Olen alaikäinen, tarkkaa ikää en kerro ettei minua tunnisteta. Vuoden sisällä olen ymmärtänyt, miten isäni on käyttänyt minua hyväkseen kun olin todella nuori (8-10 -vuotias). Kyllä mä silloinkin koin nämä asiat epämukavina, ja se tuntui jotenkin väärältä, mutta en tiennyt mitä se oli. Nyt vanhempana tiedän. Mun isä varmaan luulee etten muista. Nyt koen valtavaa vihaa sekä itseäni että isääni kohtaan. Miten voin ikinä antaa tällaista anteeksi?
Olen varmaan loppu elämäni vihainen isälleni.
5
851
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi pitäisi antaa anteeksi? Voit heti kärkeen unohtaa koko anteeksiantovelvoitteen. Ehdotan ettet tuhlaa anteeksiannon pohtimiseen yhtään energiaa. Vapauta itsesi anteeksiannon vaatimuksesta. Se on salaliitto väärintekojen uhreja vastaan jotta tekijä pääsisi pälkähästä. Anteeksianto ei vapauta anteeksiantajaa kuten väitetään. Se vapauttaa sen jolle annetaan anteeksi.
Käytä se energia mieluummin oikeuksiesi vaatimiseen ja oman elämäsi rakentamiseen jonka yhteiskunta vaatii sinua kuluttamaan anteeksiantotyöskentelyyn "itsesi vuoksi" jotta "pääsisit mielenrauhaan". Se on täyttä fuulaa.
Suosittelen varomaan myöskin mielenterveyshuoltoa.- Anonyymi
Anteeksi ei tarvitse antaa, se on totta. Välit voi katkaista isään, ja sillä lailla ilmaista mielipiteensä. Nyt jos isä on perheen ainoa elättäjä, niin kannattaa tosissaan miettiä seuraava steppi.. Mikä tulee olemaan suhde äitiin ja sisaruksiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi ei tarvitse antaa, se on totta. Välit voi katkaista isään, ja sillä lailla ilmaista mielipiteensä. Nyt jos isä on perheen ainoa elättäjä, niin kannattaa tosissaan miettiä seuraava steppi.. Mikä tulee olemaan suhde äitiin ja sisaruksiin?
Alaikäisenä välien katkaisu voi olla vaikeaa. Hyväksikäyttävä ja väkivaltainen vanhempi on usein kontrolloiva, ja naamioi tämän yleensä huolenpidoksi ja auttamiseksi. Hän on olevinaan liikuttavan "huolissaan" pahoinvoivan lapsensa hyvinvoinnista. Tai sitten esiintyy vastuuntuntoisena kasvattajana joka "pistää rajoja" lapsilleen ajatellen heidän "omaa parastaan". Mutta Suomessa on sosiaaliturvajärjestelmä eikä kenenkään tarvitse sen takia olla riippuvainen perheestä ettei ole muuta elättäjää.
- Anonyymi
Kannattaa tarkkaan pohtia mitä tekee..
- Anonyymi
Mitä tarkoitat sillä että kannattaa tarkkaan pohtia mitä tekee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575479- 934327
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752574Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s711088Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301038- 61843
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46816- 28813
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779