Se on niin

Anonyymi

Että sä et anna kenenkään rakastaa sua. Tai ehkä annat, hitostako mä tiedän. Tai ehkä tiedän, koska tuntuu että tunnen sut hyvin. En välttämättä, mutta siltä tuntuu. En tiedä mitä sä siitä aattelet. Pointti on se, että vaikka mä tunnen sut, se ei muuta mitään. Tajuutko pointin? Luultavasti et, tai sitten tajuut, riippuu miten hyvin sä tässä vaiheessa tunnet mut.

66

1568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet oikeassa. Täytyy myöntää.

    • Anonyymi

      Se, että mies kokoajan kourii ja puristelee, niin siinä ei ole mitään rakkautta. Rakkautta on hellä kosketus ja hyväksyvä katse, toisen huomioiminen.

    • Anonyymi

      Mut ei se tarkoita sitä että sietäisin mitä vaan. Joskus vaan toivon, että tajuaisit, ettei sitä kaikkea draamaa ja repimistä tarttis.

    • Anonyymi

      Ei sillä rakkaudella enää silloin mitään tee kun on aiheutunut elämän kestävä trauma. Ensin pitää muistin tyhjentyä kaikista pahoista kokemuksista.

      Nykyaikana kun kaikkein älykkäimmät ja koulutetuimmat ovat keksineet kameran niin sillähän saa näppärästi ikuistettua hetken kun jotain vaikka raiskataan kuten jossain oli juuri tapahtunut. Koko porukka vain kuvasi eikä kukaan mennyt auttamaan. Traumasta on kauhean vaikea selvitä kun kaikki on vielä tallennettu.

    • Anonyymi

      En antanut sille rakkaudelle tilaa koska en kyennyt vastaanottamaan sitä, ihan oikeassa olet. Se sinun ymmärrys asiaan ei välity minulle asti.

      • Anonyymi

        Ymmärrän, eikä se voikaan näin, jos lainkaan. Uskon kyllä että voisi, jos niin haluttaisiin. Mutta musta tuntuu, että olet luovuttanut. Sano jos olen väärässä. Et edes halua löytää, etkä edes etsi. Musta tuntuu, että olet löytänyt oman rauhasi sen asian suhteen. Enkä halua sitä sotkea tai ottaa mitään kantaa mihinkään. Mutta sitä en ihan ymmärrä, miksi itse haluat jatkaa tätä? Ajattelen että ihan huvin vuoksi sen teet. Siksi en itsekään suhtaudu tähän kovin vakavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, eikä se voikaan näin, jos lainkaan. Uskon kyllä että voisi, jos niin haluttaisiin. Mutta musta tuntuu, että olet luovuttanut. Sano jos olen väärässä. Et edes halua löytää, etkä edes etsi. Musta tuntuu, että olet löytänyt oman rauhasi sen asian suhteen. Enkä halua sitä sotkea tai ottaa mitään kantaa mihinkään. Mutta sitä en ihan ymmärrä, miksi itse haluat jatkaa tätä? Ajattelen että ihan huvin vuoksi sen teet. Siksi en itsekään suhtaudu tähän kovin vakavasti.

        Se tässä pelottaa miten tässä käy jos sinne antaa tilaa.. tuntuu että etsinnät on mennyt ristiin tai vaan et anna minun löytää sinua. Levoton olen ollut siitä lähtien kun katseet aikoinaan kunnolla kohtasi, en ole luovuttanut vaan toivoton. Rauha tilanteeseen ei ole läsnä vaikka kuinka sen kuvan yritän luoda.
        Ei ole huvia olen sanonut... parempi olisi olla olematta.. mut sydän sanoo että kadun jos kadotan sut kokonaan. Yritin parhaani mutta en onnistunut. Tällaista ei vaan tule vastaan usein ja ikävää on että pidät tätä tilannetta ja minua vitsinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tässä pelottaa miten tässä käy jos sinne antaa tilaa.. tuntuu että etsinnät on mennyt ristiin tai vaan et anna minun löytää sinua. Levoton olen ollut siitä lähtien kun katseet aikoinaan kunnolla kohtasi, en ole luovuttanut vaan toivoton. Rauha tilanteeseen ei ole läsnä vaikka kuinka sen kuvan yritän luoda.
        Ei ole huvia olen sanonut... parempi olisi olla olematta.. mut sydän sanoo että kadun jos kadotan sut kokonaan. Yritin parhaani mutta en onnistunut. Tällaista ei vaan tule vastaan usein ja ikävää on että pidät tätä tilannetta ja minua vitsinä.

        En pidä vitsinä, vaikka monesti nauran sun jutuille tai meidän jutuille. Etkä se mua kadota ellet itse työnnä pois. Mutta olishan se kiva et löytyis joku muu tapa kuin tää nykyinen. En kyllä edes oikeasti enää haaveile sellaisesta, sen verran mutkalle tämä on mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä vitsinä, vaikka monesti nauran sun jutuille tai meidän jutuille. Etkä se mua kadota ellet itse työnnä pois. Mutta olishan se kiva et löytyis joku muu tapa kuin tää nykyinen. En kyllä edes oikeasti enää haaveile sellaisesta, sen verran mutkalle tämä on mennyt.

        Minusta tuntuu että käteni on sidottu sillä saralla. En tiedä miten saisi tilanteen muuttumaan, nykyinen on mielestäni parempi kuin ei mitään, saat olla eri mieltä. Mutkalla, solmussa... taisi joskus mutkat mennäkin liian suoriksi:)
        Haaveilen edelleen kaikesta pienestä.. kahdenkeskisestä hetkistä, missä voi puhua rauhassa. Ne hetket jotka ei koskaan toteudu. Silti en näe että se olisi mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän, eikä se voikaan näin, jos lainkaan. Uskon kyllä että voisi, jos niin haluttaisiin. Mutta musta tuntuu, että olet luovuttanut. Sano jos olen väärässä. Et edes halua löytää, etkä edes etsi. Musta tuntuu, että olet löytänyt oman rauhasi sen asian suhteen. Enkä halua sitä sotkea tai ottaa mitään kantaa mihinkään. Mutta sitä en ihan ymmärrä, miksi itse haluat jatkaa tätä? Ajattelen että ihan huvin vuoksi sen teet. Siksi en itsekään suhtaudu tähän kovin vakavasti.

        Todella vakuuttavaa, mutu tuntumalta teet oletuksen että se toinen ei ole vakavissaan siksi et sinäkään.


    • Anonyymi

      Minä en ennee ymmärrä mitä miehet hakevat naisista?

      Itse koen olevani rikosuhri.

    • Anonyymi

      Eihän sitä kenenkään ole tervettä antaa rakkautta noin vaan, vaikka sulla jonkinlainen mututunne-tieto onkin.Epäilevänä kelaat omia tuntemuksia muhun tietämättä todellisuutta, vaikka epäilylle on aina oma paikkansa mun tietämyksessä.
      Mun ajatus ei mitään muuta, miten sulla tuo peruskysymys leijailee ja miten se todellisuudessa poikii.
      Ymmärrätkö vai tarviitko pitkän kaavan ohjeet? Tuskinpa, ettenkö sanois tämän vaiheen olevan harvinaisen yksiselitteinen.

    • Anonyymi

      Huomannut itsessä, et saan tietynlaisista naisista huonot puolet esiin omalla käytöksellä? Joskus se vie enemmän aikaa, mut monesti sen huomaa nopeasti niin, ettei osaa olla oma itsensä toisen seurassa.

      Silloin hyvä tiedostaa itselle se, ettei kannata yrittää mitään lähempää kanssakäymistä toisen kanssa. Etäisyyden otto on parempi lääke kuin yrittää ymmärtää toista ja pyrkiä muuttamaan toista muuksi.

      Muutaman kerran kokenut tilanteita, et kohdalle olisi osunut mieleinen, mut sitten on kadottanut rohkeuden lähestyä toista. Pelko omasta riittämättömyydestä estää onnistumisia, kun halu uskoa hyvän toteutumiseen puuttuu? Vaatiiko silloin toiselta liikoja?

      Itsensä vähättely taitaa olla yleistäkin monille. Onko sitten osin epäitsekkyyttäkin? Pelkoa pettymyksiä kohtaan, kun haluaa uskoa liikaa hyvään ja järki jää tunteiden varjoon. Silloin lähentyminen tuntuu mahdottomalta?

      Yksinkertainen on kaunista, sanonta pitää paikkansa, näissä tilanteissa sen arvo korostuu. Harmitus on suuri, eikä toinen unohdu hetkessä, jos vähänkin on ollut katseiden vaihtoa ja yhteistä hyvää aistittavissa. Eikä pettymyksiä toiseen koettuna.

      • Anonyymi

        Oot herkkä, niin kuin minäkin. Tajuan ton kaiken tosi hyvin. Eikä mulla ole mitään ohjeita tai vastauksia, asiat on miten on. Mutta jostain sieltä, hyväksynnästä, voi ehkä löytyäkin vastauksia. Mä nostan kädet, mutta huomaa, mä myös jään, enkä lähde minnekään. Jos se mitään merkkaa? Ehkä samaa kuin se että jokaista päivää seuraa yö ja jokaista kevättä seuraa kesä tai jotain vastaavaa. En usko että tästä tulee koskaan mitään sen enempää, mutta ei myöskään vähempää. Toivon että tajuat mitä tarkoitan, oon vähän kryptinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot herkkä, niin kuin minäkin. Tajuan ton kaiken tosi hyvin. Eikä mulla ole mitään ohjeita tai vastauksia, asiat on miten on. Mutta jostain sieltä, hyväksynnästä, voi ehkä löytyäkin vastauksia. Mä nostan kädet, mutta huomaa, mä myös jään, enkä lähde minnekään. Jos se mitään merkkaa? Ehkä samaa kuin se että jokaista päivää seuraa yö ja jokaista kevättä seuraa kesä tai jotain vastaavaa. En usko että tästä tulee koskaan mitään sen enempää, mutta ei myöskään vähempää. Toivon että tajuat mitä tarkoitan, oon vähän kryptinen.

        Voi ei. Ei ole minun tuo ylempi(kään).trollit taasen matkiai ja hämmentää. Ovat näemmä päivä päivältä yhä parempia tihutyössään... Siis vain nuo kolme pidempää tuossa alempana ovat minulta, joihin jo ensimmäisistä vastasitkin!

        Alkaen viestistä: "26.10.2021 21:39"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei. Ei ole minun tuo ylempi(kään).trollit taasen matkiai ja hämmentää. Ovat näemmä päivä päivältä yhä parempia tihutyössään... Siis vain nuo kolme pidempää tuossa alempana ovat minulta, joihin jo ensimmäisistä vastasitkin!

        Alkaen viestistä: "26.10.2021 21:39"

        Korjaus kohtaan: "matkiai"

        matkii


    • Anonyymi

      Siis luulet tuntevasi minut tiedän sen ja olet just sellainen, mutta etpä tunne ne on ne nyt vaan sun yksinkertaiset tuntemukset.

    • Anonyymi

      Siitä ole kysymys joita sinä oletat, vaakakupissa painavat muut seikat.

    • Anonyymi

      Ei kukaan voi toista täysin tuntea. En minäkään sinua, olet oikeassa. Oikeastaan en ollenkaan. Ja voihan tämän niinkin nähdä. Sitäkö haluat? Että ollaan vieraat toisillemme?

      • Anonyymi

        Siis vain täällä

        Pysy sinä

        Mä lähden


    • Anonyymi

      En tahdo jokaiseen erityisen kiinnostavaankaan vastaantulijaan rakastua pelkästä rakastumisen ilosta ja/tai rakkauskokemusten kartutuksen vuoksi. Tai että kuhan vaan joku on, jota nyt rakastais sitten vaikka aikansa hailakasti. Olen tietyllä tapaa vältellytkin. Kieltäytynyt jne. Mutta sinun kyllä antaisin. Koska meidän välillä on se jokin niin voimakas ja kauan kestänyt yhteys. Suorastaan ihan ihmeellinen. Luonnollinen ja yliluonnollinen. Siis, haluaisin, kaipaisin. Ihan toivon sitä todella. Mä olen jo sun.

      • Anonyymi

        Mä tiedän sen ja tunnen samoin. Mutta en silti usko että se kestäisi arkea. En olisi sitä mitä haluaisit, siis kaikkina hetkinä… ei meitä koskaan voi tulla oikeasti. Uskon että tiedät ja ymmärrät sen itsekin.


      • Anonyymi

        Ihana viesti, talletan sen sydämeeni. Kyynel.


      • Anonyymi

        Antaudun siis viimein, lopullisesti. Enkä laita hanttiin enää sulle siinä asiassa. Koskaan ollut näin varma siitä asiasta. Alkaa olla oikeasti jo todellakin korkea aika. Sinkkuilu saa riittää. Ei ketään todellisuudessa ole luotu yksin taivaltamaan. Aikansa kutakin... Riittäisi jo. On kuin haamuna vaeltaisi vain. "Syöden pikaruokia", "einespohjaisia valmisaterioita" ja liian moneen kertaan lämmitettyjä "keskiverto lounaita". Maku ja hohto koko touhusta on mennyt ajat sitten jo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tiedän sen ja tunnen samoin. Mutta en silti usko että se kestäisi arkea. En olisi sitä mitä haluaisit, siis kaikkina hetkinä… ei meitä koskaan voi tulla oikeasti. Uskon että tiedät ja ymmärrät sen itsekin.

        Olen mä sen mielessäni miettinyt jo useampaan kertaan, siis mitä se arki sun kanssasi olisi käytännössä. Olenhan mä nähnyt ja kokenut jo tähän ikään monenlaista. Sä olet vastuullinen uranainen ja sulla on jälkikasvua. Olen ottanut huomioon. Vaikka olen sinkku niin olen aina kumminkin ollut semmoinen varhaiskypsä.

        Ja olenhan mä suhun ihan rakastunut taasen. Olen myös tiedostanut, nyt täysin varmistunut, että tää tunne tulee 100% varmuudella seuraamaan meitä aina sinne kauas taivasmatkalle saakka... Ei me sitä kieltelemällä ja siirtelemällä koskaan karkuun päästä. Se on varma. Se vaivaa mua suunnattomasti. Yhä vain enemmän kun vuodet vilisee ja ikää karttuu... Näen jo nyt itseni katuvana kuolinvuoteella. Ja tää edellinen ei ollut mikään vitsi nyt sitten. Olen erittäin syvästi huolissani... Mutta. Kevennyksenä kumminkin, ilman sua mä en voi tehdä "asialle" oikein yhtikäs mitään. Tarvitsen sun apuasi. Rakkauteen. Voisitko ystävällisesti auttaa minua? Koitettaisiin viimein ihan aikuisten oikeasti olla ME. :)

        Ainut nyt ihan ekaksi alkuun on laittaa omat asiat järjestykseen, ja tehdä se mistä aiemmin jo kerroinkin sulle sähköpostein. Nousu. Kyllä kaikki järjestyy jos on tahtoa ja halua. Uskallusta ja uskoa siihen mitä tekee. Jättää kaiken epäolennaisen ja tarpeettoman elon pois mitä on ollut.


    • Anonyymi

      Olet järkyttävä lässyttäjä.

      • Anonyymi

        😂😂😂


    • Anonyymi

      No mikset nainen rakasta mua? Mihin mä tarviin jonkun rakkautta jota en ees rakasta? Tarviin vaan sut ja sun rakkautes

      • Anonyymi

        Sä et anna mun rakastaa, siksi. Mut sä oot silti saanut vähän osumaa mun nuolista. Tiedätkö että hymyilen nytkin kun ajattelen sua? Mitä luulet sen olevan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä et anna mun rakastaa, siksi. Mut sä oot silti saanut vähän osumaa mun nuolista. Tiedätkö että hymyilen nytkin kun ajattelen sua? Mitä luulet sen olevan?

        Ei se nainen tunne samoin kun mä miks tuntis ? Miks pidin sitä aikoinaan itsestäänselvyytenä enkä arvostanut tai huomioinu tarpeeks? Menetin jotain kallisarvoista minkä arvon tajusin liian myöhään kun nainen vaa pysyy sydämessä vaikka yritän juosta karkuun sitä tunnetta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se nainen tunne samoin kun mä miks tuntis ? Miks pidin sitä aikoinaan itsestäänselvyytenä enkä arvostanut tai huomioinu tarpeeks? Menetin jotain kallisarvoista minkä arvon tajusin liian myöhään kun nainen vaa pysyy sydämessä vaikka yritän juosta karkuun sitä tunnetta !

        No mikset tee asian eteen mitään jos oikeesti on sinulle jotain kallisarvoista? Sivustapätevä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikset tee asian eteen mitään jos oikeesti on sinulle jotain kallisarvoista? Sivustapätevä

        Varattu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varattu...

        Aina ollut? Vai nykyään on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina ollut? Vai nykyään on?

        Nykyään... en tiedä voi olla ehkä eronnutkin jo nyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään... en tiedä voi olla ehkä eronnutkin jo nyt...

        Aina ollut varattu, eikä olla vielä erottu! Mies ei aikonut erota, nii miksipä mäkään, ei ainakaan sun takii!


    • Anonyymi

      En tietenkään anna kun rakastan vaan yhtä miestä. Mä oon hänen vaikka hän ei siitä tietäisi tai välittäisi. En anna kenenkään muun mua rakastaa siten.

      • Anonyymi

        Mietippä nyt mitä sepität?


    • Anonyymi

      Sulla ei ole mitään pointtia tuossa aloituksessa. Silmissä sumenee kun yrittää ymmärtää tuota kiertelyäsi.

