Boomeri-vahingon minimoiminen

Nimitellessään puolueen suurinta äänestäjäkuntaa boomereiksi pääministeri on tehnyt vahingon, jota ei voi korjata.

Puolueen tulisi minimoida vahinko. Ehdotan ylimääräistä puoluekokousta, joka valitsee puolueelle puheenjohtajan, josta tulee uusi pääministeri.

Lienee ainoa keino puolueen osoittaa olevansa tosissaan ja kunnioittavansa hyvinvointiyhteiskunnan rakentajien työtä.

46

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vitsi. vitsi, vitsi. Tosikko lohkasi vaan vitsin.

    • Anonyymi

      Marin on puolue ja puolue on Marin!

      • Anonyymi

        Marin on tyhmä lapsiaikuinen.


    • Anonyymi

      Boomer ei ollut vahinko, vaan oikea-aikainen vastaisku opposition tyhmille kohuille. Yhtään demari eläkeläistä ei ole loukkaantunut heitosta, sillä sehän osui oppositioon. Jaa mistä tiedän, no kun siitä oppositio vieläkin täällä itkee.

      • Anonyymi

        Minä olen demarieläkeläinen (Marinin lausunnon jälkeen tosin entinen) ja olen tyrmistynyt ja loukkaantunut Marinin ikärasistisesta ja loukkaavasta kielenkäytöstä. Äänestän seuraavissa vaaleissa Vasemmistoliittoa. Ehdokkaan valitsen pätevyyden, en iän perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen demarieläkeläinen (Marinin lausunnon jälkeen tosin entinen) ja olen tyrmistynyt ja loukkaantunut Marinin ikärasistisesta ja loukkaavasta kielenkäytöstä. Äänestän seuraavissa vaaleissa Vasemmistoliittoa. Ehdokkaan valitsen pätevyyden, en iän perusteella.

        Et siis ymmärtänyt boomer sanan merkitystä tässä asia yhteydessä, kyse eii ollut eläkeiästä, eikä piikki kohdistunut mitenkään ikään, vaan kalkeutuneisiin jämähtäneisiin ajatuksiin.
        Vasemmistoliitto on myös hyvä vaihtoehto, sillä heillä lähes samanlainen katsantokanta, mitä Demareilla. Pätevyyden perusteella tehty valinta on ihan ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärtänyt boomer sanan merkitystä tässä asia yhteydessä, kyse eii ollut eläkeiästä, eikä piikki kohdistunut mitenkään ikään, vaan kalkeutuneisiin jämähtäneisiin ajatuksiin.
        Vasemmistoliitto on myös hyvä vaihtoehto, sillä heillä lähes samanlainen katsantokanta, mitä Demareilla. Pätevyyden perusteella tehty valinta on ihan ok.

        Boomer (baby boomer) tarkoittaa ns. suuria ikäluokkia eli 1945-1965 syntyneitä. Meidän ikäluokassamme on paljon koulutettuja ja kielitaitoisia ihmisiä. Itse olen tohtori. Ja olen loukkaantunut. On ihan turhaa yrittää esittää valheellisia selityksiä. Parasta olisi vain pyytää anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Boomer (baby boomer) tarkoittaa ns. suuria ikäluokkia eli 1945-1965 syntyneitä. Meidän ikäluokassamme on paljon koulutettuja ja kielitaitoisia ihmisiä. Itse olen tohtori. Ja olen loukkaantunut. On ihan turhaa yrittää esittää valheellisia selityksiä. Parasta olisi vain pyytää anteeksi.

        Ja Vi..t sanon minä, boomer ei koskaan ole tarkoittanut ikää, korkeintaan boomerin ajatusmailmassa ehkä, jos kalkkiksessa joku ajatus vielä syntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Vi..t sanon minä, boomer ei koskaan ole tarkoittanut ikää, korkeintaan boomerin ajatusmailmassa ehkä, jos kalkkiksessa joku ajatus vielä syntyy.

        Hyvä, että hoet tuota, että boomer ei koskaan ole tarkoittanut ikää. Tämä on erittäin tärkeää, koska kukaan ei ole väittänyt sen tarkoittavan ikää. Joko olet pyytänyt ylläpitoa avaamaan tätä aihetta ja sinua varten oman palstan?

        Boomer tarkoittaa 1945-1965 syntyneitä.


    • Anonyymi

      Boomerilla ei ole ikärajaa, mutta pipo vaan kireällä ...

    • Anonyymi

      Melkoinen urakka selvittää kaikkien demarieläkeläisten mielipiteet, koska keski-ikä demareissa on 70 vuotta, työssäkäyviä 33 prosenttia. SDP on ikääntynein puolue joten tottakai puheenjohtajalla on oikeus paheksua johtamiaan boomereita, vai onko hänellä legimiteetti ohjeistaa kaikkien kansalaisten mielipiteitä, kuin prokuraattori?

      • Anonyymi

        Aika vähän työssäkäyviä demareita. Vihreiden työtätekevien osuus on alle 2%.


    • Anonyymi

      Tuomioja vetää kevyttä hölkkää kun Sanna yrittää pysyä perässä maksimitehoilla.

    • Anonyymi

      Kyllä se on oppositio joka tekonäyttelee mukamas loukkaantunutta ja maalittaa taas Marinia!

      YKSIKÄÄN SDP:n  piirijohtaja ei pitänyt julkaisua tietyn ikäluokan tai ihmisryhmän arvosteluna ja Marinilla on monen mielestä oikeus rennompaan ilmaisuun sosiaalisessa mediassa. ”En ymmärtänyt ollenkaan, mitä pilkkaa siinä olisi minua kohtaan, vaikka olen suuria ikäluokkia”, sanoo Kaakkois-Suomen sosiaalidemokraattien puheenjohtaja Hannu Repo.

      Roope Lehdon mukaan päivityksestä vaikuttavat eniten loukkaantuneet opposition jäsenet, jotka haluavat kääntää asian niin, että Marin arvostelisi Sdp:n ydinkannattaja­joukkoa eli iäkkäämpiä ihmisiä.”Kyse ei ollut siitä laisinkaan. Itse näin päivityksen piikkinä arvostelijoille ja ehkä myös näpäytyksenä medialle, että voitaisiinko nyt palata normaaliin päiväjärjestykseen.”

      • Anonyymi

        Piirijohtajat ovat oleellinen osa puolueen propagandakoneistoa. Heidät on pantu selittelemään. Se vain pahentaa tilannetta, koska se leimaa koko puolueen ikärasistiseksi. Eikä Marin ole ”nuori”, jolla on oikeus käyttää termejä miten tahansa. Yliopistokoulutuksen saanut ei voi olla osaamaton englannin kielessä ja historiassa. Kyse oli aivan tietoisesta tietyn ikäryhmän maalituksesta.


      • Äänestäjäkunta päättää, eikä piirijohto.


      • "Kyllä se on oppositio joka tekonäyttelee mukamas loukkaantunutta ja maalittaa taas Marinia!"

        Olen syntynyt -46 ja pitänyt Marinia tähän asti parhaana pääministerinä. En pidä enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piirijohtajat ovat oleellinen osa puolueen propagandakoneistoa. Heidät on pantu selittelemään. Se vain pahentaa tilannetta, koska se leimaa koko puolueen ikärasistiseksi. Eikä Marin ole ”nuori”, jolla on oikeus käyttää termejä miten tahansa. Yliopistokoulutuksen saanut ei voi olla osaamaton englannin kielessä ja historiassa. Kyse oli aivan tietoisesta tietyn ikäryhmän maalituksesta.

        Siinä taas esimerkki kokoomus propagandasta, joka totuutta yrittää kääntää päälaelleen, vaikka hyvin tietävät, että ei sana tarkoita eläkeläistä, vaan oikeistokokoomus boomer on kalkkis vänkääjä ja valehtelija, tässäkin tapauksessa.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        "Kyllä se on oppositio joka tekonäyttelee mukamas loukkaantunutta ja maalittaa taas Marinia!"

        Olen syntynyt -46 ja pitänyt Marinia tähän asti parhaana pääministerinä. En pidä enää.

        Väärinymmärtäminen näkyy olevan sinulla sielussa ! Olethan kokoomuslainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärinymmärtäminen näkyy olevan sinulla sielussa ! Olethan kokoomuslainen.

        En ole kokoomuslainen. Kertauksen vuoksi: pidin Marinia tähän asti parhaana pääministerinä. En pidä enää. Sopivimpana pidän tyylikkäästi käyttäytyvää Li Anderssonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas esimerkki kokoomus propagandasta, joka totuutta yrittää kääntää päälaelleen, vaikka hyvin tietävät, että ei sana tarkoita eläkeläistä, vaan oikeistokokoomus boomer on kalkkis vänkääjä ja valehtelija, tässäkin tapauksessa.

        Ei se tarkoita eläkeläistä, vaan ns. suuria ikäluokkia eli vuosina 1945-1965 syntyneitä. Osa heistä on eläkeläisiä. Kyllä pääministerin pitäisi vakiintunut terminologia ymmärtää. Jos ei ymmärrä, ihmettelen miten hän on akateemisen loppututkinnon saavuttanut.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        "Kyllä se on oppositio joka tekonäyttelee mukamas loukkaantunutta ja maalittaa taas Marinia!"

        Olen syntynyt -46 ja pitänyt Marinia tähän asti parhaana pääministerinä. En pidä enää.

        Olet kyllä pirun vanha, mutta miten boomer sinussa ilmenee ? Ikänä vai ?
        On käsittämätöntä, jos sana boomer loukkaa, jos et ole kalkkis, jos taas olet, niin sitten kyllä ymmärrän, että et ymmärtänyt sanan merkitystä.


    • Anonyymi

      Pääsevätkö sellaiset boomerit taivaaseen, jotka eivät ole demareita?

      • Anonyymi

        Demareissa ei ole boomereita, sillä se on koomuslaisten tauti, jonka täälläkin huomaa siitä, että oikeisto täällä pahoitti mielensä ei eläkeläiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demareissa ei ole boomereita, sillä se on koomuslaisten tauti, jonka täälläkin huomaa siitä, että oikeisto täällä pahoitti mielensä ei eläkeläiset.

        Demarit yrittävät keksiä nyt omaa selitysta sanalle boomeri. Ei se näin mene. Sanalle on selvä määrittely. Demareiden äänestäjistä suurin osa on boomereita. Teidän selittely vaan pahentaa asiaa. Näytätte vielä tyhmemmiltä kuin olette.


    • Anonyymi

      Minä menin kerran nimittämään erästä 88-vuotiasta miestä vanhukseksi.

      Häpeän vieläkin.

      Selvää on, että tuollaisen virheen jälkeen en enää voi pyrkiä mihinkään julkiseen virkaan.

      Ja täytyy tässä tunnustaa sekin, että olen käyttänyt ainakin kolme kertaa termiä "täti-ihminen". Taidan olla natsi ja ihmisvihaaja?

      Niin alas en voi kuitenkaan vajota, että nimittäisin suuria ikäluokkia "boomereiksi".

      • Anonyymi

        Hienoa, että osaat hävetä, mutta ei boomer suinkaan tarkoita ikää, vaan vanhemman ikäluokan kalkkeutuneita ( pysätyneitä) ajatuksia, sitä nuoret kritisoi ei ikää ei vanhuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että osaat hävetä, mutta ei boomer suinkaan tarkoita ikää, vaan vanhemman ikäluokan kalkkeutuneita ( pysätyneitä) ajatuksia, sitä nuoret kritisoi ei ikää ei vanhuutta.

        No nyt ne ovat kuitenkin VANHEMMAN ikäluokan pysähtyneitä asenteita. Eli siis kuitenkin ikään liittyviä. Mutta ei se mene edes niin. Kyllä boomer tarkoittaa KAIKKIA noin 1945-1965 syntyneitä asenteisiin katsomatta. Kyllä pääministerin akateemisesti koulutettuna täytyy tämä tietää.


    • Anonyymi

      Anteeksipyyntö olisi helposti korjannut tilannetta ainakin osittain. Marinin itsepäisyys ja kaikenlaiset valheelliset selittelyt pahentavat tilannetta. Miten SDP:ssä ollaan näin tyhmiä?

      • Anonyymi

        Ei persuilta tarvi pyytää anteeksi, jos persuboomerit on loukkaantuneet.

        Demarit eivät loukkaantuneet, vaan ainoastaan tyhmäpersut.


    • Anonyymi

      Minä valehtelin maksaneeni bileet itse on Marin seuraava anteeksipyyntö.

    • Anonyymi

      Huomaa, että oikeisto boomereihin osu ja upposi. Eläkeläisiä, oli sitten nuori tai vanha vaan nauratti. Eihän tässä nyt iästä ollut kyse ja joka ainut tän jo tietää.
      Hyvä Sanna !

    • Anonyymi

      Demarit on boomeripuolue. Tai ainakin oli. Voi olla että ei ole kauaa, jos haukutaan pää-äänestäjäkuntaa.

      • Anonyymi

        Kyllä on kumma ajatus on persuilla, eihän toi mitään haukkumista ole.

        Terv.
        Boomeri, melkein 70 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on kumma ajatus on persuilla, eihän toi mitään haukkumista ole.

        Terv.
        Boomeri, melkein 70 v.

        Kyllähän toi oli haukkumista eli puhu vain omasta puolestasi. Enkä ole mikään persu vaan äänestänyt usein myös demareita.

        t: mies 67


    • Anonyymi

      Ilkka kanerva sai kantaa vastuuta lähetettyään myötämieliselle naiselle tekstiviestin. Mutta ymmärrän kyllä, että on vähän eri asia jos nuorehko nainen töpeksii.

    • Anonyymi

      Boomerin kosto on julma. Pissis-Sannan ja Bile-Ilmarin äänisaalis hupenee.

    • Anonyymi

      Se on "vain" huumoria. Se on sitä parempaa ja tiedostavampaa LBQBTitityy tietoisuutta ja asennetta kaikkia perinteitä, moraalia ja kristillisiä arvoja vastaan.

      Cry baby -sukupolvi ei ole vielä oppinut elämän realiteetteja ja perusasioita, mutta kasvaessaan aikuisiksi tulevat sen huomaamaan varmasti, edes yhden asian... hekin vanhenevat. Cry, cry, cry baby... Pampers changed to Olders, get over it!

    • Anonyymi

      Boomeri vahingon minimoiminen.....
      Se on välttämätöntä, eikä muuta vaihtoehtoa ole, kuin valia uusi puoluejohtaja, josta uusi pääministeri. Toivottavasti uusi on pystyvämpi.

    • Anonyymi

      Sanna Marin halveksii ja ivaa vanhempia ihmisiä.

      • Anonyymi

        Sanna on niin nuori vielä, ettei ymmärrä että hänestäkin tulee vielä boomer.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanna on niin nuori vielä, ettei ymmärrä että hänestäkin tulee vielä boomer.

        nuori, ei tosiaan ole, keski-ikäinen hän on, käyttäytyy joskus kyllä kuin nuori, ei kuten pääministeri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanna on niin nuori vielä, ettei ymmärrä että hänestäkin tulee vielä boomer.

        Ei Marinista tule koskaan boomeria. Boomerit syntyivät 1945-65. Sanna marin syntyi 1985.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Marinista tule koskaan boomeria. Boomerit syntyivät 1945-65. Sanna marin syntyi 1985.

        Boomerit ovat jääneet ajasta jälkeen. Sanna on pian boomeri kuten useimmat demarit ovat.


    • Anonyymi

      Ei se oo vahinko, jos vastustajaa haukkuu boomeriksi, sillä sehän on tosi asia, eli fakta. Me kaikki demarit kiitämme Sannaa tästä hienosta oivalluksesta ja toivomme jakokautta hänelle.

      • Anonyymi

        Siis me SDP:tä äänestäneet 1945-1965 syntyneet olemme VASTUSTAJIA. Kiitos siitä. Vaaliuurnilla nähdään!!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3219
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1275
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      46
      1045
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe