Amerikkalainen filmiteollisuus toimii lännen malliin

Anonyymi

Olin joskus 60/70 luvulla vaihto-oppilaana Texasissa ja päädyin lisätienestien toivossa jonkun filmituotantoyhtiön apumieheksi eräässä lännenelokuvan filmatisoinnissa.
Kun Suomessa aina puhutaan että eläimet ja ihmiset eivät oikeasti loukkaannu eikä kärsi filmintekotilanteessa, niin se oli ainakin siihen aikaan täyttä puppua jenkeissä.

Useita hevosia loukkaantui pahoin ja osa jouduttiin lopettamaan paikan päällä. Samoin stuntteja joutui sairastupaan lähes päivittäin mutta tietääkseni kukaan ei kuollut.

Nyt en yhtään ihmettele, että oikeitakin ladattuja aseita käytetään missä vain ja sitten tapahtuu onnettomuuksia kuten Baldwinin tapauksessa on nyt käynyt.
Jenkkien aselait ovat ihan jotain muuta kuin mitä Suomessa osataan edes kuvitella.

4

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä luulen, että joku teki sen Baldwinille tahallaan, ehkä kateudesta. Hän on kuulemma myös vähän vaikea luonne. Selvä murhahan se oli, tekijästä ei ole tietoa.

• Anonyymi

En ymmärrä miten kuvauspaikalla edes oli mitään muuta kuin paukkupatruunoita, mutta tosiaan, nyt puhutaan USA:sta jossa on ihan ok vaikka jokaisella olisi ollut taskussa oma luvallinen käsiase itsepuolustukseen. Ja olisiko leffan kuvauksissa sitten ammuttu jossain kohtauksessa esim. seinään tms. ihan oikeillakin luodeilla "autenttisuuden" vuoksi.

Kai leffassa joku ase-expertti/-vastaava on ollut, hänen vastuullanhan on että aseet ovat oikein ladattuja ja turvallisia.

Joku suomalainen leffantekijä kommentoi että Suomessa ei paukkupatruunoillakaan koskaan ammuta kohti toista ihmistä. Luulisi että nykytekniikalla kameraa voisi käyttää turvallisesti kauko-ohjauksella, mutta niin vaan piti kuvaajan ja ohjaajan tunkea tulilinjalle...

• Anonyymi

Ei kallista kameraa sovi ampua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kallista kameraa sovi ampua.

Jos ohjaajan visio sitä vaatii niin voi varmasti ampua kameraakin, tuhotaanhan kuvauksissa loistoautojakin tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      5050
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3522
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3345
    4. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2541
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2513
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2207
    7. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      2069
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1809
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1699
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1678
    Aihe