Kuljetusteollisuus tuottaa noin 25 prosenttia kaikista maailman päästöistä, joten ihmisten ja tavaroiden siirtämisellä paikasta toiseen on merkitystä. Pandemiasulku aiheutti talouksien pyörteen, mutta ne merkitsivät myös vähemmän liikennettä, parempaa ilmanlaatua ja enemmän linnunlaulua. Me kaikki huomasimme eron. Kun taloudet käynnistyvät uudelleen ja ihmiset palaavat töihin – autot, linja-autot ja kuorma-autot laitetaan takaisin 64 miljoonalle kilometrille maapallon halki kulkeville teille – mitä liikennejärjestelmistämme tulee ympäristöllisesti ja sosiaalisesti kestäviä? Pitäisikö meidän poistaa autot kaupunkien keskustasta? Onko vetyautoilla ja kuorma-autoilla tulevaisuutta? Onko meillä koskaan täysin autonomisia ajoneuvoja? Ja mitä hallituksen toimia tarvitaan kuljetusalan tukemiseksi ilmastotavoitteiden saavuttamiseksi ja uusien voimaan tulevien laajamittaisten lakien noudattamiseksi?
Yllä oleva kertoo lohdutonta kieltään, miten lähiruoka ja lähipalvelut on tärkeitä. Lähiruokaa tulee kehittää, että mm kaupunkilaisetkin siihen osallistuu, ajaa vain "nuppiin" malli että itsekkin siihen osallistua, mm mansikanpoimijoista on aina pulaa sen hetkensä, ei muuta kuin tärkeimmät pyöräntelineelle ja mansikkatilalle, siinä jokunen päivä kuluu rattoisasti muiden seurassa vaikka loma-aikaan. Siinä ohella tulee omaan pakasteeseen talven vitamiineja. Työttömiä myös paljon, hekin jotenkin manipuloiden saada omaa parhaansa tekemään. Kyllä sitä viitsii, kun se "pää" otetaan. Ei niin kuunnella vasemmistojohtajia "älä tee työtä, saat sossusta saman". Metsät täynnänsä marjoja -sen hetkensä, parasta lähiruokaa -kuunaan !
Yliväpeli Orhonen ja rva Yliväpeli tätä tekee ja paljon muutakin hyvän ruokansa eteen. mm nyt kun mökkireissulta palattiin, meillä oli kalaa tuomisina, myös naapuri sai siitä osansa. Ne on purkitettu useallakin tavalla, kun peltisäilykkeeksi laittaa se säilyy jopa vuosia. Pakasteessa ei niinkään kaikki säily mm silakka sellainen, mutta taas siika säilyy. mm riistanliha on hyvä säilymään vaikkapa -hirvi, rasvattomana säilyy pakasteessa hyvin kautensa.
Nyt vain valitettavasti maa mennyt sellaiseen jamaan että sosiaalituillakin odotetaan valmista, itse ei viitsitä edes omaksi parhaakseen tehdä mm edellä mainittuja.
Mullistava tapamme liikkua: avain ilmaston kehitykseen?
7
161
Vastaukset
- Anonyymi
Li*: älä tee työtä, saat saman sossustakin*"
- Anonyymi
Olipa hyvä aloitus.
- Anonyymi
Mitä hyvää aloituksessa oli? 90% on muualta sanasta sanaan kopioitua kuten "majuri" täällä on vuosia eri nikeillään tehnyt ja se loppu 10% on kirjoitustaidottoman onnetonta sepustusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hyvää aloituksessa oli? 90% on muualta sanasta sanaan kopioitua kuten "majuri" täällä on vuosia eri nikeillään tehnyt ja se loppu 10% on kirjoitustaidottoman onnetonta sepustusta.
Ei ole kopioitua, tarkistin.
Herra Yliväpeli !
Boomeri poistuu vahvuudesta.- Anonyymi
Ilmari on viaton naisten suhteen.
- Anonyymi
Yllä oleva kertoo lohdutonta kieltään, miten lähiruoka ja lähipalvelut on tärkeitä. Lähiruokaa tulee kehittää, että mm kaupunkilaisetkin siihen osallistuu, ajaa vain "nuppiin" malli että itsekkin siihen osallistua, mm mansikanpoimijoista on aina pulaa sen hetkensä, ei muuta kuin tärkeimmät pyöräntelineelle ja mansikkatilalle, siinä jokunen päivä kuluu rattoisasti muiden seurassa vaikka loma-aikaan. Siinä ohella tulee omaan pakasteeseen talven vitamiineja. Työttömiä myös paljon, hekin jotenkin manipuloiden saada omaa parhaansa tekemään. Kyllä sitä viitsii, kun se "pää" otetaan. Ei niin kuunnella vasemmistojohtajia "älä tee työtä, saat sossusta saman". Metsät täynnänsä marjoja -sen hetkensä, parasta lähiruokaa -kuunaan !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372
