Tuli juuri maksuvaatimus perintäfirmalta. Laina on noin 8 vuoden takaa, ja jostain syystä perintäfirma ei ole laittanut velkaa ulosottoon, vaan roikottanut sitä itsellään keräämässä viivästyskorkoa. Onko tuo laillista tehdä noin?
Sain maksettua ulosoton kautta kaikki muut lainani pois ja oletin että kaikki on maksettu viimein, mutta nyt tuli sitten tämmöinen ikävä yllätys.
Perintäfirma roikottaa lainaa
11
724
Vastaukset
- Anonyymi
Kiistä laina. Sano, että vanhentunut. Vai onko muistuteltu säännöllisesti?
- Anonyymi
Ihan on laillista kunhan siitä on muistutettu, olikohan 3v välein tai jotain. Ja tuollaisissa pitäisi heti eka muistutuksen jälkeen laittaa viesti perintätoimistolle että keskeyttäkää vapaaehtoinen perintä jolloin siitä ei saa sen jälkeen ottaa ylimääräisiä kuluja, ainoastaan viivästyskorko noin 8%
- Anonyymi
"ainoastaan viivästyskorko noin 8%"
Viivästyskorko on kylläkin tällä hetkellä 7%. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ainoastaan viivästyskorko noin 8%"
Viivästyskorko on kylläkin tällä hetkellä 7%.Siksi siinä olikin "noin"
- Anonyymi
En ole kotiin saanut muistutusta laskusta, mutta mitenpä sen todistan, perintäfirma on varmaan asiassa eri kannalla. Mitäs jos posti on kadottanu maksumuistutuksen, ja sen takia joudun makselee useita satoja viivästyskorkoa. En tie mitä tässä oikein pitäisi tehdä.
-Aloittaja- Anonyymi
Tuskin on posti kadottanut, useamman kerran juuri tuon kirjeitä ? Ettei ne ole tulleet omaan netpostiin? Mulla ainakin joskus perintätoimistot lähetti kirjeitä sinne, sieltä toki tuli häly sähköpostyiin mut jos et tarkista mailejasi..
Toki voit laittaa perintätoimistolle viestin että laittakaa tulemaan erittely perintäkirjeistä, itse laitoin svealle ja sieltäpä tuli pdf jossa oli kaikki perintäkirjeet listattu päivämäärineen. He ovat velvollisia tämän laittamaan jos niin pyytää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin on posti kadottanut, useamman kerran juuri tuon kirjeitä ? Ettei ne ole tulleet omaan netpostiin? Mulla ainakin joskus perintätoimistot lähetti kirjeitä sinne, sieltä toki tuli häly sähköpostyiin mut jos et tarkista mailejasi..
Toki voit laittaa perintätoimistolle viestin että laittakaa tulemaan erittely perintäkirjeistä, itse laitoin svealle ja sieltäpä tuli pdf jossa oli kaikki perintäkirjeet listattu päivämäärineen. He ovat velvollisia tämän laittamaan jos niin pyytääNiin ja jos ja KUN sieltä tulee se erittely niin sovit vaikka kk-maksut, minulla Svea suostui ja maksan edelleen heille 50e/kk, vielä parin kk ajan.
- Anonyymi
"En ole kotiin saanut muistutusta laskusta, mutta mitenpä sen todistan, perintäfirma on varmaan asiassa eri kannalla. Mitäs jos posti on kadottanu maksumuistutuksen, ja sen takia joudun makselee useita satoja viivästyskorkoa. En tie mitä tässä oikein pitäisi tehdä.
-Aloittaja"
Perintäfirmoja on todella helppo viedä kuin pässiä narussa. Itsellä Lowell yritti karhua noin 2500 euroa, alkuperäinen pääoma vajaat 700 euroa, loput viivästyskorkoja ja perintäkuluja. Vaadin sen siirtämistä oikeudelliseen perintään. Kun haaste tuli tein vastineen, jossa ensisijaisesti katsoin velan vanhentuneeksi ellei Lowell pysty todistamaan mihin osoitteeseen kukin perintäkirje on lähetetty, toissijaisesti perintäkulujen kohtuullistamista, sitten päälle 200 euroa omasta vaivannäöstä. Lowellin juristi sitten soitti ja ilmoitti, että peruvat haasteen, kunhan minä luovun tuosta 200 euron vaatimuksestani (josta kyseinen juristi oli kovin huolissaan). Minä sitten luovuin ja kanne peruttiin, eli velka lakkasi olemasta. Tämä vain siksi, että Lowell ei tiedä mitä ovat lähettäneet, minne ovat lähettäneet ja milloin ovat lähettäneet.
Kunhan osaa lakia, niin pärjää kyllä ihan hyvin, keskivertokansalaisella voi sitten mennä huonommin...
- Anonyymi
Oon tarkistanu omapostin ja siellä on noin 8 vuoden takaa oleva lainan irtisanomisilmoitus, samoin myös sähköpostin, johon ei ole tullut muuta kuin ilmoitus, että omapostiin tullut tuolloin perintäyhtiöltä kirje.
- Anonyymi
Viivästyskorkoa kertyy lainaan oli se perinnässä tqi ulosotossa. Maksele pois vaan. Pelkästään se, ettei halua muistaa lainaa ei ole pätevä peruste
- Anonyymi
Maksa pois tai sano heille että siirtävät ulosottoon lainan. Se on sinne siirrettävä jos näin pyydät/vaadit. Eli maksa pois suoraan tai ulosoton kautta kun sinne ilmestyy.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818