Pinkan tekeminen

Anonyymi

Nykyisin ovat tainneet lopettaa pinkan tekemisen armeijassa, mutta sen idea on sama kuin minkä tahansa muunkin nysväämisen armeijassa.

Pinkan tekeminen millimetrin tarkkuudella opettaa olemaan käskynalaisena, mikä on erittäin tärkeä oppi sotilaalle. Armeijassa johtajat johtavat joukkoja ja muut tottelee hierakkisesti. Tällöin sotilaat toimivat tehokkaasti joukkona.

Itse sain varusmiespalvelussa koulutusta käskynalaisuudessa olemisesta seuraavalla tavalla. Herätys tuli maastoleirillä klo 4.00 yöllä ja käskyn mukaan oli hankittava lähettinä tieto vireisen tukikohdan miehistön vahvuudesta.

Ei kun matkaan. Perillä tajusin, että kannattaa pyytää vahvuustiedot kirjallisena. Paikalla ollut kapiainen ei kuitenkaan suostunut antamaan kirjallisena tietoja. Suoriuduin takaisin omaan yksikkööni ja ilmoitin vahvuudet. Esimieheni pyysi tietoja kirjallisina. Ilmoiten, etten pyynnöstäni huolimatta saanut niitä kirjallisina.

Esimieheni käski uudestaan noutamaan saamani tiedot, nyt kirjallisina.

Ei kun matkaan taas. Yön pimeydessä useampi kilometri edes takaisin ilman edes taskulamppua. Lopulta käsky tuli suoritettua.

Olennaista oli, että yksikköjen välillä oli puhelinyhteys!!

3

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin iäkkäämpänä kun katsoo somen RUK-videoita niin onhan homma melko lapsekasta.Nuoret kundit painaa into piukkana ja pää märkänä aivan turhia hommia.

      • Anonyymi

        Turhaa hommaa pojat painaa vielä tänä päivänäkin.


    • Anonyymi

      Siis tämä on eräs ns. tornihuhu. Että juoksutetaan kilometrikaupalla ties minkä syyn takia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe