Onko asiakkaalla mitään keinoa soittaa Elisan asiakaspalveluun muulla tavalla kuin soittamalla 01019 -alkuiseen numeroon ?
Mikäli ei ole, niin jatkossa tulen boikotoimaan Elisaa liittymävalinnoissani, ja kehotan muitakin tekemään samoin.
Nuoremmalle sukupolvelle tiedoksi:
Elisan (ja sen edeltäjän HPY:n) puhelinkioskeista moneen pystyi aikanaan soittamaan, mutta EI suoralla (ja normaalihintaisella) 09 -numerolla, vaan 01019 -alkuisella numerolla, josta viimeinen muistinvarainen hintatieto oli 0,25 € / min pvm / mpml.
Puhelinkioskit sinänsä ovat kadonneet katukuvasta jo 2000 -luvun alkupuolella,
mutta härskiä Elisalta, että samalla numeron alkuosalla on toteutettu ensin lisämaksullisia palvelunumeroita (= soitto Elisan / HPY:n puhelinkioskiin lisähintaan) ja myöhemmin samaa alkuosaa käytetään Elisan asiakaspalvelunumerona (valtakunnallinen yritysnumero sekin, joskaan se ei ole ns. "lisämaksullinen" numero, vaikka siihen soittaminen onkin normaalinumeroja kalliimpaa eikä sisälly mihinkään puhepaketteihin).
Esim. Saunalahti Eliitti -liittymällä soitto ns. normaalihintaisiin yritysnumeroihin on 9 snt/min, mutta moni valtakunnallinen yritysnumero on vielä tuotakin kalliimpi (todennäköisesti myös Elisan asiakaspalvelunumero).
tuo "normaalihintainen yritysnumero" on jo terminä hämäävä, eikä sellaisia kovin paljon edes ole, mutta esim. KELAn numeroista suurin osa on sellaisia.
KELA:n numeroissa ei siis ole varsinaista lisämaksua, mutta ne on silti sellaisia, että ne eivät sisälly puhepaketteihin, ja eräissä liittymätyypeissä (esim. Saunalahti Eliitti ja Saunalahti OmaVerkko) ne luokitellaan samoin kuin soitto kilpailijan liittymään eli kalliimman perustaksan mukaisesti.
Tällä hetkellä liittymäni on dna, mutta dna:kin pelaa samaa peliä:
kun avaat uuden dna -liittymän, saat määräajaksi palvelut halvemmalla kuukausimaksulla. Kun määräaika päättyy, kuukausimaksu nousee, ellei asiakas itse tee mitään.
Alun perin ajattelin siirtyä Elisa Saunalahden asiakkaaksi, kun tuo dna:n alennushintainen määräaika aikanaan päättyy.
Mutta jos Elisan asiakaspalveluun ei saa yhteyttä muulla tavalla kuin 01019 -alkuiseen numeroon soittamalla, niin taitaa olla fiksumpi valinta boikotoida Elisaa liittymävalinnoissaan.
Vaan mitäpä tilalle?
Telia? (Eikös Telia ole Suomen kallein operaattori ?)
Globetel ? ( globetel.fi - myyvät liittymiä myös yksityishenkilöille, vaikka keskittyvätkin markkinoimaan liittymiään lähinnä yritysasiakkaille.
Cubio? (Ilmeisesti venäläisomisteinen yritys - vieläkö myyvät aktiivisesti liittymiään ?)
Moi - tästä pysyisin kaukana. ne 6€/kk SIMmit ovat asiakkaan kusettamista - voi tulla "yllättäviä" dataveloituksia. JA heidän rajattoman datan liittymät kattavalla puhepaketilla tulevat todennäköisesti jopa kalliimmiksi kuin dna:n liittymä ilman uuden asiakkaan hnitaetua.
Sitäpaitsi: Moi on nykyisin dna:n omistama - alkuperäiset omistajat myivät joko kokonaan tai enemmistöosuuden yrityksestä dna:lle.
Globetele on kelvollinen vaihtoehto, JOS:
1) Käytät Linuxia
2) osaat ohjelmoida
tai
3) Imuroit Windowsiisi erikseen saatavilla olevan maksuttoman "Notepad " -ohjelman. huom: "Notepad " on aivan eri ohjelma kuin Notepad.
Pelkkä Notepad on Microsoftin tekemä ohjelma, ja tulee Windowsin mukana.
"Notepad " on avoimen lähdekoodin ohjelma (koodattu C ja/tai C -ohjelmointikielillä), eikä sillä ole mitään tekemistä Microsoftin kanssa.
Jos mikään em. kolmesta kohdasta ei sovi sinulle, en voi suositella Globetelin liittymää.
Heidän laskunsa tai laskuerittelynsä voi siis avata "Notepad " -ohjelmalla, mutta EI Microsoftin Notepadilla.
Yritys avata Globetelin lasku tai -erittely Microsoftin Notepadilla johtaa käyttäjän turhautumiseen, kun laskussa lukee YKSI jättipitkä rivi (joka ei siis mahdu näytölle leveyssuunnassa).
Syy em. tilanteeseen on se, että ilmeisesti Globetel käyttää Linux -pohjaista ohjelmaa laskujen tekemiseen, ja siksi ko. ohjelman tuottamat tekstitiedostot ovat LINUX -maailman epästandardin mukaisia, eivätkä toimi oikein Windowsissa.
Tässä LINUX -maailman epästandardissa on usea asia pielessä:
1) Rivinvaihdot ovat pelkkä LF kun Windowsissa kuuluisi olla CR LF.
2) Merkkivalikoima/-koodaus on UTF-8 ILMAN alussa olevaa UTF-8 enkoodattua BOM -merkkiä.
Windowsissa UTF-8 on hyväksytty vain, jos tiedosto alkaa UTF-8 enkoodatulla BOM -merkillä. Jos em. BOM -merkkiä ei ole, silloin Windowsissa oikea enkoodaus on Windows-1252.
Elisa asiakaspalvelu - muu kuin 01019 - miten ?
Anonyymi
0
1756
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paras olisi vain unohtaa
Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop811730- 721349
Mietitikö nainen koskaan
Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.1061288Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma1881223Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia
Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?1631061huono omatunto
johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.641053Päätin juuri että
En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi32902Onnistuit sohaisemaan mua
Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan62876- 61836
- 94804