Eikö aleta enempi taas kirjoittaa tänne? Mitta alkaa olla täynnä FB hommia. Kyllä kunnon foorumi parempi on tällaisiin vakavampiin aiheisiin.
Veneen nosto on loppuviikosta, kyllä tää tästä. Moottorin öljyt vaihdettava viikolla, sekä kansirakenteiden välipesu, keväällä sitten paremmin.
Unohdetaan Facebook, palataan foorumille!!?
45
999
Vastaukset
- Anonyymi
Hetkinen, älä pese kannen väliaineita, ainakaan jos on balsaa.
- Anonyymi
Kyllä, kiitos.
- Anonyymi
Missä se kunnon foorumi sitten olisi?
- Anonyymi
Eikö tää finn24 oo ihan mainio foorumi, ainakin fb ryhmät tää pesaisee niin että balsatkin saa osansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tää finn24 oo ihan mainio foorumi, ainakin fb ryhmät tää pesaisee niin että balsatkin saa osansa
Tämä oli hyvä palsta muutamia vuosia sitten. Tuskin tulee palautumaan, kun boomerit kyllästyivät Jonnen läppään, nyt Veetit saapuneet vitseineen ja vänkäyksineen.
- Anonyymi
Ai ottko sä ollut jossain muualla?
Ei huomattu.- Anonyymi
Tämä kommentti on hyvä esimerkki miksi tästä tuli surkea veneily foorumi!
Onneksi olkoon teille päätömien veeti kommenttien heittäjille, te voititte!
- Anonyymi
Facebook purjehdusfoorumi riitti kun idioottiblondit rupesivat siellä,purjehtimaan.
- Anonyymi
Taas yksi veeti viisastelemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas yksi veeti viisastelemassa.
Tai sitten edustaa useampaakin mielipidettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten edustaa useampaakin mielipidettä.
Taas yksi veeti viisastelemassa ja edustaa useampaakin mielipidettä koska ulosanti oli sellainen, että sen voi tulkita aivan miten haluaa.
"Facebook purjehdusfoorumi riitti kun idioottiblondit rupesivat siellä,purjehtimaan." = "Facebook purjehdusfoorumi oli täysin riittävä vielä silloin kun me idioottiblondit rupesimme sitä käyttämään, mutta kun mukaan tuli fiksumpaa väkeä alkoi ahdistamaan"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas yksi veeti viisastelemassa ja edustaa useampaakin mielipidettä koska ulosanti oli sellainen, että sen voi tulkita aivan miten haluaa.
"Facebook purjehdusfoorumi riitti kun idioottiblondit rupesivat siellä,purjehtimaan." = "Facebook purjehdusfoorumi oli täysin riittävä vielä silloin kun me idioottiblondit rupesimme sitä käyttämään, mutta kun mukaan tuli fiksumpaa väkeä alkoi ahdistamaan"?Ulosannista puheen ollen. Pitäisit pääsi kiinni!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosannista puheen ollen. Pitäisit pääsi kiinni!
Veeti hei, näillä palstoilla kirjoitetaa ja "pään" kiinnipitäminen ei näy täällä millään tasolla.
Ilmeisesti olet vajaa kykyinen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veeti hei, näillä palstoilla kirjoitetaa ja "pään" kiinnipitäminen ei näy täällä millään tasolla.
Ilmeisesti olet vajaa kykyinen?Vajaakykyinen
- Anonyymi
Mä en ole koskaan FB:ssa edes ollut. Täällä vuodesta n. 2001. Välillä olin pois kun ei ollut venettä ja olin kyllästynyt purjehdukseen noin ylipäätään. Naisväki kinusi venettä, ostin yhden ja möin pois (eka katsoja osti samantien) ja ostin sitten toisen, johon pitäisi talven aikana vaihtaa elektroniikkaa. Ehkä hitusen innostuin kun oli fyrkat taskussa ja sopiva löytyi.
Mua ei Jonnet häiritse; tunnustan jopa itsekin syyllistyneen pieneen provoiluun ja piruiluun. Palstan ongelma on siinä että osa kirjoittajista on tosissaan ja osa ei. Olen myös havainnut että porukassa on aikamoisia puritaaneja ja tilastoänkyröitä -olipa kyse polaareista tai vaikka veden korkeuden vaihteluista purjehduskauden aikana. Liputtamis- ja väistämissäännöissä sekä satamamaksuissa saa aina hyvän roihun aikaan.
Onneksi nimimerkit JRxxx, Erkki Lihas ja SirBB ovat pois. SirBB:n henkilöstä käytiin monenlaista keskustelua. Itse epäilen hänen olleen eräs edesmennyt veneenrakentaja. Tietyt tapahtumat ja kohtaamiset vesillä vahvistivat aikanaan epäilyjäni. Taitava sanankäyttäjä, hyvän ruoan ja juoman ystävä, laaja purjehduskokemus. JRxxx puolestaan oli tiukkapiponen sääntöniilo.- Anonyymi
Itse olen vakavissani oleva aloitteleva sailori. En aivan foorumin kukoistus aikaan ole täällä ollut mutta jotain hyvin hienoa on vanhoissa keskusteluissa, kaikkine lieveilmiöineen. Niitä lukiessa on tullut mieleen että ehkä luonnollinen poistuma on myös harventanut rivejä eikä vain facebook, on tippunut pois sekä kunnon syväosaavia informaation jakajia, että änkyröitä.
Mukava kuulla että olet taas veneeseen tarttunut, pian se kesä jälleen tulee - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen vakavissani oleva aloitteleva sailori. En aivan foorumin kukoistus aikaan ole täällä ollut mutta jotain hyvin hienoa on vanhoissa keskusteluissa, kaikkine lieveilmiöineen. Niitä lukiessa on tullut mieleen että ehkä luonnollinen poistuma on myös harventanut rivejä eikä vain facebook, on tippunut pois sekä kunnon syväosaavia informaation jakajia, että änkyröitä.
Mukava kuulla että olet taas veneeseen tarttunut, pian se kesä jälleen tuleeEi tämä foorumi ole koskaan kukoistanut. Ennen keskustelut oli sfnet.harrastus.veneet ryhmässä. Se oli loistava kunnes 2000-luvun alkupuolella oikeat nimet, sähköpostit, puhelinnumerot ja osoitteet alkoivat vaihtua nimimerkkeihin sekä ne oikeat sähköpostit täyttyivät roskapostista.
Tuolla oli osaamista ja asiallista keskustelua. Tuolla kirjoittaneista moni on jo kuollut ja loput siirtyneet muille foorumeille, joita on nykyään aivan liikaa, tai lopettaneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä foorumi ole koskaan kukoistanut. Ennen keskustelut oli sfnet.harrastus.veneet ryhmässä. Se oli loistava kunnes 2000-luvun alkupuolella oikeat nimet, sähköpostit, puhelinnumerot ja osoitteet alkoivat vaihtua nimimerkkeihin sekä ne oikeat sähköpostit täyttyivät roskapostista.
Tuolla oli osaamista ja asiallista keskustelua. Tuolla kirjoittaneista moni on jo kuollut ja loput siirtyneet muille foorumeille, joita on nykyään aivan liikaa, tai lopettaneet.Totta puhut, minäkin muistan tämän sfnetin ryhmän. Mutta se oli vielä internetin alkuaikaa, tavallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta puhut, minäkin muistan tämän sfnetin ryhmän. Mutta se oli vielä internetin alkuaikaa, tavallaan.
Joo, rumasti sanottuna silloin oli aikamoinen apinasuodatin nettiin pääsylle eli piti olla hyvä opiskelu- tai työpaikka tai vaihtoehtoisesti maksaa varsin paljon nettiliittymästä itse. Siis 90-luvulla. 2000-luvulla tuli sitten nopeasti netti kaikkien saataville ja kulttuuri rapistui hetkessä. Itsellä oli ensimmäinen nettiliittymä kotona duunin kautta -93, jolloin myös hankin ensimmäisen tietokoneeni. Netissä olin käynyt jo korkeakoulun tietokoneilla aiemmin. -91 vai -92?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, rumasti sanottuna silloin oli aikamoinen apinasuodatin nettiin pääsylle eli piti olla hyvä opiskelu- tai työpaikka tai vaihtoehtoisesti maksaa varsin paljon nettiliittymästä itse. Siis 90-luvulla. 2000-luvulla tuli sitten nopeasti netti kaikkien saataville ja kulttuuri rapistui hetkessä. Itsellä oli ensimmäinen nettiliittymä kotona duunin kautta -93, jolloin myös hankin ensimmäisen tietokoneeni. Netissä olin käynyt jo korkeakoulun tietokoneilla aiemmin. -91 vai -92?
Jep, HY:ssä oli joku alkeellinen netti aivan 90-luvun alussa. Muistan että loppuvuodesta -93 olis ollut kotikoneessa joku alkeellinen yhteys gradua väsätessä. Ekassa duunipaikassa valmistumisen jälkeen - 94 hommattiin modeemi ja selattiin jotain "nettiä" Lycos -selaimella. Yhteydet kehittyivät tooooosi nopeasti. Vaihdoin -95 jenkkifirmaan ja silloin oli jo pelit ja pensselit meiliä myöten. Silloin myös töitä sai tuosta vain kun oli sopiva akateeminen koulutus; pystyi melkein valitsemaan että tuolla on parempi liksa ja erityisesti autoetu. Ja Mobira NMT. Alkupalkka 14 000 markkaa tuntui herne-maissi-paprika-tonnikalan jälkeen juhlalta.
Luen just Mikko Hyppösen kirjaa, tulee flashbackeja. Opiskeluaikana 80-luvun loppupuolella yhdessä duunipaikassa oli jotain alkeellista meiliä, jonka osoitteessa oli yhtäläisyysmerkkejä ja muuta sälää.
Tästähän tuli todellinen nostalgiaketju :)
Jonnet eivät todellakaan tiedä. - Anonyymi
SirBB takuuvarmasti ei ollut se edesmennyt veneenrakentaja. BB:n henkilöllisyys sitäpaitsi ehti paljastumaan, jonka jälkeen hän katosi foorumilta.
- Anonyymi
Saikohan uppotukkiveneilyn ikuinen vastustaja , jodlaru, lääkitystä ikinä kohdalleen.
- Anonyymi
SirBB ja Jodlari olivat täysi mänttejä. Erkki Lihas ei nyt soita mitkään kelloa. JRxxx oli tiukka ja joustamaton eikä selvästikään sietänyt erimielisiä. En aina ollut samaa mieltä hänen sääntötulkinnoistaan mutta perusajatuksen hyväksyin eli kaikkien pitää sääntöjä noudattaa. Ehkä se veneajokortti olisi sikäli hyvä, että ainakin ne olisi sitten samat säännöt, jotka kaikkien pitää opiskella :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saikohan uppotukkiveneilyn ikuinen vastustaja , jodlaru, lääkitystä ikinä kohdalleen.
Liekö kuollut, kun tyystin kadonnut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SirBB takuuvarmasti ei ollut se edesmennyt veneenrakentaja. BB:n henkilöllisyys sitäpaitsi ehti paljastumaan, jonka jälkeen hän katosi foorumilta.
Ok, olen pudonnut kärryiltä siinä vaiheessa, ts. ollut veneetön. Kuka hän mahtoi olla? Metsästyspalstalla riehui samoihin aikoihin susien puolestapuhuja, jonka jutut olivat lähes sanasta sanaan samoja kuin BB:n.
Kuka hän sitten oikein oli/on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, olen pudonnut kärryiltä siinä vaiheessa, ts. ollut veneetön. Kuka hän mahtoi olla? Metsästyspalstalla riehui samoihin aikoihin susien puolestapuhuja, jonka jutut olivat lähes sanasta sanaan samoja kuin BB:n.
Kuka hän sitten oikein oli/on?Oli toinen samanniminen henkilö. Taisi olla jossain rahoitusalalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli toinen samanniminen henkilö. Taisi olla jossain rahoitusalalla.
Aha, ok. Nimi oli siis oikein mutta henkilö ei. Mahtoiko seilata 43-jalkaisella Suomessa valmistetulla B-alkuisella paatilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, HY:ssä oli joku alkeellinen netti aivan 90-luvun alussa. Muistan että loppuvuodesta -93 olis ollut kotikoneessa joku alkeellinen yhteys gradua väsätessä. Ekassa duunipaikassa valmistumisen jälkeen - 94 hommattiin modeemi ja selattiin jotain "nettiä" Lycos -selaimella. Yhteydet kehittyivät tooooosi nopeasti. Vaihdoin -95 jenkkifirmaan ja silloin oli jo pelit ja pensselit meiliä myöten. Silloin myös töitä sai tuosta vain kun oli sopiva akateeminen koulutus; pystyi melkein valitsemaan että tuolla on parempi liksa ja erityisesti autoetu. Ja Mobira NMT. Alkupalkka 14 000 markkaa tuntui herne-maissi-paprika-tonnikalan jälkeen juhlalta.
Luen just Mikko Hyppösen kirjaa, tulee flashbackeja. Opiskeluaikana 80-luvun loppupuolella yhdessä duunipaikassa oli jotain alkeellista meiliä, jonka osoitteessa oli yhtäläisyysmerkkejä ja muuta sälää.
Tästähän tuli todellinen nostalgiaketju :)
Jonnet eivät todellakaan tiedä.Minä yleensä voitan kaikki vänkäämiset netissä rautaisella kokemuksellani. Olen yli viiskymppinen ”setämies”, silti voitan jonnet nettikeskusteluissa. Miksi? Koska aloitin tsättäilyn yliopiston sisäisellä keskustelufoorumilla jo yli 30v sitten. Ja sitten tietysti vielä news-ryhmät ja IRC. On tullut koettua yksi jos toinenkin keskustelu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä yleensä voitan kaikki vänkäämiset netissä rautaisella kokemuksellani. Olen yli viiskymppinen ”setämies”, silti voitan jonnet nettikeskusteluissa. Miksi? Koska aloitin tsättäilyn yliopiston sisäisellä keskustelufoorumilla jo yli 30v sitten. Ja sitten tietysti vielä news-ryhmät ja IRC. On tullut koettua yksi jos toinenkin keskustelu.
Sinua olisi tarvittu muutama kuukausi sitten kun joku todella sitkeä vääntäjä sai täällä suhteettomasti palstatilaa.
Tuolle ei meinannut millään löytyä vastusta. Se oli todella kovaa pyöritystä D.
- Anonyymi
Hieno aloitus. En ole koskaan olutkaan F.B, Lisäksi tietoinen valinta ei älypuhelin. Syy minut on ulkoistetttu niin lähisuku ystävä tuttava piirit.Jo 12-14v. sitten.Kun kaikki vanhempikin väki alkoi sitä käytää.Nuoremmat pitää F.B. profilia ja siirtyivät Insta.Tosin siellä jo 50 vuotiaatkin.Kaikki tiedoteet on kuitenkin sukummekin: FB-suvun ilmoitus taulut.Kuolemat,syntyät ,häät jne. On kuin sala seura ja niistä ei ilmoteta F:B .Ulkopuolisille suvussa. Vaikka siellä roikuu EX-Vaimot ymmJotka sukuun joskus aviolittojen kautta tuleet ja eroneet.
- Anonyymi
Olin aikanaan kovasti pettynyt, kun keskustelu siirtyi sfnet -news -palstalta tänne. Anonymiteetin siivittämä sekoilu harmitti kovasti. Tuntui positiiviselta kehitysaskeleelta kun keskustelut siirtyi FB:iin. Nyt kuitenkin olen taas aloittajan kanssa samaa mieltä: FB:ssa kukaan uskalla enää olla oikeasti mitään mieltä asioista kun julkisesti nimellä osoittaen on heti joku mielensäpahoittaja lynkkaamassa. Palataan vaan soveltuvin osin tänne. Kukaan ei ainakaan sitä voi estää.
- Anonyymi
Juu kyllä täällä voitais aktivoitua. Mukava paikka kuitenkin, nyt alkaa olla veneet telakoituna, niin ehkä pimeinä talvikuukausina saadaan kokea täällä kesän purjehdusten jälkislöörejä
Onkohan Seppomartti ARC rallyssä? Hänen kirjoituksia odotan kovasti. Ariel 336 on pidättäynyt syksyn ajan keskusteluista myös, kiva olisi kuulla missä mies menee, vieläkö reissussa jne. - Anonyymi
FB kuolee, kukaan ei halua kirjoittaa omalla nimellään enää juuri mistään. Koko ajan tulee uusia asioita joista ei saa puhua. Nyt Afrikan Tähden pelaajakin on jo rasisti. Joissain piireissä naista ei saa sanoa naiseksi vaan ”ihmiseksi jolla on kohtu”.
Tässä foorumissa ei ole mitään vikaa, kaikki tänne vain. Ainoa mikä haittaa on se idioottimainen uudistus jossa nimimerkkiä ei voi käyttää rekisteröimättä. Nyt Anoyymit vastailee Anonyymeille.- Anonyymi
Jos tänne alkaa tulla anonyymiä maahanmuuttokritiikkiä tai muuta persupolitiikkaa, minä ainakin nostan kytkintä, eli pidetään keskustelu epäpoliittisena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tänne alkaa tulla anonyymiä maahanmuuttokritiikkiä tai muuta persupolitiikkaa, minä ainakin nostan kytkintä, eli pidetään keskustelu epäpoliittisena.
Joillekin jo se että sanoo että biologisia sukupuolia ihmisellä on tasan kaksi (2) on persupoliikkaa. Tämä on juuri se ongelma taidat olla osa sitä. Väärän hymiön käyttäminen on suuri rikos. Tai oletus siitä että toinen on mies/nainen. Englannissa professori sai potkut koska joku löysi kuvan jossa hänen lähellään oli ihminen jolla oli väärä T-paita. Sairasta touhua.
- Anonyymi
Missäs on VälittäjäLKV? Onko jo veneilemässä Tuonelan virrassa?
- Anonyymi
Jos VälittäjäLKV:llä on rantatontti synkällä jokinäkymällä :)
- Anonyymi
Mikäs nimimerkki se olikaan, jlka hehkutti "SAR-luokitettua" venettään ja julistj ainoan motivaationa olevan "turvallinen veneily missä tahansa kelissä"? Vai oliko sittenkin moottorivenepuolella?
- Anonyymi
Nyt viikolla sitten glycolia merivesikiertoon sekä wc pönttöön ja pressua pikkuhiljaa päälle etelässäkin. Ohjelmaa arkiaskareiden oheen. Ei oo enää montaa venettä vedessä.
- Anonyymi
Otin toiseksi viimeisen veneeni ylös eilen, pakkasta oli 6 astetta ja pakkasen pitäisi etelässäkin jatkua vielä ainakin 10 päivää. Hyvä kun tuli vetolaitteesta vesi pois jäätymättä. Glykolia laitettaessa oli jo vaihteensiirtovaijeri jäätynyt eikä saanut lukittua vaihdetta vapaalle. Enää on pulpettivene vesillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otin toiseksi viimeisen veneeni ylös eilen, pakkasta oli 6 astetta ja pakkasen pitäisi etelässäkin jatkua vielä ainakin 10 päivää. Hyvä kun tuli vetolaitteesta vesi pois jäätymättä. Glykolia laitettaessa oli jo vaihteensiirtovaijeri jäätynyt eikä saanut lukittua vaihdetta vapaalle. Enää on pulpettivene vesillä.
Minua kiinnostaisi kuulla mikä saa sinut jättämään veneen noston näinkin myöhäiseen ajankohtaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua kiinnostaisi kuulla mikä saa sinut jättämään veneen noston näinkin myöhäiseen ajankohtaan?
Viimeksi otin sen ylös 2.1. Otan sen ylös silloin kun alkaa näyttää siltä, että tulee jäät mereen veneen säilytyspaikkaan. Se on 8-metrinen yhteysvene, jonka saan traktoritrailerilla ylös päivän varoitusajalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viimeksi otin sen ylös 2.1. Otan sen ylös silloin kun alkaa näyttää siltä, että tulee jäät mereen veneen säilytyspaikkaan. Se on 8-metrinen yhteysvene, jonka saan traktoritrailerilla ylös päivän varoitusajalla.
Nyt minä huomasin, että sinä et olekaan aivan tavallinen riviveneilijä.
Me yhden veneen kanssa pulaavat olemme eri asemassa D.
- Anonyymi
Soihdut sammuu, kaikki väki nukkuu! Mikä on kun ei kirjoitella taas? Hiljaista on, aivan hiljaista vain
- Anonyymi
Kannattaisi uskoa suosiolla että tämä foorumi tekee hidasta kuolemaa, eikä kukaan jää kaipaamaan. Suurin syy on raukkamainen ja naurettava huutelu anonymiteetin suojasta. Paitsi ketään ei taida ihan hirveästi naurattaa.
Facebookissa on toki paljonkin vikaa, mutta omalla nimellä kirjoittelu pitää ainakin keskustelun jota kuinkin sivistyneenä. Ei ketään oikeasti kiinnosta vanhojen änkyröiden vittuilu ja täysin älytön provoilu tai lähinnä avohoitopotilaiden ölinältä vaikuttavalta sekoiltulta, jota sitäkin täällä on enemmän kuin tarpeeksi.
Se vähänkin järkevä keskustelu mitä täällä vielä on hukkuu kohinaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32011489- 2174883
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112578- 1621914
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131348Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921228Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401050- 85954