Pankeista turvallisempia

Anonyymi

Pankit voisivat halutessaan tehdä pankkitalletuksista turvallisempia. Monella on tavallisilla tileillä rahaa tarpeettoman paljon, kymmeniä tuhansia euroja. Silloin voisi olla tili, josta rahaa voi nostaa esimerkiksi 1 kuukauden viiveellä ja tapahtumasta tulisi ennakkoilmoituksia tekstiviestin muodossa. Tavallisella kanslaisella 10 000 euroa käyttötilillä riittää hyvin, ja loput 50 000 euroa edellä kuvatulla tilillä. Määräaikaiset tilit eivät kelpaa kaikille, mutta niitäkin kannattaisi pankin taholta suositella. Muitakin keinoja on, jos niin halutaan. Pankkien tulisi toimia itse, koska asiakkaiden aktiivisuus ja ymmärrys vaihtelevat. Pankin ydinominaisuuksia ovat luotettavuus ja turvallisuus.

19

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä taida kiinnostaa muu, kuin vastuiden, vaivojen ja kustannusten kasaaminen asiakkaille.

    • Anonyymi

      Eikös nuo ole asiakkaan valintoja, että montako tiliä haluaa avata. Tuollainen ”kuukauden päästä saat rahasi” olisi ihan älytön. Entä jos haluat käyttää heti

      • Anonyymi

        "Saat heti, jos käteinen sopii. Pankin kautta kuukauden päästä. Minäkin pelaan varman päälle". Ihan hyvä näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Saat heti, jos käteinen sopii. Pankin kautta kuukauden päästä. Minäkin pelaan varman päälle". Ihan hyvä näin.

        Huijaukset ovat tapahtuneet tilisiirtoima, mutta joskus täytyy maksaa oikeita laskuja eräpäivään mennessä, jolloin kuukauden varoaika maksussa olisi liikaa.

        Petteri Järvisellä on muutama hyvä pankkiaiheinen blogikirjoitus https://pjarvinen.blogspot.com/search?q=pankki


    • Anonyymi

      En ymmärrä ongelmaa. Tilisiirrothan tehdään itse. Samalla tavalla käteisen voi antaa huijarille. Moni myös uhkapelaa.

      Sinulla on tuo 50 000€ lukitulla tilillä ja halua auton. Onko sinulla siis aina vähintään vastaava summa myös lipaston laatikossa? Se on ainakin helppo hakea sieltä pois ja vähän vaikea edes näyttää, että on hävinnyt

      • Anonyymi

        Katsos minä ostan auton aniharvoin. Silloin harvoin minulla on varaa turvalliseen järjestelyyn.


      • Anonyymi

        Ongelma on hakkerit ja muut rikolliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on hakkerit ja muut rikolliset.

        Ei ole. Kerro 1 tiedossa oleva rapaus, että joku on saanut toisen tililtä rahaa ilman, että ”uhri” on itse tehnyt siirron tai luovuttanut tunnukset. Nuo sovellukset on hyvinkin hakkerivapaita. Käteistä sen sijaan varastetaan/yritetään varastaa kokoajan sieltä missä sitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Kerro 1 tiedossa oleva rapaus, että joku on saanut toisen tililtä rahaa ilman, että ”uhri” on itse tehnyt siirron tai luovuttanut tunnukset. Nuo sovellukset on hyvinkin hakkerivapaita. Käteistä sen sijaan varastetaan/yritetään varastaa kokoajan sieltä missä sitä on.

        Et siis tiedä mitään. Anna olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Kerro 1 tiedossa oleva rapaus, että joku on saanut toisen tililtä rahaa ilman, että ”uhri” on itse tehnyt siirron tai luovuttanut tunnukset. Nuo sovellukset on hyvinkin hakkerivapaita. Käteistä sen sijaan varastetaan/yritetään varastaa kokoajan sieltä missä sitä on.

        Ketkä ovat kupruja tehneet, ellei rikolliset? On puhuttu seitsemän miljoonan huijauksista. Ei ole kerrottu, keiden vahingoksi jää.


    • Anonyymi

      Kyllä se ongelma on asiakkaan hövelyydessä eikä pankissa. Aikuinen ihminen joka on iältään 20-65v ja terve pystyy kyllä hoitamaan asiat pankissa ilman ongelmia jos haluaa niin. Kun ikää tulee, niin tilanne muuttuu. Yli 80v tilanne muuttuu eikä asioita voi edellyttää samaan malliin. Ongelma on tuki ja sen puute!

      • Anonyymi

        Ei auta syyllisten etsiminen. Jos nettipankin avulla ihmisiä pystytään harhauttamaan esim valesivuilla, se ei ole luotettava ja turvallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta syyllisten etsiminen. Jos nettipankin avulla ihmisiä pystytään harhauttamaan esim valesivuilla, se ei ole luotettava ja turvallinen.

        Ulkomaansiirtoihin pankki voisi kyllä laittaa pakollisen 24 tunnin varoajan, jonka aikana siirron voisi peruuttaa.


    • Anonyymi

      Järjettömät valtakirjat ja pikkuapulaiset on pahimpia turvariskejä. Vaikka ihminen olisi 145 vuotias sokea, niin luottotietonsa kussut lapsenlapsi tai naapurin Jani-Petteri ei saa käyttää huonossa asemassa olevan ihmisen pankkitunnuksia tämän asioitten hoitoon. Aina on riski että pikkuapuri nussii tarpeettomia palvelumaksuja ja korvauksia ilman perusteita perusteetta. Tilimaksu saadaan selvitettyä mutta korttimaksut ja otot on vaikeampia ja yleensä työläitä ja kalliita. Oikeudenkäyntikin vaatii paljon eikä tulos ole varma.

      Itse olen auttanut heikossa asemassa olevia ja autan jatkossa. Otan ihmiseltä välttämättömän maksun käteisenä ja maksan omasta pankista. Minulle jää kuitti ja voin antaa sen myös hänelle. Miten jatkossa käy on hänen asiansa.

      • Anonyymi

        Tällaisia laskun maksajia pitäisi olla paljon enemmän. 🥀🥀🥀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaisia laskun maksajia pitäisi olla paljon enemmän. 🥀🥀🥀

        On tuossakin miten voi auttaa laskunmaksussa rajansa.

        Tietenkin esim iäkkään ihmisen kohdalla avun on oltava armeliasmpi jos hänellä ei ole lähellä olevaa omaista.

        Maksujen pitää olla järkevän kokoisia. Ei pysty kuitenkaan käteistäkään vastaan auttamaan kuin muutamien kymppien maksuissa.

        Eikä se ole kuin satunnaista että avittaa! Jos joutuisi hoitamaan kymmenen laskua kuussa niin sitten suosittelen muuta keinoa. Maksuissa on oltava jokin roti. Terveydenhuollon maksut menee lehtilaskun edelle aina vaikka saisikin rahan käteisenä maksun suorittamiseen.

        Eikä tämä ole julkinen tapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuossakin miten voi auttaa laskunmaksussa rajansa.

        Tietenkin esim iäkkään ihmisen kohdalla avun on oltava armeliasmpi jos hänellä ei ole lähellä olevaa omaista.

        Maksujen pitää olla järkevän kokoisia. Ei pysty kuitenkaan käteistäkään vastaan auttamaan kuin muutamien kymppien maksuissa.

        Eikä se ole kuin satunnaista että avittaa! Jos joutuisi hoitamaan kymmenen laskua kuussa niin sitten suosittelen muuta keinoa. Maksuissa on oltava jokin roti. Terveydenhuollon maksut menee lehtilaskun edelle aina vaikka saisikin rahan käteisenä maksun suorittamiseen.

        Eikä tämä ole julkinen tapa.

        Sinänsä jos on kyse rahapulasta ja julkisen terveydenhuollon maksuista, niin nämä maksut kannattaa suoraan ulosottokelpoisina jättää maksamatta, sillä ne vanhenevat jo viidessä vuodessa. Eli ensin vuokra, sitten sähkö, sitten ruoka ja lääkkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinänsä jos on kyse rahapulasta ja julkisen terveydenhuollon maksuista, niin nämä maksut kannattaa suoraan ulosottokelpoisina jättää maksamatta, sillä ne vanhenevat jo viidessä vuodessa. Eli ensin vuokra, sitten sähkö, sitten ruoka ja lääkkeet.

        Mutta johan täällä viisaita ollaan. Kyllä me näillä eväillä pärjätään. Hyvä, kun tuli puheeksi. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinänsä jos on kyse rahapulasta ja julkisen terveydenhuollon maksuista, niin nämä maksut kannattaa suoraan ulosottokelpoisina jättää maksamatta, sillä ne vanhenevat jo viidessä vuodessa. Eli ensin vuokra, sitten sähkö, sitten ruoka ja lääkkeet.

        Yleensä ei ole kyse rahapulasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe