Porukka ostaa Kia Ceediä ihan hulluna, mutta miksi vastaava Hyundai i30 ei kelpaa?
Miksi valitsette kuitenkin Kian?
Omasta mielestäni Hyundai i30 farmari on hienomman näköinen kuin vastaava Kia Ceed.
Miksi ei Hyundai i30
97
5005
Vastaukset
- Anonyymi
Joku joskus sanoi että Kia sana on parempi lausua kuin Hyundai.Ei ollut mitään muuta perustelua. Itsekkin pidän Hyundaita kokonaisuutena parempana vaihtoehtona.
On aika tyhmää että yleensä kaksi saman konsernin automerkkiä kilpailee keskenään. Olisi vain Hyundai eikä mitään Kiaa.- Anonyymi
Olihan joskus Hyundai myynnissä ennen Kiaa. Eikä mennyt kaupaksi tämänkään vertaa.
Kiaa on myyt erilaisilla tarjouskampanioilla. Kun Kia tuli, tarjosivat älyttömiä summia vanhoista romuista vaihdossa uuteen Kiaan.
Nyt myydään pitkillä rahoituksilla, missä auto loppuu ennen kuin velka on maksettu. Esim Delta Drive yhtenä myynti mallina. Maksat korkeaa kk hintaa ja sopimuksen loputtua et saa autoa omaksi. - Anonyymi
Niin joo kun auton merkin/mallinhan joutuu joskus lausumaan, esim. varaosia hankkiessa tai huoltoaikaa varatessa. Tosin nykyään noissa käytetään rekisterinumeroa, eikä tarvi isommin selitellä, että sen ja sen vuotinen ja millä koneella jne. mutta kuitenkin aloitusrepliikissä se merkki on kai luontevaa mainita, esim. että löytyiskö hyöönuuntaihin pyyhkijän sulukia?
Pösön kanssa koen myös hieman noita ääntämisongelmia, että lausuisiko täsmällisen suomalaistyylisesti "peukeot" vaiko ihan rennosti vaan "pösö" (josta joku fanaattinen pösöhuoltomies voinee loukkaantua ja kostoksi nirhata jakohihnan puoliksi poikki) vai pitäisikö jopa yrittää jotenkin hienostellen lausahtaa "pesoo" vai "pesöyy" vai mikä se lienee, pieleen menee varmasti ainakin tuo viimeisin vahtoehto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin joo kun auton merkin/mallinhan joutuu joskus lausumaan, esim. varaosia hankkiessa tai huoltoaikaa varatessa. Tosin nykyään noissa käytetään rekisterinumeroa, eikä tarvi isommin selitellä, että sen ja sen vuotinen ja millä koneella jne. mutta kuitenkin aloitusrepliikissä se merkki on kai luontevaa mainita, esim. että löytyiskö hyöönuuntaihin pyyhkijän sulukia?
Pösön kanssa koen myös hieman noita ääntämisongelmia, että lausuisiko täsmällisen suomalaistyylisesti "peukeot" vaiko ihan rennosti vaan "pösö" (josta joku fanaattinen pösöhuoltomies voinee loukkaantua ja kostoksi nirhata jakohihnan puoliksi poikki) vai pitäisikö jopa yrittää jotenkin hienostellen lausahtaa "pesoo" vai "pesöyy" vai mikä se lienee, pieleen menee varmasti ainakin tuo viimeisin vahtoehto.Eikä mersuakaan kehtaa hankkia, kun tulee aina vaikeuksia tietää, pitäisikö sanoa "mersu" vai "merseedes", toisille mersu on pilkallinen nimitys ja toisille taas merseedes liiallista hienostelua.
Mutta onneksi on olemassa "tojota", sen osaa kuka vaan sanoa, niin se on varma valinta. Tosin nuo uudemmat mallit on vähän hankalampia kuin perinteinen "korolla", niin kuin vaikka tuo "peestetneljä-äks" menee jo vähän kipuilun puolelle, ja tulee sen takia varmaankin menestymään huonohkosti.
- Anonyymi
Itseäni ei perus i30 muotoilu miellytä hatchback versiossa, Kia ceed on onnistuneempi.
i30 Fastback on tyylikkämpi, mutta ei sekään taida myydä.
Uudet Hyundait 2020 -> ei oikein miellytä minun silmää, siksi jäi uusi i20 kokeilematta, jatkan ajoa mun 2017 i20 onnistunut auto.- Anonyymi
Bayon on ruma, I20 uusin outo peräosa, Kona kaamea ja Tucson hirviö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bayon on ruma, I20 uusin outo peräosa, Kona kaamea ja Tucson hirviö.
Noh, ovat vaan kateellisia Hyundain huolettomuudesta teknisesti. Ei pikkuvikoja, ei jonottamista jatkuvasti pikahuoltoihin sun muihin. Bensaa tankkiin, sitäkin aika nuukasti, ja baanalle. Ajettavuus hyvää tasoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bayon on ruma, I20 uusin outo peräosa, Kona kaamea ja Tucson hirviö.
Yliliioteltuja autoarvosteluja, muotoilusta. Komeita autoja ne on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh, ovat vaan kateellisia Hyundain huolettomuudesta teknisesti. Ei pikkuvikoja, ei jonottamista jatkuvasti pikahuoltoihin sun muihin. Bensaa tankkiin, sitäkin aika nuukasti, ja baanalle. Ajettavuus hyvää tasoa.
Kuluttajariitalautakunnan kautta pitää mennä kaikki vähänkin enemmän maksavat korjaukset, kuten jakopää remontit.
- Anonyymi
Hyundai i30:ssa on se ongema, että autossa ei ilmeisesti ole monesta muusta autosta tuttua toimintoa, jolla ilmanvaihto/tuuletusjärjestelmän saisi puhaltamaan 10 °C lämpimämpää ilmaa jaloille kuin tuulilasille / kojelaudan venttiileistä.
Eli jalat palelevat, mutta ylävartalon kohdalla on jo liian kuuma - näin siis, kun ulkona on pakkasta, mutta auton moottori on jo lämmennyt normaaliin käyntilämpötilaan (n. 90 °C).
Tai jos tuollainen toiminto on, mutta se on ns. piilotoiminto, niin kertokaapa joku, miten ko. toiminnon saa päälle ?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä löytynyt tuoltakaan ohjetta, miten saa jaloille 10 °C lämpimämpää ilmaa kuin tuulilasille / kojelaudan venttiileistä.
- Anonyymi
Eipä tuollaista ongelmaa omassani ole ollut. Pyynti 22 talvella ja automaattiasento. Ei palele, eikä ole liian kuuma. Tarvittaessa lämpöä löytyy riittävästi yli -30 pakkasissakin. Manuaalipuolelta kyllä löytyy sitten suuntauksen säätöjäkin, mutta niitä en ole itse tarvinnut. Erinomainen talviauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä löytynyt tuoltakaan ohjetta, miten saa jaloille 10 °C lämpimämpää ilmaa kuin tuulilasille / kojelaudan venttiileistä.
Siis joku ihan oikeasti kaipaa tätä itäautoista jo 80-luvulta tuttua toimintoa, joka takaa, että talvella joko jalat palaa tai tuulilasi huurtuu.
Minä en jäänyt tätäkään itäautojen typeryyttä kaipaamaan.
Sähkötkin näissä itäautoissa edelleen mitä sattuu. Sumuvalot palaa päivällä, mutta takavalot ei toimi edes pimeällä tai vesisateessa. Anonyymi kirjoitti:
ite pidän hyundai i30. sonata ja pony malleista ja sitten sonatasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis joku ihan oikeasti kaipaa tätä itäautoista jo 80-luvulta tuttua toimintoa, joka takaa, että talvella joko jalat palaa tai tuulilasi huurtuu.
Minä en jäänyt tätäkään itäautojen typeryyttä kaipaamaan.
Sähkötkin näissä itäautoissa edelleen mitä sattuu. Sumuvalot palaa päivällä, mutta takavalot ei toimi edes pimeällä tai vesisateessa."Siis joku ihan oikeasti kaipaa tätä itäautoista jo 80-luvulta tuttua toimintoa, joka takaa, että talvella joko jalat palaa tai tuulilasi huurtuu.
Minä en jäänyt tätäkään itäautojen typeryyttä kaipaamaan."
Tuollainen toiminto on tuttu 1980 -luvun Peugeot ja Renault -autoista. Ei siis kumpikaan mitään "itäautoja". Eikös tuo termi "itäauto" viittaa enemmänkin "Lada" ja "Elite" -suuntaan ?
i30:ssa siis kovalla pakkasella se tilanne (kun moottori on jo lämmennyt normaaliin käyntilämpötilaan), että jos säätää runsaasti lämpöä, niin jaloille lämpötila on sopiva, mutta ylävartalon osalta on jo liian kuuma. Ja jos säätää lämpöä pienemmälle, niin jalkoja palelee.
Tuo 1980 -luvun ranskalaisautoista tuttu toiminto, että saisi jaloille 10 °C kuumempaa ilmaa kuin ylävartalolle tai tuulilasille, olisi erittäin tervetullut, ja on harmi, ettei sitä i30:stä löydy.
Ilmeisesti ranskalaisautotuottajat ymmärtävät myös, mitä pohjoismaissa autossa tulee olla (ja olettaisin, että myös Volvo ja Saab osaavat tämän myös - ei kai ruotsalaisetkaan niin hölmöjä ole, etteivät tätä tajuaisi, vaikkei omaa kokemusta Volvoista ja Saabeista olekaan).
ko, ominaisuus ei siis ole typeryys, vaan erinomaisen hyvä keksintö, ja eipä tuo itäautoihin mitenkään liity, vaan ranskalaismerkkien ominaisuus (onko myös Citroënissa tuo ominaisuus?). Ja siis Volvo/Saab -autoista olettaisin tuon löytyvän myös, mutta kun omaa kokemusta niistä ei ole, niin varma en ole.
- Anonyymi
Useita syitä. Otetaan se ongelmallisin koko merkille eli merkin nimi. Hyundai. Onko enää paljon vaikeammin kirjoitettavaa ja lausuttavaa nimeä? Ei tule mieleen kuin Ssang Yong joka on myös eteläkorealainen merkki. Kia on tytärmerkki mutta selkeä lausua ja kirjoittaa. Sana Hyundai tuo monille autoilijoille samalla myös hävettävän tunteen, esimerkiksi vaimoni sanoi että älä nyt tuonnimistä autoa osta.
Toinen on sitten maamme onneton myynti-maahantuontiorganisaatio. Voisi verrata Alfa Romeoon tai Suzukiin. Ei kunnon laaajoja informatiivisia nettisivuja, ei kunnollisia esitteitä, ei laajaa jatkuvaa mainontaa. Myynti nihkeää ja monimerkkitaloissa useimmiten ja tämä merkki makaa siellä pimeimmässä takanurkassa ettei vaan kukaan vahingossakaan erehdy sitä kysymään. Mediakin unohti aika tavalla meillä etenkin uusimman Tucsonin, auton jossa itse autona on potentiaalia, laatua jne mutta ei vaan haluta myydä ja esitellä.- Anonyymi
Itselle ei sana Hyundai ole koskaan tuottanut ongelmia.Kaikkeen tottuu.
Kyllä ainakin Tampereella Metro autossa on hyvin edustettuna Hyundai. Pääoven kohdalla on ulkona on heti Hyundai uudet sähköautomallit. Palvelu oli ainakin huollossa hyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselle ei sana Hyundai ole koskaan tuottanut ongelmia.Kaikkeen tottuu.
Kyllä ainakin Tampereella Metro autossa on hyvin edustettuna Hyundai. Pääoven kohdalla on ulkona on heti Hyundai uudet sähköautomallit. Palvelu oli ainakin huollossa hyvää.Tre ei kerro totuutta. Käy Metro-auto Hki Herttoniemi, ahtaampaa pimeämpää puljua saat etsiä, ja parkkipaikkoja ei löydy. Myyjät innottomia nuoria jannuja eivät tiedä mitään tietojakaan. Autoverkkokauppa Petikko Vantaa katastrofi, nuoria märkäkorvia kuten peteparkkos-pitkätukkaa ja bimboa blondia, umpisurkea huolto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tre ei kerro totuutta. Käy Metro-auto Hki Herttoniemi, ahtaampaa pimeämpää puljua saat etsiä, ja parkkipaikkoja ei löydy. Myyjät innottomia nuoria jannuja eivät tiedä mitään tietojakaan. Autoverkkokauppa Petikko Vantaa katastrofi, nuoria märkäkorvia kuten peteparkkos-pitkätukkaa ja bimboa blondia, umpisurkea huolto.
On niissä sitten eroa. Tampereen pisteestä jäi hyvä kuva.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On niissä sitten eroa. Tampereen pisteestä jäi hyvä kuva.
Oma kokemus Tampereen myynnistä on aika surkea. Ei kannattaisi myyjän alkaa heti valehtelemaan teknisistä asioista mitkä on helppo kaikkien lukutaitoisten tsekata netistä.
Piti miehen vielä olla Hyundai spesialisti. Aika vitsi. - Anonyymi
"Hyundai. Onko enää paljon vaikeammin kirjoitettavaa ja lausuttavaa nimeä?"
Jos jollain oikeasti on ongelmia tuon merkin nimen ääntämisessä, niin katsokaapa youtubesta tämä video:
https://www.youtube.com/watch?v=i4HzCHPRD5k
Scotty Kilmer ei taida juurikaan arvostaa Hyundaita automerkkinä.
- Anonyymi
Hyundai on loistava auto. Toyota ei ole koskaan saanut sellaisia ajo-ominaisuuksia saatika todellista kulutuslukemaa.
- Anonyymi
Hehe. Vai loistava auto. Kyllä se on niin että toyota on numero uno!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehe. Vai loistava auto. Kyllä se on niin että toyota on numero uno!!!
Tarkoitat että Tohjo on uuno? Älä vertaa sisäfilettä lenkkimakkaraan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat että Tohjo on uuno? Älä vertaa sisäfilettä lenkkimakkaraan.
Toyota Terot taas asialla. Toyota Terot ei ymmärrä on muitakin automerkkejä jotka ovat nousseet hyviksi.Toyota ihmiset soittavan ikäänkuin iänikuista levyä.
Hyundailla on maailman suurin yksittäinen autotehdas
Hyundai tekee Linja-autot, Kuorma-autot ym.
https://platesmania.com/catalog/hyundai - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Terot taas asialla. Toyota Terot ei ymmärrä on muitakin automerkkejä jotka ovat nousseet hyviksi.Toyota ihmiset soittavan ikäänkuin iänikuista levyä.
Hyundailla on maailman suurin yksittäinen autotehdas
Hyundai tekee Linja-autot, Kuorma-autot ym.
https://platesmania.com/catalog/hyundaiToyota teki autoja jo siinä vaiheessa kun korealaiset asuivat viidakoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota teki autoja jo siinä vaiheessa kun korealaiset asuivat viidakoissa.
Tuossa on vähän Hyundain historiaa. Perustettu 1947
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyundai - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota teki autoja jo siinä vaiheessa kun korealaiset asuivat viidakoissa.
Miksi se Tohjo sitten edelleenkin tekee vain autonkaltaisia tuotteita?
- Anonyymi
Hyundai takuu ei toimi, kaikki viat ovat "normaalia kulumista".
On totta, että yhtään kulumatonta osaa autoissa ei ole olemassakaan, mutta muilla automerkeillä takuuasioissa asiakas ei ole aina väärässä.- Anonyymi
Kyllä Hyundain takuu toimii aivan normaalisti, ei ole valittamista siinä. Muutaman kerran olen parin kymmenen vuoden aikana tarvinnut takuupalvelua ja se on toiminut niin kuin pitääkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Hyundain takuu toimii aivan normaalisti, ei ole valittamista siinä. Muutaman kerran olen parin kymmenen vuoden aikana tarvinnut takuupalvelua ja se on toiminut niin kuin pitääkin.
