Varokaa Puuilon jatkojohtoja!

Anonyymi

Ostin 6-paikkaisen jatkojohdon. Sähkö kulki hyvin aikansa. Sitten vehkeen virtanappi singahti kokonaan ulos ja katkaisijaa ei voinut enää käyttää.

Paljaat kontaktiosat olivat esillä ja joku pieni vieteri törrötti paikalla. Toinen vastaava vieteri lensi kadoksiin.

Ajatelkaapa jos se olisi tapahtunut lapselle joka ei ymmärrä vaaraa.

Miksi tuollaisia saa ollenkaan myydä Suomessa?

https://www.puuilo.fi/harju-jatkojohto-kytkimella-sisakayttoon-6-os-5-m

8

604

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jatkojohto varmasti ok. Käyttötapa väärä

• Anonyymi

Ilmoititko asiasta Turvallisuus- ja kemikaalivirastoon. Heidän tehtävänsä on seuloa pois markkinoilta vaaralliset sähkölaitteet.

• Anonyymi

Ne virtanapit ovat aina olleet vähän rempuloita, riippumatta siitä, mistä ostaa.
      Sitä nappia ei kannata napsauttaa niin, että painaa pelkästään toisesta reunasta. Sillä tavalla se nappula lentää ennemmin tai myöhemmin.
      Kannattaa opetella semmoinen tapa, että samalla kun painaa sitä toista reunaa alas, niin toisella sormella tavallaan tukee sitä toista reunaa sen noustessa ylöspäin.

• Anonyymi

Tuollaiset virtanapit pitäisi laittaa kokonaan tuontikieltoon. Ei mitään järkeä ruveta kikkailemaan jotain niksipirkan kaksisormitemppuja. Jos ei toimi yhdellä sormella niin on täysin ala-arvoinen ja vaarallinen sähkölaite.

• Anonyymi

"Kannattaa opetella semmoinen tapa, että samalla kun painaa sitä toista reunaa alas, niin toisella sormella tavallaan tukee sitä toista reunaa sen noustessa ylöspäin."

Kun sitten nappi lennähtää seinille niin sulla on molempien käsien etusormet virtapiirissä ja 240 volttia sujahtaa nopeasti lävitsesi!

• Anonyymi

Samalla tavalla kävi myös Prismasta ostetulle katkasijalliselle jatkojohdolle. Taitavat tulla samoista kiinalaistehtaista, ja laatu mitä sattuu.

Tietysti voisi myös sanoa, että eipä sillä hintaa mitään laadukkaita osia & huolellista kokoamista voi olettaakaan...

• Anonyymi

Minulle kävi sama juttu jo n. 6 vuotta sitten ostamilleni kolmelle kytkimelliselle jatkojohdolle.

Kytmien punainen muovi kesti muutaman viikon ja hajosi sitten. Kaikki muu rakentet ovat ja johdot ovat todella tukevia ja ihan ok. Korvasin kytkimet romulaatikosta löytyneillä ikivanhoilla erillisillä vipukytkimillä. Parin tunnin työ saada kytkimet sopimaan antaaseen tilaan. Kestävät nyt varmasti ainakin sata vuotta.

Vika on varmasti ollut kaikkien viranomaisten tiedossa. Varmasti yli satatuhatta tapausta Suomessa.

• Anonyymi

Montako kuolemantapausta tarvitaan, ennenkuin viranomaiset tarttuvat asiaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      43
      7151
    2. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      113
      6092
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3722
    4. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      54
      3710
    5. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      126
      3423
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3015
    7. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      41
      2885
    8. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      33
      2547
    9. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2274
    10. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      31
      1984
    Aihe