Kun nastarenkailla ajetaan täällä pitkin Parkanoa , kelit ei edellytä niin ei SAA olla nastoja, kun lakia höllennettiin niin kaikki kusipäät laittaa nastarenkaita alle .
Lakia rikotaan
6
59
Vastaukset
- Anonyymi
Maltatko odottaa huomiseen
- Anonyymi
Jumalauta ku häjyyt jyrää kaikki tiet ruvelle ja möly ja pöly helvetin moista?
- Anonyymi
Poliisi on suositellut vaihtamaan talvirenkaisiin jo aikaa sitten kun oli ensimmäiset aamujäät. Se olisikin hienoa jos osattaisiin varmasti ennustaa 2-3 viikon päähän säät varmuudella. Ongelma on siinä ettei kaikki pysty vaihtamaan renkaita samana päivänä kun huomiseksi tulee ensimmäiset pahat kelit.
Näitä itkijöitä näyttää pari täältäkin löytyvän ja heillä ei ole kykyä ajatella asioita kuin omalta kannaltaan.- Anonyymi
Hommahan on niin, että poliisi joko ei ole saanut ohjeistusta lain tulkintaan ja tekee omaa lain tulkintaansa tai sitten lain perusteluissa annetaan tuollaiset ohjeet, että poliisi voi yleisesti suositella talvirenkaita, ilman mainintaa siitä, että sakkoa tulee jos niissä talvirenkaissa on nastat.
Itse olen selkeän lain kannalla. Esimerkiksi siten että nastalliset talvirenkaat olisivat sallittuja 15.10-30.3. ja tuon ajan ulkopuolella tulisi sakot edellytti keli talvirenkaiden käyttöä tai ei. Niille joille nuo aikarajat eivät riittäisi, olisi oikea rengasvalinta kitkarengas.
Toki Suomen voisi myös jakaa kahteen tai kolmeen osaan esimerkiksi siten, että kunnissa, jotka osittain tai kokonaan sijaitsevat 61 leveysasteen pohjoispuolella saisi nastarenkaita alkaa käyttää 2 viikkoa aiemmin ja jatkaa käyttöä 2 viikkoa myöhempään. Ja toinen raja voisi olla 66 leveysastetta, jossa voisi tulla toiset 2 viikkoa kumpaankin päähän.
Olen ajamassa lappiin ensiviikolla selitykset voisi nastarenkailla unohtaa, kun poliisisetä voisi sakkolappua kirjoittaessaan muistuttaa, että homma onnistuu vain jos auton vie hinausauton lavetilla autojunaan ja hoitaa nastarenkailla ajelun sitten siellä lapissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hommahan on niin, että poliisi joko ei ole saanut ohjeistusta lain tulkintaan ja tekee omaa lain tulkintaansa tai sitten lain perusteluissa annetaan tuollaiset ohjeet, että poliisi voi yleisesti suositella talvirenkaita, ilman mainintaa siitä, että sakkoa tulee jos niissä talvirenkaissa on nastat.
Itse olen selkeän lain kannalla. Esimerkiksi siten että nastalliset talvirenkaat olisivat sallittuja 15.10-30.3. ja tuon ajan ulkopuolella tulisi sakot edellytti keli talvirenkaiden käyttöä tai ei. Niille joille nuo aikarajat eivät riittäisi, olisi oikea rengasvalinta kitkarengas.
Toki Suomen voisi myös jakaa kahteen tai kolmeen osaan esimerkiksi siten, että kunnissa, jotka osittain tai kokonaan sijaitsevat 61 leveysasteen pohjoispuolella saisi nastarenkaita alkaa käyttää 2 viikkoa aiemmin ja jatkaa käyttöä 2 viikkoa myöhempään. Ja toinen raja voisi olla 66 leveysastetta, jossa voisi tulla toiset 2 viikkoa kumpaankin päähän.
Olen ajamassa lappiin ensiviikolla selitykset voisi nastarenkailla unohtaa, kun poliisisetä voisi sakkolappua kirjoittaessaan muistuttaa, että homma onnistuu vain jos auton vie hinausauton lavetilla autojunaan ja hoitaa nastarenkailla ajelun sitten siellä lapissa.Tarkoissa päivämääristä on se huono puoli että kelit tekee joskus ylläreitä.
Turhaa itkua muutaman viikon "turhan aikaisesta nastojen vaihdosta" kun kuitenkin suurin osa talvea ajellaan sulla teillä ja suolalla lisätään vaurioita teille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoissa päivämääristä on se huono puoli että kelit tekee joskus ylläreitä.
Turhaa itkua muutaman viikon "turhan aikaisesta nastojen vaihdosta" kun kuitenkin suurin osa talvea ajellaan sulla teillä ja suolalla lisätään vaurioita teille.Tarkoissa päivämäärissä on se hyvä puoli, että uusien talvirenkaiden hankkija joutuisi ainakin hetken miettimään haluaako vaihtaa talvirenkaat ajoissa alle vai vasta kun väärän laisista talvirenkaista ei sakoteta.
Nykyinen systeemi mahdollistaa nastallisten talvirenkaiden käytön ilman mitään seuraamuksia noin aikavälillä 15.8.-15.6.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989