Tälle sivustolle kun kirjoittavat kaikkien alojen asiantuntijat, niin kysyisin mikä on mielestänne paras auton tuulilasin suojapeite?
Olen kokeillut kaikki mahdolliset peitteet vanhoista matoista lähtien mutta hyvää ja helposti asennettavaa en ole vielä löytänyt.
Tuuli vie mennessään, hihnat, remmit, ovien tiivisteiden väliin kiinnitettävät lirpakkeet ärsyttävät, magneetti kiinnitteiset naarmuttavat maalipintaa, märät tai jäiset rievut takakontissa kostuttavat auton.
Sitten vielä, miten poistatte lumen ja jään pyyhkimien kourusta.
Ja eikö todellakaan autojen suunnittelijat pysty kehittämään tuulilasinpyyhkijöitä, niin etteivät ne olisi jäätyvän lumisohjokaukalon pohjalla.
Tuulilasin suojapeite
47
5603
Vastaukset
- Anonyymi
Kävin eilen ostamassa Motonetistä yleismallin suojan joissa peileille taskut. Neljällä remmillä nurkista. Aavistuksen leveämpi sais olla ainakin C5 citikkaan. Tuo ainakin suojaa pyyhkimet lumelta.
- Anonyymi
Tuollainen kevyt ja ohutta muovikangasta oleva peitto on hyvä, onko siinä vielä muoviset
koukut, eivät naarmuta koria? Se ei ime lunta eikä räntää, on helppo kuivata tarvittaessa.
Matot, huovat ym. eivät sovellu, imevät kosteuden ja ovat sitten painavia käsitellä ja kuivatella.
Ei tuulilasipeitolla ole tarkoitus "lämmittää" autoa, vaan estää lasin jäätymistä!
Remmin päissä mahdollisesti olevat, metalliset koukut on helppo vaihtaa muovisiin koukkuihin, niitä on saatavana kaupoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen kevyt ja ohutta muovikangasta oleva peitto on hyvä, onko siinä vielä muoviset
koukut, eivät naarmuta koria? Se ei ime lunta eikä räntää, on helppo kuivata tarvittaessa.
Matot, huovat ym. eivät sovellu, imevät kosteuden ja ovat sitten painavia käsitellä ja kuivatella.
Ei tuulilasipeitolla ole tarkoitus "lämmittää" autoa, vaan estää lasin jäätymistä!
Remmin päissä mahdollisesti olevat, metalliset koukut on helppo vaihtaa muovisiin koukkuihin, niitä on saatavana kaupoista.Kyllä on muoviset koukut. Yhteen peili pussiin pistin palan mustaa teippiä,tietää heti miten päin lykkää paikoilleen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on muoviset koukut. Yhteen peili pussiin pistin palan mustaa teippiä,tietää heti miten päin lykkää paikoilleen!
On halpa henkivakuutus, eräs perheenisä oli jo myöhässä ammulla lähtemässä töihin, lapsi piti viedä kouluun, vaimo haukkui lähtijää, mies potkaisi vielä koiraa ulos rynnätessään, rupesi sitten raivokkaasti hinkkaamaan jäistä tuulilasia puhtaaksi, sai sitteen tuossa hötäkässä sydäninfarktin, pii-paa autolla Kuopioon, siinä hyvä opetus.
TÄMÄ TARINA ON TOSI !
- Anonyymi
Ei ole eikä tule kunnon peittoja, koska talvikelit on niin erilaisia. Ainut keino on hommata katospaikka, mutta sehän tarkoittaa monessa tapauksessa muuttoa. Toinen keino on auton vaihtaminen, joka lämmittää itse itsensä ennen ajoon lähtöä.
- Anonyymi
Kannattaisi rokottaa se auto pakkasia vastaan. Eihän se mitään auta, lasit jäätyvät silti, ja naapurinkin lasit jäätyvät, mutta on kiva olla siinä uskossa, että eivät jäädy. Oletko jo kokeillut maskia keulalla? Ei sekään auta ikkunoiden jäätymiseen, mutta uskossa on hyvä olla. Viimeisenä keinona kannattaa jättää tyhjä parkkiruutu oman ja naapurin auton kanssa.
- Anonyymi
Eivätpä jäätynet meneenä yönä kun oli peitto!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivätpä jäätynet meneenä yönä kun oli peitto!
Mutta luultavasti naapurin autoon oli jää tarttunut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta luultavasti naapurin autoon oli jää tarttunut!
Oli oli ja omaankin toiseen autoon!
- Anonyymi
Webasto kellolla ja akkulaturi defa .Lyömätön yhdistelmä.
- Anonyymi
f l e e c e v i l t t i
(Katsotaan jos tämäkin poistuu [sääntöjen vastaisena])- Anonyymi
Ei ole kyse koko auton lämmittämisestä, vaan tuulilasin suojaamisesta, ettei se jäätyisi pakkaskeleillä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyse koko auton lämmittämisestä, vaan tuulilasin suojaamisesta, ettei se jäätyisi pakkaskeleillä!
Eikös se tuo webasto aukase sen huuru ikkunan , kun alkaa lämpöä hönkiä rööreistä..Tietty jos on taivas alla joutuu sen verran sandaaleja lumessa käyttää ja kopistella lumet pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se tuo webasto aukase sen huuru ikkunan , kun alkaa lämpöä hönkiä rööreistä..Tietty jos on taivas alla joutuu sen verran sandaaleja lumessa käyttää ja kopistella lumet pois.
Yllä tähtitaivas ja alla bukatsova!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eikös se tuo webasto aukase sen huuru ikkunan , kun alkaa lämpöä hönkiä rööreistä.."
On niitä vaikka mitä ja kesäkin on.
Mutta etkö sinä tolvana ymmärtänyt mitä tämän viestiketjun aloittaja kysyi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eikös se tuo webasto aukase sen huuru ikkunan , kun alkaa lämpöä hönkiä rööreistä.."
On niitä vaikka mitä ja kesäkin on.
Mutta etkö sinä tolvana ymmärtänyt mitä tämän viestiketjun aloittaja kysyi?Mulla on tosiaan 60-luvun volkkari, ei siihen käy mitkään vipastot tai väpästöt!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on tosiaan 60-luvun volkkari, ei siihen käy mitkään vipastot tai väpästöt!
Siihen käy webasto air top esim.......
- Anonyymi
Minä olen käyttänyt lattiamattoa, joka ulottuu tuulilasin reunasta reunaan, eikä yhtään yli. Silloin ei tuuli heitä mattoa pois, vaikka se ei ole millään kiinni. Matto on helppo poistaa ja heittää paikalleen. Tuulilasin alapuolella olevan kourun puhdistan hanskat kädessä kädellä vetäen, jotta ilmankierto lämmittimessä toimii ja sisälle ei tule höyryä.
Sisätilan lämmittimeen olen tehnyt jalustan niin, että se puhaltaa puoliteholla (500W) tuulilasiin. Lämmitin jalustoineen on auton etupenkillä.
Näillä konsteilla olen täällä Rovaniemellä pärjäillyt!- Anonyymi
Usko jo viisaampia, Motonetista saa esim. kevyen peilitaskuilla varustetun kevytpeiton hintaan 9.90 kpl. Pysyy hyvin paikallaan, ei jäädy ankaksi, kuten mattosi!
- Anonyymi
Voitele ruokaöljyllä sse ikkuna ni ei jäädy! Mutta muuten käyttäisin ihan mitä tahansa kuivaa kangasta, esim vanha pussilakana joka on ovien väliin laiteittu...
- Anonyymi
Minä saan lääkärin reseptillä pirtua, voitelen sillä lasit !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä saan lääkärin reseptillä pirtua, voitelen sillä lasit !
Pirtu pitää juoda, Sinolia lasille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pirtu pitää juoda, Sinolia lasille.
Tiukkaa ja vaihtolämpöistä kaupparaittia jos ajaa niin, lämmityslaite kannattaa laittaa kylmää puhaltamaan jo hyvissäajoin ennen auton jättämistä silloin, lasit ei jäädy ulkoapäin niin pahasti vuotuisympyrälle illoin.
- Anonyymi
Meillä viedään aina tuulilasi ja pyyhkijät yöksi sisälle lämpimään, eipä sitten ole tarvinnut tänäkään talvena kertaakaan jäistä tuulilasia kraapata.
- Anonyymi
Meillä taas ei ole tuulilasia ja pyyhkijöitä ollenkaan.
Lapioidaan aamulla lumet etupenkeiltä, lasketaan karvahatun korvukset alas ja lähdetään ajamaan.
- Anonyymi
Pari lattiamattoa on hyvä. Toinen välillä saunassa kuivumassa.
- Anonyymi
Kuse ikkunaan
- Anonyymi
Ei yletä, meillä kustaan astiaan ja pidetään sitä uunissa, amulla kun varovast valelee lähtiesään pysyy kauan sulana kun siinä on sitä ureaa!
- Anonyymi
Vanha rättimatto on paras ja toimii.
- Anonyymi
Rätti lähtee tuulen matkaan, osta 9 kilon painopeitto, pysyy ,ei lähde!
- Anonyymi
Kui helvetis Sä käytät vanhoi, haisevii rätei ja lumpuii, osta halvalla uus kevytpeitto!
- Anonyymi
Lue tämän ketjun alussa olevat kolme kirjoitusta, jos ymmärrät lukemasi, olet päässy tässä asiassa jo pitkälle! Toimi noitten neuvojen mukaan.
- Anonyymi
Ostin ennen joulua Tokmannilta pari suihkepullollista Sonax merkkistä jäänsulattajaa, jonka mainostetaan sulattavan autonlaseihin kertyneen jään ja jopa estävän uuden jään muodostumista.
Yritin sitten 15 asteen pakkasessa sulattaa ulkona pari viikkoa seisoneen auton laseihin kertyneen jään.
Lumet harjattuani suihkuttelin ihmeainetta todella kovan ja sitkeän jääkerroksen päälle.
Kissan paskat, aine ei edes tunnin liottelun jälkeen pehmentänyt jääkerrosta niin, että jääraappa olisi teräsjäähän pystynyt.- Anonyymi
Sinähän olet varsinainen ruudinkeksijä, etkö tiedä, veden kiuhumispiste on 100 astetta, ja jäätymispiste 0 astetta, turha sinne lasille on vettä suihkutella, se jäätyy pakkasella!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän olet varsinainen ruudinkeksijä, etkö tiedä, veden kiuhumispiste on 100 astetta, ja jäätymispiste 0 astetta, turha sinne lasille on vettä suihkutella, se jäätyy pakkasella!
Mitä hiton vettä!?
Sinistä nestettä jota Tokmanni myy jäänsulattajana:
https://www.tokmanni.fi/jaansulattaja-sonax-750-ml-4056554005479 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hiton vettä!?
Sinistä nestettä jota Tokmanni myy jäänsulattajana:
https://www.tokmanni.fi/jaansulattaja-sonax-750-ml-4056554005479Mainostaa vielä, että sulattaa tuulilasin hetkessä!
Ei sulata edes jäätä tuulilasista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainostaa vielä, että sulattaa tuulilasin hetkessä!
Ei sulata edes jäätä tuulilasista.10-20 eurolla saa jo kevyen, kunnollisen puolipeiton, ei kannata vesiä ostella!
- Anonyymi
Tuo halpa kiiltävä malli jossa lirpakkeet tulevat etuovien väliin on ollut hyvä ja helppo laittaa ja putsata lumesta , ja aina kirkas tuulilasi.
- Anonyymi
Minäkin ostin, ois muuten hyvä ei vain peitä kunnolla lasia jää ylhäältä ja alhaalta vajaaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin ostin, ois muuten hyvä ei vain peitä kunnolla lasia jää ylhäältä ja alhaalta vajaaksi.
Sama kokemus tuotteesta, liian kapea. Ja sekin vielä, että alkaa hajoamaan muutaman käyttökerran jälkeen. Pitää teipata jatkuvasti murtumia, ettei leviä kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama kokemus tuotteesta, liian kapea. Ja sekin vielä, että alkaa hajoamaan muutaman käyttökerran jälkeen. Pitää teipata jatkuvasti murtumia, ettei leviä kokonaan.
Ostatko kenkäsikin summassa kokoa ajattelematta, tuulilasin koonhan voi mitata ennakkoon, peittopaketissa on mitat ilmoitettu tarkalleen?
- Anonyymi
En laita mitään ovien väliin, kohta ovien tivisteiden välistä tuuli tuivertaa ja pöly sisälle pöllyää.
Kaikkea olen kokeillut, hyvää en ole vielä löytänyt.
Tuulilasin kokoinen räsymatto on hyvä mutta on pian kippurassa ja kappurassa niin, että maata vasten pitää mattoa suoraksi polkea.
Märkä matto myös jäätyy kiinni tuulilasiin.
Nyt kokeilussa kolme auton kumista lattiamattoa, vaikuttavat käteviltä nakata tuulilasiin.
Kun vielä sovittaa kumimattojen alareunan pyyhkimien koloon niin luntakaan ei tarvitse pyyhkijän kolosta kaivaa.
Riittää kun pyyhkii lumet kumimattojen ja konepellin päältä.
Ottaa sitten lumettomat kumimatot tuulilasilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostatko kenkäsikin summassa kokoa ajattelematta, tuulilasin koonhan voi mitata ennakkoon, peittopaketissa on mitat ilmoitettu tarkalleen?
Ei reilun 2 euron takia kannata rueta mittailemaan jos ei käy työntää roskapöntöön!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei reilun 2 euron takia kannata rueta mittailemaan jos ei käy työntää roskapöntöön!
Sillä se maailma pelastuu.
- Anonyymi
Onhan tässä jo raaputeltukin 56 pakkaspäivää putkeen !
- Anonyymi
On, ja sähköntuottajien juhlat jatkuvat.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760