Kirkkoherra eroaa kirkon luopumuksen tähden

Anonyymi

Porvoon seurakunnan kirkkoherra ei kestä enää kirkon liberaliroutumista ja omasta opistaan luopumista.
Evankelis-luterilaisen kirkon ja erityisesti Porvoon hiippakunnan teologinen ja uskonnollinen kehitys on Backströmin mukaan vaikuttanut vahvasti hänen eropäätökseensä.

”Kirkkolain ensimmäisessä luvussa* sanotaan, että Raamattu on ohjenuora kirkon pyhässä päätöksenteossa, mutta minun nähdäkseni näin ei ole enää”.
”Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä Raamattuun perustuvaa kristillistä uskoa, joka on lausuttu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä luterilaisissa tunnustuskirjoissa. Kirkon tunnustus ilmaistaan lähemmin kirkkojärjestyksessä.” (Kirkkolain 1. luku 1.pykälä)

191

1068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä on huomattavasti asiallisempi aloitus aiheesta, kuin pe.kun vääristelevä, vihaa tihkuva aloitus.

• Niin, tämä aloitus on totta. 😃

• Hyvä kun lähtee.

Kukaan ei voi pitää kiinni Raamatusta, koska siinä on sitä sun tätä sekavaa. Ihmisten ajatuksia. Sen johdosta Jeesus meni taivaaseen useasta kohdasta ja tilanteesta.

Papit ovat sen edessä kädettömiä. Kuten muutkin. Ei voi pappina sanoa mitään miten Jeesus meni taivaaseen.

• Pappi sai huomiota, jos et ole sattunut huomaamaan.

• Olen ollut täällä 12 vuotta ilman sen kummempia.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Hyvä kun lähtee.

Kukaan ei voi pitää kiinni Raamatusta, koska siinä on sitä sun tätä sekavaa. Ihmisten ajatuksia. Sen johdosta Jeesus meni taivaaseen useasta kohdasta ja tilanteesta.

Papit ovat sen edessä kädettömiä. Kuten muutkin. Ei voi pappina sanoa mitään miten Jeesus meni taivaaseen.

Jeesus ei mennyt taivaaseen, kuten ei tällä Paavalin opilla kukaan, Jeesus meni kirottuna helvettiin, eikä ollut - edelleenkään - Raamatun mukaan mitään ylösnousemusta. Huoh.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Hyvä kun lähtee.

"Papit ovat sen edessä kädettömiä."

Riittää kun uskoo, että Jeesus meni taivaaseen.
        Ja lupauksensa mukaan tulee takaisin noutamaan omiaan.

Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka. Se tunkee läpi, kunnes erottaa sielun ja hengen, nivelet ja ytimet ja tuomitsee sydämen ajatukset ja aikeet. Hebr4:12.

1."Älköön teidän sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan, uskokaa myös minuun.
        2. Minun Isäni kodissa on monta huonetta. Ellei niin olisi, sanoisinko teille, että menen valmistamaan teille sijaa?
        3. Vaikka minä menenkin valmistamaan teille sijaa, tulen takaisin ja otan teidät luokseni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4. Ja minne minä menen, tien sinne te tiedätte." Joh14

• Anonyymi

No tuolle löytyy joku kiva lahko, tervemenoa vaan !

• Anonyymi

Lahkosta lahkoon.

• Anonyymi

Ei luterilaiset ole niin kiinnostuneista lahkoista kuin kuvittelette.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei luterilaiset ole niin kiinnostuneista lahkoista kuin kuvittelette.

EV. Luterilaiset ovat pieni alle 2%: lahko kristikunnassa. 😃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkosta lahkoon.

Missä lahkossa nyt on?

• Anonyymi

Liberaalit ovat kummallisen kiinnostuneita lahkoista.
        Onko tällä palstalla yhtään lahkojen puolestapuhujaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä lahkossa nyt on?

Evankelis luterilaisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkosta lahkoon.

Kummassa lahkossa te pidätte vehkeitänne? Itse pidän vasempaa lahkoa mukavampana. Vaikka toiset vannovatkin oikean lahkon nimiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liberaalit ovat kummallisen kiinnostuneita lahkoista.
        Onko tällä palstalla yhtään lahkojen puolestapuhujaa?

Ainiin, on vissiin Teuvo, mutta siihen lahkoon mahtuu vain hän itse?

• Mistäs sinä sen tiedät? 😂

• KyIIäTaasNaurattaa kirjoitti:

EV. Luterilaiset ovat pieni alle 2%: lahko kristikunnassa. 😃

Ja viidesläiset promille luterilaisista.

• Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

Ja viidesläiset promille luterilaisista.

Sinulle luterilainen on ilmeisesti se jonka nimi on kirkonkirjoissa?😬

Sinulle luterilainen on ilmeisesti se jonka nimi on kirkonkirjoissa?😬

Niin on heti sinullekin, kun aletaan laskea kuinka paljon kristittyjä maailmassa onkaan verrattuna ateisteihin. 😄

Koska miljardeja ihmisiä on mahdotonta kuulustella, jokainen on tietysti tasan sitä viitekehystä johon itse ilmoittautuu. Ei siis sitä, mihin joku häntä inhoava hänet ilmoittaa.

Niin on heti sinullekin, kun aletaan laskea kuinka paljon kristittyjä maailmassa onkaan verrattuna ateisteihin. 😄

Koska miljardeja ihmisiä on mahdotonta kuulustella, jokainen on tietysti tasan sitä viitekehystä johon itse ilmoittautuu. Ei siis sitä, mihin joku häntä inhoava hänet ilmoittaa.

Laskela ja kerro sitten täälläkin. 😃

• Anonyymi

Missä linkki lähteeseen?

• Anonyymi

Näin se menee. Muutoksen tuulet puhaltavat mädät hedelmät puusta alas.

He voivat sitten sieltä maasta käsin puida nyrkkiään ja jurputtaa kun eivät enää muuta voi. Ei silä että sillä olisi mitään merkitystä. Nämä kovaan ääneen eroajat aina luulevat että heidän eroamisella olisi jotain merkitystä. Ei silä ole.

• Anonyymi

Väärä oppi joka on vallannut luterilaisen kirkon on herättänyt kristittyt pakenemaan sieltä.

• Anonyymi kirjoitti:

Väärä oppi joka on vallannut luterilaisen kirkon on herättänyt kristittyt pakenemaan sieltä.

Jos sieltä yksi naisia hyväksymätön sovinisti kirkkoherra lähtee niin ei voida puhua mistään suuremmista kristittyjen joukkopaosta. Eikä tuolla ole myöskään mitään vaikutusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkosta eronneen status ei ole kristitty vaan pakana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkko joka ei ole Kristuksen kirkko on saatanan kirkko. Siksi uskovat jättävät evlut kirkon.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Jos sieltä yksi naisia hyväksymätön sovinisti kirkkoherra lähtee niin ei voida puhua mistään suuremmista kristittyjen joukkopaosta. Eikä tuolla ole myöskään mitään vaikutusta.

Paimenen virka on vain miehen virka, niin sanoo Raamattu. Naiselle on paljon muita tehtäviä seurakunnassa. Mutta sinä ilmeisesti vihaat naisia kaikissa tehtävissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkko joka ei ole Kristuksen kirkko on saatanan kirkko. Siksi uskovat jättävät evlut kirkon.

"Siksi uskovat jättävät evlut kirkon."

Liittyäkseen siihen saatanan kirkkoon.

• Anonyymi

Syytät samalla Jumalaa sovinismista. Ja kyse on vain yhdestä virasta, johon Jumala kutsuu vain miehiä, joten etköhän pahasti liioittele sillä, että olisi sovinisti, joka ei hyväksy naisia.. Ei ole myöskään lainkaan kunnioittavaa puhetta toisesta ihmisestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Paimenen virka on vain miehen virka, niin sanoo Raamattu. Naiselle on paljon muita tehtäviä seurakunnassa. Mutta sinä ilmeisesti vihaat naisia kaikissa tehtävissä.

Ei sitten sinne päinkään. Päinvastoin olen ehdottomasti tasa-arvoakannattaja. Noilla väkitukoilla on ollut reilu 30 v aikaa hyväksyä naispapit, että eiköhän siirtymäkausi ole ollut ihan reilu.

• Anonyymi kirjoitti:

Syytät samalla Jumalaa sovinismista. Ja kyse on vain yhdestä virasta, johon Jumala kutsuu vain miehiä, joten etköhän pahasti liioittele sillä, että olisi sovinisti, joka ei hyväksy naisia.. Ei ole myöskään lainkaan kunnioittavaa puhetta toisesta ihmisestä.

No rehellisyyden nimissä on sanottava, ettei Raamattu anna suurtakaan arvoa naisille mutta onneksemme yhteiskunta on kehittynyt noista ajoista.

Jumala kutsuu ketä hän haluaa enkä usko siihen vaikuttavan se mitä "merkkiä" siellä alban alla on. Eikä sillä ole myöskään mitään tekemistä papin työn kanssa.

• Anonyymi

Oletko itse jäsenenä ”sovinisti” Lutherin kirkossa?

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko itse jäsenenä ”sovinisti” Lutherin kirkossa?

Toki ja kirkon kehitystä onkin ollut mukava seurata. Siellä puhaltavat uudet raikkaat tuulet ja onhan se toki ymmärrettävää, että muinaisjäänteiden ajatusmaailman omaavia kovasti rassaa mutta ei auta itku markkinoilla. Jokainen voi valita, hyväksyä yhteiset pelisäännöt tai sitten toinen vaihtoehto on "maantie"

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt sitten varmaan oikeaoppiset seurakunnat alkavat pullistella kirkosta paenneita kristittyjä.

Eikö? No johan on Piru! 👿

• Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti muutkin ovat, kun kerran eronneet eivät liity niihin massoittain. 🤔

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Toki ja kirkon kehitystä onkin ollut mukava seurata. Siellä puhaltavat uudet raikkaat tuulet ja onhan se toki ymmärrettävää, että muinaisjäänteiden ajatusmaailman omaavia kovasti rassaa mutta ei auta itku markkinoilla. Jokainen voi valita, hyväksyä yhteiset pelisäännöt tai sitten toinen vaihtoehto on "maantie"

Itse en kuulu mihinkään kirkkoon, mutta samaa termiä "raikkaat tuulet puhaltavat nykykirkossa" olen käyttänyt itse. Väitän, että tämä on tapahtunut isolta osin nuorten naispappien ansiosta.

Omavanhurskaat varmasti löytävät henkisen kotinsa jostain muualta. Tarjontaa on runsaasti jokaisen omaan korvasyyhyyn.

• Anonyymi
        anomalia kirjoitti:

Itse en kuulu mihinkään kirkkoon, mutta samaa termiä "raikkaat tuulet puhaltavat nykykirkossa" olen käyttänyt itse. Väitän, että tämä on tapahtunut isolta osin nuorten naispappien ansiosta.

Omavanhurskaat varmasti löytävät henkisen kotinsa jostain muualta. Tarjontaa on runsaasti jokaisen omaan korvasyyhyyn.

Kaikki mistä sinä saat kiksejä on jumalatonta. Nautit siitä kun kirkko vieraantuneet kristinuskosta ja Raamatusta. Miksi se enää sitten käyttää itsestään nimeä kirkko ja kirkon kristillisiä tunnuksia kun eivät enää merkitse mitään?

• Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

Ilmeisesti muutkin ovat, kun kerran eronneet eivät liity niihin massoittain. 🤔

Sinä et liity edes yksinäni.

• Anonyymi

Mikä kirkossa enää on Raamatun mukaista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kun kristityt saatananpalvonta opillaan ovat omineet Jumalan nimen Saatanalle, kuten Jeremiassa profeetan suulla israelin oikea Jumala sanoo, että ovat vieneet hänen nimiin laitettuun temppeliin uhrikultti-iljetyksen. Pätee tänä päivänäkin - Jumalan niminen kirkko ja uskonto, mutta todellinen Herra on uskonnossa Saatana tosi Jumalan uhrikultilla oppinormiston mukaan. Pakana ei ole mitään muuta kuin vastaava nimitys kuin maalainen, oli katsokaas niin hienoa olla kaupunkilainen, kirkkoon kuuluva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just ja tämä Kristus-uskonto perustuu Jeesuksen käyttämiseen uhrilahjana Saanalle. On teillä palapelin palaset totaalisesti hukassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just ja tämä Kristus-uskonto perustuu Jeesuksen käyttämiseen uhrilahjana Saanalle. On teillä palapelin palaset totaalisesti hukassa.

Koronakriisi on muuten ihan yksi yhteen plagiaatti kristinuskosta, ja on mielenkiintoista katsoa, että miten palapelin palaset yksi toisensa jälkeen tipahtelevat käsistä, kun paukutetaan uutta propagandaa tuutista. Aivan tarkoituksella. Ja kaikki on tuolla pelikentällä ihan yhtä sekaisin, on mielenkiintoista nähdä, että mihin se johtaa. Ja siinäkin ateistit ja uskovaiset tappelevat Raamatustaan.

• anomalia kirjoitti:

No ei ehkä pelkästään mutta kyllä varmasti on osaltaan vaikuttanut merkittävästi. Nuoremmat miespapit ovat suurimmalta osin myös muuttuneet. Ihan sellaisella käytännön tasolla se näkyy, että ovat enemmänkin myös ihmisiä eikä heitä tarvitse pokkuroida, saarnat ovat muuttuneet, joissa otetaan esimerkiksi jokin ihan tämän päivän elämässä oleva asia ja sitä peilataan Raamatun teksteihin , ylipäätänsä kaiken sen helvetillä uhkailun ja saarnastuolista jylisemisen tilalle on tullut armollisempi ja inhimillisempi ote. Yksi sellainen minkä olen laittanut merkille on myös se, että naispapit harvemmin edes käyttävät saarnastuolia vaan saarnaavat enemmänkin alttarin edessä ja noin ollen ovat samalla tasolla seurakunnan kanssa eikä niin, että ylenkatsoisivat seurakuntaansa saarnastuolista kuin alamaisiaan. He ovat myös innokkaampia järjestämään seurakunnassa erilaista toimintaa.

En oikein sinänsä ymmärrä tuota naispappien ympärillä olevaa etupäässä miesten nurinaa. Papin työhän soveltuu erittäin hyvin naiselle ihan jo siitäkin syystä siinä riittää paljon sellaista raskasta osuutta jossa takuuvarmasti siitä helposti lähestyttävyydestä ja inhimillisestä otteesta on vain apua.

• Anonyymi

No rehellisyyden nimissä on sanottava, ettei Raamattu anna suurtakaan arvoa naisille mutta onneksemme yhteiskunta on kehittynyt noista ajoista.

Jumala kutsuu ketä hän haluaa enkä usko siihen vaikuttavan se mitä "merkkiä" siellä alban alla on. Eikä sillä ole myöskään mitään tekemistä papin työn kanssa.

Raamatun mukaan sukupuolella on väliä. Missä kohtaa Raamatussa käsketään käyttää albaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä et liity edes yksinäni.

Aivan käsittämätön lause. 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki mistä sinä saat kiksejä on jumalatonta. Nautit siitä kun kirkko vieraantuneet kristinuskosta ja Raamatusta. Miksi se enää sitten käyttää itsestään nimeä kirkko ja kirkon kristillisiä tunnuksia kun eivät enää merkitse mitään?

No on todellakin jumalatonta meikäläisen elämä. Ei yhtään jumalaa ja miksi olisi?

Haluaisinko käyttää aikaani jumalani miellyttämiseen, kokea olevani syntinen ja lässyttää uskontunnustuksia?

Fantasioida ikuisesta elämästä?

Ei kiitos

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kirkko joka ei ole Kristuksen kirkko on saatanan kirkko. Siksi uskovat jättävät evlut kirkon."

Jla kehottaa uskovia lähtemään ulos saastuneesta laitoksesta.

4. Sitten kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää sieltä ulos, minun kansani, ettette tulisi osallisiksi hänen synteihinsä ja saisi osaksenne hänen vitsauksiaan,
        5. sillä hänen syntinsä ovat ulottuneet taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa. Ilm18.

• Anonyymi

"No rehellisyyden nimissä on sanottava, ettei Raamattu anna suurtakaan arvoa naisille "

On syytä erottaa Raamatun opetus ja se mitä ihmiset milloinkin ovat tehneet.

Jla loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Siis tasa-arvoisiksi.
        Raamatussa annetaan erittäin suuri arvo naisille.

Raamatun historia valottaa varsin hyvin miten hallitsijat ja kansa aina välillä lankesivat kaikenlaiseen pahuuteen ja laiminlöivät Jlan Sanan.
        Sitten taasen koitti uskonpuhdistuksen aika, jolloin Jlan Sana nostettiin sille kuuluvaan arvoon.
        Raamatun opetuksen mukaan kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia.

Mutta eri ihmisryhmillä on ollut erilaisia tehtäviä. Esim leeviläisten tehtävä oli hoitaa kaikkea jumalanpalvelukseen ja temppelipalvelukseen liittyviä tehtäviä.
        Mutta esim naisprofeetta Hanna oli ensimmäinen evankelista, joka alkoi levittää ilosanomaa Jeesuksesta.

Toisaalta se on luontevaa. Kuvaahan nainen Raamatussa myös seurakuntaa.
        Seurakunnan tehtävä on viedä evankeliumia eteenpäin.

• Anonyymi

Tervemenoa! En tule kaipaamaan.

• Monet seurakuntalaiset sen sijaan kaipaavat häntä jo nyt.

• Anonyymi
        KyIIäTaasNaurattaa kirjoitti:

Monet seurakuntalaiset sen sijaan kaipaavat häntä jo nyt.

Monet seurakuntalaiset taas eivät.

• Anonyymi

"Tervemenoa! En tule kaipaamaan."

Sinä kaipaatkin vain nautintoa, unelmia ja valheita. Niistä rakennat itsellesi oman kivan kuplan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä kaipaatkin vain nautintoa, unelmia ja valheita. Niistä rakennat itsellesi oman kivan kuplan.

Höpö höpö sinun luuloille minusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Monet seurakuntalaiset taas eivät.

Kaltaisesi ateistit eivät varmaan kaipaakaan. 😏

• Anonyymi

Toinen joka luulee minusta asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytöksesi puhuu puolestasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet oma käyntikorttisi. 😃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö puhuu.

• Anonyymi

Olet oma käyntikorttisi. 😃

Luulosi minusta menee jatkuvasti pieleen.

• Anonyymi kirjoitti:

Luulosi minusta menee jatkuvasti pieleen.

Pidätkö sinä sitten itseäsi uskovaisena? 🧐

• Anonyymi

Pidätkö sinä sitten itseäsi uskovaisena? 🧐

Kyllä ja olen.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ja olen.

Kerro toki mitä se sinulle on ja miten se näkyy elämässäsi. 😃

• Anonyymi

Kerro toki mitä se sinulle on ja miten se näkyy elämässäsi. 😃

En kerro, koska et sinäkään ole koskaan kertonut noista asioista omalta kohdaltasi.

• Anonyymi kirjoitti:

En kerro, koska et sinäkään ole koskaan kertonut noista asioista omalta kohdaltasi.

Et tietysti kerro koska olet trolli, eiks niin Anoliini? 😄

• Anonyymi

Et tietysti kerro koska olet trolli, eiks niin Anoliini? 😄

Taas luulet asioita minusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Taas luulet asioita minusta.

Trolli sinä olet, Anoliini. 😄

• Anonyymi

Trolli sinä olet, Anoliini. 😄

En todellakaan ole. Se, että en kerro uskostani ja miten se näkyy elämässäni ei tee minusta trollia. Ethän sinäkään ole kertonut, joten herää kysymys oletko trolli?

• Anonyymi kirjoitti:

En todellakaan ole. Se, että en kerro uskostani ja miten se näkyy elämässäni ei tee minusta trollia. Ethän sinäkään ole kertonut, joten herää kysymys oletko trolli?

Kyllä sinä trolli olet, Anoliini. 😄

• Anonyymi

Kyllä sinä trolli olet, Anoliini. 😄

Siinä tapauksessa myös sinä olet trolli.

Monet seurakuntalaiset sen sijaan kaipaavat häntä jo nyt.

Mistäs tiedät? Ovatko ottaneet sinuun yhteyttä hädissään kuten homotkin?

• Anonyymi kirjoitti:

Siinä tapauksessa myös sinä olet trolli.

Kyllä sinä se trolli olet, Anoliini. 😄

Mistäs tiedät? Ovatko ottaneet sinuun yhteyttä hädissään kuten homotkin?

Tunnen ko. seurakunnasta ihmisiä. 😃

Olettaisin, että ajatus olisi puhua sen seurakunnan jäsenistä, jonka kirkkoherrastakin on kysymys? Muiden mielipiteet kai ovat yks hailee.

• Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi käyttäytyy tosiaan ihan miten sattuu ja rajat ovat hyvin leveällä.

Olettaisin, että ajatus olisi puhua sen seurakunnan jäsenistä, jonka kirkkoherrastakin on kysymys? Muiden mielipiteet kai ovat yks hailee.

Sinun milelipiteesi ovat todellakin minulle yks hailee. 😃

• Anonyymi

Tunnen ko. seurakunnasta ihmisiä. 😃

Minä olen kyseisen seurakunnan jäsen ja tiedän, että monet eivät jää kaipaamaan. Toki jotkut jäävät, mutta suurempi osa ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä olen kyseisen seurakunnan jäsen ja tiedän, että monet eivät jää kaipaamaan. Toki jotkut jäävät, mutta suurempi osa ei.

🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣

🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣

Kylläpä kirkosta eronnutta homojen "auttajaa" taas naurattaa. 😏

Ihan tiedoksesi, että tuossa seurakunnassa on oikeasti tuhansia jäseniä.

Sanoinko tuntevani heidät kaikki, kirkosta eronnut homottaja? 😃

Sanoinko tuntevani heidät kaikki, kirkosta eronnut homottaja? 😃

Ei vaan pilkkaamisellasi esitit, että kirjoittaja jolle vastasit ei olisi yksi noista tuhansista.

Vai uskotko ihan tosissasi, että juuri tuossa kaupunkiseurakunnassa olisivat hyvin vanhoilliset jäsenistön enemmistössä?

Ei vaan pilkkaamisellasi esitit, että kirjoittaja jolle vastasit ei olisi yksi noista tuhansista.

Vai uskotko ihan tosissasi, että juuri tuossa kaupunkiseurakunnassa olisivat hyvin vanhoilliset jäsenistön enemmistössä?

Ollaanpa sitä nyt yht äkkiä kovin herkkähipiäisiä . 😃 Jos vanhoillisena tarkoitat alkuperäistä kristinuskoa niin miksi se ei kaupungissa toimisi kuten muuallakin?

Ollaanpa sitä nyt yht äkkiä kovin herkkähipiäisiä . 😃 Jos vanhoillisena tarkoitat alkuperäistä kristinuskoa niin miksi se ei kaupungissa toimisi kuten muuallakin?

"Alkuperäinen kristinusko" on Ahvion syöttämä kumimato, jonka nielit koukkuineen. Ei mitään muuta.

"Alkuperäinen kristinusko" on Ahvion syöttämä kumimato, jonka nielit koukkuineen. Ei mitään muuta.

Kyllä se ihan muuta on mutta se ei ilmeisesti ole tarkoitettu kaltaisillesi herjaajille. 😃

• Anonyymi

Tuolle veijariile olisi mukama pitänyt kertoa uskostani ja miten se näkyy elämässäni. No hänen uskonsa näyttäytyy emojien sarjoina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolle veijariile olisi mukama pitänyt kertoa uskostani ja miten se näkyy elämässäni. No hänen uskonsa näyttäytyy emojien sarjoina.

Ei sinun uskosi voi näkyä kun sitä ei ole.

• Anonyymi

” Vai uskotko ihan tosissasi, että juuri tuossa kaupunkiseurakunnassa olisivat hyvin vanhoilliset jäsenistön enemmistössä?”

Ilmeisesti uskoo, mutta kirkkoherran kaltaiset hyvin vanhoilliset ovat vähemmistössä ja siksi hän erosi. Hyvin pieni porukka häntä kaipaa ja nyt se porukka on vielä pienempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

” Vai uskotko ihan tosissasi, että juuri tuossa kaupunkiseurakunnassa olisivat hyvin vanhoilliset jäsenistön enemmistössä?”

Ilmeisesti uskoo, mutta kirkkoherran kaltaiset hyvin vanhoilliset ovat vähemmistössä ja siksi hän erosi. Hyvin pieni porukka häntä kaipaa ja nyt se porukka on vielä pienempi.

Eikö kristinusko ole vanha uskontoa? Mitä yrität sanoa vanhoillisilla, aitoja uskovia?

• Anonyymi kirjoitti:

Solvaa reilusti nimimerkillä vain, usko.vainen. 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sun uskosi näkyy toisen (uskon) pilkkaamisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sinä kaipaatkin vain nautintoa, unelmia ja valheita. Niistä rakennat itsellesi oman kivan kuplan."

Kupla voi osoittautua saippuakuplaksi.

• Anonyymi

Kirkko harhailee eikä ole kirkko enää

• Anonyymi

Support eloapinat nykyään

• Anonyymi

Kirkko h mukana kaikkeen mennään vaan silmätkin kiinni

• On kyllä mahtavaa jos noin on ,kuin blogi kirjoitus kirjoittaa ,että on ihmisiä vielä ,jotka pitävät uskonsa eikä mene valheiden perässä.

• Anonyymi

<<Porvoon seurakunnan kirkkoherra ei kestä enää kirkon liberaliroutumista ja omasta opistaan luopumista.<<

Niin, liberaalit mieltävätkin uskonnon Jeesuksen opetuksina ja Jumalaksi Jeesuksen puhuman taivasten valtakunnan Isä Jumalan.

<<Evankelis-luterilaisen kirkon ja erityisesti Porvoon hiippakunnan teologinen ja uskonnollinen kehitys on Backströmin mukaan vaikuttanut vahvasti hänen eropäätökseensä. ”Kirkkolain ensimmäisessä luvussa* sanotaan, että Raamattu on ohjenuora kirkon pyhässä päätöksenteossa, mutta minun nähdäkseni näin ei ole enää”.<<

Niin, on totta, että Raamatussa on synnin valtakuntaan siirtyminen Jeesuksen Kristus (tosi Jumala) uhrilahjalla uutena liittona verellään Jahve Saatanan kanssa, mutta eihän se ole kuin juutalaisen Paavalin väännös Raamatusta ja jopa valheellisella luomiskertomustarinalla.

Jahven palvonta Paavalin syntiopilla on tuottanut sellaista hedelmää, ettei sitä voida todennäköisesti enää edes jatkaa uskontona.

• Anonyymi

Kirkon kipuileva yleistila voisi helpottaa ja tukkisuma lähteä liikkeelle kun valtio eroaisi kirkosta.

Usko, epäusko ja järkiinsätulo.

Koska valtio ei voi olla uskossa se voisi lopettaa epäuskossa kieriskelyn ja tulla järkiinsä.

• Anonyymi

Ongelma on se,ettei kirkkokaan ole enää uskossa.

• Anonyymi

<<Koska valtio ei voi olla uskossa se voisi lopettaa epäuskossa kieriskelyn ja tulla järkiinsä.<<

Mikä hitto tässä tilanteessa on nyt vaikea käsittää, kun ei ole kuin kaksi palikkaa Jeesuksen opetukset ja taivasten valtakunnan Isä (liberaalit) ja Jahve saatana Mooseksen lakeineen (konservatiivit)?

Voisitko kertoa minulle, että mikä kohta tässä liittyy epäuskoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Koska valtio ei voi olla uskossa se voisi lopettaa epäuskossa kieriskelyn ja tulla järkiinsä.<<

Mikä hitto tässä tilanteessa on nyt vaikea käsittää, kun ei ole kuin kaksi palikkaa Jeesuksen opetukset ja taivasten valtakunnan Isä (liberaalit) ja Jahve saatana Mooseksen lakeineen (konservatiivit)?

Voisitko kertoa minulle, että mikä kohta tässä liittyy epäuskoon?

Ja jos tilannetta tiivistetään vielä paremmin - Raamatussa on nämä kaksi Jumaksi kutsuttua hahmoa kristinuskossa, Jeesuksen taivasten valtakunnan isä Jumala ja sitten (arkeologisin kaivauksinkin todistettu saatanaksi) Jumalaksi kutsuttu Jahve, jolle Jeesus on uskonnon mukaan uhrilahja. Tässä on melkoinen perusristiriita, kun toinen on Saatanan palvontaa (konservatiivit), joka asetelma ei nyt vain enää mene läpi, eikä jatkossa käy, kun totuus on jo niin räikeästi esillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos tilannetta tiivistetään vielä paremmin - Raamatussa on nämä kaksi Jumaksi kutsuttua hahmoa kristinuskossa, Jeesuksen taivasten valtakunnan isä Jumala ja sitten (arkeologisin kaivauksinkin todistettu saatanaksi) Jumalaksi kutsuttu Jahve, jolle Jeesus on uskonnon mukaan uhrilahja. Tässä on melkoinen perusristiriita, kun toinen on Saatanan palvontaa (konservatiivit), joka asetelma ei nyt vain enää mene läpi, eikä jatkossa käy, kun totuus on jo niin räikeästi esillä.

KYLLÄ SE JAHVE on sama jumala ja sen erottaa muista jumalista nimi JAHVE. Hän ei ole saatanasta ja se joka muuta väittää, niin on itse saatanaata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KYLLÄ SE JAHVE on sama jumala ja sen erottaa muista jumalista nimi JAHVE. Hän ei ole saatanasta ja se joka muuta väittää, niin on itse saatanaata.

No, se on sitten Raamattu itse se Saatana kun niin väittää. Nimittäin sen tietää 2.Kuningasten kirjan 23. luvusta, jossa särjetään liitonarkku paikalla ylipappi Hilkian toimesta lasten uhripaikat, jossa uhrataan lapsia Moolokille ja uhrikukkulapapit määrätään syömään vain happamatonta leipää.

Nuo uhripaikat on rakentanut kuningas Salomo. Ja arkeologisin kaivauksin on tullut nyt todistettua (ellei järki muuten sano), että Baal-jumala on sama kuin Jahve. Liittyy nimeen Astarte.

Toinen kohta on Jeremiassa, kun israelin oikea Jumala käskee Mooseksen mennä silmistään, kun tämä johdatti israelilaiset Egyptistä palvomaan polttouhrilahjoin (lapset) Baalia, eivätkä kuulleet olenkaan hänen ääntään.

Tästä tietää, että Baal on se joka puhuu Mooseksen kirjoissa eli Saatana. Tuo oikea Jumala sanoo, ettei hän ole uhrilahjoja vaatinut, ettei se ole tullut hänen mieleensäkään, joten uhrikulttijumala on Jahve Saatana.

Tästä ei ole mitään epäselvyyttä Raamatusta, mutta jos tosi Jumalaa käytetään uhrilahjana vihaiselle Jumalalle, niin yllä pitäisi jo pienenkin järjen riittää tajuamaan, että mistä on kyse.

• Anonyymi kirjoitti:

Huikeeta argumentaatiota! Onneksi olkoon aasinlakkipalkinnosta!!!

• Anonyymi
        anomalia kirjoitti:

Huikeeta argumentaatiota! Onneksi olkoon aasinlakkipalkinnosta!!!

Milloin olet sellaisen saanut? Mahtuuko hyvin päähän vai puristaako?

• Anonyymi

Kirkkohan ei anna mitään voisi lakkauttaa

• Anonyymi

No, kyllähän se antaa jäsenilleen merkin käteen ja otsaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, kyllähän se antaa jäsenilleen merkin käteen ja otsaan.

Ja kamala vimma kaikilla on ollut nuo merkit saada - on sitten ollut pieniä (kaste) tai suuria (vihkisormus) tai on sitten ollut vaikka vain rikas tai köyhä. Viimeksi homoseksuaalit ovat tapelleet saadakseen nuo merkit käteensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kamala vimma kaikilla on ollut nuo merkit saada - on sitten ollut pieniä (kaste) tai suuria (vihkisormus) tai on sitten ollut vaikka vain rikas tai köyhä. Viimeksi homoseksuaalit ovat tapelleet saadakseen nuo merkit käteensä.

Mutta Jumala ei siunaa homoutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä. Meillä on jo täällä Suomessakin avioliittoon vihittyjä homoja joilla on Jumalan siunaus liitolleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä. Meillä on jo täällä Suomessakin avioliittoon vihittyjä homoja joilla on Jumalan siunaus liitolleen.

Jumala ei koskaan siunaa homoutta! Homot viedään nätisti kadotukseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Aha. Onko Jumala sinulle niin halveksinut homoutta? Joka ei ole sanonut sanaakaan lesboista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, mikä ja kuka se oli, joka saa niin pienet kuin suuret, köyhät ja rikkaat panemaan merkin otsaansa ja käteensä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi nyt vain ja jälleen - 1.korintolaiskirje, luku 3 ja jakeet 11-13 - se paikka on varattu jo uskovaisille.

• Anonyymi kirjoitti:

Katsotaan mihin sinä lopulta nätisti menet. Hauska nähdä.

• Anonyymi kirjoitti:

Homous on syntiä.
        Lue mitä Raamattu kertooo Sodomasta ja Gomorasta.

Homous on luonnotonta saastaisuutta ja syntiä.
        Homot ovat siinä listassa, ketkä eivät pääse taivaaseen.

1.Kor.6:
        9. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa.

1,Tim.1:
        7. He tahtovat olla lainopettajia, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi vakuuttavat.
        8. Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain mukaisesti.
        9. Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien,
        10. haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia,
        11. jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Katsotaan mihin sinä lopulta nätisti menet. Hauska nähdä.

Juud.1:
        7. Niin myös Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavoin kuin nekin harjoittivat haureutta ja antautuivat luonnonvastaisiin lihan himoihin(3), ovat varoittavana esimerkkinä kärsiessään ikuisen tulen rangaistusta.

• Välva kirjoitti:

Homous on syntiä.

1.Kor.6:
        9. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa.

1,Tim.1:
        7. He tahtovat olla lainopettajia, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi vakuuttavat.
        9. Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien,
        10. haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia,

Olet kyllä järkyttävä homojen solvaaja. Kuinka käy Räsäselle?

Minun Raamatussa ei ole ikinä ollut yhtään homoseksuaalisuuden harjoittajaa missään.

Sinä olet vihan lähettiläs tässä maailmassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Juud.1:
        7. Niin myös Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavoin kuin nekin harjoittivat haureutta ja antautuivat luonnonvastaisiin lihan himoihin(3), ovat varoittavana esimerkkinä kärsiessään ikuisen tulen rangaistusta.

Miksi Juuda valehtelee! Vai onko se taas sitä, että Raamatussa on ihmisten ajatuksia? Jokaisella jotakin.

• torre5 kirjoitti:

Miksi Juuda valehtelee! Vai onko se taas sitä, että Raamatussa on ihmisten ajatuksia? Jokaisella jotakin.

Raamatussa on myös Jeesuksen ajatuksia Sodomasta. Ne ovat erilaisia kuin Juudalla.

Jos Juuda on oikeassa, niin Jeesus on väärässä.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Homous on syntiä.

1.Kor.6:

1,Tim.1:

Vain Jahven syntivaltakunnassa on syntiä, ei taivaassa, ja olen aivan varma, että jokainen homo on niin fiksu, että erottaa Jeesuksen puhuman taivasten valtakunnan, joka on meissä ja meidän ympärillämme, teidän saatanan synnin valtakunnasta, eikä edes kättänsä ojenna teidän Jahven uskontoonne tosi Jumalan uhrikultilla, vaan pysyy Jeesuksen opissa.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Homous on syntiä.

1.Kor.6:

1,Tim.1:

Mistä raamatunkäännöksestä nuo kohdat on peräisin? Tuossakin sinun versiossa puhutaan vain homoseksin harjoittajista. Samalla logiikalla raittiutuneet alkoholistit eivät pääse taivaaseen koska juopumus on syntiä. Et ole johdonmukainen.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Olet kyllä järkyttävä homojen solvaaja. Kuinka käy Räsäselle?

Minun Raamatussa ei ole ikinä ollut yhtään homoseksuaalisuuden harjoittajaa missään.

Sinä olet vihan lähettiläs tässä maailmassa.

Syytä vain Raamattua epämiellyttävästä sanasta.
        Mutta todellisuudessa se on sinunkin parhaaksi tarkoitettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä raamatunkäännöksestä nuo kohdat on peräisin? Tuossakin sinun versiossa puhutaan vain homoseksin harjoittajista. Samalla logiikalla raittiutuneet alkoholistit eivät pääse taivaaseen koska juopumus on syntiä. Et ole johdonmukainen.

Tietysti ketkä vain homoseksuaalisiin tekoihin syyllistyvät voivat pelastua siinä missä muutkin, kun uskovat ja tekevät parannuksen synneistään.

Ei välttämättä tarvitse takertua tarkkoihin sanamuotoihin, jos kuitenkin pystyy ymmärtämään mitä toinen tarkoittaa. Toki kannattaa pyrkiä tarkkuuteen sanoissaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, mikä ja kuka se oli, joka saa niin pienet kuin suuret, köyhät ja rikkaat panemaan merkin otsaansa ja käteensä?

Satuolentohan se. 🧜🏼‍♀️

• Anonyymi kirjoitti:

"Jumala ei koskaan siunaa homoutta! Homot viedään nätisti kadotukseen."

Uskonnollinen kostosadismi on erikoinen ominaisuus. Rakkautta ja armoa siinä ei ole ja siksi siitä puuttuu kaikki, mikä kristinuskossa on merkittävää.

• Anonyymi

Satuolentohan se. 🧜🏼‍♀️

Niinhän ne sinun jumalasi ovatkin. Hyvä kun tajusit.

• Anonyymi

Jeesushan sanoi mitä tapahtuu lopun aikoina. Ilmestyy laittomuuden ihminen ja autioittava iljetys seisoo pyhässä paikassa. Kohta alkaa tapahtua hirvittäviä asioita ja monet maan tomussa olevat nousevat muistohaudoista. Siinä joutuu moni nöyrtymään ja pilkkaajat kauhistuvat.

• Anonyymi

Toden totta.

• Anonyymi

<<iljetys seisoo pyhässä paikassa<<

Olisikohan jotakin tekemistä tosi Jumalan uhraamisella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<iljetys seisoo pyhässä paikassa<<

Olisikohan jotakin tekemistä tosi Jumalan uhraamisella?

Pistäkääpä nyt sormet korviin ja silmät kiinni ja keskittykää oikein miettimään. Miltä kuulostaa tosi Jumalan kidutus murhaaminen nauloilla ristiin ja veren juonti ja ruumiin syönti kuvitellen niiden olevan todellisesti läsnä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pistäkääpä nyt sormet korviin ja silmät kiinni ja keskittykää oikein miettimään. Miltä kuulostaa tosi Jumalan kidutus murhaaminen nauloilla ristiin ja veren juonti ja ruumiin syönti kuvitellen niiden olevan todellisesti läsnä?

Jos teillä vain pyöri tyhjä päässänne, niin voin kertoa miltä se kuulostaa. Se kuulostaa ihan saatananpalvonnalta.

• Anonyymi kirjoitti:

Saatanan vaikutuksesta jumalattomat ihmiset ristiin-naulitsivat Jeesuksen.
        Jeesus kärsi meidän puolesta tuomion, joka kuuluisi meille. Hirveän tuomion Jeesus kärsi viattomana ja todella jokaisen meidän puolestamme, näin Hän sovitti meidän tuomion ja antaa meille armon, jos otamme sen vastaan.

Meidän on otettava vastaan ja hyväksyttävä tämä sovitus, että siitä olisi meille hyötyä.
        Millaisen tuomion saakaan sellainen ihminen, joka halveksii ja pilkkaa Jeesuksen tarjoamaa armoa ja Hänen kärsimystään meidän puolesta.

• Jospa sitä ennen näkyisi edes uskovien merkit.

Ennen sitä on turha odottaa yhtään mitään.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Jeesus kärsi meidän puolesta tuomion, joka kuuluisi meille. Hirveän tuomion Jeesus kärsi viattomana ja todella jokaisen meidän puolestamme, näin Hän sovitti meidän tuomion ja antaa meille armon, jos otamme sen vastaan.

Meidän on otettava vastaan ja hyväksyttävä tämä sovitus, että siitä olisi meille hyötyä.
        Millaisen tuomion saakaan sellainen ihminen, joka halveksii ja pilkkaa Jeesuksen tarjoamaa armoa ja Hänen kärsimystään meidän puolesta.

<<Saatanan vaikutuksesta jumalattomat ihmiset ristiin-naulitsivat Jeesuksen ... meidän puolestamme, näin Hän sovitti meidän tuomion ja antaa meille armon, jos otamme sen vastaan.<<

Minä olenkin ihmetellyt, että miksi te olette Saatanalle niin kiitollisia, että hoette päivät päästänne olevanne läpeensä syntisiä ja pyhiä.

Mitäs luulet, ihan noin loogisesti ajatellen, että mikähän syy hänellä olisi antaa teille armo, kun te kiitätte Saatanaa, että kidutti Jeesuksen kuoliaaksi teidän puolestanne?

Tällaista armoa muuten ei Raamatusta tai oppinormistosta löydy, vaan Jeesus tulee tuomitsemaan teidät teostanne Paavalin mukaan vippaamalla teidät sinne tulenliekkeihin kiitokseksi. Löytyy - jälleen kerran - 1.Kor.3:13.

• >Kohta alkaa tapahtua hirvittäviä asioita ja monet maan tomussa olevat nousevat muistohaudoista. Siinä joutuu moni nöyrtymään ja pilkkaajat kauhistuvat.

Joko tämän ihmeen kohta saisi? 2000 vuotta on odotettu, jos kaukaistenkin esivanhempien suorittama odotus lasketaan mukaan. 🤔

• Välva kirjoitti:

>Hirveän tuomion Jeesus kärsi viattomana

Höpö höpö. Hetken päästä hän istui Jumalan oikealla puolella terhakampana kuin koskaan. Kyseessä oli siis pelkkä näytelmä.

• 2.Piet.2:
      4. Ei Jumala säästänyt enkeleitäkään, jotka tekivät syntiä, vaan syöksi heidät pimeyden kahleissa syvyyteen ja jätti heidät säilytettäviksi tuomiota varten.
      5. Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka hän varjeli Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ja seitsemän muuta, kun hän antoi vedenpaisumuksen peittää jumalattomien maailman.
      6. Hän tuomitsi tuhoon Sodoman ja Gomorran kaupungit ja poltti ne poroksi varoitukseksi niille, jotka vastaisuudessa elävät jumalattomasti.
      7. Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota jumalattomien ihmisten irstas elämä vaivasi.
      8. Asuessaan heidän keskellään tuo hurskas mies kärsi päivästä päivään hurskaassa sielussaan heidän laittomien tekojensa tähden, joita hän joutui näkemään ja kuulemaan.
      9. Näin Herra tietää pelastaa jumalaapelkäävät koetuksesta, mutta väärintekijät hän säilyttää rangaistuksen alaisina tuomion päivään,
      10. varsinkin ne, jotka vaeltavat saastaisissa lihan himoissa ja halveksivat herruutta. Nuo uhkarohkeat ja itserakkaat eivät pelkää herjata henkivaltoja,
      11. vaikka enkelitkään, joilla on suurempi voima ja valta, eivät syytä niitä herjaavasti Herran edessä.
      12. Mutta nuo ihmiset ovat kuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja tapettaviksi syntyneet eläimet. He herjaavat sitä, mitä eivät tunne, mutta tuhoutuvat omaan turmelukseensa
      13. ja saavat väärintekijöinä vääryyden palkan. Heidän mielihalunsa on viettää päivänsä nautinnoissa. He ovat tahroja ja häpeäpilkkuja ja nautiskelevat petoksistaan, kun he mässäilevät aterialla teidän kanssanne.
      14. Heidän silmänsä ovat täynnä aviorikosta, eivätkä he saa synnistä kyllikseen. He viettelevät horjuvia sieluja. Heillä on ahneuteen harjaantunut sydän, noilla kirouksen lapsilla.

• Eli pitää toimia näin: ei saa olla pahoja ajatuksia, ei väkivaltaa, ei ylpeyttä, ei omahyväisyyttä, pitää auttaa köyhiä ja orpoja, ei tehdä kauhistuksia, kuten Raamatussa tehtiin.

Niin ei tule tuhoa. Ollaan täysin säästytty.

• Anonyymi

Voi hyvä luoja. Armahda minut tyhmiltä uskovaisilta. Kiitän!

• Anonyymi

Niimerkki Välva, ihan vähän kiinnostaisi noin, että minkä ikäinen olet, onko sinulla mitään koulutusta, oletko ollut työelämässä, mistä olet saanut tämän uskontokoulutuksen, minkälainen lapsuus sinulla oli, minkälaisessa elinympäristössä olet elänyt? Onko sinulla niitä demoneita paljon joista puhuit?

• Anonyymi kirjoitti:

Niimerkki Välva, ihan vähän kiinnostaisi noin, että minkä ikäinen olet, onko sinulla mitään koulutusta, oletko ollut työelämässä, mistä olet saanut tämän uskontokoulutuksen, minkälainen lapsuus sinulla oli, minkälaisessa elinympäristössä olet elänyt? Onko sinulla niitä demoneita paljon joista puhuit?

Joudun jättämään osan vastaamatta. " Anonyymi 05.11.2021 21:24"

Mutta.
        Viimeiseen kysymykseesi voin vastata, että minulla on todistetusti ollut henkien erottamisen armolahja (nimenomaan armolahja) ainakin yli 25 vuotta. Tarkka aikaa en muista.
        Minä en nyt tällä hetkellä halua kertoa paljoa näistä näkemistäni tapauksista, mutta tuon sanoin vain siksi, että se ei todellakaan ole mitään kuvittelua ja todistajia on.
        Nämä ovat erittäin vaarallisia asioita, eikä niitä pidä alkaa tutkimaan, ellei Jumala anna erityista armolahjaa ja johdatusta siihen.
        Tämän armolahjan sain yllättäen tilanteessa johon Jumala oli minut johtanut ja minulla silloin se oli välttämätön. En hakeudu sellaisiin tilanteisiin, pysyn mieluummin erossa niistä. Demonit ovat kuin takiaisia, ne tarttuvat kiinni ja niitä on vaikea huomata, Mutta ne vaikuttavat useimmiten aluksi huomaamatta.

Matt. 4:10. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, Saatana, sillä on kirjoitettu: 'Herraa, sinun Jumalaasi, sinun tulee kumartaa ja vain häntä palvella.'"
        11. Silloin Paholainen jätti Jeesuksen, ja hänen luokseen tuli enkeleitä, jotka palvelivat häntä.

Seuraavat on meillekin tässä ajassa ilmoitettu varoituksena.

2.Kor.11
        .....
        13. Sellaiset ovat valeapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14. Eikä ihme, sillä itse Saatana tekeytyy valon enkeliksi.
        15. Ei siis ole suuri asia, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi. Heidän loppunsa on heidän tekojensa mukainen.

Saatana sai estettyä paavalinkin ja opetuslasten matkan Tessalonikaan.
        1.Tess.2;
        18. Sen tähden olemme tahtoneet tulla luoksenne - minä, Paavali, kerran, jopa kahdesti - mutta Saatana on estänyt meitä.

1.Piet.5:
        8. Olkaa raittiita, valvokaa. Teidän vastustajanne, Paholainen, kulkee ympäri kuin ärjyvä leijona etsien, kenet voisi niellä.
        9. Vastustakaa häntä uskossa lujina! Tehän tiedätte, että samat kärsimykset täytyy veljiennekin kestää maailmassa.
        10. Kaiken armon Jumala on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa Jeesuksessa. Vähän aikaa kärsittyänne hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
        11. Hänen on valta aina ja iankaikkisesti. Aamen.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Joudun jättämään osan vastaamatta. " Anonyymi 05.11.2021 21:24"

Mutta.
        Viimeiseen kysymykseesi voin vastata, että minulla on todistetusti ollut henkien erottamisen armolahja (nimenomaan armolahja) ainakin yli 25 vuotta. Tarkka aikaa en muista.
        Minä en nyt tällä hetkellä halua kertoa paljoa näistä näkemistäni tapauksista, mutta tuon sanoin vain siksi, että se ei todellakaan ole mitään kuvittelua ja todistajia on.
        Nämä ovat erittäin vaarallisia asioita, eikä niitä pidä alkaa tutkimaan, ellei Jumala anna erityista armolahjaa ja johdatusta siihen.
        Tämän armolahjan sain yllättäen tilanteessa johon Jumala oli minut johtanut ja minulla silloin se oli välttämätön. En hakeudu sellaisiin tilanteisiin, pysyn mieluummin erossa niistä. Demonit ovat kuin takiaisia, ne tarttuvat kiinni ja niitä on vaikea huomata, Mutta ne vaikuttavat useimmiten aluksi huomaamatta.

Matt. 4:10. Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, Saatana, sillä on kirjoitettu: 'Herraa, sinun Jumalaasi, sinun tulee kumartaa ja vain häntä palvella.'"
        11. Silloin Paholainen jätti Jeesuksen, ja hänen luokseen tuli enkeleitä, jotka palvelivat häntä.

Seuraavat on meillekin tässä ajassa ilmoitettu varoituksena.

2.Kor.11
        .....
        13. Sellaiset ovat valeapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14. Eikä ihme, sillä itse Saatana tekeytyy valon enkeliksi.
        15. Ei siis ole suuri asia, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi. Heidän loppunsa on heidän tekojensa mukainen.

Saatana sai estettyä paavalinkin ja opetuslasten matkan Tessalonikaan.
        1.Tess.2;
        18. Sen tähden olemme tahtoneet tulla luoksenne - minä, Paavali, kerran, jopa kahdesti - mutta Saatana on estänyt meitä.

1.Piet.5:
        8. Olkaa raittiita, valvokaa. Teidän vastustajanne, Paholainen, kulkee ympäri kuin ärjyvä leijona etsien, kenet voisi niellä.
        9. Vastustakaa häntä uskossa lujina! Tehän tiedätte, että samat kärsimykset täytyy veljiennekin kestää maailmassa.
        10. Kaiken armon Jumala on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa Jeesuksessa. Vähän aikaa kärsittyänne hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
        11. Hänen on valta aina ja iankaikkisesti. Aamen.

Kiitos vastausesta. Onneksi ei ole tarvinnut olle demonien kanssa missään tekemisissä. Ilmeisesti on sitten joitakin erikoisihmisiä, kun demonit tarttuvat niin tiukasti kiinni heihin.

<<En hakeudu sellaisiin tilanteisiin, pysyn mieluummin erossa niistä. Demonit ovat kuin takiaisia, ne tarttuvat kiinni ja niitä on vaikea huomata, Mutta ne vaikuttavat useimmiten aluksi huomaamatta.<<

Ovatko ne olleet ateisteissa, jotka sitten ovat kääntyneet uskovaisiksi, vai miten nämä toimivat? Vai yrittänneet vaikuttaa uskovaisiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastausesta. Onneksi ei ole tarvinnut olle demonien kanssa missään tekemisissä. Ilmeisesti on sitten joitakin erikoisihmisiä, kun demonit tarttuvat niin tiukasti kiinni heihin.

<<En hakeudu sellaisiin tilanteisiin, pysyn mieluummin erossa niistä. Demonit ovat kuin takiaisia, ne tarttuvat kiinni ja niitä on vaikea huomata, Mutta ne vaikuttavat useimmiten aluksi huomaamatta.<<

Ovatko ne olleet ateisteissa, jotka sitten ovat kääntyneet uskovaisiksi, vai miten nämä toimivat? Vai yrittänneet vaikuttaa uskovaisiin?

<<Mutta ne vaikuttavat useimmiten aluksi huomaamatta<<

Miten ne vaikuttavat sitten, kun ne huomaa - näkeekö ne vai saavatko ne ihmisen tekemään jotakin pahaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Yhtälailla ne yrittävät vallata ihmisen, oli ihminen ateisti, tai uskova. siksi meitä kehotetaan valvomaan. Ainakin Jossakin oli uskova langennut kiusaukseen ja sitä kautta joutui osittaiseen paholaisen ahdistamaksi. Kun sellainen, jolla on henkien erottamisen armolahja, rukoilee kielillä, voi tapahtua voimakkaitakin fyysisiä ilmiöitä, joista henki on tunnisteetvissa.

Saatana kiusasi Jeesustakin, kun Hän meni erämaahan kasteen jälkeen , jotenka Saatana ei pelkää meitäkään .
        Sen tähden meidän on oltava raittiita , valvokaa.

Raittiita sanan käyttö UT Novum:
        Selitys (beta)
        Verbi néfö merkitsee ,olla raitis, vapaa päih-
        teiden vaikutuksesta". Sekä profaanissa kreikassa
        että Ut:ssa sanaa käytetään sekä kirjaimellisesti
        että kuvaannollisesti.

Uudessa testamentissa néfá esiintyy Paava-
        lin ja Pietarin kirjeissä. On merkittävaa, että
        kumpikin kirjoittaja käyttää néfá-verbia ensi
        sijassa eskatologisesti.

Paavali kehottaa l Tess 516,8:ssa hengelli-
        seen raittiuteen ja valppauteen, niin että Her-
        ran päivä ei pääse yllättämään kuin varas yöllä.
        2 Tim 4:5:ssä kehotus hengelliseen raittiu-
        teen esiintyy tekstiyhteydessä, jossa sanotaan
        että lopun ajan ihmiset eivät siedä puhdasta
        oppia vaan pitävät parempana taruja.

Pietarikin käyttää tätä sanaa kahdessa eska-
        tologisessa kohdassa. 1 Piet 1:13:ssa hän ke-
        hottaa kristittyjä olemaan raittiita ja panemaan

toivonsa armoon, josta he pääsevät osallisiksi
        Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä. 1 Piet 4:7:ssä
        sanotaan: "Kaiken loppu on lähellä. Sen tähden
        olkaa maltilliset ja raittiit rukoilemaan." 1 Piet
        5:8:ssa kehotetaan olemaan raittiina ja valvo-
        maan, sillä vastustaja, perkele, kulkee saalista
        etsimässä.

Tälle sanalle on sukua adjektiivi nēfizleos
        (3018), jota käytetään raittiista, seurakunnan
        johtajille ja vanhimmille välttämättömästä elä-
        mäntavasta (l Tim 3:2; Tiit 2:2; vrt. 1 Tim
        3:11) Ks. myös ananéfá ”tulla raittiiksi” (331),
        ja eknéfá ”raitistua" (1438).

• Anonyymi kirjoitti:

<<Mutta ne vaikuttavat useimmiten aluksi huomaamatta<<

Miten ne vaikuttavat sitten, kun ne huomaa - näkeekö ne vai saavatko ne ihmisen tekemään jotakin pahaa?

Saatanan demonit, ovat ovelia. Ne ei joskus ilmaise itseään niin, että ihminen sitä itse huomaisi. Se toimiin monin ovellin tavoin, sellaisia tapoja ovat esim. ne joista Raamattu käyttää nimitystä "lihan teot, lihallisuus, lihan himo" Näissä ei välttämättä ole kyseessä fyysinen lihamme, vaan joskus kyseessä on hallitsematon mielihalumme väärään.

Jos tuntee ahdistusta, saattaa olla hyvä rukoilla uskovan kanssa. Kyllä Jumala kuulee ihan tavallistakin uudestisyntynyttä uskovaa. Jumala ei työnnä ketään pois, joka pyyttää apua Häneltä. Ahdistuksessa olevan kääntyminen Jumalan puoleen on yksi maailmankaikkeuden suurimpia asioita.

Jos epäilee onko itsessä sellainen kyseessä, silloin voi mennä jonkun luotettavan uskovan luokse ja kertoa hänelle tilanteen. Uudestisyntyneellä uskovalla on Jeesuksen antama valtuus julistaa tunnustettu synti anteeksi, kun ihminen päättää tehdä parannuksen. Joskus kuitenkin heikkoudessa ihminensaattaa uudestaan langeta samaan syntiin, mutta on silti aloitettava alusta. Parannuksen teko on tehtävä tosissaan, vaikka se joskus onkin hankalaa ja epäilee itseään pystyvänsä siihen, silti kannatta pyyttää apua.
        Monissa kristillisissä seurakunnissa on usein eri tilaisuuksissa ja arkisinkin henkilöitä, jotka palvelevat ja tukevat tässäkin asiassa.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

Saatanan demonit, ovat ovelia. Ne ei joskus ilmaise itseään niin, että ihminen sitä itse huomaisi. Se toimiin monin ovellin tavoin, sellaisia tapoja ovat esim. ne joista Raamattu käyttää nimitystä "lihan teot, lihallisuus, lihan himo" Näissä ei välttämättä ole kyseessä fyysinen lihamme, vaan joskus kyseessä on hallitsematon mielihalumme väärään.

Jos tuntee ahdistusta, saattaa olla hyvä rukoilla uskovan kanssa. Kyllä Jumala kuulee ihan tavallistakin uudestisyntynyttä uskovaa. Jumala ei työnnä ketään pois, joka pyyttää apua Häneltä. Ahdistuksessa olevan kääntyminen Jumalan puoleen on yksi maailmankaikkeuden suurimpia asioita.

Jos epäilee onko itsessä sellainen kyseessä, silloin voi mennä jonkun luotettavan uskovan luokse ja kertoa hänelle tilanteen. Uudestisyntyneellä uskovalla on Jeesuksen antama valtuus julistaa tunnustettu synti anteeksi, kun ihminen päättää tehdä parannuksen. Joskus kuitenkin heikkoudessa ihminensaattaa uudestaan langeta samaan syntiin, mutta on silti aloitettava alusta. Parannuksen teko on tehtävä tosissaan, vaikka se joskus onkin hankalaa ja epäilee itseään pystyvänsä siihen, silti kannatta pyyttää apua.
        Monissa kristillisissä seurakunnissa on usein eri tilaisuuksissa ja arkisinkin henkilöitä, jotka palvelevat ja tukevat tässäkin asiassa.

Kiitoksia kovasti selityksestä, eli kyse oli tästä kohdasta:

<<hallitsematon mielihalumme väärään.<<

Ja eikö tämä ole Paavalin Roomalaiskirjeen 7. luvusta ja tästä kohdasta:

<<7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.<<

Ja kutsut nyt demonin saavan aikaan tämän 'hallitsemattoman mielihalun väärään', kuten Paavali tässä luvussaan kertoo. Tämä sopii myös lapsen kasteasuaab, josta Luther sanoo Vähä-katekismuksessa näin:

<<"Kasterukousten sanoista kuulet, kuinka monin valituksin ja kuinka vakavin mielin kristillinen kirkko kantaa lapsen esiin; vakain, varmoin sanoin se tunnustaa Jumalalle, että lapsi on joutunut Perkeleen valtaan, synnin ja vihan lapseksi, palavasti se rukoilee apua ja kasteen armoa, että hänestä tulisi Jumalan lapsi.

Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun.

KASTEESSA EI VAIN KARKOTETA PERKELETTÄ LAPSEN LUOTA, VAAN TOISAALTA TUO MAHTAVA VIHOLLINEN ÄRSYTETÄÄN AHDISTAMAAN KASTETTUA KOKO ELÄMÄN AJAN.<<

Nyt olisi kyllä kertomasi perusteella ehdottoman tärkeää, ettei tällaista demonia eli perkelettä ärsytettäisi kastamalla lapsi koko elämän ajaksi ihmisen kimppuun.

• Anonyymi
        Välva kirjoitti:

<<Ahdistuksessa olevan kääntyminen Jumalan puoleen on yksi maailmankaikkeuden suurimpia asioita.<<

Olen samaa mieltä ja hyvä asia jos auttaa, mutta kyllä ahdistus on sellainen asia, ettei kenenkään ihmisen pidä sitä kestää ja sietää koko ajan, vaan täytyy etsiä myös apua ihmisiltä, koska ahdistus on merkki masennuksesta.

Ja kun on ahdistuneena masennuksessa, niin on koko ajan syyllinen olo, joka voi aina vain pahentua, vaikka ei aina tietäisikään, että mistä itseä pitäisi tällä kertaa syyttää.

Sitten kun masennuskin helpottaa, jota ei itse aina konkreettisesti pysty huomaamaankaan, niin - kas - tuo ahdistus ja syyllisyyden tunnekin katoavat.

Jonkun kanssa oli juuri puhetta, että miten aivan pieniin ja mitättömiin asioihin keskittyminen auttaa aivojen kemiallisten toimintojen kautta. Se on ihan fysikkaa, biologiaa ja aivokemiaa, kuten on masennuskin.

Esimerkiksi seuraamalla kärpäsen tai muurahaisen elämää, kukan lehteä, kaikkea niin pientä mitä pystyy vain näkemään. Nyt kun on niin hyvät kännykkäkamerat niin voi olla, että esimerkiksi kuvien ottaminen pienistä kohdista vastaisi samaa asiaa. Sellaisista kuvista voisi myös hahmottaa erilaisia uusia yksityskohtia. Joku siitä kertoi, että se on mielenkiintoinen harrastus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Ahdistuksessa olevan kääntyminen Jumalan puoleen on yksi maailmankaikkeuden suurimpia asioita.<<

Olen samaa mieltä ja hyvä asia jos auttaa, mutta kyllä ahdistus on sellainen asia, ettei kenenkään ihmisen pidä sitä kestää ja sietää koko ajan, vaan täytyy etsiä myös apua ihmisiltä, koska ahdistus on merkki masennuksesta.

Ja kun on ahdistuneena masennuksessa, niin on koko ajan syyllinen olo, joka voi aina vain pahentua, vaikka ei aina tietäisikään, että mistä itseä pitäisi tällä kertaa syyttää.

Sitten kun masennuskin helpottaa, jota ei itse aina konkreettisesti pysty huomaamaankaan, niin - kas - tuo ahdistus ja syyllisyyden tunnekin katoavat.

Jonkun kanssa oli juuri puhetta, että miten aivan pieniin ja mitättömiin asioihin keskittyminen auttaa aivojen kemiallisten toimintojen kautta. Se on ihan fysikkaa, biologiaa ja aivokemiaa, kuten on masennuskin.

Esimerkiksi seuraamalla kärpäsen tai muurahaisen elämää, kukan lehteä, kaikkea niin pientä mitä pystyy vain näkemään. Nyt kun on niin hyvät kännykkäkamerat niin voi olla, että esimerkiksi kuvien ottaminen pienistä kohdista vastaisi samaa asiaa. Sellaisista kuvista voisi myös hahmottaa erilaisia uusia yksityskohtia. Joku siitä kertoi, että se on mielenkiintoinen harrastus.

Jotkut sanovat, että koira on ihmisen paras ystävä, ja voihan näinkin olla, mutta koira ei opeta ihmistä arvostamaan itseään, mutta kissa opettaa sanomatta koskaan sanaakaan. Kissa on paras eläin kiskomaan ihmisen masennuksesta pois.

En yhtään ihmettele, että muinaisessa Egyptissä kissat olivat pyhiä eläimiä, jotka jopa muumoitiin ja näillä oli omat hautausmaatkin. Jos aiheutti kissan kuoleman, siitä oli rangaistuksena kuolemantuomio. Tällä tavalla eräät sotilaat voittivat sodassa egyptiläiset, kun he hyökkäsivät Egyptiin kissat sylissään.

Myös Pyhä Birman kissalla on tarina. Tuon kissan etukäpälissä on valkoiset tassunpäät palkkiona siitä, että Burman luostareissa nämä ovat vahtineet vanhoja kirjoituksia hiiriltä ja rotilta, ja ovat nukkuneet papin - vai munkeja tietysti he olivat - vatsan päällä, ja munkin hengittäessä viimeisen henkosen, se on mennyt kissaan kiitokseksi ja palkkiona rodulla on valkoiset tassunpäät.

Tässä on kuva tuosta kissarodusta: http://birma.fi/wordpress/wp-content/uploads/Veteraani_Canths-Love-is-All-I-need.jpg

Pyhä Egyptin kissa on nimeltään Mau:
        https://c4.wallpaperflare.com/wallpaper/527/901/291/egyptian-mau-cat-walking-black-and-white-tabby-cat-wallpaper-preview.jpg

• Anonyymi

No niin no. Siinähän siit kävi kuin siinä J. Vainion salakuljettaja laitisbiisissä; on kai mentävä torille myymään kalaa.

• Anonyymi

Näin toimii uskossaan vahva ihminen.

• Anonyymi

Jos sittenkin petti usko Jahveen ja tosi Jumalan uhrikulttiin, enkä kyllä yhtään ihmettele.

• Anonyymi

Ja niin tuli ennustetusti Genitaaliteologinen lopetus tällekkin ketjulle.

Amen

• Anonyymi

Vai vieläkö syttyy vainon liekki kun noitia roviolle asetellaan ja sitten tämä genitaaliteologiseksi kääntynyt ketju saa lopulta arvoisensa lopun.

Aamen

• Anonyymi
    • Anonyymi

Harvinaisen viisas piispa, ei voi muuta sanoa.
      "Lähtekää sieltä te minun kansani että ette olisi hänen synteihinsä osallisia" sanoo Jumalan sana.

• Siis kuka piispa, Teemuko? 😯

• Anonyymi

Siis kuka piispa, Teemuko? 😯

Vahingossa kirjoitti piispa, mutta olihan kyseinen herra v. 2019 piispanvaalissakin ehdokkaana.

• Anonyymi

""Lähtekää sieltä te minun kansani että ette olisi hänen synteihinsä osallisia" sanoo Jumalan sana."

Uskovia tosiaan Jeesus kehoittaa jättämään uppoavan kirkkolaivan tai ainakin hengellisesti jättämään että ei osallistu niihin kauheisiin synteihin joita liberaalit piispat ja papit tekevät nykyaikana.

• Anonyymi kirjoitti:

""Lähtekää sieltä te minun kansani että ette olisi hänen synteihinsä osallisia" sanoo Jumalan sana."

Uskovia tosiaan Jeesus kehoittaa jättämään uppoavan kirkkolaivan tai ainakin hengellisesti jättämään että ei osallistu niihin kauheisiin synteihin joita liberaalit piispat ja papit tekevät nykyaikana.

Uppoava Helluntaikirkon laiva ainakin kannattaa jättää asappia.

• Anonyymi

Uppoava Helluntaikirkon laiva ainakin kannattaa jättää asappia.

Luterilainen kirkko muuttuu yhä vain enemmän maallistuneiden ihmisten päidensilittelylaitokseksi. Syntiä ei enää saarnata kuin sen herätysliikkeissä.

• Anonyymi kirjoitti:

Luterilainen kirkko muuttuu yhä vain enemmän maallistuneiden ihmisten päidensilittelylaitokseksi. Syntiä ei enää saarnata kuin sen herätysliikkeissä.

Mitä sitten? Homokauhuisille löytyy varmasti sopivia lahkoja joista valita. Kirkon asioista päättävät sen jäsenet.

• Anonyymi

Mitä sitten? Homokauhuisille löytyy varmasti sopivia lahkoja joista valita. Kirkon asioista päättävät sen jäsenet.

"Kirkon asioista päättävät sen jäsenet."

Onneksi suvakit eivät vieläkään ole ymmärtäneet tätä. Pieni homokauhuisten vähemmistö estää vihkimiset. Harmittaako?

• Anonyymi

Siis kuka piispa, Teemuko? 😯

Tuliko tuossa nyt kirkkoherralle hiukan pikaista arvonnousua patavanhoillisten näkemystensä vuoksi?

-a-teisti-

• Anonyymi kirjoitti:

"Kirkon asioista päättävät sen jäsenet."

Onneksi suvakit eivät vieläkään ole ymmärtäneet tätä. Pieni homokauhuisten vähemmistö estää vihkimiset. Harmittaako?

Kyllähän kirkossa homopareja vihitään jatkuvasti. Ei harmita. 🤗

• Anonyymi

Kyllähän kirkossa homopareja vihitään jatkuvasti. Ei harmita. 🤗

Jeesus oli Juutalainen, ei mikään lahkoissa kaatuileva harhaoppinen Jenkkilahkolainen.

Hurmoslahkojen valeparanememisiä, valerituaaleja, valekasteita, valeihmeitä kannattaa varoa. Siellä ihmiseen pumpataan vierasta henkeä.

• Anonyymi

Sinänsä kunnioitettavaa että toimii vakaumuksensa mukaan, toisin kuin kirkkoa mollaavat vanhoilliset, jotka kuitenkin roikkuvat kirkon jäseninä, vaikka sen linja ei heitä tyydytä, eikä ole näköpiirissäkään että niin tulisi koskaan enää olemaankaan. Kehityksen suunta on selvä, eikä se tule kääntymään.

• >>Kirkosta eronneen status ei ole kristitty vaan pakana.>>

Olen mieluummin pakana kuin Ev.Lut. kirkon jäsen.

• Anonyymi

ArtoTTT

Hyvä että joku sanoo totuuden, kirkko on luopunut Raamatun sanasta.

• Anonyymi

Raamatussa on monta sanaa, ja jos aloitetaan luomiskertomuksesta, kun ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi, niin siitä sanasta luovuttiin jo ajat sitten, kun Paavalin oppi petollisesta Jumalasta tuli voimaan taivasten valtakunnan poisperkaamisella ja Jeesuksesta Kristuksena tosi Jumalan uhrilampaan teurastamisena. Minä todella odotan myös, että palataan takaisin Raamatun sanaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on monta sanaa, ja jos aloitetaan luomiskertomuksesta, kun ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi, niin siitä sanasta luovuttiin jo ajat sitten, kun Paavalin oppi petollisesta Jumalasta tuli voimaan taivasten valtakunnan poisperkaamisella ja Jeesuksesta Kristuksena tosi Jumalan uhrilampaan teurastamisena. Minä todella odotan myös, että palataan takaisin Raamatun sanaan.

Ai niin ja tuli voimaan Paavalin oppi Jeesuksesta verellään uutena liittona Jahven kanssa, jota eläessään vastusti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niin ja tuli voimaan Paavalin oppi Jeesuksesta verellään uutena liittona Jahven kanssa, jota eläessään vastusti.

Ollaan kyllä ArtoTTT:n kanssa niin samaa mieltä. Raamatun sana ja Jeesuksen opetukset takaisin!

• Anonyymi kirjoitti:

Ollaan kyllä ArtoTTT:n kanssa niin samaa mieltä. Raamatun sana ja Jeesuksen opetukset takaisin!

Uskovat eivät vaan piittaa mitään siitä mitä Jeesus Raamatussa esittää.

• Viha????

Naispappi kirjoitti tänään, että häneltä menisi työt alta, jos Jeesusta ei olisikaan.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Viha????

Naispappi kirjoitti tänään, että häneltä menisi työt alta, jos Jeesusta ei olisikaan.

Onko varmaa, että hän kirjoitti, jos Jeesusta ei olisikaan, eikä niin, että kirjoitti, jos Kristusta ei olisikaan? Tässä on valtava ero.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko varmaa, että hän kirjoitti, jos Jeesusta ei olisikaan, eikä niin, että kirjoitti, jos Kristusta ei olisikaan? Tässä on valtava ero.

Kristus on vain arvonimi, jolla Jeesusta käytetään kristinuskossa tosi Jumalana uhrina Jahvelle. Piispa Huovisen sanoin Kristus on uusi nimi pakanahallitsija Sol Invictukselle, Auringonjumalalle, joten konkreettisesti kristityt ovat tällä opillaan Auringonjumalan palvojia.

Jeesuksen historiallisuus erään kirjoituksen mukaan on vahvistunut jo 1970-luvulta lähtien, ja historialisuuteen viittaa myös hänen ajattelunsa, että kyseessä ei ole mahdollista olla kuviteltu henkilö. Tai jos joku on kuvitellut hänet, niin tällä kuvittelijalla on tarvinnut olla sama uniikki näkemys meidän todellisuuden rakenteesta kuin oli Jeesuksella opettajana, joka vastaa tämän päivän tiedettä.

Jeesuksen historiallisuuden kautta, totta, menee teologilta ja papilta työ Auringonjumalan palvojana, koska Jeesuksen opetus ei edes vastaa kristinuskon tosi Jumalan uhrikulttia.

Ainoa vaihtoehto kirkolle onkin siirtyä Jeesuksen opetuksiin pois Paavalin syntiopista ja siihen oikeaan luomiskertomukseen paratiisista ja tielle, jota Jeesus opettaa paluuna paratiisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristus on vain arvonimi, jolla Jeesusta käytetään kristinuskossa tosi Jumalana uhrina Jahvelle. Piispa Huovisen sanoin Kristus on uusi nimi pakanahallitsija Sol Invictukselle, Auringonjumalalle, joten konkreettisesti kristityt ovat tällä opillaan Auringonjumalan palvojia.

Jeesuksen historiallisuus erään kirjoituksen mukaan on vahvistunut jo 1970-luvulta lähtien, ja historialisuuteen viittaa myös hänen ajattelunsa, että kyseessä ei ole mahdollista olla kuviteltu henkilö. Tai jos joku on kuvitellut hänet, niin tällä kuvittelijalla on tarvinnut olla sama uniikki näkemys meidän todellisuuden rakenteesta kuin oli Jeesuksella opettajana, joka vastaa tämän päivän tiedettä.

Jeesuksen historiallisuuden kautta, totta, menee teologilta ja papilta työ Auringonjumalan palvojana, koska Jeesuksen opetus ei edes vastaa kristinuskon tosi Jumalan uhrikulttia.

Ainoa vaihtoehto kirkolle onkin siirtyä Jeesuksen opetuksiin pois Paavalin syntiopista ja siihen oikeaan luomiskertomukseen paratiisista ja tielle, jota Jeesus opettaa paluuna paratiisiin.

Lisäyksenä tähänkin vielä. Paratiisissa ei siis ollut mitään 'kiellettyä puuta' vaan hyvän ja pahan tiedon puu, jonka hedelmän syötyään ihminen tuli jumalien kaltaiseksi. Mutta kun ihminen ei erota hyvää tietoa ja pahaa tietoa toisistaan, niin 'ikuinen elämä' (ajan voittaminen materiaan sidottuna) oli suojeltava pahalta ihmiseltä, ettei tämä saa Jeesuksen opettamia yliluonnollisia kykyjä haltuunsa. Paratiisissa ei siis ollut mitään syntiä tai perisyntiä tai edes kiellettyä, vaan tieto. Jeesus opettaa purkamaan tuon 'ikuisen elämän' suojauksen opetuksillaan paluuna paratiisiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäyksenä tähänkin vielä. Paratiisissa ei siis ollut mitään 'kiellettyä puuta' vaan hyvän ja pahan tiedon puu, jonka hedelmän syötyään ihminen tuli jumalien kaltaiseksi. Mutta kun ihminen ei erota hyvää tietoa ja pahaa tietoa toisistaan, niin 'ikuinen elämä' (ajan voittaminen materiaan sidottuna) oli suojeltava pahalta ihmiseltä, ettei tämä saa Jeesuksen opettamia yliluonnollisia kykyjä haltuunsa. Paratiisissa ei siis ollut mitään syntiä tai perisyntiä tai edes kiellettyä, vaan tieto. Jeesus opettaa purkamaan tuon 'ikuisen elämän' suojauksen opetuksillaan paluuna paratiisiin.

Ja - kuten aiheena on - niin nyt kirkkoherra eroaa, kun muutos on tapahtumassa tähän suuntaan. Se on tietysti valitettavaa, mutta hän on valinnut Jahven ja syntivaltakunnan ja sillehän ei kukaan voi mitään, se on hänen valinta.

Tuota valintaa Jeesus itse nimenomaan vastusti ja joutui jumalanpilkasta kuolemaantuomituksi, joten koko syntien valtakunta kristinuskossa Paavalin opilla on ollut vain Jeesuksen nimen väärinkäyttöä, ja totuuden on aika vihdoinkin voittaa.

• Anonyymi

Jos Sinä olet uskova, Jeesus itkee verta.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Jeesusta.

Jeesuksen kuva siis seinälläsi🤔

• Ryhdikäs teko! 😺

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      227
      2003
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      56
      1251
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1075
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1008
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      865
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      864
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      794
    Aihe