla vähän laajemmalti perspektiiviä kommentoida Kymenlaakson alueen tulevasta tuskasta kuin sinulla.

        Nyt itse olen jo eläkkeellä. Silti tiedän ja oppinut melko hyvin tietämään hyvin kaltaisesi "asiantuntijat". Toi oli hauska "Mutta minulla taitaa olla vähän laajemmalti perspektiiviä kommentoida Kymenlaakson alueen tulevasta tuskasta kuin sinulla.", etenkin kun näkyy olevan puhe paperiteollisuudesta ja sitä pyörittävästä yrityksestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mielipiteitä on niin paljon kuin työntekijöitäkin"

        Kuten sinunkin mielipide. No mikä on sinun mielipide, mihin kannatta hakeutua, jossa saa palkkaa jolla elää, ja tietää että se työpaikka on tuon mainitsemasi viiden vuoden jälkeen taattu?

        Paperin kulutus vähentynyt, mutta ei vamasti lopu kokonaan. EU:n alueella lopetettu paperitehtaita paljon kuten tiedetään, ei siis vain Suomessa. Miten tulevaisuudessa niin sitä turha veikkailla. Mutta nyt ne paperi kuten sellutehtaan on aika vahvoilla jotka tähän asti säilyneet.

        Juu ei kannata veikkailla. Kannattaa laittaa pää omaan jalkoväliin ja kuvitella että juuri se oma paperitehdas on se joka jatkaa. Euroopasta lopetetaan viiden vuoden aikajaksolla hienopaperipuolella Vähintään Kuusanniemen kokoisen verran kombinaatin verran kapasiteettia viisi prosenttia vuosittain on noin 200000 tonnia vuodessa esimerkiksi päällystetystä hienopaperista vuosittain että tuo viisi vuotta voi olla jopa optimistinen veikkaus koska hienopaperia teki vielä 15 vuotta sitten seitsemän tehdasta Suomessa. Nyt enää Kymi. Ja sitten sillä viiden vuoden aikana hankitulla työkokemuksella ei kyllä portin ulkopuolella tee mitään lukuunottamatta ehkä trukkihommia ja osaa kunnossapitohommista. Sähkömiehiä tarvitaan aina. Sylinterimiesten tarve voi olla vähäisempää tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei kannata veikkailla. Kannattaa laittaa pää omaan jalkoväliin ja kuvitella että juuri se oma paperitehdas on se joka jatkaa. Euroopasta lopetetaan viiden vuoden aikajaksolla hienopaperipuolella Vähintään Kuusanniemen kokoisen verran kombinaatin verran kapasiteettia viisi prosenttia vuosittain on noin 200000 tonnia vuodessa esimerkiksi päällystetystä hienopaperista vuosittain että tuo viisi vuotta voi olla jopa optimistinen veikkaus koska hienopaperia teki vielä 15 vuotta sitten seitsemän tehdasta Suomessa. Nyt enää Kymi. Ja sitten sillä viiden vuoden aikana hankitulla työkokemuksella ei kyllä portin ulkopuolella tee mitään lukuunottamatta ehkä trukkihommia ja osaa kunnossapitohommista. Sähkömiehiä tarvitaan aina. Sylinterimiesten tarve voi olla vähäisempää tulevaisuudessa.

        Eihän missä voi olla varma mistään. Niin luuli esimerkiksi moni vanhustehoidossa työssä oleva että tässä homassa ei ainakaan työt lopu. Toisin kävi, tuli Kymsote ja hoitopaikat lopetetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että oikein paperiteollisuuden asiantuntija. Ja laajemmaltikin perspektiiviä kommentoida Kymenlaakson alueen tulevasta tuskasta. No nythän ketjuun sattu oikein asiatuntija, joka tietää alasta kun alasta. Voi sinua reppanan ressukkaa. Koeta nyt ihan ensin itsellesi saada töitä, ja itsesi ohjelmoida työntekoon. Siinä sinulle haastetta.

        Työelämässä olen ja luultavasti paremmassa asemassa kuin sinä uskollinen paperimies. Ei näissä asioissa kovinkaan terävää matematiikka päätä tarvita, niin pystyy laskemaan muutaman vuoden eteenpäin. Jopa lukutaito ja luetun ymmärtäminen auttaa asiaa ymmärtämään. Lukekaa kauppalehteä yms. näissä on ihan hyviä artikkeleita, joita lukemalla avartuisi teidänkin ymmärrys. Minulle ei aikanaan tullut yllätyksenä Summan tehtaan lakkautus, ei myöskään Voikkaan, tai Myllykosken tehtaiden lakkautus. Kyllä paperikoneen pitää tehdä tulosta, jotta osakkeenomistajat saavat sijoituksilleen vastinetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työelämässä olen ja luultavasti paremmassa asemassa kuin sinä uskollinen paperimies. Ei näissä asioissa kovinkaan terävää matematiikka päätä tarvita, niin pystyy laskemaan muutaman vuoden eteenpäin. Jopa lukutaito ja luetun ymmärtäminen auttaa asiaa ymmärtämään. Lukekaa kauppalehteä yms. näissä on ihan hyviä artikkeleita, joita lukemalla avartuisi teidänkin ymmärrys. Minulle ei aikanaan tullut yllätyksenä Summan tehtaan lakkautus, ei myöskään Voikkaan, tai Myllykosken tehtaiden lakkautus. Kyllä paperikoneen pitää tehdä tulosta, jotta osakkeenomistajat saavat sijoituksilleen vastinetta.

        "Työelämässä olen ja luultavasti paremmassa asemassa kuin sinä uskollinen paperimies"

        Ai olet paremmassa asemassa työelämässä kun minä? Kerro lisää?

        No enpä ole paperimies. En tosin lue pahemmin kauppalehteäkään. Mutta hyvä että sinä tiedät mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

        "Kyllä paperikoneen pitää tehdä tulosta, jotta osakkeenomistajat saavat sijoituksilleen vastinetta."

        No nyt kerroit sellaista mitä kukaan ei olisi arvannut, eikä tiennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työelämässä olen ja luultavasti paremmassa asemassa kuin sinä uskollinen paperimies. Ei näissä asioissa kovinkaan terävää matematiikka päätä tarvita, niin pystyy laskemaan muutaman vuoden eteenpäin. Jopa lukutaito ja luetun ymmärtäminen auttaa asiaa ymmärtämään. Lukekaa kauppalehteä yms. näissä on ihan hyviä artikkeleita, joita lukemalla avartuisi teidänkin ymmärrys. Minulle ei aikanaan tullut yllätyksenä Summan tehtaan lakkautus, ei myöskään Voikkaan, tai Myllykosken tehtaiden lakkautus. Kyllä paperikoneen pitää tehdä tulosta, jotta osakkeenomistajat saavat sijoituksilleen vastinetta.

        Että tuollaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Työelämässä olen ja luultavasti paremmassa asemassa kuin sinä uskollinen paperimies"

        Ai olet paremmassa asemassa työelämässä kun minä? Kerro lisää?

        No enpä ole paperimies. En tosin lue pahemmin kauppalehteäkään. Mutta hyvä että sinä tiedät mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

        "Kyllä paperikoneen pitää tehdä tulosta, jotta osakkeenomistajat saavat sijoituksilleen vastinetta."

        No nyt kerroit sellaista mitä kukaan ei olisi arvannut, eikä tiennyt.

        Rahoitusalalla työskentelen ja suosittelen sinua myös lukemaan hieman lisää. Ja välillä tuntuu, että kaikki eivät valitettavasti ymmärrä pörssiyhtiöiden menestykseen vaativia asioita. Juurikin tämän vuoksi totesin, että pilvilinnoja ei kannata rakennella, ainakaan paperi alalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahoitusalalla työskentelen ja suosittelen sinua myös lukemaan hieman lisää. Ja välillä tuntuu, että kaikki eivät valitettavasti ymmärrä pörssiyhtiöiden menestykseen vaativia asioita. Juurikin tämän vuoksi totesin, että pilvilinnoja ei kannata rakennella, ainakaan paperi alalla.

        Kuka on pilvilinnoja rakentanut?
        Tuskimpa sinä pääset pahemmin päättämään missä mikin tehdas on pystyssä? Kaikki toki tietää tilanteen.
        No oma valintasi. Teit jo itsestäsi naurunalaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on pilvilinnoja rakentanut?
        Tuskimpa sinä pääset pahemmin päättämään missä mikin tehdas on pystyssä? Kaikki toki tietää tilanteen.
        No oma valintasi. Teit jo itsestäsi naurunalaisen.

        Ei minulla ole tarve päättää tehtaiden paikoista. Halusin vaan varoitta heitä, ketkä mahdollisesti Kymenlaakson alueelle on paperiteollisuuden perässä muuttamassa, tekemässä mittavaa henkilökohtaista sijoitusta (omakotitaloa). En nyt pysty sisäistämään, miten tein itsestäni naurunalaisen. Enkä ymmärrä, mitä joku vetää porot nokkaan tällaisesta kommentoinnista. No, meitä on joka junaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole tarve päättää tehtaiden paikoista. Halusin vaan varoitta heitä, ketkä mahdollisesti Kymenlaakson alueelle on paperiteollisuuden perässä muuttamassa, tekemässä mittavaa henkilökohtaista sijoitusta (omakotitaloa). En nyt pysty sisäistämään, miten tein itsestäni naurunalaisen. Enkä ymmärrä, mitä joku vetää porot nokkaan tällaisesta kommentoinnista. No, meitä on joka junaan.

        Hyvä että tiedät.

        "Halusin vaan varoitta heitä, ketkä mahdollisesti Kymenlaakson alueelle on paperiteollisuuden perässä muuttamassa, tekemässä mittavaa henkilökohtaista sijoitusta (omakotitaloa)."

        Mikä alue Suomessa olisi sitten parempaa tuo suhteen kun Kymenlaakso?

        "Ei minulla ole tarve päättää tehtaiden paikoista"

        Ei tarve, vai ei mahdollisuus?

        "Enkä ymmärrä, mitä joku vetää porot nokkaan tällaisesta kommentoinnista"

        Kysehän onkin lähinnä sinun luulosta omasta "asiantuntemuksestasi"

        "No, meitä on joka junaan."

        No niin näkyy olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että tiedät.

        "Halusin vaan varoitta heitä, ketkä mahdollisesti Kymenlaakson alueelle on paperiteollisuuden perässä muuttamassa, tekemässä mittavaa henkilökohtaista sijoitusta (omakotitaloa)."

        Mikä alue Suomessa olisi sitten parempaa tuo suhteen kun Kymenlaakso?

        "Ei minulla ole tarve päättää tehtaiden paikoista"

        Ei tarve, vai ei mahdollisuus?

        "Enkä ymmärrä, mitä joku vetää porot nokkaan tällaisesta kommentoinnista"

        Kysehän onkin lähinnä sinun luulosta omasta "asiantuntemuksestasi"

        "No, meitä on joka junaan."

        No niin näkyy olevan.

        Yövuorossako olet kun tuohon aikaan kirjoittelet ja vielä kymin paperitehtaalla, kun meni noin rankasti tunturiin. REPPANA URPO, alahan etsiä uutta työpaikkaa. Noin kujalla kun olet, niin olet ensimmäisten joukossa Nokian saapasta saamassa. 🤣 Taitaa rahoitusalalla työskentelevä olla käryllä mitä tuleman pitää. Joten Urpolle tulee kohta kova ja kylmä kyyti, mikä on ihan oikein!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yövuorossako olet kun tuohon aikaan kirjoittelet ja vielä kymin paperitehtaalla, kun meni noin rankasti tunturiin. REPPANA URPO, alahan etsiä uutta työpaikkaa. Noin kujalla kun olet, niin olet ensimmäisten joukossa Nokian saapasta saamassa. 🤣 Taitaa rahoitusalalla työskentelevä olla käryllä mitä tuleman pitää. Joten Urpolle tulee kohta kova ja kylmä kyyti, mikä on ihan oikein!

        No minulle vastasit. En ollut yövuorossa, en ole paperitehtaalta enkä sellulta. Olen eläkkeellä, mutta jätän nyt tarkemmin selvittämättä työtaustani. Sen voin paljastaa ettei nimeni ole Urpo. Mitähän tarkoitat tuolla että kohta Urpolle tulee kova ja kylmä kyyti, mikä on ihan oikein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minulle vastasit. En ollut yövuorossa, en ole paperitehtaalta enkä sellulta. Olen eläkkeellä, mutta jätän nyt tarkemmin selvittämättä työtaustani. Sen voin paljastaa ettei nimeni ole Urpo. Mitähän tarkoitat tuolla että kohta Urpolle tulee kova ja kylmä kyyti, mikä on ihan oikein?

        Eläkkeellä, etsi paremmat lääkkeet että saat nukuttua öisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkkeellä, etsi paremmat lääkkeet että saat nukuttua öisin.

        Eläkeläisilläkin on elämää, onko yllätys. Sinulle saattaa olla yllätys että joillain joku juttu tai meno saattaa olla aikana kun aina itse nukut, ja sitä odotellessa saattaa olla joutoaikaa. Mutta tämä kuten nuo muutkin asiat vaatii ymmärrystä että tajuaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläisilläkin on elämää, onko yllätys. Sinulle saattaa olla yllätys että joillain joku juttu tai meno saattaa olla aikana kun aina itse nukut, ja sitä odotellessa saattaa olla joutoaikaa. Mutta tämä kuten nuo muutkin asiat vaatii ymmärrystä että tajuaa..

        Eläkeläinen vai rahoitusalalla työskentelevä. Kummallahan lienee parempi ja ajantasainen tilannekuva tämän hetken tilanteesta? Vinkiksi, eräs entinen UPM:n sellu johtaja työskentelee myös rahoitusalalla ja hänellä on varmasti näkemystä ja tietämystä kyseisestä asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläinen vai rahoitusalalla työskentelevä. Kummallahan lienee parempi ja ajantasainen tilannekuva tämän hetken tilanteesta? Vinkiksi, eräs entinen UPM:n sellu johtaja työskentelee myös rahoitusalalla ja hänellä on varmasti näkemystä ja tietämystä kyseisestä asiasta.

        Eläkeläisiäkin on kaikenlaisia, kuka työskennellyt missäkin, ja eläkkeelläkin on voinut olla vaikka vasta pari kuukautta. No tämä ihan sivusta.

        Mutta mitä tuolla ylempänä "Eläkkeellä, etsi paremmat lääkkeet että saat nukuttua öisin.". No tuohon voisin sanoa että tunnen henkilöitä jotka sopivassa tilanteessa saattavat katsella esimerkiksi NHL kiekkoa. No tähän tietysti tuo entinen UPM:n sellu johtaja joka työskentelee myös rahoitusalalla kysyy, että miksi ne pelaa yöllä.


    • Anonyymi

      Paperitehtaalle ei todellakaan kannata edes ajatella menevänsä töihin. Sosiopaatteja koko paikallisjohto. Tiedän, mistä puhun kun ole ollut siellä töissä! Onneksi nyt konsernissa ja täällä nauretaan Kymille hoh hoo, kujalla on koko porukka,! 😀😅👍🏻

    • Anonyymi

      UPM ei nyt ilmeisesti paras työpaikka kun seuraa uutisia. Mutta on tuon alan ainoa härikkö, kuten tullut uutisista esiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe