Olen varmaan loppu elämäni vihainen isälleni.

Anonyymi

Olen alaikäinen, tarkkaa ikää en kerro ettei minua tunnisteta. Vuoden sisällä olen ymmärtänyt, miten isäni on käyttänyt minua hyväkseen kun olin todella nuori (8-10 -vuotias). Kyllä mä silloinkin koin nämä asiat epämukavina, ja se tuntui jotenkin väärältä, mutta en tiennyt mitä se oli. Nyt vanhempana tiedän. Mun isä varmaan luulee etten muista. Nyt koen valtavaa vihaa sekä itseäni että isääni kohtaan. Miten voin ikinä antaa tällaista anteeksi?

5

812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi pitäisi antaa anteeksi? Voit heti kärkeen unohtaa koko anteeksiantovelvoitteen. Ehdotan ettet tuhlaa anteeksiannon pohtimiseen yhtään energiaa. Vapauta itsesi anteeksiannon vaatimuksesta. Se on salaliitto väärintekojen uhreja vastaan jotta tekijä pääsisi pälkähästä. Anteeksianto ei vapauta anteeksiantajaa kuten väitetään. Se vapauttaa sen jolle annetaan anteeksi.

Käytä se energia mieluummin oikeuksiesi vaatimiseen ja oman elämäsi rakentamiseen jonka yhteiskunta vaatii sinua kuluttamaan anteeksiantotyöskentelyyn "itsesi vuoksi" jotta "pääsisit mielenrauhaan". Se on täyttä fuulaa.

Suosittelen varomaan myöskin mielenterveyshuoltoa.

• Anonyymi

Anteeksi ei tarvitse antaa, se on totta. Välit voi katkaista isään, ja sillä lailla ilmaista mielipiteensä. Nyt jos isä on perheen ainoa elättäjä, niin kannattaa tosissaan miettiä seuraava steppi.. Mikä tulee olemaan suhde äitiin ja sisaruksiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi ei tarvitse antaa, se on totta. Välit voi katkaista isään, ja sillä lailla ilmaista mielipiteensä. Nyt jos isä on perheen ainoa elättäjä, niin kannattaa tosissaan miettiä seuraava steppi.. Mikä tulee olemaan suhde äitiin ja sisaruksiin?

Alaikäisenä välien katkaisu voi olla vaikeaa. Hyväksikäyttävä ja väkivaltainen vanhempi on usein kontrolloiva, ja naamioi tämän yleensä huolenpidoksi ja auttamiseksi. Hän on olevinaan liikuttavan "huolissaan" pahoinvoivan lapsensa hyvinvoinnista. Tai sitten esiintyy vastuuntuntoisena kasvattajana joka "pistää rajoja" lapsilleen ajatellen heidän "omaa parastaan". Mutta Suomessa on sosiaaliturvajärjestelmä eikä kenenkään tarvitse sen takia olla riippuvainen perheestä ettei ole muuta elättäjää.

• Anonyymi

Kannattaa tarkkaan pohtia mitä tekee..

• Anonyymi

Mitä tarkoitat sillä että kannattaa tarkkaan pohtia mitä tekee?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe