Kun mies ja lapset eivät huomaa äidin pimeää puolta?

Anonyymi

Kun mies ja lapset eivät huomaa äidin pimeää puolta? Se pimeä puoli on ja puoliso ehkä näkee sen, mutta aikuiset lapset eivät edes näe tai huomaa sitä äidin pimeää puolta mikä on olemassa. Eivät näe tai ehkä näkevät, mutta eivät halua myöntää sitä. Kun oma puoliso tai omat lapsetkaan eivät sitä myönnä, niin muutosta ei voi koskaan tapahtua. Vaikka myöntäminen on vaikeaa, niin parasta olisi myöntää, koska silloin vasta muutos voi alkaa. Muutos on kumminkin ainut ratkaisu pimeää puoleen.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä sillä isällä on myös se pimeä puoli ja nauttii puolison pimeästä puolesta eli yhteinen nautinto. Tunnen tämmöistä toimintaa ja puolta.

    • Anonyymi

      Kuulostaa aika älyttömältä skenaariolta... Ehkä joskus noitavainojen aikaan uskottiin just tuollaseen: ihmisen ei oltu ikinä nähty tekevän mitään pahaa, mutta kyllähän siinä se pahuus jossain oli, vaikka kukaan ei mitään huomannut. 🤪

    • Anonyymi

      Minä olen perheestä jossa äidillä oli "pimeä puoli" joka oli minultakin piilossa kunnes se tuli viimein todeksi minullekin. Lapsena ihmettelin vain äidin outoa käytöstä ja sitä että hän tarkoituksella provosoi isääni suuttumaan. Tapoina oli esim. mykkäkoulut, tuhahtelut, yleensä asettuminen asialle kuin asialle poikkiteloin ettei vain isäni tahto koskaan toteutuisi.

      Vasta kun isäni kuoli ja asuin äitini kanssa hän käytti minuun samoja keinoja ja se oli ärsyttävää sekä halventavaa ja alistavaa. Isäni oli "kohde" ja toimi puskurina joka otti vastaan silloin kaikki kolhut joita äitini aiheutti. Siksi minä säästyin lapsena äidiltäni mutta isäni sai kokea enemmän henkistä kolhintaa, halveksuntaa ja kaikkea muuta ihmisarvoa alentavaa. Ymmärsin vasta jälkeenpäin mikä kuvio perheessä oli, en koskaan lapsena voinut kuvitella (eikä ollut tietokaan noista sairauksista) että äitini olisi persoonallisuus häiriöinen joka purki omaa mitättömyyttään isääni ja myöhemmin minuun.

      Tuon asian tajuaminen sai minut suuttumaan, kaikki se vääryys tapahtui silmieni edessä enkä ymmärtänyt mitä se oli. Äidilläni oli surkean huono itsetunto joka näyttäytyi vallantavoitteluna jonka hän itse luuli tekevän hänet vahvaksi ja suosituksi. Mutta vallantavoittelu tapahtui vääryyksillä ei sillä että hän olisi ollut oikeasti pätevämpi. Äitini oli surkea nolla joka yritti keinoja kaihtamatta tuhota toisen elämän niin että hän tuntisi itsensä paremmaksi. Sellaistahan se narsistin homma on, hän tekee vilppiä, mutta itse uskoo sen olevan oikein. Kun hän varastaa hän ajattelee ja uskoo itse että on sen rehellisesti hankkinut. Aitoa taitoa tai kykyjä sellaisella ei ole, on vain kova kateus...

    • Anonyymi

      Äidit joskus luisuu sille voiman pimeälle puolelle. Psluutahan ei ole niinkun kaikki on nähny

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe