Miksei Luterilaisuus kelpaa Helluntaisille

Anonyymi

Miksi kärsitte ahdasmielisestä uskonnollisuudesta

Terv 20 vuotta uskossa

32

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumalattomuus ei kelpaa helluntailaisille.

• Anonyymi

ÖÖh, ei ole aivan tosi. Moni hihhuli on absoluuttisen jumalaton esim. tieteen suhteen siitä luonnollisesta syystä, ettei itse päässyt niitäkään asioita opiskelemaan... Kaikki teillekin tietämättömät ja tuntemattomat asiat ovat oletusarvoisesti ateistisessa; kaiken alun tilanteessa, mutta siihenkään ateismiin ei ole pakko jäädä...

• Anonyymi

En tarvitse ajassa enkä ikuisuudessa kippokastetta.

• Anonyymi

Miksi sitten olet hellari? Hehän sellaisesta puhuvat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitten olet hellari? Hehän sellaisesta puhuvat

Mikä tai kuka on hellari? Taidetaan vieläkin valmistaa Porin Matti hellaa. Todella vanha hella. Onko sinulla huvilalla Porin Matti? Mitä tarkoitat? Vad menar du? Jag förstår inte.

• Anonyymi

Mistä ahdasmielisyydestä? Psalmeissa on useasti kirjoitettu: Hän vei minut avaraan paikkaan. Itse näen kaikessa Jumalan mahdollisuudet. Kirjoitat puuta heiniä. Et tunne raamattua.

• Anonyymi

Kertaa kielioppi . Luterilaisuus ei ole propri.

• Anonyymi

Et tunne edes perustuslakia.

• Anonyymi

Miksi luterilaisuus pitäisi kelvata helluntailaisille? Et perustele mitenkään!!!!! Et tiedä edes, että Suomessa on näin ulkomuistista ollut voimassa tasan sata vuotta uskonnonvapauslaki.Olet pelle.

• Anonyymi

Triviaalisti ajatellen, luterilaiset ovat saksisttuneita, ja hellarit usalaistuneita. Sattuneesta syystä itse olen nykyään tuo jälkimmäinen..."Wii aar living in thi Äämerikä!": Das ist....

• Anonyymi

Kyllä Luterilaisuuden pitäisi kelvata helluntailaisille, vaikka itse olisikaan enää lutru. Veljesrakkaus on Johanneksen kirjeen mukaan tie jopa synnittömyyteen. Silloin ei ole enää Pyhän Hengen pilkkaa kyseisillä veljillä lainkaan...

• Anonyymi

Helluntailaiset ovat luopuneet terveestä Kristinuskosta ja lähteneet seuraamaan villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi

Kalliisti ostettu tästä maailmasta paholaisen synnin vankilasta, joka on tämän maailman ruhtinas. Tämä maailma, johon kaikki syntyvät. Ei kukaan synny suoraan Jumalan valtakuntaan.
        Helluntailaiste opit on pahoja harhaoppeja eli heresioita.

• Anonyymi

Det stämmer inte.

• Anonyymi

Höpöhöpö, älä siteeraa pastoriemme mielilauseita kuin sekulaarit ihmiset - mantrojaan, hokemiaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kalliisti ostettu tästä maailmasta paholaisen synnin vankilasta, joka on tämän maailman ruhtinas. Tämä maailma, johon kaikki syntyvät. Ei kukaan synny suoraan Jumalan valtakuntaan.
        Helluntailaiste opit on pahoja harhaoppeja eli heresioita.

Kerropa mikä oppi, mielellämme yrittäisimme tehdä niistä parannuksenkin?!

• Anonyymi

Aloituksen kysymys kertoo yhtäläiseen ahdasmielisestä uskonnollisuudesta.

• Anonyymi

"Monen ahdistuksen kautta meidän on läpikäytävä tie Jumalan Valtakuntaan" tms.
      Ahdasmielisyys jos se perustuu Saatanan eksytyksiin, ei ole silti hyvä asia, ja sydämen fiilisten ahdistuksen saa pitkäksi aikaa poies kipukynnyksenkin koroittelulla, mikä todella tapahtui Paavalille, häntä piestiin ja Hän sa monia fyysisiä vammoja ja sai hyvin suuren helpotuksen tunteeseensa sen jälkeen("Minun sydämeni on avara, mutta TEIDÄN sydämenne on AHDAS!" - Paavali), kun Hänen aiemmat sukulaisensa jopa, hyväksyivät Hänen kurittamisensa. Hammaslääkärissä turhankin useasti käyminen voi myös aiheuttaa syvää tuskattomuutta ja kivuttomuuttakin, minulle niin tapahtui, ja Mooseksen laissa on kohta jossa sanotaan, että "JOS MENETÄT Hampaankin oman orjuuttajasi kynsissä, sinut on päästettävä vapaaksi, ei hän ollut hyvä työnantajakaan"...

• Anonyymi

Kun on tulesta syntynyt, ei voi savussa elää.

• >>Miksi kärsitte ahdasmielisestä uskonnollisuudesta>>

En tiedä onko helluntailaisuus ahdasmielistä vai ei. Viiniä saa juoda jos juo kotona, avioliiton ulkopuoliset suhteet kiellettyjä.

• Anonyymi

käsitys kylläkin sellainen, helluntailaisuudessa saa ja voi tehdä mitä vaan,
        kunhan se tapahtuu salaa.

• Minä olen kyllä aivan avoimesti kertonut että juon viiniä kotona.

• Anonyymi

Eräs pastori kertoi joskus yhteiskristillisestä tilaisuudesta, jossa luterilainen pappi piti pitkän puheenvuoron vauvakasteesta. Sillä paikkakunnalla ei vähään aikaan järjestetty uutta yhtesikristillistä tilaisuutta.

• Anonyymi

Luterilaiset eivät puhu mistään "vauvakasteesta". Uudestikastaat puhuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiset eivät puhu mistään "vauvakasteesta". Uudestikastaat puhuvat.

Puhuvathan ja lisäksi tekevätkin niin käytännössä eli kastavat vauvoja. Mutta tiedän kyllä, että luterilaisuudessa kastetaan joskus aikuisiakin, lähinnä lähetyskentillä sellaista näkee, vähemmän Suomessa. Omalla paikkakunnallani on aikuinen maahaanmuuttaja joskus saanut kasteen luterilaisessa kirkossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuvathan ja lisäksi tekevätkin niin käytännössä eli kastavat vauvoja. Mutta tiedän kyllä, että luterilaisuudessa kastetaan joskus aikuisiakin, lähinnä lähetyskentillä sellaista näkee, vähemmän Suomessa. Omalla paikkakunnallani on aikuinen maahaanmuuttaja joskus saanut kasteen luterilaisessa kirkossa.

Eivät puhu, en ole koskaan kuullut luterilaisten keskuudessa mois termiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1666
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1571
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      276
      1317
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1282
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      57
      895
    6. 66
      864
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      853
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      841
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      42
      838
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      801
    Aihe