Ja paskat se toimi. On kokemusta. Maahantuojan kanssa saa taistella ilmiselviä epänormaalisti ennenaikaisesti vikaantuneiden osien vaihdosta, se on koettu. Menetelmä-taktiikka on se, että tiskillä ensin kuunnellaan epäluuloisesti, ja vastahakoisesti varataan aika tutkimiselle. Sitten todetaan että joko vikaa ei löydetty (elektroniikka/softaviat jne) tai sitten keskustelevat maahantuonnin kanssa voidaanko vaihtaa ja mitä voidaan (esim. alustan osat, ovenkahva tai laitekomponentit kuten valoumpio). Maahantuoja sitten toteaa että alustan osa tai komponentti ei kuulu takuuseen koska ne "kuluvat ajan kanssa" tai "komponenttiin (täysin kostunut valoumpio) on päässyt ulkoinen kosteus tai suuri lämpötilaero eikä siis johdu komponentin rakenneviasta" vaan käyttöolosuhteista. Sitten aloitat tiskin porukan kanssa tappelun; sanot vieväsi asian kuluttajaviranomaiselle. Tiskiväki vastaa että asialle emme voi mitään, takuuehdot ovat sellaiset kuin ovat. Siinä vaiheessa pitkän takuun turvaan tuudittautunut Hyundai-kuski saa usein niin sanotun kilahduksen ja päättää että merkki oli sitten tässä, ja vaihtaa seuraavalla kierroksella merkkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Hyundain takuu toimii aivan normaalisti, ei ole valittamista siinä. Muutaman kerran olen parin kymmenen vuoden aikana tarvinnut takuupalvelua ja se on toiminut niin kuin pitääkin.
Minä olen kerran tarvinnut takuukorjausta kolme vuotta vanhaan i30:een ja hirveä nillittäminen aivan selvästä asiasta. Ensimäinen takuukorjaus kuuteen vuoteen ja todella huono maku jäi tapahtumasta.
Minulle riittäisi jos takuuasioissa noudatettaisiin kaupan yhteydessä annettuja kirjallisia takuuehtoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Hyundain takuu toimii aivan normaalisti, ei ole valittamista siinä. Muutaman kerran olen parin kymmenen vuoden aikana tarvinnut takuupalvelua ja se on toiminut niin kuin pitääkin.
Hyundayn takuu toimii upeasti, ottavat aina jo etukäteen omistajaan yhteyttä kysyen miten auto pelaa ja jos pienikin epäilys viasta auton huoltoon ja kallis sijaisauto ilman mitään bensakulujakaan alle. Maailman paras takuu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyundayn takuu toimii upeasti, ottavat aina jo etukäteen omistajaan yhteyttä kysyen miten auto pelaa ja jos pienikin epäilys viasta auton huoltoon ja kallis sijaisauto ilman mitään bensakulujakaan alle. Maailman paras takuu!
Muuten kyllä pelannut hyundai takuu itsellä suht hyvin viime aikoina, mutta ilmaista sijaisautoa ei saa millään tilalle takuukorjausten ajaksi vaikka kuinka koittaa perustella että autoa välttämättä tarvitaan. Alussa koitin perustella että takuukorjauksista ei saa tulla lisäkuluja, mutta ei ole auttanut ainakaan Tampereella. Mistä hyny huollosta saa ilmaisen sijaisauton?
- Anonyymi
Hyundai saisi valmistajan toimesta puuttua maahantuojan toimintaan, koska Hyundain takuulupaus ja takuuehdot eivät toimi – takuu on ihan tyhjän kanssa.
- Anonyymi
Minulla on samanlaisia kokemuksia; takuuehtojen mukaan vain muutamalla asialla on rajoitettu takuu. Todellisuudessa huolto-ohjelman ulkopuoliset viat (ei siis tavallisesta kulumisesta aiheutuvat) eivät koskaan ole takuuseen kuuluvia, vaikka näitä takuuehdoissa ei olekaan rajattu takuuseen kuulumattomiksi.
Hyundai maahantuoja pitäisi vaihtaa, autossa on kyllä potentiaalia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyundai saisi valmistajan toimesta puuttua maahantuojan toimintaan, koska Hyundain takuulupaus ja takuuehdot eivät toimi – takuu on ihan tyhjän kanssa.
Eikö kalliit huollot pidä kunnossa?
- Anonyymi
Suomalaisen tavallisen taapertajan teot on omituisia, ostetaanhan täällä paljon Toyotaa joka on kuitenkin surkea ja kallis verrattuna korealaisiin.
- Anonyymi
Jaa että Toyota on surkea vs. korealaiset? No miksi Hyundaita ei myydä tämän enempää? Kansa väärässä vai? Salli mun nauraa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa että Toyota on surkea vs. korealaiset? No miksi Hyundaita ei myydä tämän enempää? Kansa väärässä vai? Salli mun nauraa...
Ei myyntimäärä mitään kerro auton paremmuudesta. Tojoa on vaan tuotu jo 60 luvulta.Muualla maailmassa Hyundaita myydään paljon paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei myyntimäärä mitään kerro auton paremmuudesta. Tojoa on vaan tuotu jo 60 luvulta.Muualla maailmassa Hyundaita myydään paljon paremmin.
Älä selittele. Kyllä pitkällä ajalla suosio selittyy auton ominaisuuksilla, kestävyydellä ja yleisellä kuluttajatyytyväisyydellä -suhteutettuna hintaan. Toyota -ja Kiakin- myy, Hyundai ei. Aivan kuten Seat vs. VW/Skoda. Alfa Romeokin olisi top10-luokassa jos siihen oltaisiin oltu tyytyväisiä vuosikymmenten saatossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä selittele. Kyllä pitkällä ajalla suosio selittyy auton ominaisuuksilla, kestävyydellä ja yleisellä kuluttajatyytyväisyydellä -suhteutettuna hintaan. Toyota -ja Kiakin- myy, Hyundai ei. Aivan kuten Seat vs. VW/Skoda. Alfa Romeokin olisi top10-luokassa jos siihen oltaisiin oltu tyytyväisiä vuosikymmenten saatossa.
Niin ja itse Hyundai omistajat ovat tyytyväisiä autoihinsa
https://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/autoarvostelut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä selittele. Kyllä pitkällä ajalla suosio selittyy auton ominaisuuksilla, kestävyydellä ja yleisellä kuluttajatyytyväisyydellä -suhteutettuna hintaan. Toyota -ja Kiakin- myy, Hyundai ei. Aivan kuten Seat vs. VW/Skoda. Alfa Romeokin olisi top10-luokassa jos siihen oltaisiin oltu tyytyväisiä vuosikymmenten saatossa.
Niin ja kuten aikaisemmin kerroin Hyundai on Kian emoyhtiö ja on voittanut lukuisia palkintoja
https://www.hyundai.fi/hyundai-tietoa/saavutuksia/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja itse Hyundai omistajat ovat tyytyväisiä autoihinsa
https://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/autoarvostelutJoo voivat ollakin mutta eroon ei halutessaan helpolla pääse merkistä vaan pakkovaihto samanmerkkiseen tai rankka tappio vs. muut. Aivan liikaa alustakolinoita, osien uusimisia ja outoja elektroniikkahäiriöitä vs. japsit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo voivat ollakin mutta eroon ei halutessaan helpolla pääse merkistä vaan pakkovaihto samanmerkkiseen tai rankka tappio vs. muut. Aivan liikaa alustakolinoita, osien uusimisia ja outoja elektroniikkahäiriöitä vs. japsit.
Mulla on Hyundai Sonata eikä ole mitään noista mainitsemistasi vioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo voivat ollakin mutta eroon ei halutessaan helpolla pääse merkistä vaan pakkovaihto samanmerkkiseen tai rankka tappio vs. muut. Aivan liikaa alustakolinoita, osien uusimisia ja outoja elektroniikkahäiriöitä vs. japsit.
Hyundai i30 saavutti erittäin vaikuttavan toisen sijan uusimmassa What Car? Luotettavuustutkimus 24 autosta perheautokategoriassa. Hyundai sijoittui brändinä kolmanneksi 30 valmistajan joukossa, mikä on jälleen kerran erittäin luottamusta herättävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo voivat ollakin mutta eroon ei halutessaan helpolla pääse merkistä vaan pakkovaihto samanmerkkiseen tai rankka tappio vs. muut. Aivan liikaa alustakolinoita, osien uusimisia ja outoja elektroniikkahäiriöitä vs. japsit.
Elktroniikkahäiriöitä ei ole Hyundaissa.Poika sekoitat nyt Ransakalaisiin autoihin.
Tuo elokrtroniikka häiriö on nyt vain oma kekesimäsi Trolli. Ei täällä oikeat Hyundain omistajat ole koskaan valittaneet tuollaisista viasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on Hyundai Sonata eikä ole mitään noista mainitsemistasi vioista.
heh, tuo sonata on jo kivikautta, kaukana uusimmista autoista joissa ei muuta olekaan kuin antureita, puolijohteita jne ja siten arkaa tavaraa, ja jyvät erottuu akanoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elktroniikkahäiriöitä ei ole Hyundaissa.Poika sekoitat nyt Ransakalaisiin autoihin.
Tuo elokrtroniikka häiriö on nyt vain oma kekesimäsi Trolli. Ei täällä oikeat Hyundain omistajat ole koskaan valittaneet tuollaisista viasta.Oikea omistaja olen ja tuskastuttaa pakkitutkien temppuilu (välillä ei hälytä, välillä huutaa vaikka ei peruuta, mittaristoon yht äkkiä esteeseen törmäysvaroitus vaikkei ketään ole edessä, eikä syynä ole lumi tai jää. Radio rikkoutui kesällä ja uuden sai tappelun jälken 4 kk odotusajalla. Lähtee kiertoon,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea omistaja olen ja tuskastuttaa pakkitutkien temppuilu (välillä ei hälytä, välillä huutaa vaikka ei peruuta, mittaristoon yht äkkiä esteeseen törmäysvaroitus vaikkei ketään ole edessä, eikä syynä ole lumi tai jää. Radio rikkoutui kesällä ja uuden sai tappelun jälken 4 kk odotusajalla. Lähtee kiertoon,
Sonata on hyvä auto.Ei kyseisiä ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei myyntimäärä mitään kerro auton paremmuudesta. Tojoa on vaan tuotu jo 60 luvulta.Muualla maailmassa Hyundaita myydään paljon paremmin.
Toyota nyt vaan on maailman eniten myyty automerkki. Ei hyundailla ole mitään jakoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota nyt vaan on maailman eniten myyty automerkki. Ei hyundailla ole mitään jakoa.
Mutta vaikka kuinka olisi myyty niin se ei tarkoita että olisi maailman paras automerkki.
Myytinhän Ladaakin aikanaan todella paljon mutta huonoksi todettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elktroniikkahäiriöitä ei ole Hyundaissa.Poika sekoitat nyt Ransakalaisiin autoihin.
Tuo elokrtroniikka häiriö on nyt vain oma kekesimäsi Trolli. Ei täällä oikeat Hyundain omistajat ole koskaan valittaneet tuollaisista viasta.Osa hynyistä kyhätään skeidalandiassa eli Tsekissä kuten uusi Tucson ja paskaa anturia ja sirua jne laitetaan kopperoon. Paskaa laatua, tsekit kasaa kaljapäissään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sonata on hyvä auto.Ei kyseisiä ongelmia.
Sonata 2005 vm ja467 tkm ajettu, ei KOSKAAN mitään vikaa, mitään osaakaan ei ole uusittu paitsi öljyt ja suodattimet. Tällä ajan vielä 25 v.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osa hynyistä kyhätään skeidalandiassa eli Tsekissä kuten uusi Tucson ja paskaa anturia ja sirua jne laitetaan kopperoon. Paskaa laatua, tsekit kasaa kaljapäissään.
Itsellä tsekeissä valmistetuissa hyundaissa ei ole ollut valittamista. Turkissa tehdyssa i20.ssä sitä vastoin vikoja oli älyttömästi (uutena ostettu ja maalattiin useaan kertaan takuuseen, vietiin sähkövikojen takia hinurilla pihasta pari kertaa...).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea omistaja olen ja tuskastuttaa pakkitutkien temppuilu (välillä ei hälytä, välillä huutaa vaikka ei peruuta, mittaristoon yht äkkiä esteeseen törmäysvaroitus vaikkei ketään ole edessä, eikä syynä ole lumi tai jää. Radio rikkoutui kesällä ja uuden sai tappelun jälken 4 kk odotusajalla. Lähtee kiertoon,
Kuvaat juuri Kia Ceedin ongelmaa. Vaihdoin i30 farkkuun joka käytännössä samasta korista huolimatta tuntuu sisältä suuremmalta. Myös ajo-ominaisuudet tuntuvat Ceediä suuremmalta autolta, jämäkkyys toista luokkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sonata 2005 vm ja467 tkm ajettu, ei KOSKAAN mitään vikaa, mitään osaakaan ei ole uusittu paitsi öljyt ja suodattimet. Tällä ajan vielä 25 v.
Ei jarrupaloja tai tulppia???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sonata 2005 vm ja467 tkm ajettu, ei KOSKAAN mitään vikaa, mitään osaakaan ei ole uusittu paitsi öljyt ja suodattimet. Tällä ajan vielä 25 v.
Sulla on huimat jarrupalat, levyt ja iskarit!!!!
- Anonyymi
Itsellä nyt i30 SW 1.4 DCT, aiemmin ollut Ceedin farkku litraisella kahvimyllyllä. Tämä Huihai tuntuu jotenkin isommalta ja tukevammalta kuin Kia, vaikka tasan samankokoisia sisarmalleja ovat. Eikä siinä avustimet ole häiriköineet samaan malliin huonoillakaan keleillä.
- Anonyymi
Paras auto on Hyundai. Mieluunmin uusi Kona kuin Audi Q3 tai BMW X1...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paras auto on Hyundai. Mieluunmin uusi Kona kuin Audi Q3 tai BMW X1...
Mienluunmin vaikka I20 kuin Mersu Ässä. Korea osaa!
- Anonyymi
Samaa mieltä aloittajan kanssa, Kia on kyllä ruma Hyundaihin verrattuna.
Takuun takia varmaa Kioja ostetaan, vaikkei se takuu tuskin korvaisi jos tulisi tarvetta. Siinähän mm kytkin rajattu ulos 7v takuusta, Kian mukaan on ilmeisesti "normaalia" että kytkin kuluisi loppuun 7v aikana.- Anonyymi
Kytkimen loppuunkuluminen 7-vuodessa on aivan normaalia, mikäli autolla ajetaan "pelkkää" kaupunkiajoa ruuhkasuomessa. Maaseudulla kytkin kestää koko auton iän.
- Anonyymi
Eikö moni takuussa lopu 60thkm.
- Anonyymi
Ei suomalaisten autonvalintaa aina ymmärrä, Skoda ja VW paljon myytyjä vaikka tutkitusti niissä eniten vikoja:
Auto Bild -laaturaportti 2016
Paremmuusjärjestys
(1=erittäin hyvä, 5=erittäin heikko)
Sija Merkki Kokonaisarvosana
(1–5)
1. Hyundai 2,14
1. Mazda 2,14
3. Mini 2,33
4. Kia 2,43
4. Toyota 2,43
6. Volvo 2,57
7. Mercedes-Benz 2,71
7. Opel 2,71
9. Nissan 2,86
10. Audi 3,00
10. BMW 3,00
10. Dacia 3,00
13. Ford 3,14
13. Renault 3,14
15. Peugeot 3,16
16. Fiat 3,20
17. Citroën 3,33
17. Seat 3,33
19. Škoda 3,43
19. Volkswagen 3,43
https://moottori.fi/liikenne/jutut/hyundai-mazda-karjessa-tuoreessa-auto-bild-laatuvertailussa/ - Anonyymi
Hyundain takuu oli täyttä kusetusta. Mikään ohjelmisto-ongelma ei mennyt takuuseen vaan piti maksaa merkkihuollossa. Alustan nivelten väljistyminen 3 v vanhana ja 50 tkm ajettuna ei mennyt takuuseen, täyttä rosvousta ja kusetusta. Auto oli i30. Ei ikinä enää Hyundaita.
- Anonyymi
Ohjelmistopäivitykset hoituvat aina määräaikaishuoltojen yhteydessä. Minulla oli etupään pallonivelessä ongelmaa 161.000km kohdalla ja takuu korvasi uuden nivelen vaihtotöineen.
Ei ole koskaan ollut sanomista takuun kattavuudesta ja olen kohta 20 vuotta eri Hyundailla ajellut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohjelmistopäivitykset hoituvat aina määräaikaishuoltojen yhteydessä. Minulla oli etupään pallonivelessä ongelmaa 161.000km kohdalla ja takuu korvasi uuden nivelen vaihtotöineen.
Ei ole koskaan ollut sanomista takuun kattavuudesta ja olen kohta 20 vuotta eri Hyundailla ajellut.Merkkihuolto ja maahantuoja sanoivat että jos tarvii laittaa uusi softa ennen määräaikaishuoltoa ei takuuseen mene vaan maksat työstä! Minulta Metroauto olisi velottanut 120 euroa kerrasta. Ja softassa bugeja jotka tehtaan moka eikä asiakkaan! Onneksi pääsin koslasta eroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkkihuolto ja maahantuoja sanoivat että jos tarvii laittaa uusi softa ennen määräaikaishuoltoa ei takuuseen mene vaan maksat työstä! Minulta Metroauto olisi velottanut 120 euroa kerrasta. Ja softassa bugeja jotka tehtaan moka eikä asiakkaan! Onneksi pääsin koslasta eroon.
Hyundai autona olisi kelvollinen, mutta toimimaton takuu pilaa maineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkkihuolto ja maahantuoja sanoivat että jos tarvii laittaa uusi softa ennen määräaikaishuoltoa ei takuuseen mene vaan maksat työstä! Minulta Metroauto olisi velottanut 120 euroa kerrasta. Ja softassa bugeja jotka tehtaan moka eikä asiakkaan! Onneksi pääsin koslasta eroon.
Höpöhöpö ei kannata keksiä valheita. Toyota hönö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyundai autona olisi kelvollinen, mutta toimimaton takuu pilaa maineen.
Hyundain valmistajan pitäisi puuttua maahantuojan takuukäytäntöihin. Takuulupaus ei toteudu, kun takuuseen takuuehtojen mukaan kuuluvia vikoja ei suostuta korjaamaan.
Kia on autona melkein sama kuin Hyundai, mutta myy paljon enemmän.
- Anonyymi
Moni näyttää pitävän Hyundaita vaikeasti lausuttavana, mutta ei se minusta paljoa eroa esim. Toyotasta?
Hyundai lausutaan yksinkertaisesti "Han-dei".- Anonyymi
jenkit lausuu Hyndei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jenkit lausuu Hyndei.
Savolainen sanoo "Huihai" 😂😂😂😂😂
- Anonyymi
Auto on tyylikäs ja hyvä, mutta takuun heikko toiminta pilaa asiakassuhteen.
Minulla ilmeni 90 tkm ajettun Hynyssä sähkövika ja merkkihuolto (Hämeenlinnassa) arveli myyrien syöneen johdot poikki (aika hyvin myyrältä, koska johdon eriste oli ehjä ja johto ainoastaan sisältä poikki).
Seuraavaksi ostan Kian, että pääseen takuuhuijauksista eroon.- Anonyymi
Minä siirryn myös Kiaan Hyundaista, koska Hynyn takuu ei toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä siirryn myös Kiaan Hyundaista, koska Hynyn takuu ei toimi.
Hyundai Motor raportoi vuoden 2021 maailmanlaajuisesta myynnistä ja 2022 tavoitteista
· Hyundai Motorin maailmanlaajuinen myynti vuonna 2021 on 3,89 miljoonaa autoa kasvua 3,9 % vuotta aiemmasta.
· Joulukuun myynti kirjattiin 334 242 autoa,
· Yhtiö tavoittelee yli 4,3 miljoonan maailmanlaajuisen ajoneuvon myyntiä vuonna 2022. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä siirryn myös Kiaan Hyundaista, koska Hynyn takuu ei toimi.
Ei toimi Hyny takuu, kaikesta sai taistella että meni selkeät valmistusmokat takuuseen, maahantuojalle piti vääntää niistä, ei koskaan enää korealaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toimi Hyny takuu, kaikesta sai taistella että meni selkeät valmistusmokat takuuseen, maahantuojalle piti vääntää niistä, ei koskaan enää korealaisia.
Ei kannattakkaan sillä korealaiset ovat huonolaatuisempia kuin Saksalaiset ja Japsit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toimi Hyny takuu, kaikesta sai taistella että meni selkeät valmistusmokat takuuseen, maahantuojalle piti vääntää niistä, ei koskaan enää korealaisia.
Kommenttisi sopisi kyllä hyvin VAG (VW/Skoda/Audi...) plastalle, noiden härveleiden luotettavuus ja takuuongelmat ovat legendaarisia, mutta Hyundain kanssa ei ainakaan omalle kohdalle ole osunut YHTÄÄN takuukorjausta, 2 kpl. olen lähes uudesta omistanut, eikä yhtäkään takuukorjausta ole tullut eteen. Nykyinen auto on i20 vm 2018 ja 4 vuotta menty ongelmitta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannattakkaan sillä korealaiset ovat huonolaatuisempia kuin Saksalaiset ja Japsit.
Hyundaita pitän parhaana autona, yli Mersun. Komeita vankkoja laatuvaunuja. Pojalla on.
- Anonyymi
Ei kannata ostaa Kiaa eikä Hundaitakaan. !
- Anonyymi
Korealaiset ovat selkeästi parempia kuin esim. Toyotat, mutta suomalainen on osaamaton ja tietämätön auton ostaja ja kovin arka ja se yhdistelmä kertoo tyhmyydestä ja huonosta itsetunnosta.
- Anonyymi
Onko kokemusta noista hyundain 7 dct vaihteista, onko kestäviä?
- Anonyymi
oon! jo 578 tkm ajettu ja kestää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oon! jo 578 tkm ajettu ja kestää
Hyvä homma, laitoin juuri uuden i30:sen tilaukseen.
- Anonyymi
Se on kyllä jännä juttu, etteivät korealaisten automaattivaihteistot juurikaan porsi. Nimim. - ei koskaan enää fordia -
- Anonyymi
Nykyautoissa ei tarvii vaihdelaatikkoa enää, se on vanhanaikaista. Korealaisten hybridit on teknisesti vanhoja. Ioniq 5 menis, mutta hintaa on liikaa sähköautoilla ja halvinkin taitaa olla jo yli hankintatukirajan. Siksi ajan Hondalla.
- Anonyymi
Ihan hyvä auto ajaa tuo i30 mutta sisämelu on aivan liian kova. Olisin ostanut jos melu olisi ollut siedettävää tasoa mutta yli 60 kmh nopeuksissa pitäisi olla kuulosuojaimet. Melu on ainakin itselleni juuri sellainen mistä tulee pää kipeäksi pidemmällä matkalla.
Itselläni uusi i30 N-line, jossa rengaskoko 225/40 18”
Rengasmelu odotettua pienempi. Karhealla/kuluneella asfaltilla toki selkeää ja häiritsevääkin, uudemmalla auto käytännössä äänetön. Kuitenkin radiota kuuntelee kaikissa olosuhteissa ja apukuskin kanssakin juttelee ihan normaalilla äänellä. Desibelimittarillakin mitattu. Maksimit ovat olleet noin 70db moottoritienopeudessa karhealla pinnalla.
Keväällä koeajoautossa (i30 Comfort) alla olivat 16” renkaat, mistä lähti itseasiassa enemmän ääntä. En sitten tiedä, onko tätä N-line:ä tehtaalla eristetty paremmin vai mistä johtuu, koska rengasprofiilissa on iso ero näiden mallien välillä. Kumma juttu, viisaammat ehkä osaavat vastata.
Jokatapauksessa N-line lähtee ruostesuojaukseen ja äänieristykseen. Tämän olin varannut jo ennen auton luovutusta. Ko. toimenpiteet hiljensivät edellisen autoni (Seat Ibiza fr -20 18” kumeilla) varsin tehokkaasti. Kuitenkin olen hyvin tyytyväinen uuteen autooni.- Anonyymi
ITA kirjoitti:
Itselläni uusi i30 N-line, jossa rengaskoko 225/40 18”
Rengasmelu odotettua pienempi. Karhealla/kuluneella asfaltilla toki selkeää ja häiritsevääkin, uudemmalla auto käytännössä äänetön. Kuitenkin radiota kuuntelee kaikissa olosuhteissa ja apukuskin kanssakin juttelee ihan normaalilla äänellä. Desibelimittarillakin mitattu. Maksimit ovat olleet noin 70db moottoritienopeudessa karhealla pinnalla.
Keväällä koeajoautossa (i30 Comfort) alla olivat 16” renkaat, mistä lähti itseasiassa enemmän ääntä. En sitten tiedä, onko tätä N-line:ä tehtaalla eristetty paremmin vai mistä johtuu, koska rengasprofiilissa on iso ero näiden mallien välillä. Kumma juttu, viisaammat ehkä osaavat vastata.
Jokatapauksessa N-line lähtee ruostesuojaukseen ja äänieristykseen. Tämän olin varannut jo ennen auton luovutusta. Ko. toimenpiteet hiljensivät edellisen autoni (Seat Ibiza fr -20 18” kumeilla) varsin tehokkaasti. Kuitenkin olen hyvin tyytyväinen uuteen autooni.Paljonko tuo ruostesuojaus ja äänieristys maksavat?
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko tuo ruostesuojaus ja äänieristys maksavat?
Paikkakuntakohtaista vaihtelua varmaan hinnoissa ja tekniikassa on. Pk-seudulla kunnon ruostesuojaus noin 900€ äänieritys alk. noin 300€. Kattavampi eristys sitten tuplat. Näitä kannattaa googlailla. Kannattaa kuitenkin muistaa, että mieluinen auto ei välttämättä mitenkään merkittävästi noillakaan toimenpiteillä hiljene.
Ajelin tänään Turunväylää (120km/h) ja melu pysyi hyvin kurissa ja karkeallakin asfaltilla siedettävänä. Tämän takia mietinkin edelleen onko i30 N-line:ssä melutaso tehtaalta tullessa jo jotain ihan muuta luokkaa kun esim. Comfortissa.
Kuitenkin autonostobudjettia miettiessäni olen laskenut siihen ruostesuojauksen ja äänieristyksen, joten en niitä ala perumaankaan. Toki tekijämies osaa tehdä äänieristyksiä itsekin. Näistäkin lisää googlettamalla.
- Anonyymi
Hyundailla hyvä sijoitus tuotemerkkinä
https://www.is.fi/autot/art-2000009180741.html - Anonyymi
On taas auton merkinkäyttäjät muiden nettiin syytä niiden väkivalta Nyt ei ole voimassa olevan autokatos valon paikalla virkausnyrkja Villa
- Anonyymi
Sama juttu. Mielestäni Hyundait on parempia laadultaan ja muutenkin haluttavampia kuin Kiat. Kuitenkin tehtaan tarkoituksena on ollut että Kia on kuulemma se ”parempi” Hyundai.
Outoa.- Anonyymi
Hyundai on Kian emoyhtiö, Joissakin maissa myydään Hyundaita selkeästi enemmän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185533MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192866- 152839
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6142110Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1421935Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701392Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421365Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31158Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061106Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077