      • Anonyymi

        Sitten se on niin. Avan samantekevää tällä yhdentekevällä palstalla. Mitä välii?


    • Anonyymi

      T miehelle?

      • Anonyymi

        Ei!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei!

        E?...


    • Anonyymi

      Sitten kun löydän juuri sen oikean itselleni, rakastun. Menneisiin liittyviin ihmisiin en koskaan palaa. Kun oman elämän asiat ovat kunnossa jaksaa muutakin.

      • Anonyymi

        Se olisi tyhmyyttä palata menneisiin, maailmassa on muitakin.


    • Anonyymi

      Aloittaja on hyvä ja katsoo peiliin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      tunnen sinut aika hyvin,ja pelkään itteäni sillä en haluu ketään enää liian lähelle,joten jatketaan matkaa molemmat omiin suuntiin. olen pahoillani

      • Anonyymi

        Jonkun aikaa kävellään ja taas törmätään…
        Mut samaa mieltä. Ei pysty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun aikaa kävellään ja taas törmätään…
        Mut samaa mieltä. Ei pysty.

        No, miksi te ette pysty? Ei ummarra, ei oo tahtoo eikä tunnetta?


    • Anonyymi

      Minua täytyy uskaltaa rakastaa. Äläkä minusta muuten huoli, sillä osaan minäkin rakastaa. Hyvää alkavaa talvea ja loppu vuotta! Nyt vielä viimeisen kerran.

    • Anonyymi

      Saathan sinä palstalla rakastaa ketä hyvänsä. Miten tuo rakastamisesi on hänelle oikeassa elämässä näkynyt? Tuskinpa on näkynyt hänelle yhtään mitenkään.
      Ole silti häntä syyllistämättä oman hölmöytesi takia.

      • Anonyymi

        Vitun sama, koska kaikki on menneen talven lumia, JO. Ei ole mitään mahista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vitun sama, koska kaikki on menneen talven lumia, JO. Ei ole mitään mahista.

        Ketä tuo Jo tarkoittaa? Haluun tiedon heti!


    • Anonyymi

      Mua ei pysty rakastaa, oon aika rumilus loppupeleissä ja oon erittäin vaikee ihminen. Ei kannata ees miettii mua. Tai no voithan sä aina haukkua täällä palstalla kun kasvotusten et uskalla.

      • Anonyymi

        Kivat sulle oon mies 😂


      • Anonyymi

        Nimeni on sirpa... iltaisin 😂


    • Anonyymi

      Sinäkinkö Sirpa

    • Anonyymi

      Täällä kukaan ketään rakasta ei palstalla eikä ulkomaailmassa ihmiset on vaan läheisriippuvaisia ja heikkoja

    • Anonyymi

      Joskus kun näitä lukee niin tuntuisi, että jotenkin osuisi ..aika monet kirjoitukset monelle..sitten huomaa, ettei ne ole edes totta. Outoja katseita ja vihjailemista, vaikka edes ole. Outoa..

    • Anonyymi

      Laita riippukeinu kiinni keväällä pidä jemmarahaa pankkitilillä seiso väkevästi sänkys edessä aamuisin

    • Anonyymi

      Yksikään joka sen asian hyväksy ja oli toteuttamassa ei rakkaudesta tiedä mitään. Jokaiselle voin toivottaa tervemenoa elämästäni ja toivoa helvetillistä loppuelämää. Olette minulle vain pelkkiä hyväksikäyttäjiä, hakkaajia ja elämän tuhoajia. Feikkejä luusereita jotka vaikka tappavat oman elämän puolesta. Älkää puhuko rakkaudesta minkäänlaisesta, sen kaiken jälkeen.

    • Anonyymi

      Mää rakastan mun metsöstäjä keräilijää täysillä juha

    • Anonyymi

      Miksi niin rumia sanoja, mä en sulle koskaan tekis niin.

    • Anonyymi

      On totta etten anna, koska en rakasta itseäni, miksi joku muukaan silloin voisi rakastaa mua? Yhtälö ei toimi, siksi en lämpene ajatukselle, kun epäonnistuminen on todennäköisempää. Enkä halua niitä kokea nyt kaiken muun lisänä. Mielummin ilman kuin ymmärtämättömyyttä nyky tilanteelle ja lisä hankaluuksia kaikelle.

    • Anonyymi

      Minäkin vihaan itseäni niin miten kukaan voisi rakastaa minua...

    • Anonyymi

      Ehkä. Tai en usko, että rakastaa.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe