Olen tannerilainen Asevelisosialisti

Ja ylpeä siitä.
Eläköön Väinö Tanner, Risto Ryti, Unto Varjonen sekä NATO ja asekätkijät.

14

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet siis menneisyydestä.

      Muuten noista muista menneisyyden hahmoista ainoastaan Unto Varjonen oli oikeasti asevelisosialisti. Väinö Tanner vain nostettiin SDP:n puheenjohtajaksi 1957 puolueensa asevelisiiven toimesta. Vastaehdokkaanaan oli muuten K.-A. Fagerholm, joten se siitä ylistämästäsi Fagun poliittisesta linjasta.

      • Et tiedä yhtään mitään poika. Tanner antoi vankilasta käsin ohjein ohjeita Varjoselle ja Leskiselle kommunismin ja sovjetisoinnin estämiseksi.
        Tästä Harri Raittiin romaanin nimi "Tannerheimin Ritarit".


    • Anonyymi

      "Varjonen toimi kansanedustajana 1948-1951 ja Fagerholmin vähemmistöhallituksen toisena valtiovarainministerina 1949-1950. 1950-luvun alussa hän alkoi vetäytyä politiikasta ja jäi pois SDP:n puoluetoimikunnasta 1952 siirtyen Suomen Pankkiin. Vuoden 1953 lopussa Varjonen lähti Suomen edustajaksi Kansainväliseen Jälleenrakennuspankkiin Washington D.C:hen. Siellä hän kuoli sydänkohtaukseen helmikuussa 1954 vain 38-vuotiaana."

      • Varjonen eli maan pelastamisen ohella aika lujaa. Siinä varmaan osasyy noin nuorena poismenemiseen.
        Varjonen kamppaili kommunisteja vastaan ihan konkreettisesti mm. omakätisesti repimällä Yrjö Leinon vaalijulusteita irti.
        Suomen itsenäisyyden kannalta nerokkain peliliike oli huhtikuussa 1948 taitavan kynänniekan tekaistu juttu kommunistien vallankumoushankkeista mikä osaltaan vaikutti kommunistien eli Kekkosen ja Maalaisliiton lempilasten vaalitappioon 1948.


    • Anonyymi

      Junantuoma on taas kauhonut kuormasta...

      • Ja mikäs v..n. "tatin" urpo tää on...


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Eläköön siis vainajat Väinö Tanner, Risto Ryti, ja Unto Varjonen. Eläköön myös Varjosen muisto vaalimainosten repijänä. Eläköön paitulin sosialismi, asesiskosellainen.

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      E-L-Ä-K-Ö-Ö-N !

      • Anonyymi

        Tyhjentävästi sanottu, kuin apteekin hyllyltä kansalaispisteillä ostettu kauhtunut sombreero.


    • Anonyymi

      Ole vaikka Hota-pulveripussukan pohjasakka. Ketä kiinnostaa ?

    • Anonyymi

      Oletkos koskaan ollut abina ? Jaa että olet... Kerran apina, aina apina...

    • Anonyymi

      Aseiden kätkentä?Varauduttu oli että elämää suurempaa sinivalkoista ei saanut sotkea moiseen vehkeilyyn!Kävi samalla tavalla kuin 90 luvun lamassa ja pankkikriisissä,pienet pomot saivat kantaa vastuun!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1278
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      929
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      610
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      577
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      243
      471
    Aihe