Upotuskaste kaatamalla on "jännää".

Anonyymi

– Seisoin, minut kaadettiin veden alle ja nostettiin ylös. Se oli jännää. Vesi oli vähän viileää.

Näin kertoo kotkalainen Ellen Kaario, joka oli viime kesänä Suomen Raamattuopiston järjestämällä rippileirillä. Siellä hän sai upotuskasteen järvessä. Muut rippikoululaiset olivat mukana seuraamassa kastetilaisuutta.
Kaato veden alle joksikin aikaa sitten riuhtaisu ja nostettiin ylös kuin paljussa oleva sätkyttelevä lahna, siinä on Kaarion kaste. Jännää oli sanoi. Huonosti on oppi kasteesta opetettu eikä se viileä vesi selvittänyt järkeä siitä voiko tämä olla oikea kaste vaiko Jumalanpilkkaa? Sitä se on. Tällä tavalla kastettuna kyllä pääsee muiden nuorten joukkoon tuomaan maailmallisuutta ja syntiä kirkkoon johon kyllä syntiä synnin päälle mahtuu. Nuorissa on tulevaisuus hengellisestikin tämän olen kuullut jo vuosikymmeniä sitten, mutta en silloin enkä tänä päivänä usko siihen. Nuorissa on uskon asioissa tulevaisuus, mutta minusta tämä sanonta on perkeleestä.

14

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos Elleniä ei ollut aikaisemmin kastettu ja haluaa liittyö kirkkoon, niin pakkohan hänet on jollakin tavalla kastaa.

• Anonyymi

Hän sekä hänen kastajansa pilkkasivat pyhää kastetta. Kastetulle kysymys oli ainoastaan jännästä kokemuksesta. Siltikin: hänet kastettii, eikä häntä Raamatun opin mukaan saa enää uudelleen kastaa.

Hän elää koko loppuelämänsä väärän pilkkakasteensa vankina.

• Anonyymi

Aivan oikein. Tuomiostaan hän ei pääse vapaaksi ellei katumus ja usko saa sitä aikaan ja onko Jumala todella hänelle armollinen? Pilkkaajille Hänkin on pilkallinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan oikein. Tuomiostaan hän ei pääse vapaaksi ellei katumus ja usko saa sitä aikaan ja onko Jumala todella hänelle armollinen? Pilkkaajille Hänkin on pilkallinen.

Raamatussa ainoa peruste kasteelle on usko Herraan Jeesukseen:
        Ap 8
        Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: »Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?» Filippos sanoi hänelle: »Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista.» Hoviherra vastasi: »Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.» Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet."

Rippikoulu ei ole riittävä peruste kasteelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap 8
        Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: »Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?» Filippos sanoi hänelle: »Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista.» Hoviherra vastasi: »Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.» Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet."

Kristuksen käsky on peruste kasteelle, ei kenenkään usko.

• Anonyymi

Oot sä kova poika jakeleen tuomioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ap 8

"...Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet."

Apostolin antoivat mallin upotukselle mitä nykyään kasteeksi kutsutaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristuksen käsky on peruste kasteelle, ei kenenkään usko.

Taas meni harakoille: "Kristuksen käsky on peruste kasteelle, ei kenenkään usko."?????

"Jos koko sydämestäsi USKOT, niin se sinulle tapahtukoon."

Miten vauva tottelee Kristuksen käskyä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas meni harakoille: "Kristuksen käsky on peruste kasteelle, ei kenenkään usko."?????

"Jos koko sydämestäsi USKOT, niin se sinulle tapahtukoon."

Miten vauva tottelee Kristuksen käskyä?

Ei vauva tottele mitään vaan seurakunta tottelee Kristuksen käskyä. Usko ei tee kastetta kasteeksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"...Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet."

Apostolin antoivat mallin upotukselle mitä nykyään kasteeksi kutsutaan.

Ei tuossa puhuta upottamisesta mitään.

• Anonyymi

Jos noita jää kellumaan niin roviolle 🤣

• Minä kastoin viime kesänä itseni järvessä.
      Ei vesimagiaa eikä kaatuilua. Ei teatraalisuutta.

• Lainaus:

Hän sekä hänen kastajansa pilkkasivat pyhää kastetta. Kastetulle kysymys oli ainoastaan jännästä kokemuksesta. Siltikin: hänet kastettii, eikä häntä Raamatun opin mukaan saa enää uudelleen kastaa.

Hän elää koko loppuelämänsä väärän pilkkakasteensa vankina.

---------------------------------

Suomen Raamattuopiston Säätiö on Raamattuun ja luterilaiseen tunnustukseen sitoutuva itsenäinen kristillinen järjestö, jonka tarkoitus on sen määritelmän mukaan julistaa evankeliumia, opettaa Raamattua, tarjota ihmisille hengellinen koti ja tukea lähetystyötä.

-------------------------------------

Luterilaiset eivät kasta uudestaan. Oli ensimmäinen kaste.

• Anonyymi

Tilaisuuden teki erityisen pyhäksi se, että Ellen käytti siinä pastorin shortseja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5178
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      482
      2446
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1189
    4. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      16
      917
    5. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      5
      912
    6. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      832
    7. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      190
      759
    8. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      36
      744
    9. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      3
      724
    10. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      49
      690
    Aihe