Onko 62m2 Kelan mielestä liian iso sinkulle?

Anonyymi

Mulle on tarjottu Helsingistä asuntoa jonka vuokra on 705€ ja neliöitä on 62. Laskurin mukaan saisin asumistukea noin 150€. Onko mahdollista että Kela pitää asuntoa liian isona eikä suostu maksamaan asumistukea? Noin pientä vuokraa ei heti tule vastaan joten muutto pienempään olisi huono ratkaisu.

44

2732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saat varmaan asumistukea tuon 150€, nuo laskurit on melko luotettavia. Asumistuessa ei ole enää neliörajoja koska ne poistuivat jo "valovuosia" sitten eikä milloinkaan ole ollut sellaisia neliörajoja joiden perusteella tuki olisi voitu evätä kokonaan.

    • Anonyymi

      Sepäs olisikin hauskaa jos kela käskisi muuttamaan pienempää ja sitten niitä pienempiä ei olisi saatavilla sen halvemmalla.

      Kelan johdossa ollut vuosikymmeniä kepuloisia ja se näkyy!

      • Anonyymi

        Et sinä millekää mitää voi niin


      • Anonyymi

        Kela käskee? Vain tosi hölmö tekee niin kun Kela käskee koska Kelalla ei ole käskyvaltaa kenenkään tekemisiin


      • Anonyymi

        Näinhän se menee oikeastikin. Eli ennen käskettiin luopumaan asosta (kaksio) ja muuttamaan ”halvempaan” vuokra-asuntoon siis), mutta vuokra-asunnot ovat huomattavasti kalliimpia esim. vuokrayksiökin on kalliimpi kuin aso kaksio.


    • Anonyymi

      Lähde poies sieltä

    • Anonyymi

      Liian iso tuo asumistuki.

      • Anonyymi

        Eläkeläisillä vielä isompi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläisillä vielä isompi

        Minä eläkeläinen saan 24 euroa asumistukea. Mitäs sanot. Jos olisin mamu niin tuki olis isompi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä eläkeläinen saan 24 euroa asumistukea. Mitäs sanot. Jos olisin mamu niin tuki olis isompi

        Kannattais valtion lakkauttaa kaikki eläkkeet samantien. Menkööt laiskat eläkeläiset risusavottaan.


    • Anonyymi

      Saispa allahilaista tilkettä savupiippuun...

      67w eläkeläisämmä perähikiältä

      • Anonyymi

        Aika paljon sais valtio säästöä jos lopettais kokonaan eläkkeiden maksut. Kyllähän muualla maailmassa hyvinkin iäkkäitä on vielä työelämässä, jopa presidentteinä, miksi ei meilläkin Suomessa?


    • Anonyymi

      Onko musta 32cm tilto Kelan mielestä liian iso eläkeläisämmälle?


      No, ei ole. Kelan tädit ovat hyväksi uponneen..

      • Anonyymi

        Kela vois lakkauttaa ja Te-toimisto.


    • Anonyymi

      Kol. 1: 19–20, Matt. 5: 13
      Kivoja kysymyksiä

    • Anonyymi

      Mulla on oma osake kerrostalokolmio 78 neliötä, vastike n. 300 ja asumistuki n. 190, yksin asun.

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä mamuille myönnetään avokätisesti asumistukeja kun töissä käyville ei löydy asuntoja. Mamut valtaa asunnot mutta työssäkävijät pitää olla etusijalla. Mamut ei halua tehdä töitä.

      • Anonyymi

        Asumistuki pois mamuilta. Säästöä syntyis hurjasti. Työtä tekevät sais asuntoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asumistuki pois mamuilta. Säästöä syntyis hurjasti. Työtä tekevät sais asuntoja

        Rasistisika.

        Hassan Al-Kela Gold-isis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asumistuki pois mamuilta. Säästöä syntyis hurjasti. Työtä tekevät sais asuntoja

        "Asumistuki pois mamuilta"
        Ei käytännössä onnistu joten on silkkaa populistisontaa jota perustu huutelevat ja jotkut hölmöt oikeasti kuvittelee että jos persut pääsee valtaa niin tuo toteutuu, ei toteudu tuo eikä muutkaan huutelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Asumistuki pois mamuilta"
        Ei käytännössä onnistu joten on silkkaa populistisontaa jota perustu huutelevat ja jotkut hölmöt oikeasti kuvittelee että jos persut pääsee valtaa niin tuo toteutuu, ei toteudu tuo eikä muutkaan huutelut.

        Vassarisika


      • Anonyymi

        Ei siihen mitään voi-.


      • Anonyymi

        Saman olen huomannut. Asuntoa ei tahdo löytyä. Muuttaa on pakko kahdesta syystä. Naapuri on häirikkö ja vuokra liian suuri. Mamuille annetaan ne edulliset asunnot. Käyn kutenkin töissä. Pienellä palkalla ei ole varaa ottaa vastaan isoa asuntoa. 60 m2 asuntoja on vapaana paljon. Alle 50m2 ei ole vapaana yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asumistuki pois mamuilta. Säästöä syntyis hurjasti. Työtä tekevät sais asuntoja

        Eläkkeet pois eläkeläisiltä, Kelan virkailijoilta pois palkat ja Kelan tuet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman olen huomannut. Asuntoa ei tahdo löytyä. Muuttaa on pakko kahdesta syystä. Naapuri on häirikkö ja vuokra liian suuri. Mamuille annetaan ne edulliset asunnot. Käyn kutenkin töissä. Pienellä palkalla ei ole varaa ottaa vastaan isoa asuntoa. 60 m2 asuntoja on vapaana paljon. Alle 50m2 ei ole vapaana yhtään.

        Näin juuri. Suomalaiselle kanttikselle ei myönnetä ARA-asuntoja eikä saunallisia vuokra-asuntoja.


    • Anonyymi

      Mamut pääsevät parempiin omistusasuntoihin , jotka vuokralla , Suomalainen laitetaan kaupungin vanhaan ongelmalähiöön vuokralle.

    • Anonyymi

      Mamun asumistuki on iso, koska mamulle maksetaan kaikki kulut, huumee hakukuluja kotimaastaan myöten.

      • Anonyymi

        Taksikyyditkin maksetaan joka paikkaan. Taksit tulee hakemaan ja taksit tuo ja vie.


    • Anonyymi

      ON koska olet kanta Suomalainen.Muuten ei

    • Anonyymi

      Ongelmia ei tule asumistuen kanssa. Jos joutuu hakemaan toimeentulotukea tulee ongelmia. Vuokra on toimeentulotuki normien mukaan liian suuri.

      • Anonyymi

        TULEEHAN , eikä siihen mitään voi.


      • Anonyymi

        minulle kävi juuri niin että tuli ongelma kun erehdyin hakemaan tt-tukea, tuli hylätty tt-tukipäätös ja vaatimus että pitää alkaa etsiä halvempaa asuntoa, vituttaa niin paljon että alan taas juomaan viinaa vuosien raittiuden jälkeen ja "muutan" tuonne puistoon asumaan, eipä tartte kelan maksaa asumistukea ja sitten kun paleltuu ja kuolee pois niin kelan ei tarvitse maksaa enää eläkettäkään ja tätähän kela yrittääkin ainakin minun kohdalla


      • Anonyymi

        Jos suomalainen hakee työttömyyskorvausta, asumistukea ja tai toimeentulotukea niin kaikista tulee ongelma. Jos suomalainen itse hankkii itselleen kokoaikatyön niin siitä tulee ongelma, koska hänen pitäisi olla työtön, mutta ei saisi tukiakaan saada. Eli töissä ei saisi olla, mutta työtönkään ei saisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TULEEHAN , eikä siihen mitään voi.

        Kela viivyttelee tahalleen, että asunto menee alta niin ei tartte tukiakaan maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minulle kävi juuri niin että tuli ongelma kun erehdyin hakemaan tt-tukea, tuli hylätty tt-tukipäätös ja vaatimus että pitää alkaa etsiä halvempaa asuntoa, vituttaa niin paljon että alan taas juomaan viinaa vuosien raittiuden jälkeen ja "muutan" tuonne puistoon asumaan, eipä tartte kelan maksaa asumistukea ja sitten kun paleltuu ja kuolee pois niin kelan ei tarvitse maksaa enää eläkettäkään ja tätähän kela yrittääkin ainakin minun kohdalla

        Niin minunkin. Minulla on oikeus työttömyystukeen, mutta Kela valehtelee ettei ole mukamas. Omavalmentaja valehteli myös ja yritti keikauttaa asian niin etten saisi työttömyystukea. Toimeentulotuesta on jätetty tahalleen käsittelemättä sähkölaskut yms syyllä, että ”et ole lähettänyt liitteitä”, vaikka olen lähettänyt ja hakemuksessa näkyy selvästi nimellä, että olen lähettänyt. Työttömyyskorvauksen maksoivat vain parilta päivältä vaikka pitäisi maksaa koko kuukaudelta. Loppuja eivät suostu maksamaan mikä milläkin tekosyyllä eli tukevasta vuokrasta puutuu puolet plus ei ole rahaa ruokaan. Yrittävät saada minulle häädön niin ei tartte tukiakaan maksaa.

        Ennen vanhaan viivyttelevät toimeentulotuessa tahalleen jotta vastikkeen maksu viivästyisi ja saisin häädön. Kävivät taloyhtiön nimitauluunkin kiinni ja poistivat nimeni sieltä (pieni vihje minulle että muuta pois).


    • Anonyymi

      Asunnon koko ei vaikuta kuin vuokran suuruuteen. Kelan asumistuessa huomioidaan vain vuokra ja tietysti tulot. Tulosi ovat pienentäneen laskennallista asumistukea. Muualla maassa vuokrat ovat edullisempia. Yksinäinen ei oiekastaan tarvi noin suurta asuntoa. Puolet pienempikin riittää. Kelan harkinnavarainen toimeentulotuki saattaa kiinnittää asunnon vuokraan huomioita, mutta tuskin asunnon kokoon.

      • Anonyymi

        Ei se noiden mielestä ole mikään 3 huonetta ja keittiö


      • Anonyymi

        Asunto voi olla monelle työasunto varsinkin näin etätyöaikana.


      • Anonyymi

        Ei se auta vaikka pienempään asuntoon muuttaisi jos

        A) silti tuet on myöhässä tai tuista puuttuu puolet
        B) muutto maksaa aina, millä rahalla tämä kustannetaan
        C) pienempi asunto voi olla aina vaarallisempi ja levottomampi

        Ilmeisesti köyhien pitäisi muuttaa metri kertaa metri asuntoon jotta heidät on helppo ampua joko ulko-oven läpi (huom, väliovi poistettu) tai ampua ikkunan läpi vastapäisestä asunnosta. Näin ilmeisesti haluavat eroon yksinelävistä ja köyhistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se auta vaikka pienempään asuntoon muuttaisi jos

        A) silti tuet on myöhässä tai tuista puuttuu puolet
        B) muutto maksaa aina, millä rahalla tämä kustannetaan
        C) pienempi asunto voi olla aina vaarallisempi ja levottomampi

        Ilmeisesti köyhien pitäisi muuttaa metri kertaa metri asuntoon jotta heidät on helppo ampua joko ulko-oven läpi (huom, väliovi poistettu) tai ampua ikkunan läpi vastapäisestä asunnosta. Näin ilmeisesti haluavat eroon yksinelävistä ja köyhistä.

        Suunnittelevat köyhien sijoittamista yhteen taloon ja polttavat sitten talon niin kuin Britanniassa.


    • Anonyymi

      Voi hyvänen aika mitä veronmaksajien rahoilla etuukisen suunnittelua! Mene töihin ja hanki ihan itse rahasi asumismenoihisi. Omilla rahoillasi saat asua niin suuressa lukaalissa kuin haluat. Ttoivottavasti Kela pitää jonkinlaista rotia meidän suuria veroja maksavien rahojen jaossa kaiken maailman mankujille.

      • Anonyymi

        Kelan työntekijöiden palkat maksetaan verorahoista joten menisivät itse oikeisiin töihin pois siitä verorahoilla loisimasta.


      • Anonyymi

        Ei se töihin menokaan auta jos a) palkkoja ei makseta, palkat on myöhässä tai palkoista puuttuu osa, b) työnantaja ei anna työvuoroja vaikka itse pyydät, c) joku lahjoo sinulle potkut sieltä työpaikalta.

        Mitäs siihen sanot?


    • Anonyymi

      Pitäähän se nytkin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe