Avioero velkajärjestelyyn takia

Anonyymi

Aviomies pääsi velkajärjestelyyn,on sairaseläkeläinen.
Velat on kertyneet entisen vaimon kanssa talon rakennuksesta,burn outista, yleisestä ylivarojen elämisestä.
Me on oltu naimisissa 10 v,mies sen ajan ulosotossa.
Nyt hän hakeutui ja pääsi velkajärjestelyyn ja maksuvara määräytyi minun ansiotulojen mukaan isoksi. Eli minä maksaisin heidän puolestaan,ja tää exä on jo päässyt niistä velkajärjestelyn kautta maksamatta senttiäkään.
No panin avioeron vireille,en ikäni töissä olleena,lähes 60v jaksa alkaa tulemaan toimeen minimitoimeentulolla velkojen takia joihin ei ole osallisuutta.
Nyt kuitenkin on syyllinen olo,vaikka muitakin ongelmia on tämän lisäksi.
Ei minusta ole viittä vuotta kituuttamaan.
Ei se kaikkea kestänytkään,vaikka vihillä lupasin.

7

674

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä! Oikein teit!

• Anonyymi

Teidän e ois alunperinkään pitäny mennä naimisiin, väkisellä tuolla asetelmalla tulee ongelmia!

• Anonyymi

Kannattaisiko oikeasti keskustella raha-asioista jos haluaa suhteen vakavaksi. Itse olen persaukinen ja en halua mennä kenenkään siivelle.

• Anonyymi

Ei kenenkään pidä pilta elämäänsä toisen aiheuttaman sopan vuoksi.
      Jos velan ottajat eivät kykene maksamaan niitä velkojaan, niin se on kokonaan heidän murheensa. Ei niiden maksuun pidä valjastaa tai sotkea koko sukua.

• Anonyymi

Hyvin toimittu. Miksi edes hakeutui järjestelyyn? Johan tuossa ajassa olisi velat vanhentuneet jos ne ovat reilusti yli 10v takaisia valmiiksi

• Anonyymi

Pankit ja isommat velkojat uusivat velat niin kauan kuin elää,tietoni mukaan.

• Anonyymi

Minulla on tuolla jo aiempi kommentti, mutta haluan toistaa sanomani!

Aloittaja on kyllä varmaan tiennyt ettei työkyvyttömyyseläkeläisen elämä ole taloudellisesti helppoa! Kun kaksi ihmistä menee suhteen tasolle, niin yli 50v ikäiset varmasti puhuvat myös aiemmasta elämästä ja vaikeista asioista. Jos toinen on taloudellisesti todella huonossa tilanteessa, niin pitää kyllä kyseenalaistaa miksi omassa elämässä tavallista elämää tiukasti elävän ihmisen pitää uhrautua tuollaisen ihmisen takia!

Minäkin olen köyhä. Olen plus 50 ikäinen ja osa työkykyinen. Elän työmarkkinatuella ja olen hoitanut toisten asioita yms. Olen tavannut ikäiseni terveen naisen joka ilmaisi tahtonsa minulle. Jouduin antamaan pakit syistä joita en tässä ala kertomaan. Mutta nyt kun elämä on seesteistä niin voin sanoa suoraan että minulle ei tulisi mieleenkään mennä kenenkään siivelle elämään ja hakemaan apua tai suojaa! Se, että asiansa sotkenut tekee noin ja onnistuu on todella raukkamaista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1441
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      136
      1047
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      974
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      864
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      832
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe