ruohonl. öljynvaihto-

vaihtoehto

Itse turhauduin jo vuosia sitten siihen pohjapropun vääntämiseen ,(ja sen edessä on meillä Husqvarnassa vielä jokin roottorihäkkyrä),ennenkuin voi edes vääntää pulttia,joten tapaan bensatankin tyhjäksi ajettuani nostaa koneen pystyyn ja valuttaa notkistuneen öljyn täyttöaukosta pois.
Ei huonoja puolia tässä vaihtoehdossa.

6

3404

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Murrayssa

Yritin samaa keinoa viime kesänä murraysta, mutta ei tullut itpan tippaa. onko siinä jokin läppäsysteemi, joka sulkeutuu kun konetta kallistellaan ????

• mutta

niin sen sitten on pakko kai olla, kun kerran öljy sisään menee...itse olen tosiaan vain näillä Briggs-Strattoneilla (HUSQVARNA YM.) sekä vanhemmilla että kansiventtiilisillä (quantum) tehnyt sitä.
        Eipä ole asia aina niin yksinkertainen kuin itse luulee - valitettavasti en tunne tuota tilannetta enkä osaa siihen sanoa neuvoa.
        No,saanette "virallista" tietä kuitenkin normaaliin tapaan öljyn vaihdettua.
        Se "kolmas tapa" on tietysti helpoin,jota eräs tuttuni kertoi tekevänsä, eli:pelkkä jatkuva öljyn lisääminen vuodesta toiseen. Näinhän sen voi tehdä jos ei piittaa koneen kestävyydestä.
        Voisikohan siihen aukkoon työntää jonkinlaisen puikon joka pitäisi tuota läppää auki kallistettaessa,esim muoviputki tms. pehmeähkö voisi olla sellainen joka ei vahingoita mitään ,en tiedä...

• Bertsi

Öljy on vähissä ja todella vanhaa niin ei se enään ulos tule. Ei siellä mitään läppää ole.

• Matti

Moottorissa saattaa olla tässä asennossa erilaisia altaita joihin öljy jää eikä poistu täyttöaukosta kuin korkeintaan osittain. Moottorit suunnitellaan niin että öljy valuu aina pohjalle kun asento on oikea.

• Öljyäijä

Juuri toissapäivänä kävin paikallisessa K-Raudassa ja näin siellä ruohonleikkurin öljynvaihtosetin. Siinä oli öljyn poistamiseen tarkoitettu pieni pumppu, sekä pullo jäteöljyä varten. Hinta oli jotain 13 euron hujakoilla.

Itse vaan ajattelin että mahtaa kaikki "paskat" jäädä sinne öljysäiliön pohjalle, jos tolleen imemällä öljyjä vaihdetaan.

• vaihtoehto

- joo,en kyllä tuota lisälaitetta ottaisi.Itse siis kallistan koneen hitaasti pystyyn.jolloin kuuma ohut öljy tulee astiaan,ja saa jäädä nokottamaan. Ja sillä perinteisellä pohjapropun poistolla tietysti samoin.
        Jos tuolla laitteella enimmät mönjät meinaa imeä ,niin sitten kai pitäis taas heti perään laittaa uudet huuhteluöljyt - ja käytättää vähän- ja taas imeä. Eihän se öljy ,noin 5-6 desiä pienkoneessa paljon maksa mutta kyllä selkein homma on antaa rauhassa kuumana valua,paskat ja sakat tulevat joukossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1319
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      83
      1204
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      96
      967
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      813
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      713
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      589
    7. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      29
      516
    8. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      510
    9. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      468
    10. Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla

Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu
      Ikävä
      33
      455
    Aihe