akne ja armeija

väinö

Miten olette pärjänneet aknen kanssa armeijassa? Olen lähdoössä kesällä inttiin ja naama ja selkä on kuin petolinnun perse.

8

7414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • armeijaa

      Mene ihotautilääkärille ennen armeijaa. Ei aknesta tarvitse kärsiä.

      • halm

        mä oon kans menos armeijaan...mut ei mul mikään paha akne oo....


      • tammikuussa int.menneen äiti
        halm kirjoitti:

        mä oon kans menos armeijaan...mut ei mul mikään paha akne oo....

        ei siinä sen kummosempaa.
        Tosin esim. jonkin Dalacinin ja Skinoren kanssa "läträily" viikon metsäkeikalla ei oikein onnistu samaan tapaan kuin kotosalla.
        Oraalisesti nautittavan lääkken kanssa on toisin.
        Poikani kertoi, ettei alkokasaikana ollut aamuisin juurikaan aikaa henkilökoht.hygienian hoitoon, hyvä kun ehti suurin piirtein suihkun lävitse juosta!

        Kannattaa tosiaan hommata lääkkeet jo ennen inttiin menoa, ottaa reseptit ja mahd. lääk.(siviili)lausunto mukaan.
        Pojallani on myöskin astma, mutta hyvin on pärjännyt, niin astman kuin acnenkin suhteen siellä.


    • pena

      olen itse armeijan käynyt ja voin sanoa että akne on erittäin yleistä varusmiehillä, johtuen varmaan juuri ajan/yksityisyyden puutteesta hoitaa ihoa sekä vitutuksesta ->stressi ja hormonit. joten et ole yksin ongelmasi kanssa siellä. mutta vinkkinä jos haluat rahaa säästää älä hanki lääkkeitä siviilissä vaan astu palvelukseen ja sitten käyt varuskunta sairaalassa näytättämässä näppyjäsi. saat lääkkeet ilmaiseksi ja tarvittaessa ne lähettää ihan sairaalan asti jatkotutkimuksiin.

      itsekin pelkäsin erittäin kovasti tuota armeijaan menoa aknen takia mutta vuosi vierähti mukavasti, ja tulin siihen tulokseen että ei ne finnit miestä pahenna, oma käytös ja olemus ratkaisee. lepo!

    • örkki

      kävin armeijan viime vuonna. mulla on ollu varhaismurkkuiästä asti finnejä ja muita näppylöitä. ei kuitenkaan aknea (niin mulle sanottiin). vasta armeijan jälkeen tajusin että mulla ei ollu finnejä koo armeijan aikana. saattaa tosin johtua siitä, ettei siellä ole aikaa murehtia mokomia näppyjä. nyt sitte tajusin että olen murkkuiästä asti pessy naamaa liian usein. ihoni rauhoittui kun armeijassa oli esim. 2 viikon leiri, ja naaman pääsi pesemään pari-kolme kertaa.

    • Bennett4

      Tilanne pystyi kutakuinkin samana, ehkä jopa parani hieman. Sen jälkeen finnitaso on noussut taas normaaliksi. Kai tässä ollaan pitsanaama hautaan asti.

      • halm

        mulla ei oo mikään hirvee akne ollu...leuassa oli hirveesti finnejä ja sit otsassa...mut nyt ei oo enää tullu lisää vaikka oon suklaataki syöny kun oon jo kuukauden syöny omega kalanmaksaöljykapseleita 2kpl päivässä ja nyt alotin syömään lisäksi sinkkitableteita
        ja vettäkin kannattaa juoda enemmän
        mäkin olen menossa tammikuussa armeijaan ja sen takia haluan päästä finneistä eroon


    • saddfdfdfg332

      Hakekaa differiinii inttilekurilt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe