Fariseukset uskoivat tuonpuoleiseen ja enkeleihin!

Anonyymi

Täällä kristityt, kaikkein lähinnä toisiaan olevat, vain riitelevät keskenään uskonasioista.
Samoin riitelivät myös fariseukset ja Jeesus keskenään uskonasioista, koska olivat lähinnä toisiaan.
Fariseukset olivat ainoita juutalaisista lahkoista, jotka uskoivat tuonpuoleiseen, tämän elämän jälkeen. Sekä enkeleihin.
Myös fariseuksissa oli sekä hyviä että pahoja murhanhimoisia kiivailijoita, laidasta laitaan, kuten on myös helluntailaisissa, luterilaisissa, katolilaisissa jne.
Fariseukset olivat Jeesuksen kavereita! Heidän joukossaan oli Jeesusta kannattava ja auttava, salainen sisäryhmä. Tämän salaisen Fariseusryhmän kanssa Jeesus piti tekaistuja sanasotia, niitä seuraavien ulkopuolisten hämäämiseksi. Siinä puolileikillään kinastellessaan, yleisön ajankuluksi, vaihtoivat tärkeitä salaisia tietoja keskenään.
Fariseukset soluttautuivat Jeesuksen murhaamista suunnittelevien sadduseuksien, papiston, kirjanoppineiden jne. joukkoon, saaden siten vakoilemalla tietoonsa kaikki salamurhasuunnitelmat, joista sitten varoittivat Jeesusta.
Raamatusta voikin lukea kuinka yllättäviä välillä olivat Jeesuksen matkareitit, joihin vaikutti farisealaisten salaisten agenttien Jeesukselle antamat vakoilutulokset.
Jeesus ei ikinä olisi muuten selvinnyt hengissä ristille, kiitos näiden fariseuksilaisten James Bondien!
Kuka oli se vesiruukkua olkapäällään kantanut, opetuslapsille vieras mies? Salainen fariseusagentti!
Kuka hommasi Jeesukselle aasintamman?
Salainen fariseusagentti!
Kuka vuokrasi majatalot ja valmistutti valmiit ruoat Jeesukselle ja hänen seurueelleen?
Salaiset Fariseusagentit!

Apostolien teot:
26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.

Apostolien teot:
23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana."
23:7 Tuskin hän oli tämän sanonut, niin nousi riita fariseusten ja saddukeusten kesken, ja kokous jakautui. 
23:8 Sillä saddukeukset sanovat, ettei ylösnousemusta ole, ei enkeliä eikä henkeä, mutta fariseukset tunnustavat kumpaisetkin.

5

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Fariseusten vakoiluverkosto toimi hyvin, hyvän asian puolesta.

Mutta mätämunia on kaikkialla.
      Papiston oma vakoiluverkosto sitten jälkeenpäin palkkasi Saul nimisen fariseuksen jahtaamaan juutalaiskristittyjen alkuseurakuntaa.
      Jahtasi ja tappoi papiston palkkalaisena, tarkoituksenaan hävittää tuo uusi yhteisö.
      Saulus soluttautui juutalaiskristittyjen alkuseurakuntaan, tarkoituksenaan hävittää se Pauluksena, elikkä Paavalina.
      Onnistuikin hajoittamaan sen, tuodessaan pakanat sinne pakanalliset ajatukset ja tavat mukanaan.
      Juutalaiskristittyjen alkuseurakunta hävisi, petturi-Paavalin suunnitelmien mukaan ja pakanat ottivat sen yli. Pakanakristittyjen pakanallinen seurakunta perustettiin irvikuvaksi sen oikean, oikeaoppisen alkuseurakunnan raunioille.
      Jumalan vastainen epäjumalan palvonta sai alkunsa kun pakanallisten roomalaisten tapojen mukaan ihminen korotettiin Jumalaksi.
      Myöhemmin Paavali kirosi sen oikean Jeesuksen, Jeesuksen Kristuksen.

Galatalaiskirje:
      1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

Paavalilla oli huono omatunto, katui alitajuisesti tekojaan.

2.Korinttolaiskirje:
      12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Paavali tunnusti ettei Jeesus ole Jumala.

Galatalaiskirje:
      3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.

1.Timoteuksen kirje:
      2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

• Tämä Jeesuksen liepeillä liikkunutn "salainen verkosto" oli ilmeisesti fariseuksista erkaantuneita essealaisia, joista edelleen oli erkaantunut Johannes Kastajan lahko. Lahkoja oli tuolloin pilvin pimein ja ilmeisesti Jeesukseen uskovista fariseuksista ja essealaisista tuli sitttemmin ensimmäisiä kristittyjä Jerusalemin seurakuntaan.

• Anonyymi

Hylätyksi itsensä tunteneet, fariseustaustaiset, entiset Johannes Kastajan seuraajat, ovat todellakin uskottavin vaihtoehto.

• Anonyymi

Harmi,että toinen uskon lahko uskoi murhaajaan,joka miekalla ja murhaamisella valloitti osan maailmaa.
      Pakottamalla,usko tai kuole on perustettu se toinen!

• Anonyymi

Luukkaan evankeliumi:
      8:1 Ja sen jälkeen hän vaelsi kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja saarnasi ja julisti Jumalan valtakunnan evankeliumia; ja ne kaksitoista olivat hänen kanssansa,
      8:2 niin myös muutamia naisia, jotka olivat parannetut pahoista hengistä ja taudeista: Maria, Magdaleenaksi kutsuttu, josta seitsemän riivaajaa oli lähtenyt ulos,
      8:3 ja Johanna, Herodeksen taloudenhoitajan Kuusaan vaimo, ja Susanna ja useita muita, jotka palvelivat heitä varoillansa.

Jeesuksen mukana kulki muitakin kuin apostolit. Nuo opetuslapset pitivät huolta Jeesuksen ruuasta. Erikoisesti Raamattu mainitsee muutamia rikkaista perheistä kotoisin olevia naisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      50
      5879
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      46
      4395
    3. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      149
      4113
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      91
      3660
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      71
      2889
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      106
      2527
    7. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      42
      2026
    8. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      56
      1846
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      240
      1713
    10. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1501
    Aihe