Kun mies ja lapset eivät huomaa äidin pimeää puolta? Se pimeä puoli on ja puoliso ehkä näkee sen, mutta aikuiset lapset eivät edes näe tai huomaa sitä äidin pimeää puolta mikä on olemassa. Eivät näe tai ehkä näkevät, mutta eivät halua myöntää sitä. Kun oma puoliso tai omat lapsetkaan eivät sitä myönnä, niin muutosta ei voi koskaan tapahtua. Vaikka myöntäminen on vaikeaa, niin parasta olisi myöntää, koska silloin vasta muutos voi alkaa. Muutos on kumminkin ainut ratkaisu pimeää puoleen.
Kun mies ja lapset eivät huomaa äidin pimeää puolta?
4
84
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä sillä isällä on myös se pimeä puoli ja nauttii puolison pimeästä puolesta eli yhteinen nautinto. Tunnen tämmöistä toimintaa ja puolta.
- Anonyymi
Kuulostaa aika älyttömältä skenaariolta... Ehkä joskus noitavainojen aikaan uskottiin just tuollaseen: ihmisen ei oltu ikinä nähty tekevän mitään pahaa, mutta kyllähän siinä se pahuus jossain oli, vaikka kukaan ei mitään huomannut. 🤪
- Anonyymi
Minä olen perheestä jossa äidillä oli "pimeä puoli" joka oli minultakin piilossa kunnes se tuli viimein todeksi minullekin. Lapsena ihmettelin vain äidin outoa käytöstä ja sitä että hän tarkoituksella provosoi isääni suuttumaan. Tapoina oli esim. mykkäkoulut, tuhahtelut, yleensä asettuminen asialle kuin asialle poikkiteloin ettei vain isäni tahto koskaan toteutuisi.
Vasta kun isäni kuoli ja asuin äitini kanssa hän käytti minuun samoja keinoja ja se oli ärsyttävää sekä halventavaa ja alistavaa. Isäni oli "kohde" ja toimi puskurina joka otti vastaan silloin kaikki kolhut joita äitini aiheutti. Siksi minä säästyin lapsena äidiltäni mutta isäni sai kokea enemmän henkistä kolhintaa, halveksuntaa ja kaikkea muuta ihmisarvoa alentavaa. Ymmärsin vasta jälkeenpäin mikä kuvio perheessä oli, en koskaan lapsena voinut kuvitella (eikä ollut tietokaan noista sairauksista) että äitini olisi persoonallisuus häiriöinen joka purki omaa mitättömyyttään isääni ja myöhemmin minuun.
Tuon asian tajuaminen sai minut suuttumaan, kaikki se vääryys tapahtui silmieni edessä enkä ymmärtänyt mitä se oli. Äidilläni oli surkean huono itsetunto joka näyttäytyi vallantavoitteluna jonka hän itse luuli tekevän hänet vahvaksi ja suosituksi. Mutta vallantavoittelu tapahtui vääryyksillä ei sillä että hän olisi ollut oikeasti pätevämpi. Äitini oli surkea nolla joka yritti keinoja kaihtamatta tuhota toisen elämän niin että hän tuntisi itsensä paremmaksi. Sellaistahan se narsistin homma on, hän tekee vilppiä, mutta itse uskoo sen olevan oikein. Kun hän varastaa hän ajattelee ja uskoo itse että on sen rehellisesti hankkinut. Aitoa taitoa tai kykyjä sellaisella ei ole, on vain kova kateus... - Anonyymi
Äidit joskus luisuu sille voiman pimeälle puolelle. Psluutahan ei ole niinkun kaikki on nähny
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.806602- 1486147
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.5013976Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1252433- 421569
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved4231477- 741285
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471115Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan631098Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes301080