HS: "Biologian osuutta sukupuolessa ja seksissä ei kannata kiistää"

Anonyymi

96

1062

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ... kaikenlainen painostaminen on musta väärin.

      Itse olen heteronainen, mutta ei mua kaikki cis miehet kiinnosta. Jos joku ihminen ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. On muakin rasistiksi syytelty monet kerrat, kun ei tumma mies sytytä. No kun ei sytytä niin ei sytytä. Kyllä mä kykenen ihan normaalina ihmisenä kohtelemaan ja asiallisesti, mutta jos ei seksi kiinnosta niin sitten ei kiinnosta. Syillä ei oikeastaan ole mitään väliä ja päätös on yksin minun. Ei kiinnosta kaikki valkosetkaan, että se siitä rasismista.

      Sinällään en ite henk.koht. ymmärrä mitä väliä transstatuksella olis. Mulle sillä ei olisi väliä, mutta mies pitää olla. Naisen kroppa ei kiinnosta. Vaan siis jos jotakuta häiritsee, niin sitten häiritsee ja pakko ei ole.

      • Anonyymi

        Niin onkin väärin. Seksiin ja rakkauteen kenelläkään ei ole oikeutta, sitä on kuitenkin oikeutta tavoitella ilman painostusta.

        Sekin pitää hyväksyä, jos toista ei kiinnosta ja viehätä. Pitää viehättää ja kiinnostaa molemminpuolisesti, että aito suhde voi syntyä. Olen itsekin valikoiva ja ulkonäöllä ja ulkonäön ominaisuudella on paljonkin väliä. Yhtälailla voisi virheellisesti syyttää ikärasistiksi, jos ei kiinnostu 20 tai 30 vuotta vanhemmista. Ne on niitä makuaisoita, joista ei voi kilpailla ja joita toiselle ei voi pakkosyöttää.

        Joillekin ja aika monille ilmeisesti sillä on väliä mutta ihmiset on erilaisia. Itse olen taas heteronormatiivisesti käyttäytyvä (tai ainakin tähän asti käyttäytynyt ja hyvin todennäköisesti tästä eteenpäinkin käyttäytyvä, vaikka olenkin bi-mielinen nainen). Itseäni noin seksuaalisessa mielessä kiehtoo joko biologiselta sukupuoleltaan miehet tai biologiselta sukupuoleltaan naiset, jotka eivät lähde "korjailemaan", siis joko "aito" biologisesti mies tai "aito" biologisesti" nainen kaikkineen. Toki noidenkin sisällä on saa ikka paljon variaatioita, että kiinnostaa ja viehättää, mutta ei siis todellakaan riitä, että edustaa vain tiettyä sukupuolta biologisesti vaan sen jälkeen on ne henk.koht. mieltymykset ja kriteerit (niin kuin kaikilla muillakin).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onkin väärin. Seksiin ja rakkauteen kenelläkään ei ole oikeutta, sitä on kuitenkin oikeutta tavoitella ilman painostusta.

        Sekin pitää hyväksyä, jos toista ei kiinnosta ja viehätä. Pitää viehättää ja kiinnostaa molemminpuolisesti, että aito suhde voi syntyä. Olen itsekin valikoiva ja ulkonäöllä ja ulkonäön ominaisuudella on paljonkin väliä. Yhtälailla voisi virheellisesti syyttää ikärasistiksi, jos ei kiinnostu 20 tai 30 vuotta vanhemmista. Ne on niitä makuaisoita, joista ei voi kilpailla ja joita toiselle ei voi pakkosyöttää.

        Joillekin ja aika monille ilmeisesti sillä on väliä mutta ihmiset on erilaisia. Itse olen taas heteronormatiivisesti käyttäytyvä (tai ainakin tähän asti käyttäytynyt ja hyvin todennäköisesti tästä eteenpäinkin käyttäytyvä, vaikka olenkin bi-mielinen nainen). Itseäni noin seksuaalisessa mielessä kiehtoo joko biologiselta sukupuoleltaan miehet tai biologiselta sukupuoleltaan naiset, jotka eivät lähde "korjailemaan", siis joko "aito" biologisesti mies tai "aito" biologisesti" nainen kaikkineen. Toki noidenkin sisällä on saa ikka paljon variaatioita, että kiinnostaa ja viehättää, mutta ei siis todellakaan riitä, että edustaa vain tiettyä sukupuolta biologisesti vaan sen jälkeen on ne henk.koht. mieltymykset ja kriteerit (niin kuin kaikilla muillakin).

        *kilpailla=kiistellä. Makuasioista ei voi kiistellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onkin väärin. Seksiin ja rakkauteen kenelläkään ei ole oikeutta, sitä on kuitenkin oikeutta tavoitella ilman painostusta.

        Sekin pitää hyväksyä, jos toista ei kiinnosta ja viehätä. Pitää viehättää ja kiinnostaa molemminpuolisesti, että aito suhde voi syntyä. Olen itsekin valikoiva ja ulkonäöllä ja ulkonäön ominaisuudella on paljonkin väliä. Yhtälailla voisi virheellisesti syyttää ikärasistiksi, jos ei kiinnostu 20 tai 30 vuotta vanhemmista. Ne on niitä makuaisoita, joista ei voi kilpailla ja joita toiselle ei voi pakkosyöttää.

        Joillekin ja aika monille ilmeisesti sillä on väliä mutta ihmiset on erilaisia. Itse olen taas heteronormatiivisesti käyttäytyvä (tai ainakin tähän asti käyttäytynyt ja hyvin todennäköisesti tästä eteenpäinkin käyttäytyvä, vaikka olenkin bi-mielinen nainen). Itseäni noin seksuaalisessa mielessä kiehtoo joko biologiselta sukupuoleltaan miehet tai biologiselta sukupuoleltaan naiset, jotka eivät lähde "korjailemaan", siis joko "aito" biologisesti mies tai "aito" biologisesti" nainen kaikkineen. Toki noidenkin sisällä on saa ikka paljon variaatioita, että kiinnostaa ja viehättää, mutta ei siis todellakaan riitä, että edustaa vain tiettyä sukupuolta biologisesti vaan sen jälkeen on ne henk.koht. mieltymykset ja kriteerit (niin kuin kaikilla muillakin).

        *ikka=saattaa olla vaikka kuinka paljon variaatioita... (Anteeksi kirj.virheet.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onkin väärin. Seksiin ja rakkauteen kenelläkään ei ole oikeutta, sitä on kuitenkin oikeutta tavoitella ilman painostusta.

        Sekin pitää hyväksyä, jos toista ei kiinnosta ja viehätä. Pitää viehättää ja kiinnostaa molemminpuolisesti, että aito suhde voi syntyä. Olen itsekin valikoiva ja ulkonäöllä ja ulkonäön ominaisuudella on paljonkin väliä. Yhtälailla voisi virheellisesti syyttää ikärasistiksi, jos ei kiinnostu 20 tai 30 vuotta vanhemmista. Ne on niitä makuaisoita, joista ei voi kilpailla ja joita toiselle ei voi pakkosyöttää.

        Joillekin ja aika monille ilmeisesti sillä on väliä mutta ihmiset on erilaisia. Itse olen taas heteronormatiivisesti käyttäytyvä (tai ainakin tähän asti käyttäytynyt ja hyvin todennäköisesti tästä eteenpäinkin käyttäytyvä, vaikka olenkin bi-mielinen nainen). Itseäni noin seksuaalisessa mielessä kiehtoo joko biologiselta sukupuoleltaan miehet tai biologiselta sukupuoleltaan naiset, jotka eivät lähde "korjailemaan", siis joko "aito" biologisesti mies tai "aito" biologisesti" nainen kaikkineen. Toki noidenkin sisällä on saa ikka paljon variaatioita, että kiinnostaa ja viehättää, mutta ei siis todellakaan riitä, että edustaa vain tiettyä sukupuolta biologisesti vaan sen jälkeen on ne henk.koht. mieltymykset ja kriteerit (niin kuin kaikilla muillakin).

        "Yhtälailla voisi virheellisesti syyttää ikärasistiksi, jos ei kiinnostu 20 tai 30 vuotta vanhemmista."

        Niinpä ja kyllä jotkut tuostakin valittaa ja ulkonäkörasismista ja painorasismista ja jos sun mistä rasismista. Varmaan kohta joku valittaa sukupuolirasismista ihan yleisesti. Musta ihan naurettavaa tollanen. En tiedä onko kyse tästä tän hetken individualistisesta ajattelutavasta vai eikö ihmiset vaan kestä pettymyksiä enää? Onko elämä liian helppoa?

        Jos jostakusta ei tykkää siinä mielessä, niin ei sillä syyllä ole sen syvällisempää väliä ja se pitää vaan hyväksyä. Kenenkään ei ole pakko kiinnostua ja se siitä ja nokka kohti uusia pettymyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yhtälailla voisi virheellisesti syyttää ikärasistiksi, jos ei kiinnostu 20 tai 30 vuotta vanhemmista."

        Niinpä ja kyllä jotkut tuostakin valittaa ja ulkonäkörasismista ja painorasismista ja jos sun mistä rasismista. Varmaan kohta joku valittaa sukupuolirasismista ihan yleisesti. Musta ihan naurettavaa tollanen. En tiedä onko kyse tästä tän hetken individualistisesta ajattelutavasta vai eikö ihmiset vaan kestä pettymyksiä enää? Onko elämä liian helppoa?

        Jos jostakusta ei tykkää siinä mielessä, niin ei sillä syyllä ole sen syvällisempää väliä ja se pitää vaan hyväksyä. Kenenkään ei ole pakko kiinnostua ja se siitä ja nokka kohti uusia pettymyksiä.

        Kumppanin valinnassa ei ketään pidä syyttää mistään rasismista. Kyse on elämän tärkeimmän ihmisen valinnassa, jonka jokainen saa tehdä (tai olla kokonaan tekemättä) juuri niillä kriteereillään kuin haluaa. Ei tarvitse kelpuuttaa ketä vain. Ihan sama kuin ystäväksi ei tarvitse kelpuuttaa ketä vain. Kumppanin valinta on vielä tärkeämpi kuin ystävän "valintaprosessi", se siis tehdään usein tarkemmin.

        Tosiaan ihmissuhteissa on keskeistä se, että molemmat valitsee ja se molempien valinta tarvitaan, että ihmissuhde syntyy. Ihmissuhde kenenkään tietyn ihmisen kanssa ei ole oikeus kenellekään. Ihmissuhteisiin keskeisenä ominaisuutena myös kuuluu, että siinä pitää koko ajan vallita se vapaus pysyä tai lähteä. Tietysti on hyvien tapojen mukaista ja merkki uskollisuudesta pysyä sen kanssa, jonka kanssa on luvannut sitoutua tai on sitoutunut. Tilanteet voi toki senkin jälkeen monista syistä muuttua.


    • Yym, me nyt ollaa biologisesti joko naaraita tai uroksia, vaikka meidän psyyke ja mieltymykset aivojen tasolla voi olla päinvastaiset mitä kroppa ja genitaalit.

      Kyllä mäkin mielelläni lisääntyisin rakkaani kanssa, vaikka hän olis nainen mutta eihän se onnistu, kun minunkin kroppa on naisen. Ei auta vaikka kuinka hinkkaisi ja hankaisi, vaikka kuinka tahtoisi hedelmöittää.

      Semmosta se on. Parempi kun hyväksyy faktat ja koittaa elää mahkujen mukaan hyvää elämää niillä eväin mitä on. Hyväksyy ettei kelpaa kaikille ja hyväksyy että mitä monimutkaisempi persoona sitä varmemmin ei kelpaa välttämättä kellekkään.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, että "faktoista" se biologinen sukupuoli kannattaa hyväksyä, toteuttipa sitä seksuaalisuuttaan miesten ja/tai naisten kanssa.

        Se, mikä tuossa kiinnitti huomiota, oli lesbonaisen tai -naisten halu deittailla vain biologisesti naissukupuolta edustavien kanssa, ei transnaisten kanssa eli miehestä naiseksi sukupuolensa "korjanneiden" kanssa. (Tuossa ei otettu kantaa lesbojen ja transmiesten suhteisiin eli naisesta mieheksi "korjanneisiin". Sekin olisi mielenkiintoinen tutkimuksen kohde.) Tämä on mutu -tuntumalla varmaan ihan vallitseva näkemys homoseksuaalien keskuudessa, että homoseksuaalit haluavat pääsääntöisesti olla biologisesti samaa sukupuolta olevan kanssa, jotka eivät ole lähteneet sukupuolen "korjaus"leikkaukseen. Luulen myös, että biseksuaalit ovat mielellään joko biologisesti naisten tai miesten kanssa, jotka eivät ole lähteneet "korjaamaan" sukupuoltaan. Seksuaalisuudessa lähes poikkeuksetta kiehtoo se toisen biologinen sukupuoli, kohdistuipa se vastakkaiseen, samaan tai sekä samaan että vastakkaiseen sukupuoleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että "faktoista" se biologinen sukupuoli kannattaa hyväksyä, toteuttipa sitä seksuaalisuuttaan miesten ja/tai naisten kanssa.

        Se, mikä tuossa kiinnitti huomiota, oli lesbonaisen tai -naisten halu deittailla vain biologisesti naissukupuolta edustavien kanssa, ei transnaisten kanssa eli miehestä naiseksi sukupuolensa "korjanneiden" kanssa. (Tuossa ei otettu kantaa lesbojen ja transmiesten suhteisiin eli naisesta mieheksi "korjanneisiin". Sekin olisi mielenkiintoinen tutkimuksen kohde.) Tämä on mutu -tuntumalla varmaan ihan vallitseva näkemys homoseksuaalien keskuudessa, että homoseksuaalit haluavat pääsääntöisesti olla biologisesti samaa sukupuolta olevan kanssa, jotka eivät ole lähteneet sukupuolen "korjaus"leikkaukseen. Luulen myös, että biseksuaalit ovat mielellään joko biologisesti naisten tai miesten kanssa, jotka eivät ole lähteneet "korjaamaan" sukupuoltaan. Seksuaalisuudessa lähes poikkeuksetta kiehtoo se toisen biologinen sukupuoli, kohdistuipa se vastakkaiseen, samaan tai sekä samaan että vastakkaiseen sukupuoleen.

        Joo. Vaikuttaa sille, että osa löytää kumppanin ja osa ei. Olipa trans tai cis gay. Maskuliineissa lesboissa on heitä, jotka ovat enemmänkin transsukupuolisia, mutta kulkevat lesboina koska niin on helpompaa monella tavalla. Myös suhteilu.

        Ennakkoluulot ja asenteet poikamaista lesboa kohtaan on jotenkin vähäisemmät, kun transmiestä kohtaan. Ja eipähän transmieheksi kukaan naisen vartaloista älyä edes epäillä, jollei itse asiasta avaudu. Kyllä hänet miehekkäänä lesbona nähdään.

        Joten siitä trans asiasta ei välttis kannata huudella, jos mielii naisen saada. :D

        Mut seurustelisinko itse transnaisen kanssa, niin ehkä. Vain jos pippeli on pois. Ja kroppa on naisellinen.

        Rehellisyyden nimissä kuitenkin tunnen enemmän vetoa bionaisiin, fysiikka on luonnonluoma kuten rinnat. Silikoni ei viehätä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että "faktoista" se biologinen sukupuoli kannattaa hyväksyä, toteuttipa sitä seksuaalisuuttaan miesten ja/tai naisten kanssa.

        Se, mikä tuossa kiinnitti huomiota, oli lesbonaisen tai -naisten halu deittailla vain biologisesti naissukupuolta edustavien kanssa, ei transnaisten kanssa eli miehestä naiseksi sukupuolensa "korjanneiden" kanssa. (Tuossa ei otettu kantaa lesbojen ja transmiesten suhteisiin eli naisesta mieheksi "korjanneisiin". Sekin olisi mielenkiintoinen tutkimuksen kohde.) Tämä on mutu -tuntumalla varmaan ihan vallitseva näkemys homoseksuaalien keskuudessa, että homoseksuaalit haluavat pääsääntöisesti olla biologisesti samaa sukupuolta olevan kanssa, jotka eivät ole lähteneet sukupuolen "korjaus"leikkaukseen. Luulen myös, että biseksuaalit ovat mielellään joko biologisesti naisten tai miesten kanssa, jotka eivät ole lähteneet "korjaamaan" sukupuoltaan. Seksuaalisuudessa lähes poikkeuksetta kiehtoo se toisen biologinen sukupuoli, kohdistuipa se vastakkaiseen, samaan tai sekä samaan että vastakkaiseen sukupuoleen.

        "Seksuaalisuudessa lähes poikkeuksetta kiehtoo se toisen biologinen sukupuoli, kohdistuipa se vastakkaiseen, samaan tai sekä samaan että vastakkaiseen sukupuoleen."

        - Sukupuolielin ja muut sukupuolelle ominaiset piirteet.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Joo. Vaikuttaa sille, että osa löytää kumppanin ja osa ei. Olipa trans tai cis gay. Maskuliineissa lesboissa on heitä, jotka ovat enemmänkin transsukupuolisia, mutta kulkevat lesboina koska niin on helpompaa monella tavalla. Myös suhteilu.

        Ennakkoluulot ja asenteet poikamaista lesboa kohtaan on jotenkin vähäisemmät, kun transmiestä kohtaan. Ja eipähän transmieheksi kukaan naisen vartaloista älyä edes epäillä, jollei itse asiasta avaudu. Kyllä hänet miehekkäänä lesbona nähdään.

        Joten siitä trans asiasta ei välttis kannata huudella, jos mielii naisen saada. :D

        Mut seurustelisinko itse transnaisen kanssa, niin ehkä. Vain jos pippeli on pois. Ja kroppa on naisellinen.

        Rehellisyyden nimissä kuitenkin tunnen enemmän vetoa bionaisiin, fysiikka on luonnonluoma kuten rinnat. Silikoni ei viehätä.

        Varmaan sukupuolensa "korjanneilla" transihmisillä voi olla kaikkein vaikein löytää se kumppani. Tämä on siis oma oletus

        Varmasti noin on. Sitten voi olla myös vaikea ymmärtää, miksi joku lähtee "korjaamaan" sukupuoltaan, jos kuitekin haluaa olla vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Olisi paljon helpompaa, jos säilyttäisi sen biologisen sukupuolensa ja hyväksyisi sen ja saisi helpommin sitten heterosuhteeseen sen vastakkaista sukupuolta olevan.

        Maskuliinisia lesboja on ollut varmaan aina, onhan maskuliinisia heteroitakin ja maskuliinisia heteronormatiivisesti käyttäytyviä, joista osa on (piilo)-bi naisia. Kauan aikaa meni, että naiselliset lesbot edes "hyväksyttiin" lesboiksi. Sekin on ollut omituista, että joidenkin mielestä on ollut omituista, että kaksi naisellista naista ei voisi yhdessä muodostaa lesbosuhdetta, siis jopa siellä lesboyhteisön sisällä tuollaisia on syrjitty, että ikään kuin se "oikea" tapa muodostaa lesbosuhde olisi vain maskuliininen ja feminiininen nainen. Sekin on varmaan loukannut juuri noita naisellisia naisia.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        "Seksuaalisuudessa lähes poikkeuksetta kiehtoo se toisen biologinen sukupuoli, kohdistuipa se vastakkaiseen, samaan tai sekä samaan että vastakkaiseen sukupuoleen."

        - Sukupuolielin ja muut sukupuolelle ominaiset piirteet.

        Niin, niitä tittejä unohtamatta. Niitä ei pidä unohtaa! ;D ;) ;OOOOO


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sukupuolensa "korjanneilla" transihmisillä voi olla kaikkein vaikein löytää se kumppani. Tämä on siis oma oletus

        Varmasti noin on. Sitten voi olla myös vaikea ymmärtää, miksi joku lähtee "korjaamaan" sukupuoltaan, jos kuitekin haluaa olla vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Olisi paljon helpompaa, jos säilyttäisi sen biologisen sukupuolensa ja hyväksyisi sen ja saisi helpommin sitten heterosuhteeseen sen vastakkaista sukupuolta olevan.

        Maskuliinisia lesboja on ollut varmaan aina, onhan maskuliinisia heteroitakin ja maskuliinisia heteronormatiivisesti käyttäytyviä, joista osa on (piilo)-bi naisia. Kauan aikaa meni, että naiselliset lesbot edes "hyväksyttiin" lesboiksi. Sekin on ollut omituista, että joidenkin mielestä on ollut omituista, että kaksi naisellista naista ei voisi yhdessä muodostaa lesbosuhdetta, siis jopa siellä lesboyhteisön sisällä tuollaisia on syrjitty, että ikään kuin se "oikea" tapa muodostaa lesbosuhde olisi vain maskuliininen ja feminiininen nainen. Sekin on varmaan loukannut juuri noita naisellisia naisia.

        No ei se ainakaan helppoa ole löytää ihmistä jonka kanssa synkkaa kaikinpuolin ja vielä hyväksyy transsukupuolen muutoksineen.

        Piirit on pienet, ehkä niistä löytyy. Mutta jos ei halua pienen piirin ihmisiä, voi olla kusessa sen löytymisen kanssa.

        Mulle esim. olis vaikeeta löytää kumppania, vaikken ole mitään transitioita läpi käynyt enkä käy, kun haluan kumppaniksi sen ihmisen jonka haluan. Ja jos hän ei halua mua, en toistakaan huoli kunnes vastaan tulee sellainen, jonka aivan oikeasti haluan.

        Olen vaikea tapaus heterona, vaikea tapaus bissenä, vaikea tapaus kun haluan kenet haluan. :)

        Ketä en halua, en halua.

        Olis tietysti helpompaa, jos pystyis hyväksyy mitä on syntymässä saatu. Mutta se rauha oman mielen kanssa menee kaiken edelle, se pitää löytää ja aina se ei riitä, että hyväksyy olemassa olevan sellaisenaan.

        Stereotyyppisestä ajattelusta tarttis päästä eroon. Lokeroista missä sukupuoliasiat pakotetaan tiettyyn kroppaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, niitä tittejä unohtamatta. Niitä ei pidä unohtaa! ;D ;) ;OOOOO

        Hmph. Niitä voi aina muokata.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        No ei se ainakaan helppoa ole löytää ihmistä jonka kanssa synkkaa kaikinpuolin ja vielä hyväksyy transsukupuolen muutoksineen.

        Piirit on pienet, ehkä niistä löytyy. Mutta jos ei halua pienen piirin ihmisiä, voi olla kusessa sen löytymisen kanssa.

        Mulle esim. olis vaikeeta löytää kumppania, vaikken ole mitään transitioita läpi käynyt enkä käy, kun haluan kumppaniksi sen ihmisen jonka haluan. Ja jos hän ei halua mua, en toistakaan huoli kunnes vastaan tulee sellainen, jonka aivan oikeasti haluan.

        Olen vaikea tapaus heterona, vaikea tapaus bissenä, vaikea tapaus kun haluan kenet haluan. :)

        Ketä en halua, en halua.

        Olis tietysti helpompaa, jos pystyis hyväksyy mitä on syntymässä saatu. Mutta se rauha oman mielen kanssa menee kaiken edelle, se pitää löytää ja aina se ei riitä, että hyväksyy olemassa olevan sellaisenaan.

        Stereotyyppisestä ajattelusta tarttis päästä eroon. Lokeroista missä sukupuoliasiat pakotetaan tiettyyn kroppaan.

        Haluat mitä haluat Lillistä et saa. 🌸


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haluat mitä haluat Lillistä et saa. 🌸

        "Haluat mitä haluat Lillistä et saa. 🌸"

        -Heh, oiva esimerkki, että aina ei saa mitä haluaa. :)


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        "Haluat mitä haluat Lillistä et saa. 🌸"

        -Heh, oiva esimerkki, että aina ei saa mitä haluaa. :)

        Kyllä.🌸


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        No ei se ainakaan helppoa ole löytää ihmistä jonka kanssa synkkaa kaikinpuolin ja vielä hyväksyy transsukupuolen muutoksineen.

        Piirit on pienet, ehkä niistä löytyy. Mutta jos ei halua pienen piirin ihmisiä, voi olla kusessa sen löytymisen kanssa.

        Mulle esim. olis vaikeeta löytää kumppania, vaikken ole mitään transitioita läpi käynyt enkä käy, kun haluan kumppaniksi sen ihmisen jonka haluan. Ja jos hän ei halua mua, en toistakaan huoli kunnes vastaan tulee sellainen, jonka aivan oikeasti haluan.

        Olen vaikea tapaus heterona, vaikea tapaus bissenä, vaikea tapaus kun haluan kenet haluan. :)

        Ketä en halua, en halua.

        Olis tietysti helpompaa, jos pystyis hyväksyy mitä on syntymässä saatu. Mutta se rauha oman mielen kanssa menee kaiken edelle, se pitää löytää ja aina se ei riitä, että hyväksyy olemassa olevan sellaisenaan.

        Stereotyyppisestä ajattelusta tarttis päästä eroon. Lokeroista missä sukupuoliasiat pakotetaan tiettyyn kroppaan.

        Ihminen voi olla "marginaaleissa" eri tavalla, myös heteronormatiivisesti käyttäytyvät, mikä vaikuttaa kumppanin tai oikean kumppanin löytämiseen. "Marginaaleihin" kun vielä lisää sen, että on valikoiva muutenkin, ei ole mikään helppo yhtälö. Toisaalta ei tarvitse kuitenkaan onnistua periaatteessa kuin kerran. Ymmärrän hyvin tuon kumppanin löytymiseen löytyvän haasteen erilaisista lähtökohdista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haluat mitä haluat Lillistä et saa. 🌸

        Onko hän varattu sinulle?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Onko hän varattu sinulle?

        Lillis on hetero suatana on lesbo. Epäselvää?🌸


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lillis on hetero suatana on lesbo. Epäselvää?🌸

        Tuo pillu tuossa viestin lopussa on jotenkin häiritsevä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lillis on hetero suatana on lesbo. Epäselvää?🌸

        Tuo on jo loukkaavaa kommentointia toista kohtaan. Hän on heterosuhteessa elävä ja heteronormatiivisesti käyttäytyvä bi-mielinen nainen (niin kuin aika moni muukin nainen on). En nyt muista, miten tarkalleen määrittelee itsensä mutta jotain tuon suuntaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on jo loukkaavaa kommentointia toista kohtaan. Hän on heterosuhteessa elävä ja heteronormatiivisesti käyttäytyvä bi-mielinen nainen (niin kuin aika moni muukin nainen on). En nyt muista, miten tarkalleen määrittelee itsensä mutta jotain tuon suuntaista.

        Eipä näistä kannata kovin loukkaantua. Lähinnä huvittaa miten raskaasti joku ottaa viehtymiseni ihanaan Lilliin. :)


    • Anonyymi

      Olipa taas transfobista pohdiskelua. Oli autuaasti unohdettu että sukupuoli on eri asia kuin genitaalit. On erittäin transfobista jos toiselle ei anneta edes mahdollisuutta, kokeilisivat nyt edes kerran ja tekisivät sen jälkeen vasta päätelmiä. Huomaisivat että transseksuaalisuus räjäyttää seksin uudelle tasolle kuten se on jo tehnyt naisurheilun tuloksille.

      • Anonyymi

        Eivät heteroitakaan kaikki kiinnosta. Ei kenellekään tarvitse antaa mahdollisuutta, jos ko. ihminen ei kiinnosta - ei varsinkaan seksissä. Treffeille voi toki (ehkä) antaa mahdollisuuden, vaikkei niin hirveästi innostaisi. Vaan sitäkään ei ole pakko tehdä.


      • Anonyymi

        Eikö ne transnaiset sitten voi olla keskenään ja löytää toisistaan sen kumppanin, jos haluavat itseään ymmärtävän ja aidosti kumppaniksi hyväksyvän? Eikö sekin ole "transfobista" tuolla logiikalla, jos transnaiselle ei kelpaa toinen transnainen? Todella ristiriitaista.

        Ei kenenkään pidä suostua mihinkään "kokeiluun", jos ei oikeasti kiinnosta. Ketään ei voi myöskään painostaa mihinkään "kokeiluun". Sama oikeus sillä lesbonaisellakin on kieltäytyä toisista lesbonaisista, transnaisista tai bi-naisista. Yhtälailla hekin valitsevat niin kuin heterot ja saavat valita. Minä ainakin tässä asetun heidän puolelleen kuunnella itseään eikä toimia itseään vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät heteroitakaan kaikki kiinnosta. Ei kenellekään tarvitse antaa mahdollisuutta, jos ko. ihminen ei kiinnosta - ei varsinkaan seksissä. Treffeille voi toki (ehkä) antaa mahdollisuuden, vaikkei niin hirveästi innostaisi. Vaan sitäkään ei ole pakko tehdä.

        Ihan samaa mieltä. Itse ajattelen täsmälleen noin.


      • Anonyymi

        Totta. Musta tuntuu että kaikkia kiinnostaa enemmän seksi kun se fakta että tykkääksä oikeasti siitä henkilöstä vai et. Jos sä oikeasti pidät, silloin seksi ei ole ongelma, ihan sama mitä sieltä housuista löytyy. Avoimia ihmisiä ei näköjään nykypäivänä löydy xD
        Jos se muovid*ldo sieltä kaapin lokerosta tyydyttää enemmän nii mikäs siinä :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Musta tuntuu että kaikkia kiinnostaa enemmän seksi kun se fakta että tykkääksä oikeasti siitä henkilöstä vai et. Jos sä oikeasti pidät, silloin seksi ei ole ongelma, ihan sama mitä sieltä housuista löytyy. Avoimia ihmisiä ei näköjään nykypäivänä löydy xD
        Jos se muovid*ldo sieltä kaapin lokerosta tyydyttää enemmän nii mikäs siinä :)

        Niinpä. Oleellisinta on tykätä oikeasti ihmisestä, ehdottomasti. Kaikki muu on teoriaa sen jälkeen.


      • Suatana kirjoitti:

        Niinpä. Oleellisinta on tykätä oikeasti ihmisestä, ehdottomasti. Kaikki muu on teoriaa sen jälkeen.

        Mutta en kiistäis sitäkään, etteikö se mitä housuista löytyy voi olla tärkeää.

        Jos mä tunnen vetoa pilluun enkä pippeliin, niin kyllä silläkin väliä on. Vaikka poikkeus vahvistaisi säännön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Musta tuntuu että kaikkia kiinnostaa enemmän seksi kun se fakta että tykkääksä oikeasti siitä henkilöstä vai et. Jos sä oikeasti pidät, silloin seksi ei ole ongelma, ihan sama mitä sieltä housuista löytyy. Avoimia ihmisiä ei näköjään nykypäivänä löydy xD
        Jos se muovid*ldo sieltä kaapin lokerosta tyydyttää enemmän nii mikäs siinä :)

        Tiedätkö ... mä tunnen monenmonta naista, joista tykkään tosi paljon ihmisinä. Vaan näin heteronaisena mä en tunne minkäänlaista seksuaalista mielenkiintoa heitä kohtaan. Mua ei kiinnosta, vaikka osa on jopa ollut seksuaalisesti kiinnostuneita minusta. Olen joskus jopa yrittänyt huvikseni pyörittää tuota ajatuskulkua päässäni, mutta kun ei kiinnosta. Ei inhota, ei ällötä, ei aiheuta mitään voimakasta tunnetta. Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. En tiedä oletko koskaan kokeillut fantasioida ihmisestä, joka ei sua kiinnosta seksuaalisesti. Kannattaa ehkä kokeilla. Se(kin) tunne, kun ei vaan voisi vähempää kiinnostaa, on hyvä tuntea


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö ... mä tunnen monenmonta naista, joista tykkään tosi paljon ihmisinä. Vaan näin heteronaisena mä en tunne minkäänlaista seksuaalista mielenkiintoa heitä kohtaan. Mua ei kiinnosta, vaikka osa on jopa ollut seksuaalisesti kiinnostuneita minusta. Olen joskus jopa yrittänyt huvikseni pyörittää tuota ajatuskulkua päässäni, mutta kun ei kiinnosta. Ei inhota, ei ällötä, ei aiheuta mitään voimakasta tunnetta. Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. En tiedä oletko koskaan kokeillut fantasioida ihmisestä, joka ei sua kiinnosta seksuaalisesti. Kannattaa ehkä kokeilla. Se(kin) tunne, kun ei vaan voisi vähempää kiinnostaa, on hyvä tuntea

        Sama tunne, kun mulla suurinta osaa miehiä kohtaan on ollut aina. Ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Ymmärrän hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö ... mä tunnen monenmonta naista, joista tykkään tosi paljon ihmisinä. Vaan näin heteronaisena mä en tunne minkäänlaista seksuaalista mielenkiintoa heitä kohtaan. Mua ei kiinnosta, vaikka osa on jopa ollut seksuaalisesti kiinnostuneita minusta. Olen joskus jopa yrittänyt huvikseni pyörittää tuota ajatuskulkua päässäni, mutta kun ei kiinnosta. Ei inhota, ei ällötä, ei aiheuta mitään voimakasta tunnetta. Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. En tiedä oletko koskaan kokeillut fantasioida ihmisestä, joka ei sua kiinnosta seksuaalisesti. Kannattaa ehkä kokeilla. Se(kin) tunne, kun ei vaan voisi vähempää kiinnostaa, on hyvä tuntea

        Tottakai jos ei kiinnosta niin sitten ei kiinnosta ei kukaan pakota. Mutta mä puhuin siitä jos tykkäät siitä henkilöstä paljon, ja laitat syyks sen ettet voi harrastaa seksiä sen kanssa.
        Tiiän ihmisiä ketkä on a-seksuaaleja ja ei halua seksiä ollenkaan suhteelta, mutta kuitenkin haluavat tyttö/poikaystävän, niin onko se loppujenlopuksi kaikkein tärkein asia?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Sama tunne, kun mulla suurinta osaa miehiä kohtaan on ollut aina. Ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Ymmärrän hyvin.

        No siis todella ja kun ei se ole asia, jolle voisi tehdä yhtään mitään. Maailma on täynnä tosi mukavia miehiäkin, joista mä pidän ihmisinä, mutta kun ei kiinnosta seksuaalisesti niin ei sille mahda mitään.

        Mä olen joskun mielessäni miettinytkin sitä, että jos mä kykenisin perustamaan parisuhteen pelkästään sille kivuudelle ja että yhdessä on ihan mukavaa ja keskustelut on mielenkiintosia, niin sellanen parisuhde olis aika helppo löytää. Pelkkään seksuaaliseen vetovoimaankin perustuva suhde olis suht helppo löytää, mutta sitä haluaisin vielä vähemmän. Mä olen niin vaativa ja nirso, että ne pitäis löytyä molemmat samasta paketista ja sellasia yksilöitä ei löydy ihan joka nurkalta.

        Ja mikä sitten oikeasti olisi reilua? Tässäkin muutama on sanonut, että pitäis antaa mahdollisuus. Jos minä vaikka en olis susta yhtään kiinnostunut, mutta sä olisit musta ja mä "antaisin mahdollisuuden", vaikka tiedän ettei mua kiinnosta. Kenen mielestä se oikeasti olisi reilua? Ehkä jonkun sellasen, joka haluais vaan kerran seksiä tmv. Itse en kuitenkaan pidä kovin reiluna, että antaisin toisen ihastua itseeni enemmän ja antaisin ns. toivoa, vaikka tietäisin ettei sitä oikeasti ole. Musta se olis epäreilua eikä reilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai jos ei kiinnosta niin sitten ei kiinnosta ei kukaan pakota. Mutta mä puhuin siitä jos tykkäät siitä henkilöstä paljon, ja laitat syyks sen ettet voi harrastaa seksiä sen kanssa.
        Tiiän ihmisiä ketkä on a-seksuaaleja ja ei halua seksiä ollenkaan suhteelta, mutta kuitenkin haluavat tyttö/poikaystävän, niin onko se loppujenlopuksi kaikkein tärkein asia?

        Kyllä mä tajusin tasan mistä puhuttiin. Sivusin sitä tossa aiemmassani viestissäni. Maailmassa on paljon miehiä, joista mä pidän ihmisinä, mutta ei se yksin riitä mulle parisuhteen pohjaksi. Kaveruuden tai ystävyyden pohjaksi kyllä, mutta ei parisuhteen. Minä tarvitsen myös sen seksuaalisen puolen, jotta lähtisin parisuhteeseen tai edes "antamaan mahdollisuuksia" siihen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siis todella ja kun ei se ole asia, jolle voisi tehdä yhtään mitään. Maailma on täynnä tosi mukavia miehiäkin, joista mä pidän ihmisinä, mutta kun ei kiinnosta seksuaalisesti niin ei sille mahda mitään.

        Mä olen joskun mielessäni miettinytkin sitä, että jos mä kykenisin perustamaan parisuhteen pelkästään sille kivuudelle ja että yhdessä on ihan mukavaa ja keskustelut on mielenkiintosia, niin sellanen parisuhde olis aika helppo löytää. Pelkkään seksuaaliseen vetovoimaankin perustuva suhde olis suht helppo löytää, mutta sitä haluaisin vielä vähemmän. Mä olen niin vaativa ja nirso, että ne pitäis löytyä molemmat samasta paketista ja sellasia yksilöitä ei löydy ihan joka nurkalta.

        Ja mikä sitten oikeasti olisi reilua? Tässäkin muutama on sanonut, että pitäis antaa mahdollisuus. Jos minä vaikka en olis susta yhtään kiinnostunut, mutta sä olisit musta ja mä "antaisin mahdollisuuden", vaikka tiedän ettei mua kiinnosta. Kenen mielestä se oikeasti olisi reilua? Ehkä jonkun sellasen, joka haluais vaan kerran seksiä tmv. Itse en kuitenkaan pidä kovin reiluna, että antaisin toisen ihastua itseeni enemmän ja antaisin ns. toivoa, vaikka tietäisin ettei sitä oikeasti ole. Musta se olis epäreilua eikä reilua.

        Totta, ymmärrän kaiken mitä sanot. Olen itse pitkälti samanlainen.

        En itsekkään antaisi mahdollisuutta ihmiselle joka ei kiinnosta. Eikä siinä ole mitään väärää.

        Vastaavasti taas ihminen joka kiinnostaa voi saada useitakin tilaisuuksia ja mahdollisuuksia, vaikkei edes aina ansaitsis niitä vaikkapa käytöksensä puolesta. Aivan kuten parisuhteissakin annetaan anteeksi ja uusia tilaisuuksia ihmiselle joka merkkaa jotain.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Totta, ymmärrän kaiken mitä sanot. Olen itse pitkälti samanlainen.

        En itsekkään antaisi mahdollisuutta ihmiselle joka ei kiinnosta. Eikä siinä ole mitään väärää.

        Vastaavasti taas ihminen joka kiinnostaa voi saada useitakin tilaisuuksia ja mahdollisuuksia, vaikkei edes aina ansaitsis niitä vaikkapa käytöksensä puolesta. Aivan kuten parisuhteissakin annetaan anteeksi ja uusia tilaisuuksia ihmiselle joka merkkaa jotain.

        Mä olen joskus pohtinutkin sitä, että miksi toisten yksilöiden on niin kovin vaikea ymmärtää tätä asiaa ja toisille se on selvää kuin pläkki. Mikähän on se ominaisuus tai ajattelutapa, joka saa olettamaan kaikkien muiden olevan itsen kanssa samanlaisia? Jos itselle vaikka ei seksi ole niin tärkeää niin he, joille se on tärkeää, ovat muka jotenkin pinnallisempia. Ihan ilman, että uhraa yhtään ajatusta kysymykselle miksi. Ja sama tietysti myös toisinpäin.

        Mä itse esim. olen aikanani ollut pitkään käytännössä seksittömässä parisuhteessa ja toinen mokoma kiinnostaa ku kilo kiviä. Se nyt on vaan minulle tärkeä ja oleellinen osa parisuhdetta. Toisaalta en myöskään halua henkisesti tylsää parisuhdetta.

        Joku ajattelee, että voihan vaikka keskustelun hakea jostain muualta. Voi toki, mutta itse en haluaisi luoda toiselle riittämättömyydentunteita ja täysin turhaa mustasukkaisuutta. Mun olis itsenikin paha olla sellasessa suhteessa. Tai toiset voivat ajatella, että jos toinen on vaikka aseksuaali ja toinen kaipaa seksiä niin voihan senkin saada muualta. Juu voi ja jollekin varmasti hyvä järjestely, mutta ei mulle. Mä olen uskollinen ja lojaali jo luonteeltani ja se tuntuis musta väärältä, vaikka siihen olis kuinka lupa. Sitäkin on tullut kokeiltua ja oltua avoimessa suhteessa, jossa en silti kiinnostunut muista. En vain halua ja siitä tulisi mulle paska olo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen joskus pohtinutkin sitä, että miksi toisten yksilöiden on niin kovin vaikea ymmärtää tätä asiaa ja toisille se on selvää kuin pläkki. Mikähän on se ominaisuus tai ajattelutapa, joka saa olettamaan kaikkien muiden olevan itsen kanssa samanlaisia? Jos itselle vaikka ei seksi ole niin tärkeää niin he, joille se on tärkeää, ovat muka jotenkin pinnallisempia. Ihan ilman, että uhraa yhtään ajatusta kysymykselle miksi. Ja sama tietysti myös toisinpäin.

        Mä itse esim. olen aikanani ollut pitkään käytännössä seksittömässä parisuhteessa ja toinen mokoma kiinnostaa ku kilo kiviä. Se nyt on vaan minulle tärkeä ja oleellinen osa parisuhdetta. Toisaalta en myöskään halua henkisesti tylsää parisuhdetta.

        Joku ajattelee, että voihan vaikka keskustelun hakea jostain muualta. Voi toki, mutta itse en haluaisi luoda toiselle riittämättömyydentunteita ja täysin turhaa mustasukkaisuutta. Mun olis itsenikin paha olla sellasessa suhteessa. Tai toiset voivat ajatella, että jos toinen on vaikka aseksuaali ja toinen kaipaa seksiä niin voihan senkin saada muualta. Juu voi ja jollekin varmasti hyvä järjestely, mutta ei mulle. Mä olen uskollinen ja lojaali jo luonteeltani ja se tuntuis musta väärältä, vaikka siihen olis kuinka lupa. Sitäkin on tullut kokeiltua ja oltua avoimessa suhteessa, jossa en silti kiinnostunut muista. En vain halua ja siitä tulisi mulle paska olo.

        Ihmiset on erilaisia. Pidetään muakin tiukkapipona, vaikkei mun arvoissa ja elämässä mikään liity tiukkapipoisuuteen.

        Mä vaan tunnen itseni ja tarpeeni ja mikä ei mulle käy, ei toimi.

        Toimisin toisin, jos se toisin tuntuis hyvälle. Mut kun ei tunnu.

        Niin se varmaan muillakin on?


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ihmiset on erilaisia. Pidetään muakin tiukkapipona, vaikkei mun arvoissa ja elämässä mikään liity tiukkapipoisuuteen.

        Mä vaan tunnen itseni ja tarpeeni ja mikä ei mulle käy, ei toimi.

        Toimisin toisin, jos se toisin tuntuis hyvälle. Mut kun ei tunnu.

        Niin se varmaan muillakin on?

        En tiedä miten se muilla menee. Monet tuntuvat tekevän asioita myös vasten tahtoaan ja koska sitä odotetaan. Se voi tietysti olla myös vain tunne.

        Itse en koe tarpeelliseksi varsinaisesti ymmärtää tunnetasolla miksi joku tekee jotain. Mulle riittää tietotason ymmärrys, vaikken ehkä kykenekään siihen samaistumaan. Ihmiset ovat erilaisia, pakko ei ole ja painostaminen on aina väärin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miten se muilla menee. Monet tuntuvat tekevän asioita myös vasten tahtoaan ja koska sitä odotetaan. Se voi tietysti olla myös vain tunne.

        Itse en koe tarpeelliseksi varsinaisesti ymmärtää tunnetasolla miksi joku tekee jotain. Mulle riittää tietotason ymmärrys, vaikken ehkä kykenekään siihen samaistumaan. Ihmiset ovat erilaisia, pakko ei ole ja painostaminen on aina väärin.

        Silloin kun ei tunne itseään haahuilee. Kaikkea pitää kokeilla ja helposti hurahtaa erilaisiin villityksiin muiden perässä.

        Siksi luulen, että sisin kertoo jos sitä kuuntelee mikä on oikein itselle. Jos kuuntelee omaa sisintään, ei muita.

        Samaistuminen taas on osa empatiaa, ei siltä välty vaikka kaikille se ei ole ominaista.

        Juu, painostaminen ei ole varsinkaan rakkaudessa hyvä asia.

        Täytyy lopetella. Puolison sukua tulee näillä näppäimillä 3-4 päiväksi majoitukseen. Tulee rankka loppuviikko. Mutta eiköhän siitä selvitä.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Silloin kun ei tunne itseään haahuilee. Kaikkea pitää kokeilla ja helposti hurahtaa erilaisiin villityksiin muiden perässä.

        Siksi luulen, että sisin kertoo jos sitä kuuntelee mikä on oikein itselle. Jos kuuntelee omaa sisintään, ei muita.

        Samaistuminen taas on osa empatiaa, ei siltä välty vaikka kaikille se ei ole ominaista.

        Juu, painostaminen ei ole varsinkaan rakkaudessa hyvä asia.

        Täytyy lopetella. Puolison sukua tulee näillä näppäimillä 3-4 päiväksi majoitukseen. Tulee rankka loppuviikko. Mutta eiköhän siitä selvitä.

        Sitä mäkinnen miettinyt, että onko se juuri tuota - ettei ole joutunut/päässyt tilanteeseen, jossa olisi ollut pakko opetella tuntemaan itseään. Jos ei oikein tunne itseään niin vaikea oikein tuntea muitakaan.

        Jeps, jaksamista ... vieraat ovat ihan kivoja, mutta osaa niistä olla vaivaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ne transnaiset sitten voi olla keskenään ja löytää toisistaan sen kumppanin, jos haluavat itseään ymmärtävän ja aidosti kumppaniksi hyväksyvän? Eikö sekin ole "transfobista" tuolla logiikalla, jos transnaiselle ei kelpaa toinen transnainen? Todella ristiriitaista.

        Ei kenenkään pidä suostua mihinkään "kokeiluun", jos ei oikeasti kiinnosta. Ketään ei voi myöskään painostaa mihinkään "kokeiluun". Sama oikeus sillä lesbonaisellakin on kieltäytyä toisista lesbonaisista, transnaisista tai bi-naisista. Yhtälailla hekin valitsevat niin kuin heterot ja saavat valita. Minä ainakin tässä asetun heidän puolelleen kuunnella itseään eikä toimia itseään vastaan.

        Transnaisethan voi löytää transmiehistäkin sen kumppanin tarvittaessa. Jos se pariutuminen on vaikeaa, kannattaa varmaan ensin sieltä oman yhteisön sisältä yrittää löytää "samankaltainen", jonka kanssa voi jakaa tuon transsukupuolisuuden, koska tuo ilman muuta vaikuttaa siihen pariutumiseen.

        Toisaalta samankaltaisuus sukupuoli-identiteetissä ja/tai seksuaali-identiteetissä tai ei vielä todellakaan riitä kenellekään ainoana ominaisuutena vaan tarvitaan aika paljon muutakin. Siihenkin toisaalta pitää jokaisen yksilön sukupuoli-identiteetistä ja/tai seksuaali-identiteetistä riippumatta valmistautua, että sitä kumppania ei välttämättä löydy ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Musta tuntuu että kaikkia kiinnostaa enemmän seksi kun se fakta että tykkääksä oikeasti siitä henkilöstä vai et. Jos sä oikeasti pidät, silloin seksi ei ole ongelma, ihan sama mitä sieltä housuista löytyy. Avoimia ihmisiä ei näköjään nykypäivänä löydy xD
        Jos se muovid*ldo sieltä kaapin lokerosta tyydyttää enemmän nii mikäs siinä :)

        Sivusta. Minä en harrastaisi seksiä kenenkään kanssa, josta en oikeasti pidä. Kyllähän se ihminen pitää kokonaisuutena hyväksyä ja kokonaisuutena viehättää, että edes päästää toisen iholle. Tuonhan pitäisi olla selvä kaikille.

        Ei se ole sama todellakaan monelle mitä sieltä housuista löytyy. Monille heteroille ja heteronormatiivisesti käyttäytyville cissukupuolisille, sieltä kumppanin housuista tulee löytyä vastakkaisen cissukupuolisen sukupuolielimet. Ihan sama toive on monella cissukupuolisella homoseksuaalilla ja bi-seksuaalilla; sieltä housuista tulee löytyä (joko) saman (tai vastakkaisen) cissukupuolisen jutskat sieltä housuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta. Minä en harrastaisi seksiä kenenkään kanssa, josta en oikeasti pidä. Kyllähän se ihminen pitää kokonaisuutena hyväksyä ja kokonaisuutena viehättää, että edes päästää toisen iholle. Tuonhan pitäisi olla selvä kaikille.

        Ei se ole sama todellakaan monelle mitä sieltä housuista löytyy. Monille heteroille ja heteronormatiivisesti käyttäytyville cissukupuolisille, sieltä kumppanin housuista tulee löytyä vastakkaisen cissukupuolisen sukupuolielimet. Ihan sama toive on monella cissukupuolisella homoseksuaalilla ja bi-seksuaalilla; sieltä housuista tulee löytyä (joko) saman (tai vastakkaisen) cissukupuolisen jutskat sieltä housuista.

        Tässä vielä käsitteen selitys.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Cissukupuolisuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Musta tuntuu että kaikkia kiinnostaa enemmän seksi kun se fakta että tykkääksä oikeasti siitä henkilöstä vai et. Jos sä oikeasti pidät, silloin seksi ei ole ongelma, ihan sama mitä sieltä housuista löytyy. Avoimia ihmisiä ei näköjään nykypäivänä löydy xD
        Jos se muovid*ldo sieltä kaapin lokerosta tyydyttää enemmän nii mikäs siinä :)

        Tossa aletaan olla jo aika lähellä sitä, että kohta joku vaatii, että kaikkien pitäisi kelvata kaikille sukupuolesta ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Toisille niillä sukuelimillä ei ole väliä, mutta toisille on.


    • Anonyymi

      Jos joku ei kykene hyväksymään biologista sukupuoltaan niin hänelle pitäisi tarjota terapiaa ja psykoosilääkitystä, ei silvontaa. Pelkkää mielisairauden uudelleen brändäystä koko transhupatus.

    • Anonyymi

      tosi vaikea aihe ees aloittaakin

      • Anonyymi

        Ei tässä mitään vaikeaa ole. Vasemmisto ei enää uskalla enää haastaa kapitalismia joten nyt keskittyvät ajamaan tätä fetissi-hömppää uudeksi uskonnoksi. Sääiksi käy näitä silvottuja, mielisairaita, reppanoita joita käyttävät hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä mitään vaikeaa ole. Vasemmisto ei enää uskalla enää haastaa kapitalismia joten nyt keskittyvät ajamaan tätä fetissi-hömppää uudeksi uskonnoksi. Sääiksi käy näitä silvottuja, mielisairaita, reppanoita joita käyttävät hyväksi.

        Ei Suomessa mitään kapitalismia ole.


    • Minusta ei tarvita mainita edes biologiaa... kyllä ihmisellä on oikeus kieltäytyä seksistä, vaikka sukupuolikin mätsäis seksuaalisuuden kanssa.

      Ihan täydellinen oman kropan ja elämänhallinta itselle.

      Esimerkiksi jos minä mietin itseäni, että joku niin täydellisesti itsensä ruumiillisesti naiseksi muuttanut, kuin vaan voi, tulisi, niin en välttämättä kuitenkaan häneen fyysisesti kiinnostuisi. Enkä henkisesti. Eikä se mitään fobiaa olisi.

      • Anonyymi

        Itsekin ajattelen tuolla tavalla. On kohteliasta sanoa itsestä kiinnostuneelle, että ei kiinnosta, ettei toinen jää roikkumaan. Kuitenkaan ei siinäkään vaiheessa tarvitse alkaa selittämään toiselle, miksi ei kiinnosta. Kiinnostusta ei voi vaan pakottaa; se joko on tai ei ole. Usein sitä alkuasetelmaa ei myöskään pysty muuttamaan. Ne on osittain tiedostamattomia prosesseja. Tietysti kiinnostus voi joissakin tapauksissa lähteä muusta kuin ensitapaamisesta ja kasvaa ystävyyden puolelta, silti tuossakin kohtaa molemminpuolinen kiinnostus tarvitaan ja molemminpuolinen viehätysvoima.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin ajattelen tuolla tavalla. On kohteliasta sanoa itsestä kiinnostuneelle, että ei kiinnosta, ettei toinen jää roikkumaan. Kuitenkaan ei siinäkään vaiheessa tarvitse alkaa selittämään toiselle, miksi ei kiinnosta. Kiinnostusta ei voi vaan pakottaa; se joko on tai ei ole. Usein sitä alkuasetelmaa ei myöskään pysty muuttamaan. Ne on osittain tiedostamattomia prosesseja. Tietysti kiinnostus voi joissakin tapauksissa lähteä muusta kuin ensitapaamisesta ja kasvaa ystävyyden puolelta, silti tuossakin kohtaa molemminpuolinen kiinnostus tarvitaan ja molemminpuolinen viehätysvoima.

        Niin, en minäkään mitään poissulje pelkästään luulon perusteella, mutta miellyttää pitää seksuaalisesti ja muutenkin, että seksi onnistuu.

        Ja vaikka seksikin onnistuisi, ei sekään virlä sano, että se toimisi ja tyydyttäisi.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Niin, en minäkään mitään poissulje pelkästään luulon perusteella, mutta miellyttää pitää seksuaalisesti ja muutenkin, että seksi onnistuu.

        Ja vaikka seksikin onnistuisi, ei sekään virlä sano, että se toimisi ja tyydyttäisi.

        Aika paljon pitää ulkoisesti ja sisäisesti toisen miellyttää, että voi edes ajatella päästävänsä ketään toista iholle olipa kysymys vastakkaisesta tai samasta sukupuolesta. Tietty syntymäsukupuoli ei siis täytä vielä tuota ehtoa todellakaan.

        Itseäni ei "korjausprosessin" läpikäyneet transihmiset (miehet tai naiset) vetoa kumppanimielessä. On vain aina ollut sellainen tunne, jota en nyt lähde enemmän erittelemään. Tietysti niin transihmisissä kuin cissukupuolisissa on sekä ulkoisesti ja että sisäisesti viehättäviä henkilöitä. Kaikki ihmiset on myös yhtä arvokkaita mutta jokainen toki saa päättää itse, kenet kelpuuttaa ja ketä. Olen aina kuitenkin halunnut kumppanikseni vain ja ainoastaan sellaisen henkilön, joka ei ole lähtenyt eikä lähde "korjailemaan" sukupuoltaan, että hyväksyy sen sukupuolen kanssa, johon on syntynyt. Voihan joillakin transihmisilläkin olla se kriteeri, että kumppanin tulee ehdottomasti olla toinen transihminen niin kuin monilla cissukupuolisillakin. Ei sitä tarvitse anteeksi pyydellä ja lähteä tekemään siinä itseään vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon pitää ulkoisesti ja sisäisesti toisen miellyttää, että voi edes ajatella päästävänsä ketään toista iholle olipa kysymys vastakkaisesta tai samasta sukupuolesta. Tietty syntymäsukupuoli ei siis täytä vielä tuota ehtoa todellakaan.

        Itseäni ei "korjausprosessin" läpikäyneet transihmiset (miehet tai naiset) vetoa kumppanimielessä. On vain aina ollut sellainen tunne, jota en nyt lähde enemmän erittelemään. Tietysti niin transihmisissä kuin cissukupuolisissa on sekä ulkoisesti ja että sisäisesti viehättäviä henkilöitä. Kaikki ihmiset on myös yhtä arvokkaita mutta jokainen toki saa päättää itse, kenet kelpuuttaa ja ketä. Olen aina kuitenkin halunnut kumppanikseni vain ja ainoastaan sellaisen henkilön, joka ei ole lähtenyt eikä lähde "korjailemaan" sukupuoltaan, että hyväksyy sen sukupuolen kanssa, johon on syntynyt. Voihan joillakin transihmisilläkin olla se kriteeri, että kumppanin tulee ehdottomasti olla toinen transihminen niin kuin monilla cissukupuolisillakin. Ei sitä tarvitse anteeksi pyydellä ja lähteä tekemään siinä itseään vastaan.

        *korjaus: "niin kuin monilla cissukupuolisillakin se kriteeri, että sen kumppanin tulee olla ehdottomasti toinen cissukupuolinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon pitää ulkoisesti ja sisäisesti toisen miellyttää, että voi edes ajatella päästävänsä ketään toista iholle olipa kysymys vastakkaisesta tai samasta sukupuolesta. Tietty syntymäsukupuoli ei siis täytä vielä tuota ehtoa todellakaan.

        Itseäni ei "korjausprosessin" läpikäyneet transihmiset (miehet tai naiset) vetoa kumppanimielessä. On vain aina ollut sellainen tunne, jota en nyt lähde enemmän erittelemään. Tietysti niin transihmisissä kuin cissukupuolisissa on sekä ulkoisesti ja että sisäisesti viehättäviä henkilöitä. Kaikki ihmiset on myös yhtä arvokkaita mutta jokainen toki saa päättää itse, kenet kelpuuttaa ja ketä. Olen aina kuitenkin halunnut kumppanikseni vain ja ainoastaan sellaisen henkilön, joka ei ole lähtenyt eikä lähde "korjailemaan" sukupuoltaan, että hyväksyy sen sukupuolen kanssa, johon on syntynyt. Voihan joillakin transihmisilläkin olla se kriteeri, että kumppanin tulee ehdottomasti olla toinen transihminen niin kuin monilla cissukupuolisillakin. Ei sitä tarvitse anteeksi pyydellä ja lähteä tekemään siinä itseään vastaan.

        Minäkin voisin olla yhtä ehdoton, mutten ole, kun ei ole vastaantullut kaikkea. 😀

        Never say never....😄


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Minäkin voisin olla yhtä ehdoton, mutten ole, kun ei ole vastaantullut kaikkea. 😀

        Never say never....😄

        Joissakin kohtaa sanon kyllä, että "ei ikinä". Ei ole minun kakkupala tuo juttu. Se voi olla kuitenkin jonkun muun kakkupala! ;D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joissakin kohtaa sanon kyllä, että "ei ikinä". Ei ole minun kakkupala tuo juttu. Se voi olla kuitenkin jonkun muun kakkupala! ;D

        Tuskin minullekaan vastaan tulee....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        *korjaus: "niin kuin monilla cissukupuolisillakin se kriteeri, että sen kumppanin tulee olla ehdottomasti toinen cissukupuolinen.

        Monilla on tuo kriteeri, vaikka se on aika turha. Itsellänikin oli "ehdottomasti", mutta olen jättänyt sen pois.

        Yksi ystävä (cisnainen) kertoi kerran innoissaan nähneensä kiehtovan ihmisen baarissa. "Ajattelin, että TUOLLA on hyvännäköinen MIES. Mutta tarkailtuani hieman en itseasiassa ollutkaan varma onko mies vai NAINEN, vai mikä? No, sama se, oli mikä oli, lähdin juttusille." Minusta tällainen on rennon avoin lähestymistapa. Yksi toinen ystävä (cismies) sanoi kerran, että kaikki meistä on pohjimmiltaan biseksuaaleja. Näin se voi olla. Mutta on helpointa olla tai ainakin näyttää ja sanoa olevansa hetero.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla on tuo kriteeri, vaikka se on aika turha. Itsellänikin oli "ehdottomasti", mutta olen jättänyt sen pois.

        Yksi ystävä (cisnainen) kertoi kerran innoissaan nähneensä kiehtovan ihmisen baarissa. "Ajattelin, että TUOLLA on hyvännäköinen MIES. Mutta tarkailtuani hieman en itseasiassa ollutkaan varma onko mies vai NAINEN, vai mikä? No, sama se, oli mikä oli, lähdin juttusille." Minusta tällainen on rennon avoin lähestymistapa. Yksi toinen ystävä (cismies) sanoi kerran, että kaikki meistä on pohjimmiltaan biseksuaaleja. Näin se voi olla. Mutta on helpointa olla tai ainakin näyttää ja sanoa olevansa hetero.

        - Sheena

        "Yksi toinen ystävä (cismies) sanoi kerran, että kaikki meistä on pohjimmiltaan biseksuaaleja. Näin se voi olla. Mutta on helpointa olla tai ainakin näyttää ja sanoa olevansa hetero."

        Tuo on itseasiassa aika törkeä yleistys ja loukkaa ihmiset itsemääräämisoikeutta. Jokainen on muka biseksuaali, tuntui itsestä ihan miltä vaan. Se on ihan yhtä törkeä kommentti, kuin väittää homoseksuaalisuuden olevan sairaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla on tuo kriteeri, vaikka se on aika turha. Itsellänikin oli "ehdottomasti", mutta olen jättänyt sen pois.

        Yksi ystävä (cisnainen) kertoi kerran innoissaan nähneensä kiehtovan ihmisen baarissa. "Ajattelin, että TUOLLA on hyvännäköinen MIES. Mutta tarkailtuani hieman en itseasiassa ollutkaan varma onko mies vai NAINEN, vai mikä? No, sama se, oli mikä oli, lähdin juttusille." Minusta tällainen on rennon avoin lähestymistapa. Yksi toinen ystävä (cismies) sanoi kerran, että kaikki meistä on pohjimmiltaan biseksuaaleja. Näin se voi olla. Mutta on helpointa olla tai ainakin näyttää ja sanoa olevansa hetero.

        - Sheena

        Tuohon suuntaanko on ihan ok loukata ihmisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla on tuo kriteeri, vaikka se on aika turha. Itsellänikin oli "ehdottomasti", mutta olen jättänyt sen pois.

        Yksi ystävä (cisnainen) kertoi kerran innoissaan nähneensä kiehtovan ihmisen baarissa. "Ajattelin, että TUOLLA on hyvännäköinen MIES. Mutta tarkailtuani hieman en itseasiassa ollutkaan varma onko mies vai NAINEN, vai mikä? No, sama se, oli mikä oli, lähdin juttusille." Minusta tällainen on rennon avoin lähestymistapa. Yksi toinen ystävä (cismies) sanoi kerran, että kaikki meistä on pohjimmiltaan biseksuaaleja. Näin se voi olla. Mutta on helpointa olla tai ainakin näyttää ja sanoa olevansa hetero.

        - Sheena

        Jotkut transihmiset voivat olla fyysisesti viehättäviä siinä missä jotkut cissukupuolisetkin. Kaikki transihmiset eivät ole fyysisesti viehättäviä niin kuin eivät kaikki cissukupuolisetkaan. Sukupuoli-identiteetti tai "korjaukset" ei määritä fyysisen viehättävyyden tasoa. Ihan sama sisäisten ominaisuuksien kanssa molemmilla.

        Jos ihminen tuntee ja tietää oman seksuaali-identiteettinsä, hän luultavasti on sitä pohtinut ja vetänyt rajat sen perusteella jo ennen kuin ketään lähestyy tai lähestyy sen mukaan, missä ne omat rajat kulkee. Kyllä minä neuvoisin olemaan rehellinen itselleen eikä toimimaan itseään vastaan. Tietysti joskus ne rajat voi muuttua tai ne voi elää. Biseksuaalisuus liittyy seksuaali-identiteettiin sukupuoli-identiteetistä riippumatta ja toki jotkut biseksuaalit voivat kelpuuttaa puolisokseen transihmisen mutta se ei ole mikään automaatio, että kaikki bi-seksuaaliset niin tekisivät tai olisivat avoimia sille asialle. Kyllä itselläni on sellainen mutu, että biseksuaalit nimenomaan ovat kiinnostuneet pääsääntöisesti joko cissukupuolisista naisista tai miehistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut transihmiset voivat olla fyysisesti viehättäviä siinä missä jotkut cissukupuolisetkin. Kaikki transihmiset eivät ole fyysisesti viehättäviä niin kuin eivät kaikki cissukupuolisetkaan. Sukupuoli-identiteetti tai "korjaukset" ei määritä fyysisen viehättävyyden tasoa. Ihan sama sisäisten ominaisuuksien kanssa molemmilla.

        Jos ihminen tuntee ja tietää oman seksuaali-identiteettinsä, hän luultavasti on sitä pohtinut ja vetänyt rajat sen perusteella jo ennen kuin ketään lähestyy tai lähestyy sen mukaan, missä ne omat rajat kulkee. Kyllä minä neuvoisin olemaan rehellinen itselleen eikä toimimaan itseään vastaan. Tietysti joskus ne rajat voi muuttua tai ne voi elää. Biseksuaalisuus liittyy seksuaali-identiteettiin sukupuoli-identiteetistä riippumatta ja toki jotkut biseksuaalit voivat kelpuuttaa puolisokseen transihmisen mutta se ei ole mikään automaatio, että kaikki bi-seksuaaliset niin tekisivät tai olisivat avoimia sille asialle. Kyllä itselläni on sellainen mutu, että biseksuaalit nimenomaan ovat kiinnostuneet pääsääntöisesti joko cissukupuolisista naisista tai miehistä.

        Pieni jatko tähän. Itse ajattelen, että biologisia sukupuolia on vain kaksi ja sen voi sitten kromosomitasolta vaikka tarkastaa, jos sen kanssa on jotain epäilystä. En mene tässä kohtaa inter-sukupuolisuuteen, se on eri asia kuin transsukupuolisuus. Transsukupuolisista suurin osa ellei kaikki ovat joko miehen tai naisen kehoon syntyneitä ja heillä on jomman kumman kromosomit. En tiedä, mikä intersukupuolisten osuus on transsukupuolisissa.

        Ihminen voi sitten itse kokea sisimmässään olevansa muuta kuin syntymä- tai genettistä sukupuoltaan. Tuollaiseen tulee saada apua, jos se aiheuttaa ahdistusta ja jos kokee, että ei pysty elämään syntymäsukupuolessa. Moni varmaan saisi keskusteluavusta jo ne välineet hyväksyä sen syntymä- tai geneettisen sukupuolensa ilman tarvetta mennä "korjaamaan" sitä sukupuoltaan. Sukupuolten sisällä myös sitä sukupuolisuuttaan, vaikka vastakkaiselle sukupuoliselle ominaisella tavalla, saa vapaasti toteuttaa, miten kokee itselleen luontevaksi. Tuossa kohtaa ne rajat ovat olleet liian kapeat sekä miehille että naisille vuosituhansia tai satoja. Onneksi tuo on muuttunut. Saa olla feminiininen mies ihan vapaasti, jos niin kokee, tai saa olla maskuliininen nainen, jos sen kokee omakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut transihmiset voivat olla fyysisesti viehättäviä siinä missä jotkut cissukupuolisetkin. Kaikki transihmiset eivät ole fyysisesti viehättäviä niin kuin eivät kaikki cissukupuolisetkaan. Sukupuoli-identiteetti tai "korjaukset" ei määritä fyysisen viehättävyyden tasoa. Ihan sama sisäisten ominaisuuksien kanssa molemmilla.

        Jos ihminen tuntee ja tietää oman seksuaali-identiteettinsä, hän luultavasti on sitä pohtinut ja vetänyt rajat sen perusteella jo ennen kuin ketään lähestyy tai lähestyy sen mukaan, missä ne omat rajat kulkee. Kyllä minä neuvoisin olemaan rehellinen itselleen eikä toimimaan itseään vastaan. Tietysti joskus ne rajat voi muuttua tai ne voi elää. Biseksuaalisuus liittyy seksuaali-identiteettiin sukupuoli-identiteetistä riippumatta ja toki jotkut biseksuaalit voivat kelpuuttaa puolisokseen transihmisen mutta se ei ole mikään automaatio, että kaikki bi-seksuaaliset niin tekisivät tai olisivat avoimia sille asialle. Kyllä itselläni on sellainen mutu, että biseksuaalit nimenomaan ovat kiinnostuneet pääsääntöisesti joko cissukupuolisista naisista tai miehistä.

        Kolmas lisäys. Ehkä tässä kohtaa tulisi puhua "vanhan liiton biseksuaaleista". Rajat ne on joillakin bi-ihmisilläkin! ;D ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut transihmiset voivat olla fyysisesti viehättäviä siinä missä jotkut cissukupuolisetkin. Kaikki transihmiset eivät ole fyysisesti viehättäviä niin kuin eivät kaikki cissukupuolisetkaan. Sukupuoli-identiteetti tai "korjaukset" ei määritä fyysisen viehättävyyden tasoa. Ihan sama sisäisten ominaisuuksien kanssa molemmilla.

        Jos ihminen tuntee ja tietää oman seksuaali-identiteettinsä, hän luultavasti on sitä pohtinut ja vetänyt rajat sen perusteella jo ennen kuin ketään lähestyy tai lähestyy sen mukaan, missä ne omat rajat kulkee. Kyllä minä neuvoisin olemaan rehellinen itselleen eikä toimimaan itseään vastaan. Tietysti joskus ne rajat voi muuttua tai ne voi elää. Biseksuaalisuus liittyy seksuaali-identiteettiin sukupuoli-identiteetistä riippumatta ja toki jotkut biseksuaalit voivat kelpuuttaa puolisokseen transihmisen mutta se ei ole mikään automaatio, että kaikki bi-seksuaaliset niin tekisivät tai olisivat avoimia sille asialle. Kyllä itselläni on sellainen mutu, että biseksuaalit nimenomaan ovat kiinnostuneet pääsääntöisesti joko cissukupuolisista naisista tai miehistä.

        ohta suatannasta vaimo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ohta suatannasta vaimo

        Hän on jo toisen (avo)vaimo ja minä (nainen) etsin parisuhdetta miehen kanssa. ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissakin kohtaa sanon kyllä, että "ei ikinä". Ei ole minun kakkupala tuo juttu. Se voi olla kuitenkin jonkun muun kakkupala! ;D

        Käytin tuossa muuten vahingossa väärää ilmaisua, tarkoitin siis, että ei ole minun "teekuppi" (cup of tea) tuo juttu. Kakkupalahan (piece of cake) liittyi jonkun asian helppouteen. Ihana engkelismannien kieli! ;D


    • Anonyymi

      Pelottava tapaaminen jos sairwawnhoitan luokse otttasmsarokot

    • Kaikenlainen painostaminen, jota vinoutuneet ideologiat tuottavat, on ehdottomasti hylättävä. Ihmisellä on täydelleen vapaus valita seksikumppaninsa, eikä siihen ole kolmannella osapuolella mitään sananvaltaa.

      Transväki on ollut syvästi syrjittyä, mutta he eivät silti ole vapaita ihmisen kelvottomimmasta ominaisuudesta, syrjimishalusta. Kannattanee lukea lordi Bertrand Russellin essee Sorrettujen hyveellisyydestä, kirjasta Filosofiaa jokamiehelle ja muita esseitä.

      https://joklaaja.blogspot.com/2019/12/bertrand-russell-filosofiaa.html

      Jotkut tällä palstalla sortuvat myös toiseen erehdykseen. Esittävät varmoja mielipiteitä transseksuaalisuudesta, vaikka eivät ole sitä itse kokeneet.

      • Seksuaalisuudesta vai sukupuolisuudesta?


      • Suatana kirjoitti:

        Seksuaalisuudesta vai sukupuolisuudesta?

        Ihan miten vain, kunhan ei painosta.


      • kynä.mi kirjoitti:

        Ihan miten vain, kunhan ei painosta.

        Okei.


    • Anonyymi

      Olen pannut transua perseeseen. Ei tuntunut homoilulta.

      • Anonyymi

        Oli se sitä silti!


    • Anonyymi

      Ei minua heteronaisena haittaisi seurustella transmiehen kanssa. Päinvastoin, hän saattaisi olla hyvinkin ymmärtäväisempi verrattuna cis- mieheen.

      • Anonyymi

        Täällä ilmoittautuu yksi nainen, joka seurustelee sydämellisen transmiehen kanssa!


    • Anonyymi

      Noissa tekstissä kuvailluissa tilanteissa ongelmana oli aivan jokin muu kuin biologian osuus sukupuolessa ja seksissä. Yleisellä tasolla siis.

      Ongelmana oli pakottaminen. Se ei riipu biologiasta eikä sukupuolesta.

      Mutta monet konservatiivit, jotka eivät pidä ei-binäärisistä jutuista, samoin kuin tuo kolumnin kirjoittaja, pitävät ongelmana mielellään transseksuaalisuutta.

      🦄

      • Oli siinä kyllä se pointti, että miehet ovat todennäköisempiä painostamaan seksiin ja raiskaamaan; Olkoonkin sitten transnaisia.


      • Anonyymi

        Transsukupuolisuus. Seksuaalisuus on seksuaalisuus.

        "Setan sivuilla sanotaan, että transsukupuolisille on tärkeintä tulla kohdatuksi ja nähdyksi nimenomaan naisina tai miehinä".

        Kohdatuksi ja nähdyksi kyllä, pointti tuossa on se, että jokaisen itsemäärittelyä tulee kunnioittaa. Yleisesti ottaen, vaikkapa kadulla kävellessä ei voi varmasti tietää tuleeko siinä nyt mies- vai naisoletettuja vastaan. Vastaantulijaa voi vaikkapa pitää miehenä, mutta asia ei välttämättä ole niin. Transmiehellä voi olla joko miehen sukupuolielimet tai sitten ei. Sama transnaisella toisinpäin. Joku näyttää ulospäin mieheltä, mutta hän onkin muusukupuolinen. Kadulla voi myös tulla vastaan kaunis nainen, mutta hän onkin mies, ja vielä hetero.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transsukupuolisuus. Seksuaalisuus on seksuaalisuus.

        "Setan sivuilla sanotaan, että transsukupuolisille on tärkeintä tulla kohdatuksi ja nähdyksi nimenomaan naisina tai miehinä".

        Kohdatuksi ja nähdyksi kyllä, pointti tuossa on se, että jokaisen itsemäärittelyä tulee kunnioittaa. Yleisesti ottaen, vaikkapa kadulla kävellessä ei voi varmasti tietää tuleeko siinä nyt mies- vai naisoletettuja vastaan. Vastaantulijaa voi vaikkapa pitää miehenä, mutta asia ei välttämättä ole niin. Transmiehellä voi olla joko miehen sukupuolielimet tai sitten ei. Sama transnaisella toisinpäin. Joku näyttää ulospäin mieheltä, mutta hän onkin muusukupuolinen. Kadulla voi myös tulla vastaan kaunis nainen, mutta hän onkin mies, ja vielä hetero.

        - Sheena

        Ihmistä ja hänen itsemääräämisoikeuttaan lienee mahdollista kunnioittaa myös olematta hänestä seksuaalisesti kiinnostunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transsukupuolisuus. Seksuaalisuus on seksuaalisuus.

        "Setan sivuilla sanotaan, että transsukupuolisille on tärkeintä tulla kohdatuksi ja nähdyksi nimenomaan naisina tai miehinä".

        Kohdatuksi ja nähdyksi kyllä, pointti tuossa on se, että jokaisen itsemäärittelyä tulee kunnioittaa. Yleisesti ottaen, vaikkapa kadulla kävellessä ei voi varmasti tietää tuleeko siinä nyt mies- vai naisoletettuja vastaan. Vastaantulijaa voi vaikkapa pitää miehenä, mutta asia ei välttämättä ole niin. Transmiehellä voi olla joko miehen sukupuolielimet tai sitten ei. Sama transnaisella toisinpäin. Joku näyttää ulospäin mieheltä, mutta hän onkin muusukupuolinen. Kadulla voi myös tulla vastaan kaunis nainen, mutta hän onkin mies, ja vielä hetero.

        - Sheena

        Kiitos että korjasit virheellisen sanavalintani.

        "Kohdatuksi ja nähdyksi kyllä, pointti tuossa on se, että jokaisen itsemäärittelyä tulee kunnioittaa."

        Kyllä, itsemäärittelyä tulee kunnioittaa, mutta mielestäni tuossa kolumnissa kuvatuissa tilanteissa suurin loukkaus oli itsemääräämisoikeiden loukkaus niitä lesbonaisia kohtaan, jotka eivät saaneet vapaasti valita seuraansa. Tosiasia on, että yksityiselämässään ihminen saa valita seuransa juuri niin epäoikeudenmukaisin kriteerein kuin itse haluaa. Organisaatioiden päätöksenteossa asia on tietysti toisin.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos että korjasit virheellisen sanavalintani.

        "Kohdatuksi ja nähdyksi kyllä, pointti tuossa on se, että jokaisen itsemäärittelyä tulee kunnioittaa."

        Kyllä, itsemäärittelyä tulee kunnioittaa, mutta mielestäni tuossa kolumnissa kuvatuissa tilanteissa suurin loukkaus oli itsemääräämisoikeiden loukkaus niitä lesbonaisia kohtaan, jotka eivät saaneet vapaasti valita seuraansa. Tosiasia on, että yksityiselämässään ihminen saa valita seuransa juuri niin epäoikeudenmukaisin kriteerein kuin itse haluaa. Organisaatioiden päätöksenteossa asia on tietysti toisin.

        🦄

        "tuossa kolumnissa kuvatuissa tilanteissa suurin loukkaus oli itsemääräämisoikeiden loukkaus niitä lesbonaisia kohtaan, jotka eivät saaneet vapaasti valita seuraansa"

        Täysin samaa mieltä. Yhteiskunnan tulee olla tasa-arvoinen ja kunnioittaa jokaisen jäsenensä ihmisoikeuksia. Organisaatioiden tulisi toimia samoin, ainakin mikäli tuo niiden agendaan liittyy.

        Sen sijaan yksittäinen ihminen saa olla omassa henkilökohtaisessa parinvalinnassaan juuri niin syrjivä ja nurkkakuntainen kuin hän haluaa. Kenelläkään yksittäisellä ihmisellä ei ole mitään velvollisuutta analysoida tai selittää auki oman parinvalintansa kriteerejä, saati sitten muuttaa niitä muiden mieliksi.


    • Anonyymi

      Hesarin artikkelissa ei ollut kyse biologiasta, sukupuolesta tai seksistä, vaan yksinomaan toisten ihmisten häirinnästä.

      "OLIN luullut itsestään selväksi, että jokaiselle kuuluu täydellinen vapaus kieltäytyä seksistä kenen tahansa kanssa. BBC:n mukaan jopa Britannian suurin LBGT-järjestö Stonewall opastaa silti pohtimaan, ohjaavatko ennakkoluulot mieltymyksiäsi, jos huomaat sulkevasi pois deittikumppaneista kokonaisia ihmisryhmiä kuten toisen väriset, lihavat, vammaiset tai transihmiset."

      Tismalleen, kaikilla on vapaus kieltäytyä seksistä. Jokaisen kannattaisi tosiaan myös miettiä ohjaako itse omaa elämäänsä, vai antaako ennakkoluulojen ohjata.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Ongelmaksi muodostuu se, että miten ennakkoluulo lopulta määritellään ja mistä sen voi varmaksi tunnistaa. Ja entä jos tuo johtuukin ennakkoluulosta, mutta on täysin tyytyväinen tilanteeseen? Kaikilla ihmisillä lienee ennakkoluuloja ja moni on ihan tietoinen ennakkoluuloistaan. Vaikkapa kaikki brändien maineet ovat ihan puhtaasti ennakkoluuloistamme riippuvaisia. Ennakkoluulo voi olla myös positiivinen kuvitelma. Valtaosa asioista on myös sellaisia, että kaikkeen tottuu ja oppii lopulta pitämäänkin. Aika moni esimerkiksi vaatii lapsia maistamaan kaikkia ruokia, vaikka ennakkoluulo olisi mikä. Missä kohtaa menee se raja, jossa voisimme viimein lopettaa vaatimasta ihmisiä luopumaan ennakkoluuloistaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmaksi muodostuu se, että miten ennakkoluulo lopulta määritellään ja mistä sen voi varmaksi tunnistaa. Ja entä jos tuo johtuukin ennakkoluulosta, mutta on täysin tyytyväinen tilanteeseen? Kaikilla ihmisillä lienee ennakkoluuloja ja moni on ihan tietoinen ennakkoluuloistaan. Vaikkapa kaikki brändien maineet ovat ihan puhtaasti ennakkoluuloistamme riippuvaisia. Ennakkoluulo voi olla myös positiivinen kuvitelma. Valtaosa asioista on myös sellaisia, että kaikkeen tottuu ja oppii lopulta pitämäänkin. Aika moni esimerkiksi vaatii lapsia maistamaan kaikkia ruokia, vaikka ennakkoluulo olisi mikä. Missä kohtaa menee se raja, jossa voisimme viimein lopettaa vaatimasta ihmisiä luopumaan ennakkoluuloistaan?

        Aika tuo tunne mullekin tosta jutusta tuli. Missä menee raja? Tuleeko rajaa koskaan vastaan? Pitääkö kaikkea kohta kokeilla vähintään se sata kertaa, jotta voi sanoa tykkääkö?

        Mä ymmärrän kyllä oikein hyvin sen ajatuksen tossa tuon taustalla. Ymmärrän myös sen, että ennakkoluulojaan on hyvä haastaa. Vaan missä kohtaa on oikeasti se raja, jossa saisi vapaasti olla, ilman syytösiä ennakkoluuloista ja erilaisita rasismeista ja syrjinnöistä? Ihmiseltä vaaditaan kohta jo aika paksua nahkaa uskaltaakseen sano EI kenellekään. Aina voi olla olla joku rasismi- ja ennakkoluulokortti hihassa, jolla sitten läimitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tuo tunne mullekin tosta jutusta tuli. Missä menee raja? Tuleeko rajaa koskaan vastaan? Pitääkö kaikkea kohta kokeilla vähintään se sata kertaa, jotta voi sanoa tykkääkö?

        Mä ymmärrän kyllä oikein hyvin sen ajatuksen tossa tuon taustalla. Ymmärrän myös sen, että ennakkoluulojaan on hyvä haastaa. Vaan missä kohtaa on oikeasti se raja, jossa saisi vapaasti olla, ilman syytösiä ennakkoluuloista ja erilaisita rasismeista ja syrjinnöistä? Ihmiseltä vaaditaan kohta jo aika paksua nahkaa uskaltaakseen sano EI kenellekään. Aina voi olla olla joku rasismi- ja ennakkoluulokortti hihassa, jolla sitten läimitään.

        Tuopa tuo juuri.

        Mäkin ymmärrän sen ajatuksen tossa taustalla. Mä itsekin kannatan seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia jne. Vaan ymmärrän erinomaisesti myös sen, jos/kun hyvin moni kokee tollaset "kaikkien pitäisi pohtia ohjaavatko ennakkoluulot jne." kommentit tuputtamiseksi.

        Ei, mun mielestä kenenkään ei tarvitse pohtia, jollei se tunnu itsestä tarpeelliselta. Mun ei tarvitse pohtia miksi en kiinnostu joistain ihmisistä, sillä en koe sitä tarpeelliseksi. Seksuaalisuus on niin herkkä aihe, että kenelläkään ei ole oikeutta esittää tollasia vaateita ja tuon tyyppiset viralliset kommentit nostaa kyllä itsellänikin niskavillat pystyyn kyseisen järjestön suhteen.

        On aivan eri asia vaatia itselleen samoja oikeuksia kuin muille - se on oikein. Kenenkään ei kuitenkaan tarvitse arvioida omaa seksuaalisuuttaan jonkun toisen hyväksi. Toi menee mun silmissäni asiattomaksi ja lisää taatusti just tollasia pakottamis- ja painostamisyrityksiä. Ei mikään ihme, että ghostaaminen vain yleistyy ja yleistyy kun kuka vaan voi tosiaan heitellä mitä vaan syrjintäsyytöksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmaksi muodostuu se, että miten ennakkoluulo lopulta määritellään ja mistä sen voi varmaksi tunnistaa. Ja entä jos tuo johtuukin ennakkoluulosta, mutta on täysin tyytyväinen tilanteeseen? Kaikilla ihmisillä lienee ennakkoluuloja ja moni on ihan tietoinen ennakkoluuloistaan. Vaikkapa kaikki brändien maineet ovat ihan puhtaasti ennakkoluuloistamme riippuvaisia. Ennakkoluulo voi olla myös positiivinen kuvitelma. Valtaosa asioista on myös sellaisia, että kaikkeen tottuu ja oppii lopulta pitämäänkin. Aika moni esimerkiksi vaatii lapsia maistamaan kaikkia ruokia, vaikka ennakkoluulo olisi mikä. Missä kohtaa menee se raja, jossa voisimme viimein lopettaa vaatimasta ihmisiä luopumaan ennakkoluuloistaan?

        Ennakkoluulo on virheellinen/joustamaton yleistys, josta seuraa vastenmielisyys jotain kohdetta, kuten transihmisiä, vammaisia, lihavia tai vaikkapa naisia/miehiä kohtaan.

        Ihmisoikeusasiat kuten sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen kohdistuvat syrjintä, väkivalta ym pitää lopettaa eikä se tapahdu muuten kuin lakimuutoksilla ja kovilla otteilla, sillä takana on niin kovat ennakkoluulot transihmisiä, homoja jne kohtaan, kuinka ollakaan, etenkin miehillä.

        Lapsella on luontainen taipumus vierastaa uusia ruokia. Se on henkiinjäämistä ja selviytymistä. "Valtaosa asioista on myös sellaisia, että kaikkeen tottuu ja oppii lopulta pitämäänkin." Mielestäni enemmän asenne kuin ennakkoluulo. Oli kumpi tahansa, niin kaikkeen ei totu eikä pidäkään tottua. Lapselle ei voi elämänsä turvaksi juuri enempää antaa kuin kaiken kyseenalaistamisen taidon. Se vaatii tietysti vanhemmalta paljon, jos hänen pitää perustella omat näkemyksensä ja sääntönsä lapselle - ja kaikenlisäksi pitää vielä niistä kiinni. Jos säännöt tuottavat pettymystä lapsella, niin häntä on kuunneltava j otettava pettymys vastaan. Mikäli säännöt kuten "kaikkea ruokaa on syötävä" tuottaa lapselle pelkoa, ahdistusta ja tuskaa, se on huono sääntö.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennakkoluulo on virheellinen/joustamaton yleistys, josta seuraa vastenmielisyys jotain kohdetta, kuten transihmisiä, vammaisia, lihavia tai vaikkapa naisia/miehiä kohtaan.

        Ihmisoikeusasiat kuten sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen kohdistuvat syrjintä, väkivalta ym pitää lopettaa eikä se tapahdu muuten kuin lakimuutoksilla ja kovilla otteilla, sillä takana on niin kovat ennakkoluulot transihmisiä, homoja jne kohtaan, kuinka ollakaan, etenkin miehillä.

        Lapsella on luontainen taipumus vierastaa uusia ruokia. Se on henkiinjäämistä ja selviytymistä. "Valtaosa asioista on myös sellaisia, että kaikkeen tottuu ja oppii lopulta pitämäänkin." Mielestäni enemmän asenne kuin ennakkoluulo. Oli kumpi tahansa, niin kaikkeen ei totu eikä pidäkään tottua. Lapselle ei voi elämänsä turvaksi juuri enempää antaa kuin kaiken kyseenalaistamisen taidon. Se vaatii tietysti vanhemmalta paljon, jos hänen pitää perustella omat näkemyksensä ja sääntönsä lapselle - ja kaikenlisäksi pitää vielä niistä kiinni. Jos säännöt tuottavat pettymystä lapsella, niin häntä on kuunneltava j otettava pettymys vastaan. Mikäli säännöt kuten "kaikkea ruokaa on syötävä" tuottaa lapselle pelkoa, ahdistusta ja tuskaa, se on huono sääntö.

        - Sheena

        "Ihmisoikeusasiat kuten sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen kohdistuvat syrjintä, väkivalta ym pitää lopettaa eikä se tapahdu muuten kuin lakimuutoksilla ja kovilla otteilla, sillä takana on niin kovat ennakkoluulot transihmisiä, homoja jne kohtaan, kuinka ollakaan, etenkin miehillä."

        Laeilla voidaan määrittää ihmisoikeudet ja ne tuleekin määrittää. Kaikilla pitäisi olla yhtenäiset ihmisoikeudet. Seksi ja parisuhde eivät kuulu ihmisoikeuksiin yhtään sen enempää transsukupuolisten, kuin vaikka palstapoikien kohdalla.


    • Anonyymi

      Feminismi ja transgender

      -"trans-exclusionary radical feminists" or its abbreviation, TERFs. "trans-naiset eivät ole naisia" Näkemys ollut vaikutusvaltainen Isossa-Britanniassa.

      Kolmannen aallon feministit nähneet trans-oikeudet osaksi feminismiä. Judith Butler vaati kyseenalaistamaan genderin naisten vapauttamisen nimissä. Tätä Transhyväksyntä edistää.

      , ja myös neljäs aalto pitänyt intersektionaalisen feminismin erottamattomana osana näitä. Esim. McKinnon viittaa de beauvoirin "tulemiseen naiseksi" ja sanoo että kuka tahansa joka identifioi itsensä naiseksi, haluaa olla nainen, elää naisena, on minulle nainen"

      Terf, siis gender-kriittiset, "biologinen sukupuoli on todellinen, tärkeä ja peruuttamaton", eivät pidä transnaisia naisina. Syytetty transfoobisiksi. Ei juurikaan kannatusta akateemisessa maailmassa, mutta Isossa-Britanniassa olleet suht näkyviä. Esim Material Girls, Why reality matters for feminism, Kathleen stock

      Myös transfeminismi


      https://en.wikipedia.org/wiki/Feminist_views_on_transgender_topics

      • Anonyymi

        vielä ed, siis eng wiki

        Filosofi Stock nähnyt gender-kriittisten kritisoivan genderiä sosiaalisten stereotypioiden mielessä......Kapinoivan gender-identiteettiteorian implisiittistä oletusta vastaan, että mikä tekee ihmisestä naisen/miehen, on tunne....ja tämä tunne voi pohjimmiltaan olla vain biologiseen sukupuoleen yhdistettyjen rajoittavien ja vahingollisten stereotyyppien soveltuvuutta itseen"

        The philosopher Kathleen Stock described those whom she described as gender-critical feminists as being critics of gender in the sense of social stereotypes, writing that: "Gender-critical feminists particularly rebel against the idea, implicit in gender identity theory, that what makes you a woman or a man is a feeling. As far as they are concerned, this feeling could only be, deep down, about the applicability of restrictive and damaging sex-associated stereotypes to yourself".[3]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vielä ed, siis eng wiki

        Filosofi Stock nähnyt gender-kriittisten kritisoivan genderiä sosiaalisten stereotypioiden mielessä......Kapinoivan gender-identiteettiteorian implisiittistä oletusta vastaan, että mikä tekee ihmisestä naisen/miehen, on tunne....ja tämä tunne voi pohjimmiltaan olla vain biologiseen sukupuoleen yhdistettyjen rajoittavien ja vahingollisten stereotyyppien soveltuvuutta itseen"

        The philosopher Kathleen Stock described those whom she described as gender-critical feminists as being critics of gender in the sense of social stereotypes, writing that: "Gender-critical feminists particularly rebel against the idea, implicit in gender identity theory, that what makes you a woman or a man is a feeling. As far as they are concerned, this feeling could only be, deep down, about the applicability of restrictive and damaging sex-associated stereotypes to yourself".[3]

        Vielä ed eng wiki

        Jotkut gender-kriittiset liittoutuneet konservatiivisten ryhmien kanssa propagoidakseen transihmisten oikeuksia vastaan Yhdysvalloissa ja Iso-Britanniassa, Australiassa.
        ]
        Yhdysvalloissa kristilliset oikeistoryhmät pyrkineet heikentämään näin liittolaissuhteita transihmisten ja LGBT ihmisten välillä. Ollut osa isompaa strategiaa.


    • Anonyymi

      Jos kehittää tyttöjen kanssa sellaisen pelin jossa autoilija on eläin, eli puoli-elukka :E

    • Anonyymi

      Huh huh ...

      Mä olen aina ajatellut, että ei ole mun asiani hyväksyä tai olla hyväksymättä. Musta ihminen on mitä on ja se ei vaikuta mun suhtautumiseeni häneen. En ole koskaan kokenut olevani suvaitsevainen, vaan mulle on itsestäänselvää, että ihminen saa olla mitä on.

      Vaan nyt täytyy sanoa, että mulla nousi niskavillat pystyyn noiden tiettyjen järjestöjen suhteen. Minulla ja minun kaltaisillani on myös täysi itsemääräämisoikeus omaan seksuaalisuuteemme. Sen pitäisi olla rikkomaton oikeus ihan jokaisen sukupuolen ja suuntautumisen kohdalla.

      Että erinomaista ... saatiin yksi hyvin vapaamielinen ihminen miettimään erittäin krittisesti. Saavutus sinänsä 😅

      • Anonyymi

        Itse juttelin joku vuosi sitten erään SETA:ssa jonkinmoisessa asemassa olevan ihmisen kanssa (en lähde avaamaan hänen henkilöyttään yhtään, joten turha kysyä) ja se keskustelu avasi minun silmiäni.

        Mä olen aina aiemmin ajatellut hyvin samalla tavalla kuin sä - ei ole mun asiani määritellä, hyväksyä tai olla hyväksymättä. Ne jutut ja kommentit, joita silloin kuulin oli kuitenkin oikeestaan hyvin lähellä henkistä raiskausta, vähintään pakottamista. Mä olin siinä ihan, että WTF. Olin pitänyt ko. ihmistä fiksuna jne. Mä tunnen paljon erilaisten seksuaalivähemistöjen edustajia ja se puhe oli musta ihan uskomatonta. Se ei muuttanut mun asenteitani yksittäisiä ihmisiä kohtaan, mutta järjestöjä kohtaan kyllä ja rajusti. Omaa itsemääräämisoikeutta ajetaan niin rajusti, että muiden oikeudet meinaavat unohtua.


    • Anonyymi

      Mjaa, enpä voisi kuvitella syyllistämisen/ painostamisen/ uhkailun tmv parantavan mahdollisuuksia paritella tai pariutua, oli mitä tahansa sukupuolta tai mitä tahansa preferenssejä.

      "Kun sä nyt tykkäät yhdestä korealaisesta niin sun täytyy automaattisesti tykätä kaikista muistakin aasialaisista tai olet aasialaisfobinen"

    • Anonyymi

      Luin myös BBC:n artikkelin myös mihin tuo HS:n juttu perustui.
      Tänään on twitterissä ollut aikamoisia hyökkäyksiä ja haukkumista hesarin jutun kirjoittanutta toimittajaa kohtaan. Ja ei, hyökkäykset sananvapautta kohtaan eivät ole tulleet tälläkään kertaa äärioikeistolta vaan heiltä jotka itseään niin kovasti kutsuvat liberaaleiksi ja suvaitsevaisiksi. Faktat ja biologia tekevät joillekin kipeää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      356
      4277
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      281
      2422
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1713
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1504
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1443
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1297
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1275
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      57
      1180
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1094
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      345
      1040
    Aihe