Olen ostamassa asuntoa ja tarvitsen sitä varten lainaa (olen laittanut pariinkin pankkiin lainahakemusta, mutta kummastakaan ei ole ehditty vastaamaan), joten kysyn nyt sitten täältä.
Tilanne on se, että tuon asunnon myyntihinta on 50 000€, mutta kerrostalo on vasta muutaman vuoden ikäinen ja siinä on 25 vuoden maksusuunnitelma näille talon asunnoille. Ja tästä asunnosta on velkaa jäljellä noin 130 000€. Minulla on säästöjä sen verran, että pystyn kyllä maksamaan tuon 50 000€, mutta en sitä koko summaa, mitä asunnosta ollaan vielä velkaa pankille. Koska haluaisin maksaa tuo lainaosuuden pois nopeammin kuin alkuperäinen taloyhtiön laina on, niin pohdin, että haluaisin ottaa pankista oman lainan tuohon osuuteen.
Olisinkin nyt ensin kysynyt ihan vain sitä, että onko tuo suunnitelmani edes mahdollinen? Eli onko mahdollista saada pankista lainaa vain tuon asunnon lainaosuuden verran (tai käytännössä vähemmän, koska pystyisin siitäkin pienen summan maksmaaan jo nyt, mutta en vielä kaikkea)?
Asuntolainasta uudehkossa kohteessa, jossa asunnon lainaosuutta jäljellä
Anonyymi
3
95
Vastaukset
- Anonyymi
Suomi24 on paras paikka kysyä sen sijaan että odottaa pankkien vastauksia tai seuraa yleistä asiantuntija keskustelua uutisissa.
- Anonyymi
Ps. Siis sinähän itse otat vastuun tuosta koko velasta. Siis tuo 50k on siis yhtiölaina ja onkos osa tuota 130k pääomaa vaiko päälle tuleva. Jos hinta on 130, niin teet siitä tarjouksen. Mutta täältä ne parhaat vastaukset tulee kun kusessa olevat yleensä neuvovat toista samallaista.
- Anonyymi
Ota lainaa koko summaa varten. Laita se 50 tonttua vaikka matkoihin ym.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818