Onko kenelläkään kokemuksia kasvattajasta joka myy lähinnä Venäjältä tuotuja pentuja?
Kennelliiton pentuvälityksessä oli pentu myytävänä. Kysyin pennusta,sanoi että on myyty mutta olisi myytävänä muitakin. Selvisi että muut pennut on tuotu Venäjältä.
Sanoi että ovat terveempiä kuin kotimaiset pennut, ja on tehnyt tätä jo vuosikausia, kasvattanutkin yli 10 vuotta. Myyjällä on kennelnimi ja löytyy rodun yhdistyksen kasvattajalistalta.
Miten Suomalaisen yhdistyksen suosittelema kasvattaja myy Venäläisiä pentuja?
Eikö pitäisi myydä ihan Suomessa syntyneitä pentuja?
Ensimmäistä koiraa hankimme, niin saa neuvoa.
Pomeranian kasvattajasta kokemuksia
1
380
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmoittakaa kyseisen ihmisen tiedot kennelliitolle ja verottajalle, niin osaavat pitää silmällä.
Kyllä kuka hyvänsä periaatteessa saa myydä ulkomailta tuotuja pentuja, mutta esim. Venäjältä laillinen tuonti on hyvin hankalaa. Lisää tietoja saat ruokaviraston sivuilta.
Vaikka tuon voi tehdä laillisesti, niin moraalisesti arveluttavaa se kuitenkin on. Yhdelläkään hyvällä kasvattajalla ei ole mitään syytä luovuttaa pentujaan trokarin eteenpäin myytäväksi Suomeen, joten pelkäisin pentutehtailua. Jo se, että kasvattaja väittää pokkana jotain niinkin typerää kuin että venäläiset pennut ovat terveempiä, pitäisi saada hälytyskellot soimaan ja kovaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191284
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232