Vaikea olla

Anonyymi

Mitähän tässä tilanteessa voisi enää tehdä..
Elin täysi-ikäiseksi asti kamalassa perhehelvetissä ja nykyään en ole isäni kanssa tekemisissä, hän on liian raskas ihminen ja vointini on parempi ilman häntä. Olen ihanassa parisuhteessa mutta syyllistän jatkuvasti itseäni siitä, että mieheni joutuu kärsimään mielialanvaihteluistani. Purin kauan ahdistustani alkoholiin, humalassa olin aina iloinen mutta eihän sekään ole mikään ratkaisu. Nykyään en enää juo. Alkoholin lopetettuani menetin samoihin aikoihin lähes kaikki ystävät, he ovat vieläkin lähes aina humalassa ja jättivät kun en juo enää.
Nykyään tilanne on se, että nukun todella paljon ja silti olen aina väsynyt. Ahdistaa lähes kokoajan. Koulussa käyn silloin kun on pakko ja lemmikit huolehdin koska on pakko. Raha-asiani sotkin kun join enkä tiedä miten saisin ne kuntoon. Mieleni tekee juoda koska ahdistus helpottaisi hetkeksi mutta vihaan sitä ihmistä joksi muutun humalassa joten alkohoolin en enää koske. Muutamia hyviä ystäviä on vielä jäljellä jotka jaksavat kysyä kuulumisia ja muutaman kerran olenkin rehellisesti kertonut olostani ja se ei ole sillä helpottanut. Äitiäni ja ystäviäni en jaksa nähdä lähes ikinä, tuntuu aivan ylitsepääsemättömältä lähteä ja yrittää olla sosiaalinen ja iloinen. Silloin kun menen, odotan vain joka hetki että pääsen takaisin kotiin nukkumaan. Syön masennuslääkkeitä ja käyn terapiassa, en ole huomannut näillä olevan mitään vaikutusta.. Väsymys ja ahdistus alkaa olla aivan sietämätöntä ja mietin jatkuvasti miten en halua elää, mutta sen tiedän etten ole itselleni tekemässä mitään etten järkytä läheisiäni. Näistä ajatuksista en ole puhunut koska tämä tuntuu olevan nykyään vain "teinien tapa hakea huomiota", en halua että minusta ajatellaan niin. Tuntuu ettei mikään tai kukaan pysty auttaa ja elämää on vielä aivan liikaa jäljellä. Ulospäin näytän ihan tavalliselta nuorelta opiskelijalta eikä monikaan näistä ongelmistani tiedä.
Onkohan vielä jotain mitä en ole kokeillut vai onkohan loppuelämä tätä?

6

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko kertonut terapiassa näistä ajatuksista? Terapeutti on siellä sinua varten.

    • Anonyymi

      Niin ei ihmisten päälle saa kaataa omia ongelmiaan. Eine sitä jaksa katella. Puhut vaan muista asioista mieluiten et itsestäsi niin on turvallisinta. Ei sitä iloinen tarvi olla semmonen ystävällinen riittää. Tekopirteet ihmiset on rasittavia. Ja liian puheliaat.

    • Anonyymi

      Jos esität aina iloista ja pärjäävät niin miten kukaan voisi tiettä että olet ahdistunut? Minusta ei aina tarvitse yrittää esittää. Se on neuroottista miellyttämisenhalua ja se syö mm. itsekunnioitusta.

    • Anonyymi

      Katso yotubesta video nimeltä: Stressaako? Syynä voi olla mukava elämäsi.

      Oli hyvä video.

      Sekin auttaa jos oppii ymmärtämään persoonaansa menneisyyttä vasten peilaten, eli ymmärtää syitä miksi on sellainen kuin on. Esim. Miellyttämisenhalu voi johtua siitä että lapsuudessa oli vaikka toinen vanhemmista masentunut ja pahantuulinen ja aloitti helposti riitelyn toisen vanhemman kanssa, ja monestihan siinä on alkoholi mukana. Siten tulee ylipirteitä stressaantuneita suorittaja aikuisia, jotka sitten välillä suututtaa muita kun eivät jaksa peittää tunteitaan. Kuten itsekin olen.

    • Anonyymi

      Kiinnostaako uskonasiat

    • Hei,

      On olemassa monia auttavia tahoja, joista voi saada tukea, kun tuntuu, että omat voimavarat ei riitä. Tässä tiedoksi muutama paikka, joista saa sekä ammattimaista tukea että vertaistukea. Näihin voi ottaa yhteyttä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi maanantaista torstaihin klo 15-19 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa elämän ongelmatilanteesta.

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin reksiteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      144
      2771
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1554
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      139
      1436
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      361
      1350
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      114
      1276
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1145
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      14
      845
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      820
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      777
    10. 55
      744
    Aihe